Kirjoittaja Aihe: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit  (Luettu 231711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #30 : 24.11.10 - klo: 21.33 »
Takahubin+muita ulkollisia muoveja voi saada rikki vaikka olisi kuinka kehuttu auto, aina voi saada jotain rikki .Toisilla enemmän tai vähemmän menee rikki.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #31 : 24.11.10 - klo: 21.45 »
Näinhän se on, täytyy itsekin ottaa pari varalle takahubeja keskustelun perusteella, varmuuden vuoksi.
---

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #32 : 24.11.10 - klo: 21.53 »
Aina niitä on hyvä olla varalla kun se kuitenkin hajoaa silloin kun sitä ei oleta hajoavan.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa Koppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #33 : 25.11.10 - klo: 10.23 »
Kokeilepa ostaa tC varaosat enskerralla, josko sattuis olemaan muoveissa eroja. :grin:
itse-asiassa, tuossa menneenä kesänä "sain" Hyvinkään radalla itse Team C:n maahantuojalta vara-osia, kun Ansmannista oli hajonnut nuo takahubit ja ihan samalla tavalla myös Team C:n versiot hajosivat... :wink:
mut ehkä tää homma onkin kiinni siitä, ku sitä ohjainta pitelee... :roll:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #34 : 25.11.10 - klo: 10.46 »
Laatueroista tietävä lähde on ihan kauppiastaho, ehkei sentään Suomen. :mrgreen:

Itseasiassa noita muotteja parannellaan aika hyvää tahtia, esim. niitä keulan paloja on vahvistettu tässä ajan saatossa. En tiedä millä aikataululla noille muille 'merkeille' samat on tarjolla.
---

Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #35 : 25.11.10 - klo: 11.33 »
Mites kun tuolta euro rc:stä tilatessa niin tuleeko se itse kasattavana. Onko mitään kohtia kasauksessa mitä pitäis viilailla ym. vai onko kaik ok?

ps. millon se keskimoottorillinen ilmestyy vai tuliko jo
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #36 : 25.11.10 - klo: 14.18 »
Jos kitin ostat niin itse kasattava on. Eipä siinä kummosia viilailuja pitäisi olla, ajamallakin herkistyy jos tukivarsi esim. ei liiku herkästi. Viilaillakkin varovasti toki voi jos ahdistaa.

TeamC keskimoottori auto on kai julkaistu, milloin tulee myyntiin Suomessa, kauppias tietää.
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo: 09.24 kirjoittanut mvar »

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #37 : 25.11.10 - klo: 15.27 »
Iskarin hattujen sisäpuolelta ulokkeita kannattaa vähän hioa pyöreiksi, muuten menee bladderit rikki.. Terävä valusauma juuri hatun alapinnassa joka osuu bladderiin.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #38 : 10.12.10 - klo: 22.01 »
Nonii, pirssiä saa nyt sitten Ansmanninakin suomesta, allekirjoittaneelta.

Oma alue on tulossa, enempää ei ole tarkoitus spämmiä. Tiedoksi vain  :smiley:

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #39 : 12.12.10 - klo: 19.11 »
Tämähän on sama auto kuin Ansmannin mad rat?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #40 : 12.12.10 - klo: 19.26 »
Ei ole. Mad rat on halvempi malli samalla muotilla mutta huonommalla muovilla.

Sama Auto Ansmannilta on vanhempi malli Ansmann Racing Xpro ja uudempi painos AR X2.

Pistetään samaan rahaan tännekkin kuva omasta pirssistä josta sain ottaa tyypit tänään.


Poissa sponge

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #41 : 13.12.10 - klo: 09.25 »
Onko tossa kuvassa nyt siis tc02?
ps. millaset hexit tos tc02:sessa on?
Muista turvaväli! 
 Team c tc02 - Team c ts2 - TT Phoenix st - Gaui 500X Quad- copter

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #42 : 13.12.10 - klo: 09.28 »
Ansmann X2 kuvassa, tunnistaa muutamasta vihreästä osasta, jotka Team C:ssä sinisiä ja Ansmann-teksteistä  :shocked:
12mm hexit edessä ja takana, ainakin Ultima RB5 vanteet sopii omien lisäksi.
Liikaa Kyoshoja

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team C tc02
« Vastaus #43 : 13.12.10 - klo: 17.25 »
Ei ole. Mad rat on halvempi malli samalla muotilla mutta huonommalla muovilla.

Sama Auto Ansmannilta on vanhempi malli Ansmann Racing Xpro ja uudempi painos AR X2.



Onko autoja tai niiden muoviosia siis verrattu keskenään, vai onko puhdasta mutua?

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #44 : 13.12.10 - klo: 17.53 »
No näin tuolla Brittifoorumilla mutuiltiin ja Mad Ratille on omat osanumerot AR:llä.

Edit. eli siis en ole päässyt omin käsin vertailemaan mutta aikomus on ottaa kokeeksi yksi RTR versio kerholle testiin, että sitten osaan sanoa omakohtaisen kokemuksen.
« Viimeksi muokattu: 15.12.10 - klo: 09.23 kirjoittanut mvar »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team C tc02
« Vastaus #45 : 13.12.10 - klo: 22.02 »
Onko autoja tai niiden muoviosia siis verrattu keskenään, vai onko puhdasta mutua?

Euroopassa monet kuskit ovat siirtyneet myös Ansmannilta TeamC:lle koska ansmannin laatu ei ole mielyttänyt. Tämä on tapahtunut mm BeNeLux maissa. Näyttäisi siltä että TeamC autot ovat laadukkaampia kuin Ansmannin vastaavat vaikka samasta muotista tulevatkin.

Disclaimer: Nämä kommentit eivät siis ole omiani vaan haastattelun tuloksia kun kyselin teamC kuskeilta miksi vaihtoivat TeamC autoihin.
« Viimeksi muokattu: 13.12.10 - klo: 22.06 kirjoittanut goos »
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #46 : 14.12.10 - klo: 15.34 »
Edellä mainitussa muovilaatujen erojen "mutuilussa" oli kyse Ansmannin mallien Xpro/X2 ja MadRatin muovien laatujen eroista eikä TeamC vs. Ansmann.

Mitä tulee Ansmann kuskien siirtymisistä Team Ceelle, ei tiedetä onko laatua verrattu AR:n Xpro vai MadRat malliin. Koitetaan siis muistaa että MadRat on halvemmalla muovilla tehty, ja sitä ei kannata käyttää vertailuun.

"Koppahan" jo taisi aikaisemin ilmaista, ettei ainakaan hubien kohdalla paremmuutta suuntaan tai toiseen ilmennyt testattuaan kummankin valmistajan osia.

Mutta ei siitä sen enempää, jätetään me kauppiaat käyttäjien päätettäväksi "kumpi onpi parempi". Voisin minäkin mainita sopivat positiiviset lausunnot ja jättää negatiiviset pois, siitä mitä meidän kerholaiset tuumasivat autosta ja sanoa että "en minä niin sano vaan pojat" :wink:

Ei pidä ottaa provona, pidetään topikki siistinä, sitä vain haen  :smiley:

Edit. Haluan korostaa etten väitä että "goos" manipuloisi kokemuksia maailmalta, halusin vain muistuttaa että vertailu ei välttämättä ole täysin objektiivista johtuen siitä, että niiden kommentit jäävät kuulematta niiltä, jotka eivät ole siirtyneet Team Ceelle.
« Viimeksi muokattu: 14.12.10 - klo: 17.33 kirjoittanut mvar »

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #47 : 18.12.10 - klo: 21.17 »
Nyt on ensimmäinen kisa ajeltu ja hyvinhän se näytti taipuvan.
Auton olen omistanut jo n. kuukauden ja ensimmäinen krossiauto on jolla kisoja tarkoitus oli ajaa.
Kasaus sujui täysin ongelmitta ja ilmeisesti sattui joku hyvä yksilö kun ei tarvinnut viilaillakkaan vaan osat naksahteli kivasti paikoilleen ilman jumittamisia.
Paketti set-upilla lähdin liikkeelle ja Nokian sisäradalla ajelin muutaman kerran. Siellä auto toimi todella hyvin heti aluksi, ehkä vähän enemmän terävyyttä kääntyvyyteen olisin kaivannut, mutta ei mitään ratkaisevaa. Nyt Kiimingin WJ-kisojen jälkeen ei paketti set-upista ole oikeastaan mitään jäljellä muuta kuin iskarin asento edessä. Paketti set-upilla ja kovalla pidolla auto kyllä toimi ihan loogisesti ja oli suht helppo ajaa, mutta vauhti ei oikein tahtonut riittää. Auto kyllä toimi loppupeleissä todella hyvin ja oli se ihan nopeakin, läppiajassa pääsin ihan muiden tasolle.

Kirjoittelempa tähän sen set-upin millä ajoin tuolla Kiimingin erittäin kovapitoisella radalla.

Edessä

Etujouset: Hard
Iskariöljy: 40 Ultimate Racing
Etuiskarin asento oli ylhäältä keskellä alhaalta ulommaisessa reiässä.
Eturengas: Stagger Rib ilman inserttiä
Etucamber: vähän yli 1 aste
Etuauraus/haritus: ehkä ihan pienesti harituksella
Etulinkin asento: hubista sisimmäisessä reiässä ja keskeltä pakettisetupin mukaisessa reiässä

Takana

Takajouset: Medium
Iskariöljy: auton mukana tuleva 300 jotaki joku
Takaiskarin asento oli ylhäältä sisemmässä reiässä ja alhaalta ulommassa reiässä.
Takarengas: Mini Pin ja Schumacherin insertti
Takacamber: 2.5 astetta (noin suunnillee +- 0.5 astetta)
Taka-auraus: vakio
Takalinkin asento: ulkoa vasen yläkulma ja sisältä vasen yläkulma (kun auto katsotaan takaapäin)

Lyhyesti siis autossa oli aika jäykkä vaimennus ja paljon camberia ja camber gainia.

Elämäni ensimmäisestä krossikisasta (Winter Jumps Kiiminki) siis lähtöpaikka kolmas ja finaalien jälkeen kuudes sija. Ilman omaa esailua oli mahdollisuudet kolmanteen ja jopa kakkos sijaan.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #48 : 18.12.10 - klo: 21.58 »
Miika veti hienosti, varsinkin ottaen huomioon että ei ole rossia ennen ajanut. Kiitos setupeista, pitää kokeilla joskus. :smiley:

Juho myös pisti hienosti kampoihin Goldille Beessä! Harmi että Juhon ajo alkoi kulkemaan vasta alkuerien jälkeen.

Itse ajoin X2:n pakettisetupilla* paitsi:

Iskarit takana UR40, edessä UR45.
Takana camber n. 2 astetta, edessä 0
Ei haritusta/aurausta.
Renkaat Minipin/Stagger, Etuvanne kavennettu.
Ei punttia.
Moottori AR Xirius Pro 8.5 Dualskyn XC800TF säätimellä käskytettynä (timing 7)
Servo Savöx 1208GT

Testiä autolla takana oli vain yksi päivä edellisenä viikonloppuna, mutta säätämään kisan alla en lähtenyt tuon kummemmin kun auto sopi suoraan minun näppiin tosi hyvin.

Ja tosi kivasti radalla mentiin, A:n 7 ruutu. Finaaleissa ajaminen kovassa seurassa aiheutti kuitenkin hieman tutinaa ja sijoitus tippui pykälän, eli 8. Mutta oma tavoite täyttyi, eli tuo A-finaali.

*Pitää tarkistaa onko AR:n manuska setupit samat kuin TC:llä, mutta uskon että on.

Edit.tiä setupissa.
« Viimeksi muokattu: 19.12.10 - klo: 12.13 kirjoittanut mvar »

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #49 : 18.12.10 - klo: 23.53 »
Ja tosi kivasti radalla mentiin, A:n 7 ruutu. Finaaleissa ajaminen kovassa seurassa aiheutti kuitenkin hieman tutinaa ja sijoitus tippui pykälän, eli 8. Mutta oma tavoite täyttyi, eli tuo A-finaali.

Tosi hyvin ajettu, Miika myös. Onnittelut!!

EDIT: Miikalta odotin jo etukäteen top 6 sijaa ja tulihan se sieltä. Siks laimeemmat onnittelut... :)
« Viimeksi muokattu: 19.12.10 - klo: 00.01 kirjoittanut jarkkom »
---

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #50 : 19.12.10 - klo: 12.20 »
Kiitos :smiley:

Vaikkakin, saavutusta hieman laimentaa se ettei kaikkia kovimpia kuskeja nähty Oulun korkeuksilla ajamassa. Että siläpä se tavoite A finaaliin oli realistinen  :lol:

Mutta ei sillä, tosi kivaa oli koko rahalla, en muistakkaan milloin koko kisapäivä olisi menyt näin vaivattomasti kun kalusto toimi kaikin puolin ja sai keskittyä ajamiseen. Ainoa vakavampi rukkaus mitä piti tehdä oli säätimen virtakytkimen ohitus. (Joo joo tiedän että tollanen modaus pitäisi olla tehtynä heti uutuuttaan  :roll:)
« Viimeksi muokattu: 19.12.10 - klo: 12.47 kirjoittanut mvar »

Poissa jepulis222

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team C tc02
« Vastaus #51 : 19.12.10 - klo: 12.50 »
Itellä on toi team c tr02 kun voitin sen tosta euro rc:ltä se on siis päivitetty versio tosta tc02 alumiini osilla ja voin sen verran sanoa että on aivan huippuvehe ja suosittelen kaikille.  :wink:
Ps: itse en ole ajanut tc02 mutta oletan että alumiini osilla päivitetty tr02 on parempi koska ei ole joutunut mitään tekemään(esim. viilaamaan tukivarsia) vaan olen vakio osilla pärjännyt.  :wink: :smiley:

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #52 : 22.12.10 - klo: 18.56 »
Ulkomailla ollaan tuskailtu aika paljon front chassis platen kanssa. Tähän on olemassa pari ratkaisua jotka helpottaa elämää.

1. Laittamalla pultin ja mutterin runkolevyn ja ylä levyn läpi saadaan kestävempi paketti. Tämä myös suojaa runkolevyä jos eturunko menee rikki.
2. Keittämällä osa, tämä ymmärtääkseni vähentää jännityksiä osassa joten se ei mene yhtä helposti rikki.

tq-racing on tekemässä osasta myös 3rd party osaa joka on koneistettu muoviosa, odotellaan innolla mitä siitä tulee.

Osahan on jo kertaalleen päivitetty kestävemmäksi ja joissain vanhemissa kiteissä saattaa olla vanha osa. Tämän tunnistaa muistaakseni siitä että etutukivarsien pidikkeen joutuu myös vaihtamaan? InfernoGT voisitko varmistaa miten tämä meni?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #53 : 22.12.10 - klo: 19.44 »
Päivityksen tunnistaa runkopalan keskellä, "taitoksen" kohdalla olevista vahvikkeista, joka vanhassa on kuvan mukainen:

Päivitetetyssä versioissa noiden kuvassa näkyvien vahvikkeiden välikin on "täynnä" materiaalia ja ulottuu pidemmälle keulaa kohti.

...etutukivarsien pidikkeen joutuu myös vaihtamaan?

Ahaa, tästä johtuukin että tukivarsien-kiinnike-varaosapussissa tulee mukana tulee tuo etu-alarunko mukaan..

Tuosta tulikin toinenkin vahvistava vinkki mieleen: Ruuvit joilla eturunko kiinnitetään keskirunkoon, korvataan sopivan pituisilla läpipulteilla ja muttereilla. Keskirungossa ylemmän kiinnitysruuvin paikka voi pettää "nokkakolarissa". Vaurion saa korjattua läpipultilla ja jos läpipultin laittaa jo valmiiksi niin sillä voi ehkäistä keulan pettämistä tämän osalta. Keskirungon reijän voi porata läpi 3mm poralla jolloin ruuvia ei tarvitse ruuvata hampaat irvessä... Tämä myös nopeuttaa keulan irroittamista huomattavasti...

(Em kokemukset Academy GV2:n pohjalta mutta keulan toteutus täysin sama joten toiminee tässäkin autossa)
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo: 20.24 kirjoittanut mvar »

Poissa Miika.laurila

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #54 : 22.12.10 - klo: 20.27 »
Joo itsellä tosiaan hajosi tuo samainen osa kisoissa  :cheesy:
Ja meni myöskin se kiinnitys siitä itse pohjalevystä.
Nyt korjattu läpipultilla ja mutterilla  :azn:

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #55 : 22.12.10 - klo: 23.25 »
Samat kävi mullakin Kiimingissä ja nyt on läpipultit.. Etualatukivarsien kiinnikkeessä on tosiaan lovi sitä eturungon paksunnosta varten, joten molemmat vaihdetaan yhdessä, jos alkuperäinen vahvistamaton  osa katkeaa.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #56 : 23.12.10 - klo: 07.16 »
Hahaa, mulla ei mennyt Kiimingissä ainuttakaan palikkaa  :p
Oisko joku 15 akullista takana ja ei ole muutenkaan mitään vielä mennyt   :lipsrsealed: *koputtaa puuta*

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #57 : 23.12.10 - klo: 09.25 »
Hahaa, mulla ei mennyt Kiimingissä ainuttakaan palikkaa  :p
Oisko joku 15 akullista takana ja ei ole muutenkaan mitään vielä mennyt   :lipsrsealed: *koputtaa puuta*
kyl se etulevy ja takatuki menee jossain vaiheessa josset taakse laittanu alumiinisia heti :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #58 : 23.12.10 - klo: 09.30 »
Taakse laitoin alsaa :cool:

..ja kyllä kestävyydelle raja jossain vaiheessa tulee löytymään  :cheesy:

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #59 : 31.12.10 - klo: 10.26 »
Pientä tech tippiä taas:

Iskareiden männät tulee kahdella e-clipsillä kiinni, mäntä pitää shimmata siten että mäntä pyörii mutta ei heilu. Näin iskareista tulee supersmoothit, jos jättää shimmaamatta voi iskari olla vähän töksähtelevä. E-clipsi voi myös rikkoontua ajan myötä, kun mäntä vähän kanittaa. Sopiva shimmi on noin 0.2mm

Osittain kasattu iskari, vasemassa reunassa näkyy shimmi o-renkaan ja männän välissä.

Iskareiden nännit kannattaa myös leikata näin ylivuoto reikä toimii parhaiten ja ei tukkeennu.

Leikattu nänni
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook