Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 622442 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4561 : 08.04.17 - klo: 21.42 »
Mitäs hittoo... Kui tosa on neljä paikkaa vaik kolme kanavaa??  :shocked:
En ole ihan saletti mutta eiks TRX:nkin vastarissa ole se bat kohta mihin kai sais suoraan annettua virtaa jos se ei ESC:n kautta tule..

Mut eiks se konkka laiteta chanel kohtaa eikä siihen bat kohtaa?

Kuvia tulee kyllä ku saan ne läppärille kun en osaa pienentää täl luurilla niitä että sais ne tänne suoraa luurilta  :roll:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Paikalla mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TeamAssociated B6.1, Tekno: EB48.3, EB48.4, Xray XB9, Yokomo: BD7, yd 4 mr

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4563 : 09.04.17 - klo: 01.24 »
Konkan voit laittaa vaikka servon kaa samaan kanavaan Y haaralla. Batt kohtaan voi laitta virran syötön, jotain ledi tai tuuletin virityksiä tai konkan, se on samanlainen kanava kuin muutkin mutta sitä ei voi ohjata.
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4564 : 10.04.17 - klo: 19.45 »
Nyt ku nuo diffit on auki niin mitä mieltä spoolin käytöstä jengi on?
Löytys yks meinaa pakista käyttöö varten  :huh:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4565 : 10.04.17 - klo: 19.58 »
Nyt ku nuo diffit on auki niin mitä mieltä spoolin käytöstä jengi on?
Löytys yks meinaa pakista käyttöö varten  :huh:
s.heinonen kertokoon mitä kävi sen super hyper spooleille mitä se mulle koneisti  :grin:

Mut siis ainakaan 6S ajoon eivät ole tarkoitettuja. Testasin itse siis TRXn omia ja näitä s.heinosen itse koneistamia jostain super hyper metallista niin kaikki meni päreiksi tai vääntyi muodottomaksi :cry:

Mitä itse tuohon spooli ajatukseen tulee tämänkin auton osalta niin sen 10minuuttia mitä omat kesti per ajo niin ihan helmi jos sais kestämään.. eli ääni spooleille ehdottomasti.. sillä varauksella ettei ainakaan 6Sllä kestäneet.. toki kääntösäde oli pari valaanmittaa sen jälkeen mutta jos siitä ei välitä  :wink:

Testasin sillon siis taakse, eteen sekä molempiin..
« Viimeksi muokattu: 10.04.17 - klo: 20.01 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4566 : 10.04.17 - klo: 21.27 »
Ei ollu mitään super metallia vaan A303:sta eli automaatti rosteria ja nyt kun tiedän materiaaleista enemmän niin automaatti rosteri on todella p*ska valinta voimansiirto osiin, perus rauta olis kans ollu parempi ja normi rosteri eli A304 :grin: :grin:

34CrNiMo6 ois työkalu terästä ja siitä kun tekis spoolin niin vois kestää hyvin. Ja kaiken lisäksi se on edullista et materiaali yhteen spooliin maksaa muutaman euron :roll:

Mä sanoisin että vain taakse kannattaa laittaa lukko
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4567 : 10.04.17 - klo: 21.38 »
Tuossa mun laitoksessa oli spooli takana ja se lähtee pois. Hyvin oli kestäny, mutta takavetarit 45 astetta kiertyneet. Jotain hajoaa väkisin spoolin kanssa 6s käytössä.

Ai niin, keuliminen menee myös vaikeaksi kun tasauspyörästö ei ole hoitamassa tehtäväänsä. Tahtoo kiemurrella sinne tänne ojanpohjalle :)
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4568 : 10.04.17 - klo: 22.17 »
Olin itse laittamassa taakse jo tätä TRXn omaa spoolia ni eipä sopinu. 2-3mm liian pitkä tai sitten täytyisi laakeri vaihtaa ohuempaan.
No perus normaalin tein sitte ja aika super jäykät mömmöt on siä diffikupin sisässä ni jos vähä jotain seki tuo tullessaan.

Ohessa muutama kuva tän päivän rakentelu hetkistä.

PS. teräsvetarit on kyl varmaan aika pian pakko hommaa koska nuo vakio muoviset käytännössä sulaa sieltä juuresta  :roll:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4569 : 10.04.17 - klo: 22.18 »
Lisää photoo
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4570 : 11.04.17 - klo: 20.57 »
Mites muilla nuo RPM:n tukivarsien ja diffin väliin tulevat posket on sopineet? Mulla alatukivarren pinnien osalta ei C klipsien ura jäi tulematta näkyviin, jouduin 1-2mm viilaamaan päädystä pois. Eipä tuo nyt iso homma, mutta homma sekin.
Täytyisi yrittää muistaa ottaa kuvia välillä kun kasailee, voi sitten kysellä näitä hölmöyksiä kuvien kanssa :)   
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4571 : 11.04.17 - klo: 21.32 »
Mites muilla nuo RPM:n tukivarsien ja diffin väliin tulevat posket on sopineet? Mulla alatukivarren pinnien osalta ei C klipsien ura jäi tulematta näkyviin, jouduin 1-2mm viilaamaan päädystä pois. Eipä tuo nyt iso homma, mutta homma sekin.
Täytyisi yrittää muistaa ottaa kuvia välillä kun kasailee, voi sitten kysellä näitä hölmöyksiä kuvien kanssa :)

Mullaki todella tiukaa tehny ja väkisi puristanu ne kii että clips menee paikalleen.
Nyt jo taipunu jopa vähä se clipsi takas tonne varre sisää mutta toistaseks pysyny.
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4572 : 15.04.17 - klo: 20.55 »
Cjaik, minkä valmistajan noi diffikupit on ? Hotracing ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4573 : 16.04.17 - klo: 22.39 »
Luulenpa että kuppien valmistaja on iha traxxas jos, muovi vetarit käytössä :roll:
Diffikuoret voi olla sit Hotracing :grin:
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4574 : 16.04.17 - klo: 23.05 »
Luulenpa että kuppien valmistaja on iha traxxas jos, muovi vetarit käytössä :roll:
Diffikuoret voi olla sit Hotracing :grin:

HAHA  :laugh:

Tarkka heinone iskee...

Tosiaan, ei hajuukaa mistä nuo sillo aikoinaa tilasin.
Joutu tekee aika paljo sorvaus töitä noihi laakeri paikkoihin sekä tilaa muutenki vähä special kokosii laakereita + shimmi renkaita että sai kaikki sopimaan ees jotenki hyväksyttävästi  :shocked: :shocked:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4575 : 16.04.17 - klo: 23.09 »
Mites jengi on suhtautunu noihi keulinta rautoihi mikä liekää oikee nimitys sille hökötykselle  :huh:
Tuntuu että tuo kori repee kohta irti jostain ku ei tahdo eturenkaat pysyy maas ollenkaa.  :roll:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Paikalla mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4576 : 18.04.17 - klo: 22.42 »
Se keulinta rauta on tosi hyvä. Sen kanssa ei saa autoa kauden helposti ympäri.
TeamAssociated B6.1, Tekno: EB48.3, EB48.4, Xray XB9, Yokomo: BD7, yd 4 mr

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4577 : 19.04.17 - klo: 09.08 »
Mites jengi on suhtautunu noihi keulinta rautoihi mikä liekää oikee nimitys sille hökötykselle  :huh:
Tuntuu että tuo kori repee kohta irti jostain ku ei tahdo eturenkaat pysyy maas ollenkaa.  :roll:

Mulla oli aikoinaan eli joskus 2008 Maxxissa semmonen tein itse säästin rauta joka oli kyllä tosi hyvä mut ku se pultattiin pohjapanssariin kii ni muovinen panssari ei kovin kauaa kestänyt :grin:
Se oli siis vaan pientä neliö putkea ja kipinät lensi hienosti ku ajo asfaltilla :grin: nykyään kans ite tehty rauta mut aika liki samanlainen kuin traxxasin oma :roll:
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa Cjaik

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4578 : 19.04.17 - klo: 10.58 »
Löysin tämmösen virityksen...
Näyttäs siltä että tuo pultataa suoraa läpi bulkheadeihin?
Saattas ehkä kestää tai sit repee bulkit irti vaa koko takapäästä  :shocked:
Traxxas E-Maxx - Hobbywing Xerun M6B - 4s

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4579 : 19.04.17 - klo: 11.27 »
Löysin tämmösen virityksen...
Näyttäs siltä että tuo pultataa suoraa läpi bulkheadeihin?
Saattas ehkä kestää tai sit repee bulkit irti vaa koko takapäästä  :shocked:

yksi bulkki on mennyt juurikin tuon takia
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa R/C95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4580 : 28.05.17 - klo: 21.26 »
Terve kaikille! E-maxx on pölyttynyt reilun vuoden ajamattomana ja viimeisen 2 vuotta muutenkin ollut todella vähällä ajolla. Itse asiassa koko harrastus on ollut katkolla opiskelujen ja töiden takia. Eilen tuli into laittaa akut laturiin kiinni ja lähteä muistelemaan. Kyllä yhdet akut ajoin väkisin tyhjäksi, vaikka aika alkuvaiheessa huomasin pyöränlaakerin hajonneen :grin: Ei vissiin tykkää seisomisesta vaan kuivuvat ja ryytyvät. Harmiksi ei sellaisia ollut enää nurkissa, joten laitoin tilausta vetämään ja aattelin kurkata foorumille. Vielä näkee onneksi, että muut on aktiivisia :wink: En tiedä kuinka paljon tulee jatkossa ehdittyä rälläämään, mutta kai sitä hieman täytyisi yrittää :smiley:

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4581 : 02.06.17 - klo: 16.27 »
Laakerit ei tykkää seisoa likasina eikä märkinä. Kuulat ruostuu mössöksi.
Useimmat rc-käyttöön myydyt laakerit on optimoitu rullaamisen suhteen.
Niissä kylkisuojat ei tee täyttä estettä savelle uutenakaan. Heikoin esitys näkyi uutena läpi valoa.
Ainoa oikea tapa olisi jokseenkin session jälkeen purkaa kaikki ja vaihtaa kaikki öljyt/liimat.
Kierteet lopulta väljistyy silläkin huoltotavalla. En kehtaa väittää tekeväni harrastusajeluissa niin itsekään.

Maksan mieluummin kalliimmista laakereista, joissa on joku lupaus stefojen tiiviydestä.
Summitissa oli setti semikeraamisia joissa stefan tiiviystaso ilmoitettiin suolavedenpitäväksi merikäyttöön.
Enpä toisia koskaan ostanut. Sen sijaan sinisten nivelhatarien takaa löytyi kiinni ruostuneita niveliä   :cry:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4582 : 03.06.17 - klo: 01.17 »
Isompaa moottoria vaan kehiin niin pyörii ne akselit joko laakerien kaa tai ilman :grin: :grin:
Ite vaihan laakerin vasta sitten ku se rutisee tai ei pyöri juuri ollenkaan :roll: :grin:
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa 4wdkanootti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4583 : 05.06.17 - klo: 14.55 »
Noin mäkin kohtelen pyöränlaakereita, mut mis on rattaanhampaat riskinä, ni mietin huoltoa. Ajo tyssää hampaitten häipyessä varmasti.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4584 : 16.06.17 - klo: 12.03 »
Nii joo kyllä diffissä ja vaihteistossa kannattaa käyttää hyviä laakereita ja moottorissa varsinkin keraamisia
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa HelaKammo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4585 : 25.06.17 - klo: 14.40 »
https://traxxas.com/forums/showthread.php?8898523-EMaxx-DeWalt-Build-with-Pictures-Links-and-Part-Numbers-Upgraded-All-Electronics

Tuossa erinomainen ohje. Vastaa hyvin operaatiota. Isompi pinjoni kannattaa ostaa, niin ei tarvitse edes muovia sorvata, tarve on ihan minimaalinen, joten kyllä vakiollakin pystyy asentamaan.

Itse kun olen aloittelija, niin olipa ihan kiva kokeilla. Seuraavaksi pitää ottaa iskarit ekaa kertaa auki, yksi vuotaa ja selkeästi reilu klappi, lienee sisältä hajonnut. Lisäksi pitää selvittää tasauspyörästön vuoto, mistä öljy tulee kopan saumaan.
No nyt on kerinnyt parit akut ajaa, ennekuin iskaritorni on poikki, ja kyllä tuolla emaxx dewaltilla ihan kiva on posottaa menemään. Akun kestoaika on 5000 ehkä 20 min. Kun ajetaan ihan kunnola, ilman taukoja. Jos on pitoa, niin menee kyllä ympäri kaasulla, kulkee riittävästi, ja hiiliä kuluu silmin nähden. Hiilet saa onneksi halvalla, kun antautuvat, ei niitä kovin usein tarvitse pistää uusiksi.

Seuraavaksi RPM tornit tilaukseen, ehkä kestää?

Poissa mcly

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4586 : 25.06.17 - klo: 14.54 »
RPM tornit on hyvät. Alumiiniset toimii joissain tilanteissa mutta niissä on aina vääntymisriski.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Tekin RX8 Gen2, Tekin T8 G2 2650kv, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4587 : 26.06.17 - klo: 12.29 »
RPM tornit on hyvät. Alumiiniset toimii joissain tilanteissa mutta niissä on aina vääntymisriski.

Eikä ole kun tekee tarpeeksi paksusta ja laadukkaasta materiaalista :grin: :roll:
Traxxas Summit (Tekin T8 1350kv & HobbyWing Xerun), Traxxas E-Maxx (HPI Blur & Castle neu 1520 1600kv), Traxxas 1/16 E-Revo VXL (Castle SideWinder & HPI Vektor 4000kv).

Poissa HelaKammo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4588 : 26.06.17 - klo: 18.29 »
RPM tornit on hyvät. Alumiiniset toimii joissain tilanteissa mutta niissä on aina vääntymisriski.
Tilasin parin, samalla sitten renkaatkin vanteineen. Iskareista yhden oikaisn, oli mennyt ehkä samassa rytäkässä. Kohta taas kovaa ajoa, mikähän seuraavaksi hajoaa... iskarit eivät ole alkuperäiset, vaan vähän tuhdimmat, ehkä tuo oiksu riitti.

Poissa HelaKammo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4589 : 30.06.17 - klo: 16.08 »
Nyt on uudet osat ja arvata saattaa, että en katsonut yhtään, että näitä on eri hex kokoisilla navoilla. Nyt sitten harjattoman 17mm navat tilattu, 0 offset renkaat hiukan isommat ja tulevat kivasti ulos, noilla varmaan hajoaa lennätyksessä tukivarrat ja ohjaus  :grin: