Kirjoittaja Aihe: Vantaan Isomyyrin sisärata  (Luettu 303454 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #570 : 10.10.10 - klo: 23.56 »
Moi, Onko tuo krossi rata jo valmis ja voiko sielä ajaa e firestromilla ?
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #571 : 10.10.10 - klo: 23.59 »
Rata löytyy ja tottakai saa ajaa firellä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #572 : 10.10.10 - klo: 23.59 »
Rata on ollut "valmis" jo reilun viikon.
Pientä laittelua ja viimeistelyä jne sinne tulee aina kun ehditään/ jaksetaan tehdä.

Ajettu siellä on lähes jokapäivä silti.

Tänään viimeksi joku ajoin vastaavalla trukilla... ellei sattunut jopa olemaan firestorm.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #573 : 11.10.10 - klo: 00.01 »
No hyvä juttu jos tulisi ensi viikolla ajelemaan kun kerrankin on syysloma  :smiley:
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #574 : 11.10.10 - klo: 00.05 »
Ajovuorot krossiradalla voi kyllä olla ihan tarpeen etenkin viikonloppuisin kun radalla on enemmän väkeä, mutta miten ne toteuttaa fiksusti?

-Nopeammat 1/10 tai pienemmät
-Hitaammat 1/10 tai pienemmät
-1/8 autot

Näin karkeasti kymppikrossarit nopeampaan luokkaan, corrit ja pienemmät autot hitaampaan. Mutta ihan suoraan noin niitä ei voi jakaa, koska löytyy kuitenkin nopeita corrikuskeja ja aloittelevia krossikuskeja.

Ja oman nopeuden voi varmaan jokainen arvioida itse.

Mutta ehkä toistaiseksi seuraillaan tilannetta ja katsotaan onko todellista tarvetta. Tähän saakka pelisilmällä on pärjänny aika hyvin, menee radalle kun näyttää sopivan hiljaiselta ja tulee pois kun rupee olemaan liikaa romua tiellä  :p

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #575 : 11.10.10 - klo: 00.09 »
ka pelisilmällä on pärjänny aika hyvin, menee radalle kun näyttää sopivan hiljaiselta ja tulee pois kun rupee olemaan liikaa romua tiellä  :p

toi toimii hyvin kokeneemmilla, mutta aloittelijoille se on paljo mukavempaa kun saa ajaa rauhassa eikä ole nopeita kuskeja "tiellä" tai tarvi "pelätä" että pillaa niiden ajot.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #576 : 11.10.10 - klo: 00.20 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YRqkHP7saeo[/youtube]

Tuossa nyt näkyypi jokusia lappeja radan läpi, jos jollain on jäänyt epäselväksi mistä on kyse.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #577 : 11.10.10 - klo: 00.25 »
Hyvä promo video,toimii
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #578 : 11.10.10 - klo: 08.52 »
Noista touring-radan ajovuoroista on tullut kysymyksiä. Hieman selvennystä asiaan.

- ajovuorot listan mukaisesti ovat käytössä aina
- jokainen päättää itse nopeusluokan jossa ajaa, sama kuski ei kuitenkaan voi ajaa kaikkia nopeusluokkia peräjälkeen.
- ajovuoron pituus on -tasan- 10 min. Tässä ajassa ennättää hyvin valmistautua, ajaa 5 min. ja lopettaa ja tehdä tilaa seuraaville.
- viitteellisiä aikarajoja eri nopeusluokille
   - Nopeusluokka 3, 5 minuutin keskikierrosaika alle 13s
   - Nopeusluokka 2, 5 minuutin keskikierrosaika alle 14s
   - Nopeusluokka 1, 5 minuutin keskikierrosaika yli 14s

Yllä mainitut eivät siis ole mitään ehdottomia rajoja. Ajatus edelleen on se, että kaikki saisivat ajaa omaa vauhtiaan mahdollisimman paljon.


Oisko huono idea laittaa kello siihen turisti radan tolppaan mikä näkyy ajaja korokkeelle? Kellotauluun olisi merkattu ajovuorot luokittain. Itsellä ainakin hämärtyy ajantaju ajaessa ja menee siihen viel yks kierros, vielä yks, vielä yks... moodiin
Kyosho, elämäni auto.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #579 : 11.10.10 - klo: 09.13 »
Joo, ilman muuta kello tarvitaan. Kunhan saisi aikaiseksi käydä jostain hakemassa.
Flying Calacucco

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #580 : 11.10.10 - klo: 09.33 »
Mulla on tuollanen kello työn alla. Se ilmestyy myyriin ihmeteltäväks tän viikon aikana.
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #581 : 11.10.10 - klo: 17.57 »
ka pelisilmällä on pärjänny aika hyvin, menee radalle kun näyttää sopivan hiljaiselta ja tulee pois kun rupee olemaan liikaa romua tiellä  :p

toi toimii hyvin kokeneemmilla, mutta aloittelijoille se on paljo mukavempaa kun saa ajaa rauhassa eikä ole nopeita kuskeja "tiellä" tai tarvi "pelätä" että pillaa niiden ajot.
Tilan antaminen on helppoa. Miten jonkun ajo voi mennä ohituksesta pilalle? Jos haluaa ajaa yksin samanlaisia kierroksia ilman häiriötekijöitä niin sitten pitää olla privaattivuoro.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #582 : 11.10.10 - klo: 19.09 »
Tilan antaminen on helppoa. Miten jonkun ajo voi mennä ohituksesta pilalle? Jos haluaa ajaa yksin samanlaisia kierroksia ilman häiriötekijöitä niin sitten pitää olla privaattivuoro.
Ei aloittelija tätä pakosti ymmärrä ja parempi antaa heille tilaa missä ajaa, kun se ei isompaa ongelmaa kenelekkään aiheuta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #583 : 11.10.10 - klo: 19.46 »
ka pelisilmällä on pärjänny aika hyvin, menee radalle kun näyttää sopivan hiljaiselta ja tulee pois kun rupee olemaan liikaa romua tiellä  :p

toi toimii hyvin kokeneemmilla, mutta aloittelijoille se on paljo mukavempaa kun saa ajaa rauhassa eikä ole nopeita kuskeja "tiellä" tai tarvi "pelätä" että pillaa niiden ajot.
Tilan antaminen on helppoa. Miten jonkun ajo voi mennä ohituksesta pilalle? Jos haluaa ajaa yksin samanlaisia kierroksia ilman häiriötekijöitä niin sitten pitää olla privaattivuoro.

Tavoite ei ole kokonaan eliminoida häiriötekijöitä, vaan pyrkiä vähentämään niitä. Toisinaan on hyvä, että ajetaan peräkanaa ja kyttäillään niitä ohituspaikkoja, kehittää ajotaitoja puolin ja toisin. Siinä vaiheessa kun yritetään ajaa mahdollisimman ehjiä 5 minuuttisia, ohituksilla on merkityksensä. Ei se kenenkään ajoa pilaa, mutta esim. auton säätömuutosten toteaminen on vaikeaa jos ei ole vertailukelpoisia aikoja. Tourinkipuolella tämä korostuu, kun erot kierrosajoissa voi olla vaan joitain sadasosia.

Tästähän ei sen suurempaa numeroa kannata tehdä, edelleen tavoite on, että jokainen voi harrastaa iloisin mielin ja kehittää osaamistaan haluamallaan tavalla.
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #584 : 11.10.10 - klo: 20.34 »
Eipä niistä krossipaanan ajovuoroista kannata ressiä ottaa, ihmetellään sitten ajovuoroja kun lauteet on jatkuvasti täynnä ja porukan pelisilmä ei osaa valita sopivaa itselle sopivaa ajovuoroa. Monesti aloittelijoita on opastettu milloin kannattaa mennä ajamaan, siitä nekin oppii.

Krossi ei ole niin kliinistä kuin mattoautoilu, krossissa on paljon muitakin häiriötekijöitä kuin hitaammat ja ohitettavat autot, lähes jokaisella kierroksella joku on nurin jossain kohtaa. Kolme talvea on menty ilman ajovuoroja, enkä osaa niitä edes kaivata krossiradalle.

Krossissa ajovuorojen laatimisessa on omat haasteensa autojen skaalan ja nopeuden sekä kuskin ajotaitojen osalta, ei varmaan tule olemaan helppoa tehdä ajolistoja niin että kaikki on tasapuolisesti tyytyväisiä. Lisäksi ajokalusto radalla vaihtelee joka ilta/päivä, välillä on M10 voittoista kun taas toisella kerralla postilaatikoita on rata ja varikko tulvillaan. Krossikaluston erilaisuus tekee omat haasteensa ajovuorojen laatimiseen, matolla asiat on helpompaa kun mitataan puhdasta nopeutta.

EDIT: Tuli katsottua Pumilion pohjalevyä ja ihmeteltyä useita koloja pohjalevyn etureunassa, hetken aikaa joutui miettimään mistä ne on tulleet. Hyppyjen huopien kiinnityksessä on käytetty ruuveja, ruuvien kannat paukuttaa koloja pohjalevyn etureunaan ja keulan muoviosiin. Onko meillä nitojaa meillä saa matot kiinni että päästään auton rakenteita nakertavista ruuveista eroon?
« Viimeksi muokattu: 11.10.10 - klo: 20.46 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #585 : 11.10.10 - klo: 20.51 »
Kelpaako paineilma nitoja?
Pääsen tosin radalla käymään vasta keskiviikkona,neljän jälkeen,kompurahan siel oli.
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #586 : 11.10.10 - klo: 20.53 »
Varmaan kelpaa, kunhan päästään ruuveista eroon.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #587 : 11.10.10 - klo: 20.56 »
Paineilma nitoja ampuu niitit tarpeeksi syvälle,verrattuna käsi käyttöiseen,eli ei jää törröttämään mitään rankoja.
Keskiviikko sovittu,neljän jälkeen?
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #588 : 11.10.10 - klo: 21.01 »
Mä en ole tulossa ennen Torstaita paikalle, meni aikataulut uusiksi remontin takia.
Kylätason RC-kuski.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #589 : 11.10.10 - klo: 21.07 »
Tourinkiradan reunaputket on vihdoin saatu hommattua. Kiitos hyvien suhteiden ja nimettömän lahjoittajan, saamme radalle 150 metriä Icopalin valkeaa muovista syöksyränniä. Putkien toimitus on sovittu torstaille, joten viimeistään lauantaina päästää talkoilemaan turistipaana priimakuntoon. Käyn hakemassa kiinnittämistä varten Velcro- tarraa.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #590 : 11.10.10 - klo: 21.09 »
Tourinkiradan reunaputket on vihdoin saatu hommattua. Kiitos hyvien suhteiden ja nimettömän lahjoittajan, saamme radalle 150 metriä Icopalin valkeaa muovista syöksyränniä. Putkien toimitus on sovittu torstaille, joten viimeistään lauantaina päästää talkoilemaan turistipaana priimakuntoon. Käyn hakemassa kiinnittämistä varten Velcro- tarraa.
WHEEEE! ei hullumpi lahjoitus
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #591 : 11.10.10 - klo: 21.19 »
Mä en ole tulossa ennen Torstaita paikalle, meni aikataulut uusiksi remontin takia.

Hakataanko torstaina niittejä kilo kaupalla? Mää ponssaan niitit :mrgreen:
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #592 : 11.10.10 - klo: 22.08 »
Tuskin siinä kauaa menee kun lätkitään niitit kiinni, ollaan kuulolla lähempänä Torstaita.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Tomsantommy

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #593 : 11.10.10 - klo: 22.18 »
Jeps
-Tamiya mini m01,2*tamiya mini m03,tamiya trf415 mre,traxxas slash2wd,axial scx10,Kyosho ultima 2wd vintage-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #594 : 12.10.10 - klo: 01.27 »
Tilan antaminen on helppoa. Miten jonkun ajo voi mennä ohituksesta pilalle? Jos haluaa ajaa yksin samanlaisia kierroksia ilman häiriötekijöitä niin sitten pitää olla privaattivuoro.
Ei aloittelija tätä pakosti ymmärrä ja parempi antaa heille tilaa missä ajaa, kun se ei isompaa ongelmaa kenelekkään aiheuta.

Joo... aikalailla samasta asiasta olen puhunut jo lippulaivasta lähtien...
Ja nickekin tuota asiaa aikalailla taroittikin.

Eli... jokainen kokeneempi kuski voi kyllä oikein hyvin katsoa milloin radalle menee.
Ei tartte mennä radalle jos siellä on alottelijoita ajamassa ja kokee heidän häiritsevän ajoa.
Kokeneempi osaa katsoa ja pystyy kyllä odottamaan kun aloitteleva kuski ajelee ja menee vasta sen jälkeen baanalle.
Tämän takia harvemmin krossibaanalla on ajovuoroja tarvinnutkaan.

Toki tämä tarttis saada iskostumaan kaikille vähänkään kokeneemmille kuskeille myös ajatustavaks.

Iso osa krossikuskeista myös haluaa mennä ajamaan samaan aikaan kuin kaveritkin, että pääsee vääntämään.
Krossissa ei voi sanoa että kukaan menee baanalle ajamaan mitään tulosta jne, vaan siellä kytätään millon kaveri tulee kohdalle ja lähdetään imuun.
Tämän takia myös monesti kuvio menee niin että lauteilla on yhtäkkiä härdeli ja akkujen hiivuttua lauteet hiljenee.
Tällähetkellä ainakin on kohtalaisen luonnollisesti tuntunut näin myös menneen.

Toki kuskeja on ollut aikalailla vähän vielä samaanaikaan paikalla.

Mutta... jos ja kun kuskeja alkaa enemmän paikanpäälle ilmaantumaan niin toki ajovuorojärjestelmää pitää alkaa harkitsemaan.

Nopeusluokituksia tuskin ihmeemmin vielä sillonkaan tarttee, koska taas oikeastaan autotyyppi on näytellyt aika isoa roolia siinä minkälaista porukkaa siellä lauteilla on.

Esim aikalailla harvassa on olleet aloittelevat kuskit jotka nelkkukrossarilla tulis ajamaan.

Corrit samaan syssyyn stadiumtrukkejen kanssa ja kymppikrossarit yhteen kasaan.
Patterikasit onkin oma kysymysmerkkinsä, koska ne kuitenkin etenee kohtalaisen kovaa, mutta on nelkkukrossareiden "tiellä"... Okei, correissa taas on monesti niitä aloittelevia ajelemassa, eli kasikrossarit siellä seassa aloittelijoiden kanssa, saattaa aiheuttaa vaaratilanteita kun kokemattomat junnut menee radalle nostamaan autoaan.

Hmmm... pähkäiltävää noissa ajovuoroissa piisaa, jos siihen tilanteeseen joudutaan että ajovuorot tarttis ottaa käyttöön.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #595 : 12.10.10 - klo: 09.21 »
Ajovuoroista krossiradalla vielä...

Kuten Hoke jo totesi on jako vuoroihin erittäin vaikeaa. Nopeusluokka ei riitä ja autoja on 1:18 - 1:8 kokoisia painon vaihdellessa alle kilosta neljään. Pelkkä jako autoluokkiin voi olla edessä jos kuskeja on paljon, ihan turvallisuussyistä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #596 : 12.10.10 - klo: 10.34 »
Sponsoripaikka tarjolla

KIITOS, SPONSORI LÖYTYIKIN YLLÄTTÄVÄN NOPEASTI!



Eli halukas sponsori saa käyttöönsä PKSRCA ry:n kisoissa käytettävän numerotarran yllä olevan esimerkin mukaan. Siis tuo PKSRCA logo korvataan sponsorin logolla.

Sponsoripaikan hinta on 300€ ja se on voimassa kaikissa Iso Myyrin kisoissa 30.4.2011 saakka.

Jos on halukkaita, niin laittakaapa viestiä tännepäin, joko YV tai peitsamo@gmail.com
« Viimeksi muokattu: 12.10.10 - klo: 12.20 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #597 : 12.10.10 - klo: 11.57 »
Ajovuorojen jako ei ole vaikeaa.

1. Aloittelijat
2. Kilpakuljettajat

Emme ole jenkeissä, joten ihmisillä on sen verran kehittynyt todellisuudentaju, että homma onnistuu.

Ajovuoroja ei tarvita kuin silloin kun paikalla on paljon kuskeja, ja radalla 5 tai enemmän autoa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa jaans

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #598 : 12.10.10 - klo: 12.43 »
Omasta mielestäni ainoa tarvittava ajovuorojako olisi:

1. Patterikasit
2. Muut

Mun mielestä tollanen Aloittelijat/Kilpakuskit -jako olisi vähän kyseenalainen. Itse en aja kilpaa, mutta en toisaalta haluaisi täydeksi aloittelijaksikaan tunnustautua.  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #599 : 12.10.10 - klo: 13.17 »
muuten ehkä ok, mutta nelkkukrossarin ja takavetocorrin nopeusero on niin iso ettei ne vaan oikein mahdu keskenään. Vielä kun otetaan se huomioon että 10 krossi ja corri muodostaa suurimman käyttäjäkunnan niin lauteet olis aivan täynnä kyseisenä ajovuorona.