Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 216813 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #30 : 04.10.10 - klo: 15.58 »
Jeps, tuo onkin ihan järkeenkäypä juttu että kun on vain ne kaksi pikkuratasta, vastusta on luonnostaan vähemmän ja se kompensoituu käyttämällä hiukan jäykempää öljyä. Ja tuokin hyvä tarkennus, että koko autoa ei tarvi purkaa päreiksi öljyn vaihtoa varten. Tuosta tiedosta olisi ollut aikoinaan itsellekin hyötyä...  :roll:

Mahtaako muuten nuo NEO:n runkojäykkärit käydä Sports 4:ään? SP 4:ssä ei ole etujäykäriä ollenkaan mutta paikat sen kiinnittämiselle taitaa olla valmiina.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #31 : 04.10.10 - klo: 16.21 »
Mahtaako muuten nuo NEO:n runkojäykkärit käydä Sports 4:ään? SP 4:ssä ei ole etujäykäriä ollenkaan mutta paikat sen kiinnittämiselle taitaa olla valmiina.

Käy ne. Sama auto se on vaan vähä eri näkösenä :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #32 : 04.10.10 - klo: 16.36 »
Kyllä, eikös Inferno Ve, Sport 4, Us 4 (vai mikäseoli) ja Neo ole samanlaisia alustoiltaan?
Kuten Ile_ sanoi että sama auto erinäkösenä, mutta onko tässä mitään järkeä?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #33 : 04.10.10 - klo: 18.36 »
On siinä. Paremmat iskarit, erilailla muotoiltu kori ja eriväriset anodisoinnit tuovat vaihtelua auton ulkonäköön :azn:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #34 : 04.10.10 - klo: 18.43 »
osan voi panna markkinoinnin piikkiin  :wink:
renkaat ja vanteet on periaatteessa kisakelpoiset ja tuntuma parempi kuin SP4:n vastaavissa vaikka tunnetusti eihän renkaat kauaa kestä
2-pala alumiinikytkin, en tiedä mikä SP4:ssä oli... ja moottori on uusi .21 eli periaatteessa koon puolesta kisalaillinen SM-luokkaankin, vaikka tuskin kukaan lähtee sillä kokeilee...
kori on aerodynaamisempi, jotku voi tykätä lookista, jotku ei.
sit oli noita pienempiä juttuja kuten komposiittiset runkojäykkärit, ja noi iskarit tulikin jo mainittua mitkä on kyllä hyvät, tekee ison eron ajamiseen (omaa kokemusta on, ne on mulla omassakin Infernossa, öljyt edessä Losi 100wt ja takana 80wt muistaakseni)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #35 : 05.10.10 - klo: 16.17 »
Kiitos kun vaivaudutte vastaamaan mun kysymyksiin. Kiitos ampperi otan varmaan tuolta diffiöljyt sit ku tilaan samalla lisää polttoainetta. Nyt sit sain masennuttavan tiedon et jyväskylästä on autot loppunu ja torstaina tulee uus kuorma ja perjantaina on kotiinkuljetuksella kotona ku polttoaine tulee mukana. Ja oli vielä nettiin erehuksen laittaneet et ois 1L pulloja myynnissä nii sit tulee 4L yhen litran hintaan. Ostan kyl parempaa polttoainetta jos tuo alkaa tuntua huonolta.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #36 : 05.10.10 - klo: 17.57 »
Ajele vaan rauhassa se 4 litran tonkka Model Technicsiä, kyllä se toimii ihan ok autossasi.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #37 : 05.10.10 - klo: 18.57 »
Enpäs ole muuten saanut vielä vastausta kun kysyin et onko ne vastarinakut (esim joku v6) ladattavia. Ja kun nyt tietämättömänä autoa tilatessa otin mukaan myös Team orionin AA paristot niin pitääkö niitä paristoja mitenkään liittää yhteen vai onkos autossa valmiina semmonen pidin mihin ne saa kiinni?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #38 : 05.10.10 - klo: 19.03 »
Tottakai akut ovat ladattavia.
Mukana tulee patterikotelo, mihin vain työnnetään ne paikalleen. Mutta kannattaa se 6v akku hankkia heti, se antaa enemmä voimaa servoille ja on toiminta varmempi ratkaisu.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #39 : 06.10.10 - klo: 19.24 »
Tarvitaanko siihen 6v akkuun sit erikseen jtn laturia? Makhtuuhan siihen mukana tulevaan patterikoteloon AA paristot ja kuinka monta?

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #40 : 06.10.10 - klo: 19.45 »
Mahtuu 4 kpl
6V nimh "hump pack" tarvitsee tietysti laturin.
Nyt kun näitä sun kysymyksiä lukee niin alkaa arveluttaa tuleekohan hommasta mitään. Nää kun on niin perusjuttuja verrattuna siihen mitä sulla on edessä. No good luck vaan niinsanotusti ja todella toivon kyllä että onnistut. Lue vaikka Ari-Pekan RC sivut läpi ensin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #41 : 06.10.10 - klo: 20.24 »
Joo kato varmistan aina kun kysyn kun en mää 12-vuotiaana voi kaikkee tietää :grin: Kiitos kuitenkin kun vastaatte. Mistäs sais halvalla laturin vastarinakulle eli akku ois 6v nimih hump?

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #42 : 06.10.10 - klo: 20.30 »
osta joku yleislaturi millä voi ladata kaikkia akkutyyppejä.
myöhemmin toteat kuitenkin että ois kannattanut ostaa kerralla kunnollinen.
vaikka tuosta tuo alimmainen:
http://www.medasec.com/do?action=group&id=29
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #43 : 06.10.10 - klo: 21.17 »
Joo kato varmistan aina kun kysyn kun en mää 12-vuotiaana voi kaikkee tietää :grin: Kiitos kuitenkin kun vastaatte. Mistäs sais halvalla laturin vastarinakulle eli akku ois 6v nimih hump?

Yritä saada iskältä apua, ok
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #44 : 07.10.10 - klo: 19.01 »
Joo kato varmistan aina kun kysyn kun en mää 12-vuotiaana voi kaikkee tietää :grin: Kiitos kuitenkin kun vastaatte. Mistäs sais halvalla laturin vastarinakulle eli akku ois 6v nimih hump?

Yritä saada iskältä apua, ok
Itseasiassa google voi myös auttaa :D Itse ainakin googlettelin sikana tietoa ennen kuin lähdin tosissaan ajelemaan ja porskuttelemaan teille, ja erinomaisesti löytyi tavaraa, ja paras löytö oli RC10 :) ps. isä auttoi auton teknisessä värkkäämisessä  :mrgreen:
Voimaa ja valtaa.

Poissa azzuras

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #45 : 07.10.10 - klo: 21.05 »
Terve,
Tuossa kaveri hommasi kyseisen vehkeen itselleen ja tänään sitä kokeiltiin saada käyntiin, mutta tuloksetta. Eli olisiko jollain antaa säätöruuvien alkuasetuksia mistä olisi hyvä lähtä liikenteeseen?? Kokeiltiin jo 2,5 kierrosta auki, mutta tuloksetta! Saatiin vehje jo pari kertaa käyntiin mutta kierrokset veti saman tien tappiin ja säädettiin tyhjäkäynti sekä alakierrosten säätöruuvia pikkasen auki ni sit ei tapahtunu enään mitään!!?
Kyosho MFR, Kyosho Fazer (Subaru WRC),   HPI Savage

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #46 : 07.10.10 - klo: 21.55 »
Ajamaton kone,narukäynnistin ja viileä ilma voi olla aika haastava yhdistelmä. Kannattaa tosiaan lämmittää konetta kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla ennen käynnistysyritystä. Samoin kannattaa varmistaa, että hehku on varmasti täyteen ladattu. Pääneula voisi olla auki vaikka 3 - 3,5 kierrosta mutta kannattaa varmistaa tuo arvo auton mukana tulleesta manuaalista. 2,5 kierrosta kuulostaa jokatapauksessa aika pieneltä ainakin sisäänajovaiheessa.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa azzuras

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #47 : 07.10.10 - klo: 22.22 »
Ajamaton kone,narukäynnistin ja viileä ilma voi olla aika haastava yhdistelmä. Kannattaa tosiaan lämmittää konetta kuumailmapuhaltimella tai vaikka hiustenkuivaajalla ennen käynnistysyritystä. Samoin kannattaa varmistaa, että hehku on varmasti täyteen ladattu. Pääneula voisi olla auki vaikka 3 - 3,5 kierrosta mutta kannattaa varmistaa tuo arvo auton mukana tulleesta manuaalista. 2,5 kierrosta kuulostaa jokatapauksessa aika pieneltä ainakin sisäänajovaiheessa.

Kuumailmapuhaltimella lämmiteltiin konetta kyllä ja ohjeissa ei ole sanaakaan sanottu muista kuin alakierroksen säätöruuvin kohta.... Tuo 2,5 kierrosta on otettu MFR:n ohjeista kun ei tosiaan muita ollut niin kokeiltiin tuota, mutta ei ollut näköjään hyvä :) No täytyy viikonloppuna kokeilla tuota 3-3,5 kierrosta jos auttaisi. Kyllä me vielä tuo käyntiin saadaan... Sen verran kivan näkönen peli et joutuu vissii itsellekkin hommaamaan samanlaisen, maavara yllätti aika positiivisesti että se on noinkin paljon.
Kyosho MFR, Kyosho Fazer (Subaru WRC),   HPI Savage

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #48 : 08.10.10 - klo: 08.40 »
Inferno Sports SP4:n mukana tulleessa käsikirjassa oli nuo tehdasasetusten arvot mainittu. Lisäksi tuli moottoriin liittyen erillinen englanninkileinen ohje, jossa myös nuo säädöt kerrottu.

Kokeile vaikka niin, että ensin sormella pakoputki tukkoon ja vetoa käynnistimestä, kunnes polttoaine virtaa kaasuttimeen. Hehku kiinni ja vetoja. Jos ei nyt edes lupaa, voi tiputtaa muutaman pisaran (Huom! vain muutama pisara) polttoainetta suoraan kaasuttimen kurkkuun. Sitten ilmanputsari takaisin kiinni ja vetoja... Nyt pitäisi jo pärähtää. Jos vain pärähtää hetken aika kovilla kierroksilla, on polttoaineesta pulaa. Eli pääneulaa auki vaikka neljänneskierros ja uusi yritys. Tätä ennen kannattaa varmistaa, että tyhjäkäyntineula on niissä perussäädöissä. Kyllä se siitä! Niin ja kannattaa tarksitaa, että kaasuttimen luisti on oikein säädetty. Kun kaasu on kiinni, pitäisi luistissa olla noin 0,5 millin ilmarako.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #49 : 08.10.10 - klo: 11.07 »
Meillä Kössin koneet tykkäävät kylmäkäynnistyksessä että kaasuttimen luistia avaa trimmillä hiukan lisää(0.5mm-1mm).
Eli luistia auki, ryyppyä sormi pakoputken päässä ja kymmenkunta nyppäystä, hehku kiinni ja käymään.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #50 : 08.10.10 - klo: 18.29 »
kuulostais melko pieneltä toi 0,5mm rako luistin välissä...itse säätäisin kurkkua enemmän auki ja alaruuvilla säätäisin seosta vähän paksummalle.
tosin ei mulla noista kyösteistä ole kokemuksia..
tossa alphan koneessa kurkku näyttäis olevan about millin auki tyhjäkäynnillä.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #51 : 08.10.10 - klo: 22.39 »
Joo tyhjäkäynnillä onkin enemmän auki, tarkoitinkin että kylmäkäynnistyksessä vielä hiukan lisää---> lähtee paremmin käymään.

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #52 : 09.10.10 - klo: 10.33 »
Ny on sit auto tullu ja kokeiltu et lähteekö käyntiin. Ei lähe :sad: Eile kyl sen 10 sek huusi täysillä ja sitte sammu. Mikä on ku ei lähe käyntiin? Kone on perussääjöillä.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #53 : 09.10.10 - klo: 11.26 »
Menikö tulppa rikki?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #54 : 09.10.10 - klo: 13.19 »
Saatto mennäkki ku ei äännä eikä hehku oranssinkeltasena. Tilaan tänään uuen. Käykö os tulppa kössiin?

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #55 : 09.10.10 - klo: 14.01 »
Käy. Etenkin se OS 8
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #56 : 09.10.10 - klo: 18.42 »
Nyt kun olin uuestaa ladannu hehkilaitteen ja laiton sen laturin kiinni paremmi nii hehkutulppa toimi. Ei vissii ollu laturi oikein kiinni. Nyt ainaki kuumenee tulppa. Huomenna pääsen kokeille ku testasin onko ilmavuotoja tankissa tai letkuissa. Ei sentään ollu. Joten tankki kuivuu huomiseen ja sit pääsen kokeilee. En sentää kerenny tilata uutta tulppaa mut laitan tilaukseen vastarinakun ja laturin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #57 : 09.10.10 - klo: 18.57 »
Avaa "alaneulaa" 1/2 kierrosta, on niin kylmä joka tekee sen että ilmassa on paljon happea joten koneen vastaavasti pitää saada runsaasti polttoainetta tai muuten menee piikille ja huutaa myös tyhjäkäynnillä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #58 : 09.10.10 - klo: 19.27 »
Joo pitää huomenna kokeilla (siis jos tankki kuivuu)

Nyt o sit tilattu vastarinakku ja laturi.
« Viimeksi muokattu: 09.10.10 - klo: 19.56 kirjoittanut Äijäx »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #59 : 09.10.10 - klo: 20.14 »
tankki kuivuu? mitä tarkoitat?
Kiitos 20 vuodesta!