Kirjoittaja Aihe: Vantaan Isomyyrin sisärata  (Luettu 304875 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #900 : 13.12.10 - klo: 18.32 »
Kaskas, onkos tästä ko. alueesta kerrottu missään? Itse en ainakaan huomannut missään ilmoitusta? Hyvä jos nyt on oma alue. Täytyy odottaa tunnareita, jotka viissiin saa kun uudelleen täyttää jäsenlomakkeen (jonka tein ehkä kk. takaperin jo kerran)

Toisessa keskustelussa on toivomus nykyisille jäsenille käydä täyttämässä lomake uudestaan, niin saadaan kaikki tarvittavat tiedot kasaan.
http://rc10.fi/index.php?topic=24538.msg491441#msg491441

Hallitus kiittää.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #901 : 14.12.10 - klo: 14.53 »
Toisin kun *HOKE* kirjoitti huomiselle ei ole vielä kukaan avaimenhaltija ilmaissut paikallaoloa. Tuo mainittu avaimenhaltijan läsnäolo on nimenhuudossa merkitty tälle päivälle.

Periaatteessa kirjoitan hieman turhaan, mutta.

Tässä huomataan tätä hieman hupaisaa sekamelskaa mikä tuntuu näiden asioiden ympärillä pyörivän.

Minähän kirjoitin 4. päivä että huomiselle on valvoja ilmoittautunut... Eli siis 5. päivä.

No tottakai jos sitten viides päivä meni katsomaan sitä nimenhuutoa niin ei siellä ollutkaan viljamin ilmoitusta paikallaolosta.

Eli homma meni juuri niinkuin tuolloin kirjoitin.


Tämä maininta siis vain siksi että edelleenkin huomataan oven takana sekaannusta ovien auki olemisesta jne.
Kaikki tiedot löytyvät kyllä nimenhuudosta ja välillä tästäkin topikista.

Tarvitaan ainoastaan tarkkaavaisuutta ettei tule väärinkäsityksiä ja olla ovien takana väärällä hetkellä jne.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #902 : 16.12.10 - klo: 00.23 »
vanha juttu.

Ihmettelin tänään krossiradalla miksi pojan autossa ei toimi transponderi. Testailin ja totesin että kun tarpeeksi hiljaa ajaa ja antaa rullata vapaalla niin toimii, muuten ei. Katselin sitten autoa ja siirsin moottorinjohtoja jos vaikka antaisivat häiriötä. Vaihdoin toisen transponderin ja pelasin johtojen kanssa tunnin verran. Sitten siirsin transponderin SCRT10:ssä muovisen kurasuojan päälle, alumiinisen pohjalevyn sivuun ja alkoi heti toimia huomattavan hyvin. Sitten tuli sama ongelma toisen auton kanssa ja mikään ei auttanut. Ajanotto ei vaan tunnistanut sitä. Todettiin sitten samalla että ei toimi rempan autonkaan ajanotto, joten vika on oltava jossain muualla kuin transpondereissa.

Löytyihän se lopulta kun radan poikki menevä luuppi oli irti poikki sieltä radan sivusta, sen mustan laatikon (mikä onkaan) ruuviliittimen luota. Kummasti alkoi toimia paremmin kun tuo laitettiin kiinni paikalleen.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #903 : 19.12.10 - klo: 01.02 »

Nimenhuudossa ei sunnuntaille ole vielä tällä hetkellä näkyvissä ovenavaajaa.

Onkohan joku avaimellinen liikkeellä radan suunnalla sunnuntaina?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #904 : 19.12.10 - klo: 10.07 »

Nimenhuudossa ei sunnuntaille ole vielä tällä hetkellä näkyvissä ovenavaajaa.

Onkohan joku avaimellinen liikkeellä radan suunnalla sunnuntaina?

.o/ tulossa ollaan!
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #905 : 20.12.10 - klo: 20.44 »
Aamupäivisin olisi myös porukkaa tulossa ajelemaan jos joku sitä joskus silloin pitäisi auki. Kaikki eivät ole aamutyössä.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa Affen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #906 : 20.12.10 - klo: 21.15 »
Onko tuo radan kertamaksu päiväkohtanen? Tuli lauantaina maksettua kun tarkoitus oli silloin tulla ajamaan, mutta ei sitten ennättänytkään. Eipä tuo kyllä iso summa ole...

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #907 : 20.12.10 - klo: 21.24 »
Onko tuo radan kertamaksu päiväkohtanen? Tuli lauantaina maksettua kun tarkoitus oli silloin tulla ajamaan, mutta ei sitten ennättänytkään. Eipä tuo kyllä iso summa ole...

Kyllä voit käyttää tuon maksamasi ajokerran joku toinen kerta.
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #908 : 20.12.10 - klo: 21.47 »
Turistiradalla on uusi profiili, jonka on jo aika moni todennut todella makeeksi. Sunnuntain aikana pitoa kehittyi jo mukavasti vaaleammillekin alueille ja muutamia 12 s alituksiakin tuli.

Ei muuta kuin kurvailemaan.....
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #909 : 20.12.10 - klo: 22.01 »
Aamupäivisin olisi myös porukkaa tulossa ajelemaan jos joku sitä joskus silloin pitäisi auki. Kaikki eivät ole aamutyössä.

Olen ennenkin tarjoutunut töihin.
Sovitaan sitten vaikka pikkusen polkuhintanen palkkaus... 6e tunti kun maksat niin avaan aamulla ja suljen illalla.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #910 : 20.12.10 - klo: 22.54 »
Aamupäivisin olisi myös porukkaa tulossa ajelemaan jos joku sitä joskus silloin pitäisi auki. Kaikki eivät ole aamutyössä.

Olen ennenkin tarjoutunut töihin.
Sovitaan sitten vaikka pikkusen polkuhintanen palkkaus... 6e tunti kun maksat niin avaan aamulla ja suljen illalla.

Jep, no mutta toihan on halpaa.
Sä ajat kotoa sen 15min siipeen, eli päivan aikaisut se
ois 3 egee. :grin:
Pissines se joka kanattaa  :laugh:
Tohanhan kanatas jo tarttua   :cheesy:
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #911 : 20.12.10 - klo: 23.06 »
Paitsi että jos valvoja avaa oven niin hän on myös velvollinen toimimaan kyseisen tilan valvojana.
Rataa ei koskaan pidetä auki ilman että siellä on joku tuota vastuullista tehtävää tekemässä.
Ja siis joku joille on tämä valvojien vastuu jaettu.

Eli jos ihan tosissaan halutaan että rata on auki aamulla ja varsinkin juuri niinä aamuina kun se yhdelle tai kahdelle hengelle olis niin tärkeää olla auki niin ei siinä mitään.
Kyllä mä voin sitoutua aukomaan radan joka aamu klo 9.00... Palkan nostan siihen saakka kun olen kyseisessä tilassa valvojana... eli vähintään siihen saakka kunnes seuraava valvoja paikalle saapuu.

Taatelia vaan tiskiin niin saa sitä mitä haluaa.
Mutta jos ollaan valmiita maksamaan vain se hyvin edullinen hinta mikä tuosta harrastepaikasta kuukausittain tarvitsee maksaa niin silloin paikka on auki ilmoitettujen aukioloaikojen puitteissa tai erikseen ilmoitetusti.

Nythän on menty niin hienosti että on nähty aamuajeluita lähes jokatoinen viikko...
Parhaillaan rata on ollut auki jostain aamu kymmenestä iltakymmeneen.
Rata on ollut sen avauduttua vain muutamia poikkeuksia lukuunottamatta avoinna jokapäivä!!!!
Ja lähes aina auennut ennen virallista aukeamisajankohtaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #912 : 21.12.10 - klo: 09.05 »
Tässä jännityksellä odottelemme ensimmäistä sähkölaskua...

n. 300 x 70 W loisteputki = 21 000 W, ts. 21 kW -> sähkön keskihinta Suomessa 0,12 €/ kWh.

Eli aamuajelut klo 10 - 14 = 4 h x 21 kW x 0,12 €/ kWh = 10 €

Kysymys: kannattaako rataa pitää auki aamuisin 1-3 henkilön takia esim. 10 päivänä kuukaudessa?

3 x 25 € = 75 € - 10 x 10 € = - 25 €

Eli kaikki ymmärtänee ainakin sen, että katossa ei pidä syyttä polttaa yhtään ylimääräistä loisteputkea  :wink:
Old fart

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #913 : 21.12.10 - klo: 09.23 »
Eli kaikki ymmärtänee ainakin sen, että katossa ei pidä syyttä polttaa yhtään ylimääräistä loisteputkea  :wink:
Ehkä sähkötaululle pitäisi merkata tarkemmin asioita, hyvät kytkimet voisi olla:
krossirata
turistirata
käytävä
varikko

nyt mitään erottelua ei ole ja käytävän valot palaa aina.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Grasshopper

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #914 : 21.12.10 - klo: 10.10 »
Tässä jännityksellä odottelemme ensimmäistä sähkölaskua...

n. 300 x 70 W loisteputki = 21 000 W, ts. 21 kW -> sähkön keskihinta Suomessa 0,12 €/ kWh.

Eli aamuajelut klo 10 - 14 = 4 h x 21 kW x 0,12 €/ kWh = 10 €

Kysymys: kannattaako rataa pitää auki aamuisin 1-3 henkilön takia esim. 10 päivänä kuukaudessa?

3 x 25 € = 75 € - 10 x 10 € = - 25 €

Eli kaikki ymmärtänee ainakin sen, että katossa ei pidä syyttä polttaa yhtään ylimääräistä loisteputkea  :wink:


Niin, toisaalta osa kuljettajista pääsee iltaisin sangen harvoin paikalle ja kuitenkin maksavat saman verran ajomaksua kuin ne jotka istuvat siellä joka ilta joten asioilla on toki aina kaksi puolta mutta tottahan tuo on, sähkö on kallista.
Yokomo - Kyosho - Hobbywing - Intellect - Sanwa - Kawada

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #915 : 21.12.10 - klo: 11.42 »
Eli kaikki ymmärtänee ainakin sen, että katossa ei pidä syyttä polttaa yhtään ylimääräistä loisteputkea  :wink:
Ehkä sähkötaululle pitäisi merkata tarkemmin asioita, hyvät kytkimet voisi olla:
krossirata
turistirata
käytävä
varikko

nyt mitään erottelua ei ole ja käytävän valot palaa aina.


Siellä on eroteltu se minkä pystyy.

Ne valot kun on niin sikinsokin keksitty asentaa.
Eli jos yhden kytket päälle niin syttyy valot kahdessa paikkaa jne.
Kytkimissä ei ole mitään logiikkaa tai järjestystä.
Koko halli kaipais sähkömiehen päiväks järjestelemään ne valot niin että olis edes osittain mahdollista sytyttää valoja paikoitellen.

Nyt kun painat nappia tai käännät kytkintä niin saat valoja syttymään ja sammumaan monessa paikassa samalla kertaa.

Yksi hyvä esimerkki on... Sytytät turistiradan nurkkaan valot... siihen pikkushikaanin kohdalle, eli näyteikkunalle.
Samalla syttyy valot myös siihen käytävälle mistä mennään ajanoton säilytyskoppiin.

Siksi on myös kiukuttanut katsella kuinka aina aika ajoin joku keksii mennä rämpyttämään niitä valonappeja... On paineltu napit missä lukee selkeellä suomenkielellä "ei toimi"  "vtr käytävä"  jne jne jne...
Vähintään kerran kuukaudessa sammuttelen sieltä taululta täysin turhat nappulat... ne mitkä ei toimi ja ne mitkä sytyttää valoa vain keskikäytävälle... välillä teen sen pari kertaa kuukaudessa.

Sähkömies päiväks pyörimään ja sähkötaulu lukkojen taakse... vain 4 kytkintä näkysälle missä on selkeesti krossirata, turistirata, varikko ja vtr rata.

Mut niin joo... tämäkin vaatii rahaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #916 : 21.12.10 - klo: 12.02 »
Sähkömies päiväks pyörimään ja sähkötaulu lukkojen taakse... vain 4 kytkintä näkysälle missä on selkeesti krossirata, turistirata, varikko ja vtr rata.

Mut niin joo... tämäkin vaatii rahaa.
Lauantaipäivä + (tuttu) sähkömies + 12 tölkkiä (limppaa) = valot ja kytkimet ojennuksessa (ehkä) :wink:

Eli onko joku tai tunteeko joku luvallisen sähkärin?
Old fart

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #917 : 21.12.10 - klo: 23.39 »
Eikös nuo valaisimet ole sellaiset, että siellä on aina kaksi loisteputkea jokaisessa valaisimessa? Jos näin, niin niistä voi kiertää toisen putken pois paikaltaan siten että se ei pala tai ottaa kokonaan pois. Näin valaistusta voi pitää laajemmalla alueella, mutta se ei ole niin kirkasta. Samalla systeemillä voi valaisimia sammuttaa kokonaan. Tämä tietty toimii vain siltä osin kun nämä joutavat olemaan näin "pysyvästi", eikä esim. kisoja varten tarvitse valaistusta lisätä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #918 : 21.12.10 - klo: 23.49 »
Sähkömies päiväks pyörimään ja sähkötaulu lukkojen taakse... vain 4 kytkintä näkysälle missä on selkeesti krossirata, turistirata, varikko ja vtr rata.

Mut niin joo... tämäkin vaatii rahaa.
Lauantaipäivä + (tuttu) sähkömies + 12 tölkkiä (limppaa) = valot ja kytkimet ojennuksessa (ehkä) :wink:

Eli onko joku tai tunteeko joku luvallisen sähkärin?

Teemun kanssa katsottiin tänään päivällä, jos käytävän lamput jos irotaisi (kääntäisi niin ette ne pala), niin ~50 lamppua tipuisi pois käytöstä. Silti varikolle & radoille jäisi vielä kunnon valaistus. Eikä tuo operaatio maksaisi mitään, vaatisi vain tikkaat jotta lampuihin yletäisi.

Sen siaan turistibaana kaipaa jotain jolla saataisiin ne neliö putket pysymään paikallaan.
Nyt ne liikahtaa pienimästäkin kosketuksesta ja jäävät ikävästi törölleen/ keskelle  rataa.
Suorille puu klapit sisään sitomaan ne toisiinsa ja tarrat alle jotta pysyvät ruodussa ja matossa edes jotenkin kiinni.
« Viimeksi muokattu: 21.12.10 - klo: 23.55 kirjoittanut Koiranputki »
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #919 : 22.12.10 - klo: 00.17 »
Tämä tietty toimii vain siltä osin kun nämä joutavat olemaan näin "pysyvästi", eikä esim. kisoja varten tarvitse valaistusta lisätä.

Juuri tämä mulla oli mielessä.
Ja varsinkin se että kun siellä ollaan aamusella esimerkiks ajamassa vain toisella radalla niin ei tarttis olla koko hallissa valojen päällä.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #920 : 22.12.10 - klo: 08.20 »
Onko ketään avaimenhaltija tulossa joulupyhinä ajamaan myyriin vai sulatellaanko kinkkuja koko joulu?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #921 : 22.12.10 - klo: 08.44 »
Lainaus käyttäjältä: Koiranputki link=topic=49286.msg494596#msg494596
Sen siaan turistibaana kaipaa jotain jolla saataisiin ne neliö putket pysymään paikallaan.
Nyt ne liikahtaa pienimästäkin kosketuksesta ja jäävät ikävästi törölleen/ keskelle  rataa.
Suorille puu klapit sisään sitomaan ne toisiinsa ja tarrat alle jotta pysyvät ruodussa ja matossa edes jotenkin kiinni.

Torppaan hain Eurokankaasta (esim. Itäkeskus ja muuallakin on) tarranauhan "urospuolista" nauhaa, jossa on tarrakiinnitys. Tarvitaan 10m.

Ehtiikö kukaan hakemaan? Kuittia vastaan saa rahat takaisin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo: 11.49 kirjoittanut *HOKE* »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #922 : 22.12.10 - klo: 09.13 »
Meillä on nykyään oma aluekkin, pitäisikö keskustelu radan kehittämisestä siirtää sinne ja jättää tämä topic ulkoista tiedottamista varten?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bobby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #923 : 22.12.10 - klo: 10.19 »
 :sad:Oli joo viime viikosta rata muuttunut. Harrastelijalle tuo nykyinen profiili on liiankin haastava. Lisäksi pitoa oli joko älyttömästi tai sitten sitä ei ollut ollenkaan. Kun ajat täysin pidottomalta alueelta yhtäkkiä rajulle pidolle ja vielä mutkassa niin tulos on varma. Miten tuon auton nyt sitten säätäisi, kun aina on kyseessä kompromissi? Taas meni pari koria sen verran huonoon kuntoon ettei meikäläinen ehdi noita maalata samassa tahdissa, kun niitä hajoaa puhumattakaan rahasta mijkä palaa. Ja heti alkuun voin todeta ettei ongelmien syy ollut pelkästään uuden profiilin omaksumisessa. Reunaputket irtoili siihen tahtiin, että jatkuvasti oli putken pää suoraan keulan edessä. Kun oli useampi kuski radalla, niin putki pomppasi usein eteen jonkun muun törmäilyn aiheuttamana (puhumattakaan kuskin hölmöilyistä). Rata on monesta paikasta niin kapea, että useiden autojen ollessa radalla yhtäaikaa tuloksena on hienoa romurallia, kun kunnon väistö/ohitupaikkoja ei ole ja ohi tullaan periaatteella "minä olen kuningas ja mä menen nyt". Meidän tapauksessa usein on vielä kyse nopeampien väistämisestä. Juu voihan sitä aina pysäyttää auton jonnekin nurkkaan parkkiin, että ohitukset onnistuu. Se on mielekästä ajamista se. Totta on se, että hyvin tuo näytti sujuvan ammattilaisilta tai mattoautoilta, mutta ei harrastelijalta. Edellinen profiili oli harrastelijalle hyvä, mutta ilmeisesti pro-kuskeille ilmeisesti liian pliisu. Täytynee saada poika ylipuhuttua, että seuraavaksi ajetaan Nikko autolla treenit niin hommassa on järkeä. Edessä on treenitaukoa, koska eilisessä ei siis ollut mittään järkeä missään mielessä. Avautumisesta huolimatta Hyvää Joulua ja parempaa Uutta Vuotta 2011 kaikille harrastajille.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #924 : 22.12.10 - klo: 11.03 »
Pito tasoittuu kokoajan, ajoithan pidotetuilla renkailla jolloin erot eivät juuri tule esille. Samoin jos ajaa rauhassa ajolinjalla on pito jo varsin hyvä. Ajolinjan ulkopuelella on varmasti kohtia missä pitoa on heikommin.

Profiili ei ole sen haastavampi kuin edellinen vaan aika samalla tasolla. Hiukan erilainen vain.

Putkien irtoileminen vielä valitettava tosiseikka mutta siihenkin on toimeenpiteitä tehty kokoajan ja kohta on tarralaput uusienputkien alla. Kun olet ajanut korjaa aina paikat mitkä mennyt "rikki", tämä pätee aina ja kaikkiin kuskeihin.

Rata on jokaiselta kohdaltaan yli 2m leveä, tämä tarkoittaa että se on reilusti leveämpi kuin kilparadan minimimitat. Edellinen profiili oli samalla leveydellä toteutettu.

Jos radalla on liian nopeita muita kuskeja, kannattaa katsoa kelloa. Radalla on ajovuorot ja niitä tulee noudattaa. Monet kuskit toki tietävät toisensa nopeudet ja ajavat siitä huolimatta ristiin(tämä on ihan ok ja lisää joustavuutta radalla). Jos tuntuu siltä että nopeat kuskit ovat tiellä niin ykkösvuorolle ajamaan ja jos joku siihen tulee ajelemaan liian lujaa niin pyytää kiltisti katsomaan kelloa.

Uudella profiililla ei tarvitse painaa hanaa täysillä kokoajan, ajakaa ihmiset rauhassa alkuun kun totuttelette uuteen profiiliin, kun auto pysyy lankkujen välissä monta kierrosta putkeen voitte lisäillä kaasun painamista, näin opitte nopeasti radan ja ei tule raatoja.

Meillä on myös harrasterata, siellä voi rauhassa totutella ajamiseen yleensä täysin ilman häiriötä.

Jotta matot kuluvat tasaisesti pitää profiilia vaihtaa aina välillä, edellinen profiili oli jo liian pitkään radalla. Samoin edellisessä profiilissa oli osittain jo huomattavissa monen mielestä liian kova pito. Samoin oppimisen kannalta on tärkeätä vaihtaa profiilia jotta voi treenata eirlaista profiilia.

Rohkeasti vain takaisin radalle ajamaan, jos ajo ei suju niin rohkeasti voi kysellä apuja muilta. Itse ajan samoilla säädöillä kuin edellisellä profiililla ja toimii hyvin.
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo: 14.01 kirjoittanut *HOKE* »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bobby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #925 : 22.12.10 - klo: 13.32 »
Ajettiin pidotetuilla renkailla niinkuin aina ennenkin. CPX:ssä ei ollut mitään pitoa ja Sorexeissa tuli vastaan tuo ei pitoa/järjetön pito.

Kylllä olen eri mieltä tuosta haastavuudesta verrattuna edelliseen profiiliin.

Kyllä korjasin jatkuvasti ja ihan koko ajan putkia paikalleen niin meidän kuskin kuin muiden radalla yhtäaikaa olleiden jäljiltä. Mutta ei se auta ios olet radan eri kohdassa kuin törmännyt kuski ja saat putken suoraan eteesi ja Murphyn lain mukaan aina putken pää edellä. Mutta hyvä että tälle paikallaan pysymisongelmalle ollaan tekemässä jotain.

Edellisellä profiililla oli kuitenkin paikkoja, joissa sai "luonnollisesti" päästettyä nopeammat ohi/ohitettua ilman, että kenenkään ajo kärsii kohtuuttomasti.

Toki katsomme ajovuorokelloa, mutta tässä loppusyksystä on käynyt jo niin, että milloin tahansa on menossa ajamaan niin siellä on viriautoja tai (mattiksia jotka ajavat luokkaa 15-20 minuuttia putkeen)?? Eikös heillä pitäisi olla se nopeimpien ajovuoro. Näin kävi myös eilen. Siitäkin on jo kokemusta aiemmin, että huomauttaessa asiallisesti näistä ajovuoroista saa osakseen kuittailua ja mutinaa. Hei mä en aikuisten oikeasti jaksa tota käytöstä. Jos kyseessä olisivat vielä junnut niin sen jotenkin ymmärtäisi, mutta kokeneet kuskit? Kai nuo säännöt pitäisi kokeneelle kaartillekin olla selvät. Ja tämä kuittailu ei kohdistu tiettyyn henkilöön.

Tärkeä pointti tuo hillitysti ajaminen ensin, kun profiili on muuttunut. Komppaan tätä.

Harrasterata on ok, mutta me nyt on kuitenkin pojan kanssa ajettu jo sen verran, että käytöstavat ja ajotaito on riittävät ajamaan ihan "kisarataakin".

Samoilla säädöilllä mekin ensin yritettiin, mutta eilisessä ei ollut kyse pelkistä säädöistä kuten jo aiemmin kerroin.

Mutta tämä oli tässä, kyllä helpotti. Jatkakaa.
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo: 14.01 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #926 : 22.12.10 - klo: 14.08 »
Edellisellä profiililla oli kuitenkin paikkoja, joissa sai "luonnollisesti" päästettyä nopeammat ohi/ohitettua ilman, että kenenkään ajo kärsii kohtuuttomasti.

Toki katsomme ajovuorokelloa, mutta tässä loppusyksystä on käynyt jo niin, että milloin tahansa on menossa ajamaan niin siellä on viriautoja tai (mattiksia jotka ajavat luokkaa 15-20 minuuttia putkeen)?? Eikös heillä pitäisi olla se nopeimpien ajovuoro. Näin kävi myös eilen. Siitäkin on jo kokemusta aiemmin, että huomauttaessa asiallisesti näistä ajovuoroista saa osakseen kuittailua ja mutinaa. Hei mä en aikuisten oikeasti jaksa tota käytöstä. Jos kyseessä olisivat vielä junnut niin sen jotenkin ymmärtäisi, mutta kokeneet kuskit? Kai nuo säännöt pitäisi kokeneelle kaartillekin olla selvät. Ja tämä kuittailu ei kohdistu tiettyyn henkilöön.

uudessa profiilissa löytyy todella paljon paikkoja mistä pystyy antamaan tilaa paljon enemmäin kuin vanhassa, melkeen jokaisessa mutkassa on riittävästi tilaa että voi antaa tilaa. Hankalin kohta on "labyrintti" ja sen jälkeiset 2 mutkaa pääsuoralle, muuten pystyy antaman hyvin tilaa.

Mitä ajovuoroihin tulee niin ne on tehty kaikkien mukavuuden kannalta. Turha mutista vastaan jos olet väärällä vuorolla ajamassa.

Mattikset ajavat yleensä 8minuutin eriä ja pidotuskin on tärkeämmässä roolissa. Heille on todela tärkeätä että muutkin noudattavat ajovuoroja koska pidotusajat ovat helposti 20-25minuuttia eikä voida tuosta vaan valita aikaa jolloin ajetaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #927 : 22.12.10 - klo: 14.51 »
Mitä ajovuoroihin tulee niin ne on tehty kaikkien mukavuuden kannalta. Turha mutista vastaan jos olet väärällä vuorolla ajamassa.

Tämä kommentti ei varmaankaan ollut Bobbylle suunnattu, vaan yleisesti.

Olen itse huomannut huolestuttavan paljon samaa lipsuilua ajovuoroissa.

Jos treenaamassa on erivauhtisia kuskeja, niin toisten kuskien ajovuoron kunnioittaminen on ENSIARVOISEN tärkeää.

Tavoitteena on, että kaikki viihtyvät ja pystyvät ajamaan suunnilleen samaa vauhtia muiden radalla olijoiden kanssa.

Yhteisen viihtyvyyden vuoksi jokaisen on pakko kantaa oma vastuunsa ajovuorojen noudattamisesta!!!
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Bobby

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #928 : 22.12.10 - klo: 15.13 »
Goosin viestiin on vielä pakko vastata. Jos menemme ajamaan ajovuorolla, jossa on muitakin pro stock kuskeja ja radalla on selvästi nopeampia viritason autoja, jotka ajavat toista vuoroa peräkkäin tai muuten millä vuorolla sattuu niin varmasti mutisen vastaan. Me olemme aina noudattaneet pilkulleen ajovuoroja. Jos on ollut tyhjää ja olemme olleet ajamassa "väärällä vuorolla" niin heti ja välittömästi on poistuttu nopeampien tullessa radalle. Tämä siksi, että kunnioitamme todellakin muita kuskeja. Siihen että on pakko mennä eri vuorolla ajamaan kuin pitäisi, johtaa juuri tuo joidenkin viritason autojen ajaminen millä vuoroilla sattuu. ja tämä on nyt omalta osaltani tässä.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« Vastaus #929 : 22.12.10 - klo: 16.06 »
Goosin viestiin on vielä pakko vastata. Jos menemme ajamaan ajovuorolla, jossa on muitakin pro stock kuskeja ja radalla on selvästi nopeampia viritason autoja, jotka ajavat toista vuoroa peräkkäin tai muuten millä vuorolla sattuu niin varmasti mutisen vastaan. Me olemme aina noudattaneet pilkulleen ajovuoroja. Jos on ollut tyhjää ja olemme olleet ajamassa "väärällä vuorolla" niin heti ja välittömästi on poistuttu nopeampien tullessa radalle. Tämä siksi, että kunnioitamme todellakin muita kuskeja. Siihen että on pakko mennä eri vuorolla ajamaan kuin pitäisi, johtaa juuri tuo joidenkin viritason autojen ajaminen millä vuoroilla sattuu. ja tämä on nyt omalta osaltani tässä.
Olen puhunut kokoajan yleisesti kaikista jotka ajavat radalla, jos ajat väärällä vuorolla niin ei ole mutisemista jos joku pyytää sinua menemään ajamaan omalle vuorolle. Tämä pätee kaikkia jotka radalla ajavat. Ei ole vaikeaa pyytää toistuvasti väärällä vuorolla ajavia huomioimaan ajovuorot, jossei mene perille paikalla on _AINA_ valvoja(=avaimenhaltija) jonka sana on laki.

Auton nopeutta on myös todella huono määritellä sähköjen osalta. Parempi on katsoa omaa tasoa ja mennä ajamaan semmoselle vuorolle missä vauhti on sopiva itselle. Kierrosajat kertovat paljon. Riippuen kuka on paikalla niin ajovuoro voi olla eri kuin mitä se oli viime kerralla, koska rataa kiertää eri autot.

Jos radalla on ongelmia kannattaa aina jutella asiasta paikan päällä näin asiaan voidaan reagoida paikan päällä kun paikalla on henkilöt ketä asia koskee. Forumilla on taas ihan eri naamat. Itse en ole edes ollu paikalla tiistaina.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook