Kirjoittaja Aihe: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt  (Luettu 106386 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #90 : 17.01.11 - klo: 15.30 »

niin edelleen jaksan ihmetellä sitä, että toisaalla väitetään, että on yksi ja ainoa rengas joka toimii.

Sitten tämä kesksutelu menee siihen, että ennenkuin ajetaan A-finaalissa, niin ei ole oikeutta sanoa mielipidettään tai pidetään täysin mitättömyytenä. No, olen ajanut siellä SM-kisan A-finaalissa, joten saanen sanoa mielipiteeni?

Kuten goos tuossa sanoi, ajetaan turistiakin erilaisilla matoila ja pidoilla, mutta ihan hyvin yhdellä renkaalla pärjätään ja kuten sekin sanottua valtaosa pitää yks'tyyppirengasta suoraan sanottuna välttämättömyytenä.

En minä tässä väkisin ole vänkäämässä yks'tyyppirenkaan perään, mutta toisaalta en edelleenkään ole kuullut minulle ymmärrettäviä argumentteja tai syitä ettei se olisi mahdollista tai jopa järkevää.

Ensinnäkin misssä on vä'itetty että yksi rengas toimisi ? On kerrottu, että useampi rengas toimii niin hyvin ettei se estä voittamista Suomessa ja näin ollen sen miettiminen on turhaa ja pois siitä oleellisesta eli ajamisesta.

Jos luet sen mun postauksen, niin en viitannut tuolla TOP5 kommentilla sinuun vaan totesin yleisesti, että jos et ole nopeempi kuin noi todistettavasti nopeet ukot niin miten se renkaan rajottaminen tilannetta muuttaisi mihinkään. Tällä siis viittasin siihen kilpailukyvyn paranemiseeen. "huonommilla" kuskeilla ero on vielä mitättömämpi ja edelleen sen eron saa hukattua kippaamalla.

Kaikkihan on mahdollista, mutta onko se järkevää, onkin toinen asia.  

Sen keskustelun kannalta olisi varmaan hyvä jos esim. kommentoisit noita mun vastakommentteja sun teeseihin. Eli miten päädyit niihin pointteihin ?

M8 luokan viimekauden osanottajamäärä EI VARMASTI korreloinut sen kanssa että saa ajaa vapaalla renkaalla. JOs tuo olisi joku kynnyskysymys niin eihän koko luokkaa edes olisi. Itse näen viimekauden pienoiseen katoon 2 syytä, yleisen taloudellisen tilanteen jolloin harratuksista karsitaan sekä sen tosiasian, että Finnish Open kisoja ei järkätty. Jos ei ole säännöllisiä epävirallisia kisoja ei M8 voi aloittaa kuin "huipulta" eli SM-sarjasta. Se jos joku on rajaava tekijä ja nostaa sitä kynnystä. Toinen juttu on tää äärimmäisen turhat väännöt. Mutta edelleen, jos joku on sitä mieltä, että yksityyppirenkaalla ajaminen on M8 luokan pelastus ja tulevaisuus, niin ei kun kisasarja pystyyn ja näyttämään miten homma hoituu ja että me muut ollaan niin "so last season".
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #91 : 17.01.11 - klo: 15.37 »
Tähän väliin vielä haluan sanoa, että en missään välissä sanonut että edellisen kauden kilpailijamäärä olisi johtunut rengassäännöstä. Jos joku näin asian on tulkinnut, niin suosittelen lukemaan viestini uudelleen. Tarkoitus vain oli mainita asiasta, koska tuntuu että tässä keskustelussa tavalla taikka toisella otetaan kantaa sarjaa osallistumiseen yleisesti.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #92 : 17.01.11 - klo: 16.12 »
Vaikka asian vierestä onkin, niin edellisellä kaudella M8 sarjassa oli huomattavasti vähemmän kuskeja kuin edeltävinä vuosina.

Otettaisko välillä keskusteluun huomattavasti strategisempi kysymys?

Millä saadaan M-8 osallistujamäärä taas nousuun?

Poinas jo tarjosi lääkkeeksi FO-kisoja.

Jos tätä topiikkia seuraa joku muu kuin rengasexpertit, niin mitä säännöissä tai muussa kehittämisessä on tehtävä, että saadaan mukaan
1. kokonaan uutta porukkaa ja
2. 2010 kaudella ajot väliin jättäneet takaisin harrastukseen ja kisaamiseen.

Olisi mielenkiintoista kuulla niiden mielipiteitä, jotka harkitsivat M-8 osallistumista 2010 ja päättivät jäädä pois.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #93 : 17.01.11 - klo: 16.16 »
Ja hinnat jälleenmyyjille niin kovat että renkaiden hyllyssä pitäminen on hyväntekeväisyyttä.
Tätä ajoin takaa.

Se ei ole ykstyyppirenkaan vika vaan pikemmin ongelma muissa asioissa, kuten se että on yksi välikäsi liikaa (schumi). Jos sorex ei olisi ykstyyppirengas ja pitäisi valita CPX ja Sorexin välillä niin kuluttaja maksaisi isomman hinnan ja saatavuus olisi heikompi Sorex renkaassa. Ehkä pahiimmillaan kukaan ei toisi rengasta Suomeen vaan sen joutuisi tilaamaan ympärimaailmaa että saisi "nopeimman" renkaan.

Pohjimmiltaan taisi olla liian vähän kauppiaita tarjoomassa ykstyyppirengasta. Mutta tätä ongelmaahan m8:ssa ei ole kun on niin paljon renkaita mistä valita?

Nimenomaan se että HARRASTAJALLA on mahdollisuus valita itse renkaansa, tekee hänen harrastamisestaan edullisempaa.
Nyt puhutaan edelleen siis perus harrastajasta, eikä siitä porukasta jotka tiedetään ajavan aina kovaa ja kähinöivänsä siellä kärjessä oli alla mikä saatavilla olevista renkaista tahansa (kunhan tekniikka ei petä)
Jos on kauppojen hyllyillä muutamaa eri merkkiä joilla kuitenkin ajaa kärkisijoista kunhan vaan osaa ratin väännön niin sillon se on ihan oma päätös ottaako sen kalliimman vai halvemman vaihtoehdon.

Olen varma että jos sulla goos olisi/tulisi olemaan polttiskrossirenkaita jotka valmiiksi vanteelle liimattuina maksaa kympin vähemmän per kierros kuin nämä pari "muoti" rengasta niin myyt niitä ihan mielelläsi porukalle jotka niitä ostavat... Koska se on mahdollista.
Jos tehdään ykstyyppirengas sääntö niin kauppojen hyllyiltä katoaa nämä muut merkit aika vahvasti jolloin kuskit ajaa myös treeninsä niillä yksillä ja samoilla renkailla, eikä siis voi hommata niitä hieman halvempia renkaita ja hommata niillä sitä radalla kiertämis kokemusta lisää.
Harvassa kun on oikeesti ne kuskit jotka treenaa niillä renkailla millä kisoissa ajaa.
Itsekin ajan monesti halvemmilla renkailla treeniä... tietäen että kun laitan ne TÖ renkaat autoon niin pääsen vain kovempaa.
Ajo-ominausuudet muuttuvat hieman, mutta nekin aina vaan parempaan suuntaan.
Välillä pieni setupin toimivuus testi niillä renkailla millä aion kisoissa ajaa, lähinnä vain varmistaakseni että homma pelaa...
Jokatapauksessa ne viimeiset säädöt joutuu tekemään kisapaikalla koska keli voi olla erilainen.
Mun kustannukset nousis samantien selkeästi mikäli kaupan hyllyiltä katoaa ne edullisemmat renkaat ja siis joutuisin treenaamaan niillä virallisilla renkailla.
Myös monella ihan vaan omaksi huvikseen kisoihin osallistuvilla nousis kustannukset koska pitäis hommata ne viralliset renkaat että saa edes osallistua kisoihin, eikä kelpaakaan ne puolet halvemmat kiinasta tilatut rinkulat... Kiinasta siksi koska suomessa niitä ei sitten olis pahemmin saatavilla kun kauppiaat ei tietenkään hommaa vääriä renkaita hyllyihinsä.

Tuo mitä kuvasit että pitäis valita renkaasta että ajaako sorexilla vai CPX:llä ja pitäis ehkä tilailla ulkomailta se "paras" rengas ei jälleen päde polttiskrossissa.

Koska polttiskrossissa on juuri niitä parhaita renkaita hyllyillä jo nyt...
Siellä kun ei ole samanlaista eroa näiden renkaiden suhteen.
Melkein voi sanoa että esim AKA ja proline tarjonnasta löytyy molemmista rengas joka on niin lähellä toistaan että hyvä kun 80% kuskeista edes huomais sokkotestissä eroa.
Tai ainakaan niin että se tulokseen vaikuttais.
On parhaita renkaita ja on edullisempia vaihtoehtoja... sekä myös vielä edullisempia.

Perus harrastajana katot lompakkoon ja teet sen mukaan sitten päätöksen että mitkä renkaat siitä lähisiwasta ostat kun kisoihin tarttet renkaat että pääset edes varikolta liikkeelle.

Ja tuntuu siltä että jatkuvasti sivuutetaan täysin se asia että maailmalla ajetaan niin monella renkaalla niin monella eri alustalla että jos ei näitä renkaita voisi suomessakin paremmin kuin vain itse ulkomailta tilaamalla ja radalla treenaillessa testailla... eikä siis todeta kisatilanteessa eroa niin miten se vaikuttaisikaan tähän suomen polttiskrossi tasoon.

JQ ei saiskaan ajaa omilla renkaillaan kisoissa... (jos merkki oliskin joku muu)
Ei pystyisi edustamaan sponsoriaan... (hieman kaukaa ehkä haettua, mutta jopa menettäisi sopparinsa joka taas vaikuttais erittäin fataalisti arvokisoihin)
No JQ ehkä vähän turhan jyrkkä esimerkki, mutta ehkä nyt kuitenkin jotain tuosta esimerkistä ymmärs.


Ihan samahan se olis sitten tehdä kaikesta ykstyyppiä.
Auto, moottori, tulppa, servot, vastariakku, radiot, polttoaine, renkaan muttereiden väri, lippiksen lippa edessä vai takana yms...
Kun ei noilla asioilla vaan yksinkertaisesti ole merkitystä sille jos haluaa tässä luokassa pärjätä niin ei ole mitään syytä olla tätä myöskään rajoittamassa...

Rajoitus ainoastaan rajoittaisi firmojen kilpailua... Jotku köyhtyy ja joku köyhtyy vain vähemmän...

Se on jo vuosien ajan nähty että kun moni firma saa myytyä omaa maahantuomaansa tavaraa niin kaikilla on paremmin.
Varsinkin harrastajilla, koska kauppiailla on mahdollisuus tukea kilpailuita ja jopa järjestää kilpailuita ja kilpasarjoja.
Porukka puhaltaa yhteen hiileen vaikka onkin eri logo kalsareissa jne.

Ja nimenomaan kun koko vaikealta näyttävä kuvio ei todellisuudessa ole sitä tippaakaan.
Ei kisoissa ihmetellä millä ajetaan.
Laitetaan mustaa gummia alle... jos jonkun merkin paketti on jäänyt kiertelemään rahtikeskuksiin niin otetaan sitten toista merkkiä ja ajetaan sitten sillä... Lopputulos sama... yks kaato ja olet sählännyt renkaan tuoman nopeuseron.

Ja uskokaa tai älkää... Polttiskrossissa kaatoja sattuu ihan ammattimiehillekin.
Rata kun tuppaa muuttumaan kisan aikana.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #94 : 17.01.11 - klo: 16.20 »
Vaikka asian vierestä onkin, niin edellisellä kaudella M8 sarjassa oli huomattavasti vähemmän kuskeja kuin edeltävinä vuosina.

Otettaisko välillä keskusteluun huomattavasti strategisempi kysymys?

Millä saadaan M-8 osallistujamäärä taas nousuun?

Poinas jo tarjosi lääkkeeksi FO-kisoja.

Jos tätä topiikkia seuraa joku muu kuin rengasexpertit, niin mitä säännöissä tai muussa kehittämisessä on tehtävä, että saadaan mukaan
1. kokonaan uutta porukkaa ja
2. 2010 kaudella ajot väliin jättäneet takaisin harrastukseen ja kisaamiseen.

Olisi mielenkiintoista kuulla niiden mielipiteitä, jotka harkitsivat M-8 osallistumista 2010 ja päättivät jäädä pois.


Korjaamalla se mikä nyt on aiheuttanut pientä taantumaa.

Nimenomaan luokassa pidempää ajelleet ja siinä ytimessä kikkailleet ovat sen jo saaneet huomata ja kuulla moneen kertaan mikä tämän aiheutti.
Sitä myös osattiin odottaa.

FO kisojen puuttuminen vaikutti varmasti kaikkein eniten tähän hommaan.
Hobao cup lisäsi porukan määrää räjähdysmäisesti.
Sittemmin sarjasta tuli finnish open...
Ja koska erinäisistä syistä viimekaudella ei näitä kisoja oikein pystytty järjestämään niin porukka myös väheni...
Uusien mukaan tulemisen kynnys kun paukahti heti montakertaa korkeammaksi johtuen että ainoa mahdollisuus oli osallistua SM kisoihin.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #95 : 17.01.11 - klo: 16.31 »
Tästä asiasta on monesti yritetty käydä keskustelua, mutta tuntuu että aina homma menee enemmän taikka vähemmän tilitykseksi / äänestämiseksi. Toivoisin että tästä asiasta käytäisiin asiallinen keskustelu vihdoin niin saataisiin tämäkin keskustelu käytyä, jotta homma ei aina puolen vuoden välein uudelleen heräisi keskusteltavaksi. Keskustelussa ei toki ole mitään vikaa, mutta kun tuntuu että lopputulos on aina sama. :mrgreen:


Voiskohan sama lopputulos johtua siitä, että joka puolen vuoden välein eri ihminen haluua vaikuttaa lajiinsa ja esittää mielestään hienon argumentin ykstyyppirenkaan puolesta.

Jolloin loput harrastajista kertoo mielipiteensä joka on EI

ps. Porukkaa saa mukaan järkkäämällä mahdollisimman vapaamuotoisia kisoja johon aloittelijan on helppo tulla.

-Ei lisenssipakkoa
-Ei ison kisan vaikutelmaa
-Ei niin jyrkkää rajausta kalustoon. (pillit, motti voi olla .28 rtr jne.)

-EI RENGAS SÄÄNTÖÄ
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #96 : 17.01.11 - klo: 16.35 »
Olisi mielenkiintoista kuulla niiden mielipiteitä, jotka harkitsivat M-8 osallistumista 2010 ja päättivät jäädä pois.


Minulla on suunnitelmissa jättää M8-sarja ajamatta, ehkä jos kotiradalla on jotain niin sitten sinne jollakin budjettipurkkavirityksellä.

Syyt:
1. SM-sarja tarjoaa hyvin epäsuhtaisesti ajoaikaa, suurilla kisaajamäärillä asia korostuu.
2. Jos haluaa menestyä vaatii se huomattavaa panostusta luokkaa kohtaan, en tarkoita vain taloudellista vaan ajallista. Vaatii huomattavan määrä treeniä ja testaamista jotta pysyy kärjessä. Perusajamisella ei enää pärjää. Tähän päälle vielä auton huollot. Oma aikani ei kertakaikkiaan riitä.
3. Ratojen yleinen huonokuntoisuus/vaikeus.
4. Kisojen laatu on laskenut.

Kohta 1. on myös se syy miksi aloittelevat harrastajat jättävät M8:n ajamatta.

Ja edelliseen korjauksena laadukas kerhosarja, ns. "Turku Open" formaatilla, kaikki ajavat täyspitkän finaalin. T8-luokan nostaminen takaisin suosioon => Huomattavasti helpompi auto ajaa samalla radalla kuin M8 => aloittelijaystävällinen.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #97 : 17.01.11 - klo: 16.41 »
Mulla täsmälleen samat ajatukset kuin Jeppellä.

Lisäksi:

Lukemalla vaikkapa tätä forumia välittyy kuva että M8 on cooleinta mitä R/C piireissä voi olla. Tai ylipäätänsä. Minusta gloria menee ajoittain jopa hieman överiksi ja karsii porukkaa. Siksi joku SC luokan korttelikisaaminen houkuttelee enemmän porukkaa kuin M8. Olen varmasti itsekin tähän suitsutukseen syyllistynyt enkä pidä itseäni tässä suhteessa yhtään parempana. Olen kuitenkin huomannut että touring, bashaus yms. ovat ihan yhtä tärkeitä ja kivoja enkä ole kauheasti kaivannut M8:ia enää, varsinkaan kun en ehdi asua radalla ja siten kisaamaan ei kannata edes lähteä koska päivä päättyy viimeistää yks-nelosiin. Ehkä junnun kanssa sitten taas jos auto tulee hommattua uudelleen. Plus että auton nostaminen on ihan pirun raskasta ja kuspäistä hommaa näin neljäkymppisenä (kun itse treenaa), tasamallaa ei tarvii.

Kysymys sitä paitsi että jos lajia ajavat jo tämän maan kaikki huiput niin miksi sinne kisoihin tarvitaan uusia naamoja? Ymmärrän kyllä että radalle ajamaan ja nauttimaan harrastamisesta mutta miksi kisat ovat niin tärkeitä että sinne pitää saada uusia ja/tai jo kerran lopettaneita takas?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #98 : 17.01.11 - klo: 17.07 »
varsinkaan kun en ehdi asua radalla ja siten kisaamaan ei kannata edes lähteä koska päivä päättyy viimeistää yks-nelosiin. Ehkä junnun kanssa sitten taas jos auto tulee hommattua uudelleen. Plus että auton nostaminen on ihan pirun raskasta ja kuspäistä hommaa näin neljäkymppisenä (kun itse treenaa), tasamallaa ei tarvii.

Kysymys sitä paitsi että jos lajia ajavat jo tämän maan kaikki huiput niin miksi sinne kisoihin tarvitaan uusia naamoja? Ymmärrän kyllä että radalle ajamaan ja nauttimaan harrastamisesta mutta miksi kisat ovat niin tärkeitä että sinne pitää saada uusia ja/tai jo kerran lopettaneita takas?

Miksi tarvitaan uusia harrastajia ?? Siksi että siellä olisi myäs jatkossa ajamassa nitä suomen huippuja.

Edelleen mun mielestä korostuu noiden kerho/FO kisojen merkitys siinä mielessä, että saadaan enemmän ajoaikaa. SM-sarjaan sensijaan kuuluu lajinmukaisuus kaikin puolin ja sen päätehtävähän onkin valmentaa kuskeja ajamaan ja pärjäämään KV-karkeloissa. Ne kun sinne ei halua tai ei vielä kykene, niille pitää saada mahdollisimman paljon ajoaikaa. Toki myös huomioiden se, ettei siitä tule mitään jäähdyttelijöiden pätemispaikkaa. Ja edelleen SM-kisoihin se junnu+seniilifinaali semien ulkopuolisille tyypeille ja taas saadaan lisää ajoa
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #99 : 17.01.11 - klo: 17.13 »
No täällähän kirjoitettu vallan paljon viikonlopun aikana. Hyvä niin vaikka vääntämistäkin löytyy!

Joku ihmetteli 3200 g painorajaa. Se on ollut EFRA-sääntö jo muutaman vuoden sekä viime SM-kaudella. Kuten myös todettiin, niin tämän luokan painoraja on ollut kuollut kirjain ennen kuin nyt joku Mugeni ja The Kukkarainen on rajan lähellä. Siksi ehdotin tuota painolimpun tippumista hylkäämisen syyksi. Muuten omasta autostakin painolimppu "yllättäen tippuu" heti ekalla kierroksella. Mutta toisaalta voittajan viimeisen kierroksen esim. renkaan irtoaminen ei johda hylkäykseen (siis mikäli painoraja alittuu).

Yksityyppirenkaalle en näe mitään järkevää perustelua vaan pitemminkin päinvastoin. Harrastaja voi käyttää left over renkaita (niin uusia kuin vanhoja) tai niitä hyväksi havaittuja. Jyväskylän kisassa "me hullut" oltiin ihan samassa järjestyksessä kuin sekarengaskisoissa. Kaupalliselta puolelta ei mielestäni ole kuin ongelmia tiedossa. En siis ehdota sääntöihin yksityyppirengasta.

Kiinteät numerot eivät toimi nousufinaalien lähdössä, kun auton tiputtaja on lähin kaveri sekä moottorimelu estää keskustelun oikeasta lähtöpaikasta (jostain syystä ennen lähtöä moottoria pitää huudattaa kuin heikkopäinen).

Vapaaehtoisen junnuvaarifinaalin suositukset voidaan laittaa tosiaan ikävuosien mukaan eikä syntymävuosien.

Aloittelija voi tulla SM-kisoihin. Ei se oikeasti vaadi kuin sen lisenssin ja hyväksytyn pillin. Aloittelijoille tiedoksi, että nämä palstan kärkevät kirjoittelijat on ihan vässyjä radalla tai jopa ystävällisiä. Kunhan uhoavat emmännan valvonnan pettäessä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #100 : 17.01.11 - klo: 17.16 »
@Poinas

Jos junnu tähtää lajin huipulle niin se on eri asia? Tarviiko tällasta tapausta sitten erikseen jollain houkutella kisoihin? Eiköhän motivaattorit ole kunnossa. Esimerkkinä Ronnefalk.
Ainakin pitäs olla.
Minusta oli kyse kilpailijoista yleisellä tasolla. M8 kiinnosti porukkaa silloin kun se oli vähemmän teknistä kuin nykyään. Nyt pääsee muualla helpommalla ja saa saman nautinnon ellei enemmänkin. En halua dissata, mutta tältä musta tuntuu enkä liene ainoa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #101 : 17.01.11 - klo: 21.29 »
@Poinas

Jos junnu tähtää lajin huipulle niin se on eri asia? Tarviiko tällasta tapausta sitten erikseen jollain houkutella kisoihin? Eiköhän motivaattorit ole kunnossa. Esimerkkinä Ronnefalk.
Ainakin pitäs olla.
Minusta oli kyse kilpailijoista yleisellä tasolla. M8 kiinnosti porukkaa silloin kun se oli vähemmän teknistä kuin nykyään. Nyt pääsee muualla helpommalla ja saa saman nautinnon ellei enemmänkin. En halua dissata, mutta tältä musta tuntuu enkä liene ainoa.


Mä nyt en ihan ymmärtänyt mitä ajoit takaa. Joka tapauksessa oli se laji sitten vaikka virkkaus, niin ollakseen edes kansallisella huipulla on treenattava. Se nyt pitäisi olla lajia vakavasti harrastavan tiedossa jo ihan sellaisenaan ja olen samaa mieltä sun kanssa, että ne motivaattorit lienee kohdallaan jos tosissaan aletaan harrastamaan.

Kuitenkin ei se kaikki tule valmiiksi lautaselle kun vähän inahtaa vaan sen eteen on tehtävä duunia niinkun kaikkien muidenkin. Tämä sitten saattaa joillekkin aiheuttaa itkupotkuraivareita jos joutuu alottamaan kovassa sarjassa ja "jämähtää sinne 1/4". No jos ei vauhti riitä pidemmälle, niin sitten se 1/4 on oikea paikka. Ei kun lisaa reeniä ja seuraavalla kerralla ylemmäs. Tätä sitten voi loiventaa esim. sillä junnu/seniilifinaalilla, jossa on mahdollisuus ajaa enemmän. Tästä sitten se steppi alaspäin on FO ja siitä sitten steppi alas ne kerhokisat. Noissa 2 jälkimmäisessä voi sitten miettiä tarkemmin miten sitä ajoaikaa saa mahdollisimman paljon jokaiselle ja että niihin on mahdollisimman simppeliä osallistua, niistä infotaan tarpeeksi jne. Eli meille tulee se selkeä polku jota pitkin pääsee kokeilemaan ja jos homma kiinnostaa, niin siirtymään sitten asteittain kovempiin kisoihin. Joku voisi jopa miettiä pitäisikö esim. SM_sarjan staroja sulkea noista FO kisoista ulos, jolloin sille muulle porukalle tulisi paremmin mahdollisuuksia pärjätä ? Motivoisiko se ? Ihan vaan ehdotuksena....tätä saa sitten kehua ihan yhtälailla kun tota rengashommaakin jos siltä tuntuu
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #102 : 17.01.11 - klo: 21.32 »
@Poinas

Jos junnu tähtää lajin huipulle niin se on eri asia? Tarviiko tällasta tapausta sitten erikseen jollain houkutella kisoihin? Eiköhän motivaattorit ole kunnossa. Esimerkkinä Ronnefalk.
Ainakin pitäs olla.
Minusta oli kyse kilpailijoista yleisellä tasolla. M8 kiinnosti porukkaa silloin kun se oli vähemmän teknistä kuin nykyään. Nyt pääsee muualla helpommalla ja saa saman nautinnon ellei enemmänkin. En halua dissata, mutta tältä musta tuntuu enkä liene ainoa.


Se on sitten vain "musta tuntuu" juttu.
Fakta on se että edelleen se on yhtä helppoa kaluston suhteen kuin ennenki jopa helpompaa.
Ja vieläpä edullisempaa juuri koska on mahdollisuus hommata edullisempi moottori, edullisemmat renkaat jne.
Ja siis näillä kaikilla voi ajaa 12 sakkiin kunhan vain kuski osaa hommansa.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #103 : 17.01.11 - klo: 21.35 »
Joku voisi jopa miettiä pitäisikö esim. SM_sarjan staroja sulkea noista FO kisoista ulos, jolloin sille muulle porukalle tulisi paremmin mahdollisuuksia pärjätä ? Motivoisiko se ?

Jos SM-sarjan ohelle kyhätään mikä_tahansa_kerhosarja, se pitäisi nimenomaan olla suunnattu kerhokuskeille, jotka ehkä kokevat vauhdin ja huuman SM-kisoissa liian kovaksi. FO sarjassa oli mielestäni se heikkous, että käytännössä se oli toinen päällekkäinen SM-sarja, josta ei tosin jaettu SM-pisteitä tai -pokaaleja. Ei ole reilua sekään, että Suomen huippu touring-virikuskit menevät stanu-tourinkiin viemään tikkarit lasten suusta, järki mukana kaikessa.

On varmasti helpompi ylittää se ensimmäinen kisakynnys, kun tietää olevansa jokseenkin kaltaistensa parissa.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #104 : 17.01.11 - klo: 21.52 »
No niin, "musta tuntuu" han se on hyvin pitkälle.

Onneksi on nuoria kuten Jari E. joita on mukava seurata M8 luokassa. Toki muitakin. Näitä kun katsoo niin ei tule mieleenkään kiivetä itse korokkeelle. Se verran kovaa menevät.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #105 : 17.01.11 - klo: 21.58 »
Jokainen kuskihan on heti alusta lähtien kaltaistensa parissa ajaen tasoisessaan alkuerässä ja alkuerien jälkeen tasoistensa kanssa samoissa finaaleissa.
Eikä näissä kisoissa todellakaan ollut sitä kompastusta että samat jätkät ajaa siellä voitoista vieden aloittelijoilta tikkarit.
Ne kun eivät kompastelleet oikeastaan mistään asiasta.
Olivat vain kisat mihin oli aloittelijan helppo tulla mukaan kun ei tuijotettu tarkkaan pilli tai moottorisäännöistä, ei tarvinnut kuulua mihinkään kerhoon eikä tarvinnut lisenssiä.
Senkuin omistit kyseisen luokan auton niin eiku baanalle.
Tottakai korkeemman tason kuskeilta katsottiin että moottori pitää olla .21 kokoinen.

Muutenkin... Ajatteleeko aloittelija tosiaan ekaan kisaan lähtiessään että pitäisi olla taistelemassa voitosta???

En ymmärrä.
Itse toki kuulun tähän kastiin joka aloitti kisaamisen M8 luokasta ja samantien SM kisoista ilman että olin koskaan ajanut yhtäkään kerhokisaa edes... missään luokassa.
Sinne lähdettiin sillä asenteella että on hauska katsoa mille korkeudelle siellä pääsee, mutta tärkeintä oli osallistua kisatapahtumaan missä tapaa paljon saman henkisiä harrastajia ja oppii uutta harrastuksesta mikä itseä kiinnostaa.

Okei... silloin oli olemassa vielä juniori luokka.
Junnuiksi katsottiin kaikki aloittelijat ja alle 16 vuotiaat.
Junnuluokkaan osallistuvat osallistuivat SM kisoihin aivan kuten kaikki muutkin... Ajoi finaaleissa mihin porukan seassa ylsivät.
Saivat SM pisteet sm tulosten mukaan ja junnut laskettiin tuloslistasta lisäksi erikseen ja he saivat erilliset junnupalkinnot sekä pisteet sen lisäksi miten SM luokassa saivat.
Joskus mikäli aikataulu antoi myöden, järjestettiin erillinen Junnu finaali.

Finnish openiinhan tämä oli tarkoitus siirtää... Nyt en muista että käytettiinkö tätä junnu touhua FO kisoissa vai jäikö se toteutumatta.

Olishan se hienoa jos saatais FO sarja takas ja sen yhteyteen jonkinsortin aloittelija luokka ja kenties mahdollisesti oma erillinen finaali.

Mutta... ihan oikeesti... onko se muka kisaamisen esteenä ettei voi voittaa koska samoissa kisoissa ajaa ne kovatkin kuskit???
Ne kun ajaa kuitenkin oman tasoisissa finaaleissaan.

Vai kaivertaako vain joitain pidempään harrastaneita kun vuodesta toiseen joutuu toteamaan jääneensä 1/4 finaaliin tai kenties matka tyssäsi semeihin ja aina ne samat naamat on siellä kärjessä... Eikä niitä voi voittaa ellei itse panosta hommaan samanverran aikaa ja kyyneleitä.
Mihin ihmeeseen on kadonnut harrastus asenne????

Pitääkö aina olla voittamassa jotta voi jotain harrastaa????

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #106 : 17.01.11 - klo: 22.23 »
En tiedä kysytkö Pekalta vai kuinka.. mutta asia on varmaan monen asian summa.

Harrastamaan varmasti kertsikisoihin jos ajoaikaa on tarjolla rennossa porukassa lähiradalla ja kalusto löytyy. Mutta saman saa ilman kisojakin.

Junnu lähtee varmasti isompiinkin kisoihin jo ihan pelkästään hakemaan kokemuksia (ei voittamaan välttämättä).

Ns. Kokeneempi sen sijaan.. niinno kannattaako sinne lähteä ajamaan sijoituksista lopustapäin huonosti treenanneena.. M8 kun on vielä jokseenkin hankala laji treenata yksin ilman nostoapua kotimaan radoilla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #107 : 17.01.11 - klo: 22.31 »
M8 kun on vielä jokseenkin hankala laji treenata yksin ilman nostoapua kotimaan radoilla.

Mikäs vika lavangossa oli viime kesänä treenata?
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #108 : 17.01.11 - klo: 22.46 »
Moi!

Olisiko siinä ideaa että kun järjetetään esim. ensi kesänä Finnish Open sarjaa tai vastaavaa
niin pidetään tavallaan kaksi kisaa samana päivänä tai paremminki kaksi luokkaa samana päivänä?

Ilmoittaudutaan esim. Pro luokkaan ja Sport luokkaan. Sport luokkaan ei saa ilmoittautua esim. SM 12 kärkikuljettajat ja Pro luokkaan kuka vaan.

Näin saisimme molemmille luokille omat alkuerät ja finaalit ja voittajat. Finaalin pituus 30min niin päivään ei tulisi pituutta kuin noin 30min lisää ja kaikki saisivat ajaa voitosta ja oman tasoisia kuskeja vastaan. Tämä myös kehittäisi uusia kuskeja ajamaan pidempiä finaaleja ja saisi myös samalla kisakokemusta enemmän.

Rakentavaa keskustelua aiheesta kiitos :grin:!
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #109 : 17.01.11 - klo: 22.59 »
Kannatan...

Mutta eihän alkueriä tarvitse järjestää Sport porukalle erikseen...
Alkuerissähän saman tasoiset ovat kuitenkin jotakuinkin oman tasoistensa kanssa samoissa erissä.

esim siis jos kisoissa on 5 ryhmää niin johan niissä parissa kuumimmassa ryhmässä on automaattisesti ne Pro kärkipään hemmot.
Ja alkuerien jälkeen pitkälti sama porukka pomppaa sinne semeihin jne suoraan.

Eli mun mielestä ei tarvitse mitään muuta kuin järjestää se Sport porukan oma finaali ja sport porukka osallistuu kuitenkin tämän lisäksi Pro luokkaan...

Eli mikäli ovat tarpeeksi kovaa ajaneet niin pääsevät oman finaalinsa lisäksi ajamaan jopa Pro luokan finaalin.


Eli eli...
Ajetaan siis kisat täysin normaalilla kaaviolla läpi.
Semifinaalin jälkeen pidetään oma sport luokan 30 minuutin finaali mihin ovat päässeet 12 parasta sport luokkaan osallistuvaa kuskia...
He ovat ajaneet normaaleissa alkuerissä ja nousufinaaleissa kuitenkin aivan normaalisti järjestykseen.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #110 : 17.01.11 - klo: 23.10 »
Eikö artsin ehdottamalla tavalla saisi lisää ajoaikaa niille ei niin nopeille (mulle) ?
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #111 : 17.01.11 - klo: 23.10 »
Kannatan...
Eli eli...
Ajetaan siis kisat täysin normaalilla kaaviolla läpi.
Semifinaalin jälkeen pidetään oma sport luokan 30 minuutin finaali mihin ovat päässeet 12 parasta sport luokkaan osallistuvaa kuskia...
He ovat ajaneet normaaleissa alkuerissä ja nousufinaaleissa kuitenkin aivan normaalisti järjestykseen.

Muuten OK mutta mitäs jos se Sporttikuski ajaa molempiin finaaleihin, eli pääsee semistä ylös pro-ukkojen kanssa + omaan finaaliin jonka jälkeen pitäs keretä vielä proo-finaaliin ? Tulis siinä ainakin ajoa. :grin:  :grin: Eli jos pääset semiin -> oot proossa ja sitten täytetään sun paikallle loppupäästä joku muu ? Edelleen seuraavassa FO-kisassa ootkin sitten pro-sarjassa automaagisesti kerran vauhti selvästi riittää ?  
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #112 : 17.01.11 - klo: 23.12 »
Eikö artsin ehdottamalla tavalla saisi lisää ajoaikaa niille ei niin nopeille (mulle) ?

Mä käsitin että ehdotus oli periaatteessa sama, ainoastaan finaaleihin eriytettäisiin porukka ilmoittautumisluokan mukaan ?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #113 : 17.01.11 - klo: 23.18 »
Eikö artsin ehdottamalla tavalla saisi lisää ajoaikaa niille ei niin nopeille (mulle) ?

Mä käsitin että ehdotus oli periaatteessa sama, ainoastaan finaaleihin eriytettäisiin porukka ilmoittautumisluokan mukaan ?

Ahh...finaalit tarkottanee myös nousufinaaleja tuossa.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #114 : 17.01.11 - klo: 23.24 »
Eikö artsin ehdottamalla tavalla saisi lisää ajoaikaa niille ei niin nopeille (mulle) ?

Ei.
Ajathan edelleen yhtämonta erätreeniä sekä alkuerää sekä myös nousua.
Ja vaikka tiputkin esim alimmassa noussa niin olisit tippunut siinä kuitenkin...
Silti sulla on silläkin tuloksella ihan sama mahdollisuus olla siellä sport finaalissa kuin muutenkin.
Katsotaanhan sport kuskejen sijoitukset kuitenkin puhtaasti heidän alkueräsijoitusten mukaisesti nousuihin...
Ja oletuksena ne 12 kärkijätkää vetää itsensä kuitenkin suoraan semiin, eli eivät ole sotkemassa sport kuskien nousuja.
Tolla tyylillä mistä puhuin olis mahdollisuus saada jopa enemmän ajoaikaa kuin Pro luokan kuskien, koska on mahdollisuus edelleen nousta sinne Pro luokan finaaliin.

Se että sporttiluokan kuski pääsee tiputtamaan jonkun pro luokan kuskin pois pro finaalista on vain maanpinnalle palauttava kokemus sille pro luokan kuskille  :mrgreen:

Jos sport tason kuski on päässyt pro luokan finaaliin niin mun mielestä siitä ei tarvitse välittömästi seurata se että nousee seuraavassa kisassa suoraan pro luokkaan, vaan ajaa koko kauden loppuun siinä sport luokassa.

Tämä järjestelmä ei toisi pro luokan kuskille yhtään vähempää ajoaikaa kuin normaali perinteinenkään tyyli... Ainoastaan toisi sport luokalle lisää ajoaikaa oman finaalin verran sekä vielä mahdollisuuden ajaa vielä 45 minuutin verran pidempään.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #115 : 17.01.11 - klo: 23.37 »
Ömmm... nyt yhtäkkiä tajusin että eihän toi kyllä poikkeis mitenkään siitä vanhasta junnuluokan touhusta oikeastaan mitenkään muuten kuin otettaisiin vain puhtaasti käyttöön se erillinen junnu/sport finaali.

Sillon se nimenomaan lisäis aikatauluun vaan sen 30 min + toki erien välissä olevat ajat.

Toki tietysti jos homma halutaan selkeämmin puhtaiksi sport ja pro kuskien omiksi finaaleiksi niin sitten täytyy olla niin että yksikään sport kuski ei voi olla alkuerien jälkeen korkeammassa nousufinaalissa kuin hitain pro kuski.
Eli vaikka pro kuski ajais kuinka huonosti tahansa niin hän olisi silti nousuissa ns korkemmalla kuin paras sport kuski.
Ja siis jos rajaus olisi esim tuo 12 pro kuskia jotka eivät missään tapauksessa olisi samassa nousussa sport kuskien kanssa niin jokainen pro kuskihan olisi suoraan semeissä vaikka ei olisi ajanut metriäkään.
Ja jos finaalit ajetaan muutenkin 12 kuskin systeemillä niin vaikka pro luokan kuskeiksi laskettaisiin 24 kuskia niin hehän olisivat edelleen kaikki suoraan semissä ilman metrinkään ajamista.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #116 : 17.01.11 - klo: 23.48 »
Niin ja vaikka pro luokan rajana olisi tuo 24 kuskia niin se ei tekis mitään muuta poikkeusta kuin sen että se normaalisti 1/4 finaaliksi nimetty nousu olisikin nimetty sport 1/2 finaaliks

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #117 : 18.01.11 - klo: 02.32 »
Okei... silloin oli olemassa vielä juniori luokka.
Junnuiksi katsottiin kaikki aloittelijat ja alle 16 vuotiaat.
Junnuluokkaan osallistuvat osallistuivat SM kisoihin aivan kuten kaikki muutkin... Ajoi finaaleissa mihin porukan seassa ylsivät.
Saivat SM pisteet sm tulosten mukaan ja junnut laskettiin tuloslistasta lisäksi erikseen ja he saivat erilliset junnupalkinnot sekä pisteet sen lisäksi miten SM luokassa saivat.
Joskus mikäli aikataulu antoi myöden, järjestettiin erillinen Junnu finaali.

Finnish openiinhan tämä oli tarkoitus siirtää... Nyt en muista että käytettiinkö tätä junnu touhua FO kisoissa vai jäikö se toteutumatta.

Olishan se hienoa jos saatais FO sarja takas ja sen yhteyteen jonkinsortin aloittelija luokka ja kenties mahdollisesti oma erillinen finaali.

Sen verran voin tähän liittyen valottaa tuota aikoinaan SM-sarjassa ollutta junnuluokkaa, eli siis tosiaan tällainen oli. Sen aikainen luokkayhteyshenkilö halusi siirtää tämän junnuluokan pois SM-sarjan yhteydestä FO sarjaan (vai oliko silloin vielä Hobao Cup) syystä että luokka voitaisiin siellä toteuttaa paremmin. Vastustin kuitenkin tätä ideaa, koska mielestäni oli hyvä että myös SM-kisoissa annetaan tunnustusta uusille tulokkaille sekä oikeille junioreille. Tarkoitan nyt tällä sitä että vastustin sitä että SM-sarjasta häviää junnuluokka, en sitä että kyseinen luokka olisi myös jossain muualla toisella tapaa toteutettuna.

Luokkayhteyshenkilö kuitenkin vetosi siihen että on itse omilla rahoillaan hankkinut junnuluokan kiertopalkinnon tms ja että hänellä on oikeus tehdä luokan suhteen mitä ikinä haluaa tästä syystä. Tarkoitus oli siis että junnuluokka saataisiin paremmin toteutettua FO / Hobao Cupin yhteydessä juuri tuon oman finaalin kautta. Käytännössä tämä kuitenkin sitten jäi kokonaan toteuttamatta seuraavan kauden FO / Hobao Cup sarjassa ja koko junnuluokka katosi sen sileän tien. Minulla ei ole havaintoa missä ko. kiertopalkinto mahtaa olla nykyään, onko jollain tietoa?

Mielestäni olisi hyvä jos FO sarja järjestettäisiin ensi kesänä tosiaan siten että siellä olisi tuo kyseinen erillinen junnufinaali jne. SM-sarjassa mielestäni vanhan mallin piste-eroittelu voitaiin myös tehdä sen lisäksi, koska eihän nämä sulje pois toisiaan.

Poissa Tappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.kolumbus.fi/hobbyman
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #118 : 18.01.11 - klo: 08.37 »
Okei... silloin oli olemassa vielä juniori luokka.
Junnuiksi katsottiin kaikki aloittelijat ja alle 16 vuotiaat.
Junnuluokkaan osallistuvat osallistuivat SM kisoihin aivan kuten kaikki muutkin... Ajoi finaaleissa mihin porukan seassa ylsivät.
Saivat SM pisteet sm tulosten mukaan ja junnut laskettiin tuloslistasta lisäksi erikseen ja he saivat erilliset junnupalkinnot sekä pisteet sen lisäksi miten SM luokassa saivat.
Joskus mikäli aikataulu antoi myöden, järjestettiin erillinen Junnu finaali.

Finnish openiinhan tämä oli tarkoitus siirtää... Nyt en muista että käytettiinkö tätä junnu touhua FO kisoissa vai jäikö se toteutumatta.

Olishan se hienoa jos saatais FO sarja takas ja sen yhteyteen jonkinsortin aloittelija luokka ja kenties mahdollisesti oma erillinen finaali.

Sen verran voin tähän liittyen valottaa tuota aikoinaan SM-sarjassa ollutta junnuluokkaa, eli siis tosiaan tällainen oli. Sen aikainen luokkayhteyshenkilö halusi siirtää tämän junnuluokan pois SM-sarjan yhteydestä FO sarjaan (vai oliko silloin vielä Hobao Cup) syystä että luokka voitaisiin siellä toteuttaa paremmin. Vastustin kuitenkin tätä ideaa, koska mielestäni oli hyvä että myös SM-kisoissa annetaan tunnustusta uusille tulokkaille sekä oikeille junioreille. Tarkoitan nyt tällä sitä että vastustin sitä että SM-sarjasta häviää junnuluokka, en sitä että kyseinen luokka olisi myös jossain muualla toisella tapaa toteutettuna.

Luokkayhteyshenkilö kuitenkin vetosi siihen että on itse omilla rahoillaan hankkinut junnuluokan kiertopalkinnon tms ja että hänellä on oikeus tehdä luokan suhteen mitä ikinä haluaa tästä syystä. Tarkoitus oli siis että junnuluokka saataisiin paremmin toteutettua FO / Hobao Cupin yhteydessä juuri tuon oman finaalin kautta. Käytännössä tämä kuitenkin sitten jäi kokonaan toteuttamatta seuraavan kauden FO / Hobao Cup sarjassa ja koko junnuluokka katosi sen sileän tien. Minulla ei ole havaintoa missä ko. kiertopalkinto mahtaa olla nykyään, onko jollain tietoa?

Mielestäni olisi hyvä jos FO sarja järjestettäisiin ensi kesänä tosiaan siten että siellä olisi tuo kyseinen erillinen junnufinaali jne. SM-sarjassa mielestäni vanhan mallin piste-eroittelu voitaiin myös tehdä sen lisäksi, koska eihän nämä sulje pois toisiaan.

Sen aikaisena luokkayhteyshenkilönä totean:
Totta, halusin junnukisan HoBao sarjan yhteyteen, mutta syynä oli: SM osakilpailut olivat venyneet aikataulullisesti niin pitkiksi, ettei Junnufinaaleja ehditty ajaa päivänvalossa. Junnukisa oli kutistunut pelkäksi pyttyjen jaoksi, eivätkä junnut oikeasti ajaneet kilpaa keskenään taikka saaneet lisää ajoaikaa alkuperäisen idean mukaisesti. Ideana oli, että HoBao cupista olisi kehitetty muutenkin enemmän junnuja suosiva.

En ole koskaan sanonut ostaneeni kiertopalkintoa omilla rahoillani, mulla ei ole siinä Euroakaan kiinni. Palkinnon ostivat aikanaan UAU, SaiKArt ja SalonUA yhdessä, jotka myös ideoivat avustuksellani junnusarjan.

Copter, tarkista asiat enen kuin väität jonkun tehneen jotain!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: M8 kauden 2011 (sarja)säännöt
« Vastaus #119 : 18.01.11 - klo: 09.03 »
Aikoinaan montakin Hobao Cup ja FO kisaa vetäneenä sanoisin, että niitä junnuja, siis oikeasti junnuja oli kisoissa todella vähän, vaikkakin olivat erikseen huomioitu.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |