Kirjoittaja Aihe: BMT 081  (Luettu 53416 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #180 : 10.05.11 - klo: 07.57 »
Vähän kuvia ajon jälkeen renkaista jne. Etu- ja takarenkaat on vaihdettu päittäin ennen seuraavaa ajoa.
Nyt kun on saanut kokemusta näitä italialaisista (ja tänään ehkä taas lisää) niin vaikuttavat hyviltä peleiltä! Ovat vaan vähän erilaisia kuin mihin itämaan ja amerikan suunnalta on totuttu. Vähän karumpia mutta toisaalta aika vankkatekoisia ja säätömahiksia riittää.









« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo: 08.01 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #181 : 10.05.11 - klo: 21.38 »
Semisti OT, mutta mitähän näitä muita "outlaw"-GT8 laitoksia olisi hyvin saatavissa? DM-1 kävi ulkoilutuksessa, ja vaihtoon on menossa ennen kisailuja ilmanputsaria, pohjalevyä, koria, kytkintä ja jarruja, joten melkein voi harkita uutatkin autoa. Ja sikäli jos parkkiskisoja olisi, myös nykyiseen GT8-sarjaan "kisalailliset" kiinnostaisi.

Mika, vertailitko (oletko vertaillut) autoa muihin RG autoihin? Luuletko, että järjestyy kisoja autoille, jotka ei mahdu GT8-sääntöihin?

Hobbytech olisi keppivetoinen, mutta RTR ilmeisesti vaihteeton, joskin edustus löytyi si Suomesta...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #182 : 10.05.11 - klo: 22.00 »
Moi

tänään vähän vertailtiin radalla ja Pietro (+Hoke) DM1:llä oli nopeampi kierrosajoissa (suoralla oltiin samoissa, ainakin minulla lyhyt välitys), hänen autonsa oli paremmin hallinnassa kun taas minulla ei, mutta se johtui mun iskareista - olisi pitänyt huoltaa ne ennen radalle menoa, ovat auton heikoin lenkki ;-)

Ei ollut öljyjä matkassakaan, ja tällä kertaa en niinkään keskittynyt alustaan vaan uuteen kytkimeen, kun vaihdoin centaxin tilalle krossikytkimen.

Hienosti toimi kytkin, ehkä jousi voisi olla tosin 1.1 eikä 1.0mm kuten nyt. No se selviää kun kokeilee.

Samalla meni moottorin säädöt uusiksi ja kun vielä sähläsin vanhan tulpan kanssa viime kesältä, niin tovi meni ennenkuin alkoi toimia tulpan vaihdon jälkeen halutulla tavalla. sitten se puoli alkoi olee kunnossa niin vastarin akku loppui ja kello oli 19:30 joten tuli kotiin lähtö  :grin:

Mutta siis alusta oli iskariöljyjen puutteessa aivan liian löysä. Ne pitää duunata kuntoon ennen seuraavaa sessiota ja paksummilla öljyillä. Nopea juttu ei siinä mitään mutta tämänpäiväisiä ajoja ei kannata noin muuten kauheesti tuijottaa, nopea tämä RG auto on joka tapauksessa ja suunnanmuutoksissa hyvä jne. Hyvä fiilis vielä siis, erittäin hauskaa oli vaikka ihan lapasessa ei pysynytkään tällä kertaa. Uskon että siitä saa todella hyvän vielä. Tänään piti vaan tykittää ja katsoa alkaa mikään mättää, no eipä kuitenkaan. kuuladiffit ja muut alustakomponentit ovat varsin hyvää tavaraa, muita ongelmia ei syntynyt, paitsi nämä iskarit.. no ehkä paksummilla öljyillä niistäkin saa pelikelvot.

Modelstorelta tulee uudet iskarit kesän aikana yhdessä muiden osien kanssa ja tuo uusittu kokonaisuus on varsin kiinnostava. http://www.rcbazar.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1250

Mielenkiintoinen havainto myös, että kytkimen vaihto myös madalsi auton pakoääniä, koska kierrosalue selkeästi muuttui. Eli Centax vielpä hyvin löysälle säädettynä oli paljon äänekkäämpi.

Muista radalla olleista GT autoista ei tainnut olla vastusta, IGT ja DM1, mutta niiden tilanteesta sen kummemmin en tiedä. Ehkä sielläkin oli jotain häikkää tai kesy kone tmv.

Säännöistä ja kisoista muissa topikeissa, Open kisalle pitää ensi löytää sopiva päivä ja itse en ole sellaista oikein löytänyt. Tässä suhteessa saa auttaa ja katsotaan sitten siltä pohjalta.

Muita RG autoja on tosi lukuisia tosi hienoja esim. Fastrace R10 tjsp. Mutta BMT on sillä lailla hyvä että Modelstoren Pasqualen kanssa olen jutuissa ja hän on vähän miettinyt vaihdettakin siihen vaikka ei sallittu Italiassa näiden mun juttujen pohjalta --> tehdasvalmis vaihde. Ja BMT, tämä alkuperäinen malli ainakin, on edullisimmasta päästä mitä kisavehkeisiin tulee.

Mutta en epäile etteivätkö omat modaukset, kuten tämän mun Evolva vaihde, onnistuisi mihin tahansa muuhunkin RG autoon. Hienosti toimi vaihde tänäänkin ja oma suolansa siinäkin  :wink: Käsityötä, heh

Tässä jotain nopeasti naputeltuna. Täytyy tehdä oikein isompi juttu jossain vaiheessa, kunhan on päästy vielä hieman pidemmälle asioissa.
« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo: 22.37 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #183 : 10.05.11 - klo: 22.32 »
Se mitä ehdin kyseistä autoa radalla vilkuilemaan niin mun silmään tuo setuppi pompotti aikalailla.

Eli alusta näytti liian jäykältä.
Kenties jousi liian jäykkä tai jotain.
Ainakin jos jäykempää öljyä iskareihin meinasit niin sillon varsinkin jousta pehmeemmäks tai muuten menee jo överi tönköks.
Sen takia se Pietron auto on aika smuutisti tiessä kiinni, koska alusta on kuitenkin aika pehmeä...
Itseasiassa sitä tullaan vielä hivenen pehmentämään kun tällähetkellä tassut irtoaa pateissa.

Vai onko sulla autossa turhan vähän ulosjoustoa?

Kevyesti se lähti mutkasta ulos... Selvästi kovempaa kuin honkkari...
Onko auto lie selvästi kevyempi, vai johtuiko moottorista joka honkkarissa oli kisalaillinen ja sulla ei.

Ps: ei ihan tähän topikkiin sinäänsä liittyvää, mutta oli mielenkiintoista huomata miten INS boxilla varustettu Orion piti kovempaa ääntä kuin krossifilsullinen kisalaillinen Werks.
Pilleissä tietysti ero... mutta tämä oikeastaan edelleen vahvistaa käsitystäni siitä että tuo INS ei kovin kummoisesti ääniin vaikuta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #184 : 10.05.11 - klo: 22.43 »
Jep, INSBOX ei auta ääniin yhtään. Olen kanssasi samaa mieltä.

Iskareissa ei ollut öljyä takana kuin nimeksi, avasin yhden kotona. Oli päässyt öljyt korkin alta karkuun.
Lähdetään siitä ja sitten taas katsotaan lisää muita juttuja..  Vakiojousi on tosiaan jäykkä.

Viime kerralla tein säädöt kun rata ei ollut pidotettu ja nyt oli, aika iso ero oli siinäkin.
Mutta kiitos vinkeistä, katson niitä lisää.

Pannu oli vähän tiukempi Orion US Spec. Mutta eihän tuo Werksikään mikään nuhapumppu ole.
Auto painaa 3555g tankki tyhjänä Sweepin renkailla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #185 : 10.05.11 - klo: 23.13 »
heh heh, taisin muuten mika muistaa väärin oman auton painon, noi specit taitaa päästä kevennettynä sinne 3.5 kg:n kantturoille kun taas toi mun lousku oli noin 4.2 kg ensin josta oon saanu vajaa 200 g painoa alas...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #186 : 10.05.11 - klo: 23.28 »
Jep, INSBOX ei auta ääniin yhtään. Olen kanssasi samaa mieltä.

Iskareissa ei ollut öljyä takana kuin nimeksi, avasin yhden kotona. Oli päässyt öljyt korkin alta karkuun.
Lähdetään siitä ja sitten taas katsotaan lisää muita juttuja..  Vakiojousi on tosiaan jäykkä.

Viime kerralla tein säädöt kun rata ei ollut pidotettu ja nyt oli, aika iso ero oli siinäkin.
Mutta kiitos vinkeistä, katson niitä lisää.

Pannu oli vähän tiukempi Orion US Spec. Mutta eihän tuo Werksikään mikään nuhapumppu ole.
Auto painaa 3555g tankki tyhjänä Sweepin renkailla.

Jeps... jäykkä jousi ja tyhjä iskari... ei ihme että näytti vähän pompottavalta.
Rata oli nyt sekunnin nopeampi kuin viimeksi kun radalla olin.
Eli nyt pääsin parilla vajaan tankillisen testaamisella alle 21 sekunnin läppeihin.

Ei se werksi juu mikään ihan nuhapumppu sekään ole, mutta eron sun autoon näki helposti.
Sulla kiihty suoraan sanottuna poskettomasti nopeemmin.
Eli sulla oli varmaan lyhyt välitys + kireempi ja korkeammalta kiekuva kone joka hyödynsi lyhyempää välitystä paremmin kuin Werksi noita pitkähköjä välityksiä jotka taas on pakko olla että suoralla edetään.

Vähän meinaa välitykset olla hankalat sovittaa näille koneille ja radoille.
Kakkosen kun tarttis olla vielä vähän pidempi että kone ei vingu täysillä kierroksilla kolmasosa suoran jälkeen... Ja taas ykkösen tarttis olla karvan lyhkäsempi että nää koneet jotka ei ole ihan niitä kireimmän pään vermeitä, kiihtyis ripeesti näillä painoilla... Tosin sitten menee ykkösen ja kakkosen väli taas turhan isoks.

Hienosti kisakiree krossipannu kyllä naukuu ja liikuttaa... vielä kun laitat vähän pidemmät välitykset niin ton laitteen saa kulkemaan hyvin ripeetä tahtia.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #187 : 11.05.11 - klo: 08.22 »
Ok!

Ton Evolvan vaihteiston hyvä puoli kyllä on että välityksiä on kattavasti.

Päärattaita 44/45 ja 48/49/50 sekä pinjoneita 15/16/17 ja 19/20.

Joten noista kyllä pitäs löytyä sopiva. 16/20 on kokeilematta, ja tuolloin päärattaassa vois ykkönen olla 49 (nyt 48/44) ja sitten vielä yksi mahdollisuus 15/20 pinjonissa.


JJ, kaksi settiä Ipanema "wides" takarenkaita tulossa Jeffiltä, hänellä ei nyt ollut enempää käsillä, menekki jälleenmyyjille on ollut kova. Tilaan lisää jos toimivat. 40 shore.

Sikäli mielenkiintoinen uutinen ROARilta, Steve Pond, pressa, liittyen noihin leveisiin takanakkeihin:

Lainaus
Yes, I've been making some progress on the rules. I apologize that they haven't been released yet. I'm trying to tackle many issues that I think are very important, this being one of them, but it's tough to balance it all at once. Just to put one issue to rest, there's no validity to the rumor that ROAR will not allow the wider rear tires. I think the wide tires are a positive development for the class in providing enough traction for the rear of the cars, which have always had a degree of over-steer and rear tire degradation, that they're finally a little easier to dial in.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo: 08.31 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JJ

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #188 : 11.05.11 - klo: 10.00 »
Loistavaa Mika! :cool:
Inferno GT2 -Team Orion-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #189 : 11.05.11 - klo: 15.20 »
Hobbytech olisi keppivetoinen, mutta RTR ilmeisesti vaihteeton, joskin edustus löytyi si Suomesta...

Jos jengillä on kiinnostusta niin varmasti jonkinlainen edustus saadaan Suomeen kyllä.
Mutta toisaalta kamat kulkee Italiasta nopeasti ilman extra tulleja ja alveja ja välistävetoa, niillä on varsin hyvät verkkokaupat (esim. rcmodelstore) ja palvelu luotettavaa, kokemusta on, maksut hoituvat turvallisesti paypalilla..
joten eipä tässä euroopan sisällä pitäis kauhean isoa kynnystä olla. olen tehnyt itse useita tilauksia, homma on toiminut  :police: ollaanhan me EU goddaääm!  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
BMT
« Vastaus #190 : 11.05.11 - klo: 18.54 »
Otin tuossa iskareita laittaessa alu vetarin käteen, onpa kevyet ja ei kulumaa lainkaan! Etu iskarit täysin kunnossa, takana sen sijaan puoli tyhjät. Nyt 1k öljy tosin tuntuu vähän ohuelta 2k olis parempi
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #191 : 13.05.11 - klo: 13.27 »
Italian Pasqualea (omistaa BMT:n oikeudet) nauratti kun kerroin että olen nimennyt tämän 2-vaihteisen BMT 082 malliksi  :cool:

Jenkeistä ovat wide takanakit tulossa, hinta ei ollut paha suoraan Ipanemalta jälleenmyyjä hintaan. Ihan kiva päästä JJ:n kanssa kokeilee vaikka en uskokaan vielä että niillä tulee ajeltua pidemmän päälle. Ovathan ne varmasti komean näköiset.

Oli kyllä hauskaa panna linkussa menemään tällä viimeksi radalla vaikka puoli tyhjillä takaiskareilla menikin ajoittain linkussa ajo hieman överiksi (ja perä irtosi).  Aika sellasta agressiivista ajoa pystyy tällä repimään ja vaikka ei aina olis nopein tapa, niin ihan helvatan hauskaa, tosin renkaitahan se syö.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #192 : 24.05.11 - klo: 16.00 »
Muutama räpsäys uusista Ipanema "wide" taka slickeistä.







En tiedä miten toimii meillä, mutta svenssoneilla näyttää ko. nakeilla IGT keulivan..

« Viimeksi muokattu: 24.05.11 - klo: 16.19 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #193 : 24.05.11 - klo: 23.03 »
Tossa vielä Ipaneman korin kanssa..



Odotettavissa 90 km/h lähiaikoina.
« Viimeksi muokattu: 25.05.11 - klo: 10.52 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #194 : 29.05.11 - klo: 17.26 »
Sen verran ehdin radalle että Sirio RR:stä sain ajettua 1,5L läpi

Nyt alkaa peli kulkea!

Edellisestä poiketen ajoin BYSMin Lambolla, toimii! Aivan loistavan oloinen koppa ja näyttää hyvältä.
Ajoin kerran mekkaus suoran aitaan ja pari kertaa kantista katolleen, ei tuntunut missään.

Ajokelejä odotellessa!

Vai mitä tykkäsit TheArska?  :cool:

Olen muuten saanut nuo iskarit toimimaan. Ei enää öljyjä pihalle. Jonkin verran jäykempi öljy on myös auttanut asiaa.
« Viimeksi muokattu: 29.05.11 - klo: 18.40 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #195 : 30.05.11 - klo: 17.29 »
Vai mitä tykkäsit TheArska?  :cool:

Joo, vaikuttihan se nopealta ja muutenkin asiallisen oloisesti etenevältä peliltä, vaikka säätöjä ei ilmeisesti vielä ollut paljon hierottu ja radan olosuhteetkin oli mitä oli.  Pienellä säädöllä ja paremmalla pidolla varmasti kova peli menemään. Hieno auto kaikin puolin.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #196 : 30.05.11 - klo: 17.37 »
Joo, vaikuttihan se nopealta ja muutenkin asiallisen oloisesti etenevältä peliltä, vaikka säätöjä ei ilmeisesti vielä ollut paljon hierottu ja radan olosuhteetkin oli mitä oli.  Pienellä säädöllä ja paremmalla pidolla varmasti kova peli menemään. Hieno auto kaikin puolin.

+1

Kiitti!  :cool:  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #197 : 30.05.11 - klo: 20.57 »
Pasquale RC modelstoresta vinkkas tästä uudesta Sirion RSV Centaxista, joten tilasin kokeeksi autoon
http://www.rcmodelstore.com/catalog/product_info.php?products_id=7731

Katotaan miten toimii.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #198 : 05.06.11 - klo: 21.14 »
Olipa taas hienot ajoiltamat Espoossa! Uudet Ipanema wide slicksit toimivat hienosti BMT:n alla.
Oispa kamera ja kuvaaja jotta sais videokuvaa, sen verran hurjaa menoa!  :evil:

Tässä pari still kuvaa, auto ei kyllä enää näytä noin puhtaalta, on nimittäin renkaan kuvaa kyljissä jne. Alkaa näyttää kilpa-autolta  :grin:





edit: Pannaan pari after party kuvaa vielä.. hyvin kestää hihnaveto.. ja ETRAsta saa uudet hihnat alle viiden euron hehe.. no ei ole tarvinnut vielä edes ajatella.





Ainiin, meillä on pari pomppua siinä baanassa, on hienon näköistä kun auto lentää välillä neljä rengasta ilmassa ja kun takarenkaat nappaa kiinni niin keulii.. ei voi väittää menoa tylsäksi hyvällä tahdollakaan.
Yksi virolaisäijäkin ihmetteli meidän miniskabojen yhteislähtöjä toista tuntia hehe...
Tilaa on vielä, YV:tä peliin jos haluaa mukaan, kaikki käy kunhan on nopee  :cool:

Uusi Sirion Centax ei ole vielä tullut mutta tää nykyinen Centaxkin on pelannut nyt ongelmitta. 16/20 välitys pinjonissa näyttää ja tuntuu just passelilta, buggy kytkimen kanssa ei toiminut, oli liian laiska, nyt mennää kovaa.
« Viimeksi muokattu: 05.06.11 - klo: 22.57 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #199 : 06.06.11 - klo: 22.43 »
Sirion 2013 putki tulossa autoon, pitäisi olla todella sairas teho. Sillä ei kai saa enää ajaa oikeissa kisoissa, liikaa ääntä --> enemmän tehoa. Katsotaan. No ei haittaa äänet parkkiksella kaukana asutuksesta  :tongue:
Ja nykyiseen 2058 pilliin tuli jo klommokin  :sad:

Valitettavasti teho syö myös kakkua joten 125ml tankki alkaa kohta olee aika pieni, täytyy kääriä letkua autoon ja pari lisäsuodatinta ??

Ipanemalta tulossa lisää leveitä takanakkeja ja etummaisia otettiin kaveriksi JP-nitroracingiltä, nyt vain 15€ pari. Ipanemalta jenkeistä otetaan myös Warrior koreja lisää.

Muita hankintoja Future R/C:ltä ilmansuodattimia ja Racersshopilta lisää Sweeppejä, etenkin kollegat haluavat niitä testata ja itsekin tykkäsin niistä hurjasti. Pitoa heti startista alkaen.

Modelstoresta odottelen uudenmallista Sirion Centaxia testiin (vaikka nykyinenkin toimii kyllä hyvin) ja kiertaria STi:hin, olis varmaan hyvä vaihtaa 5L kohdilla niin ei tule yllätyksiä.

Komea vko menossa kelien puolesta, pelivälineitä kuluu...  :cool:

Jos joku haluaa ilmottautua messiin parkkisajeluihin niin YV:tä saa laittaa, noista pelivälineistä voisi olla siivutettavaksi muillekin. Nyt meitä on neljä jamppaa, joista tähän asti 3 on ollu paikalla joka kerta, neljättä vielä odotellaan (ja aikataulut saadaan sopimaan hänellekin). Tämähän on kuin vuosituhannen alussa, paluu juurille  :grin:  :grin:

Erona vaan: Superten FW04 --> BMT 082 eli auto pikkasen isompi ja nopeempi, mutta ei se silloinen OS 15 RX eli .15 kone isolla lohkolla ollut sekään mikään nuhapumppu (pitkäiskuinen kai siis?). Silloin ei vaan alustan säätämisen päälle tajunnut mitään vaikka oli pivot ballit siinäkin ja kaikki. Oh boy. No on se haussa vieläkin.

Kuva vuodelta 2003, silloinen Kyosho FW04 HPI:n Lambon korilla

Siinäkin oli leveemmät nakit takana kuin edessä. Piti vaan liimata itse jota onneks ei tarvii enää tehdä.

Täytyy koittaa taas kohta sinne radankin suuntaan ettei kokonaan unohdu.

« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo: 23.10 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #200 : 09.06.11 - klo: 09.23 »
Olipas taas hyvät parkkiskapinat, ajettiin pitkälle yli kymmeneen illalla loistavissa puitteissa.

Olin laittanut lisää jäykkyyttä iskareihin, suoralla meni kovaa mutta ei kääntynyt kurveissa. IGT2 :t meni ohi vasemmalta ja oikealta! Etenkin Tonin Audi oli kuin liimattu.

Ajettiin 5 minuutin kisoja, mun poika Miksu otti meille aikaa. Olikin tiukkaa, ajaminen alkoi tuntua jo ihan kilvanajolta  :cool:  :cool:

Pari autoa kun vielä lisää niin johan alkaa olee meininkiä! Mulle voisivat halukkaat ilmottautua mukaan. Se olis oikein mukavaa. Merkillä ei tosiaan väliä, taas nähtiin eilenkin. Se mikä ratkaisee on kuski ja setuppi.

Itse mekkasin autoa vielä pitkälle puoleen yöhän jälkifiilikissä  :grin: Laitoin uudet öljyt iskareihin ja irrotin kierteilleen juuttuneen heksin (huomasin vasta kotona asian). Onneksi on varaosa auto mistä ottaa näitä taistossa menneitä osia vaikka tosi vähän on mitään mennytkään.

Takadiffi pitää vielä rakentaa uusiksi, jos sais vähän herkkyyttä lisää. Etummainen on erittäin hyvä mutta taaimmainen ei ihan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #201 : 13.06.11 - klo: 22.26 »
Ajetun 5L jälkeen vaihdoin STi RR moottoriin kiertarin.

Noista polttoaineista puhutaan kaikenlaista mutta olipa hienot maisemat kun kone kiilteli ja männän päältäkin oli kirkas, karstaa ei ollut yhtään. Ja kovaa tolla on menty.
Polttoaineena Modeltechnics 25% Big Bang ja Sirion alkuperäinen tulppa vielä.

Hienot osat moottorissa, kaikki numeroitu ja hienot laser logot joka paikassa  :cool:

No olipa vähän negaakin. Pakoaukon puolella oli päässyt jotain skeidaa sisään ja männässä ikävä jälki. Mäntään on kaiverretty 3 uraa "rengasta" ja tosta kohta ne on aikalailla menny, nyyh  :cry:
Sen sijaan syltyssä ei näy just mitään.

Ei tota ajaessa vielä ole huomannu, tehoa on enemmänkuin lääkäri määrää, mutta voihan se jossain vaiheessa alkaa näkyä. Täytyy vaihtaa syltty+mäntä setti sitten talvella jos sinne asti kestää ja eiköhän se näillä ajomäärillä kestä kuitenkin.

Uusi Sirio Centax kytkin tuli samalla uuden kiertarin kanssa, pitää laittaa asennukseen ja katsoa miten se pelaa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo: 22.31 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #202 : 14.06.11 - klo: 22.25 »
Perhana - hieno kytkin mutta vauhtipyörä on isompi kuin aiemmissa ja ottaa kiinni jarrulevyyn mun BMT:ssä, ei auta vaikka kuinka shimmais ees taas. (Mun BMT:ssä siksi että siihen on itse modattu vaihde ja moottoria siirretty hieman sivuun normaalista)

Joten jos haluaa kokeilla, niin -20% ovh 63€ ==> 50€ + toimitus (tai nouto)
Laittaa YV:tä, kiitos


Olipa kiva käydä kokeilee Hyvinkäällä! Pikkasen oli liukasta kun oli aika viilee baana jne.
Mutta hienosti sopi Rally GT sinne Lambon korilla! Ei Warriorkaan ollut huono, mutta jotenkin tuo Lambo taittui vielä nätimmin noissa Hyvinkään tiukoissa kurveissa.
Jäi ajo aika lyhyeks, joten kauheesti ei ehtinyt säätää autoa sinne, mutta toisen kerran lisää :cool:
Baanalla on mukava vihreä ja rauhallinen ympäristö, siellä on kiva harrastaa! Ti,Ke,To 16-20 kaikki luokat!
« Viimeksi muokattu: 14.06.11 - klo: 23.07 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #203 : 20.06.11 - klo: 09.54 »
Syksyllä ounasteltiin että alumiinisilla (tai mitä lie kevytmetalliseosta ovatkaan) ei tekisi mitään, mutta yllätykseksi kulumaa ei ole yhtään. Eli pätee sama kuin auton kaikkiin osiin: kuuladiffit, hihnat ja vetarit - kestävät todella hyvin ajoa eikä vaihtamisen tarvetta ole ilmennyt vaikka takadiffin teinkin uusiksi ja siitä tuli parempi kuin tuolla ekalla kerralla (pitäs purkaa se eka ja tehdä myös uusiksi).

Tajusin myös kääntää takaiskaritornin toiselle puolen kiinnityspisteitä niin nyt eivät vaihteen rattaatkaan rajoita enää takaiskarin kallistuskulmaa vaihteen puolella.




Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #204 : 20.06.11 - klo: 17.06 »
On kyllä erittäin teknisen näköinen pirssi. Propsit sille :)
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #205 : 20.06.11 - klo: 17.12 »
Joo, kuitenkin erittäin yksinkertainen huollettava. Ei häviä buggyille tässä suhteessa ja säädöt ovat monipuolisemmat. Tietysti kun säätökohteita on enemmän niin sitten pitää vähän ainakin yrittää tietää mitä tekee, muuten säätää helposti itsensä ulos radalta  :wink: Mutta se vaan pitää homman mielenkiintoisena  :laugh:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #206 : 28.06.11 - klo: 10.08 »
"The LEGENDARY" Sirio 2013 ratapilli saapui tänään, kiitos rceet.net :lle

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: BMT 081
« Vastaus #207 : 04.08.11 - klo: 09.11 »
Kuten tossa GT autoilu topikissa mainitsin niin tosiaan BMT:stä on tulossa uusi versio "GT" ja optiona siihen vaihde, Pasquale iracingiltä sanoi myös miettivänsä ehdotustani pidemmästä pohjalevystä, jolla saataisiin sopimaan enemmän skaalanmukaiset GT2 korit. Nähtäväksi jää ottaako ajatuksen tosissaan.
Kiitos 20 vuodesta!