Kirjoittaja Aihe: Vantaan Isomyyrin sisärata  (Luettu 304847 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #240 : 23.09.10 - klo: 09.58 »
Kyyti sermeille pulkassa, onkohan tänään väkeä paikalla niin saa kuorman purettua? Varmaan klo 17 jälkeen.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Kapa990

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #241 : 23.09.10 - klo: 10.03 »
voin tulla jeesaan, on noi muuttohommat nyt muutenkin ollu hallussa...

-Kapa
-TLR 22 - DEX 410 V3 - Sanwa M11X -

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #242 : 23.09.10 - klo: 10.03 »
Kysymys koska en ole itse käynnyt radalla viellä niin olisko sinne mahdollista saada mahtumaan tuollainen söpö drift henkinen rata :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #243 : 23.09.10 - klo: 10.17 »
Kuten tuossa edellä kokemuukseen perustuen totesin: Pitoaineen käyttö ei haittaa missään määrin drfitaamista kovamuovisilla renkailla. --> Driftaaminen hoituu varmasti ihan täysipainoisesti "harrasteradalla".

Harrasteradan idea on se, että siinä voidaan harrastaa monipuolisesti sellaisilla autoilla ja sellaisten kuskien toimesta, jotka ei "isoille radoille" pääse. Rata pitää tehdä helposti muokattavaksi, esim. moduulihyppyreiden avulla, jotka tarvittaessa saa kokonaan pois radalta.

Tämäkin asia on helpompi keskustella ja selvittää paikanpäällä, joten ne ketkä tuntee piston sydämmessään, niin lauantaina paikanpäälle riprap.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #244 : 23.09.10 - klo: 10.19 »
Onko tänään talkoota turistiradan puolella?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #245 : 23.09.10 - klo: 10.31 »
Menen todennäköisesti tuossa iltapäivällä.

Onko kenelläkään hyviä suhteita esim. johonkin sähkötukkuun tms. Tourinki -radalle tarvitaan noin 150 metriä esim. tuollaista muovista asennuskourua, koko vaikka 60*110 tms. Tarvikkeista voidaan toki vähän maksaakin, mutta rautakauppjen hinnat on luokkaa 5-10€ metri, joten siihen ei ole varaa. Myös muita vaihtoehtoja, kuten sadevesiränniä jne. kannatta pohtia.

Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #246 : 23.09.10 - klo: 10.36 »
En suosittele tollasta asennuskourua. Se ei kestä osumia. ICOPAL-syöksyränni on hyvä, me hommattiin sitä pari vuotta sitten, samaa myös esim Kuusankoskella. n 140m maksoi about 1000euroa. Ja niitä ei saa ajamalla rikki.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #247 : 23.09.10 - klo: 11.15 »
En suosittele tollasta asennuskourua. Se ei kestä osumia. ICOPAL-syöksyränni on hyvä, me hommattiin sitä pari vuotta sitten, samaa myös esim Kuusankoskella. n 140m maksoi about 1000euroa. Ja niitä ei saa ajamalla rikki.

Suoraan tehtaalta voisi saada sekundakappaleita hyvään hintaan täi muuten vaan epämääräsiä värejä. Tai jopa tuurilla ilmasella jos on omistajat hyvällä mielellä :) Päätoimisto näyttäis olevan espoossa joten tavarankuljetus onnistunee myös.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #248 : 23.09.10 - klo: 11.19 »
veikkaan että aika nihkeetä saada kakkoslaatua mutta kannattaa kysyä toki. Aika harvat paikat tuota edes myy ilmeisesti, jakelusopimuksia on vähennetty. K-Rauta ja Prisma myivät ennen täällä, mutteivat enää koska menekki niin olematon. Toi 1000eur hinta oli sponssihinta myös eli saimme sen paikalliselta firmalta sponssina, firma siis sai alennuksen muistaakseni. Noita piuhakouruja on ulkomailla nähty, ne on ihan repaleita ollu poikkeuksetta.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #249 : 23.09.10 - klo: 11.48 »
Kuten tuossa edellä kokemuukseen perustuen totesin: Pitoaineen käyttö ei haittaa missään määrin drfitaamista kovamuovisilla renkailla.

Osittain totta, en usko että harrastepaanalle tulee samanlaista pitouraa mitä varsinaiselle mattoradalle. Lippiksessä ajettiin pitoaineilla Mineillä ja se ei vaikuttanut driftaamiseen millään tavalla. Sitten kävin toissa talvena Torpassa kokeilemassa, driftaaminen täysin mahdotonta pitävän ajouran takia ja kierroksen jälkeen pito oli yllättävän kova kun kovamuovisiin renkaissin tarttui ajouralta pitoainetta/kumia.

En kuitenkaan usko että harrasteradalle tulee tästä mikään ongelma koska siinä tuskin ajetaan tuhansia kierroksia illassa pitoaineilla. Ei tästä kannata paineita ottaa, jos siihen tulee niin paljon pitoa että driftaaminen ei onnistu niin muutama keila/mólla kainaloon ja johonkin nurkkaan vinorata pystyyn, onhan meillä siellä lääniä :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #250 : 23.09.10 - klo: 11.54 »
...Ei tästä kannata paineita ottaa, jos siihen tulee niin paljon pitoa että driftaaminen ei onnistu niin muutama keila/mólla kainaloon ja johonkin nurkkaan vinorata pystyyn, onhan meillä siellä lääniä :wink:
Niin, onhan noiden ratojen välissä mm. n. 10 x 70 m kapea käytävä vielä tyhjillään.
Old fart

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #251 : 23.09.10 - klo: 13.22 »
Niin, onhan noiden ratojen välissä mm. n. 10 x 70 m kapea käytävä vielä tyhjillään.

Niinpä, siellä ajetaan kohta samalta korokkeelta selät vastakkain jos käytävä otetaan hyötykäyttöön... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #252 : 23.09.10 - klo: 13.29 »
...Ei tästä kannata paineita ottaa, jos siihen tulee niin paljon pitoa että driftaaminen ei onnistu niin muutama keila/mólla kainaloon ja johonkin nurkkaan vinorata pystyyn, onhan meillä siellä lääniä :wink:
Niin, onhan noiden ratojen välissä mm. n. 10 x 70 m kapea käytävä vielä tyhjillään.

Mä luulin että dragsterit tulee tähän ajamaan, saahan tuosta helposti quartermilen...
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #253 : 23.09.10 - klo: 13.35 »
En suosittele tollasta asennuskourua. Se ei kestä osumia. ICOPAL-syöksyränni on hyvä, me hommattiin sitä pari vuotta sitten, samaa myös esim Kuusankoskella. n 140m maksoi about 1000euroa. Ja niitä ei saa ajamalla rikki.

Ongelma tuossa on just tuo 1000+€

Kellään kokemusta Finnfoamista?

Tuota levyähän voi leikata, sahata, maalata, liimata jne. Eikä riko autoja tai edes murene törmäyksistä..



Lainaus
Finnfoam FI-300 suorareunainen eristelevy. Paksuus 50 mm. Levyjen koko 600 x 2500 mm = 1,5 m2. Paketissa 5 levyä = 7.5 m2. Lyhytaikainen puristuslujuus on 300 kPA eli 30 tonnia/m². Pitkäaikainen puristuslujuus on 15 tonnia/m².

Finnfoam on kotimainen lämmöneriste, joka säilyttää eristyskykynsä vaativissakin olosuhteissa. Sen erityispiirre on täysin suljettu ja yhtenäinen solurakenne, joka takaa erinomaisen eristävyyden ja tiiviyden. Finnfoam tuo rakentamiseen uudenlaista helppoutta, nopeutta ja laatua. Rakenteessa ei tarvita erillistä höyrysulkua eikä tuulensuojalevyä, joten yhdellä asennuksella saadaan suoritettua monta työvaihetta. Finnfoamin erinomaiset ominaisuudet perustuvat sen solurakenteeseen. Finnfoamin solurakenne on täysin yhtenäinen ja suljettu. Se poikkeaa oleellisesti EPS:n eli styroksin solurakenteesta.


Finnfoamista ei vapaudu terveydelle haitallisia hiukkasia tai kaasuja
Finnfoam ei lahoa eikä mätäne
Finnfoamin kemiallinen kestävyys on hyvä, se kestää vettä ja epäorgaanisia kemikaaleja kuten happoja ja emäksiä mutta ei orgaanisia kemikaaleja tai muita hiilivetyliuottimia
Finnfoam ei ole ravintoa pieneliöille eikä sen sisälle myöskään pääse kerääntymään eliöstöä
Finnfoamia käyttämällä voi säästää muissa rakennusmateriaalikustannuksissa -> ei ristikoolauksia, tuulensuojalevyjä, höyrysulkuja jne
Finnfoamin eristyskyky on erinomainen jo ohuilla rakenteilla eli se säästää neliöitä hyötykäyttöön
Finnfoamia on helppo käsitellä. Sitä voi työstää tavallisilla puutyökaluilla
Finnfoam ei murene, pistele eikä pölyä, sitä on miellyttävä käyttää
Finnfoamia voidaan liimata PU-, epoksi- ja erilaisilla rakennusliimoilla (liiman valmistajan ohjeet huomioiden)
Finnfoamia voidaan maalata tai pinnoittaa (lateksimaalit sekä uretaani- ja epoksihartsit)
Finnfoam soveltuu käytettäväksi tavanomaisten rakennusmateriaalien kanssa
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #254 : 23.09.10 - klo: 13.39 »
Finnfoamia on mulla tarkotus leikata mutkiin muotopaloiksi muovisoiron tueksi. Samantyylistä materiaalia on ollut kv-kisoissa aina sillon tällön. Ite ratareunaesteenä en tiedä kuinka se keveytensä takia toimii. Suosittelen 3M tarranauhaa kiinnityksiin (mollat, putket), ainakin meillä mollat pysyy paikallaan ja putket kans kunhan ne on tietty toisissaan kiinni sovituspaloilla. Samae-nimimerkki duunas meille sopivia ja loistavasti toimivia sovitepaloja jotka "napsahtaa" paikoilleen (putkissa reiät ja paloissa tapit), jigin avulla työstetty ne putkien päät samallaisiksi eli kaikissa reikä samassa kohtaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #255 : 23.09.10 - klo: 13.58 »
Kyllä Finnfoam varmaankin tarvitsee jonkun "kuoren" jotta kestää. Vaikke se murene kuten styrox, niin kyllä se painuu ja repeilee kun sitä aikansa turisteilla kuormitetaan.
Löysin rantein...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #256 : 23.09.10 - klo: 14.04 »
Jonkin verran finnfoamilla leikkineenä en oikeen näe että seolis hyvää materiaali jos ei sitä pinnoiteta. Hyvät kanttarit siitä varmasti saa kuhan sen vaan pinnoittaa mut ei oikeen toimi tilanjakajana.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #257 : 23.09.10 - klo: 14.10 »
ihan taka-alalta vaan, ei ole viemäriputki tullu mieleen? tommonen 60mm putki ei taida montaa euroo/metri maksaa.

toki jos sitä tarvii sen 500m niin hintaahan sillekin kertyy
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #258 : 23.09.10 - klo: 14.28 »
viemäriputkee ei taida saada neliskanttisena?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #259 : 23.09.10 - klo: 14.31 »
Viemäri- tai muu putki on hankala kiinniittää muotonsa vuoksi, siitä syystä ensisijaisesti etsitään "kantikasta" tuotetta.

Olen itse käsittellyt paljonkin tuota finnfoamia (lähinnä talonrakennuksessa), joka siis on aivan erityyppinen tuote kuin styrox. Finnfoam on rakenteeltaan selvästi painavampaa/jämäkämpää ja se ei lohkeile tai murene kovinkaan helposti. Toki jonkinlainen muovireunus parantaisi kestävyyttä, mutta sitten tullaan taas siihen kustannus- ja käytännöllisyyskysymykseen.

Varmaan kaikki ratkaisut, jotka tässä ovat taloudellisesti mahdollisia, ovat jonkin tason kompromissejä, niistä vaan pitää valita sopivin tai sitten pitää löytää lisää rahaa muuhun parempaan ratkaisuun. Tästä taas päästään siihen, että se raha tulee joko meiltä harrastajilta itseltämme (ratamaksut) tai sitten kannatusmaksuina. Valitettavasti molemmilla taiteen saroilla on ollut valitettavan hiljaista, eli tyhjästä on paha nyhjästä.. :cry:

Muttamutta, jos jostain sattuisi löytymään (helposti ja edullisesti) sellaista parin millin paksuista ja 50-60mm leveää muovinauhaa, jolla tuon foamilevyn reunan voisi vahvistaa, niin mikäettäjottei..
Flying Calacucco

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #260 : 23.09.10 - klo: 17.41 »
IKOPAL:in ränniputki on paras tapa tehdä oikaisuesteet touring radalle.
Muutama kokemus Kuusankoskelta:
1. On pitkäikäinen/kestävä. Meillä käytössä viisi kautta ja vain yksi putki mennyt pahasti rikki.
2. Kevyt käsitellä.
3  Sopivan kokoinen.
4. Erittäin auto ystävällinen.
Huonopuoli on hankintahinnan suuruus.

Ehdotus olisi että jokainen halukas touring kuski vois hankkia yhden "nimikko putken" sinne radalle. Lista seinälle ja katsokaa monta tulee mukaan. Jos kerho tulisi vielä sen verran vastaan  että ostaisi aina 2 nimikkoputkea kohden yhden putken.

120m putkea siihen tarvittasiin  25  innokasta harrastajaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #261 : 23.09.10 - klo: 20.03 »
HEP!

Muistaako/ tietäkö kukaan miten ulappatorille rakennettu radan ja filkkarin välinen seinä on kasattu - onko naulattu vai ruuvattu?

Jos kukaan ei muista niin olisiko jollain mahdollisuutta käydä tarkistamassa asia asap?

Jos tuo seinä on mahdollista purkaa ja siihen saadaan lupa niin silloin meillä olisi n. 300 m priimaa 2x4 puuta...

Edit: Löffe tarkistaa asian huomenna.
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo: 21.18 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #262 : 23.09.10 - klo: 23.22 »
Lähipäivinä olis tarkoitus pitää letkujenkat tattiksella.
Eli Nokka-akseli alias Timo toimittaa hiekkaa joka olis tarkoitus työntää paloletkuihin jota käytetään iso myyrin pikku SPA rc-radassa.
Laitan lisä infoa kuin tiedän jotain enemmän.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #263 : 24.09.10 - klo: 09.22 »
Sisätiloihin olisi varmaan letkujen sisään hyvä laittaa hiekkatekonurmessa käytettavää kumirouhetta. Käyn tänään Karhulassa täyttämässä 10m letkun ko. aineella katsotaan millaista letkusta tulee. Testataan viikonloppuna Casino Cirkuitilla.
Rouhettta voisi saada kaupungin liikuntatoimelta ilmaiseksi.
Saltex vamistaa kumirouhetta sitä saa 2 kuutonsäkissä (painaa 1000kg) hinta siinä 600 e säkki.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #264 : 24.09.10 - klo: 09.29 »
Jos sinä Masa tarkoitat että siihen pikku SPA radalle tulis tuota kumijuttua letkun sisään niin meillä on hiekka toimittaja ja hiekan hinta on jokunen kymppi niin sillä mennään.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #265 : 24.09.10 - klo: 09.44 »
Ai vaikka kumirouhetta saisi ilmasiks ?

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #266 : 24.09.10 - klo: 09.51 »
Ai vaikka kumirouhetta saisi ilmasiks ?

Niin vaikka koska nyt olen ymmärtänyt että radat pitää saada valmiiksi nopeasti ja hiekka on todettu kuitenki hyväksi ja sen saisi jo huomiseksi toimitettua ja sitten ei muuta kuin hiekkaa letkuihin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #267 : 24.09.10 - klo: 10.34 »
Tuskin sillä on merkitystä kumpaa kamaa letkun sisällä on, kunhan letkujen päät tukitaan kunnolla ja letkut on ehjiä. sekä mahdolliseen rikkoontumiseen reagoidaan välittömästi. Jo em. kriteerit ei täyty niin silloin kumirouhe on parempi vaihtoehto, vaikka sekin tekee sotkua jos pääsee letkusta ulos.

Kylätason RC-kuski.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #268 : 24.09.10 - klo: 10.37 »
Seinä on pikanauloilla katossa ja lattiassa kiinni.
Pysty rungot on naula pyssyllä ammuttu kiinni ja kyprokki levyt on kyprokki ruuveilla kiinni rungoissa.

Akku kone, vasara ja sorkkaraura mukaan niin lähtee. Tai joku käsi sirkkeli tai vastaava.
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #269 : 24.09.10 - klo: 11.11 »
Tuskin sillä on merkitystä kumpaa kamaa letkun sisällä on, kunhan letkujen päät tukitaan kunnolla ja letkut on ehjiä. sekä mahdolliseen rikkoontumiseen reagoidaan välittömästi. Jo em. kriteerit ei täyty niin silloin kumirouhe on parempi vaihtoehto, vaikka sekin tekee sotkua jos pääsee letkusta ulos.



Kumirouhe varmasti parempi matsku pitkässä juoksussa.
Letkuista kuitenkin aina vähän vuotaa hiekkaa ulos ja jos pääsee syntymään pieni reikä niin hiekka tulee helposti ulos.
Kumirouhe ei tule niin herkästi pihalle, koska on selvästi karkeampaa tavaraa.

Ja varsinkin kun sitä tavaraa radalle jokatapauksessa aina hieman pääsee vuotamaan niin hiekka tekee radan todella liukkaaksi kohdissa missä sitä on...
Kumirouhe ei ole siinäkään asiassa läheskään yhtä ongelmallinen.

Eli jos sitä vaan nopeesti joku saa ilmasiks hoidettua niin ei muuta kuin putket täyteen.
Mut joo... mikäli rouhetta joutuis odottelemaan radan jo muuten ollessa valmis niin turhaan sitä odottelee, vaan sit letkut täyteen hiekkaa.