Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)  (Luettu 244035 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #420 : 10.02.15 - klo: 13.33 »
Kyllä. Nimenomaan.

Tässä nyt tietenkin tämän ohjeen mukaan aloitin kalibroimaan tätä ohjainta.
https://traxxas.com/support/Programming-Your-Traxxas-Electronic-Speed-Control

Nyt tietenkin on niin ettei enää toimi pakki ollenkaan.

Ohjeessa sanotaan jotakuinkin näin.
1: Paina nappia kunnes tulee vihreä -> punainen. Päästä EZ nappi.
2: Punaisella paina kaasu pohjaan.
3: 2 punaista, pakki pohjaan.
4: Sit pitäis vilkahtaa kerran vihreällä mutta mulla vilkkuu se vihree varmaan viis kertaa.

Eteenpäin menee kivasti mut pakkia ei ole.

Onko ehdotuksia mitä teen väärin?

edit: Löysin vielä suoraan suomalaisetkin ohjeet mutta yhtään ei parantunut tilanne.
http://www.rcm.fi/trxesc

 - viiksi
« Viimeksi muokattu: 10.02.15 - klo: 15.20 kirjoittanut viiksi »

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #421 : 10.02.15 - klo: 15.37 »
Kyllä. Nimenomaan.

Tässä nyt tietenkin tämän ohjeen mukaan aloitin kalibroimaan tätä ohjainta.
https://traxxas.com/support/Programming-Your-Traxxas-Electronic-Speed-Control

Nyt tietenkin on niin ettei enää toimi pakki ollenkaan.

Ohjeessa sanotaan jotakuinkin näin.
1: Paina nappia kunnes tulee vihreä -> punainen. Päästä EZ nappi.
2: Punaisella paina kaasu pohjaan.
3: 2 punaista, pakki pohjaan.
4: Sit pitäis vilkahtaa kerran vihreällä mutta mulla vilkkuu se vihree varmaan viis kertaa.

Eteenpäin menee kivasti mut pakkia ei ole.

Onko ehdotuksia mitä teen väärin?

edit: Löysin vielä suoraan suomalaisetkin ohjeet mutta yhtään ei parantunut tilanne.
http://www.rcm.fi/trxesc


edit2: Jätän teille nähtäväks ton tekstin ni voidaan yhdessä nauraa mulle.
Eli olin näköjään saanut itselleni tuon Race profiilin päälle.

 - viiksi

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #422 : 10.02.15 - klo: 15.42 »
Eikös nua vetarit ole aika pahoin kuluvaa sorttia. Näin olisin täältä niin lukenut   :laugh:

Alatukivarsia ne on myös vaihtaneet RPM sorttisiin. Vaihda sit kun näet mitä menee rikki, sillä lailla pääsee asiallisesti ruuvaamaankin. Tarkista kuitenkin nyt näin enshätään että kaikki ruuvit, hilut ja kitkuttimet on kunnolla kiinni.

Big boret on myöskin varmaankin hankintalistallasi jossain vaiheessa.  :wink:

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #423 : 10.02.15 - klo: 18.09 »
Eka koeajo suoritettu kunnon lumessa / loskassa.

Toivotaan että on just niin vedenpitävä kun luvataan :)

Ravistelin/puhaltelin isoimmat loskat pois ja jätin ylösalaisin kuivumaan.

Täytyy varmaan vähän kelmuttaa sitä ens kerralla. Varmaankin näissä lämmöissä kelmulla ei ylikuumene kuitenkaan tolla 2s akulla.
« Viimeksi muokattu: 10.02.15 - klo: 18.20 kirjoittanut viiksi »

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #424 : 10.02.15 - klo: 18.23 »
Hanki dusty motorsin suoja. Helpottaa elämää  :wink:

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #425 : 10.02.15 - klo: 20.26 »
Komppaan edellistä, itellä on postissa tulossa tuo Dusty Motorsin huppu. En ehkä suosittelin mitään kelmua tai muuta virittelemään, kyllä se lumi vaan aika vinhasti sulaa noiden osien päällä että saattaa se muovikin sulaa. Sitä vettä ei tarvitse kyllä pelätä, itse kopistelen enimmät lumet pois ja sitten auto kylppäriin ylösalaisin sulamaan.

Itsekin aika tuore harrastaja ja itellä mennyt tähän mennessä takaa laakeripesä, iskarin korkki aukesi korkeita hyppyjä tehdessä ja viimeksi hajosi etuvetarin pää. Ihan hirveästi ei ehkä kannata varastossa pitää osia kun on niin monta paikkaa mikä voi pettää, tietty jos meinaa jokatapauksessa päivittää tukevampiin niin sitten. Nuo laakeripesät eteen ja taakse on kyllä minusta ihan hyvä päivitys, hommasin RPM:n osat niin ne on paljon tukevammat eikä renkaissa ole väljää enää niin paljon.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #426 : 10.02.15 - klo: 21.40 »
Etsiessäni noita suojia törmäsin myös tämmöseen kovempaan malliin.
Oliskohan tästä mihinkään?

http://www.rcm.fi/korit/traxxas-korit/jconcepts-2085-illuzion-stampede-4x4-over-tray.html

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #427 : 10.02.15 - klo: 22.10 »
Jälkitoimitus. Eli odotettavissa viikon-3kk päästä.

Osta nyt vain se dusty motorsin stampedelle suunniteltu pussi.  :azn:

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #428 : 11.02.15 - klo: 19.08 »
Osta nyt vain se dusty motorsin stampedelle suunniteltu pussi.  :azn:

Oli sen verran vakuuttava postaus että tilasin samantien. Se on selvästi paras!

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #429 : 14.02.15 - klo: 12.41 »
Ennen kuin se Dusty motors saapuu tein eilen kunnon purkkavirityksen muovitaskun palasista ja teipistä.

Jätin tosta ylhäältä kokonaan auki ja nokasta ja perästä auki. Nyt ei enää renkaan sudittamat lumet lennä sisään ja tuuletuskin hoituu läpivedolla.

Ei se kaunis ole mut oli paljon kivempi putsaa kyllä vekotin kun ajot oli ohi. Muutama hassu pieni pisara vettä näytti olevan pohjalla. Varmaan etureiästä tullut.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #430 : 16.02.15 - klo: 12.22 »
Nyt kosahti itelläkin ensimmäinen vetari. Pitkään nuo alkuperäiset on kyllä talvella kesänytkin kun pitoa ei paljoa ole. Kevyt napsahdus kuului hypyn alastulossa ja sit loppu toisesta eturenkaasta veto. Näköjään katkesi ihan siitä uloimmasta pyöränlaakerin läpi menevästä osasta toinen korva irti.

Tuolla suositeltiin tuota MIP:in x-duty kittiä niin pistänkö sen saman tien tilaukseen vai onko parempia ehdotuksia? Eli siis tämä: http://www.amain.com/mip-traxxas-x-duty-front-cvd-kit-stampede-4x4/p201218

Niin ja tosiaan kaksi sarjaahan noita vetareita pitää sitten tilata, taakse vastaava, voi tätä rahanmenoa  :cry:

Itsekki nuita MIPin akselia meinasin seuraavaks koittaa, vissiin ovat kestävät :) Tilasin vielä kuitenkin traxxaxen akseleihin varaosia ja on näköjään niissäki päivitystä tullu. On sisempi pätkä vähä paksumpi mitä entisissä. Saa nähä kestääkö paremmin. Tosin otin nastatkin pois että ei rasittus liikaa ja moottoriki piti vaihtaa entiseen joten voi olla että kestäävät taas pitkäänkin.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #431 : 17.02.15 - klo: 18.08 »
En muista missään nähneeni että onko noissa vakiovetareissa joku tietty kohta mikä niistä sitten pettää kun voimaa on enempi, iteltä meni tuo "stub axle". Viime vkloppuna oli auto taas ajossa ja lystiä oli kun hanki kantoi :) Tosin sitten kun vaihdoin 3S:n paikoilleen ja otin vauhtivetoja jäisellä metsätien pätkällä niin eikös se mutkassa kiivenny penkan yli metsähallituksen puolelle ja petäjän kylkeen  :cry: Taloudellisesti ei iso remontti, keulapala katki ja diffikoppa halki, mutta taas auto seisoo varikolla osia odotellessa. No nyt ehtii tuota vetariasiaa taas miettiä.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #432 : 17.02.15 - klo: 18.42 »
En muista missään nähneeni että onko noissa vakiovetareissa joku tietty kohta mikä niistä sitten pettää kun voimaa on enempi, iteltä meni tuo "stub axle". Viime vkloppuna oli auto taas ajossa ja lystiä oli kun hanki kantoi :) Tosin sitten kun vaihdoin 3S:n paikoilleen ja otin vauhtivetoja jäisellä metsätien pätkällä niin eikös se mutkassa kiivenny penkan yli metsähallituksen puolelle ja petäjän kylkeen  :cry: Taloudellisesti ei iso remontti, keulapala katki ja diffikoppa halki, mutta taas auto seisoo varikolla osia odotellessa. No nyt ehtii tuota vetariasiaa taas miettiä.

Vakioista ilmeisesti hajoo ne "korvat", ainaki mitä ite kokeilin kerran parempien puutteessa. Mulla siis on nuo traxxaxen teräs viri vetarit joista nyt menny pari diffin ulostuloon tulevaa mutikkaa ja parista sisäpuolen akselista se ulkopää katkennu. Näköjään sisäakselit osaa vääntyäkkin, yhden jouduin jo oikomaanki, uudet siis vähä paksummat, lienee vahvemmatki. Tänään kunnostin noi, uudet ulostulot, sisäakselit murrokset ja suojakumit. Melkein kyllä kävi yhtä kalliiks ku kokonaan uudet ois ollu.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #433 : 20.02.15 - klo: 19.07 »
Mitenkähän mahtais nämä Teknon vetarit suoriutua?

http://www.amain.com/tekno-rc-m6-driveshaft-hub-carrier-set-rear-6mm/p174496

Siinä mielessä edullinen kun sisältää laakerit ja takahubit myös. Näissä ilmeisesti tuo sisäpää on tuossa hahlossa "irti" että pituus pääsee muuttumaan tukivarren liikkuessa. Lueskelin vaan että joillain ollut sellaista ongelmaa että hyppää vetari sieltä sisäpäästä pois, mutta se oli RPM:n tukivarsien kanssa. Luulin kyllä että ne ovat samanpituiset vakioihin nähden.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #434 : 24.02.15 - klo: 22.38 »
Noniin tässä on taas useita akullisia sahattu pihoja ja jäisiä parkkipaikkoja. Ihan holtitonhan toi on ajaa tuolla irtosoralla/jäällä.

Dustymotorsin pussi tuli ja suojaa kyllä todella hyvin. Kiitos vinkistä. Eikä täytynyt olla mikään aivan nero saadakseni sen asennettua (lukuunottamatta jousen suojia jotka oli yhtä tuskaa pujotella siihen päälle).

Nyt on kuitenkin jo aika pimeää duunin jälkeen joten meinasin että pitäisköhän duunaa jotku ledit tohon että edes näkis missä se auto on katollaan kun se meinaa välillä "kadota" silmistä johonkin.

Katselin suoraan tuolta kiinasta ja monessa oli tälläisiä liittimiäkin valmiina.
http://www.aliexpress.com/item/New-Highlight-12-LED-2CH-Flashing-Light-System-for-RC-Car-G-T-POWER-Smart-PPM/1973242372.html
Tai
http://www.aliexpress.com/item/RC-Roof-Top-Spot-Light-Set-5-LED-with-Plastic-Housing-for-1-10-Car-Buggy/32266439304.html

Kaikissa niissä luki että heitä sinne vaan plug@pray ja sitten kovaa ajoa. Ei mun stampedessa ainakaan ole mitään liittimiä mihin noita vois saada.
Onko jollain jotain vinkkejä tai vinkkisivustoja joista vois saada hieman tietoa miten noita ledejä saa näkyviin ilman että jokin palaa ;)

Taidan vaan ostaa biltemasta niitä avaimenperäledejä ja vetää kuumaliimalla ne tohon koppaan kiinni jos menee liian hankalaks ;)

- viiksi

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #435 : 24.02.15 - klo: 23.04 »
Pito-ongelmia on täälläkin, ketjut hieman auttaa. Piikithän ne olis parhaat mutta ei ole ylimääräisiä renkaita joista sellaiset tekis.

Dustyn pussi tuli itekin hommattua, melkeinpä paras investointi tuohon autoon tähän mennessä. Jousen suojat jätin vielä asentamatta kun lunta tuolla tuolla vain pöllyää, siitä se pois kuivaa. Kesäks sitten viritellä nekin paikalleen.

Nuo sinun linkittämät sarjat on molemmat nähtävästi sellaisia että ottaavat virrat vastarilta, eli sinne vaan tökätä liitin tyhjään paikkaan. Kattovaloista sanoisin sen verran että saattaavat olla entiset kun pari kertaa voltin tekee  :grin:

Ja tuo toinen sarja on sellainen jossa tulee eteen(kirkkaat) ja taakse(punaiset) valot, sekä varmaankin vilkut(oranssit). Jonkinlainen ohjainboksi tuossa näyttäis olevan että ne oranssit sitten vilkkuu kääntäessä, näin olen jossain nähnyt. Eihän niitä tietysti ole pakko kytkeä. Minkäänlaisia asennuskauluksia tuossa ei taida tulla mukana että ledi täytyy saada jotenkin patentoitua kiinni koriin, ja reikähän sille on tehtävä. Ite tilasin testimielessä hieman samanlaisen:
http://www.dx.com/p/new-no-solder-realistic-12-led-lighting-kit-for-rc-cars-trucks-1-10th-scale-smaller-black-red-297014#.VOzi4PmsXec

Itelläkin oli hetken aikaa oma patentti tuossa keulalla valaisemassa, aikaa tekemiseen meni pari tuntia, aikaa tuhoamiseen pari minuuttia. Nyt on puskurissa tuo traxxasin oma sarja ja voin kyllä kehua. Näyttää hyvin, todella hyvät asennustarvikkeet, tukeva ja saa tarvittaessa piuhat nypättyä irti.
http://www.hobbex.fi/fi/artiklar/valoramppi-led-lampuilla-traxxas.html
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #436 : 25.02.15 - klo: 07.58 »
Tuo traxxaxen oma on hyvä ja kestävä kun tulee puskurin "sisään" mikäli ei haittaa ettei ne korissa oo. Takavaloiks ite laitoin ledit näyttämään korin läpi niin ei tarvii johtoja kytkee aina kun korin laittaa.

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #437 : 25.02.15 - klo: 10.17 »
Nuo sinun linkittämät sarjat on molemmat nähtävästi sellaisia että ottaavat virrat vastarilta, eli sinne vaan tökätä liitin tyhjään paikkaan. Kattovaloista sanoisin sen verran että saattaavat olla entiset kun pari kertaa voltin tekee  :grin:

Mä en vaan löytänyt ainuttakaan tyhjää paikkaa mistään koko autosta vaikka koitin katsella. Voiko se olla niin että ne on jossain noiden vedenkestävien suojien alla ne tyhjät paikat?

ps. Kuten varmaan jo selvis niin mä joudun aina jo googlettamaan kaikki lempinimet kaikille laitteille sillä olen todella turisti tämän kanssa vielä (Vastarin tajusin just :) ).

--edit--
Avasin sen vastarin ja siellähän niitä liittimiä oli vaikka muille jakaa. Kiitoksia avusta.
Taidanki avata vaan jokaisen ruuvin mitä löytyy niin alan tajuamaan tästä enemmän.
Onko jollain Complete Idiot's Guide for Traxxas Stampede?

 -viiksi
« Viimeksi muokattu: 25.02.15 - klo: 10.32 kirjoittanut viiksi »

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #438 : 28.02.15 - klo: 18.13 »
Tervehdys tännekkin,

Tätä foorumia luettuani, päädyimme poikani (7v) kanssa ostamaan meille Stampede 4x4 VXL mallin. Auto ei ole vielä tullut, mutta apuja olisin jo tässä vaiheessa tarvinnut.

Autohan tulee 7-Cell 8.4V 3000 mAh NiMH akulla.
Olisiko jollakin laittaa linkkiä tehokkaampaan NiMH akkuun ja nopeampaan laturiin?
Jotta ei ajot loppuisi heti pojan ajovuoron jälkeen  :wink:

Tuollainen akku nyt äkkiseltään tuli ainakin vastaan

http://www.modellbau-bochum.de/Traxxas-Battery-Series-4-Power-Cell-4200mAh-NiMH-7-C-hump-84V-2951_1
 
Kiitoksia jo etukäteen.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #439 : 28.02.15 - klo: 19.51 »
Onkos jotain tiettyä syytä että haluat noissa NiMH akuissa pysytellä? Paljonhan porukkaa käyttää noita LiPo akkuja ja itse ostin oman stampeden suoraan sellaisella. Akkuja pyörii käytettynäkin täällä foorumilla aika paljon että ei ole pakko uusia ostaa, tosin uusi n. 5000mah 2S lipo maksaa suunnilleen tuon verran kuin tuo linkittämäsi NiMH.

Kyllähän se LiPolla kulkee sitten ihan eri tavalla, ehkä alkuun jopa liikaa mutta tuosta stampeden nopeudensäätimestä saa helposti sen harjoitusmoodin päälle että tehot puolittuu.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #440 : 28.02.15 - klo: 20.37 »
Onkos jotain tiettyä syytä että haluat noissa NiMH akuissa pysytellä?

Ei oikeastaan muuta syytä kuin se, että nuo NiMH akut olisi ilmeisesti helpompi käyttöiset.
Mutta pitääpä katsoa noita Lipojakin vielä uudemman kerran, ja näytti niidenkin lataamisesta olevan hyvät ohjeet täällä sivuilla.

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #441 : 03.03.15 - klo: 12.52 »
Ei oikeastaan muuta syytä kuin se, että nuo NiMH akut olisi ilmeisesti helpompi käyttöiset.
Mutta pitääpä katsoa noita Lipojakin vielä uudemman kerran, ja näytti niidenkin lataamisesta olevan hyvät ohjeet täällä sivuilla.

Minä itsekin olin täysin turisti noin kuukausi sitten kun tilasin oman vastaavan. Itse tilasin kanssa suoraan LiPo paketilla. Akun lataaminenhan on ihan täysin johdot kiinni ja odota vihreätä valoa projektia.

Itse foorumia lukiessani oli vaikeinta tajuta kaikki lyhenteet/lempinimet eri laitteista. Kyllä se siitä.
Taidan ajaa väärin kun ei edes 6 täyden akun ajolla ole vielä mitään hajonnut (paitsi naarmuja katolle pyörähtämisien takia).

 - viiksi

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #442 : 03.03.15 - klo: 22.29 »
Taidan ajaa väärin kun ei edes 6 täyden akun ajolla ole vielä mitään hajonnut (paitsi naarmuja katolle pyörähtämisien takia).
 - viiksi

Lainailen tässä itseäni. Akkulataus numero seiska. Vihdoin jotain meni rikki.
Aika säälittävää että se oli Wheeliebar kun peruutin itse oman kotitaloni seinään ;)



 - viiksi
« Viimeksi muokattu: 03.03.15 - klo: 22.36 kirjoittanut viiksi »

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #443 : 04.03.15 - klo: 16.29 »
Ei oikeastaan muuta syytä kuin se, että nuo NiMH akut olisi ilmeisesti helpompi käyttöiset.
Mutta pitääpä katsoa noita Lipojakin vielä uudemman kerran, ja näytti niidenkin lataamisesta olevan hyvät ohjeet täällä sivuilla.

Minä itsekin olin täysin turisti noin kuukausi sitten kun tilasin oman vastaavan. Itse tilasin kanssa suoraan LiPo paketilla. Akun lataaminenhan on ihan täysin johdot kiinni ja odota vihreätä valoa projektia.

Itse foorumia lukiessani oli vaikeinta tajuta kaikki lyhenteet/lempinimet eri laitteista. Kyllä se siitä.
Taidan ajaa väärin kun ei edes 6 täyden akun ajolla ole vielä mitään hajonnut (paitsi naarmuja katolle pyörähtämisien takia).

 - viiksi

No niin auto saapui, tilasin 6708 mallin ja tuli 6708L eli lipo-malli, akkuna oli Traxxas 2s 25c 7,4v 4000mah. Eli ei tarvitse sitäkään sitten enää miettiä :)
Nyt vain pussin ostoon, mukanahan tuli se oma laturi joka lataa 0,8amps, eli n 7h menee akun lataukseen,
SkyRC E6650 mallia tuossa jo vähän vilkuilin jos sellaisen ostaisi tilalle.

Edit: Koeajot suoritettu, kyllä oli nauru herkässä molemmilla kuskeilla, vaikka ajettiinkin training modella.
Tämän ensimmäisen ajokerran perusteella voin sanoa, että oli kyllä hyvä hankinta  :grin:
Nyt dusty motorsin pussia vain hankkimaan, oli tuota lunta niin paljon kopan sisällä
« Viimeksi muokattu: 04.03.15 - klo: 19.47 kirjoittanut Petsu77 »

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #444 : 05.03.15 - klo: 09.18 »
Lainaus

Lainailen tässä itseäni. Akkulataus numero seiska. Vihdoin jotain meni rikki.
Aika säälittävää että se oli Wheeliebar kun peruutin itse oman kotitaloni seinään ;)

 - viiksi

Niitä sattuu. Omasta ruuvasin tuon pois kun ei meinannu kestää tuossa yläasennossa. Saa nähdä tuleeko lumien hävittyä tarve laittaa takaisin, tai sitten jos kiinnittäis ne pelkät keulimispyörät tuohon "puskurin" tynkään.

Alkuviikosta maksoin tullit amainin tilausesta niin kohta olis sekin perillä. Pitää ettiä joku hyvä kuvienjakopalvelu niin sais pientä päivitystä tännekin tehtyä osista yms.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #445 : 05.03.15 - klo: 13.19 »
Pitää ettiä joku hyvä kuvienjakopalvelu niin sais pientä päivitystä tännekin tehtyä osista yms.

toi aijaa.com on mun mielestä hyvä just tälläsille foorumeille. Sieltä saa suoraan foorumille koodia jolla saa vastaavan pikkukuvan kun tuossa aiemmin toi mun wheeliebar kuva.

 - viiksi

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #446 : 05.03.15 - klo: 20.00 »
Sekä tinypic on toinen loistava palvelu.
Imageshack on mennyt maksulliseksi, niin olen jättänyt sen pois.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #447 : 05.03.15 - klo: 20.01 »
Noni! Tehdääs nopea esittely omasta Stampedesta.

Tässä ekassa kuvassa auto taitaa olla ihan vakiokunnossa ketjuja lukuunottamatta. Vähän turhan järeää tuo kettinki mutta tuo oli kaikista halvinta, sivuttaispitoa noilla ei saa kun pitkittäin ei kulje ketjua mutta välttää minulla. Painoa nuo tuo 80g/rengas että ei tuota hirveästi viiti lisätä.


Seuraavassa kuvassa näkyy nuo DX:ltä tilatut renkaat ja vanteet, hintaa 24€/sarja.
http://www.dx.com/p/184533
Laatu yllätti positiivisesti mutta kestävyydestä tai pidosta en osaa vielä enempää sanoa kun kerran vain noita kokeillut. Ei nuo nyt ihan rimpulat olleet kun painoa oli jopa 15g enempi kuin vakiorenkailla, kesällä sitten lisää noista


Renkaita tilatessa tuli DX:ltä myös moottorille ja noparille jäähdytystä, hintaa yhteensä n. 8€ toimii kuten pitää eli voin suositella.
http://www.dx.com/p/227149
http://www.dx.com/p/230310
Virrat otin niistä noparin johdoista joihin se traxxasin tuuletinkin tod.näk. tulisi kiinni. 6 volttia sieltä jännitettä tulee ja siihen nuokin tuulettimet on speksattu.


Tänään sitten kusti polki ja amainin paketti tuli perille. Ensimmäisenä asentelin paikoilleen pro-linen säädettävät koritolpat, säädöille ei sinänsä ollut tarvetta, kunhan vain korin sai alemmas. Siihen olisi tietysti riittänyt jconceptsin madalluspalikat mutta näytti että tällä saisi korin vieläkin alemmaksi ja hintakaan ei paha ollut. Asennus oli helppoa vaikkei ohjeita ollutkaan, olin aiemmin kattonut videon sarjan asennuksesta niin tiesin suunnilleen mitä tehdä.
Näillä korin saa melkeinpä 2cm alkuperäistä alemmaksi, tosin itsellä alkaa ihan alimmissa säädöissä ottaa kori kiinni kallistuksenvakaajaan, pari pykälää ylös niin sit mahtuu. Ja onpahan nyt säätövaraa tulevaisuutta varten jos tulee soviteltua jotain ihan muuta koppaa tähän. Korin kiinnityshän tässä sarjassa on erilainen, eli tolppien päissä on kierretangon pätkät joihin sitten ruuvataan metallikierteillä oleva "muovimutteri". Vaikuttaisi olevan ihan toimiva systeemi, tosin takana on melko ahdas tuo korin reiän ympäristö että ei nämä niin näppärät ole kuin sokat.
http://www.amain.com/pro-line-stampede-4x4-front-rear-extended-body-mount-set/p415869

Ennen:


Jälkeen:


Samassa paketissa tuli myös Pro-Linen Sand Pawit ja ne liimailin noihin Traxxasin All-Star-vanteisiin. Vanteet on maalattu mustaksi puolikiiltävällä Mastonin Rubbercompilla. Pyöräytin varmuuden vuoksi kumien sisään kierroksen mustaa jesaria renkaan venymisen ehkäisemiseksi. Renkaita piti pikkusen siistiä ja tietenkin pestä ennen liimausta ja huomasin että nämä oli huomattavasti vaikeampi liimata kuin nuo kiinanpoikien renkaat. Jos ei olisi ollut ohutta rengasliimaa käytössä niin olisi itku päässyt  :grin:
http://www.amain.com/pro-line-30-series-sand-paw-2.8-tire-2-xtm/p387162?v=223458
« Viimeksi muokattu: 05.03.15 - klo: 21.33 kirjoittanut Nenolanjones »
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa Nishiki

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #448 : 05.03.15 - klo: 21.13 »
Ei sattuis noista Nenolanjonesin päivityksistä löytämään tuotelinkkejä :) Pitää laittaa itsekin tilaukseen.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #449 : 05.03.15 - klo: 21.43 »
Linkit lisätty. Pääsääntöisesti varaosat tulee kyllä ihan Suomesta ostettua mutta näistäkin tavaroista esim tuota koritolppasarjaa ei vielä löytynyt täältä. Ja tietysti tuommoinen pikkusälä monesti tuolta DX:ltä. Näitä LiPo jännitenäyttöjä piti taas pari tilata kun entinen pääs irti ja hävis.
http://www.dx.com/p/180468

Yks setti naurettavan halpoja katurenkaita vanteineen tulee ja iskarit jousineen + muuta sälää mutta niistä lisää myöhemmin kunhan ensin näkee käykö ne edes paikoilleen  :grin:

Niin ja tulihan ne Tekno M6 vetarit tänään myös. Niitä ei tullu vielä paikoilleen laitettua, arvelin että ajellaan nyt nuo vakiot loppuun ensin.
« Viimeksi muokattu: 06.03.15 - klo: 14.49 kirjoittanut Nenolanjones »
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)