Kirjoittaja Aihe: JQ Products - THE Car  (Luettu 255530 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #120 : 23.01.11 - klo: 11.24 »
onkohan tuossa yli vai alle 80% Losia. :huh:
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa redman

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #121 : 23.01.11 - klo: 11.39 »
onkohan tuossa yli vai alle 80% Losia. :huh:

Todennäköisesti alle
Ea-import - Team Durango, ALPHA Plus, TeamSaxo & Tresrey

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #122 : 23.01.11 - klo: 11.58 »
Ja mitä sitten vaikka olisi ylikin?

Näinkin pitkään kehitettyä platformia mitä M8 on, niin ei pyörää uudelleen voi kukaan keksiä, ainoastaan parantaa.
/ Jere Siirilä

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #123 : 23.01.11 - klo: 12.27 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #124 : 23.01.11 - klo: 14.08 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827


Suht jäätävää analyysiä
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #125 : 23.01.11 - klo: 14.32 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827


LOL

Tässä autossa ei ole mitään ylimääräisiä välyksiä toisin kun monissa muissa merkeissä sattaa olla esim. tukivarren pitkittäis liike jotain 3mm. Vetareissakin on nerokas välysenpoisto ettei hexa heilu kun hullun mul*** mielettömän pers*****.  :afro:
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 14.43 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #126 : 23.01.11 - klo: 15.45 »
Niin on nerokas välyksenpoisto, simmirikkoja ja pitkä reikä tapille. Joutuu kuitenkin olla vielä lisää simmejä jotta ulkokoolit saa sopiviksi. Minä olen näitä kilpaluokan pelejä ostanut vasta kaksi, Mp9 ja tämä Car, molempia joutui simmailemaan aika paljonkin. Pallonivelet ovat näköjään näissä leluissa aivan sontaa. En ihmettele filmissä näkyvää väljyyttä yhtään, sen jälkeen mitä kasatessa koin.

Minua pikkasen huvitti kasatessa katsella säätöpaloja, joilla sitten muutamien asteiden tarkkuudella muka säädellään autoja. Siis autoja joiden pyörät nimenomaan heiluvat kun hullun mul##u mielettömän hanurissa. Näin siis jos ei käytä simmailuun aikaa, ja ehkäpä muutaman osan kokonaan uusiksi tekoon.

Minä en näillä ajosta tiedä mitään, mutta sen verran tiedän että 1/1 autolle ei lentokenttää kapeampi baana riittäisi jos olisi niin paljon klapia kun näissä jollei mitään asian eteen tee. 1/1 autoilla olen kansallisella tasolla ajanut kilpaa, rallia ja jokkista. Molemmissa lajeissa menestyäkseen täytyy olla ajettavuus kondiksessa, pyoränkulmat kohdillaa, muuten lappaa porukkaa ohi molemmin puolin ja jaa pytyt saamatta, joita itselläkin muutamia kymmeniä on.

Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?

Niin, ja ymmärrän kyllä tavallaa nämä väljät systeemit, kyse on kuitenkin niin halvoista vehkeistä ettei kunnolla pysty osia tekemään. Jääpähän näperreltävää :azn: Tämmöinen auto kunnolla tehtynä voisi maksaa vaikka 5000€ (arvio), jäis ostamatta jopa multa :wink:

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #127 : 23.01.11 - klo: 16.02 »
Siinä onkin kaksi melko erilaista ilmaisua kyseisen auton välyksistä...
Mitä tarkoittaa "ei ole mitään ylimääräisiä välyksiä" .. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä! Mikäli tuo "esim. tukivarren pitkittäis liike jotain 3mm" viittaa Kyoshoon, niin se välys löytyy TKI:stä, mutta tuo TKI2 olikin välyksetön tuolta osin. Ja taitaa kyseinen välys olla aika helppo shimmata verrattuna tuohon THE Carin takapään alatukivarren/akselin väljyyteen, joka oli jo uudessa autossa!
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #128 : 23.01.11 - klo: 17.19 »
No jos tuo videossa oleva auto on testiauto jolla on höylätty radalla 24/7,niin mikä ihme se on jos on pikkasen välppiä nivelissä?
Ihme olisi jos ei olisi väljää.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #129 : 23.01.11 - klo: 18.40 »
.. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä!

Nimenomaan tämä on väärä ajattelutapa. Kaiken pitää liikkua herkästi, myös pölyisenä.


Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?


Ylimääräiset ruuvinreijät on painoja varten.
« Viimeksi muokattu: 23.01.11 - klo: 18.47 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #130 : 23.01.11 - klo: 18.45 »
Taitaa olla suomalainen geneettinen yleispiirre tietää asiat paremmin...
---

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #131 : 23.01.11 - klo: 18.53 »
Minä en näillä ajosta tiedä mitään


-A-

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #132 : 23.01.11 - klo: 19.05 »

Ahaa, elikkä näiden pitää klonksua. :roll: Onkohan sillä jokin taika myös kun joka paikassa on erilailla väljää............ vasen takapyörä heiluu x verran y suuntaan ja oikea puolet vähemmin. Etupään toinen tuenta on liki välyksetön ja toinen satanan väljä. Tämä vain esimerkki. Kummassakaan mulla olevassa kilpurissa ei ole saman verran välystä joka paikassa , vaan välyksiä oli ihan missä sattuu ja minkä verran sattuu.

 Mulle täytyy olla todellinen ajomies joka sanoo että nämä kuuluu olla epäsäännöllisen väljiä, siihen ei ihan piiritason harrastaja riitä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #133 : 23.01.11 - klo: 19.07 »
Kuullostaa enempikin siltä, että sun pitäis kasata ne autot kunnolla
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #134 : 23.01.11 - klo: 19.16 »
Kuullostaa enempikin siltä, että sun pitäis kasata ne autot kunnolla

Ne on kasattu niin kunnolla kun ne voi. Jos olisin jättänyt sellaiseksi kun pakettien mukana tulevilla osilla saa, tilanne olisi tuo jota ihmettelin. Nyt on edelleen epäsäännöllistä väljää, mutta vain pallonivelissä Kyoshossa ja Carissa, Carissa lisäksi takaripustuksessa vielä hetken.

Heitetään vielä sellainenkin tähän että jos tälläisiä autoja pystyy väärin kasata noilla ohjeilla niin voi todeta itsensä AASIKSI. Mun 13 vuotias tyttölapsikin saa tuollaisen kasaan oikein, kunhan on huolellinen. Nämä pitäisikin olla varustettuna vielä oikeillakin koneiden kokoonpanokuvilla että olis edes jo aikuisillekin haastetta, ja poikaset oppis sitäkin hommaa.

Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #135 : 23.01.11 - klo: 19.33 »
.. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä!

Nimenomaan tämä on väärä ajattelutapa. Kaiken pitää liikkua herkästi, myös pölyisenä.


Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?


Ylimääräiset ruuvinreijät on painoja varten.


Menee vähäsen aiheen ohi mutta...
Mikäli ymmärrän oikein, niin noilla pyörien heilumisella ei sitten ole mitäään väliä?? Turha siinä on pyöränkulmia säädellä, kun saavat kerran heilua miten sattuu... Erikoinen homma, että pitää "pyörittää auto hiekkalaatikossa" ennen kuin välykset poistuu. Täytyy ilmeisesti poistaa noista omista autoista tukivarsista puslat, jotta auto on varmasti herkkä ja hyvä.
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #136 : 23.01.11 - klo: 19.43 »
Erikoinen homma, että pitää "pyörittää auto hiekkalaatikossa" ennen kuin välykset poistuu. Täytyy ilmeisesti poistaa noista omista autoista tukivarsista puslat, jotta auto on varmasti herkkä ja hyvä.

Eikö tämä ole sun mielestä yhtään lapsellista? Kokeile ite. shimmaa kaikki välykset pois, aja 45min putkeen, huomaat siinä 5-15min kohdalla kun auto ei toimi enää. Otat auton varikolle finaalin jälkeen ja huomaat että se on täysin jumissa=ei hyvä. Kyllä sä sitten opit kun pääset ton aloittelija vaiheen yli.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #137 : 23.01.11 - klo: 20.19 »
Nämä 'perr' ja 'kappi' kaverit taitaa olla yksi ja sama henkilö. On niin samanlaista toi teksti.

On muka ostettu THE Car ja nyt itketään jostain välyksistä.

Kyllähän se masentaa jos joku jaksaa todellakin pusertaa ja tehdä jotain hienoa. Ja 'sinä' et tätä itse osannut tehnyt.

Mutta kiitos 'perr' ja 'kappi' kun kävit(te) täällä palstalla.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #138 : 23.01.11 - klo: 20.22 »
Kas, täällähän on ihan viihdyttävä tilanne päällä  :grin:

Kuitenkin aika perinteinen. Näitähän on vähän väliä.
Tulee uusi, tai omassa piirissään pidempään harrastanut ja siellä ehkä väärilläkin meriiteillä rispektiä saanut melttoamaan "oikeille" harrastajille.
Ei mitään uutta taivaanrannan alla, kaikki tyynni.

Nyt piti oikein oma TKI kaivaa tuolta ja katsoa, että mikä ihmeen tukivarren 3mm välys   :shocked: :huh: Ainoa minkä keksein on etuylätukivarsi jossa sisäpään pitkäisvälystä voi olla se 3-4mm jos sen kasaa väärin. Takaylätukivarsien isoissa pallokupeissa on vähän väljää, niin kuin kuuluukin olla. Hyvä.
Alatukivarsiinkin voi saada millin pitkittäisvälyksen jos pistää väärät uppoavat aste-palat braceihin. Omat tukivarret on aivan, ehkä liiakin piukassa vielä. Sen verran vähän ajettu auto.

Näitä ei kokoa oikein 13v tyttö pystymetsästä. Joka ikiseen tingentangeliin liittyy niin paljon enemmän asiaa kuin kasausohje antaa kertoa.
Toiseksi, ei liene auton vika vaikka muoviset osat flempsaavatkin epätasapainoisilla renkailla.

Osat kyllä suunnitellaan sellaisiksi kuin ne laatikossa on ja tosiaan se mm-finaalipituus mielessä.
Joku alatukivarren pieni pitkittäisvälys ei vaikuta renkaan kulmaan kananp****akaan mutta auttaa pitämään auton nivelet herkkinä. Eri asia on poikkivälys, ni sellaisia ei kuulu tosiaankaan olla tai ei ainakaan uudessa autossa luulisi olevan. Osat kuluu ja ne voi vaihtaa. Autoissa usein on pitkittäisvälyksiä, joita on helppoa shimmailla oman makunsa mukaan pois tai olla shimmaamatta. Ne on myös helppo unohtaa kasausvaiheessa. Joku on nyt tainnut ottaa nojapuukseen tuon takaylätukivarren pienen pallokuppilöysän, joka kuuluukin olla. Yksi auton p*skaisimpia paikkoja ja vaihto-osat löytynee siihenkin kun kuluu niin väljäksi, että renkaan campperi lonksuu enemmän kuin kananp*skan verran.

The Carin mahdollisiin välyksiin en ota kantaa.

e: lisäys ja anteeksi jos vääriä olettamuksia
« Viimeksi muokattu: 25.01.11 - klo: 23.51 kirjoittanut Tomsson »
allekiroitus

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #139 : 23.01.11 - klo: 21.04 »
Nämä 'perr' ja 'kappi' kaverit taitaa olla yksi ja sama henkilö. On niin samanlaista toi teksti.

On muka ostettu THE Car ja nyt itketään jostain välyksistä.

Kyllähän se masentaa jos joku jaksaa todellakin pusertaa ja tehdä jotain hienoa. Ja 'sinä' et tätä itse osannut tehnyt.

Mutta kiitos 'perr' ja 'kappi' kun kävit(te) täällä palstalla.

Vai sama henkilö :grin: Minä olen ostanut Carin, enkä itke. Kyllä minä arvostan sitä että Suomalainen on tehnyt auton, ja mielenkiinnosta sen ostinkin. Onko nyt väärin täälä pulinafoorumilla esittää asoita ja omia kokemuksia autosta?? Jos pallonivelet ovat huonoja niin se ei ole auton suunnittelijan vika. The Car on enemmin epäsäännöllisen väljä kun Kyosho MP9. Kyselin myös noista ylimääräisistä reijistä pohjalevyssä, sain huonon selityksen kuudelle ylimääräiselle reijälle, lisäpainojen kiinnitys ylipainoiseen autoon.

Peräänkuulutin oikeita ajomiehiä sanomaan että auto saa/kuuluu olla epäsäännöllisen väljä, onko heitä? Ihmetyttää myös väite että muovi/metalli pallonivel pitää olla väljä että se toimisi. Mun järjen mukaan sopivan tiukka liki välyksetön nivel ei päästä sitä soraa sieluunsa. Valmiiksi väljä hakkautuu/hankautuu varmasti paljon nopeammin kun tiukka.

Nimimerkki "Tomsson" kirjoitit "Joka ikiseen tingentangeliin liittyy niin paljon enemmän asiaa kuin kasausohje antaa kertoa."
 Voisitko pikkasen kertoa lisää, minä olen kuulolla. Mitä asiaa niin paljon enemmin, kerro nyt vaikka malliksi muutamia tingentangeleita mihin jotain erikoista liittyy. Minä en keksi yhtään vaativaa paikkaa tämmöisissä RC autoissa. Rentouttavaa puuhastelua tuommoisen kasaus on, jos on akkuväännin alkukiristyksiin käytössä.


Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #140 : 23.01.11 - klo: 21.07 »
Haluisinpa nähdä kun perstappi..eiku perr ja kappi, tai mitä olikaan ajaa täysin välyksettömällä autolla. Sen lisäks että se ei menis sekuntiakaan suoraan, se olis täysin jumissa niinkuin aikasemmin esitettiin.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #141 : 23.01.11 - klo: 22.03 »
Kyselin myös noista ylimääräisistä reijistä pohjalevyssä, sain huonon selityksen kuudelle ylimääräiselle reijälle, lisäpainojen kiinnitys ylipainoiseen autoon.

Mitä huonoa siinä selityksessä oli? kysyit mihin tarkoitukseen ne on. Asia selvisi täysin. Eli lisäpainojen kiinnitykseen.

---> http://rc10.fi/index.php?topic=36963.0
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #142 : 23.01.11 - klo: 22.14 »
Voihan siellä olla myös viallinen osa messissä, joka tietysti oikeuttaa lyttäämään koko kitin täysin.  :mrgreen:
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #143 : 23.01.11 - klo: 22.46 »
Auto EI ole epäsäännöllisen väljä.
Jos näin on niin se on silloin kasattu huonosti.
Näin se vaan on.

Johtuen että ruuvit jotka pitävät tukivarsien kiinnikkeitä, täytyy kiristää oikealla tavalla jotta molemmilla puolilla on sama välys.
Eli jos toinen puoli on kireä ja toisella puolella väljää niin löysytä kireän puolen ruuvia ja kiristä väljän puolen...

Se välys mikä autoissa uutena on, on lähes poikkeuksetta turhan tiukka.
Johtuen jo edellämainituista... Eli kun sillä menet radalle ajamaan ja auto kerää aina paljon savipölyä niin välyksetön auto menee jumiin ja taas auto jossa on sopiva määrä välystä toimii ja nimenomaan se välys jopa pienenee siitä sonnasta johtuen.

Pallonivelet eivät ole huonoja nekään.
Niissä täysin sama asia.

Nämä asiat huomaa eritäin nopeasti kun autolla menee oikeasti radalle ajamaan ja vieläpä kun autolla pitäis päästä kovaa.

Lupaan että mikäli menet kärkikuskien autoista duunailemaan välykset pois niin vauhti putoaa merkittävästi... varsinkin pitkässä finaalissa kun auto on kerännyt likaa.

Pohjan reiät tosiaan on lisäpainoille.
Auto on vakiokuntoisena vain muutaman kymmenen grammaa painorajan yläpuolella...
Ja tämäkin tosin riippuu renkaista.
Renkaissa on TODELLA suuria painoeroja

Autoa hieman keventämällä ja laittamalla autoon vielä rengassetin mikä on kevyt, auto on aikalailla helposti alipainoinen.

Se mitä kokemuksia on 1:1 autopuolelta ei merkkaa näissä härveleissä tuon taivaallista.

Mä olen suomen tasolla kärkipään porukkaa... Nitro krossissa...
Mutta jos rallia lähden ajamaan, olen täysin aloittelija enkä tiedä niistä yhtään mitään.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #144 : 23.01.11 - klo: 23.52 »
Hyvin muuten pärjätty tällä "väljällä" autolla jorpakon takana:

http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=9660

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #145 : 24.01.11 - klo: 00.47 »
Kertokaahan lisää väljyys-kommentteja, nythän on vain Suomen kärkipään kuskilta ja Chad Bradleyltä nähty näytettä.
---

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #146 : 24.01.11 - klo: 06.03 »
Nyt on sitten saatu kärkipuolen kuskiltakin kommenttia, kiitokset siitä.
Voihan tässä olla ehkä pikkasen sellaistakin että "välykset" jotka ovat mun mielestä rajuja ovat sitten RC piireissä ihan normaaleita tai jopa pieniä. Ja vielä selvitys asiasta ettei turhaan kinata, otetaan kuvitteellinen tilanne:
1. 30mm pitkä holkki jossa reikä 5mm, sopiva akseli 4,98mm = hyvä
2. ---------------------------------,---------------4,95mm = väljä
3. ---------------------------------,---------------4,93mm = susi

Noita tappeja kun heiluttelee läpösessään niin niissä on kauhea ero. Se myös selostaisi tätä tilannetta hieman.

Ja "Hoke" , en osaa näitä väärin kasata enkä usko että kukaan muukaan jolla on edes jonkinlaista mekaanikon vikaa :azn:

Tästä on hyvä jatkaa, voi olla että kaikkea ei pitäisi suustaan päästää, etenkään aroissa aiheissa kuten Suomalainen auto ja vielä uutena tulokkaana. Tosin empä ole tätä autoa täälä haukkunut, vain ihmetelly samalla tavalla kun tuota toistakin.










Poissa perr

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #147 : 24.01.11 - klo: 07.37 »
Juu ei kyllä olla samainen henkilö nimimerkki "Kappi":n kanssa. Toki tunnen hänet toisen harrastamamme lajin kautta, jossa osien sovitukset/koneistukset ovat oikeasti oltava kunnossa :wink:. Sellaisen hölmö kysymys vielä näin aloittelijalta, että teinkö siinäkin väärin kun olin kasannut autoni(kyosho tki2) ja havaitsin ohjauksen kahdessa pallonivelissä väljyyttä niin vaihdoin kaikki 4palloniveltä Xrayn osiin. Noista sitten löytyi heti 4kpl aika lailla samoilla väljyyksillä olevaa niveltä, vai onko nämä suunniteltu niin että noista neljästä nivelestä juuri kahden on oltava suuremmilla välyksillä ja toiset kaksi ns. hyvää??
ST-RRe / OFNA GTP/ HN DM-one

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #148 : 24.01.11 - klo: 08.06 »
Satanen tarjottu molemmista autoista niin pääsette eroon noista väljistä vessoista, turha sitä tikkuakaan on pitää sormessa jos se ei tunnu hyvältä :afro:

 
Kylätason RC-kuski.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: JQ Products - THE Car
« Vastaus #149 : 24.01.11 - klo: 08.35 »

Alatukivarsiinkin voi saada millin pitkittäisvälyksen jos pistää väärät uppoavat aste-palat braceihin. Omat tukivarret on aivan, ehkä liiakin piukassa vielä. Sen verran vähän ajettu auto.

Joku alatukivarren pieni pitkittäisvälys ei vaikuta renkaan kulmaan kananp****akaan mutta auttaa pitämään auton nivelet herkkinä. Eri asia on poikkivälys, ni sellaisia ei kuulu tosiaankaan olla. Osat kuluu ja ne voi vaihtaa. Autoissa usein on pitkäisvälyksiä, joita on helppoa shimmailla oman makunsa mukaan pois tai olla shimmaamatta. Ne on myös helppo unohtaa kasausvaiheessa. Joku on nyt tainnut ottaa nojapuukseen tuon takaylätukivarren pienen löysän, joka kuuluukin olla. Yksi auton p*skaisimpia paikkoja ja vaihto-osat löytynee siihenkin kun kuluu niin väljäksi, että renkaan campperi lonksuu enemmän kuin kananp*skan verran.

The Carin mahdollisiin välyksiin en ota kantaa.

e: lisäys ja anteeksi jos vääriä olettamuksia

Pitkittäisvälyksistähän tässä ei ollutkaan kyse vaan poikittaisvälyksistä.



Nämä 'perr' ja 'kappi' kaverit taitaa olla yksi ja sama henkilö. On niin samanlaista toi teksti.

On muka ostettu THE Car ja nyt itketään jostain välyksistä.

Kyllähän se masentaa jos joku jaksaa todellakin pusertaa ja tehdä jotain hienoa. Ja 'sinä' et tätä itse osannut tehnyt.

Mutta kiitos 'perr' ja 'kappi' kun kävit(te) täällä palstalla.


Voihan siellä olla myös viallinen osa messissä, joka tietysti oikeuttaa lyttäämään koko kitin täysin.  :mrgreen:



Satanen tarjottu molemmista autoista niin pääsette eroon noista väljistä vessoista, turha sitä tikkuakaan on pitää sormessa jos se ei tunnu hyvältä :afro:

 


Todella "asiallista" vinoilua monelta pitkään foorumilla vaikuttaneelta uusien harrastajien kysymyksiä kohtaan.
Hoke oli ainut joka tuossa on kertonut syyn miksi autoissa on ja pitää olla välystä, siinä on vastaamis hyvä vastaamis ohje muillekkin jotka neuvovat (ei tippaakaan v'ttuilua vaan selkeää faktaa miksi asiat ovat niinkuin ovat.

Ja muutamalle jotka eivät näköjään ole lukeneet tekstiä kunnolla: "kappi" on noista kahdesta ainut joka on ostanut The Car auton, "perr" ei ole sellaista ostanut, vaan on nähkyt kyseisen auton nimimerkillä "kappi" ja he eivät ole yksi ja sama henkilö.

Minun mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, että ostaa tällaisen suomalaisen kisakuskin suunnitteleman auton, jotta pääsee näkemään miten kunnon auto on tehty. Sitten vaan siinä on tullut ihmettelyä että miksi siellä on välyksiä sen verran kuin on. Sekin tuli jo selväksi miksi niitä välyksiä on.

Minä haluaisin vielä tietää, että miksi vasemman takahubin akseli tappi on 4,93mm paksu ja oikea 4,98mm eli 0,05mm paksuuseroa?
Se tekee vasemman puoleisesta takahubista silminnähden enempi heiluvan.
Tämäkin voi olla suunniteltu juttu, esim pakokaasujen roiskeöljy tulee juurikin vasemmalle puolelle joten sille puolelle tarttuu enempi savipölyä kuin oikealle puolelle ja menee herkemmin jumiin joten asia on kompensoitu tällä akselitapin paksuuserolla?

Näinhän se ei tietenkään ole, kun ohjeissa ei ole määritelty eripaksuisia tappeja eripuolille, vaan ne menee sille puolelle mihin sattuu osumaan.
Miksei tähän ole voitu vastata että syy on valmistustoleransseissa tms, vaan on lytätty uudet foorumilaiset kun "haukkuvat lyttyyn" uutta autoa, jota eivät kyllä ole haukkuneet.

Herneitä saa ja pitää ottaa nenään jos se helpottaa oloa. Mutten suosittele usean herneen yhtäaikaista nenään laittoa :angel:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec