Kirjoittaja Aihe: Oulun alueen RC-radat & toiminta - Team OSPA  (Luettu 169084 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Oulun alueen RC-radat & toiminta - Team OSPA
« : 07.08.10 - klo: 15.19 »
Laitetaanpas tännekin infoa Oulun alueen harrastajille ratatilanteesta.


*** 2019 tilanne****:


Sähkökrossirata, savipinta

Kiimingin Hannuksessa on savirata 1/10 sähkökrossareille. Avoinna ratamaksun maksaneille 50€/kesä, 10€/kerta seuran jäsenille.



Mattorata sähköautoille (syyskuu-toukokuu)

Kiimingin Jokirannan koululla treenit lauantaisin 9-21 talvikaudella. Ratamaksu 100€/syksy, 100€/kevät seuran jäsenille, kertamaksu 15€



Kaakkurin Liikuntamaan RC-radat

Asfalttirata sähköautoille 32x35m, valmistuu kesän 2019 aikana.



Turffikrossirata 1/10 ja 1/8 sähköautoille, n40x30m valmistuu kesän 2019 aikana.




*************************************************************************************

Kiimingin Hannuksen kylään on rakentumassa 1/10 sähköautoille suunnattu SM-kisaradan vaatimukset täyttävä krossirata. Projekti alkoi viime syksynä Oulun seudun pienoisautoilijoiden toimesta, kun alueesta tehtiin sopimus Kiimingin kunnan ja OSPA:n välillä. Sopimus on voimassa vuoteen 2015 ja uskoisin jatkoa olevan luvassa, kun asiat hoidetaan hyvin, kuten ne nyt on hoidettu tähänkin asti.

Rata sijaitsee 9km Kiimingin keskustasta Hannukseen, ja tarkka sijainti on Hannuksen koulun kentän vieressä. Alue on entinen tenniskenttä, jossa siis aidat ympärillä. Aidatun alueen halusimmekin, jotta rata ei joutuisi toivon mukaan niin helposti ilkivallan kohteeksi vaikeamman radalle pääsyn vuoksi. Radan kulumisen, meluhaittojen, kokonsa ja sijaintinsa (taloja naapurissa) vuoksi radalla ei sallita polttomoottoriautoilla ajamista.

Piha-alueella sijaitsee myös lakkautettu koulu, jota on mahdollisuus tulevaisuudessa käyttää majoitustarpeisiin kisojen aikaan. Samasta pihasta 50m radasta löytyy myös sauna, jota on uskoakseni mahdollista käyttää tapahtumien aikaan. Valitettavasti rantaa ja järveä emme alueen viereen saaneet, mutta muuten alue on varsin idyllinen ja siisti kokonaisuus.

Tänä vuonna radan raivaustyöt on aloitettu jo keväällä kitkemällä kasvustoa alueelta sekä aitojen välittömästä läheisyydestä. Saveksi onnistuin bongaamaan täydellisen puhdasta savea, jonka saaminen radalle kesti erinäisistä kalustoteknisistä syistä aiottua kauemmin.

Tällä viikolla tiistaina saven kuormaus kuitenkin alkoi, ja se saatiin päätökseen keskiviikkona. Alueelle kuormattiin 15 kuormaa savea eli vajaa 150m3!

Perjantaina 6.8. saven levitys oli tosiasia, ja kaivurikuskimme tekikin tehokasta jälkeä, ja levitti levitemäisen saven koko alueelle tasaiseksi kerroksiksi sekä muokkasi valmiiksi yhden kolmoishyppyrin pohjat oikeaan laitaan.

Ajolava tehdään häkin ulkopuolelle kentän puolelle n 2-3m aidasta. Etuosa aidasta madalletaan noin metriin (vielä tarkka mitta päättämättä) ja laudoitetaan siististi kaidemaiseksi. 10-12m pitkän ja n 3m korkean ajolavan alle tulee mekkauspöytätilaa kuskeille. Ajolavan suunnittelu ja tarvikkeiden kartoitus on käynnissä, toivonmukaan aloitamme lavan rakennuksen vielä 3 vkon sisään.

Lavalle tulee myös sähköt, jotka on osittain jo vedetty, myös vesipiste on järjestetty kastelua varten.

Vastoinkäymisistä ja vuosikymmenien odotuksesta huolimatta näyttää lupaavasti siltä, että Oulun alueelle saadaan vihdoin kunnon krossirata, joka mahdollistaa uusien kuskien ajoharjoittelun kuin myös kisakuskien treenit ja kisojen järjestämisen. Tämä on iso asia Pohjois-Suomen krossiharrastukselle, koska aiemmin käytössä ei ole ollut kuin väliaikaisia ratoja, minkä vuoksi tasoitusta on annettu ehkä liiankin kanssa ajamalla ensimetrit suoraan kisoissa.

Rata-asiaa ja siihen liittyviä toimia on viety järjestelmällisesti eteenpäin ja radan on tarkoitus olla täysin ajovalmis viimeistään 2011 kesän alussa. SM-kisoja tulemme anomaan kaudelle 2012 viimeistään.

Koska Oulun seudun pienoisautoilijat on voittoa tavoittelematon urheiluseura, kaikki tuki pyritään hyödyntämään ratojen ylläpitoon sekä ratojen rakentamiseen (sisärata sekä krossirata). Kaikki Hannuksen rataan käytetty raha on saatu viimeisen parin vuoden aikana järjestämällä SM- ja kerhokisoja sisäkaudella, joten itse krossirata ei ole vielä tuottanut mitään, jotta rakennuskuluja voitaisiin kuitata. Koska budjetti on rajallinen, kaikki ulkopuolinen tuki on erittäin tervetullutta. Ja koska radan tekeminen tapahtuu talkootyöllä, on ollu hienoa nähdä kuinka monet ovat osallistuneet talkoisiin. Asiasta ei ole vielä yleisesti tiedotettu, koska tehtävät työt on saatu hoidettua omalla aktiiviporukalla, eikä ole haluttu huudella asiasta liikoja, ennenkuin savet saadaan paikalle.

Muutamat kerholaiset ovat saaneet järjestettyä sponssina erinäisiä tarvikkeita sekä kuljetuskalustoa jne - ISO KIITOS heille!

Radalta on mahdollista ostaa mainostilaa aidasta, ja tulemmekin myöhemmin tekemään erilaisia tapahtumia, jotta saamme mahdollisille tukijoille näkyvyyttä.

Tässä keskustelutopicissa ilmoitamme ratatalkoista ja niiden aikataulusta ja luonteesta jne. Toivon, että uusia harrastajia löytää tiensä mielenkiintoisen harrastuksen ja radan pariin - olipa sitten pihasuttaaja tai kisakuski.

Alla linkki Harw:n ottamiin projektikuviin radan rakentumisvaiheista. Kuvia tulee lisää kunhan niitä ehditään ottaa.



http://harw.kuvat.fi/kuvat/RC/Hannus/

« Viimeksi muokattu: 25.03.20 - klo: 16.29 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #1 : 07.08.10 - klo: 16.36 »
Onnea ratahankkeelle, ja todella hyvältä näyttääkkin  :smiley:

Savi näyttää loistavalta!

(Tuota kamaa kun saisi Sotkamoonkin, saven kanssa ei käynyt meillä noin hyvä tuuri. Vaikka tuollaista savea olisi ollut tarjolla, sekalaista toimitettiin  :tongue:)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #2 : 07.08.10 - klo: 18.17 »
Kiitoksia! Savi tosiaan on ihan parasta mitä voi olla, mitään epäpuhtauksia ei seassa ollu, ei yhtään kiviä tms. Savi nostettiin lammen pohjasta joka on tutkijoiden mukaan todennäköisesti vanhaa merenpohjaa eli TODELLA vanhaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #3 : 07.08.10 - klo: 18.36 »
Tuo että savi on oikean laatuista, takaa sen että pinta ei hevillä kuivu. Saman huomaa Sotkamossa pikkutuplan jälkeisen mutkan ja pöytähyppyrin välisellä osuudella, missä savi on oikeanlaista, pinta pysyy aina kosteana.

Ja vielä kun on tuollainen määrä savea on kosteutta sitomassa, tulee timanttisen kestävä rata!

Kolikon toisella puolella, tuo ei myöskään vettä läpäise kovin nopeasti, joten sadevesiviemäröinti pitää olla kunnossa.

Edit. Sotkamossa rata kuivaa niin pölyävän kuivaksi että olen jo miettinut radan muuttamista turffipintaiseksi...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #4 : 07.08.10 - klo: 20.07 »
Eiköhän me Matti saada jotain Pohjois-Suomen krossicuppia aikaseksi, kunhan rata valmistuu. Eli ens kesäksi voidaan sitä suunnitella.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #5 : 07.08.10 - klo: 20.15 »
Onnea hankkeelle. Ulvilan pääsuoran savi on merestä ja todella kestävää.

T: Rami

PS.Jos saa antaa vihjeen. Murskaa ja salaojaputket paikkoihin joihin vesikerääntyy. Tuosta nimittäin ei mene vesi helpolla läpi, vaan jää lammikoksi. Muutamaan paikkaan kaivot joista lasku pääkaivoon. Sieltä on helppo uppopumpulla tyhjentää koko rata.
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #6 : 08.08.10 - klo: 22.59 »
Kiitämme tsempistä - vinkit on luonnollisesti tervetulleita!

Ekan viestin kuva-albumiin on lisätty eilen vielä kuvia lähtötilanteesta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #7 : 15.08.10 - klo: 15.37 »
POjat kävi eilen radalla fiksailemassa paikkoja, aita on väliaikaisesti taas nipussa, ettei ole niin suuri houkutin mennä alueelle mopolla tms kapistuksella. Savi on vielä kosteeta ja painuu, eli sitä ei voi vielä lätkätä, odotellaan vielä muutama päivä.

Jos jollain on tarjolla puutavaraa mahdollisesti jopa ilmaiseksi, voi ottaa esim. minuun yhteyttä, ajolavan rakennukseen tarvitaan reilusti puumatskua. Samoin Wallriden rakennusta varten tarvimme puutavaraa ja vaneria, mutta siihen päästään vasta myöhemmin.

Seuraavista talkoista ilmoitellaan ensi viikolla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #8 : 19.08.10 - klo: 08.40 »
Sunnuntaina olis Hannuksessa taas talkoot n klo 12. Savea tarvii kuskata reuna-alueille ja myös verkkoaidan vierestä tarvii myrkyttää kasvustoa (pajut jne) jottei kasvusto rehota taas pian, eli ne alueet jota ei olla vielä hoidettu. Lapiohommia on siis tiedossa ja uudetkin kasvot ovat tervetulleita paikalle.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #9 : 25.08.10 - klo: 07.47 »
eilen merkattiin linjoja ja jäbät alotti jo pääsuoran osalta lätkäystäkin. Eikä näy paljoa kiviä pinnassa, eikä kyllä pinnan allakaan  :mrgreen: Priimaa pintamaata!













Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #10 : 25.08.10 - klo: 12.59 »
Laitatteko ollenkaan hiekkaa sidosaineeksi vai pidättekö pelkkänä savena? Suolaatteko että saa kosteuden ja halkeilun pysymään kurissa? Miten puhdas savi käyttäytyy vesisateen jälkeen, kuinka kauan on limainen ja kuivuuko ilman apua? Miten routamatto toimii tiiviin saven alla, imeytyykö vesi saven/routamaton läpi miten hyvin?

Nimimerkillä: Juuri päässyt kysely ikään :afro:
Kylätason RC-kuski.

Poissa samae

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #11 : 25.08.10 - klo: 15.30 »
Laitatteko ollenkaan hiekkaa sidosaineeksi vai pidättekö pelkkänä savena? Suolaatteko että saa kosteuden ja halkeilun pysymään kurissa? Miten puhdas savi käyttäytyy vesisateen jälkeen, kuinka kauan on limainen ja kuivuuko ilman apua? Miten routamatto toimii tiiviin saven alla, imeytyykö vesi saven/routamaton läpi miten hyvin?

Nimimerkillä: Juuri päässyt kysely ikään :afro:

Tämänhetkinen ajatus ois pitää ihan savena. Ja aina siinä hitunen on hiekkaa seassa.

Ei ole suunnitelmissa suolata; katellaan miten se käyttäytyy douppaamatta.

Ainakin tuo kaivurin jäljiltä oleva pinta (kuvassa ylempänä) on kestänyt kävelyä vesisateella erittäin hyvin. Hinkkaamalla sen saa sitten liukkaaksi jos haluaa. Lanttopaikat joista vesi ei ole imeytynyt halkeamiin ovat melkoisen pehmeitä. Semmoista pinnan irtoilua kengänpohjiin ei ole havaittavissa. Vaikuttaa mukavan imukykyiseltä tuo savi. Ylin 5 cm ehti kuivahtaa ja alin 5 cm savipatjasta on vielä ihan liisteriä.

Melkoinen kelirikko on varmaankin luvassa keväällä, mutta siinäpähän sijansa hakekoon.

EDIT: mun puolesta saa toki kommentoida näitä meidän touhuiluja.
« Viimeksi muokattu: 25.08.10 - klo: 15.36 kirjoittanut samae »

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #12 : 06.09.10 - klo: 15.51 »
Radan pinta on nytten saatu lätkäiltyä ja kuivuupi nyt rauhassa. Isompia talkoita pijellään vissiinki vasta kevväällä.

Prosessia voi käydä ihmettelemässä Hannuksessa. Tuossa vielä LINKKI kuusamontien risteykseen mistä on kyllä hankala ajjaa ohi. Rata on siis ko kuvassa olevan rakennuksen takana.
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo: 15.55 kirjoittanut Harw »

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #13 : 09.09.10 - klo: 16.10 »
on kyllä aika kuivamaa

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #14 : 10.09.10 - klo: 16.56 »
Ensi viikolla jonain iltana tän syksyn vikat talkoosetit, eli risujen jne romujen kaatikselle vienti. Ajankohdasta ilmotellaan myöhemmin, actionit ti-to akselilla.

Loput radasta sitten ensi keväänä, samoin ajolava. Sisätreenit ovat myös jo käynnissä, sinne siis!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vanha Patu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #15 : 14.09.10 - klo: 15.39 »
Moro!

Mahtavaa! Mukavan näköinen rata tulossa! Ei muuta kuin puitteet kuntoon ja ensivuonna hakeen maastosarjan SM-osakilpailua :wink:
Päästäisiin pohjoisessa kisaa ja tulisi vaihtelua kisa paikkohin
Lisää vain kuvia miten projekti edistyy!

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #16 : 15.09.10 - klo: 15.26 »
Kiitämme tsempistä projektiin! rata on tavoitteena saada ajokuntoon ajolan kera toukokun loppuun mennessä, nyt paikka talvehtii, ja palaamme asiaan ensi keväänä lumien sulaessa.

Ensi vuodeksi en ole anonut meille kisoja, mutta 2012 vuodeksi anomme Ospa:lle kauden 3. tai päätöskisaa heinä-elokuulle.

Terv,

Vesa Yli
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #17 : 18.09.10 - klo: 14.55 »
Tässä jätkät pallo teille tuolta Sotkamon topikista  :afro:

Ehdottomasti jossain vaiheessa SM Sotkamoon haetaan, ei ollut kyllä ensi kesä vielä ajatuksissa. Aika moni on kyllä vihjaillut että ensi vuonna täällä jo voisi kisan järjestää. Radan ja korokkeenkin puolesta homma onnistuu, mutta meidän vielä pienellä paikallisella porukalla on liian vähän kokemusta kisojen järjestämisestä. Jos avain-tehtäviin saisi kokeneita tyyppejä "lainaan" ja kattava muistilista meille huomioitavista asioista niin ei homma tietenkään mahdoton ole. Ensitöikseen pitäisi Liittää kaiPA AKK:hon ja hakea kisaa (ellei liian myöhäistä) ja ja ja vaikka mitä en tiedäkkään kun en ole perehtynyt, huh huh...

Tai voitaisiin me vaikka "liisata" rata jollekkin toiselle kerholle jos kelpaa  :grin:

Mutta olisihan se TODELLA hienoa saada kisat jo ensi kesänä.




Oisko mahoton ajatus jos OSPA ry olisi mukana jotenkin järjestelyssä ensi kesänä?
Miten on Oulun miehet?
Arpa on heitetty Kainuu crossista SM kisa 2011?
Itekkin vois jotenkin mukana olla kyllä järjestelyissä/toimitsijana, kunhan m2-10 ja kansallisen saan ajaa.
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #18 : 20.09.10 - klo: 12.41 »
Jaa-a, pitää pohtia asiaa. Sitä järjestelyporukkaahan meillä ei ole oikeen kisojen ajaksi, koska about kaikki itse ajavat. Ja kuskit eivät voi olla toimitsijoita (paitsi ratamestari) samalla kun ovat kilpailijoina. Laskentapalvelua meiltä ei voi ostaa, laitteet on mutta ei henkilöä joka sitä kisoissa hoitaisi, ostamme sen itsekin aina muualta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vanha Patu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #19 : 26.04.11 - klo: 18.41 »
Moro!

Miten projekti edistyy? Joko siellä ollaan päästy jatkamaan radan tekemistä? Minkä kokoinen rata alue teillä on käytössä? 4kk kisoihin :wink:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #20 : 27.04.11 - klo: 09.26 »
Rataprojekti etenee, tarkoitus on saada rata ajokuntoon ja valmiiksi kesäkuun alkuun mennessä. Kuvia projektista tulee kunhan kuvaajat kerkee kuvia laitella ilmoille. Rata on 38x18m.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #21 : 27.04.11 - klo: 09.42 »
Tällä hetkellähän sielä näyttää about tältä. Ratapohjaa tamppaillaan lumien jäliltä..



Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #22 : 07.05.11 - klo: 19.58 »
Ajolavatalkoot on edenny hyvin, 95% puista on sahattu, tuppeen sahattuna ja maalattu, ja runkoelementit on nyt kasassa. Kiitoksia taas aktiiveille ja varsinkin Valtasen Jannelle puiden säilytyksestä ja työtilasta ja tietty ahkerasta tekemisestä, kuten myös muille rataprojektiin osallistuneille ja kekoon kortensa kantaneelle!

talkoilut jatkuu ensi viikolla taas.

HDAM:in nappaama kuva tältä päivältä alla

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #23 : 20.05.11 - klo: 12.57 »
Projekti etenee nyt vauhdikkaasti vaikka muutamat krossikisat yrittää haitata innokkaiden talkoolaisten paikalle pääsyä. Onneksi reservissä on porukkaa jotka aloittavat kisakauden vasta myöhemmin.

Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy niin korokkeen moduulit on kasattu ja kaikki muutkin puut on sahattu oikeaan mittaan ja maalattu.
Korokeen alle tulevat betonianturat on valettu ja ja ne kuskataan ehkä tänään baanalle.
Kaivinkone tulee keskiviikkona 25.5. kaivamaan anturoille kuopat ja nostelee ne paikalleen, laittaa pintamaat takaisin ja tasottaa pinnan.

Tuon jälkeen pääseekin kasaamaan koroketta joka ei ole monen päivän homma kun kaikki on jo valmiina lattialautoja ja porrasaskelmia lukuunottamatta odottamassa.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #24 : 25.05.11 - klo: 23.17 »
Kaivinkone tulee keskiviikkona 25.5. kaivamaan anturoille kuopat ja nostelee ne paikalleen, laittaa pintamaat takaisin ja tasottaa pinnan.

Kone tuli, kaivoi, nosteli ja tasoitti..Homma eteni taas harppauksella.



Poissa Vanha Patu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #25 : 26.05.11 - klo: 21.15 »
Moi!
Teillä tuntuu olevan talkoo henkeä saada rata ja puitteet ajokuntoon "nopeasti". Onko kuitenkin ajatus että ette ota riskiä radan valmistumisen suhteen? Miettii vaan maastosarjan aikataulua ja olisi mukavaa päästä kisaamaan jo hieman aikaisemmin kuin 3kk tauon jälkeen. Tarkoitan ajankohtaa heinäkuun eka viikon loppua mihin oli Hyvinkään kisa eka suunniteltu. Sais kaikki MM kisoihin lähtevät kaverit treeniä alle, kisoistahan olisi pari viikkoa enään vuoden "huipentumaan". Vois vaikka ajatella siirtää sit Hyvinkään kisa päivät sille viikon lopulle mihin teidän kisat on kaavailtu. Ei muuta kuin projekti jatkuu  :azn:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #26 : 26.05.11 - klo: 21.21 »
Hyvinkään rata on HYVIN vaikea saada käyttöön koska alue on varattuna parkkipaikkojen jne suhteen myös muulle moottoriväelle. Rata on suht valmis ens kuun lopussa, ei mitään toivoakaan että kisa ajettais heinäkuussa vielä. Eli valitettavasti ei mitenkään onnistu tuollon heinäkuun alussa.

Ens viikolla lavan pystytys ja kasaus n 90% valmiiksi ilman kattoa, sitten hyndien suunnittelu ja teko, juhannusaattona ois aika MUST olla rata ja ympäristö niin kunnossa, että voidaan ajaa jo treeniä. viimeistely tehdään sitten kesän mittaan kuten myös katto jne kisoja varten.

Radan pinta on äärimmäisen tasainen, väittäisin että voisi ajaa touringautolla ongelmitta. Myös pito vaikuttaa varsin hyvältä, jotai pintakäsittelyä kuitenkin tod näk teemme.

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #27 : 26.05.11 - klo: 21.28 »
Älä patu rupee säätää meijä kisapäiviä :P

Aivan väärä topikki mut johonki täytyy spämmää:
Tässä tätä kauan kaavailtua pohjoinen-itä cuppia... elikkä kolme osakilpailua käsittävä sarja joista lasketaan yhteispisteet jos joku jaksaa :D Luokat pääsääntöisesti 2 & 4wd crossit + kaikki muu mikä vaan radio-ohjattavien kriteerit täyttää. Oulun pojat roudaa ajanoton mestoille tai sit mennään sekkari meiningillä. Kisa päivä ehdotelma olis seuraava: 1-osa 18.6 Joensuu, 2-osa 2.7 Sotkamo ja 3-osa 6.8 Oulu. Oulun skabat toimis virallisena maastosarja salatreeninä ;) Jatketaan tätä meijää topikissa: http://rc10.fi/index.php?topic=37116.msg528942#msg528942
-Goldi

Poissa Vanha Patu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #28 : 26.05.11 - klo: 21.41 »
Älä patu rupee säätää meijä kisapäiviä :P

Aivan väärä topikki mut johonki täytyy spämmää:
Tässä tätä kauan kaavailtua pohjoinen-itä cuppia... elikkä kolme osakilpailua käsittävä sarja joista lasketaan yhteispisteet jos joku jaksaa :D Luokat pääsääntöisesti 2 & 4wd crossit + kaikki muu mikä vaan radio-ohjattavien kriteerit täyttää. Oulun pojat roudaa ajanoton mestoille tai sit mennään sekkari meiningillä. Kisa päivä ehdotelma olis seuraava: 1-osa 18.6 Joensuu, 2-osa 2.7 Sotkamo ja 3-osa 6.8 Oulu. Oulun skabat toimis virallisena maastosarja salatreeninä ;) Jatketaan tätä meijää topikissa: http://rc10.fi/index.php?topic=37116.msg528942#msg528942

Eikös sen Sotkamon kisan voisi rustata yhdeksi SM kisaksi? Minun puolesta kyllä! Rehellisesti sanottuna aika naurettavaa et paikka johon on rakennettu SM tason rata ei saa oikeutta järjestää SM kisaa kun ei ole aikaisemmin järjestänyt hieman isompia kisoja.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Kiimingin sähkökrossirataprojekti
« Vastaus #29 : 26.05.11 - klo: 21.50 »
Sotkamo ei hakenut kisoja tälle kesälle, mutta ensi kesäksi ehtii vielä hyvin. Neljäs osakilpailu oltaisiin tottakai ajettu jos järjestäjiä olisi vain ollut.