Kirjoittaja Aihe: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)  (Luettu 244119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #450 : 06.03.15 - klo: 10.56 »
Tässä vielä kuva kuinka kytkin nuo tuulettimet tuohon nopeudensäätimen johtoon.



1. Kaikki liittimet olivat naaraita eli ihan plug&play tämä ei onnistunut. Otin liittimistä muovikuoret pois, tämä onnistuu painamalla liittimestä metallista lukitusluiskaa pienellä ruuvimeisselillä tai vastaavalla. Niitä metallisia liittimiä en nähnyt tarpeelliseksi poistaa.
2. Kun kaikki liittimet on purettu, niputin plussat yhteen nippuun ja miinukset toiseen.
3. Kutistesukkaa ympärille ja lämpöä perään, done!

Homma onnistuu ihan yhtä hyvin vaikka teippaamalla, tulee varmasti myös tiiviimpi. Ennen kytkemistä ei ole varmaan huono idea tarkistaa että tuulettimet varmasti toimii ja puhaltaa oikeaan suuntaan, näissä kun ei sitä ole erikseen merkitty. Asennuksessa ei muuten mitään ihmeellistä ollut, moottorin lämpösiili vain painetaan paikoilleen ja se kestää siinä. Tuohon noparin tuulettimeen voi joutua etsimään sopivat ruuvit, ainakaan itselle ei käynyt ne mitkä tuulettimen mukana tuli. Kunhan vain pituus on sopiva ja ruuvi kiertyy vähän noparin jäähdytyssiilen ripojen väliin.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa suristin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #451 : 06.03.15 - klo: 15.11 »
Täällä myös yksi tuore Spedeläinen ilmoittautuu. Kuten moni muukin, ostin 4x4 VXL:n (LiPo) isän ja pojan yhteiseksi leluksi.

Mukava lukea muiden tekemistä päivityksistä, alkaa itsellekin toivelistaa kertymään :)

Omassa autossa hajosi melko tuoreeltaan (1kk:n takuuaikana) servo. Alkoi vaan pätkimään ja pian pimeni tyystin. Ei mitään fyysistä vikaa havaittavissa, sähköpuolelta antautui. Kun sitten asentelin uutta servoa paikoilleen, niin huomasin mielenkiintoisen seikan - servon varsi otti pakostakin kiinni auton runkoon/pohjaan ääriasennossaan. Jos sen olisi saanut asennettua aivan tarkalleen keskiasentoon, niin olisi ehkä mahtunut liikkumaan, mutta servon akselin hammastuksesta johtuen se tuli pakostikin aavistuksen vinoon jompaan kumpaan suuntaan ja osui auton runkoon siltä puolen. Taatusti kuormittaa servoa, kun ei pääse vapaasti kääntymään. RTR:n alkuperäistä asennusta en tullut epäilleeksi/tarkastaneeksi, joten voi olla että oli ottanut kiinni uutenakin, olisiko ollut syynä servon hajoamiseenkin... Tarkastakaapa omanne. Ratkaisin asian nyrhäämällä pienen palan muovia pois kardaaniakselin vierestä. Toinen mahdollisuus olisi ollut ohjelmoida servon liikerata pienemmäksi.

Kun sitten sain servon varsineen liikkumaan vapaasti ääriasennosta toiseen, niin huomasin, että sen säädettävän linkin toisessa päässäkin on toleranssit todella vähissä. Ottaa kiinni joko kardaaniakseliin tai toiselta puolen runkoon. Nähdäkseni väistämätöntä tämäkin, ainakin jos pyörät säätää suoraan trimmin ollessa nollilla. Vähäisellä muovin viilauksella ja säätämällä trimmi aavistuksen verran nollasta sivuun sai tämänkin viimein toimimaan ilman kinnaamista. Mutta ei sinne kyllä juuri välystä jää. Hermo meinasi mennä säätäessä.

Muistelen nähneeni foorumilla aiemmin jonkun asentaneen kardaanin ympärille jonkin putken "kardaanitunneliksi". Kokemukseni perusteella uskallan väittää, että ainakaan siinä tapauksessa ohjausta ei pysty säätämään koko servon liikerataa hyödyntäväksi, vaan on pakko ohjelmoida servon ääriasennot pienemmiksi.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #452 : 06.03.15 - klo: 15.49 »
Ne säädöt nyt on aina tehtävä, oli auto tai servo mikä tahansa.  :azn:

Poissa suristin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #453 : 06.03.15 - klo: 22.49 »
Olisipa vaan kiva tietää kuinka moni oikeasti tajuaa tuota autostaan tarkistaa, varsinkaan aloittelija. Mukana tulevassa ohjeistuksessakaan ei ole aiheesta halaistua sanaa. Ainakin minä ajattelin, että RTR tosiaan olisi RTR tältä osin. Tai jollei ole, niin siitä olisi syytä mainita :)

Mutta menköön tuo oman tietämättömyyden piikkiin. Oleellisempana pointtinani siis kuitenkin on, että tämän kyseisen mallin tapauksessa asiasta ei näytä edes selviävän pelkällä säädöllä. Tai no, jos säädöksi lasketaan servon liikeradan end pointtien rajoittaminen ohjaimen puolelta, niin sitten. Mutta pelkällä ohjauslinkistön säätämisellä homma ei ratkea. Itse ratkaisin asian tosiaankin alkuperäisosia muokkaamalla...
« Viimeksi muokattu: 06.03.15 - klo: 23.16 kirjoittanut suristin »

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #454 : 07.03.15 - klo: 09.27 »
Samaan ongelmaan tämäkin aloittelija törmäsi. Eli ohjaus ottaa siihen kardaaniin.
Pitää seuraavana tarkistaa se trimmi. Ja sitten muita säätöjä,katsotaan miten onnistuu

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #455 : 07.03.15 - klo: 09.35 »

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #456 : 07.03.15 - klo: 10.58 »
EPA:lla ja dual ratella säädöt.  :azn:

EPA:
http://youtu.be/KH3mYvzWK1E?t=1m22s

D/R:
http://youtu.be/KH3mYvzWK1E?t=5m53s

Kiitoksia, pitääpä tutkia miten tuosta TQi ohjaimesta nuo saa tehtyä  :azn:

Poissa suristin

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #457 : 07.03.15 - klo: 11.06 »

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #458 : 07.03.15 - klo: 12.10 »
TQi säädöt on selostettu täällä: https://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf

Kiitoksia vain satelee  :azn:
Laitoin ohjeiden mukaan end pointin ja nyt ei ota enää kardaaniin kiinni

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #459 : 07.03.15 - klo: 21.06 »
Tunneli on tehty vanhasta pienestä verhotangosta, kun sattui sopiva löytymään nurkista :azn: Olisiko ollut messinkiä. Halkaisijaltaan n. 13mm ja seinämävahvuus jotain 0,5mm.

Katkaisin tangon n. 1mm lyhemmäksi kuin moottorin kiinnikkeen/spurrin ja etudiffin akselin tyven väli. Tanko on kiinnitetty spurrin päästä sen läpinäkyvän kardaanisuojanlevyn kiinnityspultin alle pellistä taitellun kiilan avulla. Näkyy aiemmassa kardaanitunneli1 kuvassa. Putken etupään kiinnitys tehty käyttäen hyväksi myös sitä kardaaninsuojalevyn etupään kiinnityspistettä. Oma pieni pultti oli juuri sopiva.

Tuli sen verran sekava sepustus joten täällä juttua lontoon kielellä vastaavasta josko auttaisi http://traxxas.com/forums/showthread.php?8902947-Low-Maintenance-Thread/page4

Hiekkaa tuonne ei ole mennyt lainkaan eli toimii erinomaisesti. Negatiivisena asiana se, että rajoittaa hieman ohjauksen ääriasentoa toiseen suuntaan. En ole kokenut sitä tosin ongelmana.

No nyt löyty meilläkin oikea käyttötarkoitus noille verhotangoille  :azn:
Itse en ollut noin kätevä käsistäni, että olisin saanut tuollaisen kiilan tehtyä. Joten laitoin vain sen etupään kiinitysruuvin kiinni ja vähän kuumaliimaa sivuille.

Poissa KeDa21

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #460 : 13.03.15 - klo: 13.40 »
Terve! Tuli tuossa noin 6kk sitten hommattua ensimmäinen rc-auto eli Traxxas Stampede 4x4 VXL RTR. Autoon olen ollut tosi tyytyväinen, mukava leikkikalu myös lapsille. On hommattu uutta vannetta ja "talvirenkaat" yms, sekä itselle akuksi EP Traxxas-LiPo 11,1V 4500 mAh. On helppo ajettava ja voimaakin piisaa.

Nyt ilmeni sitten ensimmäinen vika autoon, eli kun painaa kaasun pohjaan niin moottori kyllä reagoi heti mutta auto ei lähde liikkeelle enää heti räväkästi niinkuin ennen, vaan miettii aikansa ennenkuin pääsee liikkeelle. Tuntuu kuin jokin löisi siellä tyhjää "huutaa vain" . Kun vika tuli ilmi ajossa, niin sen jälkeen auto ei enää liikkunut lainkaan, vaan pyöri vain tyhjää. Mikähän sieltä voisi olla mennyt rikki? Auttakaa amatööriä  :shocked: Kiitokset jo etukäteen!

Toivottavasti tuli oikeaan paikkaan viesti ..

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #461 : 13.03.15 - klo: 13.43 »
Tarkista nyt pinioni ensimmäisenä :)

Poissa KeDa21

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #462 : 13.03.15 - klo: 13.46 »
Sen verran olen autoakin jo purkanut, että tarkistin sen jo ja kunnossa oli! :)

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #463 : 13.03.15 - klo: 13.55 »
No entäs slipperi?

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #464 : 13.03.15 - klo: 13.55 »
Spurri ei ota kii.
Koita kiristää tai jos on tapissa niin auki ja karhenna levyä.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #465 : 13.03.15 - klo: 15.28 »
Tuota slipperiä veikkaisin minäkin. Huomasitko että haisiko auto erikoiselle? Vähän palaneen kytkimen haju? Tuo homma kävi itelle kun kaveri testasi autoa nollakelin aikaan paksussa lumessa ja lähti ajamaan on/off kaasulla, eihän se liikkunut kohta mihinkään. Kiristyksellä sai ajoon taas.

Tänään saapui nuo kiinanpoikien jouset ja kattelin vähän olisko niistä mihinkään.

http://www.dx.com/p/236946

Ensivaikutelma laadusta oli ihan hyvä, viimeistely oli siisti kaikinpuolin. Heti kyllä huomasin että todella löysät nuo on, kyllä niissä jotain öljyn tapaista sentään sisällä oli, sen huomasi kokeilemalla. Piti sitten heti avata yksi että ottaa ne litkut pois ja pistää laadukkaammat 30w öljyt sisään. Huomasin että halpa hinta on haettu sillä ettei iskaria ole täytetty edes kokonaan, oli siellä sentään tiiviste"hattu".

Sitten tarkastelin mäntää enempi ja sekin oli aivan liian väljä, eikä siinä ollut edes perinteisiä reikiä vaan lovi reunassa molemmin puolin. No ei mikään ihme ettei kovin tunnu iskua vaimentavan. Kaivoin laatikosta noita stampeden mukana tulleita iskarin mäntiä ja ne itseasiassa käy paremmin paikoilleen kuin tuo alkuperäinen. Harmi vaan että nuo traxxasin männät on aavistuksen paksumpia joten toista lukitusprikkaa ei saa paikoilleen. Pitäis vähän ohentaa tuota mäntää niin mahtuis. Tämän totesin liian myöhään ja nyt prikka on osina  :tongue:

Pitää jostain hommata prikkoja ja jatkaa projektia myöhemmin, ehkä noista jotain sais aikaan. Pituuskin näissä ei ihan pitänyt paikkaansa vaan ovat alkuperäisiä hieman pidemmät mutta menee hyvin paikoilleen. Alapään kiinnitykseen vaatisi ainoastaan pienen prikan koska alapään holkki on liian lyhyt. Sitten kuvia kansalle:







Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #466 : 13.03.15 - klo: 15.35 »
Kun vika tuli ilmi ajossa, niin sen jälkeen auto ei enää liikkunut lainkaan, vaan pyöri vain tyhjää. Mikähän sieltä voisi olla mennyt rikki? Auttakaa amatööriä  :shocked: Kiitokset jo etukäteen!

Jos kyseessä on se tuossakin kuvassa http://www.amain.com/traxxas-vxl-3s-velineon-brushless-power-system-combo-waterproof/p146995 näkyvä combo, niin noista moottoreistahan on niitä 'magneetteja irronnut akselistaan' jos nyt oikein kuvasin sanoiksi.. eli kone 'käteen', pidä pinjonista / sen akselista kiinni jollain pihdeillä vaikka ja kaasua varovasti lisäten.. jos kone pyörii tyhjää, ni se oli siinä ( eli jonkinlainen takuu lie noilla moottoreilla, joku niistä kirjoitteli aiemmin jossain..  )

..tai sitten helpommin, koppa pois yms. näkemäesteet että näät sen pinjonin/spurrin, sitten painat autoa 'maata vasten' ettei vahingossakaan sutisi ( jos toimisi ), niin näät että pinjoni pysyy paikallaa jos kone kiertää ( jos siis tuo koneen kuvattu hajoaminen kyseessä.. )
« Viimeksi muokattu: 13.03.15 - klo: 15.41 kirjoittanut SixStars »
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #467 : 13.03.15 - klo: 22.03 »
Juurikin magneetti irti roottorin akselista. Liimaaminen onnistuu sopivan ohuella lukitteella.
Moottori on todella helppo purkaa jolloin diagnoosin teko onnistuu. Tai ainakin pois sulkeminen.

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #468 : 13.03.15 - klo: 23.36 »
Liimaaminen onnistuu sopivan ohuella lukitteella.

Just näin.. nyt kun autotallissa istun ja purkin löysin, niin kerran tommosen korjasin CRC Extra lock - luja kierrelukite - aineella.. makso varmaan lähemmäs parikymppiä Motonetissä, mutta halvempi ku uus roottori ulkomailta ( 50 € ? )..
Korjaus on toistaiseksi kestänyt kaverin autossa ( tehty 2014 keväällä ).. kannattaa vaan tarkistaa moiseen ryhtyessään se akselin kohta 'syvyyssuunnassa' - mulla jäi se takapää vähän töröttämään kun ei ollut tota suojamuovia siellä johtojenpuoleisessa päässä tallessa.. pinjonille jäi kuitenkin riittävästi tartuntapintaa / matkaa sinne toiseen päähän onneksi  :roll:
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #469 : 15.03.15 - klo: 09.50 »
Onko teillä muilla tuo rattaiden suoja miten tiivis? Viimeks kun mökillä ajelin ja siellä hiekkaa jo paikoitellen näkyi niin johan sitä tuolla rattaidenkin kopassa oli. Auton alla taitaa nuo kaks reikää olla yhteydessä sinne, ne laitoin ruuveilla tukkoon mutta tuolle päällä olevalle suojalle en ole mitään vielä keksinyt, se kun ei mielestäni kovin hyvin istu paikoilleen.



Niin ja tosiaan pitää kyllä parannella tuota dusty motorsin pussin kiinnitystä myös, edestä varsinkin kun ei se kovin napakasti istu.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #470 : 15.03.15 - klo: 14.20 »
Ei mulla nuin paljoo oo ollu kertaakaan. En tosin missään tompsussa oo ajellukkaan. Olihan suoja kunnolla paikallaan,  minusta se aika hyvin istuu siihen kun loksahtaa paikalleen.

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #471 : 16.03.15 - klo: 15.02 »
Niin ja tosiaan pitää kyllä parannella tuota dusty motorsin pussin kiinnitystä myös, edestä varsinkin kun ei se kovin napakasti istu.

Mun mielipide on että tarkoituksella se jää siitä edestä auki jotta ilma kulkee läpi "tuulitunneli"  tyylisesti jäähdyttäen laitteistoja.
Ei sen sutimishiekan pitäis käytännössä mennä sinne sisään.

Poissa Nenolanjones

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #472 : 16.03.15 - klo: 19.25 »
Lainaus
Mun mielipide on että tarkoituksella se jää siitä edestä auki jotta ilma kulkee läpi "tuulitunneli"  tyylisesti jäähdyttäen laitteistoja.
Ei sen sutimishiekan pitäis käytännössä mennä sinne sisään.

Mutta eikös se pussin materiaali ole sen takia niin ohutta tavaraa että ilmanvaihto on tarkoitettu tapahtuvan sen läpi? Pitää testailla kun tässä käy ajelemassa. On tuossa pari kertaa menny 3S:llä lämpösuojaus päälle vaikkei mikään lämmin keli olekaan. Johtunee siitä että ajonopeudet ei kuitenkaan ole päässyt kovin kovaksi kun ei ole pitoja ja suht pienellä alueella ajellu. Silloin ei ilmavirtakaan paljoa pääse jäähdyttämään.
Traxxas Summit (Castle 2200kv & MXL-6S)

Poissa KeDa21

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #473 : 18.03.15 - klo: 11.48 »
Nyt vihdoin kerkesin auton kimppuun taas ja aloitinkin tuosta slipperistä. Kiristelin sitä mutteria omasta mielestäni vain vähän ja laitoin kolskeet kasaan. Sitten testaamaan ja autohan toimii! En tosin ajanut kun vain testi mielessä ihan hetken, koska ilmeisesti kiristin kuitenkin vähän liikaa kun "tyhjiltään" autoa työtää huomaa suuren vastuksen mitä ei aikasemmin ollut. Yritin videoitakin etsiä kyseisestä toimenpiteestä, mut ei löytyny kun englanniks ja kielimiehinähän se on täyttä hepreaa.

Eli slipperiä pitäisi varmaan vähän viellä löysätä, mutta onko jotain hyvää vinkkiä miten sopivaan tiukkuuteen?

Kiitokset nopeista ja hyvistä vastauksista!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #474 : 18.03.15 - klo: 12.05 »
Traxxasin slipperi on on/off -tyylinen eikä sitä saa säädettyä luistamaan pehmeästi. Varsinkaan työntämällä autoa ei tunne ero slipperin säädössä.
Moottorin asennolla säädetään rataskosketus oikeaksi ja tämän tuntee autoa työntäessä. Lähinnä liian kireälle säädetyn välyksen huomaa kun auto tökkii eikä rullaa kevyesti.

Poissa KeDa21

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #475 : 18.03.15 - klo: 13.05 »
Traxxasin slipperi on on/off -tyylinen eikä sitä saa säädettyä luistamaan pehmeästi. Varsinkaan työntämällä autoa ei tunne ero slipperin säädössä.
Moottorin asennolla säädetään rataskosketus oikeaksi ja tämän tuntee autoa työntäessä. Lähinnä liian kireälle säädetyn välyksen huomaa kun auto tökkii eikä rullaa kevyesti.

Suuri kiitos tästä! Empähän tullut tuota ajatelleeksi ollenkaan ja kun kielitaito ei ymmärtäny moista videoista. Nyt on moottorin asennolla säädetty toimimaan niinkuin aikasemmin. Kyllä taas kelpaa ajella ja kun kelikin alkaa olla jo mitä manioin! Eikun kesärinkulat alle ja ulos päästelemään.

Poissa viiksi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #476 : 19.03.15 - klo: 09.46 »
Eli ymmärsinkö oikein että jos auto "nylkyttää" kun sitä yrittää vaikka sammuneena työntää eteenpäin on moottori hieman "vinossa"?

Mulla se on ollut jo vakiona semmoinen rtr paketista suoraan avattuna.
Luulin että sen kuuluukin olla ;)

Pitäs melkein aina joku guru ottaa mukaan kun ekaa autoa ostaa.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #477 : 19.03.15 - klo: 11.08 »
Uusimmissa se kyllä nylkyttää varmaan vaikka moottori oliskin säädetty oikein. Niissä kun on tuo uuden mallinen moottori.

Poissa Petsu77

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #478 : 22.03.15 - klo: 16.44 »
Varmaan tätä asiaa täällä aikaisemminkin puitu, mutta ei sattunut silmään.

Pystyykö miten helposti muuttamaan jarruttamisen asetuksia?
Nyt auto heittää voltit, kun jarrutetaan. Eli ei ihan noin agressiivisesti tarvitsisi reagoida jarruun.

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« Vastaus #479 : 22.03.15 - klo: 20.45 »
Varmaan tätä asiaa täällä aikaisemminkin puitu, mutta ei sattunut silmään.

Pystyykö miten helposti muuttamaan jarruttamisen asetuksia?
Nyt auto heittää voltit, kun jarrutetaan. Eli ei ihan noin agressiivisesti tarvitsisi reagoida jarruun.

Ei vakio noparissa taida olla säätöä. Alustaa säätämällähän saa mutta se muuttaa samalla ajoakin. Täytyy opetella jarruttaa loivemmin  :grin: itelle tilasin just uuden noparin, siinä näytti olevan pieni säätövara jarrutuksellekkin. Samoin peruutus vaikuttais olevan säädettävissä hitaammaks.

Edit. En kyllä oo varma saisko ohjaimesta end pointtia muuttamalla säädettyä molempia kerralla?