Kirjoittaja Aihe: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser  (Luettu 217161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #390 : 21.03.11 - klo: 10.21 »
Ok, toivottavasti kisat järjestyy.

Viikonlopun aikana tuli autolle tehtyä 'pura ja kokoa toimenpide'. Ei yllätys, mutta yllättävän löysään oli jätetty akselistojen ja iskunvaimentimien kiinnitykset. Lukitteita ei ollut pahemmin käytetty. Olipahan vaan mukava rakennella autoa kasaan ilman kiirettä ja vielä kun kelit lämpenisi niin pääsisi moottorille tekemään sisäänajon.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #391 : 21.03.11 - klo: 10.26 »
Niin.. yhdessähän näitä tapahtumia varmaan pitäs järjestää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #392 : 21.03.11 - klo: 10.35 »
Totta, olisiko paikallaan kartoittaa kisoihin halukkaat ja myös henkilöt jotka auttaisivat kisojen järjestämisessä? Jos järjestelyt jätetään yhden puuhamiehen harteille niin ei hyvä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #393 : 21.03.11 - klo: 10.51 »
Halukkaat vois ilmotella itsestään tänne
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_195823340457522
Siis jotka olis kiinnostunu esim. kisoista kesän aikana vaikkapa Ulvilassa

Junnun kanssa voitas tulla sekä nitro että sähkö monsulla
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #394 : 21.03.11 - klo: 14.32 »
En ole Facebookissa joten ilmoittautuminen tulisi tässä eli halukkaita olisi täältä tulossa allekirjoittanut + 1 yhdellä polttismonsulla.

Vielä auton iskareista sen verran, että ovatko MP xxx autoissa käytettävät big bore takaiskarit 01.IF346 mitoiltaan sopivat Madiin? Näytti olevan MFR:ssä kyseiset iskarit optiona.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #395 : 21.03.11 - klo: 15.32 »
Inferno NEO:ssa on samat iskarit takana, nykyään ne ovat B-mallia eli 3.5mm akselilla kaikki.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #396 : 21.03.11 - klo: 18.52 »
Sohjoa lennätin ruiserilla tänään ja oli hauskaa, renkaat pitää merkillisen hyvin lumella ja tuo beetlen koppa on hyvä, se on niin korkea että kun auton kaatoi niin usein pyörähti kokonaan ympäri takaisin pyörilleen ja meno jatkui.
Ihmettelin ajon aikana että kuinkas se Kössi nyt noin huonosti käy kun röpötti ja sammuikin :shocked: korin poiston jälkeen syy selvisikin, ilmanputsari oli pudonnut kyydistä ja kurkussa oli kunnon lumikasa, auto väärinpäin ja kunnon ravistus, putsari kiinni kunnolla ja käymään, onneksi oli puhdasta lunta eikä mitään hiekan sekoitusta...surkea vehje kun ei lumella käy :wink:

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #397 : 21.03.11 - klo: 22.14 »
Eikö ollu putsari nippusiteellä tiukasti kiinni...ai ai  :grin: Ei pitäis virnuilla , tiedä mitä kommelluksia tässä vielä itselle sattuu :laugh:

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #398 : 27.03.11 - klo: 00.56 »
Jeps, hiljaista täällä...
 Kelien lämpenemistä odotellessa tuli autoa rakenneltua mieleiseksi . Diffit saivat puuttuvat rattaat osineen. Ohjaukseen laitoin alumiiniset ohjausvivut ja iskunvaimentimien alapään kiinnityksiin laitoin lukkomutterit. Hyllystä löytyi ylimääräinen polttoainesuodatin joten sekin piti nikkaroida telineineen autoon. Radiolaitteisto vaihtui Sanwan gigaseen. Ohjauksessa 20 kg Savöx ja kaasu/jarrussa vesitiivis Futaba. Radioboxia tuli tiivistettyä ja vielä varmuudeksi vastari pääsi ilmapallon sisään. Ilmansuodatin on K-Factoryn ja laitettuna vain malliksi. Tuohon suodattimeen on myös sadesuoja. Ajovalosarjaa teki mieli autoon, mutta jäi vielä hankkimatta.

Nyt olisi polttoainettakin, mutta en hannai näin kylmällä lähteä leikkimään koneen kanssa...

Kännykällä otettu kuvajainen


Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #399 : 27.03.11 - klo: 10.10 »
Sisäänajamaan vaan, nyt ne hauskimmat ajokelit on. Kuumailmapuhaltimella ja rätillä/villasukalla pitää vaan motin lämpimänä ja mitä tuollaista RTR konetta niin kauheasti säälimään vaikka onkin ihan soiva peli :wink:.

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #400 : 27.03.11 - klo: 15.53 »
Jeps, totta tuokin, eihän tuo ole kuin rtr-kone ;) Tänään viimeistelin ohjauksen ja kaasun asetuksia niin ihmetytti Savöxin servon meluaminen. Servo toimii kunnolla, mutta rätinä ja surina on huomattavan kova. Futaba on huomattavasti hiljaisempi. Liekkö ominaisuus Savöxillä?

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #401 : 27.03.11 - klo: 16.10 »
Juu, mulla Honkkarin trukissa ohjauksessa 20 kiloa vääntävä oranssikuorinen Savox ja melkoista rutinaa ja räplätystä pitää sekin aika ajoin. Kai se vaan kuuluu asiaan.
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #402 : 27.03.11 - klo: 17.31 »
Pari tankillista tuli äsken ajettua ja taas jäi auto ehjäksi vaikka pelkkää hyppyä tuli ajettua lumipenkasta.
Nyt kun sai vähän pitoakin renkaiden alle niin keuliihan tuo helposti, katolleen hyppää kun pitoa riittää.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #403 : 27.03.11 - klo: 18.31 »
Ja mulla ei keuli ees kesällä! Tai siis auto ei keuli. Millä te sitä tehoo sinne saatte, oli kesällä jopa suht hyvin säädöissään.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #404 : 27.03.11 - klo: 19.12 »
kyllä sen pitäs keulia jopa vakio koneella kun se on säädöissään.

tai jos ei keuli niin tehokkaampaa konetta kehiin  :mrgreen:
pöö

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #405 : 28.03.11 - klo: 17.59 »
Tosiaan, saihan sitä kiskookkin kylmänä käyntiin 30 kertaa. Lämpösenä lähti kyllä ekalla.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #406 : 06.04.11 - klo: 20.49 »
Jeps, täsä Madin kanssa ollut pientä projektia. Pitää laittaa kuvia kunhan kaikki osat saapuvat ja saan autoa kasaan. Tulevana kesänä ei tarvitse enään nykiä vetostarttia  :cool:

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #407 : 06.04.11 - klo: 20.56 »
Mitäs oot tilalle keksiny? Ihanko sähköstartin?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #408 : 06.04.11 - klo: 21.00 »
Kone vaihtu  :wink:

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #409 : 06.04.11 - klo: 21.20 »
Ahaa. Määkin oon miettiny ostavani jonkun uuden 500€ koneen muttakun vilkasee lompakkoon ja näkee sen 15€ ja tajuaa että mitäs hankkia uus vetonaru ja mädiin tiger driveen sopiva avain niin tajuaa että siihen voi hetki mennä. Voittekos kertoa että mistä tietää (helposti kun en uskalla konetta avata) että onko kone väljä?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #410 : 06.04.11 - klo: 21.50 »
ja muistakaa ettei toi madin 3-portainen ole tehty järeille tehoille. sen takia vakio .21 on just passeli

olen miettinyt että jos ajaisin kilpaa niin laittaisin jonkin kisa .28:in ja sitten Inferno GT:n uusimman vaihteiston IGW008 3-portaisen tilalle niin olis varmaan aika päällikkö kisapeli. mutta kun en kisaa, niin en meinaa.. se on hyvä vakiona :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa InfernoSP4

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #411 : 06.04.11 - klo: 21.54 »
2fast4u - mikäs kone tuohon tulee tialle? Ja laitoitko tuon Kyöstin vakiokoneen heti kättelyssä kiertoon vai ootko ehtinyt kuitenkin jo ajelemaan sillä?
Traxxas Slash Platinum, Team Associated sc10, Losi 8ight 3.0

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #412 : 06.04.11 - klo: 21.55 »
mitä tarkoitat että ei oo tehty järeille tehoille gtwarrior

ei kestä vai?
pöö

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #413 : 06.04.11 - klo: 22.00 »
Mä oletin ettei tarvi. Musta ainakin toimiva vaihteisto.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #414 : 06.04.11 - klo: 22.35 »
Vakio vaihteisto on ns. kynsityyppinen ja siinä rattaat joutuvat sisäpuolelta koville jos tehoa on paljon.
sama on ongelma on esim. Inferno GT:ssä vakiovaihteella, joka ei kestä oikeita kisakoneita.

IGT optio vaihde IGW008 sen sijaan toimii paloilla kuten oikeissa kilpa-autoissa Evolva, V-one RRR jne.
Se kestää vaivatta tehot jotka tämän planeetan moottorit pystyvät tuottamaan.

Luultavasti tämän saa istutettua myös Kruiseriin, ovat lähellä toisiaan. Mutta se on kahdeksan kymppiä lisää ja jonkin verran sovitustyötä.

Huvi on lyhytikäinen jos vaihde ei kestä ja rattaat hajoaa sisäpuolelta. Siksi itse pysyn toistaiseksi vakiomoottorissa joka on ihan helvetin hyvä tohon autoon - oikeesti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #415 : 06.04.11 - klo: 22.44 »
kyl mulla on kestäny .26 forcen poweria jo toista gallonaa moiteettomasti toi vakio "loota"

ellei peräti jo kolmatta
pöö

Poissa 2fast4u

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #416 : 06.04.11 - klo: 22.59 »
2fast4u - mikäs kone tuohon tulee tialle? Ja laitoitko tuon Kyöstin vakiokoneen heti kättelyssä kiertoon vai ootko ehtinyt kuitenkin jo ajelemaan sillä?

Kössi on ajamaton ja taitaa mennä meidän nuorison käyttöön. Oma madi on nyt työn alla ja uuden moottorin takia voimansiirto menee uusiksi joten tästä tuli mukavan haasteellinen projekti.  Tosiaan laitan enemmän tietoutta kuvineen sitten kun saan autoa valmiimmaksi ja varsinkin tuon voimansiirron toteutuksesta.

edit: kirotus virheet
« Viimeksi muokattu: 07.04.11 - klo: 08.24 kirjoittanut 2fast4u »

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #417 : 07.04.11 - klo: 00.31 »
kyl mulla on kestäny .26 forcen poweria jo toista gallonaa moiteettomasti toi vakio "loota"

ellei peräti jo kolmatta

Ilahduttavaa kuulla tietysti. Paljon olen kuullut moitetta näistä Kyosho RTR vaihdelaatikoista joten jos välillä näinkin päin niin erittäin hieno juttu. Tosin ei tuo pannu järeimmästä päästä ole varmaankaan, ei mikään aito kisapannu sinänsä. No mutta joka tapauksessa tuo IGW008 voi sitten olla ratkaisu jos ongelmia alkaa kasaantua. Itse olen miettinyt että voisi väsätä kokeeksi kun tekemisestä tulee taas puutetta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #418 : 07.04.11 - klo: 07.40 »
Minulla on kans kestäny gm nitropull 28 konetta useemman gallonan ajan. Taitaa vieläpä olla eellinen omistaja virittäny ku kahtoo sisuskaluja. Jos joku muuten tietää et mistä saa helpoimmallla ja halvimmalla tohon koneeseen osii niin voisko kertoo.
Kyosho mad-force

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Inferno NEO ja Mad Force Kruiser
« Vastaus #419 : 07.04.11 - klo: 08.37 »
No on se nyt ihme ja kumma että kestää kun keskimäärin Kyosho RTR mallit ovat yleisen mielipiteen mukaan täyttä kuraa  :police:
Kiitos 20 vuodesta!