Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 122683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa P.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #60 : 09.10.10 - klo: 20.35 »
on taidettu kokeilla tiiviys laittamalla vettä sisään :grin:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #61 : 09.10.10 - klo: 21.09 »
kyllä on kokeiltu. GT Warrior ois kannattanu lukee edelliset viestit nii ei tarvii kysellä turhia  :wink:

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #62 : 10.10.10 - klo: 09.46 »
on taidettu kokeilla tiiviys laittamalla vettä sisään :grin:


Ei kai :huh:
Siinäpä on kuivaaminen, toivottavasti on paineilmaa käytössä.
Maltti on valttia näissä vehkeissä, kokeilemalla oppii.
Koneenkin voisit kuivata, varmaan on täynnä löpöä kun on nypitty kauan lähtemättä käymään.
Kyllä ekan polttiksen kanssa kuuluu kädet olla rakoilla ennenkuin sen käymään saa :smiley:

Poissa Kakkutukka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #63 : 10.10.10 - klo: 10.06 »
on taidettu kokeilla tiiviys laittamalla vettä sisään :grin:

Kyllä ekan polttiksen kanssa kuuluu kädet olla rakoilla ennenkuin sen käymään saa :smiley:

Mulla on ainakin aina ranne ja käsi ihan poikki kun käyn ajelemassa ja auto ei taho taas lähtee käyntiin :D Piru vie kun joskus saa vempata pitkään sitä narua :D
Voimaa ja valtaa.

Poissa P.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #64 : 10.10.10 - klo: 12.55 »
starttiboxi säästää hermoja,eikä tule rakkoja.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Kakkutukka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #65 : 10.10.10 - klo: 13.35 »
starttiboxi säästää hermoja,eikä tule rakkoja.
Itseasiassa, ihmettelen että pitää maksaa niin älyttömästi yhdestä pyörittäjästä :D Kyosholla tais olla 50€. Kyllä sillä rahalla saa muutakin tarpeellista ja nykii sit ne rahat muihin osiin :) Mut voi pidemmän päälle olla ihan hyvä toi sähköstartti, nopeempi ja helpompi käynnistää.
Voimaa ja valtaa.

Poissa P.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #66 : 10.10.10 - klo: 13.57 »
Kun olet muutaman narustartin hajottanut,etkä saa autoa käyntiin niin et ihmettele enään..
Pari narustarttia maksaa jo boksin verran.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #67 : 10.10.10 - klo: 18.03 »
Starttiboksit on kyl aika kalliita nii en ainakaa vielä osta. Tänään kun sain tankin kuivaks ja menin kokeilee et lähteekö käyntiin nii eipä lähteny. Sitten kokeilin et toimiiko tulppa. Eli tulppa irti ja hehkuun. Tulppa kyl lämpeni mut ei lanka muuttanu väriään ollenkaan. Eli se vissiin on rikki. Pitää kait tuo os 8 tulppa hommata.

Poissa JiiVee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #68 : 10.10.10 - klo: 18.06 »
onhan se hehku ladattu täyteen
Oletko sinä hammas?_____ En_Ole. ___________________Kumipallona luokses pompin.

Poissa tux10

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #69 : 10.10.10 - klo: 18.10 »
Poksia vaan ostamaan, säästää hermoja ja käsiä. Voin kertoa kokemuksella, joskus harratelua alkuaikoina 13v tuli ilman poksia .21 koneisilla autoilla pelattua. Useimmiten korjattu osa oli vetokäynnistin, on narua vaihdettu, yksisuuntaislaakeria vaihdettu, jousta rullattu takaisin, ihmetelty katkennutta jousta tai ulos jäävää narua. Maksaa muutaman vetostartin verran ja kestää useamman auton ajan.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #70 : 10.10.10 - klo: 18.31 »
On hehku ladattu täyteen. Starttiboksit on vaan niin  kalliita nii en osta. Jos jostain löyän laadukkaan, alle 50e maksavan boksin nii kerro ihmeessä.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #71 : 10.10.10 - klo: 19.29 »
kannattaa katsoa tuolta myydään palstalta siellä on aika usein startti bokseja halvalla :azn: et meinaan kadu ostosta kunhan pyörittelet muutaman kerran käyntiin sitten niihin saa motonetistä vaikka jonkun hyytelöakun tais maksaa joku 7e...
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #72 : 10.10.10 - klo: 19.48 »
Minä näkisin kyllä tuon starttilaatikon aika halpana "lisävarusteena"(mielestäni järkevin varuste sitten itse hyvän auton/radioiden jälkeen), siihen nähden kuinka paljon se helpottaa elämää.(voi vieläpä käyttää koneita joissa on suljettu päätylevy, sekin pelkkää plussaa)
Ja tosiaan ei tarvi montaa vetonarua rikkoa niin laatikon hinta on mennyt.
Eli suosittelen.  :wink: (kyllä sen laatikon varmaankin lähes jokainen enemmän harrastava ostaa jossain vaiheessa, viimeistään siinä vaiheessa kun huomaa radalla tms. kuinka helppoa ja vaivatonta sillä käynnistäminen on verrattuna narun repimiseen.)
Siinä oli vielä yksi "puhe" laatikon puolesta..mutta kukin tietty tekee tyylillään. Sorry ot.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #73 : 11.10.10 - klo: 14.49 »
Enpäs löytäny yhtään starttilootaa myydään palstalta.  :cry:

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #74 : 11.10.10 - klo: 15.14 »
Kyllä sillä vetostartillakin nyt alkuun pääsee. Ostat boxin sitten, jos homma tuntuu
hyvältä ja mielenkiinto säilyy.

Tässä ketjussa onkin jo ohjeita käynnistämiseen eli tsekkaa ne vielä ajatuksella läpi.
Narusta nykiessä hehkun akut kuluu nopsaan eli lataa hehkua muutama tunti ennenkuin lähdet
käynnistämään autoa. Sitten moottorin esilämmitys vaikkapa hiustenkuivaajalla. Jos tuntuu, että moottori ei edes lupaa, tiputa muuta tippa polttoainetta suoraan kaasuttimen kurkkuun. Tehtaan perussäädöilläkin pitäisi kyllä lähteä käymään tällä konstilla. Niin ja ne tulpat on kulutustavaraa eli aina kannattaa olla pari tulppaa varalla.   
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #75 : 11.10.10 - klo: 15.36 »
Tulppa siinä varmaan on menny ku ei lanka hehku. Tilaan kait os8 tulpan.

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #76 : 11.10.10 - klo: 15.42 »
Enpäs löytäny yhtään starttilootaa myydään palstalta.  :cry:

Kyosho RTR janteri  :lol:
Oletkos ihan uusavuton  :huh:
Siellä on myös tuo OSTETAAN ilmoitus, laita sinne jos ei ole tällä hetkellä myynnissä poksia jota en sinulle suosittele koska silloin kaikki nuo rakkula huvit jää kokematta :lol:
Saanko kysyä minkä ikäinen olet :huh: Voin sinulle vastaavasti sanoa että olen harrastanut näitä yli 25vuotta joten voit miettiä minkä ikäinen olen sen perusteella  :roll:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kakkutukka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #77 : 11.10.10 - klo: 16.39 »
Enpäs löytäny yhtään starttilootaa myydään palstalta.  :cry:

Kyosho RTR janteri  :lol:
Oletkos ihan uusavuton  :huh:
Siellä on myös tuo OSTETAAN ilmoitus, laita sinne jos ei ole tällä hetkellä myynnissä poksia jota en sinulle suosittele koska silloin kaikki nuo rakkula huvit jää kokematta :lol:

Saanko kysyä minkä ikäinen olet :huh: Voin sinulle vastaavasti sanoa että olen harrastanut näitä yli 25vuotta joten voit miettiä minkä ikäinen olen sen perusteella  :roll:
Jerzi


Jos saan kommentoida, niin en minäkään ole neljäätoista vanhempi, mutta kokemusta internetistä on jo ~7 vuotta ja sillein. Tosiaan, tässä viimeiset neljä vuotta aktiivisesti harrastanut foorumeiden käyttöä ja osaan kyllä katsoa myös mitkä asiat on hyväksi ja mitkä ei, joten ikähän on sitten vain numeroita, henkinen ikä ratkaisee :)

Tulpista vielä, että onko nuo OS tulpat kalliita?
E: siis pitkällä ajanjaksolla, kuluuko niitä paljon jne...?
Voimaa ja valtaa.

Poissa Heuli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #78 : 11.10.10 - klo: 16.45 »
Ei ole jerzille kesällä annetut muutamat varoitukset menneet näköjään perille, kokeillaanpa ensin auttaako viikon jäähy vai onko pidemmälle syyslomalle tarvetta.

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #79 : 11.10.10 - klo: 20.50 »
Jerzi vois lukea edelliset viestit niin pitäs ikäkin selvitä.

Poissa anavee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #80 : 11.10.10 - klo: 23.19 »

Tulpista vielä, että onko nuo OS tulpat kalliita?
E: siis pitkällä ajanjaksolla, kuluuko niitä paljon jne...?

Mulla on jo kolmas gallona menossa V-Specissä, tosin turbo tulppa. 
Honda CRF450 2008

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #81 : 12.10.10 - klo: 21.07 »
Ny on sitte os8 tulppa tulossa.

Poissa azzuras

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #82 : 12.10.10 - klo: 22.25 »
Noniin saimme viimein tuon kyöstin jopa käymään ja tyhjäkäynninkin säädettyä, MUTTA sitten kun sillä haluais hieman ajella niin ei kulje mihinkään!! Pääneula on tuolloin melkein kiinni jotta vehkeen saa kulkemaan eteä päin sammumatta... Kaikkia ruuveja ollaan säädetty sen miljoona kertaa eri suuntaan mutta kultaista keskitietä ei tunnu löytyvän, mutta emme lannistu... No vähän samoja vikoja on myös tuossa omassa kyöstissä ja omasta mielestä tuo sähköstartti systeemi ei sitten kylmillä ilmoilla toimi ollenkaan!! Vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittää mottia niin pari kertaa jaksaa pyöräyttää ja sitten ei tapahdu mitään, uus akku kuitenkin on ja varmasti ladattu... Meinasinpa tilata vetokäynnistimen, mutta kokeillaan nyt vielä startatessa avata hieman tulppaa, jotta puristukset vähän kevenis. Autolla ajeltu joku n.2 litraa eli vielä taitaa olla tiukka kone!!

HUH no tulipahan nyt hieman ot;nakin avauduttua, mutta juu muuten olen kyllä kyöstiin ollut tyytyväinen ja helpommin tämä rc-harrastus on lähtenyt liikkeelle, kun vertaa kopteriharrastusta ;)

-Azzuras-
Kyosho MFR, Kyosho Fazer (Subaru WRC),   HPI Savage

Poissa JiiVee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #83 : 13.10.10 - klo: 14.41 »
heivaa se sähköstartti systeemi kuuseen ja laita vetostartti tai hommaa starttiboksi jos haluat päästä ajamaan se kööstin sähköstartti kuulemma syö niitä rattaita kuin leipää.

savuttaako se kuinka paljon kun painaa kaasua?

se pääneula ei todellakaan saa olla lähes kiinni koska silloin kone on hyvin äkkiä entinen.

voi olla alaneula liian auki ja siks ei tahdo lähtee liikkeelle.
Oletko sinä hammas?_____ En_Ole. ___________________Kumipallona luokses pompin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #84 : 13.10.10 - klo: 14.44 »
jos pääneula on melkein kiinni näissä lämpötiloissa niin ei se lähde boksillakaan, tai ainakaan kulje ..

kuulopuheita on monia, kaikkea ei kannata uskoa, eikä edes vaikka niitä tänne kirjoiteltaisiin
sitä kuulee monenlaisia juttuja eikä voi muuta kuin pyöritellä silmiään.. muuta ei ehtiskään kun korjata käsityksiä/kuulopuheita jos siihen ryhtyisi  :cheesy:

!!!!!
Kyosho - Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Performa - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi - Inferno GT - Vintage remakes - Fantic 125cc supermoto + Scalvini racing pipe

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #85 : 14.10.10 - klo: 17.18 »
Jeejee!!! Tänään tuli uus tulppa! Kokeilin hehkilla et hehkuuko nii hehku. Sitte tankki täyteen ja hiustenkuivaajalla lämmitin jonku aikaa. Lähti käyntiin ja kaasittelin pukilla joku 1min ja sitte en painanu kaasua. Auton kierroksen alko tippumaan sen 7sek ja sitte sammu. Sama toistu pari kertaa ja sitten hehkusta loppu virta ja eiku lataukseen. Kone perussääjöillä. Mikä on ku ei pysy tyhjäkäynnillä päällä?

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #86 : 14.10.10 - klo: 20.19 »
Ei tuo polttomoottori mikään helppo nakki ole ottaa haltuun, jos aikaisempaa kokemusta ei ole. Helpoiten pääsisit alkuun,jos saisit jonkun kokeneemman jeesaamaan alkuun ja koneen säätöihin.

Mutta jos nyt tässä jotain yrittää, niin:

1. Kun moottori käynnistyy, säädä vaikka kaasutrimmiä hiukan isommalle niin, että saat moottorin käymään hiukan normaalia nopeampaa tyhjäkäyntiä.

2. Jos nyt pikkuhiljaa hidastuu ja sammuu, voisi kuvitella että sammuu liian rikkaaseen seokseen. Käännä pääneulaa hiukan kiinni (kellonasteikolla 5 - 10 min) ja koita uudestaa. Tarkista vielä lisäksi, että tyhjäkäynnin seosruuvi on perussäädöissä. Ohjeet pitäisi löytyä manuaalista. Muistaakseni pitää olla niin, että seosruuvin kanta on puoli milliä "uponneena" eli kun ruuvi on rungon tasolla, siitä käännetään vielä kiinnipäin tuo 0,5 milliä.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #87 : 14.10.10 - klo: 21.09 »
Kiitos kun vastasit :angel: Huomenna pitää kokeilla sitä kaasutrimmin säätöö. Perussäädöt on kuten ohjekirjassa lukee. Pääneula on auki 4,5 kierrosta ja tyhjäkäynnin seosruuvi on kuten sanoit. Kaasarin kurkku on auki sen 0,3mm mitä ohjekirjassa lukee.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #88 : 14.10.10 - klo: 21.34 »
OK, tuo kurkku voisi olla auki vaikka sen millinkin sillä ajamaton moottori rikkaalla säädöllä ei varmaankaan pysy käynnissä ihan normaalilla tyhjäkäyntiasetuksella. Eli säädä se trimmistä vähän isommalle. Kaikki on ok, kunhan moottori ei nyt ihan hirveästi huuda. Ja jos edelleenkään ei jaksa käydä, käännä pääneulaa kiinni se 5 - 10 minuuttia kerrallaan ja koita uudestaan. Ja näin jatkat, eli vähän kerrassaan neulaa kiinni, kunnes kone jaksaa käydä.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #89 : 15.10.10 - klo: 16.20 »
Tänään taas tuli kokeiltua konetta. Lähti käymään aina 1-3 veolla ryypyttämisen jälkeen ja jtn 30-40sek kävi tyhjäkäyntiä kaasuttelematta. Sitte taas sama et kierrokset laskee ja sammuu. Pääneulaa kääntelin niin kauan 5-10min et oli vaan 1,5 kierrosta siihen et on ruuvi ihan kiinni. Ja välillä kaasuttelin vähän. Kun kaasutteli nii putkesta tuli tavaraa huomattavan paljon. Hehkusta taas loppu virta ja ajot päätty siihen. Sisällä kun käänsin autoa kylelleen niin tuli putkesta polttoainetta aika paljon. Mitä pitäs tehä et ei tulis putkesta tavaraa?  :huh: