Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 215806 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #90 : 15.10.10 - klo: 19.30 »
Lainaus
Tänään taas tuli kokeiltua konetta. Lähti käymään aina 1-3 veolla ryypyttämisen jälkeen ja jtn 30-40sek kävi tyhjäkäyntiä kaasuttelematta. Sitte taas sama et kierrokset laskee ja sammuu. Pääneulaa kääntelin niin kauan 5-10min et oli vaan 1,5 kierrosta siihen et on ruuvi ihan kiinni. Ja välillä kaasuttelin vähän. Kun kaasutteli nii putkesta tuli tavaraa huomattavan paljon. Hehkusta taas loppu virta ja ajot päätty siihen. Sisällä kun käänsin autoa kylelleen niin tuli putkesta polttoainetta aika paljon. Mitä pitäs tehä et ei tulis putkesta tavaraa?  huh
Koneet käytetään sisään hieman rikkaammilla seoksilla, silloin tulee tavaraa putkesta melko paljon ja tyhjäkäynti saa olla normaalia suuremmalla että pysyy käynnissä.
Mitä laihemmalle vedät koneen sitä vähemmän tulee tavaraa putkesta mutta liian laihalla kone kuluu nopeasti pilalle tai ns. leipoo laakista.
Eri polttoainemerkeissäkin on eroa kuinka paljon räkii putkesta.(eli kannattaa käyttää siitäkin syystä hyväksi havaittuja merkkejä)
Eli normaalia jos sisäänajossa tulee melko runsaasti polttoaineen jämiä putkesta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #91 : 15.10.10 - klo: 19.36 »
Mutta jos sisäänajossa pitää ensin pukilla ajaa 1-2 tankillista niin pitäshän se kone käynnissä pysyä.  :huh: Viisaammat korjatkoon.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #92 : 15.10.10 - klo: 20.22 »
Pitäisi joo.. Ja yleensä pysyykin kun tyhjäkäynti on vaan tarpeeksi suurella(rikkaalla tyhjäkäynnin pitää olla suuremmalla että pysyy käynnissä), jos ei pysy käynnissä vaikka tyhjäkäynti on säädetty(tyhjäkäyntiruuvista, ei muista ruuveista/neuloista) suuremmalle niin muut säädöt on sitten metsässä.
Jotenkin kuulostaa tuo pää/yläneulan 1,5 kierrosta melko laihalta.(ei ole kyllä kokemuksia kyseisestä koneesta)
Yleensä koneiden alkuperäis/ohjeasetukset on olleet kyllä aika lähellä kun olen sisäänajanut koneita, kenties vain tyhjäkäyntiä suuremmalle ja/tai neuloja ihan vähän laihemmalle.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #93 : 15.10.10 - klo: 20.42 »
Nin eli sääditkö kaasua trimmistä hiukan isommalle, siis niin että kurkku on nyt ainakin sen millin auki? Sisäänajossa pääneulan kuuluisi varmaan olla alueella 3,5 - 2,5 kierrosta auki.
Eli kun sitä lähdetään säätämään vähän kerrassaan kiinni, ei nyt kuitenkaan mennä alle sen 2,5 kierroksen missään nimessä.

Laita se pääneula niin, että on auki 3 - 3,5 kierrosta ja koita sitten vaikka kaasutrimmilä saada kone käymään hiukan kovempaa. Ja toikihan voi vähän kaasuakin kokeilla,kunhan kone ei pääse huutamaan. Ja voit tietty kokeilla senkin,että laita se tyhjäkäynnin seosruuvin asento muistiin ja käännä sitäkin neljänneskierros kiinni ja katso, mitä vaikuttaa. Ja jos käy nyt paremmin mutta edelleen sammuu, koitat vielä toisen neljänneksen lisää,jne.

Oireiden perusteella kuvittelisin, että kone siis tukehtuu liikana pottoaineeseen, mutta kuulematta on tietysti hankala sanoa varmaksi. Sisäänajossa kyllä pakoputkene jää palamatonta polttoainetta ja myöhemminkin öljy tulee koneen läpi palamatta.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #94 : 15.10.10 - klo: 20.58 »
Nyt on pääneula auki 3 kierrosta. Kurkku säädetty kaasutrimmillä 1mm auki. (kun ei ole sähköt päällä niin silloin pienempi) Tyhjäkäynnin seosruuvi on rungon tasosta 0.5mm kiinni. Toivottavasti huomenna toimii  :grin:

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #95 : 15.10.10 - klo: 21.06 »
Muista lämmittää sitä konetta koko ajan jos ulkona suoritat sisäänajoa. Näin kylmällä kelillä mäntä jää helposti sylinteriin jumiin yläkuolokohtaan kun sylinteri ei lämpene käyntilämpöön. Varsinkin tyhjäkäynnillä kone tuskin ylittää 60 asteen lämpöjä. Yritä pitää kuumailmapuhaltimella lämpöjä ainakin yli sadan asteen niin kone voi toimia myös tulevaisuudessa.

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #96 : 15.10.10 - klo: 21.14 »
Lämmitän vaan enne käynnistämistä hiustenkuivaajalla kun en tuota kuumailmapuhallintakaan omista.

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #97 : 15.10.10 - klo: 21.41 »
Toivotaan parasta! Kyllä sen ekan tankillisen aikana käynti voi olla aika ontuvaa eli tuskin saat käymään koko tankillista kerralla,vaikka säädöt olisikin ok. Mutta pikkuhiljaa pitäisi helpottaa eli pitäisi pysyä pidempiäkin jaksoja käynnissä aina kerrallaan. Laitahan tänne taas kuulumiset huomiselta!  :smiley:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #98 : 16.10.10 - klo: 12.06 »
Eipä tänää pysyny päällä ku jotai 10sek pari kertaa enkä sit enää jaksanu nykiä ku on jo sormissa 3 haavaa. Pitää tänää soittää Jyväskylään ja kysyä mitä pitäs tehä. Varmaan takuuseen menee tai ainaki sinne kokeiltavaks. Alkaa mennä hermot  :angry:

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #99 : 16.10.10 - klo: 12.09 »
kun saat käyntiin niin yritä hieman kaasutella jotta saisit sen pysymään käynnissä ja kuten joku jo sanoikin niin kyllä se siitä helpottaa.

ja säädöt rikkaalla että saa tarpeeks voitelua.
pöö

Poissa Äijäx

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #100 : 16.10.10 - klo: 12.27 »
Sammuu jos kaasuttelee.

Poissa infernoneo

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #101 : 18.10.10 - klo: 19.30 »
Itselläni oli samat ongelmat mutta sain tämän keskustelun ansiosta autoni käyntiin. Yläkierrosten säätöneula (säätää polttoaineen määrän kaasuttimelle) ensin kiinni ja sit auki n:3 kierrosta. Alakierrosten säätöneula (minulla) ruuvinkanta hieman ulkona. Enkä koskenut tyhjäkäyntiin ennen kun kone oli käynnissä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pannu
« Vastaus #102 : 04.11.10 - klo: 15.23 »
Mad kruiser, sama K 21 moottori, sama polttoaine. Lähti ekalla vedolla ja käy tyhjäkäyntiä hienosti. Sisäänajossa siis vielä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #103 : 04.11.10 - klo: 17.11 »
Evidenssiä ja suttusta kännykkäkuvaa  :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QLFVoMGgnmk[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #104 : 04.11.10 - klo: 17.53 »
GT Warrior - Sähän sitten todella ostit tuon Mad Forcen!  :grin:

Se on kyllä hauskan näköinen laitos. Jos talvella meinaa ajella, niin nuo vakiona olevat
monsteri-renkaat ei taida oikein toimia liukkaalla alaustalla?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kruiser
« Vastaus #105 : 04.11.10 - klo: 19.15 »
Joo :D Saa nähdä jos sitä lunta tänä vuonna tulee.. Hauska laitos tosiaan. Helppo huoltaa ja mekata, kaikki hyvin esillä. Videoo myöhemmin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #106 : 05.11.10 - klo: 11.33 »
Jatkan tässä Kruiserista kun en viitsi avata uutta topikkia ja autoissa on yhteisiä komponentteja Neon kanssa.

Eli olen nyt sisäänajoa ajellut ja todella pirteältä peliltä kruiseri vaikuttaa, alusta "toimii" juuri niinkuin se monsterissa pitää ja väkisin menee suu virneeseen kun hyppii yli esteiden. Tuosta kun neulaa pääsee kiristää ja ottaa wheelyjä assulle niin meno senkun paranee.

R/C Carin arvostelussakin tätä monsumaisuutta ja fun factoria kehuttiin vuolaasti vaikka ei sillä tavalla ratapeliksi ole tarkoitettukaan ja siinä mielessä häviää perinteisille A-arm ripusteisille (ei kai kukaan aja monsuilla radalla muutenkaan ainakaan Suomessa).

Me like!  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #107 : 05.11.10 - klo: 14.26 »
Juu ja kun näin talven painaessa päälle ajopaikat käyvät aika vähiin, niin tuollaiselle
monsulle varmaankin löytyy sopivia paikkoja helpommin. Kyoshon vakioputkella äänikin taitaa
olla aika sopuisa eli ei varmaan häiritse edes asutuksen liepeillä, ellei nyt yöllä ajele.

Kuinkas hyvin tuossa on tuo elektroniikkapuoli suojassa? Siinä toisessa topicissa olevasa videossahan tuolla lasketettiin aika surutta vesilätäköistäkin. Mahtaako oikeasti kestää sen vai vaatiiko jotain tee-se-itse -suojauksia lisäksi?

Laita tosiaan sitä videopätkää tulemaan, kunhan saat aikaiseksi!  :tongue:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #108 : 05.11.10 - klo: 15.02 »
Täsmälleen näin!

Vakioputken ääni on tosiaan miellyttävä, alhaiset desibelit.

Elektroniikkapuoli on hyvin suojassa. Eteen vaihdan 20kg orion servon (löytyy pakista) joka on luultavasti vielä paremmin suojattu kuin vakioservo.

Tänään just aamulla ajelin sisään kalliolla jossa oli lätäkköjä eikä mitään ongelmaa, vesi vain loiskui!  :grin: Samalla hyppyytin maastossa jo ihan komeesti. Hyvin toimii alusta, koska auto on kohtuullisen kevyt kokoon nähden.

Helvatan hauska peli.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #109 : 05.11.10 - klo: 15.40 »

No hitto - tässähän rupeaa itsekin tekemään mieli tuommoista härpätintä!
No, jäitä hattuun nyt... :mrgreen:

Tuolla Honkkarin trukilla olisi kyllä tarkoitus ajella hiukan talvellakin. V-specin
soundi on vaan sen verran kireä, että ihan kaupungissa ei viitsi pärtsätä. Kyoshossa
on kyllä huomattavasti pehmeämpi ääni.



Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kruiser
« Vastaus #110 : 05.11.10 - klo: 16.43 »
Ei ku hankintaan ;) joo totta ei oo niin raju porttaus ja toi änäri on hyvin vaimentava, ei "peltiä"
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #111 : 05.11.10 - klo: 19.26 »
Nonni, nyt on 20kg servo ohjauksessa ja renkaat kääntyy paikallaankin. Varmasti jonkun verran terävöittää ja tarkenta ajoa kapeissa paikoissa vaikka ei se vakiollakaan huono ollut.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #112 : 06.11.10 - klo: 10.37 »
Ajettiin taas 2 tankkia aamusella (150ml tankki vakiona muuten)

Jos puhutaan "Kyosho laadusta" niin ainakaan tässä kohtaa se ei ole huono!
Moottori käy tankin alusta loppuun todella nätisti. Vaihteet pelaa.

Auto kiipeää helposti kaikki ojanpohjat ja tienvarsien reunustat, yli 45 asteen nousu ei tunnu missään.

Hiekkakentällä oli hyvä heittää hyndistä 3m loikkia ja ajaa kahdella pyörällä, joko keulien tai sivuttain. Teho, keveys ja dynamiikka tekee autosta mainion temppuiluun.

Tottakai saatiin yleisöä ja erityisesti tuntui huvittavan ajaminen syvistä vesilätäköistä - ei ongelmaa.

Olen itse ollut sen verran tosikko ettei monsut ole kiinnostaneet ja aina puhunut radalla ajamisen puolesta mutta nyt joutuu muuttamaan käsityksiä - hyvä niin  :cool:
Saatiin pojan kanssa hyvät naurut ja hänkin veteli autolla komeesti (7v). Suosittelen.

Auton mukana tulee muuten kattava suomenkielinen ohje joka kertoo sisäänajon ja neulojen asetukset erittäin yksityiskohtaisesti joten jos tuolla ei saa autoa toimimaan niin suosittelen sähköautoa tai ihan jotain muuta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #113 : 06.11.10 - klo: 17.52 »
Kommentoiden käsikirjaa, piru vie että mulla oli oudot ohjeet. Ensin, ei näkyny niitä numeroita neuloille (koska numeroitu 1 ja 2 :D) ja oli hieman ongelmia säätöjen kanssa. Mutta muistuttaisin hieman et ohjekirjassa on aika paljon vain suuntaa antava säätöohje. Ei nimittäin mulla toiminu niillä säädöillä mitä ohjekirjassa luki.
Voimaa ja valtaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #114 : 06.11.10 - klo: 17.56 »
Tietämättä mihin autoon viittaat - mutta Kruiserin ohjeet olivat suomeksi ja täydelliset ja neulojen asento just niinku piti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #115 : 06.11.10 - klo: 17.59 »
Tietämättä mihin autoon viittaat - mutta Kruiserin ohjeet olivat suomeksi ja täydelliset ja neulojen asento just niinku piti.
Outoa, minulla ei nimittäin käynnistynytkään ohjekirjan säädöillä (auton näet myös allekirjoituksessa, mutta kyseessä kyosho DRX) mutta kai sitten minulla maanantaikone :D
Voimaa ja valtaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #116 : 06.11.10 - klo: 18.34 »
Sitä arvelin (mutta kun topikki on eri autoista)
Gigassa on Orionin "viilama" .21 joka poikkeaa paljon tuosta DRX .18 koneesta.
Oliko ohjekirja tosiaan suomenkielinen? Mukanahan tulee myös japanissa printattu ohjekirja.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #117 : 06.11.10 - klo: 20.59 »
RcTerolla ihan hyvää kuvaa, tosin meno voisi olla vähän rajumpaakin  :cool:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FGhGTGo_FTk[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #118 : 07.11.10 - klo: 10.09 »
Olen itse ollut sen verran tosikko ettei monsut ole kiinnostaneet ja aina puhunut radalla ajamisen puolesta mutta nyt joutuu muuttamaan käsityksiä - hyvä niin  :cool:


Muistankin, että jossain vaiheessa kommentoit aika tiukasti periaatteella "polttikset kuuluu radalle".  :smiley: Mutta joo, tällä erää ei ola ratoja missä kävisi polttiksella ajamassa. Tuollaiselle monsulle niitä ajopaikkoja kuitenkin löytyy kohtuullisen helposti. Ja tuossahan ei ole se vauhti pääasia, vaan juurikin voi kiipeillä rinteitä ja kallioita tai ajella kahdella pyörällä. On varmaan hyvin erityyppistä ajelua kuin vaikka buggyllä pärtsääminen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #119 : 07.11.10 - klo: 10.21 »
On. Ja vauhtiakin 3-vaihteisella laatikolla piisaa, ei tarvii kulkee yhtään kovempaa. Eli varsin monipuolista ajoa ja rymistelyä niin että tontti tärisee.
Kiitos 20 vuodesta!