Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 215795 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #150 : 20.11.10 - klo: 21.33 »
Oma mielipide on kans et Madforce on ehk paras auto talviajoon tuollaisenaan jos hanges ajaa niin ei tarvi ees laparenkaita ja muutenki hauska ajaa talvel. Omas nykyään lukkoperä niin kulkee tosi hyvin hanges.  :afro:
Kyosho mad-force

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #151 : 20.11.10 - klo: 21.50 »
Höh - toimiko siis kaikki ok noin lumisenakin? Vai oletko tehnyt jotain suojauksia
radioboxiiin ja servoille?

Itse kävin tänään ulkoiluttamassa hetken Honkkarin trukkia ja toisella tankillesella ampui itsekseen kaasun täysille...  Onneksi ei mitään pahempaa sattunut. Radioboxi oli kohtuu kuiva joten varmaan kaasuservoon pääsi servopyörän juuresta vettä. No vaihdoin nyt vakkariservon tilalle Savoxin joten ei kun uutta keikkaa,jos vaan kelit sallii.  :tongue: CRC:tä suihkin lisäksi servojen akselien juureen.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #152 : 20.11.10 - klo: 22.16 »
Pieni O-rengas servovarren alle vaseliinin kans, niin servon kosteudesta johtuvat sekoilut ja hajoamiset vähenee keskimäärin 95% :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #153 : 20.11.10 - klo: 22.31 »




Onko nuo renkaat tuossa kuvassa käännettynä ääriasentoon vai löytyykö lisää kääntövaraa?
Kun seuraavan kerran ajelet, niin kokeileppa varsin, että minkäkokoinen kääntöympyrä tuolla tulee :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #154 : 20.11.10 - klo: 22.37 »
Ei oo täysin linkussa tossa kuvassa.

Saan kännettyä hyvinkin pienellä alueella (luokkaa neliö), ja vauhdissa etenkin jos käännän jarrulla. Kaasupäällä toki kääntösäde suurenee, mutta sekin vähän riippuu miten ottaa kiinni. Perää heittämällä kääntyy helposti pienelläkin alueella.

Kaikki pelaa hangessakin. Sähköt istuu sen verran ylhäällä joten lisäsuojauksia ei tarvita.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #155 : 21.11.10 - klo: 09.46 »
Mites noi renkaat, pakkautuuko lumi vanteen väliin? Mua ainakin vaivas viime talvena vähän toi märkä lumi kun se meinas pakkautuu sinne vanteen väliin ja rekaat ei kulkenu  :embarrassed:
Voimaa ja valtaa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #156 : 21.11.10 - klo: 10.56 »
En mä ainakaan huomannu. Tosin lumi ei ollut kauhean märkääkään.
Kiitos 20 vuodesta!

Paikalla HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #157 : 21.11.10 - klo: 11.25 »
Itellä oli reilu vuosi takaperin se´´alkuperäinen´´mad force,eli vanhalla GX21 koneella ja mielestäni kone oli helppo säätä ja toimi mielestäni moiteettomasti,tosin auto olikin eka rc:ni ja kun porukka puhuu,että auto ei kestä,niin oma Mädi sai kyllä ilmaa siihen malliin,kun oli eka autokin ja ainut osa minkä sain rikki oli 1 ohjaus pala.
Ja auto oli todella kiva ja mielestäni parhaimmillaan talvella lumessa,ja itellä ei ollut mitään suojauksia ja hyvin kesti.Itellä auto oli ajossa 6L verran ja koko omistus aikani osa saldona oli ohjauspala ja 1 vastai(koska ajoin ojaan).
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #158 : 21.11.10 - klo: 11.48 »
Pieni O-rengas servovarren alle vaseliinin kans, niin servon kosteudesta johtuvat sekoilut ja hajoamiset vähenee keskimäärin 95% :wink:

Jeps, tuota pitää varmaan kokeilla. Mistähän mahtaisi löytyä sopivan kokoista o-rengasta?  :huh:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #159 : 21.11.10 - klo: 14.09 »
Mainiota HuoH

Itsellä oli tossa sopiva sauma niin otin akselien perät auki ja laitoin diffeihin tuplarattaat sekä 20K öljyt. Ihan kokeeksi muuttuuko mitenkään. Ja kyllähän se huoltoväli noilla pitenee. Hauskaa puuhaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #161 : 21.11.10 - klo: 19.50 »

Näyttää erittäin sopivalta servojen "tiivistämiseen",kiitos Ile!
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #162 : 21.11.10 - klo: 20.59 »
Kerro sitten toimiko temppu!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #163 : 22.11.10 - klo: 09.08 »
No sunnuntainakin piti käydä pari tankillista pärtsäämässä ja nyt kaasussa oli Savoxin
digitaaliservo "crc-suojauksella". Kaikki toimi vallan mainiosti, tosin luntakin oli
pakkautunut auton sisuksiin vähemän kuin edellisella kerralla. Mutta täytyy jossain vaiheessa laittaa kaiken varalta vielä nuo o-renkaatkin.

Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #164 : 22.11.10 - klo: 09.49 »
Ookkei!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #165 : 22.11.10 - klo: 19.31 »
Ja Kruiseri tilattu Jyväskylän RC kaupasta, keskiviikkona pääsee sisäänajamaan, hiukan kylmä keli mutta täytyy varmaan kuumapuhaltimella avustaa joka tapauksessa.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #166 : 22.11.10 - klo: 20.03 »
Onnittelut  :cool:
Kannattaa joo, helpottaa huomattavasti. Ja laita sukka jäähdytyskannen ympärille jotta lämmöt pysyy kuumina sisäänajossa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #167 : 22.11.10 - klo: 20.35 »
Jep.
Oli pakko hankkia kunnon auto kun uudemman mallin Revo(5309) on palasina pöydällä, ei kestänyt vaihdeloota talven liukkautta :huh:

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #168 : 24.11.10 - klo: 19.47 »
Pari tankillista on nyt Madi käynyt tyhjäkäyntiä rätti kannen päällä ja 80C lämpöjä mittailin.
Helppo auto, tavaraa tankkiin pari ryyppy vetoa ja viidennellä käymään, hiukan lämmitin kaasutöhöllä ensin. Kaksi tankillista kävi sammumatta ja säätöihin ei tarvinnut paljoa tehtaan jäljiltä koskea.

Nyt vielä Futaban 2pl 2.4G radiot kiinni ja sisäänajon jatkoa ajaen.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #169 : 24.11.10 - klo: 20.10 »
Loistavaa!  :cool:
Toi ON hyvä auto ja moottori.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #170 : 25.11.10 - klo: 09.03 »
Onkos tuo Madin kone jotain eri sarjaa kuin vaikkapa Inferno sportisissa oleva? Kun muistelen tuota omaa reilun vuoden takaista harrastuksen aloittelua, niin aika uskomattomalta kuulostaa tuo "viidennellä vedollä käyntiin" ja "käynyt 2 tankillista
sammumatta"!!  :embarrassed:

No tuo esilämmitys kyllä helpottaa käynnistystä huomattavasti ja varmaan rätti kannen päällä
taas parantaa käntivarmuutta, kun lämmöt on paremmin kohdillaan. Kyllähän mä sen omankin kiesin aikoinaan sain käymään, mutta ei ihan viidennellä vedolla...  :grin:
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #171 : 25.11.10 - klo: 09.16 »
Kumma kyllä, vaikuttais olevan sama kone.

Oma lähtee about ekalla vedolla ja käy tankin alusta loppuun sammumatta, kertaakaan ei ole sammunut. Tämä ei ole siis mainos vaan fakta. Mutta koneet ovat yksilöitä, joten kaikkien puolesta en voi puhua, pitäisi testata enemmän. Letkuja olen hieman pidentänyt joka tasaa painetta; toisaalta alkuun käytin hyvällä menestyksellä ihan noita alkuperäisiäkin.

Nitro 25% modeltechnics big bang ja orkkis tulppa (Orioneja varalle mutta ei ole vielä tarvinnut).

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #172 : 25.11.10 - klo: 15.36 »
Onkos tuo Madin kone jotain eri sarjaa kuin vaikkapa Inferno sportisissa oleva? Kun muistelen tuota omaa reilun vuoden takaista harrastuksen aloittelua, niin aika uskomattomalta kuulostaa tuo "viidennellä vedollä käyntiin" ja "käynyt 2 tankillista
sammumatta"!!  :embarrassed:

se taitaa olla se vanha sinikantinen GX21 se surkea tuontuosta stumppaileva kone ja tää uus mustakantinen paljon parempi
pöö

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #173 : 25.11.10 - klo: 15.37 »
Sp4:ssa on BK eli mustakantinen eiks vaan
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #174 : 25.11.10 - klo: 16.14 »
Sp4:ssa on BK eli mustakantinen eiks vaan
Näin on.

Ja kommentoiden tuohon tyhjäkäyntiin ja käynnistyvyyteen, oma auto käynnistyi ehkä alta 10 vedon ja pysy käynnissä moitteetta, ajaminen onnistui todella hyvin, koska ajoin talven melkein kokonaan samoilla säädöillä, tosin säädin myöhemmin laihemmalle.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #175 : 25.11.10 - klo: 17.48 »
Täytyy myöntää että silloin joskus kun ensimmäistä polttista käynnisteli niin olin varma että kone on rikki ja käsi oli rakoilla, kyllä näihin metanoli koneihin kantapään kautta on vaan opittava ja Ari-pekan RC-sivut on tullut aikanaan luettua pariinkin kertaan :wink:


Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #176 : 25.11.10 - klo: 20.05 »
riippuu aika paljon säädöistäkin kuinka monta kertaa saa vedellä käyntiin sitä.omassa kauan aikaa sitten olevassa kyöstissä lähti yleensä laakista tai parista jos sattu hyvissä säädöissä olevan mutta sitten kun oltiin pielessä niin sitten sai nykiäkin.auto oli silloin ultima st gp ja moottori tais olla gx15 :azn:
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #177 : 25.11.10 - klo: 20.21 »
näin on, sillä on suuri vaikutus tuon narun vetelyn määrään.
se onkin niin jos ei viidellä nykäsyllä lähde niin sitten kannattaa säätää neulaa (ylä tai ala, ei molempia samaan aikaan) ja yrittää uudelleen.
säädöissä oleva lähtee kerrasta.
noista oppii tykkämään kun siitä tietää heti onko pannu säädöissä vai ei....
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Polle XD

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Uusi Kyosho Inferno neo KYSYMYKSIÄ!?!
« Vastaus #178 : 26.11.10 - klo: 20.32 »
kaikki polttoaineet toimii kaikissa moottoreissa.

 muistaa vaan että lennokkipolttoaineet lennokkimoottoreihin ja autopolttoaineet automoottoreihin

Ehkä ei ihan mulla kyllä traxxasin moottori pamahti tolla model technicsillä :cry:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #179 : 26.11.10 - klo: 20.33 »
Polle, se ei ole polttoaineesta kiinni mutta otan osaa. Tämä topikki ei ole kuitenkaan oikea siihen keskusteluun.

--

Mielenkiinnosta avasin kytkimen, siis irroitin moottorin 4 ruuvilla ja kytkinkellon yhdellä, aluminniset kytkinpalat (2) olivat nätissä kunnossa, ei purseita tmv. Joten takas pakettiin ja pannu kiinni. Ei huoltoa vaativia toiminpiteitä.

Lisäksi irroitin 3-pykäläisen vaihteen, 2 ruuvia pohjalevystä ja sitten akselin kiinnitysholkit molemmin puolin kahdella hex ruuvilla. Luonnollisesti rattaiden sisällä akselissa on 2 vaihtajaa peräkkäin koska 3-vaihteisesta kysymys. Rattaiden sisäkehän "vastinpalat" olivat kuluneet mutta kehälle poratut vastintapit vielä ok. Vähän mattoveitsellä siistin sisäpuolelta ja sitten takas pakettiin. Vaikuttaisi siltä että kestävät vielä ajoa ihan mukavasti.

Tämmöistä tällä kertaa.


Kiitos 20 vuodesta!