Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 111449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yamaha201

  • Jäsen
    • Profiili
Alpha moottorit
« : 19.08.10 - klo: 18.34 »
Tarkoituksenani olisi hankkia testimielessä alpha s852 tai z852 moottori ja siihen Alphan pilli. Millaisia kokemuksia teillä muilla on Alphan koneista. Tällä hetkellä mulla on Hyper ysissä kiinni Ossin speed. Yltääkö suorituskyky Alphassa lähellekkään os speedin tasolle? Miten kestävyys?
 

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #1 : 19.08.10 - klo: 18.37 »
Miten olisi tuo ylin topic?
Passiivista harrastelua

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #2 : 19.08.10 - klo: 19.44 »
Suorituskyky ja kestävyys yltää lähelle speedin tasoa.

Suorituskyvyssä huomattavissa pieniä eroja.
Z malli ei vedä alimmilta kierroksilta ihan kuten os speed, ja taas S malli ei kierrä ihan yhtälailla kuin speed.
Silti erot aikalailla marginaalisia.

Koko kausi on tullut Alphoilla kisailtua ja kokemukset vain hyviä.
Edellisen kauden ajoin Speedillä ja tämän kauden sekä Z että S mallin alphoilla, eli kokemusta tosiaan kaikista noista löytyy aikalailla paljon.

Kestävyys samaa tasoa speedin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 20.08.10 - klo: 09.07 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #3 : 12.09.10 - klo: 12.20 »
minkä moottorin kiinnitys näissä on rb,novan,os mihin pukkiin sopii.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #4 : 12.09.10 - klo: 12.36 »
Nova.

Tuollahan ei ole sitten mitään merkitystä, ellei kyseessä ole pohjastaan yksiosainen moottoripukki.

Eli kaikissa moottoreissa on reikien etäisyys korvissa sama, mutta itse lohkoissa on kahta leveyttä.
OS tyyppinen lohko on millin tai kaks kapeampi kuin nova tyylinen lohko, jolloin moottoripukit ovat vain tuon millin kaksi etäämmällä toisistaan.

Autoissahan on lähes poiukkeuksetta moottoripukit jotka ovat irto palikat... eli ei mitenkään kiinnitettyinä toisiinsa, jolloin lohkon leveydellä ei ole mitään merkitystä.

Esim kyselit 808 topikissa kokemuksia autosta.
Siinäkin autossa on pukit jotka käy kaikkien moottoreiden kanssa.

Kuten kaikissa muissakin autoissa vakiona.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #5 : 23.09.10 - klo: 22.03 »
Tuli hommattua tuommoinen 5 porttinen alphan perusmotti,ja nyt päässy vähän säätämään kun on sisäänajot suoritettu.
Todella tiukka kone on käynnistää ekaa kertaa vaikka lämmittikin kuumailmapuhaltimella pytyn lämpöseksi jumitti monta kertaa yläkuoloon jumiin.
Q-worldin perusboksi oli kovilla :azn:
Ja nyt sitten...he****tti että on koneessa putua!!!!
En olis kyllä uskonut ihan noin tehokkaaksi,ei mielestäni häpeä yhtään vanhalle RB:n ws7 mosalle.
Tästä löytyy jopa alavääntöä,jota ei ärbeessä liikoja ollut..
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa PikkuPiru

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #6 : 10.04.11 - klo: 13.47 »
Tuli tuossa kevät auringon alla ajettua 3 tankillista pukilla sisäänajoa ja 2 tankillista kadulla (todella)kevyellä pintakaasulla.  :smiley: lämmöt pysy koneessa kokoajan 85-95 celsius. Kone kävi kaikki tankilliset nätisti ilman sammumista. (very nice ^^,)

Kannattaako vielä ajella ns. sisäänajoa 2 tankillista vai enemmmän ?

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #7 : 10.04.11 - klo: 14.37 »
Ihan rauhallisesti ajelet vielä jonkun aikaa niin on varmasti hyvin sisään ajo ajettu :smiley:

Mikäs noista koneista olis hyvä tohon losiin kun novarossista aika jättää?Onko noilla moottoreilla isoa eroa kuten ALPHA F850  ja ALPHA Z852 ?Että onko lähelläkään ton toro neron tasoa kun kumminkin sitä vauhtiakin pitäisi olla!Houkuttelee vaan noitten vara-osien edullisuus kun vertaa muihin merkkeihin :smiley:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #8 : 10.04.11 - klo: 17.11 »
Ihan rauhallisesti ajelet vielä jonkun aikaa niin on varmasti hyvin sisään ajo ajettu :smiley:

Mikäs noista koneista olis hyvä tohon losiin kun novarossista aika jättää?Onko noilla moottoreilla isoa eroa kuten ALPHA F850  ja ALPHA Z852 ?Että onko lähelläkään ton toro neron tasoa kun kumminkin sitä vauhtiakin pitäisi olla!Houkuttelee vaan noitten vara-osien edullisuus kun vertaa muihin merkkeihin :smiley:

Arto Heinonen / Hobbyfactory osaa varmasti sanoa miten noi suhtautuu ToroNeroon kun on ajanu kaikilla.

EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #9 : 10.04.11 - klo: 17.57 »
Minä huolestuin Alpha moottoreista kun yritin kuukausi /puolitoista ostaa moottoria liikkeestä joka on kai ihan maahantuojakin. Soitin ja kysyin ihan asialliselta tyypiltä t850 mosaa GT autooni. No ei tienyt onko ja lupasi soittaa perään. Ei soittoa, 3vrk kuluttua vastoin kaupankäynnilisiä periaatteitani soittelin vielä itse useamman kerran, ei noussut luuri. Olin tilanteessa jossa en tienyt, onko, eikö ole, tilataanko.......... Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus ja yleisesti tavaraa ja varaosia niihin saa Suomestakin ostettua. Moottoreita kyllä saa, sain nytkin uuden t850:n, mutta olishan ne kiva ostaa ihan viralliselta myyjältä.
« Viimeksi muokattu: 10.04.11 - klo: 18.00 kirjoittanut kappi »

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #10 : 10.04.11 - klo: 19.14 »
Tuli tuossa kevät auringon alla ajettua 3 tankillista pukilla sisäänajoa ja 2 tankillista kadulla (todella)kevyellä pintakaasulla.  :smiley: lämmöt pysy koneessa kokoajan 85-95 celsius. Kone kävi kaikki tankilliset nätisti ilman sammumista. (very nice ^^,)

Kannattaako vielä ajella ns. sisäänajoa 2 tankillista vai enemmmän ?

Sellainen 10 tankillista ja voi alkaa kiristelemään. Sitten sellainen huomio ettö 85-95 kannesta mitattuna on liian vähän. Eli kannen lämmöt yli 100 astetta niin sylinteriputki laajenee tarpeeksi eikä sisäänajo tarpeettomasti rasita veiviä. :cool:
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #11 : 10.04.11 - klo: 19.15 »
Minä huolestuin Alpha moottoreista kun yritin kuukausi /puolitoista ostaa moottoria liikkeestä joka on kai ihan maahantuojakin. Soitin ja kysyin ihan asialliselta tyypiltä t850 mosaa GT autooni. No ei tienyt onko ja lupasi soittaa perään. Ei soittoa, 3vrk kuluttua vastoin kaupankäynnilisiä periaatteitani soittelin vielä itse useamman kerran, ei noussut luuri. Olin tilanteessa jossa en tienyt, onko, eikö ole, tilataanko.......... Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus ja yleisesti tavaraa ja varaosia niihin saa Suomestakin ostettua. Moottoreita kyllä saa, sain nytkin uuden t850:n, mutta olishan ne kiva ostaa ihan viralliselta myyjältä.

Laitoin PM
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #12 : 12.04.11 - klo: 10.12 »
Joo ei Alpha ihan herkästi hajoa viime kesänä kisan jälkeen oli lämmöt 200 astetta ajattelin et koneella ei tee mitään... Mutta on sen kisan jälkeen ajettu koneella treeniä vaikka kuinka... Meillä ei ollut viime vuonna mitään ongelmia alphojen kanssa... Ajetaan Alphalla tänäkin vuonna. Hinta laatu suhde koneessa erittäin hyvä ! 
-Henry Mort

Poissa hese80

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #13 : 13.04.11 - klo: 18.26 »
Onko kellään kokemuksia alphan tulpista?
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=275

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #14 : 16.04.11 - klo: 13.32 »
Ei oo yllätys että kisakuskitkin käyttää laajalti näitä Alphan koneita...
Prkl että oli pirtee, kun testasin ekaa kertaa omaa käytettyä M8 krossia Alphan koneella :cool:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #15 : 02.05.11 - klo: 15.38 »
Onkos kellään kokemusta Alphan RTR koneesta. Siinä on kaasari, mäntä ja kiertokanki pro tason koneesta. http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-21-3p-off-road-rtr-engine-vetostartti-21-bn3paveto
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #16 : 02.05.11 - klo: 19.45 »
Tarkennetaan hieman:

Lohko, mäntä, männän tappi, klipsit ja kaasari on samaa tavaraa kuin S/F/Z-koneissa. Veivi on eri, samaten kansi on normitulpalle. Kampura on muuten vastaava kuin S/F/Z mutta siinä luonnollisesti on roto/pullstartille se tappi. Etulaakeri on normi SKF (sama kuin T850/F850) ei ns. high-speed kuten S/Z/A-koneissa. Koneeseen sopii pro-koneen veivi ja turbokansi. 

Mitä tolla ajettiin ennen MM testiä niin hyvin pelas. Ei ihan niin paljon ruutia kuin F850 mutta ei ole hintaakaan 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #17 : 02.05.11 - klo: 20.14 »
Ok. Mulla on lrp s8 bx teamissa kyseinen kone. Kohta pääsen testailemaan, kunhan saan hankittua radiot. Mikäköhän mahtaisi olla huippunopeus, kun koneesta lähtee grp efra 3009 pilli.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #18 : 28.05.11 - klo: 08.59 »
moi! täällä olis myös uuden alphan omistaja. kone on f850 ja sit ite kyssäriin. lontoon kieli ei ole vahvimpia puoliani, niin saisko suomeksi sisäänajo ohjeet?

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #19 : 28.05.11 - klo: 10.25 »
Onko mahollista saada tohon Alphan t850 koneeseen veto tai rotostartti?
Vai ostanko Alphan 28rtr koneen?
Kyosho mad-force

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #20 : 28.05.11 - klo: 22.14 »
moi! täällä olis myös uuden alphan omistaja. kone on f850 ja sit ite kyssäriin. lontoon kieli ei ole vahvimpia puoliani, niin saisko suomeksi sisäänajo ohjeet?

Pari tankillista pukilla reilua tyhjäkäyntiä... lämmittelet kuumailmapuhaltimella konetta niin että on 100 asteessa.. Sen jälkeen pari tankillista reipasta ajoa mutta ei pitkiä matkoja kaasupohjassa sen jälkeen voi ajaa ihan normaalisti...
-Henry Mort

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #21 : 29.05.11 - klo: 09.46 »
moi! täällä olis myös uuden alphan omistaja. kone on f850 ja sit ite kyssäriin. lontoon kieli ei ole vahvimpia puoliani, niin saisko suomeksi sisäänajo ohjeet?

Itse sain maahantuojalta seuraavanlaiset ohjeet.. Ensin lisää sisäänajoprikka paikalleen, sitten kumpaakin neulaa puoli kierrosta auki, puhaltimella reilu lämmitys ja käyntiin. Käyttele pukilla pari tankkia tyhjäkäynnillä joku rätti koneen päällä lämpöjä seuraten (pidä n.100:ssa asteessa) , sitten alat hiljalleen kiristämään ylhäältä.. Itse kiristin 5-10min ja ajoin kaks tankillista kerrallaan ja välissä jäähdytys. noin 10 tankin jälkeen prikka pois ja hieromaan säädöt kuntoon..

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #22 : 07.06.11 - klo: 18.54 »
Moi!

Kertokaahan kokemuksia puna kantisesta Alphasta,
on suunnitelma ostaa sellanen polttis krossi autoon.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Jani Lindqvist

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #23 : 12.07.11 - klo: 13.20 »
Tuoreimpia kokemuksia hopeakantisesta A872 pannusta?
Olen ite ajanut tuolla nyt pari gallonaa ja alavääntö ollut kyllä pettymys.

Alphan kaasarilla en saanut tuota ollenkaan toimimaan. Tuntui että alapää oli vuorotellen laihalla ja rikkaalla. Neulat ei pyörineet ja haitarikumi oli ehjä, mutta jostain ilmeisesti vuosi. Vaihdoin RB:n kaasarin niin jo alkoi toimimaan.
Mutta alavääntöä en kyllä saa riittävästi vaikka mitä tekis. Hyndiin kiihdyttäessä ainakin Turussa haittaa. Jos vertaa punakantiseen F850 pannuun ero alaväännössä on selkeä punakantisen eduksi.

Punakantisesta ei sitten olekkaan kuin positiivista sanottavaa. Täysverinen kisapannu vaikka hinta antaisi olettaa muuta. Mielenkiintoista nähdä kuinka pitkään tuolla päästelee, 3,5 gallonaa nyt takana.

Edit: Pillinä Alpha EFRA2081

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #24 : 12.07.11 - klo: 15.03 »
Toi A872 pannuhan on selkeesti kierroskone joka on tarkoitettu keveille autoille, itselläni oli kyseinen pannu jQ:ssa ja hyvin pelasi, alavääntö tulee varmasti kyllä jossainmäärin ongelmaksi painavempien pirssien kanssa. Kaverilla on Mugenissa treenikoneena A872 ja se toimi paremmin vasta 8mm kuristimella.  Itse ajan Mugenilla nyt A852 koneella missä taas vääntöä on todella reilusti, mutta kulutuskin on eriluokkaa 872:n kanssa, se on taas se keskitie etsittävä..

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #25 : 12.07.11 - klo: 16.03 »
Alphan kaasarilla en saanut tuota ollenkaan toimimaan. Tuntui että alapää oli vuorotellen laihalla ja rikkaalla. Neulat ei pyörineet ja haitarikumi oli ehjä, mutta jostain ilmeisesti vuosi. Vaihdoin RB:n kaasarin niin jo alkoi toimimaan.
Vaiha se 8mm kurkku niin alkaa toimia kohtuullisesti. Pienemmällä kurkulla ei toimi kovin hyvin raskaammissa autoissa mutta esim. jq:ssa toimii hyvin pienellä kurkulla.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #26 : 12.07.11 - klo: 17.10 »
Tuoreimpia kokemuksia hopeakantisesta A872 pannusta?
Olen ite ajanut tuolla nyt pari gallonaa ja alavääntö ollut kyllä pettymys.

Alphan kaasarilla en saanut tuota ollenkaan toimimaan. Tuntui että alapää oli vuorotellen laihalla ja rikkaalla. Neulat ei pyörineet ja haitarikumi oli ehjä, mutta jostain ilmeisesti vuosi. Vaihdoin RB:n kaasarin niin jo alkoi toimimaan.
Mutta alavääntöä en kyllä saa riittävästi vaikka mitä tekis. Hyndiin kiihdyttäessä ainakin Turussa haittaa. Jos vertaa punakantiseen F850 pannuun ero alaväännössä on selkeä punakantisen eduksi.

Punakantisesta ei sitten olekkaan kuin positiivista sanottavaa. Täysverinen kisapannu vaikka hinta antaisi olettaa muuta. Mielenkiintoista nähdä kuinka pitkään tuolla päästelee, 3,5 gallonaa nyt takana.


872 on kyllä runtua alhaalta asti, mutta vääntökäyrä on erilainen kuin punakantisessa tai oranssikantisessa. Sen takia kone tuntuu varmasti erilaiselta kuin punakantinen varsinkin jos käytössä on saman painoinen vauhtipyörä ja samat kytkinsäädöt. Jos ajatellaan että sulla on punakantisen koneen kanssa normi 3-palanen kytkin esim. 0.9mm jousilla, niin 872 kanssa saa suoraan laittaa milliset tai jopa 1.1mm jouset.

Toinen juttu mikä noissa koneissa eroaa on kaasari. Eli punakantisessa on paljon lyhyempi ja pyöreämpikärkinen alaneula, joten se säätyy ihan erilailla kuin 872 jossa on ns pitkä alaneula. Yksinkertaistettuna punakantisessa on yläneula 1-1.5 kierrosta enemmän kiinni kuin 872. Samaten alaneulan säätö eroaa jonkun verran johtuen juuri tuosta neulan muotoerosta. Yleisin moka noissa pitkäneulasissa kaasareissa on se, että kiristellään yläneulaa kun itseasiassa alaneula on se mikä on rikkaalla ja lisänä vielä liian iso tyhjäkäynti. Kone pelaa varsinkin kylmänä suht OK, voi hyvinkin vaikuttaa että on vähän rikkaalla ja kun taas tankki tyhjenee ja bensanpaine pienenee, niin pannu alkaa menemään laihalle jolloin varsinkin mutkista ulostulossa alkaa puutumaan.

Jos alla on esim. Xray tai LOSI 2.0 niin kyllä toi 872 vie sitä kikotinta siinä missä muutkin koneet. Toki jos tykkää että tehoa on aina käytössä ja ei haittaa jos kone on vähän äkäsempi, niin uusi 852 tai edellisen generaation oranssikantinen S852 on parempi valinta. Punakantinen on sitten jostain noitten välimaastosta.   
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #27 : 12.07.11 - klo: 19.05 »
Omat kokemukset 872 koneesta ovat että tehoa on kyllä alhaalta asti reilusti.
Käytössä 7 millinen kurkku.
Kytkin on tärkeimmässä roolissa, eli kuten edellä mainittua niin milliset jouset paikalle alumiinipalojen kanssa.
Ohkasemmilla kytkin tarraa karvan liian alhaalta ja tuntuu kuin kone ei jaksaisi vääntää...
Karvan ylempää ottava kytkin, eli Xray vakio jouset (hard) toimii loistavasti.
Kone lähtee vaivattomasti ja nätisti kiihtymään.
Koneessa ei ole alhaalla mitään tehopiikkiä, joka tuo fiiliksen ettei siellä olisi voimaa.
Vaikka muiden perässä ajellessa huomaakin että ei ne kaverit ainakaan kiihdytyksissä karkuun pääse.
Teho tulee hyvin pyöreästi... eli veto alkaa alhaalta ja jatkuu... jatkuu... jatkuu.

Vihreäkantinen on tässä asiassa vielä selvempi esimerkki.
Se ei lähde mutkasta riehuen ja renkaat tyhjää lyöden, vaan nätisti ja tuntuu ettei kierrosten noustessa teho koskaan lopu... se vain kiihtyy ja kiihtyy.
Vihreäkantista tuli kokeiltua GT luokassa viimevuoden lopulla.
Vaikka kone olikin jo täysin ehtoo puolella niin silti voima riitti jopa GT autoon, ja varsinkin kun päästiin vauhtiin niin suoranopeus ja teho keskialueella mahtava.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #28 : 12.07.11 - klo: 22.45 »
Minä olen nyt tässä ajellu omaa A872 sisään pikkuhiljaa ja tuli mieleen että
kun siinä on se ns.pitkä alaneula niin onko olemassa jotain perus ohjetta miten
sen saa kohdalleen vai säädetäänkö samalla lailla kun muutkin koneet mitkä on
lyhyellä neulalla?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #29 : 12.07.11 - klo: 23.02 »
Ihan olen jokaisen koneen säätänyt samalla tavalla.
Ensin yläpää kohdalleen ja sitten alapää.

Jos yläneula ei ole ennen alaneulaa kohdallaan, on alaneulalla erittäin helppo sotkea koko moottori.
Varsinkin kun kyseessä on pitkä neula joka ei tule suuttimesta kokonaisuudessaan ulos edes täydellä kaasulla.

Turha oikeastaan ihmeemmin ressata mikä neula kaasarissa on paikallaan...
Koneen optimisäädöt löytyvät samalla tavoin kuin aina ennenkin.
Ensin yläpää... Sitten alapää...