Kirjoittaja Aihe: Mikä olet koulutukseltasi?  (Luettu 27505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #90 : 14.05.12 - klo: 18.28 »
Ekonomi.

Hieno ammatti. Sama kuin meteorologit. Saa olla jatkuvasti väärässä, ja silti palkka juoksee.

Economists do it with interest.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #91 : 14.05.12 - klo: 18.35 »
Hyss!! Älä paljasta ekonomien salaisuutta!

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #92 : 14.05.12 - klo: 19.35 »
Valmistun ens vuonna kunnossapito-asentajaksi, kone- ja metallialalta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa sakkekivi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #93 : 17.05.12 - klo: 21.16 »
Jos ei ihan täsmälleen tiiä mitä haluaa nii kannattaa se lukio käydä..ei o paha nakki ja saa lisäaikaa miettiä :P Itse valmistuin lukiosta 09 syksyllä ja siitä varastoon pariksi vuodeksi hommiin ja intti siinä välissä. Nyt oon työharjottelussa ajoneuvonosturinkuljettajaksi ja kun oon omaehtosella kurssilla niin kortin saa n.4-6 kuukaudessa (teoriajakso 8-10vk ja harjottelu 10-15vk)
Ja ei voi kyllä muuta ku suositella kaikille lämpimästi!

Poissa triheadwolf

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #94 : 17.05.12 - klo: 21.42 »
Vuoden päästä valmistun ajoneuvoasentajaksi ja joskus sitten luen insinööriksi.  :azn:

Hyvä suunnitelma.

Autokorikorjaaja eli autopeltiseppä
Tuotanto- ja laatutekniikan inssi (AMK)

Kumpaakaan en ole työkseni tehnyt. Nykyään tuotekehityksen parissa ylempänä toimihenkilönä.
Paljon on tullut peuhattua suunnittelussa ja siinä nyttenkin. Öljynporauslauttoja, paperikoneita, mobiilihydrauliikkaa, kaivostyökoneita viimeisimpinä. Hydraulisylinterien suunnittelu- ja asiantunijatehtävät lienee uran 'kohokohta' tähän mennessä lähinnä työtehtävän laajuuden ja vastuiden kautta. Hommat on vaihtunut aika tiheään, mutta nyt on sama hyvä työnantaja ollut jo vuosia ja toivottavasti pystyn kehittämään itseäni työn kautta myös jatkossa saman firman palveluksessa;

Koulun penkille ei nimittäin ole enää mitään asiaa, nukahdan jo neljän tunnin kursseillekin. DI tutkinto tosin on takaraivossa kolkutellut pitkään, se avaisi ovia vähän helpommin ylempiin positioihin talon ulkopuolella jos joskus sellainen kiinnostaisi. Palkathan näissä hommissa tässä lottovoittajien maassa on jotain surkuhupaisan ja vittuilun välillä, joten ulkomaat pyörii myös mielessä koko ajan.

e: ai niin, mitä tulee tuohon amk inssien tasoon niin joo, meiltäkin valmistu sellainen kaveri joka ei tienny mitä eroo on liukulaakerilla ja rullalaakerilla. Kyseessä kuitenkin konepuolen tutkinto... Omasta mielestäni, insinöörin on opittava käytäntö ennen teoriaa. Tutkijat sitten erikseen, siellä todellisuus on vaan lähinnä haitaksi :D
« Viimeksi muokattu: 17.05.12 - klo: 21.54 kirjoittanut triheadwolf »
HPI Savage & Vorza Flux HP, B4.1, vielä kun opettelis ajamaan.

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #95 : 18.05.12 - klo: 04.49 »
Oikein hienoa, että nuorilla on suunnitelmia!

Itse olen vanhankansan rakennusteknikko, mutta se on työllä ja tuskalla saatu aikaan.
Päivälukio jäi kesken talouden takia ja Riku meni töihin. Aluksi olin siivoojana ja sitten raksalla apparina, kunnes mestari osoitti muihin hommiin. 2 vuotta meni, kun oli jo oma firma ja iltalukiosta saatu lakki päässä.
Välisenä/alakatto hommia muutama vuosi ja kova oli hinku oppia lisää!
Betonihommia ja perustuskia, siinä sivussa amk tutkinto.
Nykyään toisella palkkatöissä ja mukavaa on. Ei tarvitse enää niin rehkiä, mutta työt tehdään silti säntillisesti.
Menihän tuohon silti 15 vuotta, mutta en kadu.
En kaikille suosittele tätä linjaa, mutta jos on halua voi tehdä mitä vaan :cool:


ps: Appareita tarvitaan ja miksei ammattimiehiäkin

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #96 : 18.05.12 - klo: 09.53 »
Hyss!! Älä paljasta ekonomien salaisuutta!

Kaksi ekonomia käveli metsässä ja löysivät sieltä koiranbashan. Toinen lupasi kaverilleen kymppitonnin, jos kaveri söisi sen. Niinhän siinä kävi ja kymppitonni vaihtoi omistajaansa. Hetken kävelyn jälkeen kaverukset löysivät toisen bashakasan. Äskeisen kasan syönyt kaveri lupasi nyt vastavuoroisesti samaisen kymppitonnin, samaisesta uroteosta, ja taas raha vaihtoi omistajaansa. Kun bashat oli nautittu ja kurat pyyhitty suupielistä, toinen heistä hoksasi: - hei mehän on vaan kuljettu täällä metsässä ja syöty koiran bashaa, eikä kumpikaan ole itseasiassa saanut yhtään mitään?? - No, hei C'moon, onhan me tehty 20 tonnia liikevaihtoa... :laugh:
Flying Calacucco

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #97 : 18.05.12 - klo: 10.15 »
Olen insinööri (AMK) ja lentokonetekniikkaa luin pari viimeistä vuotta. Tätä enne tuli hankittua myös lentokoneasentajan paperit amiksesta.

Tällä hetkellä toimin moottori-insinöörinä ja kivaa on.

Poissa Corlin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mikä olet koulutukseltasi?
« Vastaus #98 : 29.05.12 - klo: 20.55 »
.
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo: 22.00 kirjoittanut Corlin »