Kirjoittaja Aihe: Alpha moottorit  (Luettu 111666 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #240 : 27.06.15 - klo: 07.29 »
Ei tarvita mitään muuta kuin mahdollisen turhan lyhyen paineletkun uusimisen pidemmäksi ja jos ongelma ei poistu niin vaihdetaan uusi tankki.

Hyvin yksinkertasta.
Ei tartte lähteä sovittamaan autoon suunnittelematonta tankkia.

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #241 : 27.06.15 - klo: 10.07 »
Ei tarvita mitään muuta kuin mahdollisen turhan lyhyen paineletkun uusimisen pidemmäksi ja jos ongelma ei poistu niin vaihdetaan uusi tankki.

Hyvin yksinkertasta.
Ei tartte lähteä sovittamaan autoon suunnittelematonta tankkia.
"Ongelmahan" korjautuu sillä että tarkistaa pillin ja kaasarin päästä KUMMASTAKIN (Käyttäen esimerkiksi injektioruiskua painepumppuna- puhallus ei riitä) kunnon painella. korjaa vuotokohdan (todennäköisesti minimaalinen murtokohta letkussa) mutta suunnitteluvirhettä- joka esiintyy lähes kaikissa näkemissäni nykytankeissa (Josen tankki erilainen, siinä letkut toisella tavalla !) Kunhan ehdin, modifioin muutaman buggytankin niin saavat hemmot kokeilla-nitrokasi sesongin jälkeen...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #242 : 27.06.15 - klo: 10.58 »
(Josen tankki erilainen, siinä letkut toisella tavalla !)
Tämä nyt ei liity taas Alphaan mitenkään, mutta...
Josen tankissa klunkki, ja letkulähtö alhaalta eteenpäin sen myötä, kuten myös viimeisen mallin Agamassa, Losissa, Mugenissa, Teknossa, Hot Bodiesissa, Serpentissä, Durangossa, Xrayssa ja Team C / Shepherdissä. Kyosho ja Asso taitaa olla ainoat joissa kiinteä imuputki.
Liikaa Kyoshoja

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #243 : 27.06.15 - klo: 12.45 »
(Josen tankki erilainen, siinä letkut toisella tavalla !)
Tämä nyt ei liity taas Alphaan mitenkään, mutta...
Josen tankissa klunkki, ja letkulähtö alhaalta eteenpäin sen myötä, kuten myös viimeisen mallin Agamassa, Losissa, Mugenissa, Teknossa, Hot Bodiesissa, Serpentissä, Durangossa, Xrayssa ja Team C / Shepherdissä. Kyosho ja Asso taitaa olla ainoat joissa kiinteä imuputki.

Ok hiukka vanhaa tietoa, siis. Ehdin kuitenkin moddata  sellaisen "uniflow systeemin" ja voin antaa jollekin kokeiltavaksi. Tuo Hipex pönttö varaa hiukka painetta jotta ei röpöttäisi tai buuaisi tankilta lähdettäessä, suosittelen !
« Viimeksi muokattu: 27.06.15 - klo: 12.55 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #244 : 26.09.15 - klo: 21.39 »
Nostan vanhaa ketjua. Sylinteri ja mäntä ostettu kesäkuussa 2014, nyt sisäänajo jo lähestyy kovaa vauhtia kun saat uudet neulat. Näitä siis sai hobbyfactory Oy:sta. :smiley:

Kertokaa viisaammat proseduuri sisäänajoon, tavoitellaanko tuossa noita korkeita lämpötiloja myös? Sisäänajokokemukset koskevat vain RTR-halpiaisia.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #245 : 26.09.15 - klo: 21.57 »
Nostan vanhaa ketjua. Sylinteri ja mäntä ostettu kesäkuussa 2014, nyt sisäänajo jo lähestyy kovaa vauhtia kun saat uudet neulat. Näitä siis sai hobbyfactory Oy:sta. :smiley:

Kertokaa viisaammat proseduuri sisäänajoon, tavoitellaanko tuossa noita korkeita lämpötiloja myös? Sisäänajokokemukset koskevat vain RTR-halpiaisia.

Itse pyrkisin ajamaan koneen sisään mahdollisimman rikkaalla, kunhan koneen lämmöt pysyy +100c eli sylinteriputki on sen verran laajentunut ettei ahdista. Pari hankkia tyhjäkäyntiä ja sitten kevyttä ajoa ristiin rastiin neuloja pikku hiljaa kiristellen. Omasta mielestäni rtr ja "kisa moottorin" sisään ajo ei poikkea toisistaan millään tapaa eli jos olet sisään ajanut rtr koneen onnistuneesti niin samalla kaavalla se "kisa moottorikin" foliota tai sukkaa kanattaa käyttää siilen päällä että lämmöt pysyy halutussa asteissa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #246 : 27.09.15 - klo: 00.27 »
Lennokin motit olen ajanut sisään kaasutellen kevyesti, kun eivät tahdo pysyä edes käynnissä alkuun... Alphassa ainakin tuo sylinteri ahdistaa aivan kamalasti yläkuolonkohdassa, tarttee kokeilla pyörittääkö startteri edes tuota :)
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #247 : 27.09.15 - klo: 07.25 »
Lennokin motit olen ajanut sisään kaasutellen kevyesti, kun eivät tahdo pysyä edes käynnissä alkuun... Alphassa ainakin tuo sylinteri ahdistaa aivan kamalasti yläkuolonkohdassa, tarttee kokeilla pyörittääkö startteri edes tuota :)

Moottorin ns. esilämmitys ennen starttaamista  :smiley:

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #248 : 27.09.15 - klo: 13.22 »
Löytyykös keneltäkään myydä a872 yläneulaa? Yksi kaasari on vailla neulaa kokonaan
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Aapeli

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #249 : 08.12.15 - klo: 20.08 »
Tuossa vielä syksyllä ehdittiin testata uutta Alpha Dragon III moottoria. Moottorissa on se aivan uskomaton ominaisuus, että se toimitetaan "valmiiksi sisäänajettuna". Testiemme mukaan näin todellakin oli. Moottori oli heti käyttövalmis. Pari tankkia hieman totuteltiin ja sitten se oli ihan kisakunnossa. Loistava juttu!

Alpha on esim. järjestänyt kilpailun, jossa oli ko. moottori ns. hand out moottorina. Kaikki siis saivat ensin samanlaisen moottorin ja sitten vain kisaamaan.

Ohessa on hauska Alphan kokoama video testikuskien videoleikkeistä uutuusmoottorista.

https://www.youtube.com/watch?v=MCC5XB7jG-0

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #250 : 08.12.15 - klo: 23.31 »
Hienoa, että August on päässyt filmille mukaan.


Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #251 : 03.04.18 - klo: 20.41 »
Moro
Purin huolimattomasti A872 konetta ja onnistuin lohkaisemaan männän helmasta muutaman millin kokoisen palan. Mäntä oli liian alhaalla takakantta poistettaessa.

Voiko tuo helmasta lohjennut mäntä enää toimia? Kone olisi muuten vielä käyttökelpoinen ja erittäin hyvin palvellut tähän asti.

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #252 : 05.04.18 - klo: 18.34 »
Tuskin toimii. Menee ajoitukset pieleen pakoaasuja poistettaessa. Eipä tuossa paljoa häviä vaikka kokeilee. Tuskin laakerointi ja kampiakseli heti hajoaa vaikka koittaa.
Uusi mäntä - sylinteri - kiertokankisetti maksaa sen 100 €. Jos kampiakseli ja laakerointi on kunnossa niin ehkä kannattaa harkita uudelleen kunnostusta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #253 : 05.04.18 - klo: 21.53 »
Suosittelen koittaa mikäli vaan pyörii edelleen vapaasti..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Alpha moottorit
« Vastaus #254 : 05.04.18 - klo: 22.33 »
Ok, täytyy kokeilla mitä tapahtuu kun lyö käyntiin.
Epäilen kyllä toimintaa kun nyt yläkuolossa pakoaukko aukeaa sen lohkeaman verran. Eiköhän se sotke toiminnan.
Jos jollain on jäänyt nurkkiin ylimääräistä uutta mäntä/sylttysarjaa, voin ostaa pois. A872 koneeseen ilmeisesti käy kaikki alphan sarjat?

Edit: käytin tänään puoli tankkia pukilla ja hyvin tuntui toimivan. Radalla sitten näkee onko tehoja kateissa tms.

Edit 2: radalla käyty ja hyvin pelaa edelleen. Neuloja sai kääntää kiinni Mutta ne kun sai kohdilleen niin pelasi kuten ennen.
« Viimeksi muokattu: 01.06.18 - klo: 22.44 kirjoittanut topcat »