Kirjoittaja Aihe: Iskareiden öljyt  (Luettu 37800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #60 : 07.11.15 - klo: 15.27 »
Olisko lähellekkään passeli jos takapotku speden vakio iskareihin hommaisin noin 45wt oilia?
Kuullostaa ihan sopivalta  :smiley: Vakio jouset on toki aika letkut että jos ei toimi tuolla oililla niin niitä kandee hieman katsoa.. Kauheasti stydimpää en sinne laittais..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #61 : 07.11.15 - klo: 15.38 »
Olisko lähellekkään passeli jos takapotku speden vakio iskareihin hommaisin noin 45wt oilia?
Kuullostaa ihan sopivalta  :smiley: Vakio jouset on toki aika letkut että jos ei toimi tuolla oililla niin niitä kandee hieman katsoa.. Kauheasti stydimpää en sinne laittais..
jouset on tosiaan vaihdettu jäykempiin. jos ostaisin vaikka 35 ja 50 öljyt ja niitä sekoittelis?
Moneenko vaihtokertaan riittää tommosesta 60ml purkista kun on 4 nuita iskareita?

Kiitokset mcly vastauksesta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #62 : 08.11.15 - klo: 15.57 »
Hatusta heitettynä 5-7 kertaa.. en nyt ihan tarkalleen muista kuinka isot ne säiliöt oli.. Toki voit sekoittaakin mutta miksi et laittais 30 eteen ja tuon 50 taakse ? Sitten näät vähän mihin suuntaan sitä pitää viedä ellei noi ole just nappiin sun ajoihin  :azn:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #63 : 08.11.15 - klo: 17.10 »
Kiitos. Taidan lähtä tolla setillä liikkeelle. :smiley:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #64 : 09.11.15 - klo: 07.15 »
Öljy estää ruostumisen,se on öljyn tarkoitus.
Iskariöljyn tarkoitus on vaimentaa...

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #65 : 09.11.15 - klo: 10.31 »
Joskus muistaakseni saman listan linkittänyt mutta, tuolla on vähän lisää tietoa öljyjen viskositeeteista ym. Toivottavasti taulukoista löytyy joillekin jotain apua  :smiley:

http://www.twf8.ws/new/tech/tip/shock.html

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #66 : 09.11.15 - klo: 10.41 »
Nyt tulee 80-lukua: Oli iskareihin paksua mineraaliöljyä ja ohutta (mitä tahansa) öljyä, niitä sitten blandattiin sopivassa suhteessa, kunnes alkoi toimia halutulla tavalla, kunnes alkoi toimia kahdella tavalla: iskari jäykkeni melkein toimimattomaksi tai sitten löyseni niin että ei ollut mitään vastetta. Iskari tiivisteet oli sillon jo SILIKONI o-renkaita. Sitten joku propellpää keksi: mineraaliöjyt ja jotkun synteetiset öljyt saavat silikoni  O-renkaat paisumaan tai jopa pulpahtamaan ulos. Jospa silikoni öljy ei reagosi mitenkään noitten o renkaitten kanssa... Hyvin toimi. ja lisäbonuksena oli että silikoni öljy ei kovin herkästi vaahtoa, mitä monet muut öljyt tekevät, varsinkin jos ovat kovin ohuita. Sitten lämä "luomu guru" vielä huomauttaa, että ei kannata kokeilla oikeiden prätkien iskariöljyjä s illä niissä iskareissa ei ole silikoni tiivisteitä vaan ne ovat muuta ainetta, esimerkiksi Viton muovia/kumia, en nyt muista kumpaan ryhmään viton lasketaan. Etolan teollisuusmuovi valikoimissa löytyy kumpiakin, jos haluaa kokeilla.

Tässä tulee vähän speksejä O-renkaista...  http://www.marcorubber.com/orings.htm    (edellisessä oli öljyistä) nää kun printtaa talteen kisapakin pohjalle, voi sanoa olevansa selvillä iskarien öljyistä ja tiivisteistä, Sitten vielä tsekkaa "jousivakiot", progressiivisuuden, reboundin eli itsestään palautumisen,  voi sanoa olevansa "tontilla" mitä vaimennuksiin tulee, sitten vielä ulos ja sisäänjoustot suhteensa toisiinsa, maavaran merkitys lepotilassa eli painopisteen horisontaalisuunnassa ja "roll centerin" eli tuon vaikeasti käännettävän termin miten auto käyttäytyy jousituksen kannalta kaarreajossa.   Ei ole se renkaiden näppylöiden koko ja määrä ainoa joka vaikuttaa buggy ajossa... Lisää sitten kesän kisavarikolla...   :)
« Viimeksi muokattu: 09.11.15 - klo: 11.24 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #67 : 10.11.15 - klo: 00.58 »
Olisko lähellekkään passeli jos takapotku speden vakio iskareihin hommaisin noin 45wt oilia?
Kuullostaa ihan sopivalta  :smiley: Vakio jouset on toki aika letkut että jos ei toimi tuolla oililla niin niitä kandee hieman katsoa.. Kauheasti stydimpää en sinne laittais..
jouset on tosiaan vaihdettu jäykempiin. jos ostaisin vaikka 35 ja 50 öljyt ja niitä sekoittelis?
Moneenko vaihtokertaan riittää tommosesta 60ml purkista kun on 4 nuita iskareita?

Kiitokset mcly vastauksesta.

Näköjään mun viesti postiettu välistä... Ilmeisesti otti jollekin liian herkäks.
No mutta pontti siitä jäi sitten täysin näkymättä eli toistetaan.

Minkä valmistajan lukemista on kyse?
Noilla wt ja wt. lukemilla puhuessa ei ole mitään hajuakaan onko 45 hyvä vai ei.
Se riippuu siitä minkä valmistajan 45 on kyseessä.
Jonkun valmistajan öljyistä varmasti ihan hyvä. Toisen valmistajan asteikolla aivan liian jäykkää tavaraa.
Eli ikävä mainita mutta ei tästä nyt tiedä mennäänkö tässä peräsin vai nokka edellä pöpelikköön.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #68 : 10.11.15 - klo: 06.51 »
Hieman piti poistella kun alkoi lähtemään hieman ohi aiheen.


Jos oikein ymmärsin niin Asson litkuista oli kyse. Onks sulla HOKE tietoa kuinka hyvin ne pitää paikkansa ? Ja lähinnä eikö noista ole ihan hyvä lähteä liikkeelle.. katsoo sitten pitääkö laittaa paksumpaa vai ohuempaa sisään. Mitä sitten Stampeden 2wd autoon tulee niin ei taida olla noin muutenkaan se parhain ajo ominaisuus kyseisessä autossa. Toki ymmärrettävää että sitäkään vähää ei kannata pilata  :smiley:

Itse en lähtis sekottamaan..
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 06.55 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #69 : 10.11.15 - klo: 08.09 »
Olisko lähellekkään passeli jos takapotku speden vakio iskareihin hommaisin noin 45wt oilia?
Kuullostaa ihan sopivalta  :smiley: Vakio jouset on toki aika letkut että jos ei toimi tuolla oililla niin niitä kandee hieman katsoa.. Kauheasti stydimpää en sinne laittais..
jouset on tosiaan vaihdettu jäykempiin. jos ostaisin vaikka 35 ja 50 öljyt ja niitä sekoittelis?
Moneenko vaihtokertaan riittää tommosesta 60ml purkista kun on 4 nuita iskareita?

Kiitokset mcly vastauksesta.

Näköjään mun viesti postiettu välistä... Ilmeisesti otti jollekin liian herkäks.
No mutta pontti siitä jäi sitten täysin näkymättä eli toistetaan.

Minkä valmistajan lukemista on kyse?
Noilla wt ja wt. lukemilla puhuessa ei ole mitään hajuakaan onko 45 hyvä vai ei.
Se riippuu siitä minkä valmistajan 45 on kyseessä.
Jonkun valmistajan öljyistä varmasti ihan hyvä. Toisen valmistajan asteikolla aivan liian jäykkää tavaraa.
Eli ikävä mainita mutta ei tästä nyt tiedä mennäänkö tässä peräsin vai nokka edellä pöpelikköön.
Tosiaan asson liuruista puhe. Spedestähän on koitettu parempaa saada, levennystä ja pidennystä, alumiinia 90% mutta ei vaan ole öljyjä tullut iskareihin edellisen omistajan jälkeen vaihdettua. Kun mainitsit jossain että 450sct olis hyvä, niin mitähän lukemaa se voisi vastata asson wt arvoista? Muistutan vielä että kuitenkin painoa on hieman enemmän mitä vakiona, tosin tätä kompensoitu jäykemmillä jousilla.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #72 : 10.11.15 - klo: 10.05 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #73 : 10.11.15 - klo: 11.30 »
Jos taas "luomu vaari" laittais näitä 80 luvun muisteloita viihdyttääkseen yleisöä täällä:  Kun Associated toi markkinoille oman valikoimansa silikoni iskari (ja VAIHTEISTO-huom!) öljyjänsä, huomasivat he että kun on oikeen tiheässä tuota valikoimaa, kauppa käy paremmin... Kun OIKEESTI kisaajilla oli pari kolme putelia josta sekotella sopivaa.  No, sitten kun alettiin kysellä että mitä nuo eri luvut oikeen tarkoittavat, kun ei ole mitään referenssiä esimerkiksi autojen öljyjen kanssa ??   vastaus tuli "sisäpiiriläisille" että heillä on tuolla tiimin "skunk works" eli suljetulla pajalla sellainen hässäkkä jossa on injektioruisku jossa mäntään on porattu pieni reikä ja sitten jousi painaa tuota mäntää. Sitten hemmot lorauttavat jonkun blandiksen ruiskuun ja mittaavat sekuntikellolla ajan mikä kuluu kun mäntä osuu ruiskun pohjaan... heh, onhan sekin yksi tapa mitata viskositeettiä.. Hyvin tieteellistä !!
Taitaa eri firmoilla olla erisuuruinen reikä tuossa injektioruiskussa...   :)     :)

Niin, ja käytännön neuvo menneisyydestä:kun sekoitat, sekoita erillisessä pumpussa, ja tarpeeksi paljon että oikealle ja vasemmalle iskarille tulee samanlaista. eteen/taakse prikulleen samanlaista ei ole niin tarkkaa, eli aina kummatkin öljyt edessä tai takana vaihdetaan samaan aikaan . Hyvä tapa on injektioruiskulla imasta jokonkin kertakäyttömukiin sopiva seos jonka sekoittaa kahvimukista vapautuneella luiskalla tasalaatuiseksi ja sitten kaataa iskareihin, hyvä tulee...!
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 11.41 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #74 : 10.11.15 - klo: 12.25 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:
Aavistuksen turhautunut kommentti, ettei kukaan katsonut linkkiä  :huh: ?

Mutta ainahan sitä mennään enemmän tai vähemmän tuurilla.. Jostain sitä vaan pitää aloittaa ja tässä tilanteessa hyvä aloitus on kyseiseltä merkiltä tuohon kokoonpanoon 30wt (n. 400cst.). Vai onko HOKE eri mieltä ?

Se, että joku käyttäjä lukee täältä suoraan luvun ja yhdistää sen kaikkiin autoihin on mielestäni ihan käyttäjän oma erhe. Välillä kun kannattaa lukea enemmän kuin vain pari edellistä viestiä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 12.41 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa temppa.kk

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #75 : 10.11.15 - klo: 12.52 »
Katsottu on. Ei siitä varmaan tarvitse tämmöistä shitstormia nostaa jos en tiennyt että lukemat eivät pidä paikkaansa. Yleensä olettaa että jos yksikkö on sama niin silloin puhuttas suunnilleen samasta, vaannnnn kerta ei niin okei, tiedossa on ja linkki tallennettu.

Riittäskö jo jauhaminen ja tiedolla kilpailu?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #76 : 10.11.15 - klo: 13.59 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:
Aavistuksen turhautunut kommentti, ettei kukaan katsonut linkkiä  :huh: ?

Mutta ainahan sitä mennään enemmän tai vähemmän tuurilla.. Jostain sitä vaan pitää aloittaa ja tässä tilanteessa hyvä aloitus on kyseiseltä merkiltä tuohon kokoonpanoon 30wt (n. 400cst.). Vai onko HOKE eri mieltä ?

Se, että joku käyttäjä lukee täältä suoraan luvun ja yhdistää sen kaikkiin autoihin on mielestäni ihan käyttäjän oma erhe. Välillä kun kannattaa lukea enemmän kuin vain pari edellistä viestiä.


Ei ollut turhautunutta. Vain toteamus ja oikeaanhan se osui.  :wink:

Ongelmahan tälläkin foorumilla on se että kukaan ei lue yhtä viestiä pidemmälle, eli nähdään vain tuo... "45 öljy on hyvä"

Eikä ole shitstormia jos valistetaan/jaetaan tietoa.
Tämähän ei ole henkilökohtainen chatti vaan keskustelufoorumi missä olisi kuitenkin tarkoitus että etsijä löytää vastauksen kysymyksiinsä kysymättäkin.
No jos ei sitä tietoa tuo esille niin silloin seuraava kysyy aivan saman kysymyksen... Noh kysyy kuitenkin, mutta tällä tiedon levittämisellä (shitstormilla jos sen sellaiseksi haluaa nimetä" on kuitenkin toivo tulla jonkun etsijän tietoisuuteen.
Ettekä te tässä topikissa kommentoivat tietäisi kyseistä asiaa ellei sitä olis tässä esiin tuotu... eikö vaan.

Nyt moni tietää tämänkin asian... toivottavasti useampi kuin ainoastaan kommentoijat.
Osaatte siis tämän homman jota moni pitkään kisannutkaan kuski ei tiedä.
Pysytte siis neuvomaan seuraavaa kysymällä öljyn merkkiä ja neuvomalla heti oikeille raiteille.

Olkaa hyvä  :azn:
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 14.04 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #77 : 10.11.15 - klo: 14.11 »
Kiitos HOKE  :azn:

Sen olen myös valitettavasti huomannut ettei kovin pitkälle aihetta lueta mutta näin olisi toivottavaa  :smiley:

Hyvä huomio tuo wt -> cst. asia. Peukku sille..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #78 : 10.11.15 - klo: 17.33 »
Jos vielä sallitaan pikkusen "höpötystä".. Ei tuo iskari homma noin vaikeaa voi olla..Senverran kun ehdin jamppojen kanssa pyöriä RC kympin ja Yokomo Dogfighterin kanssa niin systeemi oli seuraava: Kun iskarit oli kasattu kuskin mielestä oikeilla öljyillä, tehtiin emppiirinen koe: katsottiin että ulostulo on justiinsa sama  etu iskareilla ja sitten takaiskareilla keskenään. Sitten painettiin auto aivan pohjaan ja katsottiin miten jouset nostavat ne ylös, sitten taputeltiin edestä ja takaa ja seurattiin miten jouset painuvat kasaan eli miten tehokkaati toimii ensin ulosjousto ja sitten sisäänjousto. Jos halusi hifistellä laittoi etu  ja takapyörät mikorvaa-an päälle ja katsoi etä on oikealla ja vasemmalla samat lukemat.. Ensi kesänä täytyy tulla ihmettelemään, miten nykyjampat nää hommat nyt hoitaa...  :)

Mikäli olen oikein käsittänyt Ainoa todellinen innovaatio on tuo alipaine pumppu joka poistaa kuplat iskaista ilman että taytyy liikutella ylös-alas minuuttitolkulla. Sitä käyttäen sujuu öljyjen vaihto mutamassa minuutissa, ja takuuvarmasti ilman kuplien aiheuttamaa nykimistä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 17.44 kirjoittanut nitropaimen »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #79 : 10.11.15 - klo: 19.03 »
Mistä se ilma sinne O renkaan kautta tulee? Eikös koko iskari ole alipaineessa? Silikoniöljyssä on vaan tuhottomasti ilmaa normaali paineessa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #80 : 10.11.15 - klo: 19.05 »
https://m.youtube.com/watch?v=QnVYqH1LWng
Silikonin ilmattomaksi tekeminen
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #81 : 10.11.15 - klo: 19.35 »
Nih... Siellähän se vastaus oli jo mutta katsoiko kukaan?
Tuskin. Vasta kun linkki tuli toiseen kertaan.

Sieltä myös näette kun selailette miten tosiaan wt lukemista puhuminen on todella turhaa ellei öljyn valmistajaa mainita.
Harmi että listaa ei ole päivitetty ikuisuuksiin.

Tiedän että ainakin kahden valmistajan kohdalla on muutoksia tapahtunut... Mutta suunnan tuo lista edes antaa joten huomataan tosiaan miksi 45 öljy on tässäkin kohdassa sopiva öljy vain tuurilla.
Seuraava foorumin seuraaja vilkaisee topikkia, katsoo että jahas... 45 on siis hänenkin autoon hyvä. Menee ja hommaa eri valmistajan öljyn joka sattuu olemaan cst asteikolla 150cst jäykempää tai löysempää. Ei toimi. Ja kun sattuu tulemaan tämän sitten tänne kommentoimaan niin saadaan aikaseks perinteinen "kyl mul oli hyvä, mul ei..." väittely ja kukaan ei taaskaan oppinut yhtään mitään   :smiley:

Näyttäisi että tuohon TWF8 sivuston öljylistaan on tulossa päivitystä, kuten myös iskarijousien taulukkoon. Uusi sivusto on ollut aika pitkään työn alla mutta pikkuhiljaa alkaa sisältöä (ohjeita, vinkkejä ym. tarpeellista tietoa automerkistä riippumatta) taas näkymään.

http://www.twf8.ws/php/coming-soon/
« Viimeksi muokattu: 10.11.15 - klo: 19.39 kirjoittanut jucca »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #82 : 10.11.15 - klo: 20.57 »
Oho... Hienoa että päivittävät.


Mitä tuohon yllä mainittuun ilmaukseen tulee niin isokarhu sen jo sanoikin.

Sieltä tiivisteen kautta ei tule pihaustakaan ilmaa. Koko iskari on samassa alipaineessa eikä siis yläpuoli ime yhtään sen enempää kuin alapuolikaan. Kyse on nimenomaan siitä että itse öljyssä on oikeasti ilmaa vaikka et sitä silmällä näkiskään.
Eli vaikka käyttää pumpua niin pitää ensin pumpata... Sitten taas liikuttaa mäntää että kuplat tulee männän alta pois... Ja taas pumppuun.
Pari kertaa toistaa niin kaikki on tullut pois.

Homman voi kokeilla vaikka pienellä kipolla mihin laittaa öljyä ja pumppuun. Ilmakuplia tulee vaikka kipossa on pohja.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #83 : 10.11.15 - klo: 21.10 »
Itse olen huomannut, että Ultimate Racingin öljyt saa nopeahkosti ilmattua ja minulla Asson öljyt taas tuntuu olevan työläämmät.

Onko minulla ollut jotain unbilieving satsia mun öljyt vai onko joku huomannut tätä samaa. Ko. syystä olen vältellyt Asson öljyjä. Olenkos noviisina missannut jotain ?

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Iskareiden öljyt
« Vastaus #84 : 10.11.15 - klo: 22.40 »
Aika vanhaa tietoa tuo "WTF" sivusto tarjoaa. kun tsekkaa kytkimet, ei siellä ole yhtään mitään esimerkiksi DKT centax tyyppisestä buggykytkimestä joka tulee mullistamaan nuo kytkin kuviot buggykäytössä.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa