Kirjoittaja Aihe: KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004  (Luettu 21990 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #60 : 12.01.04 - klo: 16.56 »
Ensinnäkin kiitos kiitoksista kerhoni puolesta. :)

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
... on Mr Calen turha odottaa kovin rauhallisia yöunia loppuviikosta  :wink:


Jotta kellekkään ei nyt tulisi väärää käsitystä asioista, niin eihän näitä kisoja yksi henkilö järjestä. Rajallinen järjestelyhenkilöstömme on jaettu eri tehtäviin ja jokaisella on omat vastuualueensa. Itse olen hoitanut kilpailullisen puolen esivalmistelut (mm. täällä tiedottamisen) sekä erälistojen ja aikataulujen tekemisen kierroslaskentapäällikön kanssa yhteistyössä. Tämän lisäksi olen "ratatoimikunnan" vetäjä. Varikkopuolen suunnittelun ja toteutuksen on hoitanut oma porukkansa ja samoin mm. Puffetin.

Kilpailun aikana homman toimiminen on taas hyvin pitkälle kilpailun johtajan sekä kilpailijoiden käsissä. Koska tauot kilpailupäivänä on minimoitu, on erityisen tärkeää, että kilpailijat ovat ajoissa valmiina lähtöihinsä. Sillä aikaa odottelemisiin ei juurikaan ole.

Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin, ja saadaan uusi sarja avattua hyvällä kilpailulla ja hyvässä hengessä.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #61 : 12.01.04 - klo: 19.04 »
Kysymys koskien Henk. koht. transponderia:

Jos esim. minulla olisi henk. koht ponderi, niin saako sillä esim. treeneissä kierrosajat omalle lapulle? tms? Millä muulla tavalle se eroaa tavallisesta?

Siinä ei tietenkään tule ponderin räpläämistä ennen erää.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #62 : 12.01.04 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Jos joku haluaa etukäteen tutkailla tai muistella, mitä käytäntöjä kisoissa on, tiedoksi, että monen muokkausvaiheen jälkeen olen saanut valmiiksi kisaoppaan vasta-alkajille. Se on tulossa ihan lähiaikoina nähtäväksi, kunhan Rc-netin Make saa sen työstettyä html-muotoon. Ja ellei se heti onnistuisi, lähetän sen sähköpostitse pdf-fileenä kaikille halukkaille. Mutta odotetaan ensin Maken ponnistuksia.

Jos joku on odottamassa "kisäkässäriä", niin väliaikatietoa: sain eräältä ystävälliseltä rc-hepulta (kiitos hoj!) loistavaa apua kässärin muotoiluun, ja pysäytin siksi Maken editointityön. On parempi, että kässäri on jo ensimmäisenä versiona sellainen, että ei tarvitse heti aloittaa päivityksiä.
Jos kaikki menee putkeen, kässäri tulee näkyville vielä ennen Kuusankosken avauskisaa.

Kiireisimmille voin kyllä lähettää mailina jo vanhentuneen version.

Poissa Juhana

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/koti/2fast2rc
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #63 : 12.01.04 - klo: 22.27 »
Joo ihan mukavasti noita Tj kuskeja on tulee varmaan hienot ja jännittävät kisat :D
Xray

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #64 : 13.01.04 - klo: 10.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias Vikstedt"
Kysymys koskien Henk. koht. transponderia:

Jos esim. minulla olisi henk. koht ponderi, niin saako sillä esim. treeneissä kierrosajat omalle lapulle? tms? Millä muulla tavalle se eroaa tavallisesta?

Siinä ei tietenkään tule ponderin räpläämistä ennen erää.
Ainakaan alkuvaiheessa henkilökohtaisen ponderin käyttö ei vaikuta kilpailijan kannalta mihinkään muuhun kuin siihen, että ei tarvi "sählätä" tavallisten pondereiden hakemisten, palauttamisten, unohtamisten ja putoamisten kanssa.

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #65 : 13.01.04 - klo: 12.20 »
Lainaus
Mutta mutta, etsimälläkään en löydä osanottajalistalta Turun suunnan edustajia, Reimaa lukuunottamatta. Missä ovat kaikki muut? Missä ovat kaikki lupaavat A8-kisaajat?


Omalta osaltani toi TJ-10 eräpituuden muutos on suurin tekiä poissaolooni. Vanhoilla 2400 akuilla 4 minuuttia on aika maksimi.

No, Turun osakilpailuun osallistun ja myös seuraaviin olisi tarkoitus.
See it. Feel it. Drive it.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #66 : 13.01.04 - klo: 13.05 »
2400mah akuilla ei kyllä valitettavasti 5 minuuttia selviä :( , ainakaan niiin etteivät ne pahasti hyydy.

Ajeltiin stanuilla treeniä lauantaina kisaa varten 3300 akuilla, niin ei ainakaan turhaa jäänyt virtaa akkuihin.
Tietenkin riippuu moottorista, vanhoilla stanukoneilla ajaa vaikka toisen erän putkeen  :wink:

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #67 : 13.01.04 - klo: 15.10 »
Kyllä suomen stanukisoissa pitäis päästä maaliin 2400 akuilla. Ei ne moottorit oo muutunu niin paljoa. Sitäpaitsi esim Jukka S. ajoi vielä pari vuotta sitten crossia 2400 akuilla vaikka 3000 olvat jo tulleet käyttöön.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
5 minuutin erät?
« Vastaus #68 : 13.01.04 - klo: 15.30 »
On aivan turhaa vuodatusta, että 2400 mAh akuilla ei pääse viittä minuuttia. Aikanaan pari vuotta sitten varmaankin JQ, Leppäsen Aki ja monet muut sen aikaiset stanukuskit ajelivat 2000 mAh akuilla sen viisi minuuttia. Korjatkaa, jos olen väärässä?
 
Kyllä 2400 mAh akuilla pitäisi stanun A-finaaliin päästä, jos vain on ajolinjat kunnossa ja auto säädöissä. Vaikuttaa taas siltä, että nyt aletaan purnata siitä, että stanussa pitäisi olla vähintään 3000 mAh akut, jotta viitsisi lähteä edes kisaamaan. Taas aivan turhaa purnaamista akuista samoiten kuin se, että CS-27 ei pidä stanulla ajettaessa.

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #69 : 13.01.04 - klo: 18.32 »
Jos samaa rataa jatketaan, niin Turun matoistakin on ihan turha sitten valittaa...
See it. Feel it. Drive it.

Poissa sillu

  • Jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #70 : 13.01.04 - klo: 19.17 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Tällä kertaa uutena ilmiönä on ennätysmäinen osanottajamäärä, mikä antaa oman mausteensa järjestelyille ja aikataululle.
...
Tosi hyvä, että monien uusien kisaajien tulo osuu juuri Kuusankoskelle. Olosuhteet ovat hyvät, rata on kiva ja nopea ajettava, pito on hyvä, eivätkä kanttareet rankaise.


Jottei kaikki olisi ruusuilla tanssimista, niin hieman kritiiäkkin.
Itse jätän kisat väliin, syinä välimatkat ja AKE:n sääntömuutokset.
---
OULU RC RACING | C-12 | Corally | V-Dezign

Poissa sillu

  • Jäsen
    • Profiili
Re: 5 minuutin erät?
« Vastaus #71 : 13.01.04 - klo: 19.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Losikuski"
Aikanaan pari vuotta sitten varmaankin JQ, Leppäsen Aki ja monet muut sen aikaiset stanukuskit ajelivat 2000 mAh akuilla sen viisi minuuttia. Korjatkaa, jos olen väärässä?


Pari -vuotta- sitten?? Pari vuotta sitten olleilla koneilla ei Stanu-luokassa tänä päivänä tee yhtään mitään, jos haluaa taistella kärkisijoista. Stanukoneiden kehitys on viime aikoina ollut valtavaa. Edes viime talvikauden koneilla ei kärkisijoille ole enää asiaa.

Nimim. Ostin viime kaudella ProStockin, ja ajattelin sillä ajaa pitempääkin. Viime kaudella se olikin yksi parhaista koneista, ei enää.
---
OULU RC RACING | C-12 | Corally | V-Dezign

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vakiokoneet?
« Vastaus #72 : 13.01.04 - klo: 20.08 »
Tottahan se on, että vakiokoneet ovat kehittyneet nopeasti, mutta kyseessähän oli että pääseekö 2400 mAh akulla viisi minuuttia ja toiseksi on aivan eri asia mihinkä sen riman sijoittaa, aikooko ajaa kolmen kärjessä vai B-finaalissa. Lopetetaanko tämä keskustelu ettei uudet stanukuskit pelästy ja pakene takaisin koloihinsa  :D . Mä en ainakaan halua ajaa kilpaa, jos stanukuskeja on saman verran kuin kesällä 2002 :) .

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #73 : 13.01.04 - klo: 20.41 »
Uusille stanukuskeille sen verran että vaikka ne laitteet ei aivan huiput olisikaan, niin ne laitteet merkkaa jotain ainoastaan siellä kuumimmassa kärjessä.

Suurimmat erot tulevat siitä radion ja ajajakorokkeen välistä.

Veikkaisin että itselläni sähkölaitteet varmaan riittäisivät A-finaaliin hyvin, mutta silti Lohjalla pörrättiin hymyssä suin D-finaalissa :-)
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Laskenta
« Vastaus #74 : 14.01.04 - klo: 08.54 »
Onko aamun harjoittelun aikana kierroslaskenta käytössä vai käytetäänkö omia vekottimia?

Mikäli pitää käyttää esim. Orionin läpperiä niin olisi hyvä tietää mitä pondereita on käytössä ettei tule päällekkäisyyksiä.

Erässä 9  nro 16 varattu.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #75 : 14.01.04 - klo: 12.34 »
Lueskelin sarjan sääntöjä niin siellä luki että toisessa harjoituksessa pakko käyttää pondereita ja ensimmäisessä suositeltavaa. Toisessa käytetään siksi että eräharjoituksen pois jäätyä, harjoitusten nopeimpien kierrosten perusteella lähdetään ensimmäiseen erään...

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #76 : 14.01.04 - klo: 12.54 »
Olen lukenut samat säännöt. Kyselinkin lähinnä ensimmäisten harjoitusten kierroslaskennasta.

Kierroslaskennan väellä tulee olemaan pitkä päivä jos työt alkaa jo kahdeksalta eikä taukoja ehdi paljoa pitämään.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #77 : 14.01.04 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jval"
Olen lukenut samat säännöt. Kyselinkin lähinnä ensimmäisten harjoitusten kierroslaskennasta.

Kierroslaskennan väellä tulee olemaan pitkä päivä jos työt alkaa jo kahdeksalta eikä taukoja ehdi paljoa pitämään.


Kierroksia ja aikoja lasketaan alusta asti molemmissa harjoituksissa. Omia laitteita radalle ei saa viedä.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #78 : 14.01.04 - klo: 18.24 »
Kilpailijoilta on tullut viestejä, joissa pyydetään muistuttamaan seuraavasta radioita koskevasta säännöstä.

"3.3.3. Muut määräykset
Ajajan nimi on merkittävä lähettimeen..."


On kuulemma ollut viimeaikoina kilpailuissa ongelmia sen kanssa, että kilpailijat ovat ottaneet vääriä radioita radiosäilöstä ja sotkeneet toisen radion säätöjä ihmetellessään miksei oma auto tottele.

Radiosäilössä tulee olemaan korit jokaista erää varten erikseen, mutta katsokaa silti aina tarkkaan, että otatte säilöstä oman radion.

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #79 : 15.01.04 - klo: 06.35 »
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"

Kierroksia ja aikoja lasketaan alusta asti molemmissa harjoituksissa. Omia laitteita radalle ei saa viedä.


Tuo käytäntö pitäisi olla kaikissa kilpailuissa.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #80 : 15.01.04 - klo: 08.55 »
Mrcale: Saisiko sinne "ohjaajakorokkeelle" korokkeen pieniä kuskeja varten.

Mielellään niin leveä, että se mahdollistaa niin kutsutun "Teppo" ajoasennon 8)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Mr Ollinmaki

  • Jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #81 : 15.01.04 - klo: 09.42 »
KyPak:

Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #82 : 15.01.04 - klo: 10.12 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mielellään niin leveä, että se mahdollistaa niin kutsutun "Teppo" ajoasennon 8)

Tarkoitat Tuhma-Teppoa?

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #83 : 15.01.04 - klo: 11.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
KyPak:

Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.


8.00-21.30 päivä vaatisi oikestaan 2 lämmintä ruokaa...

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #84 : 15.01.04 - klo: 11.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
KyPak:

Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.


Kahviossa on tavanomaisten kahvi-pulla-munkki-sämpylä jne. -linjan lisäksi tarjolla oikeaa keittoruokaa (jauhelihasta tehtyä) Annoksen hintaan kuuluu lisäksi leipä ja ruokajuoma.

Kahviossa myyntiä "niin kauan kuin tavaraa riittää" eli pyritään pitämään kahviota auki niin pitkään kun on asiakkaita.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #85 : 15.01.04 - klo: 16.36 »
KyPak

Hierojaahan Tekään ette sentään ole osanneet järjestää paikalle?!
Siis perinteistä, muttei sitä kaikkein perinteisintä!

Vai ootteko, ei kai, ette kai nyt sentään!
No ensivuonna sitten ainakin!    :wink:
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #86 : 15.01.04 - klo: 17.24 »
olisi vielä tohon akku keskusteluun
Kaverini ajoi 2400mah  gm:mmän mätsäämällä akulla oulun ekassa kerhokisassa viriä ja virtaa riitti loppuun asti, että kyllä stanussa pitää 2400 akuilla pystyä ajamaan.

Poissa Thormax

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #87 : 15.01.04 - klo: 19.49 »
Varmasti pystyykin.
Komentoin asiaa ylempänä, ainoastaan omien vanhojen akkujen osalta. Ne puutuivat lohjan alue-8 kisassakin huolestuttavasti ja ajoaika oli 4 minuuttia.

Kyllä se ohjaaja on se, joka ratkaisee joka kisan viimekädessä.

Sen verran vielä, että ei puput ole minnekkään loikkineet :lol:
Loput talvikisat vedän suurella todennäköisyydellä läpi akuilla kuin akuilla!
See it. Feel it. Drive it.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #88 : 15.01.04 - klo: 21.14 »
Kun testailen omia akkujani säännöllisesti ja joskus kavereidenkin, niin olen huomannut, että jossakin elämänsä vaiheessa akkujen puhti alkaa dramaattisesti heikkenemään. Voltit laskevat ja kapasiteetti (mAh) myös.

Vähän kokemattomampi ajaja, jolla ei ole uudempia akkuja vertailukohtana, ei ehkä itse huomaakaan, miten akuista on henki lähtenyt.

Akku saattaa olla menettänyt kapasiteetistaan lähes puolet. 2400-akusta on voinut tulla "1500-akku", mikä on täysin mahdollista. Jos niin on käynyt, ei TJ-moottorilla selviä 5 minuutin erää. Normaalikuntoisella 2400-akulla kyllä selviää.
Itse ajan 2000mAh-akulla, tosin rauhallisella pappatyylillä, 5 minuuttia. Mutta niissä akuissa olenkin mitannut olevan todellista kapasiteettia vielä 1960mAh.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
KILPAILUKUTSU - FinTrack Tour 2004 I + C-12 SM 17.-18.1.2004
« Vastaus #89 : 16.01.04 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Zakko"
olisi vielä tohon akku keskusteluun
Kaverini ajoi 2400mah  gm:mmän mätsäämällä akulla oulun ekassa kerhokisassa viriä ja virtaa riitti loppuun asti, että kyllä stanussa pitää 2400 akuilla pystyä ajamaan.


Onhan sitä toki ajettu 2400:lla ja 10-kiekkasilla koneilla (joskus aikoinaan 1200:lla kennoilla 16-17-kiekkasilla, mutta se onkin sitten eri tarina se) .
Kyse onkin siitä, kulkeeko auto vai ei ;)
-Pekka