Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 111575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #210 : 25.06.14 - klo: 10.45 »
En varmaksi sano, mutta eikös Alphan koneen lämpöjen pitäisikin olla juurikin tuo mainitsemasi 130 nurkilla. Kuulostaisi siltä et kone ei ole vain lämmennyt kunnolla ja toimii vasta kun se on saavuttanut mukavuusalueensa  :azn:

Tekee ton myös tankatessa ettei luulis lämmöstä olevan kyse ja jos sen sammuttaa puolellatankilla ja antaa jäähtyä niin kyllä se siitä rupee pelaa normaalisti.
P*skaa pitää kehua

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #211 : 26.06.14 - klo: 09.39 »
2090 pillisarjan mukana tulee 2 erilaista pakokäyrää (normi ja L-mallinen). Mitä ominaisuuksia nuilla eri käyrillä haetaan?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #212 : 26.06.14 - klo: 12.07 »
Jos ne on vaan eri autoihin, kaikki ei sovi kaikkiin.
Pidempi käyrä tuo enemmän vääntöä, lyhyempi kierroksia.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #213 : 26.06.14 - klo: 17.30 »
2090 pillisarjan mukana tulee 2 erilaista pakokäyrää (normi ja L-mallinen). Mitä ominaisuuksia nuilla eri käyrillä haetaan?

Sillä kulmikkaalla L mallilla saat koneeseen enemmän ns. herkkyyttä... Eli vastaa kaasuun nopeammin.
Ei suoranaista käytännön muutosta vääntöön, mutta koska moottori herää nopeammin niin sitäkautta voidaan sanoa että alatehoa enemmän.
Itse ajan aina L mallilla, koska oli tilanne mikä tahansa niin on tuntunut toimivan aina paremmin.

Suurempi merkitys pillin ulostulon koolla.
Isommalla kone kiertää enemmän ja ajettavuus on jouheampi koska teho jatkuu korkeille kierroksille asti mukavan lineaarisesti.

Alkukäyrän ja ulostulon valinnalla ei loppupeleissä vaikuta tankinkestoon juuri ollenkaan... Johtuen että vaikka periaatteessa sillä pienimmällä ulostulolla tankinkesto on parempi niin koska vaikuttaa kuitenkin myös tehoihin niin kaasua tulee painettua väkisinkin enemmän jotta päästään edelleen se sama hyppyri yli jne... Eli sitäkautta sitten kuitenkin kulutetaan pahimmillaan jopa enemmän.

(Lisäys)
Toki mikäli ajotyyli on kaasun käytön suhteen täysin on/off tyylinen, voi säästöä tulla kun käytetään pienintä pillin ulostuloa.

Kurkuista kysyttiin aikaisemmin...
Pienempi kurkku = vähemmän yleistehoa ja varsinkin yläkierroksilla... Vähentää polttoaineenkulutusta... Mutta taas vastaava homma kuin ylempänä mainitsin pillin ulostulosta.
Mitä pienempi kurkku, sitä pienempi on säätöikkuna... Eli jotta kone olisi oikeasti säädöissään niin mitä pienempi kurkku, sitä tarkempi pitää neulojen kanssa olla ja pienikin säätö voi vaikuttaa koneen toimivuuteen merkittävästi.

Itse olen nähnyt parhaaksi kombinaatioksi helpon säädettävyyden ja yleistoimivuuden näkökulmasta 7mm kurkku, L mallin alkukäyrä ja suurin ulostulo pakoputkessa.

Jos tuntuu että tehoa on jopa liikaa niin pillin ulostuloa pienemmäksi.
Jos vieläkin tuntuu että pienempikin teho riittää oikein mainiosti niin kaasarin kurkkua pienemmäksi.
Mutta kuten mainitsin kurkuista niin jos ei ole täysin varma moottorin säädöistä niin jättää tämän mieluiten viimeiseksi vaihtoehdoksi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #214 : 26.06.14 - klo: 17.40 »
En varmaksi sano, mutta eikös Alphan koneen lämpöjen pitäisikin olla juurikin tuo mainitsemasi 130 nurkilla. Kuulostaisi siltä et kone ei ole vain lämmennyt kunnolla ja toimii vasta kun se on saavuttanut mukavuusalueensa  :azn:

Tekee ton myös tankatessa ettei luulis lämmöstä olevan kyse ja jos sen sammuttaa puolellatankilla ja antaa jäähtyä niin kyllä se siitä rupee pelaa normaalisti.

Jos ongelma menee aina tankin mukaan, eli aina täydellä tankilla röpeltää... (vaikka tankkaus olis miten nopea tai hidas tahansa) niin tuo voi johtua tankista tai jopa paineletkusta.
Helppoa sinäänsä kokeilla että tankkaatkin aina vaan siihen puoleen väliin... ajat pari kierrosta... taas puoliväliin ja ajat.
Ja uusi testi että tankkaat täyteen... ajat pari kierrosta... tankkaat taas täyteen jne.

Jos aina puolella tankilla toimii hyvin ja taas aina täydellä tankilla huonosti niin vika on mitä ilmeisemmin tankissa.
Voit myös kokeilla laittaa pidemmän paineletkun jos se on nyt suorinta tietä kulkeva.
Jos paineletkulla ei ole vaikutusta niin suurella todennäköisyydellä vika on tankissa.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #215 : 26.06.14 - klo: 19.02 »
Kiitos ja kumarrus Hokelle kun taas tuli vimpan päälle infopläjäys pilleistä ja kurkuista!

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #216 : 30.06.14 - klo: 15.14 »
Heh, tuli ostettua alphaan mäntä ja putki-sarja, mutta mäntähän on aivan jumissa tuossa putkessa, miten tuo asennetaan? Pitääkö lämmittää vähän ja irroittaa kuitenkin tuo mäntä ensin? Enpä ole tuollaista satsia vaihtanut aikaisemmin, siis uuteen. Purkanut ja laakerit olen vaihtanut, joten homman pitäisi muuten onnistua.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #217 : 15.07.14 - klo: 22.21 »
Onko hurja ajatus ajella alphaa itse sekoitetulla metukalla jossa siis rissaa ja joku 10-15% nitroa. Vai pitääkö aina olla juuri tuota synteettistä öljyä joukossa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #218 : 26.07.14 - klo: 18.53 »
Meinasitko tunkea siihen 10% rissaa vai meinasitko ajella hyvin pienellä öljy ja nitro määrillä?

Väittäisin että moottori joka on tehty 25% nitrolle, ei kummosesti laulele.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #219 : 27.07.14 - klo: 20.57 »
Noh esim tuo suositeltu 8-12% rissaa ja vaikka se 20% nitroa.

Onko paha juttu jättää tuo synteettinen öljy pois?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Potski

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #220 : 29.07.14 - klo: 10.50 »
Heh, tuli ostettua alphaan mäntä ja putki-sarja, mutta mäntähän on aivan jumissa tuossa putkessa, miten tuo asennetaan? Pitääkö lämmittää vähän ja irroittaa kuitenkin tuo mäntä ensin? Enpä ole tuollaista satsia vaihtanut aikaisemmin, siis uuteen. Purkanut ja laakerit olen vaihtanut, joten homman pitäisi muuten onnistua.

Moi,

Mäntä laitetaan sylinteriputken sisään jossain itämaassa, jossa keskilämpö on merkittävästi kovempi kuin suomessa. Tämän vuoksi saattaa varaosapaketin mäntä olla "jumissa" riittää kun pidät pakettia kämmenessä hetken, ja painat männän alakautta ulos. Jos ei riitä, niin sitten vähän lämpöä.
 
Huoneen lämpöisiä osia on kuitenkin mukavampi käsitellä. Itselläni tuo kämmenessä pitäminen on riittänyt joka kerta.

Samppa

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #221 : 29.07.14 - klo: 23.22 »
Ok, täytyypi kokeilla kun muilta (lennokki)hommilta ehtii...

Kertokaas nyt tuosta rissan käytöstä :) Onko ehdoton "nicht nicht"
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #222 : 29.07.14 - klo: 23.50 »
Ei se rissa ole pahasta kun sitä on vähän, mutta aika kuraa tulee jos pelkkää rissaa tuollaisen määrän laitat.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #223 : 30.07.14 - klo: 10.40 »
Nykyisessä tornadofuilissa näkyy olevan myös rissaa, ainakin vepisivujen perusteella. 10,5% seos synteettistä ja rissaa. Onko tuo nyt niin tahmeaa jos laittaa pelkästään rissaa.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #224 : 30.07.14 - klo: 10.43 »
On.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #225 : 04.08.14 - klo: 14.55 »
Ok, tarttee hommailla synteettistä öljyä sitten myös.

Mikäs prkl on tuon kaasarin kiinnitysruuvin koko? m2? Olen omani kadottanut johonkin.

HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #226 : 17.08.14 - klo: 16.30 »
kyse alpha club racerista....ostin siis uuden,laitoin sisään ajo prikan paikalleen ja 7 kuristimen.en koskenut tehdas säätöihin.lämmitin moottorin ja eiku tulille...kävi hyvin 3 tankillista tyhjää starttiboxin päällä.lämmöt ok,sitten oli vuorossa matelua radalla,en koskenut vieläkään säätöihin tarkoitus oli sitten tankillisten välissä alkaa kiristää pikkuhiljaa yläpäätä...mutta ei tarvinnukkaan !  lavangon radan ku kiersi 2 kertaa niin mootori alkoi mennä itsekseen  laihalle ja lämmöt rupesivat nousemaan kummasti.missähän vika?mikä pielessä?moottori jumittaa edelleen yläkuolon kohdassa.....!ajoinko liian vähän tyhjäkäyntiä vai mitä?eipä oo tämmöstä tapahtunut aikaisemmin

nyt kaipaisin tohtorilta neuvoja.

t : toni
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #227 : 17.08.14 - klo: 23.59 »
Vaihdoitko tulpan?

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #228 : 18.08.14 - klo: 06.41 »
Vaihdoin,samat oireet.
Tyhjää käy edelleen hyvin Ja lämmöt pysyy kurissa.
Hetken ku ajaa suoraa edestakas ni menee laihalle Ja lämpee...
Kuullosti siltä että jos ois jatkanut kiihdytystä niin kone ois vaan
Menny laihemmalle ja laihemmalle..

Toni
« Viimeksi muokattu: 18.08.14 - klo: 07.08 kirjoittanut tonza81 »
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #229 : 19.08.14 - klo: 09.23 »
Club raceriin palatakseni tuli vielä mieleen semmonen juttu että,
Voisiko olla mahdollista että kone lämpeää sen yläkuolonkohdan tiukkuuden takia kun syntyy kitkaa
Ja menee sen takia laihalle?
Tyhjäkäynnillä kummiski lämmöt pysyy aisoissa mutta heti kun rupee ajamaan pääsuoraa
 edestakas n.puoli kaasulla paljon röpöttäen (eli on varmasti rikkaalla) niin  kierrokset nousevat sen
Verran että syntyy riittävästi kitkaa siellä ylä kohdassa ja kone kuumenee ja menee laihalle?
Olisikohan vielä syytä ajaa pari tankkii boxin päällä tyhjää että kone " hioutuu" kunnolla eikä enää
ahistais ylä kohdassa?


T . Toni
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #230 : 20.08.14 - klo: 10.44 »
Club raceriin palatakseni tuli vielä mieleen semmonen juttu että,
Voisiko olla mahdollista että kone lämpeää sen yläkuolonkohdan tiukkuuden takia kun syntyy kitkaa
Ja menee sen takia laihalle?
Tyhjäkäynnillä kummiski lämmöt pysyy aisoissa mutta heti kun rupee ajamaan pääsuoraa
 edestakas n.puoli kaasulla paljon röpöttäen (eli on varmasti rikkaalla) niin  kierrokset nousevat sen
Verran että syntyy riittävästi kitkaa siellä ylä kohdassa ja kone kuumenee ja menee laihalle?
Olisikohan vielä syytä ajaa pari tankkii boxin päällä tyhjää että kone " hioutuu" kunnolla eikä enää
ahistais ylä kohdassa?


T . Toni

Näkemättä paha sanoa tarkalleen mitä tapahtuu. Esim. kun kone on rikkaalla siinä on tyhjäkäynnillä lämmöt mtalammalla. Kun koneella ajaa ja se kuorman takia lämpiää, myös koneen käynti paranee, kun kampikammio ei ole täynnä fuilia jne. Eli kysymys kuuluu mitä lämmöt on pukilla ja mitä ne on kun ajat ? Esim voi olla mahdollista että kone on todella paksulla ja tyhjäkäyntiä on reilusti, jolloin kun ajaessa kone tavallaan aukeaa myös tyhjä nousee. Eli se saattaa hyvinkin olla normaalia.

Mutta ensimmäisenä tarkastaisin kaasulinkistön. Että varmasti linkistö tyhjäkäynnillä työntää luistin kiinni ja se palaa kaasuttelun jälkeen normaalisti. Sitten että kannen ruuvit on kireällä kun sisäänajoprikka on asennettu. Seuraavaksi tarkastaisin tankin ja paineletkut. Eli tyhjää käy mutta kun koittaa ajaa menee laihalle. Jos nämä on kaikki kunnossa niin yksinkertaisesti kokeilee että kääntää yläneulaa 15min auki ja kokeilee muuttuuko. Jos ei käy ollenkaan niin sitten takaisin siihen mistä aloitit, kaasuttelet vähän reilummin ja tyhjäkäyntiä pienemmälle. Jos alkaa kaasuttelun jälkeen nopeasti stumppaamaan, niin alaneulaa 15min kiinni ja kokeilee uudestaan. Jos se nyt jaksaa käydä, niin ajelemaan ja seuraa lämpöjä ja nouseeko se tyhjäkäynti. Luultavasti nousee ja jää korkeaksi. Nyt sitten jos auto matelee eteenpäin niin tiputtaa sen verran että ei kytkin ota kiinni. Laita kommenttia miten meni: myynti@mpm-performance.com 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #231 : 20.08.14 - klo: 11.00 »
Jees.kokeilen vielä uudella putkella ja toisella tankilla.linkit ja muut perus asiat on kunnossa.
Oon ajellu näil vehkeillä 97 vuodesta asti mutta tämmöstä ei oo tullu vastaa.
Tyhjällä lämmöt oli ilman lämppärii 90-100 välillä.
Sit kun rupesin matelee pää suoraa niin nousi vajaaseen 140.
vaikuttais ilma vuodolta mutta mistä?kone kummiski uusi.jatketaan säätöö.kiitos yht.ot.

Toni
« Viimeksi muokattu: 20.08.14 - klo: 11.11 kirjoittanut tonza81 »
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #232 : 22.08.14 - klo: 18.01 »
Dodii.laitoin uuden putken ja tankin....rupes pelaamaan.
En kylläkään päässy työntää ku muutaman tankillisen mutta kone käyttäytyi
ihan eri tavalla..siis positiivista tulosta tuli.nyt pystyi kiertämään rataa röpöttäen
Ja jatkamaan sisäänajoa.
Kummassa lie sitten vika oli vai molemmissa mutta hyvä näin.
Jatketaan taas ku keli sallii.

Toni
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #233 : 22.08.14 - klo: 20.52 »
Dodii.laitoin uuden putken ja tankin....rupes pelaamaan.
En kylläkään päässy työntää ku muutaman tankillisen mutta kone käyttäytyi
ihan eri tavalla..siis positiivista tulosta tuli.nyt pystyi kiertämään rataa röpöttäen
Ja jatkamaan sisäänajoa.
Kummassa lie sitten vika oli vai molemmissa mutta hyvä näin.
Jatketaan taas ku keli sallii.

Toni

Näkemättä veikkaisin että letkussa reikä tai tankki halki.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #234 : 22.08.14 - klo: 21.13 »
letkut oli uudet ja ne samat on nytkin kiinni....
tankki tutkittu-ei mitään ihmeellistä,ja sekin oli melkein uusi...
kyllä ne tuli tutkittuu ennen ku uutta putkee sun muuta rupesin haaveilee.
no eniveis nyt pelaa ....ehkä se oli "vanhan" tankin ja putken summa...ken tietää.
nyt oli myös viileempi keli...

toni
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #235 : 23.08.14 - klo: 09.17 »
Hyvä että alkoi pelaamaan. Sellainen kommentti, että sisäänajossa lämmöt on saatava yli 100 asteen. Jos ollaan sillä kintaalla saa kiertokanki vaan turhaan kipeetä. Tämä on sama kaikissa koneissa. Turha kiusata. Sen monesti myös huomaa sellaisesta metallisesta korkeasta "pinggggg" äänestä koneen käydessä tyhjää joka kertoo että lämmöt on liian alhaalla. Varsinkin nyt kun kelit taas viilenee, niin foliota vaan siilin ympärille että ollaan siellä reilusti yli 100 asteen. 140 on hiukan liikaa, mutta siellä 110-120 välillä kun mennään ja ollaan reilusti rikkaalla, niin on hyvä. 
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa tonza81

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #236 : 23.08.14 - klo: 09.54 »
Kyllä juuri näin.pukilla ne 3 tankkii...lämmöt oli 110-124 välillä.
Ja nyt kun sisäänajoa ajoin niin lämmöt olivat samalla tasalla.
Säädöt toimivat moitteettomasti kun neuloja käänsi maltilla.
Eli eiköhän se nyt rupee pelaamaan...muuttu vaan nää kelit
huonompaan suuntaan.

Toni
JQ Products-Alpha-Sanwa-Savöx                            Team Durango Dex410-Team Orion-Sanwa-Savöx                            Dex210-HW-Robitronics-Sanwa

Poissa PESO

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #237 : 25.06.15 - klo: 15.39 »
Kansi prikoista.
Eli A830 dragonissa on tehtaan jäljiltä 0.5mm prikkoja. Ei tullu mukana sisään ajo prikkaa.
räjäytyskuvissa on 0.5mm. onko 0.5mm vakio shimaus vai 0.3?

A852 on kanssa 0.5mm+0.2mm sisään ajo prikka muuta, Räjäytyskuvissa  0.3mm. sekavaa :grin:

Mahtaako näihinolla olla jotain männän ja kannen välistä ohjearvoa?

852 0.3mm shimmauksella putki kuumenee niin että tiivisteet sulaa.

edit. Byron 25% löpöö ja os,jq p3 tulppia,
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo: 15.48 kirjoittanut PESO »

Poissa PESO

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #238 : 26.06.15 - klo: 15.21 »
Googlella olen etsiny tietoa maailmalta.

Rctec sivuilta v.2014
Depends on the Button Head.
If it's the Lutz/Dragon/R8 button head then it's 2 thick shims and 1 thin shim
If it's the older style button head for all other .21 Alpha's and Alpha based engines then it's 1 thick shim and 1 thin shim.
Thick Shim = 0.2mm
Thin Shim = 0.1mm

Olen lukenu jostain joskus että vanhassa A852 on 0,3mm ja uudessa 0,5mm. Ja että Lutz ja Dragon moottoreihin ei kuuluis sisäänajo prikkaa.
Oma A852 on varmaan joku sekasikiö kun manuaaliakin oli muokattu. (niitattu uusi sivu vanhan päälle)

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #239 : 26.06.15 - klo: 19.10 »
En varmaksi sano, mutta eikös Alphan koneen lämpöjen pitäisikin olla juurikin tuo mainitsemasi 130 nurkilla. Kuulostaisi siltä et kone ei ole vain lämmennyt kunnolla ja toimii vasta kun se on saavuttanut mukavuusalueensa  :azn:

Tekee ton myös tankatessa ettei luulis lämmöstä olevan kyse ja jos sen sammuttaa puolellatankilla ja antaa jäähtyä niin kyllä se siitä rupee pelaa normaalisti.

Jos ongelma menee aina tankin mukaan, eli aina täydellä tankilla röpeltää... (vaikka tankkaus olis miten nopea tai hidas tahansa) niin tuo voi johtua tankista tai jopa paineletkusta.
Helppoa sinäänsä kokeilla että tankkaatkin aina vaan siihen puoleen väliin... ajat pari kierrosta... taas puoliväliin ja ajat.
Ja uusi testi että tankkaat täyteen... ajat pari kierrosta... tankkaat taas täyteen jne.

Jos aina puolella tankilla toimii hyvin ja taas aina täydellä tankilla huonosti niin vika on mitä ilmeisemmin tankissa.
Voit myös kokeilla laittaa pidemmän paineletkun jos se on nyt suorinta tietä kulkeva.
Jos paineletkulla ei ole vaikutusta niin suurella todennäköisyydellä vika on tankissa.

Anteeksi HOKE jos sekaannun sun ohjeisiisi, mutta tuo seoksen laiheneminen johtuu polttanepatsaan korkeuden muuttumisesta. Tee joskus testi ja iroitta tankki  ja nosta se korkeammalle, pitkien letkujen kanssa. huomaat mitä tapahtuu. Tämän ilmiön saa hallintaan kun käyttää "Uniflow" periaatteella toimivaa tankkia. vaikka "vanhoista ajoista " huomauttaminen saa täällä aikaan syvää paheksuntaa, silti sanon että vanhoissa asso polttiksissa oli juuri tuollainen tankki, paineletku ulottui tankin pohjaan jollon tuo ilmiö eliminoitiin.
Nykyään saa tuollaisia "painekammioita" paineletkuun asennettaviksi. Sellainen ja paljon letkua mukaan, korjaa jonkinverran tankin  suunniteluvikoja.

vastaan samalla tuohon kansiprikka/välys asiaan: Hanki renkaiden urasyvyyden mittauksen tarkoitettu DIGITALINEN mittari, sillä  helppo mitata tarkasti. Buggy moottorin hyvät arvot on seuraavat. 25% nitro fuili:  0,50/0,55 välys,,m 16% nitro fuili: 0,40/0,45 välys.. perustulppa on lämmin (O.S. #3 tai vastaava) sillä säädöt helppoja (ei kriittisiä) jos silti polttaa tulppaa, valitse hyvä platinatulppa esim # 5 (McCoy-O`donnel-Novarossi jne.)
« Viimeksi muokattu: 26.06.15 - klo: 19.38 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa