Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 111589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #120 : 21.08.12 - klo: 21.19 »
Onkos alaneulan vastakappale onkohan se venturiputki missä asennossa vai onko se alphsn kaasuttimessa säädettävissä?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #121 : 21.08.12 - klo: 22.36 »
Ei ole säädettävissä.

Kerrankin joku valmistaja tajunnut jättää sen ruuvin pois.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #122 : 21.08.12 - klo: 22.55 »
Ei ole säädettävissä.

Kerrankin joku valmistaja tajunnut jättää sen ruuvin pois.

Loistavaa että tosiaan jätetty pois. Sekottaa monen moottorin säädöt aivan suotta kun ei tiedetä mitä pitäis kääntää ja sitten käännetään sitä alaneulana ja soppa valmis sitten haukutaan kone pystyyn kun ei saa säätöihin
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #123 : 22.08.12 - klo: 01.00 »
Juuri nimenomaan näin.


Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #124 : 22.08.12 - klo: 08.44 »
tulppa os3. yläneula tasalla mutta tuo alaneulan on aikas syvällä ja tuo luistimen välikin on alle 1mm.
ja linkit säädetty oikein.
jos ton alaruuvin tahtoo tasalle niin saa vetää varmaan 4 kierrosta auki.

Jos sulla on alaneula 4 rundia kiinni tasasta on kone ihan liian laihalla alhaalta. Saat saman tien avata sitä
2 kierrosta ja sitten ihmettelemään uudestaan. Sitten se luisti. Eli se jättää sen ~1mm raon kaasuttimen rungon ja luistin väliin ja katsottuna ilman kuristinta ? Edelleen jos kone stumppaa kun päästät kaasun / jarrutat niin silloin 90/100 tapauksista sulla EI ole linkistö oikein säädetty ja loput on yleensä seurausta siitä että koneen säädöt on persiillään tai tulppa alkaa mennä tai kytkinlaakerit on soirona jolloin konetta koitetaan roikottaa käynnissä liiallisella tyhjäkäynnillä tms.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #125 : 31.08.12 - klo: 14.34 »
Olen ajanut Clubraceria sisään tällä viikolla ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta nyt, kun pitäisi laittaa kone säätöihin tuli jonkun sortin ongelmia...
Eli sisäänajo:
- tehdassäädöstä avattu molempia neuloja 1/4 kierrosta
- pukilla röpöttelyn (2 tankkia) jälkeen seuraavien 10 tankin aikana kiristetty molempia neuloja noin puolikierrosta (5 min / 2 tankkia).

Säätöjen haku:
Ensinnäkin huomasin, että alaneula alkoi menemään laihan puolelle, kun aloin kiristämään yläneulaa ja hakemaan säätöjä. No, laitoin alapäätä rikkaammalle, jolloin sain taas "epäröinnin" takaisin kaasutukseen 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tämä ei siis varsinainen ongelma, mutta vähän ihmettelen, kun koneen olisi pitänyt olla selvästi rikkaalla sisäänajotankkien jälkeen... Alaneula ei ollut rungon tasalla tehtaan jäljiltä, vaan selvästi rungon sisässä.

Varsinaiseksi ongelmaksi tuli yläneulan säätö. Olen siis jonkin verran kiristänyt neulaa sisäänajon 12 tankin jälkeen (sen päälle, että sisäänajossa kiristettiin se puolikierrosta) ja parhaat maksimilämmöt olleet Lavangon pääsuoraa edestakaisin vedettäessä vähän alle 120 astetta. Tämän mukaan yläneulassa olisi varaa vielä kiristää (aikaisemmin oli juttua, että Alphojen lämmöt pitäisi olla noin 130 astetta, mieluummin vähän yli kuin alle), mutta mielestäni kone ottaa jo hyvin kierroksia. Ei ole kyllä kokemusta paljon, joten en osaa sanoa, onko jo ihan "sata" lasissa vai onko vielä varaa kulkea paremmin. Voinko siis surutta laittaa pienin askelin laihemmalle, jotta lämmöt täyskiihdytyksen jälkeen nousevat? Tänään oli ulkolämpötila noin 15 astetta.

Olen ehkä ylivarovainen sen takia, että kilautin edellisestä koneesta (ei Alpha) kampiakselin tapin katki ja veivin pohjasta läpi... Kone ei tykännyt puristuksiin jääneestä fuililetkusta ja sen päälle vielä hieman liian laihalla olleesta yläneulasta muutamaa kierrosta enempää... Olisi pitänyt huomata/tajuta ongelma...

edit: Ja lisätiedoksi: jos yläneulaa avaa 5 min, menee lämmöt vetojen jälkeen alle sadan.
edit2: Sisäänajoprikka otettu pois.
« Viimeksi muokattu: 31.08.12 - klo: 14.53 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #126 : 01.09.12 - klo: 09.16 »
mites tollanen kampiakseli laitetaan paikalle. ihan vaan painamalla vai tarviiko kopauttaa paikalle?

ilman vautipyörää ottaa takakanteen kiinni kun pitkittäis välystä on parisen kymppiä.
välys toki poistuu kun vetää tyhjät pois ja laittaa vauhtipyörän kiinni.

oli kevyttä hirtymä jälkiä tuossa takalevyssä ja kiertokangessa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #127 : 01.09.12 - klo: 18.33 »
Ihan vaan laitetaan paikalleen.
Ilman vauhtipyörää kampura tottakai ottaa takakanteen kiinni kun pääsee liikkumaan.

Ja kiertokanki aina tottakai osuu takakanteen, koska takakannen tehtävä on myös pitää kiertokanki linjassaan männän ollessa ylhäällä, ja muutenkin ohjata kiertokankea.
Muuten vois pahimmillaan muljahtaa pois paikaltaan.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #128 : 02.09.12 - klo: 13.13 »
Olen ajanut Clubraceria sisään tällä viikolla ja kaikki mennyt hyvin tähän asti. Mutta nyt, kun pitäisi laittaa kone säätöihin tuli jonkun sortin ongelmia...
Eli sisäänajo:
- tehdassäädöstä avattu molempia neuloja 1/4 kierrosta
- pukilla röpöttelyn (2 tankkia) jälkeen seuraavien 10 tankin aikana kiristetty molempia neuloja noin puolikierrosta (5 min / 2 tankkia).

Säätöjen haku:
Ensinnäkin huomasin, että alaneula alkoi menemään laihan puolelle, kun aloin kiristämään yläneulaa ja hakemaan säätöjä. No, laitoin alapäätä rikkaammalle, jolloin sain taas "epäröinnin" takaisin kaasutukseen 30 sekunnin seisotuksen jälkeen.

Varsinaiseksi ongelmaksi tuli yläneulan säätö. Olen siis jonkin verran kiristänyt neulaa sisäänajon 12 tankin jälkeen (sen päälle, että sisäänajossa kiristettiin se puolikierrosta) ja parhaat maksimilämmöt olleet Lavangon pääsuoraa edestakaisin vedettäessä vähän alle 120 astetta. Tämän mukaan yläneulassa olisi varaa vielä kiristää (aikaisemmin oli juttua, että Alphojen lämmöt pitäisi olla noin 130 astetta, mieluummin vähän yli kuin alle), mutta mielestäni kone ottaa jo hyvin kierroksia.

edit: Ja lisätiedoksi: jos yläneulaa avaa 5 min, menee lämmöt vetojen jälkeen alle sadan.
edit2: Sisäänajoprikka otettu pois.

Muutama kommentti. Sisäänajoon 1/4-1/2 rundia molempia auki. Sitten kiristäen YLÄNEULAA on se normaali menettely. Kun kulkupuoli OK sitten säädetään alaneula.

Kyllä sen koneen pitää olla tukkonen 30s tyhjäkäynnin jälkeen. Jos lähtee edelleen kun rusakko puskasta on se alhaalta laihalla. Eli ei sen tarvi sammua mutta saa pikkusen miettiä ja tulee reilusti savua. Yhtälailla kun laihallla yläneulan asetuksella koneen saa pilalle myös laihalla alaneulalla. 

Lämpötila on indikaatio, ei joku targetti johon pitää päästä varsinkin kun suurin osa lämpömittaresita näyttää erilailla. Edelleen pari kertaa edes takas suoraa ei anna lämmöistä mitään kuvaa muuta kuin sen että jos se on yli 130astetta tollasen jälkeen ollaan ylhäältä laihalla varsinkin jos ulkoilma on kylmää kuten sun tapauksessa oli vaan 15 astetta. Eli ajat radalla tankillisen ja katot sitten missä lämmöt on. Samaten säädät koneen silleen että toimii hyvin ja vaan tarkastat ettei ole alle 100 astetta tai vaihtoehtoisesti vaikka 150 astetta. 

Sitten se sun pannu on kisakone mikä tarkottaa ettei se ole vielä 10 tai 20 tankin jälkeenkään täysin asettunut. Noi tankkimäärät on ohjeita jonka mukaan mentäessä ei raiskaa uutta konetta heti pilalle. Edelleen tiukka kone ei kierrä yhtä hereästi ja siinä on lämmöt korkeammalla kuin sisäänajetussa pannussa jolloin esim pieni yläneulan kiristys saattaa hyppäyttää lämpöjä reilustikkin tai kone tuntuu puutuvan totaalisesti. Samaten koneen pitää olla lämmin kun säätää ja ikinä oli kone lämmin tai ei, ei saa säätää täydellä tankilla vaan ajaa se noin puoleen väliin. Toki kun kokemusta kertyy jostain koneesta, voi sitä ruuvailla viilemppänäkin mutta jos on yhtään epävarma niin menee yo mukaan.

 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #129 : 02.09.12 - klo: 14.13 »
tulppa os3. yläneula tasalla mutta tuo alaneulan on aikas syvällä ja tuo luistimen välikin on alle 1mm.
ja linkit säädetty oikein.
jos ton alaruuvin tahtoo tasalle niin saa vetää varmaan 4 kierrosta auki.

Jos sulla on alaneula 4 rundia kiinni tasasta on kone ihan liian laihalla alhaalta. Saat saman tien avata sitä
2 kierrosta ja sitten ihmettelemään uudestaan. Sitten se luisti. Eli se jättää sen ~1mm raon kaasuttimen rungon ja luistin väliin ja katsottuna ilman kuristinta ? Edelleen jos kone stumppaa kun päästät kaasun / jarrutat niin silloin 90/100 tapauksista sulla EI ole linkistö oikein säädetty ja loput on yleensä seurausta siitä että koneen säädöt on persiillään tai tulppa alkaa mennä tai kytkinlaakerit on soirona jolloin konetta koitetaan roikottaa käynnissä liiallisella tyhjäkäynnillä tms.

kyllhän tuon nyt toimimaan sai kun avasin ruuvit pari kierrosta ja lähdin siitä sitten kiristelee ekana yläpään
ja sitten alapään, nyt toimii ajolämmöissä ja pysyy käynnissä
mutta kylmä tyhjäkäynti aikakorkea ja tasottuu kun kone lämpiää.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #130 : 02.09.12 - klo: 14.15 »
OK, kiitos neuvoista.

Sisäänajon tein sen mukaan, minkä "hyväksytin" sinulla yv:llä jokin aika sitten.

Täytyy laittaa alaneula nyt vieläkin rikkaammalle varmuudeksi ennen kuin saan yläneulan varmasti ohjeittesi mukaiseksi. Säädin sitä siis jo rikkaammalle yläneulan kiristysten jälkeen, että kone alkoi taas edes vähän epäröimään 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tainnut olla tehtaan jäljiltä vähän liian kireällä alaneula (tai ei ainakaan superrikkaalla), kun näin pääsi käymään...

Ja siis lämmöt mitattu yläneulaa säätäessä, kun ajettu suoraa edestakaisin jopa reilun puoli tankkia. Ei missään nimessä heti parin vedon jälkeen.

Eli ajat radalla tankillisen ja katot sitten missä lämmöt on. Samaten säädät koneen silleen että toimii hyvin ja vaan tarkastat ettei ole alle 100 astetta tai vaihtoehtoisesti vaikka 150 astetta. 

Tämä oli juuri se vaikea paikka, mikä aiheutti epäröintiä eli toimiiko kone jo hyvin vai voisiko toimia vielä paremmin. Minusta toimi jo hyvin ja jos lämmöt saa olla ylläolevan mukaan, niin yläneula saa olla siinä missä on. Voisin tietysti vielä kokeilla rikkaammalla, mitä tapahtuu. Ja jos tuntuu ottavan kierroksia hyvin, antaa olla mieluummin rikkaammalla.

Hokehan tuolla aikaisemmin neuvoi menemään yläneulan osalta vain niin pitkälle, että heti kun kone lämpimänä täysikaasulla kiihdyttäessä lopettaa nikottelun/röpötyksen ja ottaa kierroksia tasaisesti, se on ok. Tämän olin siis mielestäni saavuttanut, mutta "alhaiset" lämmöt ihmetytti, kun aikaisemmin on ollut kirjoituksia 130 asteesta... Mutta lämmöt onkin ollut ihan ok.

Kiitos vielä ja jatkan harjoituksia, kun kelit sallii...

Edit: Kytkimestä vielä sellainen kysymys, että kannattaisiko kokeilla UR Compak kytkimeen 1.1 mm jousia tällä Clubracer koneella? Autona Hyper 8.5 Pro ja nyt 1 mm jouset komposiittipaloilla. Kun vaihdoin 0.9 millisistä, aloin jo pääsemään hyppyreistä yli...
« Viimeksi muokattu: 02.09.12 - klo: 15.06 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #131 : 02.09.12 - klo: 19.26 »
Millinen riittää.
Jos paksumpaa laittaa niin aletaan menettämään pitoa sutimiseen.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #132 : 02.09.12 - klo: 19.34 »
OK, kiitos.

Olikin aika surffailua jo nyt, kun meni linjalta sivuun... Ja sitä tapahtui usein.  :wink:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #133 : 02.09.12 - klo: 21.55 »

kyllhän tuon nyt toimimaan sai kun avasin ruuvit pari kierrosta ja lähdin siitä sitten kiristelee ekana yläpään
ja sitten alapään, nyt toimii ajolämmöissä ja pysyy käynnissä
mutta kylmä tyhjäkäynti aikakorkea ja tasottuu kun kone lämpiää.

Toi "aika korkea" on tietysi subjektiivinen käsite, mutta veikkaisin että sulla on edelleen alaneula vähän mettässä. Kun kone on lämmin tippuuko se tyhjäkäynnille heti ja pysyykö tyhjäkäynti sen jälkeen tasaisena ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #134 : 02.09.12 - klo: 22.00 »
OK, kiitos neuvoista.

Sisäänajon tein sen mukaan, minkä "hyväksytin" sinulla yv:llä jokin aika sitten.

Täytyy laittaa alaneula nyt vieläkin rikkaammalle varmuudeksi ennen kuin saan yläneulan varmasti ohjeittesi mukaiseksi. Säädin sitä siis jo rikkaammalle yläneulan kiristysten jälkeen, että kone alkoi taas edes vähän epäröimään 30 sekunnin seisotuksen jälkeen. Tainnut olla tehtaan jäljiltä vähän liian kireällä alaneula (tai ei ainakaan superrikkaalla), kun näin pääsi käymään...

Ja siis lämmöt mitattu yläneulaa säätäessä, kun ajettu suoraa edestakaisin jopa reilun puoli tankkia. Ei missään nimessä heti parin vedon jälkeen.

Tämä oli juuri se vaikea paikka, mikä aiheutti epäröintiä eli toimiiko kone jo hyvin vai voisiko toimia vielä paremmin. Minusta toimi jo hyvin ja jos lämmöt saa olla ylläolevan mukaan, niin yläneula saa olla siinä missä on. Voisin tietysti vielä kokeilla rikkaammalla, mitä tapahtuu. Ja jos tuntuu ottavan kierroksia hyvin, antaa olla mieluummin rikkaammalla.

Hokehan tuolla aikaisemmin neuvoi menemään yläneulan osalta vain niin pitkälle, että heti kun kone lämpimänä täysikaasulla kiihdyttäessä lopettaa nikottelun/röpötyksen ja ottaa kierroksia tasaisesti, se on ok. Tämän olin siis mielestäni saavuttanut, mutta "alhaiset" lämmöt ihmetytti, kun aikaisemmin on ollut kirjoituksia 130 asteesta... Mutta lämmöt onkin ollut ihan ok.


Koneet on kaikki yksilöitä ja kuten jo totesin, niin gallonan saa noilla ajaa ennenkuin voi rypistää ne viimeiset irti. Sitä ennen vaan kiusaa konetta turhaan. Toi Hoken neuvo on aika hyvä. Sillä välttää sen että ei vedä konetta liian laihalle.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #135 : 02.09.12 - klo: 22.22 »
Se mun mainitsema ohje pätee lähinnä puhtaasti vain pitkällä alaneulalla oleviin kaasareihin.
Eli ei Clubraceriin...

Se mun neuvohan on tarkennettuna että säädetään yläneula niin että auto suoralla lopettaa juuri ja juuri pienimmänkin röpöttämisen.
Alpha kulkee kovaa vaikka karvan suoralla vielä röpeltäis.

Ja sen jälkeen säädetään alaneula kohdalleen niin ollaan aika lähellä oikeeta lopputulosta.

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #136 : 03.09.12 - klo: 07.58 »

kyllhän tuon nyt toimimaan sai kun avasin ruuvit pari kierrosta ja lähdin siitä sitten kiristelee ekana yläpään
ja sitten alapään, nyt toimii ajolämmöissä ja pysyy käynnissä
mutta kylmä tyhjäkäynti aikakorkea ja tasottuu kun kone lämpiää.

Toi "aika korkea" on tietysi subjektiivinen käsite, mutta veikkaisin että sulla on edelleen alaneula vähän mettässä. Kun kone on lämmin tippuuko se tyhjäkäynnille heti ja pysyykö tyhjäkäynti sen jälkeen tasaisena ?

tyhjäkäynti aluksi niin että auto pysyy just paikallaan ja siitä se sit tipahtaa viel kaks kertaa että just pysyy
käynnissä. en nyt varmaksi muista kuinka nopeaa tippuu kierrokset mutta tuolla 30s paikeilla pysyy just käynnissä. varmaa alaneula vielä paksulla, ajattelin radalla sitten säätää loppuun.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #137 : 03.09.12 - klo: 08.13 »
Se mun mainitsema ohje pätee lähinnä puhtaasti vain pitkällä alaneulalla oleviin kaasareihin.
Eli ei Clubraceriin...


Ei siinä mun mielestä ole muuta eroa kuin että Clubracerissa yläneula on vaan kireemmällä kuin noissa muissa koneissa ennenkuin se alkaa kulkea röpöttämättä. Mun mielestä voi hyvin soveltaa
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #138 : 03.09.12 - klo: 08.15 »

tyhjäkäynti aluksi niin että auto pysyy just paikallaan ja siitä se sit tipahtaa viel kaks kertaa että just pysyy
käynnissä. en nyt varmaksi muista kuinka nopeaa tippuu kierrokset mutta tuolla 30s paikeilla pysyy just käynnissä. varmaa alaneula vielä paksulla, ajattelin radalla sitten säätää loppuun.

Eli selkeesti alaneula paksulla ja luultavasti myös liikaa tyhjäkäyntiä.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #139 : 03.09.12 - klo: 10.29 »
Se mun mainitsema ohje pätee lähinnä puhtaasti vain pitkällä alaneulalla oleviin kaasareihin.
Eli ei Clubraceriin...


Ei siinä mun mielestä ole muuta eroa kuin että Clubracerissa yläneula on vaan kireemmällä kuin noissa muissa koneissa ennenkuin se alkaa kulkea röpöttämättä. Mun mielestä voi hyvin soveltaa

Mutta pitkäneulasessahan se alaneula vaikuttaa myös täydellä kaasulla...
Tämän takia olen säätänyt yläneulan juuri ja juuri siihen että suoralla kaikki röpötys ja pätke loppuu ja sen jälkeen alaneula kohdalleen.
Tällöin on yläneula mennyt samalla hyvin lähelle kohdalleen.
Eli kun yläneulan on ensin säätänyt niinkuin mainitsen niin siihen ei oikeastaan tarvitse enää koskaan koskea.
Kaikki tapahtuu tämän jälkeen alaneulasta.

Lyhkäsellä alaneulallahan se alaneula ei taas vaikuta kaasu pohjassa mihinkään joten vaikutus on eri.
Mutta neuvona tottakai on hyvä että ei kiristellä yläneulaa turhaan, vaan sillon kun se täysellä kaasulla röpötys loppuu ja kone alkaa kiertämään kivasti niin ei enää yhtään kireemmälle.


Soveltaa siis tottakai voi, mutta lopputulos on eri siitä mitä omalla säädöllä haen.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #140 : 11.09.12 - klo: 11.39 »
Mä olen puhtaasti kuunnellut konetta... Lämmöt kun pysyy 105- 145 haarukassa niin aika OK. Meillä oli Kauhavan kisassa lämmöt koko päivän noin 140 ja kone tikkas todella hyvin... Kyllä noi oppii aika nopeasti kuulemaan miten käy... Mutta todellakin melkein gallonan saa ajaa ennen kun toimii hyvin. Alussa tahtoo lämmöt olla aika helposti korkealla.. Mutta gallonan jälkeen tippuu normaaliin... Pitää malttaa ajaa aika paksulla se gallona. :grin:
-Henry Mort

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #141 : 31.07.13 - klo: 11.57 »
Tänään olin krossiradalla ajamassa ja nyt se kössin rtr motti sitten otti ja leikkas kiinni. Ennenkun tilaan ton clubracerin ja siihen sen efra2081-putken niin ajattelin varmistaa pari juttua.

1. Käykö tuo kössin vauhtipyörä siihen clubraceriin, jos ei käy niin mistä saan sellaisen mikä käy.
2. Mitenkäs ne välitykset, tarviiko muutella.
3. Tarvitseeko pilliä välttämättä vaihtaa kun vähän tiukka rahatilanne.
4. Onko moottori pukit sopivat.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #142 : 31.07.13 - klo: 12.01 »
Laitoin YV
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #143 : 01.08.13 - klo: 07.39 »

1. Käykö tuo kössin vauhtipyörä siihen clubraceriin, jos ei käy niin mistä saan sellaisen mikä käy.
2. Mitenkäs ne välitykset, tarviiko muutella.
3. Tarvitseeko pilliä välttämättä vaihtaa kun vähän tiukka rahatilanne.
4. Onko moottori pukit sopivat.

Mikä auto sulla on ? Autosta riippumatta, välityksiä ei tarvitse muuttaa. Pilliä ei tarvitse muuttaa, eli kone kyllä käy mutta paremmin se toimii tolla Alphan pillillä. Moottoripukista ja vauhtipyörästä en ole ihan 100% varma kun ei tiedä mikä auto sulla on
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #144 : 01.08.13 - klo: 09.20 »
Kyosho Race spec ku juteltiin yv:llä eli osat sopii suoraan. Siitä vaan tilailee  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #145 : 01.08.13 - klo: 17.21 »
Käväsin tossa äsken postista hakemassa sen pannun ja nyt ois taas vähän kysymyksiä.

1. Mihin se sisäänajoprikka tulee?(luulen et kannen alle)
2. Mukana tuli 8mm, 7,5mm ja 8mm minkä noista laitan?
3. Ohjekirjassa sanotaan että sisäänajon ekassa tankissa kuuluu käyttää 16%nitroo?(omien kokemusten mukaan kone lähtee helpommin käyntiin 25%nitrolla)
4. Ohjekirjassa sanotaan että tehdassäädöt on valmiinä koneessa, mutta ainakin kaasari näyttäisi olevan liian paljon auki?
5. Miten saan vauhtipyörän ja kytkimen irti vanhasta koneesta?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #146 : 01.08.13 - klo: 19.41 »
1. Kansinapin alle. (ei ole pakollista käyttää, ja jos moottorin avaaminen epäilyttää niin älä käytä)

2. Mukana tulee 8mm 7mm ja 6,5mm kurkut. Käytä seiskaa

3. Käytä sitä polttoainetta sisäänajossa millä tulet myöhemmin ajamaan. Eli suoraan 25%

4. Kone on valmiiksi tehdas säädöissä. Mikäli kuitenkin kone on niin rikkaalla että putkesta lorottaa selkeästi liikaa polttoainetta ja kone ei suostu mitenkään pysymään käynnissä niin käännä pääneula rungon kanssa tasaan ja siitä puoli kierrosta auki.

5. Purkamalla. Ilmeisesti kuitenkin tarkoitat että se on muuten purettu, mutta vauhtipyörä on jumissa kampiakselilla. Koputtele vauhtipyörän takapuolelta. Kunhan siis tosiaan kytkin on muuten purettu eikä mutteri ole paikoillaan.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #147 : 01.08.13 - klo: 22.18 »
Kiitos neuvoista hoke. Onko normaalia että kun käännnän pihdeillä vauhti pyörästä niin männän ollessa yläasennossa mäntä kanittaa hieman ja vetää haitarikumin sisään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #148 : 01.08.13 - klo: 22.28 »
Normaalia

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #149 : 03.08.13 - klo: 10.03 »
Onko noi alphan tulpat hyviä ja jos ei oo niin onko vaikka os:än. Mukana tuli T3 eli kaikista kuumin tulppa, niin pitääkö sitten ostaa niinkin kuuma myös seuraavaks kun ite ajattelin seuraavaks jotain T6 tai T5