Kirjoittaja Aihe: Mikä olet koulutukseltasi?  (Luettu 27504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pete_69

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #30 : 27.09.10 - klo: 08.40 »
Ajoneuvoasentajan koulutusta on joskus tullut käytyä parivuotta ja jätettyä kesken. Autojen kimpussa häärin kyllä mielelläni, mutta en kuitenkaan tekisi työkseni sitä. Sen sijaan on tullut tehtyä metalli hommia, sekä nokialla on tullut oltua monessa eri hommassa (operaattori, materiaalihenkilö, soma. Ei varmaan sano kenellekkään mitään ellei ole ollut nokialla töissä)  sekä eräässä puufirmassa levytyökeskuksen ja prässin käyttäjänä olen ollut :smiley:
Lrp S18 Monster, hpi cyber 10b "Wannabe SC". Axial SCX10 Trail Honcho. Tamiya TT-01 Type ED.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #31 : 27.09.10 - klo: 11.35 »
Liikunnan ohjaaja. Kovalla työllä päässy toimitusjohtajaksi.
Kyosho GT Racing Art

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #32 : 27.09.10 - klo: 11.42 »
Nuoriso-ohjaaja
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #33 : 27.09.10 - klo: 11.58 »
Sähköasentajaksi valmistunu.

Sen jälkeen en olekkaan sähkötöitä juuri tehnyt.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #34 : 27.09.10 - klo: 12.12 »
Palo- ja turvallisuustekniikan insinööri.

Sittemmin tehtävät ovat ajautuneet enemmän ja enemmän projektinhallinan puolelle. Ensin projekti-insinööri, sitten projektipäällikkö, sitten projektiosaston vetäjä, sitten projektitoiminnan kehitystyötä ja nyt pari viimeisintä vuotta sopimusasioiden hoitamista isossa projektissa.
Flying Calacucco

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #35 : 27.09.10 - klo: 12.13 »
KTM

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #36 : 28.09.10 - klo: 14.37 »
Yhdistelmä-ajoneuvon kuljettaja.
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #37 : 28.09.10 - klo: 17.30 »
En mikään.
Peruskoulu.

Ylempi toimihenkilö työelämän puolella.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Gatling

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #38 : 28.09.10 - klo: 18.40 »
Tietotekniikan mekaanikko, työn puolesta ylempi toimihenkilö. Senior Testing Engineer...
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #39 : 28.09.10 - klo: 23.29 »
En mikään.
Peruskoulu.

Ylempi toimihenkilö työelämän puolella.

Minä olen sentään TYKKIMIES numero 1  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #40 : 28.09.10 - klo: 23.32 »
Täältä valmistuu reilu vuoden kuluttua rakennusinsinööri.

Minä olen sentään TYKKIMIES numero 1  :lol:
Jerzi

Jerry, sä oot pelkkä housu!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #41 : 29.09.10 - klo: 00.49 »
Täältä valmistuu reilu vuoden kuluttua rakennusinsinööri.

Minä olen sentään TYKKIMIES numero 1  :lol:
Jerzi

Jerry, sä oot pelkkä housu!

Sä olet vaan märkä lammikko minun rinnalla  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #42 : 29.09.10 - klo: 07.30 »
Täältä valmistuu reilu vuoden kuluttua rakennusinsinööri

Minä kun luulin, että insinöörikoulutus lopetettiin Suomessa silloin kun teknilliset Opistot muutettiin lastentarhoiksi eli ammattikorkeakouluiksi. Näin ainakin jos on uskominen entisin opettajiini, joiden mukaan näitä nykyisiä ei parhaalla tahdollakaan soisi kutsuttavan insinööreiksi.

T. Opistoinsinööri

Poissa ata

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #43 : 29.09.10 - klo: 18.18 »
Täältä valmistuu reilu vuoden kuluttua rakennusinsinööri

Minä kun luulin, että insinöörikoulutus lopetettiin Suomessa silloin kun teknilliset Opistot muutettiin lastentarhoiksi eli ammattikorkeakouluiksi. Näin ainakin jos on uskominen entisin opettajiini, joiden mukaan näitä nykyisiä ei parhaalla tahdollakaan soisi kutsuttavan insinööreiksi.

T. Opistoinsinööri
Tuossa oli vielä välivaihe välissä, nimittäin kun itse opiskelin, niin tuolloin koulutason opinnot annettiin ammattikoulussa, tittelinä asentaja tai mekaanikko ym. ja opistotason koulutus tekussa eli teknillisessä oppilaitoksessa, tittelinä teknikko. Insinöörin tittelin ja koulutuksen sai myös tekusta ammatillisen korkea-asteen koulutuksessa ennen ammattikorkeakoulupelleilyä, johon siis yhdistettiin entisen teknikko- ja insinöörikoulutukset, ilmeisen huonolla menestyksellä.

En ole itse opistoinsinööri enkä amk-insinööri, vaan siis ammatillisen korkea-asteen insinööri (tietotekniikan koulutusalalta), joka on noista tietenkin se kaikkein korkeatasoisin. :) Valmistunut periaatteessa 1994. Sen lisäksi alla on myös elektroniikka-asentajan koulutus, josta on ollut todella paljon myös hyötyä. Molempia hommia on tullut myös tehtyä leipätöikseen, pysyypähän kolvikin (eli siis juotin) kädessä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #44 : 29.09.10 - klo: 19.56 »
DVM eli Diplomi VaraosaMyyjä..

Työn ohella suoritin siis ammattitutkinnon, jotta työnantaja sai vähän fyffeä valtiolta pari ekaa vuotta.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #45 : 29.09.10 - klo: 20.11 »
Täältä valmistuu reilu vuoden kuluttua rakennusinsinööri

Minä kun luulin, että insinöörikoulutus lopetettiin Suomessa silloin kun teknilliset Opistot muutettiin lastentarhoiksi eli ammattikorkeakouluiksi. Näin ainakin jos on uskominen entisin opettajiini, joiden mukaan näitä nykyisiä ei parhaalla tahdollakaan soisi kutsuttavan insinööreiksi.

T. Opistoinsinööri


Luulit väärin.



...koulutuksen sai myös tekusta ammatillisen korkea-asteen koulutuksessa ennen ammattikorkeakoulupelleilyä, johon siis yhdistettiin entisen teknikko- ja insinöörikoulutukset, ilmeisen huonolla menestyksellä.

En ole itse opistoinsinööri enkä amk-insinööri...

...joten miten perustelet väitöksesi ilmeisen huonosta menestyksestä?

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #46 : 29.09.10 - klo: 21.14 »
Yhdistelmä-ajoneuvon kuljettaja.

Mikäs ammatti tuo on?

Itse olen ainakin Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja ollut.  :cheesy:

Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #47 : 29.09.10 - klo: 21.20 »
Ilmeisesti joku tuollainen.
http://www.tts.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=92

..minäkin olen ollut raskaskalustoasentaja ja ties mikä vaikka kyseistä koulutusta ei ole ollut...eli eikai se mitään kerro..?

edit: jees, nyt tajusin että viestissä ilmeisesti kyse tuosta yhdysviivasta...
« Viimeksi muokattu: 29.09.10 - klo: 21.32 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Hegetus

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #48 : 29.09.10 - klo: 21.30 »
Ilmeisesti joku tuollainen.
http://www.tts.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=89&Itemid=92

..minäkin olen ollut raskaskalustoasentaja ja ties mikä vaikka kyseistä koulutusta ei ole ollut...eli eikai se mitään kerro..?


 :grin: http://rc10.fi/index.php?topic=6442.msg444339#new
Lennokkeja ja autoja..... =) JoeUA
Sponsored by oma ja emännän lompakko.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #49 : 29.09.10 - klo: 21.33 »
Ehditkin jo...tajusin juuri itsekin.  :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa HPI FatPipe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Formula Offroad
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #50 : 29.09.10 - klo: 21.49 »
Yhdistelmä-ajoneuvon kuljettaja.

Mikäs ammatti tuo on?

Itse olen ainakin Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja ollut.  :cheesy:



Tärkee.  :grin: Kävin vaan ammattipuolen tunnit. Jäi toi kielioppi vähemmälle.
Spektrum l Tamiya l Castle Creations

Poissa ata

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #51 : 30.09.10 - klo: 00.50 »

...koulutuksen sai myös tekusta ammatillisen korkea-asteen koulutuksessa ennen ammattikorkeakoulupelleilyä, johon siis yhdistettiin entisen teknikko- ja insinöörikoulutukset, ilmeisen huonolla menestyksellä.

En ole itse opistoinsinööri enkä amk-insinööri...

...joten miten perustelet väitöksesi ilmeisen huonosta menestyksestä?
Sitä kutsutaan huumoriksi. Sekä siihen, että monessakin paikassa ammattikorkeakoulujärjestelmää ei pidetä kovinkaan onnistuneena etenkään tekniikan alalla kun entiset teknikko- ja insinöörikoulutukset yhdistettiin aikoinaan insinööri (amk)-tutkinnoksi. Koulutuspaikkoja tehtiin liikaa ja opintojen laatu ja opiskelija-aines ei ole yhtä valikoitunutta, kun ennen amk:ta insinöörikoulutukseen oli jo vaikeampi päästä sisään opiskelemaan, jolloin opiskelijat olivat valikoituneempia ja motivoituneempia. Insinöörikoulutusta antavia teknillisiä oppilaitoksia kun oli ehkä noin viidesosa siitä mitä nykyään on amk-koulutusta antavia oppilaitoksia amk-insinööreiksi.

Seurasin aika läheltä oman oppilaitoksen muuttumista amk:ksi, kun alempien luokkien opiskelijat olivat amk-opiskelijoita samalla kun aiemmin aloittaneet olivat ammatillisen korkea-asteen opiskelijoita ja olen myös ay-liikkeen (UIL) kautta seurannut alan kehitystä. Itse en ole lainkaan vakuuttunut amk-järjestelmän hyvyydestä. Toki sen voi laskea myös ennen amk:ta valmistuneen insinöörin katkeruudeksi siitä kun helpommin sisäänpäästävä ja moninkertaisesti koulutettava tutkinto joissain tapauksissa lasketaan "korkeampiarvoiseksi" vaikka opinnot ja faktat eivät tätä tue, vain se, milloin on opinnot aloittanut. Itsekin aloitin aikoinaan opinnot sellaisessa teknillisessä oppilaitoksessa opistoasteella (=teknikkokoulutus), jossa ei insinöörikoulutusta ollut vaikka koulu oli sitä vuosikausia hakenut ja jouduin vaihtamaan koulua päästäkseni insinöörikoulutukseen. Sitten pari vuotta myöhemmin tuli amk-järjestelmä ja joka tuutista rupesi tulemaan amk-insinöörejä, niistäkin joista ei "tavallisia" insinöörejä aiemmin tullut, vaan teknikoita, myös tästä entisestä oppilaitoksesta.

No tässä oli ihan liikaa koulutuspoliittista mielipidettä.

Lyhyt vastaus tuohon otsikon kysymykseen itselläni on siis vain että elektroniikka-asentaja sekä tietotekniikan insinööri (ei amk). :)

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #52 : 30.09.10 - klo: 06.31 »
Puhut asiaa ata. Siihen minäkin viittasin. Keskusteluissa aiempien opettajien kanssa viitattiin juuri opiskelija-ainekseen. Nykyisestä on kuulemma erittäin haastavaa tehdä insinöörejä. Oma opinahjoni oli kuitenkin melko perinteinen teku, joka on paikkakunnalla kasvattanut insinöörejä monessa polvessa. Minuakin on yhdessä vaiheessa houkuteltu tuntiopettajaksi vanhaan kouluuni; jotenkin ei vain natsaa.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #53 : 30.09.10 - klo: 08.23 »
Selalsta juttua olen vähän kuullut kanssa, että noita insinörttejä on nykyään vähän liikaakin. Meidänkin koulusta about puolet lähti insinörtteilemään. Puolet niistä lopetti heti ensimmäisenä vuonna. Olis kiva tietää valmistuiko sieltä ketään noista... Ittelleen tehdään hallaa kun tuotetaan massatyövoimaa jollekkin korkeakoulutetulle alalle. Työyt ja palkat alkaa polkemaan paikallaan. Mullakin on työparina insinörtti ja tekee samaa hommaa samalla palkalla (itse asiassa taitaa olla huonompi kun mull on henkilökohtanen lisä mitä sillä ei) ite ammatitkoulun käynyt vain...

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #54 : 30.09.10 - klo: 09.52 »
"ennen vanhaan" Teknikko osasi lukea piirrustuksia/dokumentteja ja tehdä/säätää/rakentaa asiat käytännössä niiden mukaisesti. Insinööri taas tunsi teoriat ja osasi niiden perusteella suunnitella uusia asioita ja dokumentoida ne.

Vaikuttaa siltä että nykyisille AMK insönööreille opetetaan vähän teoriaa ja vähän käytäntöä, mutta ei kumpaakaan kunnolla.

Ja työelämä ei vaan ole vielä oppinut hyödyntämään näitä uusia insinöörejä, vaan edelleen tehtävärakenteet on sellaisia, että toiset tekee ja toiset suunnittelee. Mutta kun ainakaan tekniikan aloilla tekiöitä ei enää kouluteta, eikä oikein suunnittelioitakaan.

Kaupallisella alalla näkyy aivan sama ilmio. Trademoni on aivan "valmis" kaupan kassa. Mutta jotenkin tämä ei ainakaan minun mielestäni mene oikein.

Koulutus ei siis vaan vastaa työelämän kysyntää.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #55 : 30.09.10 - klo: 14.34 »
Selalsta juttua olen vähän kuullut kanssa, että noita insinörttejä on nykyään vähän liikaakin. Meidänkin koulusta about puolet lähti insinörtteilemään. Puolet niistä lopetti heti ensimmäisenä vuonna. Olis kiva tietää valmistuiko sieltä ketään noista...

Kävin vuoden tietotekniikkaa TAMK:ssa (lukiopuolen). En ollutkaan ensimmäisen vuoden jälkeen yhtä hyvä kuin Chloe O'Brian 24:sta, joten sitten riitti :mrgreen:. Meidän luokalta lopetti about 30% ekan vuoden jälkeen.

Poissa Lepsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #56 : 02.10.10 - klo: 09.14 »
Parikin koulutusta on tullut hommattua eli ajonuevomekaanikko ja lukkoseppä. Lukkoseppänä olen työskennellyt 11 vuotta ja edelleen jatkuu. Ajoneuvomekaanikkona en ollut ku yhden vuoden. Nykyään työskentelen lähinnä sähköisen lukituksen ja oviautomatiikan parissa. Mukavaa työtä etten sanoisi  :grin:
DB-01 Durga, DEX210

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #57 : 09.10.10 - klo: 21.06 »
Filosofian tohtori, dosentti.
Lisäksi alla on hiukan metallialan eri opintoja, kursseja yms.
 
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #58 : 09.10.10 - klo: 23.13 »
Laboratoriolasinpuhaltaja.
« Viimeksi muokattu: 10.10.10 - klo: 08.51 kirjoittanut moggi-samuli »
HPI Baja 5b Flux

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #59 : 09.10.10 - klo: 23.18 »
Laboratorio lasinpuhaltaja.

yhdyssanapoliisi jakeli sinulle juuri mojovan sakon.