Kirjoittaja Aihe: Kyosho VE sarjan autot  (Luettu 224499 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #630 : 30.01.16 - klo: 19.53 »
Näköjään uutta touring/drifting rtr-pakettia pukannut Kyosholta:

https://youtu.be/-HBHc4amnws

https://youtu.be/MeX9qHYkx6Q
« Viimeksi muokattu: 30.01.16 - klo: 19.56 kirjoittanut Ipperu »
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #631 : 13.02.16 - klo: 10.29 »
Kyllä tämäkin driftaa nätisti  :grin:

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #632 : 14.02.16 - klo: 12.45 »
Ajojen jälkeen tuli huolettua tämä subun sisäkuntoon ja vaihdoin diffi ja iskariölpät. Toinen jäi vielä huoltoa vaille. Toki jos sisäradalle mennään niin renkaat vaihtuu radiaaleihin.



Kivoja pelejä nämä. Helppo operoida, kestäviä kuin mitkä ja vesisuojattuna kelillä kuin kelillä. Parasta junnun kanssa driftaa assulla kylkimyyryä side by side. Ja siihen ei tarvii drifirenkaita vaan gummit toimii parhaiten.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #633 : 14.02.16 - klo: 13.16 »
Eikös sulla, Mikari ole ollut DRX:kin? Miten näitä kahta autoa vertailisit, näin "hauskuus"-asteikolla?  :cheesy:DRX on tuossa omalla hankintalistalla käynyt välillä ja on kai se siinä vieläkin.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #634 : 14.02.16 - klo: 19.53 »
joo kyllä molempia ollut, DRX oli myös 1:8 sähköillä ja 4S akulla.

jos yksin ajaa niin kyllä DRX on paljon kovempi menijä sillä 3S akulla vakiona kulkee todella hyvää kyytiä joten hauskuutta on siinä mielessä fazer VE-X:ää enemmän. 4S akulla ja 1/8 sähköillä ja GT renkailla asfaltilla myös ihan vauhdikas peli.

huono puoli DRX:ssä on heikko kori eli ei kestä hittiä ja on kallis varaosa. siitä isompi miinus koska korin takia autoa joutuu aika paljon säästelee. varsinkin kun niin komeen näköinen (ehjänä). sitten jos soralla ajaa niin vaikka DRX on suojattu osittain sisältä niin kyllähän se hetkessä on sen näköinen ettei kauheesti huvita sitä rallia ajaa .. vaikka itseltä löytyy paineilmat sun muut.

kaverin kanssa edellisistä syistä voisin jopa väittää että fazer on vähintään yhtä hauska ellei hauskempi. tosin asfaltilla driftata ja siihen sopii nimenomaan pölyinen asfaltti. soralla tuolla en näe käyttöä vaikka onhan tuolla rally topikissa näistä modailtu viissiin ihan kelpo pelejä. Fazerin käyttökustannukset ovat minimaaliset: 1 lipo akku ja renkaita joskus (viime loppu kesä vedettiin vakioilla ja ne riitti). Vauhti on sopiva eli ei mikään tykki ja se pitää auton ehjänä kun ei kulje liian kovaa. Ei yksin mutta kaksin tai kolmin. Tai no oli mulla lumella hauskaa ihan yksinkin bashata :)

tekniikassa ei hirveesti eroja, DRX 3S lipo yhteensopiva siinä suurin ero ja isompi koko. vaikka fazerissa on muoviset vetarit (kuten mm. traxxas autoissa) niin sillä ei ole ainakaan negatiivista merkitystä. kardaani alumiinisena on nätimpi eikä woblaa jos käyttää tehokkaita akkuja/vakiota tehokkaampia sähköjä. Fazerin subun korin ansaitsee kestävyydessä erikosmaininnan.

edit: onhan noi uudet fazer jenkit aika makeita myös. ja päivitetty layout tolla dDrivella kyllä nätti ja painopiste taatusti alhaalla. https://www.youtube.com/watch?v=MA6uzgXOMgM
https://www.youtube.com/watch?v=GQDI0yDj1UY
vois kyllä harkita päivitystä toiseen kokeeksi http://www.kyosho.fi/webshop/products/product.aspx?ArtNr=07.28314
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 20.33 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #635 : 14.02.16 - klo: 21.56 »
Noi uudet kopat ovat kyllä makeita ei käy kieltäminen ja tuo d-drive on aika mielenkiintoinen siinä vain se,että jos moottori /nopari menee niin koko homma vaihtoon...?En tiedä, onko tuo niin hyvä juttu? Kai tuo on sitten "Kyöstillä" jotenkin mietitty. Kiinnostava ratkaisu kuitenkin.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #636 : 14.02.16 - klo: 21.57 »
Onkos noissa VE-X subaruiden alustassa kuula vai ratasdiffit?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #637 : 14.02.16 - klo: 22.29 »
Ratas.

dDrive tuskin olennaisesti muuta kuin "seksikäs" ja saahan sillä noparin ja siitä roikkuvat johdot eliminoitua kompaktimpaan muotoon. Tosin ajattelin kyllä kokeilla, ehkä tuo 3000kv.
« Viimeksi muokattu: 14.02.16 - klo: 22.33 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #638 : 19.02.16 - klo: 19.04 »
Siinä  :grin:

dDrive kössi subuun.Taisi olla eka ainakin Jumbosta haettu. 3000kv malli (2700kv on se toinen).
Jos asentelis vaikka huomenna fasuun.

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #639 : 20.02.16 - klo: 10.14 »
Onhan tuo siisti asennettuna. Painoa tuli parikyt grmmaa lisää.





Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #640 : 22.02.16 - klo: 10.50 »
Tommosilla olis kiva kuorruttaa kärryt.





Valot ja kaikki mutta Suomeen pari sataa kappale.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #641 : 24.02.16 - klo: 23.01 »
Käytiin ajeluttaa subut rc ratakeskuksessa. Radat sen kokoisia ettei ihan päässy luukuttaa mutta odotetusti dDrive antoi hyvää kyytiä fasulle. Tuntuvasti tehokkaampi tuo 3000kv kuin orkkis combo 2400kv. Makeeta menoa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #642 : 25.02.16 - klo: 10.08 »
Toimisikohan tuo d-drive tamiya TRF-417:ssa? Meinaa nykyinen nopari SP gran turismo 2.0  ei anna tehdä muita säätöjä kuin kalibroinnnin (race moodi päällä jatkuvasti) vanha kun on. Onko sulla video materiaalia siitä miten Subaru kulkee? Miten muuten siellä ratakeskuksessa ajon harjoittaminen...en ole nimittäin tuolla omalla touringilla ajanut metriäkään kuin sisällä testannut että sähköt toimii. Bunkkeriin en viitsisi mennä kaikkien gurujen silmien alle ajelemaan kun en enää mikään "poikanen" ole. Tekisi mieli testata autoa "ei niin pro"-paikassa.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #643 : 25.02.16 - klo: 10.17 »
Hyvin viihdyttiin kun ei mekään pojan kanssa olla pro kuskeja. Ajettiin enimmäkseen offroad radalla jossa maltillisia hyppyreitä gymkhana hengessä ihan kahdestaan, hiljasta kun oli.
Rata vähän katurataa leveämpi joka on menossa kuulemma uusiksi.
Miksei sopisi, juuri hyvä tuollaiseen missä ei tarvita pro tason vehkeitä.
Mukavaa tuolla muut palvelut eli ladatessa akkuja voi tehdä kaikkea muuta kivaa.
Pojan puhelimessa jokunen video, katotaan saadaanko jakoon.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #644 : 25.02.16 - klo: 14.11 »
Harmi vaan, kun tuo paikka on niin kaukana Espoon perukoilta. Sinne pitäisi oikein lähteä .Ilmeisesti siellä on myös Drifting-rata. Täytyy varmaan hommata drift-renkaat tamiyaan ja vähän tyylikkäämpi koppa ja mennä luistattelemaan, mikäli lumet ei sula ennen... :wink:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #645 : 25.02.16 - klo: 14.32 »
On. Itsekin espoosta. 25min. suuntaansa ei paha.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kimster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #646 : 27.02.16 - klo: 13.34 »
Ajattelin tässä pikuu hiljaa päivittää truggy-inferno VE-malliseksi. Mikä combo kannattaa siihen hankkia? Kungingasajatus on että lapset voisi ajaa 2S lipolla ja minä 4S lipolla samalla autolla..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #647 : 28.02.16 - klo: 14.13 »
Tommoset tuli sutattua, hain Vantaan hobbylinnasta parit HPI korit



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #648 : 28.02.16 - klo: 14.52 »
Pitää vähä trimmaa pyörän kotelointeja vielä. Ihan ei osunu HPI kori kössin päälle, tai olis kai sen saanu osuu jos olis vielä huolellisemmin tehny. 2 koria puolessa päivässä päivässä joten tuli tehtyä aika nopeesti  :tongue:

Väri vaihtoehdoiksi oli hyllyssä useitakin värejä mutta lopuksi päätin mennä tollasella aika klassisella.

Possussa on kyl makee takaspoikka. Mäkkiin täytyy hommaa dDrive kans, eihän se nyt voi olla hitaampi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #649 : 28.02.16 - klo: 15.17 »
Nättejä koreja oot väsännyt. Miten nuo spoilerit olet kiinnittänyt? Liimalla vai ruuveilla?
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #650 : 28.02.16 - klo: 15.37 »
Kiitti, possussa tuli 2 spoikkaa, tämä on teipillä kiinni, racing mallissa ruuvit. Mäkin on ruuveilla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #651 : 28.02.16 - klo: 18.39 »
On siinä kyllä fiilistä tehdä korit itse kuin ostaa valmiina, oli sitten Kyosho tai HPI ja vaikka näillä hienot valmiskorit onkin niin jotenkin kliinisiähän ne ovat, käden jälki puuttuu.

Vähän vaivaa mutta mukavaa puuhahan se on. Ja vaikka ei aivan täydellistä tuliskaan mutta käsityötä :)

Korit makso alle 30€ (edit: kpl siis) ja maalit päälle. Ei paha. Vois tehdä pari muutakin, täytyy käydä jossain kohtaa bongaamassa vaihtoehtoja, noi ovat kyllä menevän näköisiä joten tyytyväinen valintaan ja lopputulokseen. Hinnastahan tuo tekeminen ei jää kiinni, etenkin jos vertaa valmiskorien hintoihin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo: 22.11 kirjoittanut mikari »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #652 : 28.02.16 - klo: 22.42 »
Ostin tänään valmis korin,uuden, alle 20,00 Eur Tamiyaan (Carson). Saa nyt nähä minkälainen.. :roll: Ei ole talvella paikkaa maalailla.  Viime kesänä maalasin takapihalla Speden korin -ihan hauskaahan se oli ja ihan hyvä tuli, hienompi kuin alkuperäinen (väriltään siis ☺ ) Kattelin kanssa Hobbylinnan koreja ja olisi siellä yksi Bemari m3 gt -kori vielä ollut alennuksella, mutta laskin sitten maalit, sakset yms. hinnan niin päädyin tuohon valmiiseen. Ja nuo HPI -korit ivat 200mm:siä ja minun autoon käy 190mm.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #653 : 28.02.16 - klo: 23.11 »
Totta, talvella on vähän hankalampi maalailla kun ulkonan ei voi.
Ite lämmitin ulkovaraston ja siellä onnistui käytin myös kuumailmapuhallinta apuna maalikerrosten kuivaukseen (hyvin miedolla ja kaukaa), kodin sisätiloissa ei tosiaan viitsi. Edullinen oli korisi!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #654 : 17.03.16 - klo: 08.46 »
Nyt olis molemmissa Orionin orkkikset korvattu dDrivella

Nopeen tuntuinen, kunhan tuosta ulkosäät ja asfaltit paranee niin sitten kunnon testiä ja ajoa



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #655 : 18.03.16 - klo: 09.02 »
Ja vanhoista Mikarin moottoreista toinen löysi jo tiensä paikalleen.
Sai DirtHog pikkasen enemmän potkua. Harjat kun hävis, niin potku lisääntyi. Kiitos vielä!
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #656 : 18.03.16 - klo: 14.53 »
Loistavaa! Kiitos teille!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #657 : 23.03.16 - klo: 09.56 »
Alkavan kevään kunniaksi lakaisin parkkiksen talven hiekoista jotta pääsin testaa autoja ulkosalla.

Positiivinen juttu tämä päivitys, dDrive 3000 antaa hyvin potkua Fazeriin. Kun turbo lyö päälle niin renkaat saa olla hyvin vanteille liimattu että pysyvät matkassa. Ja minulla on vieläpä kohtuullisen miedot Nvisionin akut.

Eli ei jätä kylmäksi veteraaniakaan. Suttauksessa on fun-factoria ja parkkis kilvanajo tulee olemaan hauskaa.

Vaikka Porsche näyttää pöydällä nätiltä (nätimmältä) niin ajossa tuo hopeinen mäcci on kaunis ilmestys. Matala aerodynaaminen linjakkuus tekee liikkeestä komean näköistä kultaisilla puolavanteilla ja varsin toimivaa sellasta.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #658 : 23.03.16 - klo: 11.20 »
Tyttärelle tuli kanssa ostettua käytetty Thunder Tiger Phoenix ja tarkoitus olisi opettaa ajamaan (jaa, mikäs minä olen opettamaan ketään, mutta anyway. :grin:) Auto on harjallinen ja tilasinkin siihen harjattoman combon valmiiksi kun taidot paranee niin voi laittaa kiinni. Mieleen tuli ennen combon hankintaa, että "perhana, Mikari vaihto just D-driveen, että sillä voisi olla combo kaupan" sitten äkkiä Tarvike-osiota selaamaan ja kas kummaa siellähän ne oli MYYTYNÄ.  :evil:  :laugh: :laugh: No ehkä seuraavalla kerralla . No sain tämän combon Itävallasta jonkun verran alle satkulla ja tuli hankittua muutakin tavaraa.

Joo, hirveästi polttelisi päästä pihalle jo suttamaan, mutta lasten harrastusrumba on ollut niin tiivistä, että oma vapaa-aika jäänyt todella "kortille"... :sad:
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho VE sarjan autot
« Vastaus #659 : 23.03.16 - klo: 11.24 »
Hyvä ajatus mutta kaupaksi meni molemmat :)

Tosiaan oli mukavaa päästä vähän kokeilee vaikka ihan tuohon pihalle, mutta vaatimukset ei ole kovat kun täälläkin tämä aika on kortilla. Otetaan suttaussessiot kun ajopaikkoja tulee tarjolle, ok :)

Muitakin espoolaisia varmaan sopii mukaan kyl.
Kiitos 20 vuodesta!