Kirjoittaja Aihe: Hobao Hyper 10 TT  (Luettu 21013 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Hobao Hyper 10 TT
« : 23.10.10 - klo: 00.54 »
Noniin, ilta tossa hypistelty ja hiottu vehettä. Kertokaahan ratakokemuksia ja setuppivinkkejä kun pääsette pirssiä käskettämään.

Huomioita oli hyper 10SC:n tyylinen klappi keulassa, mikä oli ainaki itelle lähinnä vaan visuaalinen vika, ei haitannu omia ajoja. Muutoin makia pirssi, jokseenki vaan tuntuu että iskarit pitää koota uusiksi ekojen testien jälkeen, melko jämerä tuo tehassäätö.

Tilaa ei pahemmin ollu, koneen iso tuuletin ottaa koriin kiinni ja ezrun60A säädin LRP:n föönillä ei meinaa mahtua kopan sisään  :mrgreen: Pitää miettiä mitä noille tekee, kuumailmapuhallinta ja venytystä ehkä.

Auton paino oli itellä ilman akkua ja becciä ja ponderia ~1850g

Ens viikolla ratatesejä ajeleen!

Muutama kuva, verrokkina Asson T4







Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #1 : 23.10.10 - klo: 08.57 »
Oisko kellään hajua, mikä tän auton sisäinen välitys on? En löytänyt, vaikka kahlasin koko intternetin läpi.  :laugh: SC:n välitys on ilmeisesti 2.13, mutta lieköhän tuo tässä sama.

Pitäis päästä laskemaan, että mitä pinionia kantsis alkaa kokeilemaan 3000KV koneen ja 2S lipon kanssa.

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #2 : 23.10.10 - klo: 10.41 »
manuaalin mukaan lautasratas on 39T ja pinjoni 10T eli sisäinen välitys on 3.9... ja näköjään hiukan eri, mitä SC:ssä...

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #3 : 23.10.10 - klo: 12.59 »
Eli jos noin on, niin eihän tuolla 3000KV koneella vakiopinionilla kule mihinkään  :p

Pitää varmaan katella jostain about 20t ratasta...

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #4 : 24.10.10 - klo: 17.59 »
Joo pirssin mukanahan tuli 13 pinjong ja sc:ssä tuli 12 mukana. Omaan ruuvailin ton 13 rataxen kiinni, katotaan sitte mimmonen tosta tulee ja miten luotto ezrunista nousee savu  :mrgreen:

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #5 : 24.10.10 - klo: 22.11 »
Eli jos noin on, niin eihän tuolla 3000KV koneella vakiopinionilla kule mihinkään  :p

Pitää varmaan katella jostain about 20t ratasta...
Oma pirssi päätti majottua vielä postisedän hoiviin viikonlopuksi.Ehkäpä huomenna pääsis hypisteleen sitten..

Mitkä sähöt jätkällä on tulosa tuohon? Itellä tullee talveksi ainakin tuo Ezrun 60A kiinaihme ja 3500kv L kannu. Joutuu varmaan jonkusen pinjonin tilaileen kuhan näkkee mitä siihen vois mahtua.

Ajot lähinnä radalla 2S akulla, ettei mittää överi bashaus tehoja tarvi, mutta ois mukava olla sitä pehmeää vääntöä riittävästi.  :azn:
« Viimeksi muokattu: 24.10.10 - klo: 22.29 kirjoittanut Harw »

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #6 : 24.10.10 - klo: 22.23 »
Sähköt on vielä varmaan matkalla lentokoneessa, mutta tulossa olisi Hoppuking HK-100A nopari ja Kedan 3000KV L-kannu mosa. Ite oon tässä päivän vatvonu, että lähtiskö 19t vai 20t pinionilla liikkeelle.. kuluuhan se sunnutai siinäkin.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #7 : 25.10.10 - klo: 10.15 »
Mä luulin, että SC:ssä ja 10 TT:ssa on sama välitys. Rattaat pitäisi olla samat diffibokseissa, kuten myös pääratas.

Pitää tarkistaa asia varaosalistasta. Mikäli rattailla samat osanumerot, on ne siis samat molemmissa malleissa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #8 : 25.10.10 - klo: 12.07 »
Juu, on vähän tuo sisäinen välitys vielä hukassa.. Olisi hyvä jos siihen saisi vahvistuksen, ennenkuin alkaa pinioneita tilaamaan.

Toisaalta tuntuisi kummalta jos välitys on sama SC:n kanssa, siinähän on erikokoiset renkaatkin. SC:n välityksillä tulisi tuohon melkoinen aavikkovälitys.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #9 : 25.10.10 - klo: 15.30 »
Juu, on vähän tuo sisäinen välitys vielä hukassa.. Olisi hyvä jos siihen saisi vahvistuksen, ennenkuin alkaa pinioneita tilaamaan.

Toisaalta tuntuisi kummalta jos välitys on sama SC:n kanssa, siinähän on erikokoiset renkaatkin. SC:n välityksillä tulisi tuohon melkoinen aavikkovälitys.

eikös tuo 2,2 Trukkyn rengas ole kuitenkin aikastalaikka sama halkasijaltaan kuin sc:n eli n.4-4.2" halkasija
« Viimeksi muokattu: 25.10.10 - klo: 15.45 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #10 : 25.10.10 - klo: 15.44 »
No jaa, en ole luonnossa SC rengasta koskaan nähnyt, vain kuvien perusteella arvioin. Jos noin on, niin eihän tässä sitten mitään onkelmaa  :roll:

Edit. Meikähän on sekoillut ihan tosissaan. Ei tuon SC:n välitys voi millään olla 2.13, sehän olis ihan järjenvastaista.. Kummassakin täytyy olla tuo 3.9, että saa edes jotain järkeviä lukuja rollout kälkulaattorilla..

Sisäinen 3.9, spurri 42T, pinioni 13T ja renkaat 105mm. 5000KV kone 2S:llä => about 50km/h

Jatkakaa.
« Viimeksi muokattu: 25.10.10 - klo: 16.00 kirjoittanut bazz »

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #11 : 25.10.10 - klo: 23.26 »
Pääsin itekki hypisteleen pirssiä  :p Makian olonen kampes..

Näyttäs olevan kyllä reilusti tilaa isommallekki motille ja spurrille. Mistä se bazz oli hommaamassa niitä isoja 20T rattaita? Liquidista kattelin mutten löytäny ku 18T. En kyllä oo laskeskellu tarviiko noinkaan isoa..

Toinen homma mikä piti testata heti oli, että mahtuuko asson tappi trukkivanteet alle. Vanne tullee kyllä melko lähelle kääntöpalaa ja käytännössä tullee hinkkaamaan ajossa siihen. Vetareiden shimmauksella saattas just saada meneen. Buggy vanteita ei tarvinnu ees koittaa.

Servosaveri näytti olevan melko löysällä, kiristelin pari kierrosta heti alkuunsa. Jännä ettei mukana tullu muita servovarsia. Minkähän tyypin varsi tuo oli kun sujahti sanwan servoon melko mutkattomasti. Näytti kyllä olevan melko pehmeää muovia ja tulee varmaan korkkaamaan jossain vaiheessa kun taistellaan kärkipaikoista kovalla pidolla.
 
Muutenkin pultteja sai kiriä sieltä täältä. Kannattaa käydä ne läpi ennen ajoa. Siiven kiinnitys telineeseen näyttää olevan sitä luokkaa, ettei kierteet tuu kestään kovin montaa "siipi edellä" -ländiä. Sais olla semmonen läpipultti ratkaisu kuten isommissa.

Manuaali löytyypi tuolta:
http://ofna.com/pdf/14621-14623-Hyper-tt.pdf

Enää tarvis tulla lissää tekniikkaa postisa ja päästä ajaan  :mrgreen:

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #12 : 26.10.10 - klo: 08.05 »
Tower Hobbiesilta kattelin ja näytti olevan Novakilla pinioneita 20T asti. Siis 5mm akselilla oleville koneille.

Meikällä on Savöxin servo ja se oli ainakin jämpti, elikkä tuo servovarsi on siis ilmeisesti mallia Futaba.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #13 : 26.10.10 - klo: 19.59 »
Itellä on futaban 9551 kiinni ja sarvi nasahtaa hyvin pooreihin. Sama oli 10sc:n kanssaki, ei ollu ton sarven kans ikänä mitään ongelmia.

Tosa muutama foto pirssistä maalattuna. Vähän polttelis päästä radalle  :mrgreen:






Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #14 : 26.10.10 - klo: 21.54 »
Heh, kummin päin sulla oli koppa käsissä, kun liimasit kyljen tarran...  :wink:

Mitkä renkaat tuossa on alla? Taisi tulla mukana paketissa?

Tomi

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #15 : 26.10.10 - klo: 22.18 »
Aivan kauhean ruma muodoiltaan tuo kori.
Axial SCX 10 TR

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #16 : 26.10.10 - klo: 22.39 »
Heh, kummin päin sulla oli koppa käsissä, kun liimasit kyljen tarran...  :wink:

Mitkä renkaat tuossa on alla? Taisi tulla mukana paketissa?


Pullo ainaki oli oikeinpäin ;D

Renkaat on noi pakettirenkaat. Hokastiin Harwin kans ettei tohon juuri kannate muita pistää, kun tommosen pre glue setin sai ihan sika halvalla vrt että alat osteleen erikseen. Amainilla tais olla 29 taalan luokkaa.
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_26_38/products_id/186709/n/OFNA-Pre-Mounted-Tire-Set-4


Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #17 : 27.10.10 - klo: 07.20 »
Musta kori on todella hieno. Eh joo tarrat.  :lol:
« Viimeksi muokattu: 29.10.10 - klo: 15.13 kirjoittanut -HL- »
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #18 : 31.10.10 - klo: 09.38 »
Tässähän on hexit?
E. Löyty.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #19 : 03.11.10 - klo: 19.11 »
Tuossapa tuo meikän kötös juuri niputettuna. Kopan alla on todellakin ahdasta, joten tovin sai miettiä miten nuo kaikki roippeet saa sinne tumpattua.

Hilpeyttä on myös herättänyt tavattoman äänekäs voimansiirto. Paikansin äänen lähteeksi sekä etu- että takadiffien lautasrattaiden ja ulostulopinionien välisen välyksen, jota siis ei ole. Sovitus on tosi tiukka eikä sitä voi säätää. Noooo, jospa nuo ajamalla vähän kuluu ja hiljenee..

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #20 : 03.11.10 - klo: 19.43 »
Mitenhän me erotetettaan omat autot bazz:n kans jos oot Winter Jumpseja tulosa Ouluun ajaan? :mrgreen:

Itekki kuuntelin tuota voimansiirron rallatusta mutten viittiny alkaa  periä purkaan jos se vähän löystyy.

Pistähän bazz kokemuksia kun oot saanu testit otettua. Itellä ei vielä oo uutta konetta käsillä niin joutunu tuommosella alitehosella tesettään. Alusta tuntu kyllä kivireeltä mitä montulla vähän käytiin koittaan.


Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #21 : 03.11.10 - klo: 19.49 »
Kovasti on sama värimaalima..  :p

En oo vielä päässy testailee, ku ulukona sattaa vain vettä..

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #22 : 08.11.10 - klo: 15.47 »
Mitä sähkövermeitä teillä on näissä autoissa? Mä olen ajatellut samaa settiä kuin Corrissa, eli Novakin HV sarjaa.

Onko kellään ajovideota?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #23 : 08.11.10 - klo: 15.56 »
Pari videoo:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NCRrKOTBdd8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mhIxQXeP9As[/youtube]
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #24 : 09.11.10 - klo: 20.49 »
Eipä oo vielä videoita omasta. Onkohan maailmalta lisää, haluttas nähä miten nuo vörkkii..

Eniveis, kävin ottaan tänään testejä -7 pakkasisa. Veti alustan kyl heti tönkkiin. Iskarien palautuminen pohjasta oli semmosta kymmenen minuutin luokkaa, niin veivasin nuo pumputtimet ihan uusiksi, saa nähä mitä tullee. Niistä palautetta myöhemmin kuhan on keretty testata. Oli muuten ne iskarien suojakumet viilletty halaki jo valamiiksi joka kulmasta  :angry: Onkohan muilla ollu näin ? Lisäksi siipi meni jo pilkkeiksi  :mrgreen:

Uus kiinamosa oli kyllä ihan mukavan tuntonen. Tosin ei kulukenu vielä tarpeeksi. Eli 3500kv + 15T ei riitä kuin ehkä jollekki sisäradalle. Nakataan taas pari hamppia isompaa pinjonia seuraavaksi..

Muuten pirssi oli lievästi puskeva, eli kääntymistä pitäs saaha lissää. Diffeille en oo tehny vielä mitään. Ehotuksia?
« Viimeksi muokattu: 09.11.10 - klo: 20.57 kirjoittanut Harw »

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #25 : 09.11.10 - klo: 21.29 »
Joo ei oikeen hobaon asennusmaureilla oo jakarit hallussa. Omissa pumpuissa oli kans kortsut valmiiksi sipulina  :roll: Täytynee tilata noita joskus lisää, nyt noilla ei oo kyllä juur mitään virkaa. Tuo vakio oili noissa pumpuissa on kyllä ihan ihmeellistä polttoöljytervaa, ois jännä tietää mihin lämpötiloihin toi on säädetty.

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #26 : 09.11.10 - klo: 23.16 »
Uus kiinamosa oli kyllä ihan mukavan tuntonen. Tosin ei kulukenu vielä tarpeeksi. Eli 3500kv + 15T ei riitä kuin ehkä jollekki sisäradalle. Nakataan taas pari hamppia isompaa pinjonia seuraavaksi..

Sitten, kun kone alkaa olla nuhasen olonen, löytyy täältä apuja. Pitkäkannunen sensorillinen 3600kv / 6,5T mosa liikuttaa kirppua jo kivasti ja kestää välittää. Näkyy jenkkipojilla olevan vastaavan kokoluokan Novak HV käytössä.

Poissa bazz

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #27 : 10.11.10 - klo: 10.31 »
Itse en ole vieläkään autoa päässyt testaamaan, kun tuli tuo talvi.. Moottori on siis välikannu 3000KV kiinailmiö ja pinionina paikallaan 18T, joka todennäköisesti voi olla liian pieni.

Taidan tässä kesää odotellessa ihan suosiolla vaihtaa kuitenkin nuo iskarilitkut, siis jo ennen kuin ajan metriäkään. Minkä paksuisella tuota kannattaisi lähteä liikkeelle? Ajattelin siis ajoa sisälämpötiloissa.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #28 : 10.11.10 - klo: 11.49 »
Ei kyllä mitään hajua, ite lähin liikkeelle 25-30w sekasotkuilla. Lähinnä vaan semmoset liemet että sai iskarin liikkumaan  :mrgreen: Nuot varmasti vielä muuttuu, kunhan vaan pääsis ajaan tyyppejä. Kokeilin asson 40w öljyä, mutta se veti pumpun ihan tönköksi.

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Hobao Hyper 10 TT
« Vastaus #29 : 11.11.10 - klo: 11.45 »
Radalla ei oo lumilinko käyny, niin mentiin sitte suttaan parkkipaikalle. Piru että on hauska laitos, pääsis vaan oikealle radalle testaamaan!

Pakkasta ei tunnu muoviosat kestävän, etupuskurista näytti olevan jo toinen puoli katki. Sinne loopin sisään kantsii ehkä tunkia joku kumimaton palanen vaimentamaan puskurin "pohjaamista".

Pakko lähtiä kolaamaan ousan rata pikapuolin auki  :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lqp6eTaD5us[/youtube]