Kirjoittaja Aihe: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat  (Luettu 3346 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« : 26.10.10 - klo: 20.15 »
Erät ja tarkempi aikataulu seuraa huomenna, ilmoittautumisajan umpeutumisen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 27.10.10 - klo: 16.14 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #1 : 27.10.10 - klo: 16.02 »


PKSRCA TOURING I, 30.10.2010, ISOMYYRIN RC-KESKUS, VANTAA

ERÄT JA KILPAILIJAT:

NO.   KILPAILIJA

ERÄ 1   TSM-10
1   Viljami Kutvonen
2   Henry Sallmén
3   August Poutiainen
4   Karri Salmela
5   Lasse Ilvessalo
6   Jani Hovi
   
ERÄ 2   TSM-10
1   Sami Salmela
2   Jukka Häkämies
3   Markus Riekkinen
4   Matias Riekkinen
5   Juha Ahola
6   Janne Kiiski
   
ERÄ 3   TSP-10
1   Sami Takkinen
2   Petri Oksanen
3   Matti Niinistö
4   Jonni Kotola
5   Aake Kutvonen
6   Ari Lappi
7   George Gustafsson
8   Mihail Tsistovski
   
ERÄ 4   TSP-10
1   Jari Valkola
2   Markku Honkanen
3   Pekka Kuronen
4   Tuukka Tiainen
5   Niko Laineaho
6   Teemu Toivonen
7   Petteri Kauppinen
8   Niko Lindvall
   
ERÄ 5   TSS-10
1   Janne Mäkynen
2   Esa Sarkimo
3   Isto Lehtinen
4   Tino Eriksson
5   Jona Oksanen
6   Pekko Iivonen
7   Toni Rasku
8   Seppo Koskenmäki
9   Juha Söderholm
   
ERÄ 6   TSS-10
1   Tomi Jermalainen
2   Sami Huhta
3   Jyrki Malinen
4   Jarno Halonen
5   Petteri Jäntti
6   Petri Hoffman
7   Matti Iivonen
8   Ari Sarkimo
9   Matti Vasara
   
ERÄ 7   TSS-10
1   Axel Toivonen
2   Ossi Kaario
3   Jaakko Louhi
4   Tuomo Otsavaara
5   Joel Valander
6   Eetu Pesonen
7   Lauri Malinen
8   Timo Levänen
   
ERÄ 8   VTR-10
1   Jonni Kotola
2   Jerry Hellström
3   Patrik Perola
4   Timo Hilpi
5   Olli Haikarainen
6   Toni Johansson
7   Joni Laakso
8   Aleksi Mäenpää
9   Riku Nivaoja
   
ERÄ 9   WGT-10
1   Jarkko Mustonen
2   Tommi Wikstén
3   Mikko Laitinen
4   Ilpo Koivisto
5   Pasi Nevalainen
6   Max Mört
7   Jukka Ruuskanen
8   Matti Vähämäki
9   Jari Virtanen
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo: 17.00 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #2 : 27.10.10 - klo: 21.39 »
Edellä olevaan aikatauluun tulee vielä pieni täsmennys, VTR-10 finaalit pidennetään sääntöjen mukaiseen 8 minuuttiin.

Samoin WGT erät tulevat muuttumaan 6 minuutin mittaisiksi.

Tarkennetaan vielä tähän tuota ajoformaattia, eli alkuerissä paras tulos ratkaisee finaalipaikat.
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo: 11.15 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #3 : 28.10.10 - klo: 11.37 »
Päivitetty aikataulu lauantaille:

Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #4 : 28.10.10 - klo: 12.53 »
Olisiko WGT:ssä (ja miksi ei myös VTR:ssä) mahdollista/ järkeä ajaa 1 harjoitus + 1 alkuerä ja 6 finaalia joista vaikka pisteet lasketaan yhteen esim 4/6? Finaalien lähtöjärjestys voisi määräytyä jokaiseen lähtöön aina edellisen finaalilähdön perusteella.

Ei oikein ole mitään järkeä hinkata finaalien lähtöjärjestystä kolmen alkuerän voimin. Paljon antoisampaa olisi toisia vastaan ajaminen.

Tätä kaavaa käytettiin viime talvena ulapalla ajetuissa kisoissa joissa osallistujia oli joissain luokissa vähän ja kaikki mahtui radalle kerralla.
Old fart

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #5 : 28.10.10 - klo: 13.09 »
Olisiko WGT:ssä (ja miksi ei myös VTR:ssä) mahdollista/ järkeä ajaa 1 harjoitus + 1 alkuerä ja 6 finaalia joista vaikka pisteet lasketaan yhteen esim 4/6? Finaalien lähtöjärjestys voisi määräytyä jokaiseen lähtöön aina edellisen finaalilähdön perusteella.

Ei oikein ole mitään järkeä hinkata finaalien lähtöjärjestystä kolmen alkuerän voimin. Paljon antoisampaa olisi toisia vastaan ajaminen.

Tätä kaavaa käytettiin viime talvena ulapalla ajetuissa kisoissa joissa osallistujia oli joissain luokissa vähän ja kaikki mahtui radalle kerralla.

Kuullostaa myös yleisöystävälliseltä formaatilta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #6 : 28.10.10 - klo: 13.09 »
Niin, ensinnäkin toivoisin tietysti että toiveet ilmaistaisiin hieman aiemmin, jotta tarvittavat muutokset olisi mahdollista/järkevää tehdä, kilpailukutsu ajoformaatteineen on kuitenkin ollut nähtävillä reilut kolme viikkoa.

Toisekseen lähtökohtana on vakiintuneen ajotavan mukaiset kisat, joten kai tämä menettely on jossain kohtaa myös hyväksi todettu. Olemme kuitenkin lisänneet ajettavien finaalien määrää esim. A8-formaatista, joten siinä suhteessa suuntaus lienee oikea. Kerhokisojen yhtenä tarkoituksena on "valmistaa" uusia kuskeja isompiin kisoihin, joissa formaatti on kuitenkin jokseenkin vakio.

On tietysti harmi, että kaikkiin luokkiin ei ole useita erällisiä kilpailijoita, mutta sen vuoksi en tässä vaiheessa lähtisi kilpailuformaattia enää muuttamaan. Kyllähän yleisölle voi ajaa alkuerissäkin jos haluaa..
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #7 : 28.10.10 - klo: 13.39 »
Hieman vielä hämmennän tuota edellista asiaa.

Tässä konkretisoituu nimenomaan näiden "uusien luokkien" mukaan ottamisen haaste. Näkisin mielelläni mahdollisimman paljon kuljettajia mahdollisimman monessa luokassa, mutta osin totuus taitaa olla se, että itse kilpailuihin osallistuvien osalta se ainoastaan sirpaloittaa osanottajat pienempiin osalohkoihin, kuin että toisi tosiasiallisesti kovin montaa uutta kuljettajaa mukaan. Itse harrastustoiminnassa asia on kovinkin toisenlainen, joten ihmetyttää kovasti, että "uusien luokkien" kuskit ovat sittenkin kovin haluttomia tulemaan kilpailemaan, vaikka tahtotilaa ainakin virtuaalisesti tuntuu löytyvän.

Äkkinäinen johtopäätös tästä voisi olla se, että kannattaako ns. virallisten luokkien lisäksi kisoissa ajattaa ollenkaan epävirallisia luokkia, kun edes ajoformaatti ei sovi johtuen pienestä osallistujamäärästä. Perinteisiin touring-luokkiin tuntuu kuitenkin aina olevan kysyntää useamman erän verran.

Mainittakoon tähän lopuksi vielä se, että tämän kannanoton tarkoitus on lisätä ymmärrystä siitä, että kilpailuja ei ole ilman kilpailijoita, missään luokassa. En dissaa missään tapauksessa mitään uutta tai vanhempaakaan luokkaa, päinvastoin pyrin tämänkin esimerkin kautta kannustamaan kaikkia tulemaan mukaan kisoihin, siellä on varmasti hauskaa.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #8 : 28.10.10 - klo: 15.12 »
Joo ihmettelen myös se että nyt kuin VTR luokka saisi olla mukana kisoissa niin muihin luokkiin mennään vain ajelemaan vaikka kisassa ollaan mukana.
Pääkaupunki seudun ulkopuolelta ei juuri näy kuskeja, ihmettelen myös sitä vaikka VTR kuskeja on vaikka kuinka paljon.
Hitto tuo Mikon ehdottama juttu ei olis ollut paha lainkaan   :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #9 : 28.10.10 - klo: 15.42 »
Mennään nyt tämä kisa niinkuin on alunperin kaavailtukin.

Ehdottaisin, että mikäli haluatte seuraavissa kisoissa kyseisen ajotavan käyttöön, lisäätte VTR- ja WGT-sääntöihin pykälän, jossa sanotaan, että:

"Mikäli kilpailijoita ei ole yhtä erää enempää, ajetaan ilmoitetusta ajotavasta poiketen vain yksi harjoitus- ja yksi alkuerä. Muut erät ajetaan finaalilähtöinä, joiden pisteet lasketaan lopputuloksissa yhteen siten, että huonoin finaalitulos jää yhteistuloksista pois."

Tällöin asia olisi helppoa ja yllätyksetöntä myös kilpailunjärjestäjille, kuten myös kanssakilpailijoille. Kilpailujen sääntöjä ja ajotapaa ei oikein voi huutoäänestyksellä määrittää.
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #10 : 28.10.10 - klo: 16.03 »
No, vastaavia päätöksiä on tehty kilpailuaamuna.

WGT:n kohdalla mikään ei muuttuisi päivän kulussa, ainakaan aikataulun osalta. Pistelaskua vaan täytyy harjoittaa päivän mittaan, mutta se ei liene mahdoton asia. Riippuen Napen kierroslaskentaohjelmasta tuo formaatin muutos, alkuerät-> finaaleiksi ja pistelasku onnistunee tehdä valmiiksi.

Mutta jos asia tuntuu liian hankalalta niin ajellaan sitten kelloa vastaan. On vaan todella turhaa herätä klo 6:00 aamulla kun ensimmäinen ajo jolla on mitään merkitystä on 3. alkuerä klo 13:25!
« Viimeksi muokattu: 28.10.10 - klo: 16.09 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #11 : 28.10.10 - klo: 16.17 »
Kyse ei ole asian toteuttamisen hankaluudesta vaan siitä, että kisat viedään läpi sovitulla tavalla ja että asioilla on tietty linja. En haluaisi itse ainakaan olla kilpailemassa sellaisessa kisassa, jossa aamun tuulen suunnan mukaan päätetään kilpailuformaatti. Toki joustavuutta ja "innovatiivisuutta" pitää olla, mutta lienee kohtuullista antaa näille innovaatioille muutaman viikon tasaantumisaika, niin nähdään asian todellinen tarve.
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #12 : 28.10.10 - klo: 16.30 »
No kysehän on nimenomaan siitä että sillä kilpailemisella olisi joku järki.

Nyt ajetaan 2 harjotusta + 3 alkuerää vain sen takia, että tiedetään missä järjestyksessä ajetaan sitten sitä kilpaa. On paljon tehokkaampaa treenata kelloa vastaan omalla ajalla kun kerran tunnissa 5 min jaksoissa.

Jos nyt kyseessä olisi edes jonkun sortin sarjakilpailu tms. "virallisempi" tapahtuma niin ok, ajetaan kuten yleisesti sovittu. Nyt kyseessä on kertsikisat, jotka ovat juuri se paikka jossa voisi kokeilla erilaisia juttuja, mitä toi nyt ei edes ole vaan hyväksi todettu menettely kun osallistujia on vähän. Näin siis tehtiin ulapan viime talven sarjassa ja joinakin kertoina tämä päätös tehtiin aamulla kun todettiin, ettei kaikki ilmoittautuneet tulleetkaan paikalle.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #13 : 28.10.10 - klo: 16.38 »
Ymmärrän oikein hyvin Pekan näkemyksen.
Tarkoitus kerhokisoilla on monesti se että uudet kuskit pääsevät sisään kisaformaattiin jne.
Vaikea on päästä sisään siihen todelliseen formaattiin mikäli ajetaan jollain toisella.


Ymmärrän toki tuon Mikonkin näkemyksen.

Messuilla formaatti oli loistava varsinkin yleisön kannalta.
Ajettiinko me nyt yks alkuerä ja sen jälkeen vain finaaleita joissa lähtöjärjestys määräytyi aina tilanteen mukaan.
Messuilla tais olla vielä niin että katsottiin nimenomaan pistetilanteen mukaan eikä vain edellisen hiitin mukaan.
Kiva ja näyttävä formaatti, mutta ei vastaa sitä todellista formaattia millä sitten yleensä ne oikeet kisat ajetaan.
Eikä siis ainakaan kouluta uusia kuskeja mitenkään siihen oikeaan kisaamiseen.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #14 : 28.10.10 - klo: 17.13 »
No, vastaavia päätöksiä on tehty kilpailuaamuna.

Mutta jos asia tuntuu liian hankalalta niin ajellaan sitten kelloa vastaan. On vaan todella turhaa herätä klo 6:00 aamulla kun ensimmäinen ajo jolla on mitään merkitystä on 3. alkuerä klo 13:25!

Onko tämä nyt todellista?

Tekis mieli jo sanoo jotain muuta, mutta totean vaan että kilpailuformaatti on ollut tiedossa yhtä kauan kuin kisatkin, eli noin kolme viikkoa. Jokainen kisanjärjestäjä tehköön kisansa niinkuin parhaaksi katsoo ja jokainen saa päättää itse mikä on turhaa ja mikä ei.

Edelleenkään tämä äänestäminen ei täällä johda mihinkään, ainakaan tämän kisan osalta.
Flying Calacucco

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
Vs: PKSRCA Touring I / Aikataulu ja erälistat
« Vastaus #15 : 28.10.10 - klo: 23.12 »
Nyt herää kysymys kerhokilpailujen tarkoituksesta.
Onko kyseessä harjoituskilpailu jossa kilvanajamisen lisäksi harjoitellaan myös varsinaista kilpailuformaattia kaikkineen mitä siihen liittyy, vai onko kyseessä puhtaasit hauskanpitoa kilpailun muodossa?

Kerta puitteet on vallan loistavat myyrissä, mikään ei estä ajamasta 1x alkuerä + 7x finaalia vaikkapa jokaisena iltana jos siltä tuntuu.


Jos kerhokilpailuja ajetaan niin eiköhän noudateta yleistä kilpailuformaattia, vaikka juuri nyt ei ajettaiskaan maailmanmestaruudesta.

Tuo 1/2/6 (vai mikä olikaan) formaatti on ihan jees jos kuskeja on suhteellisen vähän ja eräkierroksien väliin jää hiukan aikaa, mutta kisassa jossa yli 70 kujettajaa viidessä eri luokassa ja lähdöt tappituntumalla koko päivän ei oikein taivu moiseen.



Muistutuksena vielä, RaceNET liveseuranta tarjolla kisapaikalla.