Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx  (Luettu 1096080 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4560 : 15.07.17 - klo: 08.25 »
Mulla on diffit kestänyt ihan hyvin orkkis renkailla.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4561 : 21.07.17 - klo: 12.30 »
6s ajoa kestää melko huonosti. Osa rattaista on poikkeuksia ja saattavat kestää, mutta suurin osa paukkuu. Yleensä auttaa kun ajelee pari ekaa akullista rauhassa ja sit vasta revittää  :wink:

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4562 : 23.08.17 - klo: 07.45 »
Koitin selata haulla infoa, mut ajattelin paiskata viestiä jos joku vahingossa tietäisi ulkomuistista.

Maxi 3906 joka vielä kaksivaihteisella lootalla pitäisi päivittää, 3905 malliin.
Päivitys vain akseliväliltään 335mm.

Katselin seuraavaa. Keskirunko itsessään ja kaarituet pohjaan ( TRX3922A ja TRX3921)
Suurin murhe on vaihteisto. Tietenkään se ei sovi uuteen pohjalevyyn suoraan ja sen pituus kardaanien takia.
Ongelmaa ei tietenkään olis kaikkea voi työstää mutta, kotona löytyy jo metalliset kardaanit tuohon 3905 sarjaan valmiiksi.

Voisin kuvitella et, joku vielä hengissä joka vanhoja olisi räplännyt  :azn:

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4563 : 23.08.17 - klo: 09.38 »
6s ajoa kestää melko huonosti. Osa rattaista on poikkeuksia ja saattavat kestää, mutta suurin osa paukkuu. Yleensä auttaa kun ajelee pari ekaa akullista rauhassa ja sit vasta revittää  :wink:

Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Chosen4

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Youtube kanavani
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4564 : 23.08.17 - klo: 14.20 »
Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4565 : 23.08.17 - klo: 19.19 »
Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉
[/quot

On E-maxx legendaarinen basher ja sellaista mietin itsekin, mutta vähän tuo kestävyys mietityttää. Ja onhan se kallis. Vaihtoehtoja pitää vähä kuitenkin kartoittaa. Mulla on jo yksi auto (LRP), jonka kanssa edetään : ajo+korjaus -tahtiin. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Siksi vähän ihmetyttää kun nuo spedet vain kestää ja kestää. Toinen murheen kryyni taitaa olla nuo 1/16 autot : nekin vähän "heppoisia". Mutta anyway, kyllä minulle ainakin harjattomassa emaxxissa riittäisi 4s vallan mainiosti, miksi pitää ylipäätänsä ajaa 6s:llä? Harvoja paikkoja, joissa täyttä voimaa pystyy hyödyntämään. Kauanko sitä jaksaa ajaa edestakaisin jotain asfalttia ja kellottaa nopeuksia? Ei montaa kertaa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa HelaKammo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4566 : 23.08.17 - klo: 19.50 »
Ja Dewalt konversion voi tehdä dremelillä itsekin, hintansa väärti. Tosin vaatii akkua, voimaa on hinta laatu suhteella ihan hyvin. Ei se harjatonta hakkaa, mutta vanhalla Ni-MH noparilla lopputulos Li-Po akuilla varsin tyydyttävä. 6s harjaton on varmaan aika extreme, kun 4s dewaltin saa hajalle ihan helposti  :laugh:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4567 : 05.09.17 - klo: 19.59 »
Koitin selata haulla infoa, mut ajattelin paiskata viestiä jos joku vahingossa tietäisi ulkomuistista.

Maxi 3906 joka vielä kaksivaihteisella lootalla pitäisi päivittää, 3905 malliin.
Päivitys vain akseliväliltään 335mm.

Katselin seuraavaa. Keskirunko itsessään ja kaarituet pohjaan ( TRX3922A ja TRX3921)
Suurin murhe on vaihteisto. Tietenkään se ei sovi uuteen pohjalevyyn suoraan ja sen pituus kardaanien takia.
Ongelmaa ei tietenkään olis kaikkea voi työstää mutta, kotona löytyy jo metalliset kardaanit tuohon 3905 sarjaan valmiiksi.

Voisin kuvitella et, joku vielä hengissä joka vanhoja olisi räplännyt  :azn:


Jotenkin mulla on semmonen mielikuva että 3906 Maxxin vaihteisto on toista vaihdetta lukuun ottamatta täysin sama kuin uudemmassa 3905 Maxissa. Nykyään toinen vaihde on siis lisävaruste, itse vaihteisto siis täysin sama ja pituus ero tulee pidemmästä rungosta.


Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉
[/quot

On E-maxx legendaarinen basher ja sellaista mietin itsekin, mutta vähän tuo kestävyys mietityttää. Ja onhan se kallis. Vaihtoehtoja pitää vähä kuitenkin kartoittaa. Mulla on jo yksi auto (LRP), jonka kanssa edetään : ajo+korjaus -tahtiin. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Siksi vähän ihmetyttää kun nuo spedet vain kestää ja kestää. Toinen murheen kryyni taitaa olla nuo 1/16 autot : nekin vähän "heppoisia". Mutta anyway, kyllä minulle ainakin harjattomassa emaxxissa riittäisi 4s vallan mainiosti, miksi pitää ylipäätänsä ajaa 6s:llä? Harvoja paikkoja, joissa täyttä voimaa pystyy hyödyntämään. Kauanko sitä jaksaa ajaa edestakaisin jotain asfalttia ja kellottaa nopeuksia? Ei montaa kertaa.

Itseasiassa 1/16 E-revo on aika kestävä laitos kun parit osat päivittää mm. tukivarret ja servo saverin :grin:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4568 : 05.09.17 - klo: 20.50 »

Jotenkin mulla on semmonen mielikuva että 3906 Maxxin vaihteisto on toista vaihdetta lukuun ottamatta täysin sama kuin uudemmassa 3905 Maxissa. Nykyään toinen vaihde on siis lisävaruste, itse vaihteisto siis täysin sama ja pituus ero tulee pidemmästä rungosta.

Vaihdelaatikoissa on eroja, kuten viineissä :smiley: Tein viestini jälkeen laajaa nettisurffailua, jonka tuloksena löysin kuvan josta pystyin toteamaan, että vaihteistoissa on kiinnitys eroja. Pituus näytti olevan samankaltainen jokaisessa. (olivat samassa kuvassa vierekkäin)

"entisöintiprojekti" edistyi jo sen verran, dremelillä muokkasin uutta 3905 pohjalevyä kiinnitystä varten ja siksi että laatikko mahtui oletettuun paikkaan. Kardaanit pyörivät moitteettomasti ja keskitetty. Ainoa mikä vielä häiritsee on etummaisen kardaanin kulma, tämä tuntuu ja näyttää hirveän jyrkältä.
Hiljaa hyvää tulee. Paiskaan kuvaa rojektista kun seuraavaksi puuhailein.





Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4569 : 17.09.17 - klo: 17.54 »
Noin kallis auto eikä voimansiirto kestä...? Huomattavasti halvempia ja kestävämpiä 1/8 monstreitakin löytyy esim thunder tiger mt4 G3.

Täälläkin foorumilla tuon keston suhteen on aika paljon erilaisia kokemuksia. Varmasti renkaat, slipperyn tiukkuus ja ajotapa vaikuttaa kestoon.  E-Maxx on kohtuu yleinen auto ja enemmän sitä puhetta on aina ongelmia kohdatessa mitä autojen kestäessä 😉

On E-maxx legendaarinen basher ja sellaista mietin itsekin, mutta vähän tuo kestävyys mietityttää. Ja onhan se kallis. Vaihtoehtoja pitää vähä kuitenkin kartoittaa. Mulla on jo yksi auto (LRP), jonka kanssa edetään : ajo+korjaus -tahtiin. Muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Siksi vähän ihmetyttää kun nuo spedet vain kestää ja kestää. Toinen murheen kryyni taitaa olla nuo 1/16 autot : nekin vähän "heppoisia". Mutta anyway, kyllä minulle ainakin harjattomassa emaxxissa riittäisi 4s vallan mainiosti, miksi pitää ylipäätänsä ajaa 6s:llä? Harvoja paikkoja, joissa täyttä voimaa pystyy hyödyntämään. Kauanko sitä jaksaa ajaa edestakaisin jotain asfalttia ja kellottaa nopeuksia? Ei montaa kertaa.


Kyllä mä tykkään 6s ajaa ja se on varmaan tottumiskysymys. Pelkkään ajeluun 4s on mukavampi, mutta jos montulla revittää niin omasta mielestä 6s on paljon hauskempi kun pystyy tekemään hyppyjä ja temppuja kun voimaa on reservissä :cool: Nykyään tuo auto kun kestää 6s eikä vaadi muuta kuin raakaa ajoa ja silloin tällöin jotain laakerin vaihtoa yms. huoltoa. Oon kokeillut myös 8s ajoa omalla e-maxxilla, mutta siinä on jo liikaa voimaa (jos se on mahdollista :laugh:) ja pelottaa ettei auto kestä enää sitä. Lisäksi tarvitsee todella paljon totuteltavaa ajamiseen, kun auto alkaa muuttumaan lentokoneeksi...
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo: 17.57 kirjoittanut R/C95 »

Poissa Ugemi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4570 : 06.11.17 - klo: 11.48 »
Onkos jotain konsensusta, mikä olisi hyvä ohjausservo e-maxxiin? Yhdellä servolla pitäisi toteuttaa ja vakiota isommat renkaat. Tarkempaa speksiä äkkiä en muista, projekti seisonut muutaman vuoden kaiken muun mennessä edelle.
Nykyiset servot on traxxasin ja tuntuvat olevan "rikki", eli toiseen suntaan kääntää jotenkin, mutta mielestäni toiseen suuntaan ei lainkaan.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4571 : 06.11.17 - klo: 14.14 »
Onkos jotain konsensusta, mikä olisi hyvä ohjausservo e-maxxiin? Yhdellä servolla pitäisi toteuttaa ja vakiota isommat renkaat. Tarkempaa speksiä äkkiä en muista, projekti seisonut muutaman vuoden kaiken muun mennessä edelle.
Nykyiset servot on traxxasin ja tuntuvat olevan "rikki", eli toiseen suntaan kääntää jotenkin, mutta mielestäni toiseen suuntaan ei lainkaan.

Vakio servosaver antaa periksi todella helposti, eikä ole kiristettävissä. Voi johtua kääntymättömyys siitäkin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4572 : 10.11.17 - klo: 10.12 »
Saa sitä kiristettyä ku hommaa sinne HPIn jousen. Sitä jousta joutuu vähän hioo et sopii sinne paikoilleen, mut sit on kyllä todella paljon jäykempi servo saver :cool:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Chosen4

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Youtube kanavani
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4573 : 11.11.17 - klo: 01.00 »
Itseäkin kiinnostaisi päivittää auton jossain vaiheessa servot tehokkaampiin, tai tehokkaampaan. Joku servoista perillä oleva voisi pientä vinkkiä siis heittää sopivista  :wink: ilmeisesti kahden servon kombolla riittää n. 12 kg servot jotka on metallirattailla ja vuorostaan yhdellä servolla ajettaessa n. 25 kg? Osaako joku myös vastata miksi tähän alkuaankaan on laitettu 2 servo?
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4574 : 11.11.17 - klo: 21.52 »
Tupla servo ohjaus toimii tasaisemmin kuin yhdellä servolla toteutus, ainakin E-Maxxin ja Summitin tapuksessa koska toinen servo vetää aina.

Mut jos yhden servon vaan haluu laittaa niin tuo jaksaa hyvin
https://www.amainhobbies.com/savox-sa1283sg-aluminum-case-digital-super-torque-steel-gear-servo-sav-sa-1283sg/p210499
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Chosen4

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Youtube kanavani
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4575 : 12.12.17 - klo: 20.14 »
Oon haaveillut että alkaisi uusimaan, tai lisäämään rengastusta Maxxiin  :grin: Katsoa lompakon kannalta että päätyykö lopulta halvempiin Louisen renkaisiin vai raskiiko sijoittaa aivan Prolinen rengastukseen. Vaihtoehdot on MT-Pioneer ja Trencher

https://www.eurorc.com/product/7647/louise-18-38-inch-monster-tire-mt-pioneer-mounted-on-chrome-wheel---12-offset---sport-2
https://www.eurorc.com/product/5911/pro-line-trencher-x-38-traxxas-style-bead-all-terrain-tires-mounted-2


Kysymys vaan herää että kestäähän renkaat ottaa tuolla 1/2 tuuman offsetillä? Ettei vaikuta mitenkään erikoisemmin auton ripustuksien kestävyyteen? Toki vakiota isommat ja painavemmat renkaat rasittaa autoa kauttaaltaan. Kokemuksia myös etenkin Louisen kumeista kaipailisin etenkin jos on vertailupohjaa noihin pomminvarmoihin Prolinen renkaisiin.
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Poissa blizzard^

  • Jäsen
    • Profiili
    • Youtube
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4576 : 12.12.17 - klo: 22.56 »
Mulla revossa on louisin mt pinokkiot ja on kyllä jäätävän kokoiset renkaat. Ei niistä oikein mitään muuta iloa saa kuin volttien heitto kun ovat niin jumalaytoman veltot kumit että paisuvat melkoisiksi pizza leikkureiksi ja vievät diffit mennessään. Trencherit ovat kovat, mutta badlandsit vievät voiton. Nyt myös uutena renkaana otin kokeiluun prolinen shockwavet jotka vaikuttaa melko onnistuneilta allaround renkailta
Insta @blizred
E-revo brushless|kraton v2

Poissa Chosen4

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Youtube kanavani
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4577 : 13.12.17 - klo: 08.05 »
Mulla revossa on louisin mt pinokkiot ja on kyllä jäätävän kokoiset renkaat. Ei niistä oikein mitään muuta iloa saa kuin volttien heitto kun ovat niin jumalaytoman veltot kumit että paisuvat melkoisiksi pizza leikkureiksi ja vievät diffit mennessään. Trencherit ovat kovat, mutta badlandsit vievät voiton. Nyt myös uutena renkaana otin kokeiluun prolinen shockwavet jotka vaikuttaa melko onnistuneilta allaround renkailta

Nyt aloin tutkimaan hieman lisää noita Louisin renkaita ja näyttävät kyllä olevan mallista riippumatta todella pehmeitä tapauksia, Youtube oli pullollaan kaikennäköisiä palloontumisvideoita niistä. Toki se palloontuminen hallitusti on ihan mukavaakin toisinaan mutta hieman laittaa epäilyttämään nämä Louisen renkaat etenkin kun Maxxiin ovat menossa jossa on ihan orkkis diffit  :grin:
Kalusto: Xray T1 Drifteri, Traxxas Stampede 2WD ,Traxxas E-Maxx, Asso SC10 4x4 ja Destiny RX-10S. Youtube: https://tinyurl.com/y88pzfmf

Poissa TWallius

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4578 : 02.01.21 - klo: 16.54 »
Kaivoin vanhan E-Maxx:n (#3905) autotallin perältä ja latasin akut. Ohjaus toimii, mutta mitään muuta se ei enää teekään. Miten saisin selville onko nopari vai moottorit rikki? Toista noparia ei ole. Mitä tuon kanssa kannattaa tänä päivänä tehdä? Kannattaako lähteä korjaamaan vai myydä jollekin varaosiksi? Mitä ja mistä, apua...

Poissa eJarkko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4579 : 02.01.21 - klo: 22.32 »
Kai noihin vanhempiinki saa osat vielä hyllystä ts ei oo juurikaan muuttunut ajanmyötä. EuroRClla ainakin hyllyt notkuu osaa https://fi.eurorc.com/category/444/traxxas-e-maxx-ja-t-maxx eikä ole kallista korjailla.

Poissa mustikka

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Joni RC
Vs: Traxxas E-Maxx
« Vastaus #4580 : 03.01.21 - klo: 01.12 »
Kaivoin vanhan E-Maxx:n (#3905) autotallin perältä ja latasin akut. Ohjaus toimii, mutta mitään muuta se ei enää teekään. Miten saisin selville onko nopari vai moottorit rikki? Toista noparia ei ole. Mitä tuon kanssa kannattaa tänä päivänä tehdä? Kannattaako lähteä korjaamaan vai myydä jollekin varaosiksi? Mitä ja mistä, apua...
Mulle voi tarjota autoa, jos olet myymässä sitä :wink:

Moottorit saa testattua laittamalla niiden johdot suoraan akun napoihin kiinni. Kannattaa sitten ota pinjoni irti tai ainakin laittaa moottri, niin että se ratas ei koske mitään. Kannattaa myös varautua siihen, että räpsähtää kunnolla, kun moottorin lyö akkuun kiinni.
Kaikenlaisia leluja on ollut tässä vuosien varrella :wink:
Joni RC