Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 111463 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #60 : 23.08.11 - klo: 21.23 »
Kumma juttu että tuo takalaakeri pettänyt. Myyjä väitti että ajettu 2 tankkia tyhjäkäyntiä pukilla. Myyjä siis saku123. Ostokuitti jopa mulla ja kone ostettu 20.4 tätä vuotta. Koneessa siis kaikki paikat aivan virheettömiä. Männässä, sylinteri putkessa ja kampiakselissa ei yhtään naarmua. Kansikin puhdas ja kiiltävä. Mäntä on sylinterin putkeen tiukka jää ylälaidasta kevyesti painettuna 5mm. Onko näissä koneissa mitään takuuta? Itse en ole käyttänyt vielä konetta ollenkaan.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #61 : 23.08.11 - klo: 21.37 »
En tiiä mutta onneks ei ainakaan alphan laakerit ole kovin katossa, ainakaan vielä...Jos miettii että etulaakeri (high speed) on n.9e ja taka-laakeri normaali mallia, niin n.20e kun novarossiinkin, (sattu nyt tulee hyvä esimerkki) niin etulaakeri oli pelkästään 24e ja takalaakeri 50e :shocked: sylinteri mäntäsetistä puhumattakaan...

Toiminta muuten oli omassa koneessa siitä pillin tiivisteestä kiinni  :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #62 : 23.08.11 - klo: 22.08 »
Moottori voi kärsiä monesta asiasta.
Jostain pienestä väärinkäytöstä tai jopa käytetty kehnohkolla polttoaineella... annettu seistä pitkään ilman että on käytetty mitään afterrun öljyjä...
Tosin nyt ei mistään kovin vanhasta koneesta tosiaan ole kyse, mutta onhan tuo voinut seisoskella muutaman kuukauden käyttämättömänä.
Nitro on saattanut vaurioittaa takalaakeria.
Yhden kohtalaisen vähällä käytöllä olleen koneen sain entiseksi takalaakerin osalta... Seisotin sitä muutaman kuukauden käyttämättömänä ja kun otin sen käyttöön niin jo muutaman tankin jälkeen moottori ilmoitteli että takalaakeri on entinen.
Muuten kone tosiaan hyvässä kunnossa, mutta takalaakeri oli ilmeisemmin kärsinyt nitron aiheuttamasta korroosiosta ja alkoi rahista ja klappaamaan.

Mitään sellaista takuuta ei ole olemassakaan mikä korvaisi mahdollisen huonon käytön tai vastaavan.
Varsinkin kun on kyseessä tuote jota käyttäjä pystyy erittäin helposti vahingoittamaan virheellisellä käytöllä.

Poissa s4m1

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #63 : 03.09.11 - klo: 09.02 »
Tollasella ALPHA Z852 koneella ajanu tän kesän, kone tullut käytettynä niin rupesi mietityttämään onkohan tosta otettu se sisäänajo prikka pois? Entä mitkä on neulojen tehdas asetukset?

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #64 : 06.07.12 - klo: 00.40 »
Mikäs on suurin ero a852 ja a872 välillä?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #65 : 06.07.12 - klo: 01.00 »
A852 on joka alueella tehokkaampi krossikone.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #66 : 07.07.12 - klo: 00.12 »
Mikäs olis hyvä kytkin? Käykö esim se minkä saa hobbyfactorista?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #67 : 08.07.12 - klo: 11.49 »
Käy.

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #68 : 09.07.12 - klo: 00.58 »
Miten tota kaasaria säädetään? Millon pitää avata ala neulaa ja millon kiristää entä ylä neulaaa? Voisko joku valaista minua kunnolla???

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #69 : 09.07.12 - klo: 10.26 »
Miten tota kaasaria säädetään? Millon pitää avata ala neulaa ja millon kiristää entä ylä neulaaa? Voisko joku valaista minua kunnolla???
Kannattaa lukea koko Alpha moottori jutustelu, edelliseltä sivulta löytyy

Kyllä... juuri näin.

Kohtalaisen nopeasti päästään alueelle kun ajetaan pitkää suoraa edestakas.
Kiristellään yläneulaa siihen asti että kone alkaa kiertämään suoralla jo hyvin.
Tarvitsee löytää se raja milloin moottori menee suoralla hieman röpöttäen... Siitä karva kiinni... Kone kiertää jo hyvin suoralla...
Tämän jälkeen alapäätä kiristellen niin että kone herää mutkista ulos hyvin, eikä turhaa nikottele.
Jopa pukilla pystyy aika hyvin säätämään tämän asian.
Eli yläpää juuri röpötyksestä yli...
Alapäätä säädellään sen verran että kierrokset tippuu nopeasti tyhjäkäynnille täydeltä kaasulta.
Olettaen että tyhjäkäynti on säädetty kuten Poinas mainitsi, eli kurkku jää auki millin verran.
Tällöin ollaan jo niin alueella että loput hienosäädöt voi tehdä radalla, mikäli tarvitsee...
Yleensä tämän pukilla säädön jälkeen on tarvinnut ainoastaan hieman kiristää alaneulaa.

Tärkeää on myös että kun ir mittareilla mittaillaan Alphan lämpöjä niin lämmöt eivät kuulu olla alle 130.
Tähän olen törmännyt liian usein radalla.
Mitataan lämmöt... 132... kauheeta... liian kuuma.
Käännetään neuloja auki.
Kiukutellaan kun ei oikein saa tolkkua koneeseen jne.
Alphan lämmöt ovat alueella kun lämmöt ovat 130-140
Edes karvan yli 140 ei ole syy kääntää mitään neuloja auki.
Moottorit säädetään aina toimimaan kunnolla... ei ylläpitämään jotain lämpötilaa...
Mittari on vain hyvä apuväline...
Mikäli näkee että lämmöt ovat alle 120, on Alpha rikkaalla ja selvästi.
Mikäli lämmöt ovat 130... olkoot... katso miten kone toimii...
Jos lämmöt alkavat lähestyä 150... jostain päästä ollaan piikillä.

itte toista kesää Alphalla ja on helppo säätöinen kone.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #70 : 09.07.12 - klo: 11.05 »
Tuohon yllä olevaan pientä tarkennusta.

Tänävuonna koneissa on ollut jälleen muutosta, eli kaikki mallit eivät enää vaadikaan korkeita lämpöjä toimiakseen.

Kuitenkin aikaisemminkin pointti on ollut että konetta ei säädetä karusti tuijottaen mittaria.
Kone säädetään sen mukaan miten se toimii.
Lämpömittari on vain hyvä apuväline, mutta se ei kerro mitään ehdotonta totuutta.

Poissa aquarius

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #71 : 10.07.12 - klo: 19.11 »
Tuli hommattua tuollainen .28 RTR kone Inferno MP6:een. Onko tuo kone ns.pitkäneulainen, eli perussäädot sen mukaan vai kuinka? Pienien alkuvaikeuksien jälkeen kone pamahti tulille ja parin tankillisen pukillaolon jälkeen baanalle. Pirun hyvin tuo kyllä kulkee, mutta säädöt täytyy vielä opetella tekemään ja niihinhän edellä löytyykin hyvät ohjeet...

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #72 : 10.07.12 - klo: 20.28 »
Yläneulan säätö on aika yksinkertaista pääsääntöinä on se että pillistä pitää tulla savua eikä moottori saa lämmetä liian kuumaksi. Noissa alphan koneissa joku 120-140 astetta on sopiva jos pillistä ei tule savua käännä rikkaammalle.

Poissa aquarius

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #73 : 10.07.12 - klo: 21.05 »
Ihan mielenkiinnosta, niin paljonkohan tuossa .28 RTR:ssä mahtaa olla tehoja? Onko lähempänä kahta, kuin kolmea hevosvoimaa? Yritin netistä etsiä, mutta en löytänyt tietoa.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #74 : 10.07.12 - klo: 21.36 »
Varmaan lähempänä kolmee onhan se kuitenkin 28 kone

Poissa aquarius

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #75 : 10.07.12 - klo: 21.47 »
Varmaan lähempänä kolmee onhan se kuitenkin 28 kone

No ei se sitten ihme, että kulkua piisaa. Kunhan pari tankillista malttaa vielä ajella kohtuudella sisään ja alkaa sitten hakea optimisäätöjä, niin siinähän saattaa pian lähteä sukka jalasta...

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #76 : 28.07.12 - klo: 13.59 »
Kysäsen nyt varmuuden vuoksi että kun puhutaan punakantisesta alphasta niin tarkoitetaanko sillä tota S-mallia vai sitä RYAN konetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #77 : 28.07.12 - klo: 14.01 »
Ryan edition on väriltään pinkki.

Eli siitä ei puhuta jos punakantisesta puhutaan.

Punakantista konettahan ei ole enää mallistossa vaan se on nykyään mustalla kannella oleva ja Club raceriksi nimetty.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-clubracer-f850-21-5p-turbo-21-club-racerf850

S- ei ole myöskään kyseessä, koska S on oranssi kantinen.

Punakantinen oli F850, kuten nykyinen mustakantinenkin.

Poissa _mese123_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #78 : 30.07.12 - klo: 08.32 »

Millaiset moottoripukit Kyosho IGT malliin vois laittaa, kun kössin omat on vähäsen liian matalat.
Tällä hetkellä 0,9mm prikat aluslevyjen alla.
Koneena F850 ja noilla omilla otaa lohko pohjalevyyn kiinni.

Tässä linkissä on korotepalat mukana, mutten ole löytänyt Kyösholta vastaavia.

http://www.ebay.com/itm/New-Kyosho-Inferno-GT2-Aluminum-Engine-Mount-Set-w-Pipe-Stay-/320954625766?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4aba62eee6#ht_2142wt_1037

Hyvin kone toimiminut ja 7mm kuristimella ajellaan. Harmi vaan, kun 1/8 autoon ei tahdo löytyä oikein
kunnon rallirenkaita.




Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #79 : 30.07.12 - klo: 11.30 »
Oisko kokemuksia siitä CLUB RACER koneesta

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #80 : 30.07.12 - klo: 11.41 »
Ajattelin semmosen hommata inferno neo rs:ään kunhan vaan kukkaro sallii vai oisko joku muu alphan kone parempi esim. a852?

Poissa JVille

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #81 : 30.07.12 - klo: 13.23 »
Tässä linkissä on korotepalat mukana, mutten ole löytänyt Kyösholta vastaavia.

IF211 on etsimäsi osa, http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF211&BildLopNr=01. Suunniteltu siis tuohon Kyoshon omaan moottoripukkiin, osanumerot IF108B http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF108B&BildLopNr=01 ja IF210 http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.IF210&BildLopNr=01.

Kyseinen moottoripukki on noiden spacerilevyjen kanssa esim. vakiona Inferno GT2:ssa.

Poissa _mese123_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #82 : 30.07.12 - klo: 16.22 »

Joo tota osaa etsinyt. Moottoripukit jo onkin, ja siitä 1mm kiinni, että sopii kunnolla.
En vain löytänyt. Kiitos.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #83 : 30.07.12 - klo: 20.00 »
Oisko kokemuksia siitä CLUB RACER koneesta

on kokemusta.

Hyvä kone harrastajalle ja vaikka kisakuskillekin.



Poissa _mese123_

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #86 : 31.07.12 - klo: 12.55 »


Tilasin CLUB RACER koneen toiseen autoon. Ompahan molemmissa sitten samanlaiset.
Huomenna pitäisi olla noudettavissa postista.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #87 : 31.07.12 - klo: 12.56 »
Laita mielummin 2081
Harrastajalle ja suurelle osalle kisakuskeistakin parempi vaihtoehto.

Eli
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-plus-efra-2081-ap-x0e2081

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #88 : 31.07.12 - klo: 13.18 »
Kiitos korjauksesta HOKE  :azn:.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #89 : 01.08.12 - klo: 19.18 »
Laita mielummin 2081
Harrastajalle ja suurelle osalle kisakuskeistakin parempi vaihtoehto.


Tää on tosiaan hyvä neuvo aloittelijalle. 2081 on erinomainen all-round pilli tuohon ClubRaceriin kuten muihinkin Alphan koneisiin (lukuunottamatta A872). 2090 on suurimmalle osalle liikaa variantteja kun mukana tulee 2 erilaista käyrää ja 3 erilaista kuristinta vaikka osaava saa sillä tietyissä olosuhteissa etua.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba