Kirjoittaja Aihe: Ruuvimeisseli-keskustelu  (Luettu 56309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #30 : 22.08.10 - klo: 08.42 »
Itse käyttänyt GS,än ristipää ruuvaria useita vuosia ja hyvin pelittää vielläkin.
Nuo kuusiokolo ruuvarit on tilattu honkkarista (ei ole vissiin mitään merkkiä) ja hinta oli joku 5taalaa kpl ja nekin on ollut todella kovassa käytössä ja hyvin skulaa viellä.
En voi verrata hudin työkaluihin koska en ole koskaa sellaiset omistanut mutta en epäile että ne ei olis hyviä tai parhaat mitä on saatavilla.
Jerzi

Ei ne hudytkään mitään ikuisuus työkaluja ole. Vuoden käytössä ollut 2mm on pyöree ja mun mielestä kesti ihan hyvin suhteutettuna käyttöön. Nyt testaan miten TeamC:n kärki kestää. Kulutuskamaa nuo terät ja hyvä olla vaihtokärki mahdollisuus.

Loppujen lopuksi noi kaikki työkalut tulee samoilta tehtailta. Riippuen sitten välikäsistä ja laatutarkistuksista saadaan hiukan erilaatuisia ja erihintaisia työkaluja. Mut pääsääntönä kyl työkaluissa on se että jos ostaa huonoja niin ne vaihtuu yllättävän nopeesti hyviin :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #31 : 22.08.10 - klo: 09.47 »
Kestääkö HR:än kärjet taipumatta kun avataan todella tiukassa olevia ruuveja? Muutamia halpiksia kokeillut ja kärjet on yleensä kiertyneet mutkalle kun tiukoja ruuveja o avattu.

Siitähän sen tietää takaisin laittaessa että ruuvi on tarpeeksi kireellä kun avain vääntyy alkuperäiseen muotoonsa?

Itselläni on käytössä pari settiä (milli/tuuma) halpoja rc-avaimia. Kärkiä on vääntynyt ja katkeillut, mutta vaihtokärjet maksaa 3€ eikä yksikään ruuvi ole kiinni jäänyt näilläkään. Ruuvin lämmittäminen viimeistään on yleensä auttanut jos liima on pidätellyt liikaa.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #32 : 22.08.10 - klo: 11.31 »
Näitä Hot Racingin avaimia on mulla ollut lähes päivittäisessä käytössä:
0.050" - http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=44952
1/16" - http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=44950
1.5mm - http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=44948
2.0mm - http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=44947
2.5mm - http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=44949

Vanhimmat avaimet ostettu vuonna 2007(kun ne vielä maksoi 12usd/kpl :roll:) ja yhdestä olen pään vaihtanut kolmen vuoden käytön aikana. Muissa on vielä alkuperäinen kärki. Tuo pienin(1.27mm) on jo niin ohut, että siitä saa kyllä kärjen poikki vaikkei yrittäisikään. Se onkin ainoa avain josta on pitänyt pää vaihtaa.

Poissa leppis

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #33 : 22.08.10 - klo: 11.46 »
Se suurin juttu mun mielestä rc harrasteeseen liittyvissä avaimissa on se että niissä on toi ruuvimeisselikahva. Jota ei niin vaan muista ympyröistä löydy. Varsinkaan kun myös varren tuon varsinaisen kärjen jälkeen on oltava usein ohut ja varsin pitkä. Se tärkein juttu toki lienee se että että itse kärki on päästään terävänurkkainen. Myös muissa harrasteissa tuota on joskus joutunut käyttämään niin että avaimen/hylsyn päästä on hionut siivun pois jolloin nuo nurkat ovat terävät ja purevat ruosteiseen / **skan täyttämään kantaan paremmin.

Fakta on se että noi tyypilliset "rc-ruuvit" on ns. naurettavan pehmeää tavaraa joka juuri tuon kannan osalta on se hankala juttu. Alumiiniruuvit nostavat tuon ongelman ihan uudelle tasolle. Parempilaatuisia ja kovempia ruuveja kehiin ja pehmeää ruuvilukitetta, ei kovaa, pikaliimaa, laakerilukitetta, kynsilakkaa jne. Ruuvi jossa on 1,5 - 2,5mm kanta on väistämättä niin ohut että hyvänkin ruuvin kääntää helposti käsivoimin poikki. Puhumattakaan siitä että jos / kun kierre on alumiinissa, naaraskierre, eikä tuolla ole helicoilia tms. inserttiä niin kierteet venyvät varmasti. Koitan sanoa että voiman tarpeeseen ei tässä keskustelussa välttämättä kannata vedota ja liikaa kiinnittää huomiota.

Ruuvin kantaan mekkaus vaiheessa hippasen crc:tä tai ohutta öljyä niin seuraavalla kerralla kun ruuvi tarvitsee avata sieltä kannasta tulee se pöly/kura/kak pois kivuttomasti puhaltamalla joko omin voimin tai paineilmalla. Eikä ne kannat ruostu.

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #34 : 22.08.10 - klo: 12.07 »
Rc-kuusiokoloissa on yksi ominaisuus yli muiden; Ne ovat hieman kartiomaisia ja ylikokoisia, kun ovat koneistettuja. Ammattityökalut kestävät kyllä, mutta niissä sovitukset eivät ole ihan samaa luokkaa, vaikka esim. Bondhusin avaimet ovat mikrometrillä mitattuna juurikin ilmoitetun kokoisia.
Turnigy:n pitkävartiset meisselit ovat hinta-laatusuhteeltaan varsin mainioita. pari-kolme taalaa kappale... Ovat muuten hieman vielä hudyjakin sopivampia, jotta saa oikein repiä ruuveja irti kärjistä   :lol:

No mulla on just bondhusin sarja käytössä. Ihan ok on, mutta esim. se 1,5mm avain on pinionin ruuviin yksinkertaisesti väljä. Siinä on yksi paikka autossa missä ei väljää tarvitsisi olla. Noita Hudyn meisseleitä olen katsellut, ja pitää ottaa kyllä testiin. Vaikka ostankin suomesta, ja varmasti ne alukahvaiset, niin eipä paljoa paina kun miettii harrastuksen kokonaisbudjettia. Vaikka aikalailla vähän tähän rahaa käytänkin. Onko suomesta muuten edes saatavilla muita kuin hudya? ei ole tullut vastaan?

e: Onhan noita näköjään kotimaassakin myynnissä kun aloin etsimään. Mutta mitkä on hyviä?
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo: 12.21 kirjoittanut Big Joe »

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #35 : 22.08.10 - klo: 12.14 »
Itsellä ollut nyt käytössä hetken tässä Hyper projektin alottelussa Turnigyn avaimet, hinnathan on selvästi halvimmat mihinkään muihin rc-avaimiin verrattuna tietääkseni. Avaimet ovat todella napakoita ruuveihin ja huonotkin kannat on lähteneet ongelmitta irti, näitä tulee varmaan seuraavan hobbykingin tilauksessa otettua kaikki kokoja vielä toinen kierros.

1.5mm
Pitkä
Lyhyt

2mm
Pitkä
Lyhyt

2.5mm
Pitkä
Pitkä#2

3mm
Pitkä
Lyhyt

Onkos kellään muulla ollut näitä pitempään käytössä miten ovat kestäneet? Osaisikohan joku kertoa mistä saisi kovia ruuveja sekalaisia settejä, esim itse tarvisin Hyperin pohja ruuvistoa kovempina versioina, löytyykö joltain sivulta tollasia sekalaisia tai autokohtaisia settejä?

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #36 : 22.08.10 - klo: 12.35 »
Jokunen hetki ollut käytössä noita Turnigyn avaimia.
1.5mm on ottanut siipeensä.
Muut on kestänyt kyllä hyvin, etenkin jos hintaan vertailee kestävyyttä.

Noita Turnigyjä kun löytyi vielä 5mm asti, niin saa noita 1/5 scaalan autojakin ropailtua..

Yleisimmät koot löytyy noita mutterillekkin tarkoitettuja hex avasia.
5, 5.5, 6, 7, 8, 10mm.

Tuosta ruuvihommasta oli jo joku keskustelu pystyssä.
Mutta tässä kertauksenä linkki, mistä todellakin kannattaa ostella ruuveja.
Jo hintansa, laadukkuutensa, kovuutensa ja toimitus nopeuden johdosta.
Tullut muutama kilo osteltua noita, eikä valittamista.

http://www.kopterit.net/index.php?topic=1484.0
Uusi tilaus on lähdössä ihan näinä päivinä..
son loppu ny.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #37 : 22.08.10 - klo: 13.38 »
itsellä oli aluksi noita ns. ammattityökaluja käytössä. Eli rautakaupan kamaa. Meni hermot aika nopeasti pyöreisiin ruuvinkantoihin. Kävin hakemassa Hudyt ja hups. ne "pyöreätkin" ruuvit lähtivät auki. Olin jo valmistautunut dremelöintiin.

Mulla on Hudya, Edit-rc:n avaimia ja sitten jotain saben halppis tuumaisia. Hudyissa Ehdottomasti paras kahva. Noissa muissa on turhan ohut kahva. Kestossa en ole huomannut kyllä eroa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #38 : 22.08.10 - klo: 14.07 »
Kestääkö HR:än kärjet taipumatta kun avataan todella tiukassa olevia ruuveja? Muutamia halpiksia kokeillut ja kärjet on yleensä kiertyneet mutkalle kun tiukoja ruuveja o avattu.

Siitähän sen tietää takaisin laittaessa että ruuvi on tarpeeksi kireellä kun avain vääntyy alkuperäiseen muotoonsa?

Itselläni on käytössä pari settiä (milli/tuuma) halpoja rc-avaimia. Kärkiä on vääntynyt ja katkeillut, mutta vaihtokärjet maksaa 3€ eikä yksikään ruuvi ole kiinni jäänyt näilläkään. Ruuvin lämmittäminen viimeistään on yleensä auttanut jos liima on pidätellyt liikaa.

Hudyn avaimissa ei ole yhdestäkään katkennut tai taipunut kärjet, jos kärjet kestää jatkuvaa käyttöä vuoden niin 7€/kpl hinnoiteltu vaihtokärki ei vuoden harrastebudjetissa juurikaan kirpaise. Tarkoitus ei ole millään tavalla mainostaa Hudyn työkaluja, en saa niitä sponssina vaan maksan niistä normi hinnan. Alkuun ajattelin että joojoo, mutta kun mulle annettiin yksi 2.0 avain käyttöön niin aika nopeasti ymmärsin mistä on kyse, sen jälkeen ei ole tarvinnut arpoa mitä ostaa pakkiin. 1.5mm avaimen kanssa on monesti mietitty että koska hajoaa mutta yleensä on pidätinruuvi haljennut ennen kärjen katkeamista/taipumista.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #39 : 22.08.10 - klo: 17.40 »
Bondshus, Wiha ja muut oikeiden työkaluliikkeiden hex-avaimet tuli kokeiltua harrastuksen alkumetreillä, mutta parasta referenssiä oli lainata kokeneempien harrastajien työkaluja, kun oli ensin em. merkkivehkeillä pilannut pari kourallista pinjoniruuveja ja muita kiinnittimiä.

Käytössä on nyt pääasiassa Team Integyä, joku Hudy ja Asson Factory Team -brandilla myytäviä avaimia ja kaikki on ostettu kotimaisilta kauppiailta. Toimii!
Tiim Lahti

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #40 : 22.08.10 - klo: 20.03 »
tekeekö näillä avaimilla mitään

http://www.hobbylinna.com/hex-wrench-set-p-5100.html
pöö

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #41 : 22.08.10 - klo: 20.21 »
Hoke, Dusterin avaimet lienevät Hot Racingit, esim Liquidista naurettavan halvalla.

Ja on kestäneet itsellänikin vuosia pyöristymättä.

Juuri näin. Avaimen toisella puolen on HR merkki, mutta laitoin tuon sileän puolen, kun ovat niin Hudyjen näköiset  :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #42 : 22.08.10 - klo: 22.14 »
tekeekö näillä avaimilla mitään

http://www.hobbylinna.com/hex-wrench-set-p-5100.html

Tekee. Itse olen ko. setin omistanut nyt vuoden päivät ja erittäin hyvälaatuiset meisselit ovat vaikka eivät mitään pro merkkiä olekaan. Yksiäkään ruuveja en ole saanut pilalle vielä nylpättyä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #43 : 22.08.10 - klo: 23.00 »
Itsellä ollut nyt käytössä hetken tässä Hyper projektin alottelussa Turnigyn avaimet, hinnathan on selvästi halvimmat mihinkään muihin rc-avaimiin verrattuna tietääkseni. Avaimet ovat todella napakoita ruuveihin ja huonotkin kannat on lähteneet ongelmitta irti, näitä tulee varmaan seuraavan hobbykingin tilauksessa otettua kaikki kokoja vielä toinen kierros.

1.5mm
Pitkä


Mitä teetkin niin älä tuon mallisia osta. Niin sanottua täyttä päskaa.
Tunnistaa kahvan mallista. 3mm ainut mikä vähän kestää.
allekiroitus

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #45 : 22.08.10 - klo: 23.07 »
Hoke, Dusterin avaimet lienevät Hot Racingit, esim Liquidista naurettavan halvalla.

Ja on kestäneet itsellänikin vuosia pyöristymättä.

No nuohan ovat nimenomaan rc osia tekevän puljun RC käyttöön tekemät avaimet.

Eli tuossakin osoitteessa ruuvataan nimenomaan tähän tarkoitukseen tehdyillä työkaluilla, eikä millään "ammatti" värkeillä.

Siitähän tässä kokoajan on kyse ollutkin.
Monen viestin verran olen ihmetellyt miksi mukaan on vedetty vain se yksi merkki...
Ja nimenomaan selitetään kuinka näiltä bahcoilta ja muilta työkalufirmoilta löytyy yhtähyviä kuusiokoloja kuin nämä rc käyttöön valmistetut.

No kuten olen jo moneen kertaan toitottanut niin niillä tyokalufirmojen ammattihiluilla ei näissä tehtävissä tee mitään.

Pitää hankkia nimenomaan tähän käyttöön valmistetut.
Hetkeäkään en ole sanonut että sen pitää olla juuri se yksi merkki...
Tosin... tämä yksi merkki on tähänasti ollut se pisinpään hyvänä kestävä sillon kun työkaluja tosiaan käytetään erittäin paljon.

Itseltä löytyy tällähetkellä 4 eri valmistajan kuusiokoloja.
Ollut jo itseasiassa 5 vuotta.
Eli kokemusta nyt aikamonista ruuvailuista kuitenkin on ja siis nimenomaan monen valmistajan vempeleillä.
Yksi on osoittautunut parhaaksi.
Muut silti hyviksi... Yksi valmistaja aika kehnoksi... siis kun vertailupohjana on se paras.
Silti näillä jokaisella merkillä onnistuu ruuvailu paremmin kuin millään bahcoilla tai vastaavilla.


Ihmettelen siis suuresti että ensin Duster sanoo aika väkevästi että menkää kunnon laatukauppaan niin saa kunnon avaimia vieläpä takuulla....
Eli juuri niitä mistä heti sanoin että ei karusti sanottuna tee yhtään mitään...
Samaa laatua kuulema saa halvemmallakin jos ei haittaa onko se rc kaupasta ostettu...
Siis mitä ihmettä... No nuohan on juuri rc kaupasta ostetut... ja vieläpä suora kiinalainen HUDY kopio.
Erona vain logo ja kärkien metalli.

Ei nyt mee jotenkin mun jakeluun.
Suositellaan ostamaan kuraa ja itse ruuvataan hyvillä.
« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo: 23.16 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #46 : 22.08.10 - klo: 23.24 »

No mulla on just bondhusin sarja käytössä. Ihan ok on, mutta esim. se 1,5mm avain on pinionin ruuviin yksinkertaisesti väljä. Siinä on yksi paikka autossa missä ei väljää tarvitsisi olla. Noita Hudyn meisseleitä olen katsellut, ja pitää ottaa kyllä testiin. Vaikka ostankin suomesta, ja varmasti ne alukahvaiset, niin eipä paljoa paina kun miettii harrastuksen kokonaisbudjettia. Vaikka aikalailla vähän tähän rahaa käytänkin. Onko suomesta muuten edes saatavilla muita kuin hudya? ei ole tullut vastaan?

e: Onhan noita näköjään kotimaassakin myynnissä kun aloin etsimään. Mutta mitkä on hyviä?

Osta suoraan se HUDY...
Lupaan että et tule pettymään.
Osta vaan muovikahvainen.
Kärjet aivan samat kuin alukahvaisissakin, mutta halvemmat.

Sen jälkeen kun olet tuota kokeillut, olen 100% varma että tulet hommaamaan myös vähintään 2 millin avaimen, tai jopa heität ne bondihuussit samantien autotallin nurkkaan ja hommaat kaikki tarvittavat kuusiokolot.

Ero vain on niin suoraansanottuna järkyttävän selvä.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #47 : 22.08.10 - klo: 23.26 »
hudyn muovikahvanen on parempi kädessä kans ja se on halvempi :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #48 : 23.08.10 - klo: 01.20 »
ai niin. Unohdin tuossa aikaisemmin kun kehuin hudyn kahvoja niin tarkoitin juuri noita muovikahvaisia :)
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #49 : 23.08.10 - klo: 10.44 »
HOKE

Missä välissä olen väittänyt käyttäväni rautakaupan avaimia?

Mutta Ville 5-v ei tartte 10e/kpl avaimia, jos kerran vuodessa jonkun Traxxaksen diffin irrottaa.
Eiköhän se käytön määrä ole se joka aika paljon ratkasee mihin panostaa.

Itse kun aloitin harrastuksen niin kyllä Traxxasta ruuvailtiin ihan niillä mukana tulevilla avaimilla eikä kertaakaan ole tarvinnut ruuveja porailla jne.
Tietty jos ei osaa käyttää työkalua niin saahan sen ruuvin pilalle.
Toki nuo pilipali työkalut kuluaa nopeaan, jos niillä kerran päivässä puretaan/kasataan auto.

Tietty jos kisailee tai muutenvaan kokoajan ruuvailee niin pitää olla kunnon työkalut, mutta sellaselle joka ei sitä juurikaan tee niin laittaa senkin säästämänsä rahan vaikka uusiin renkaisiin.

Ja onhan se Hudy varmasti paras, mutta kaikki ei tartte parasta joten siksi en sitä ehdottamana vaihtoehtona suosittelekaan kuin tosi ruuvaajille.

Big Joe: Olethan varma, että pinjonin ruuvi ei ole tuumakokoinen 1/16 (1.59mm). Itsellä on pinjoneita joissa on tuumakoko ruuvi ja siihen 1.5mm on just vähän väljä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #50 : 23.08.10 - klo: 11.30 »
Satavarma en ole. RW Racingin pinionit kyseessä, tietoa kannasta (metrinen/tuumainen) en ole löytänyt, joten mutulla joutuu menemään. Ilmeisesti jenkkimerkki joten voisi jotain olettaa, mut...

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #51 : 23.08.10 - klo: 12.01 »
tekeekö näillä avaimilla mitään

http://www.hobbylinna.com/hex-wrench-set-p-5100.html

Tekee. Itse olen ko. setin omistanut nyt vuoden päivät ja erittäin hyvälaatuiset meisselit ovat vaikka eivät mitään pro merkkiä olekaan. Yksiäkään ruuveja en ole saanut pilalle vielä nylpättyä.

selvä kiitos tturku  :wink:
pöö

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #52 : 23.08.10 - klo: 13.56 »
Kyllä mm. *HOKE* piti niin hyvän "myyntipuheen" HUDYn avaimista, et piti mennä tilaamaan.. :p
son loppu ny.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #53 : 23.08.10 - klo: 15.18 »
Pari vuotta riitelin kamasan ja stahlwillen kuusiokolo avainten kanssa ja tuli porailtua ja dremelöityä monesti esim. pinionin ruuveja.
Sitten hommasin foorumilta sarjan rc käyttöön tehtyjä halpis kuusiokoloavaimia,no ne oli täyttä kuraa ja sainkin kertaalleen myyjältä uudet "takuuseen".Samanlaista shaissee oli nekin..
Nyt on sitten tullut ruuvailtua vuoden verran noilla muovikahvaisilla Hudyillä ja en ole koskaan tavannut parempia avaimia tähän käyttöön!
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #54 : 23.08.10 - klo: 17.49 »
Mikä on Rc avain???

Onko rc keksinyt kuusiokolo ruuvien käytön vai mitä v.....  :lol:

Yksi esimerkki on Hudy. Aivan törkeet hinnat ja hienot maalit avaimien kyljissä, mutta samaa laatutavaraa saa puolet halvemmallakin, jos ei haittaa onko se rc kaupasta ostettu vai ei.

Menkää kunnon rautakauppaan niin saa laatu avaimia ja vielä takuulla.
Ps: En ole nähnyt yhdenkään "rc työkalun" tarjoavan takuuta.
Ja jos myyjä ei takuusta ilmoita myydessään tuotetta niin joku mättää (kusetuksen maku, jos kaikki ei valitakaan hajonnessta tuotteesta)

Etkös sä tässä kehu rautakaupan kamoja? Etkä edes itse käytä niitä? Kyllä vähän minuakin ihmetyttää...

Ja köyhän ei kannata ostaa halpaa  :wink:

Ja jos samaa laatua kuin hudy saa puolet halvemmalla niin syön hatullisen kakkelsonia.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #55 : 23.08.10 - klo: 18.46 »
Satavarma en ole. RW Racingin pinionit kyseessä, tietoa kannasta (metrinen/tuumainen) en ole löytänyt, joten mutulla joutuu menemään. Ilmeisesti jenkkimerkki joten voisi jotain olettaa, mut...

Millinen on kyseessä.

Eli 1.5mm kuusiokolo


Juuri varsinkin pinioni on sellainen joka tarvitsee hyvän avaimen.
Se kun tarvitsee monesti laittaa hyvin kireelle ja sen irroittaminen vähänkään huonolla työkalulla on todella tuskaa.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #56 : 23.08.10 - klo: 19.03 »
ja muissakin pidätinruuveissa usein sama homma.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #57 : 23.08.10 - klo: 19.25 »
Tuossa kun eilen purin tuon Revon niin oli jännä huomata että kun oli muutamat ruuvit tiukassa niin aattelin että kyllähän ne lähtee tuolla Bahcon l-vääntimellä mutta ei, muljahti. Tuolla Turnigyn avaimella kun laittoi lukkopihdit kiinni niin näytti jo siltä että meisseli vääntyy solmuun mutta kärki piti kuin tauti ja kuului naks. Aukesi. Pisteet kiinaan.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa Big Joe

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #58 : 23.08.10 - klo: 19.41 »
Millinen on kyseessä.

Eli 1.5mm kuusiokolo

Juuri varsinkin pinioni on sellainen joka tarvitsee hyvän avaimen.
Se kun tarvitsee monesti laittaa hyvin kireelle ja sen irroittaminen vähänkään huonolla työkalulla on todella tuskaa.

Oikeankokoisilla olen siis yrittänyt, mutta mun makuun on kyllä väljä. No, eiköhän tähän ratkaisu löytyne  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« Vastaus #59 : 24.08.10 - klo: 13.19 »
Myös ruuvi.net ja helsingin ruuvihankinta.

12.9 ruuveja kannattaa aina hankkia mikäli vain mahdollista... kestävintä tavaraa.

Rosteriruuvit kierretään kaukaa... ellei kyseessä ole jokin kohta autossa mihin ei kohdistu kummoistakaan voimaa, eikä ruuvin tarvitse olla todella tiukassa.
Silloin toki lähes mikä tahansa ruuvi kelpaa... Tosin 12.9 kannat kestää paljon pidempään, eli kaikkialle vaan suoraan niin ei mene kannat eikä ruuvit katkeile.