Kirjoittaja Aihe: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit  (Luettu 231538 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #270 : 22.12.11 - klo: 18.08 »
No niinpä tietenkin... Tää urpo on varmasti tehnyt sen väärinpäin jos vain mahdollista. Eli koko diffi on väärinpäin kotelossa, tässäkö ongelma?

Vai onko diffin ulostulot ristissä eli koko diffi purettava?

Diffin jousen puristin kyllä ennenkuin laitoin diffin kasaan.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #271 : 22.12.11 - klo: 19.06 »
No niinpä tietenkin... Tää urpo on varmasti tehnyt sen väärinpäin jos vain mahdollista. Eli koko diffi on väärinpäin kotelossa, tässäkö ongelma?

Vai onko diffin ulostulot ristissä eli koko diffi purettava?

Diffin jousen puristin kyllä ennenkuin laitoin diffin kasaan.
Muistaakseni ulostulot ovat hiukan eri joten joutuu purkamaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #272 : 23.12.11 - klo: 22.56 »
Purin diffin ja oikeinhan se oli rakennettu, omaksikin yllätykseksi.  :wink:

Ongelma ratkesi camberien säädöllä, ne pitää olla aika lailla nollassa ja ongelmaa nahnituksen kanssa ei ole.

Muuten auto vaikuttaa erittäin hyvältä, kaikki rakentamisessa sujui ongelmitta ja osat sopivat hyvin eikä mitään ongelmia ollut. Positiivinen yllätys oli myös jo täälläkin mainittu ylimääräiset ruuvit, e-clipsit ym, ne ovat aina tarpeen.

Nyt auto on kasattuna pukin paketissa, huomenna pukki tuo sen poitsulle. Ajamaan sitten joulun jälkeen!

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #273 : 30.12.11 - klo: 21.57 »
Tänään oltiin pojan kanssa ensimmäistä kertaa radalla uudella pirssillä ja pitihän se isänkin vähän kokeilla.  :wink:

Hjuumaleisson tää on hyvä auto! Menee kuin raiteilla ja hyppää erinomaisesti. Iskareihin laitoin täällä muiden vinkkaamat UR 25/30 ja muuten mentiin pakettisäädöillä.

Minun ajaessa diffi vähän luisti. Sen täytyy ilmeisesti olla aika kireällä? Nää kuuladiffit ei oikein ole meikäläisellä hallussa, viimeksi niiden kanssa touhunnut joskus 90-luvun alussa ja päässyt unohtumaan kaikki säätämiset. Vedin sen kasatessa kiinni ja sitten puoli kierrosta auki mutta ilmeisesti pitää olla vielä kireämmällä.

Mutta erinomainen auto, suosittelen!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #274 : 30.12.11 - klo: 23.20 »
SC autossa avaan diffiä suunnilleen 1/4 kierroksen ja säädään siitä sitten ajamalla kohdalleen. Eli pieni kiristys hienosäätö niin on varmasti hyvä tuupissa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #275 : 30.12.11 - klo: 23.25 »
Sama myös omassa SC autossa. Niin ja onhan teillä jo keraamiset kuulat diffissä? "Isot pojat" sanoo että on helpompi säätää ja kestävyys parempi, mutta itsellä on vielä tuo diffin säätö kans haussa. Kohta tulee ratasdiffi ja pakkohan se on hommata.
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #276 : 31.12.11 - klo: 00.06 »
Keraamiset on juu. Täällä kanssa odotellaan ratasdiffiä saapuvaksi, sen kanssa on ainakin itsellä helpompaa.  :grin:

Poissa eltim

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #277 : 31.12.11 - klo: 16.05 »
Ratasdiffiä ajon minä ainakin kokeilla sillä sithän sen tietää kumpi parempi :smiley:
Milloin lie sit saatavilla onkin eri juttu......
TeamC TC02  Mini M03

Poissa eltim

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #278 : 16.01.12 - klo: 16.34 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan". Autona mulla Ansmann X2c ja muuten on osottautunut kestäväksi peliksi mutta etupalan olen saanut jo kolme kertaa poikki ja aina samasta kohdasta, mites muilla??
TeamC TC02  Mini M03

Poissa miksut

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #279 : 16.01.12 - klo: 17.17 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan".


Ei tuntunut kestävämmältä. Samalla lailla hajosi keula edellä laskeutuessa.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #280 : 16.01.12 - klo: 17.34 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan". Autona mulla Ansmann X2c ja muuten on osottautunut kestäväksi peliksi mutta etupalan olen saanut jo kolme kertaa poikki ja aina samasta kohdasta, mites muilla??

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=601535&postcount=5

Lainaus
I used it at the World Champs in Finnland.
 
In 14 runs only one broken at the big jumps.
 
Its kevlar without fibre, so its very flexy.
 
One Tip:
 
precut a thread in the chassis (Take some oil). And take 2mm longer screws. I used all titan screws from lunsford. Works excellent
 
 
Andreas
Ansmann Factory Driver

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=601536&postcount=6


Lainaus
Hey stumpy!
 
It depends where and when are you are driving.
 
In cold days (about 5-10 °C) the standard will break easier-> Thats a problem in winter indoor for sure. if you drive at cactus classic or in summer events the chance of breaking the chassis is less.

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #281 : 16.01.12 - klo: 20.38 »
Miten mad rat rtr kulkee vakio sähköillä 2 s lipoilla? Onko huono ostos jos ostaa hajattoman e-maxxin tilalle. Olis ihan mukavaa päästä esim. lrp areenalle ajamaan :smiley:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #282 : 16.01.12 - klo: 21.25 »
Suosittelisin ostamaan kittiversion (x2 tai tc02 ihan pelkästään jo iskarien takia) ja siihen esim. hobbywing xerun x8 combon, noissa vakiosähköissä ei ole oikeen säätöjä millekkään niin on vaikea ajaa radalla kun esim jarrut on aivan liian äkkinäiset.
Itse kysymykseesi vastaan: kovastihan se kulkee vakiosähköilläkin(jos meinaat sitä brushless rtr), vaikeampi vaan hallita ja myöhemmin jos haluaisit kutitella viimeisiäkin tehoja moottorista ulos niin kadut sitä ettet ostanut dynaamisella ennakon säädöllä olevaa Xerunia esim.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #283 : 16.01.12 - klo: 21.28 »
juu kiitosta että vastasit. Onko tuo iha normi kitti että täytyy koota?
Edit:Tai jos alkuun ostaa tuon rtr brushlesin ja vaihtaa noparin myöhemmin jos tarvetta. Talvella varmaan keskimoottori on huonompi?
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #284 : 16.01.12 - klo: 21.53 »
Keskimoottori on muiden kokemusten perusteella ollut parempi sisäkäytössä kun on hyvä pito matolla.

Siinä rtr versiossa nyt on muitakin pullonkauloja kuin tuo nopari, vastasin vain siihen liittyen kun kysyit.
Vakioservo ei hyvin pitkään kestä (tiedän vain yhdestä tr02 käyttäjästä jolla se kesti yhden ajokerran) ja tuo 12t kv3200 moottori on hieman liian tehoton.
Onhan siinä paljon eroa siihen x2 muutenkin, x2 iskunvaimentimet ovat oikeasti hyvät ja kyllähän ne laakerit on hyvä olla ihan kuulilla, muoviosat ovat eri materiaalia mad ratissa myöskin.

Kannattaa laittaa sähköpostia noille kaupoille ja kysyä hyvää yhdistelmää sinun kukkarollesi sopivaan hintaan. rtr autoja ei yleensä ole tehty ihan oikeaan ratakäyttöön vaan lähinnä harrastuksen aloittamiseen, sinullahan ei ilmeisesti siitä ole kyse.

Kitit on aina kasattavia ellei ole a-rtr(rolling chassis). Kasaamisessa ei kauaa mene eikä ole vaikeaa, tulee samalla tutustuttua siihen miten se huoltoa varten kuuluu purkaa ja uusiksi kasata.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #285 : 16.01.12 - klo: 22.29 »
Juu kiitos informaatiosta. Päätinkin tästä ''seeveeriin'' kanssa ostaa samanlaiset kitit eli malli taisi olla mad rat x2. Suunnitelmiin kuuluisi ottaa laadukkaat sähköt hobbykingistä kaikkia kaksi. Kasaisi itse vaikka ja yhdessä mukaavaa kasata. Kiitos sinulle!! Sit vaa e-maxx myyntiin et tervetuloo ostamaa :wink:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #286 : 16.01.12 - klo: 23.32 »
Joo, tuollaiset: http://www.rceet.net/buggy-110-2wd-kit-p-771.html ja siihen hobbykingistä kaikki sähköt, joten sähköjä voi ehdotella. millainen moottori, nopari, servot ja radiot. Itse taidan laittaa autoon spektrumin dx3c radiot, heti kun saapuu sabelta. Vai onko jokin muu krossari parempi? ja tuohon hintaan.

Edit. mitä olisi tarvikkeita olisi hyvä olla autoa kasatessa? öljyjä tai muuta? ja onko auton ruuvin millisiä? koska löyty hudyn 1,5mm 2,0mm ja 2,5mm.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo: 00.17 kirjoittanut seeveerii »
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #287 : 17.01.12 - klo: 00.47 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan". Autona mulla Ansmann X2c ja muuten on osottautunut kestäväksi peliksi mutta etupalan olen saanut jo kolme kertaa poikki ja aina samasta kohdasta, mites muilla??

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=601535&postcount=5

Lainaus
I used it at the World Champs in Finnland.
 
In 14 runs only one broken at the big jumps.
 
Its kevlar without fibre, so its very flexy.
 
One Tip:
 
precut a thread in the chassis (Take some oil). And take 2mm longer screws. I used all titan screws from lunsford. Works excellent
 
 
Andreas
Ansmann Factory Driver

http://www.oople.com/forums/showpost.php?p=601536&postcount=6


Lainaus
Hey stumpy!
 
It depends where and when are you are driving.
 
In cold days (about 5-10 °C) the standard will break easier-> Thats a problem in winter indoor for sure. if you drive at cactus classic or in summer events the chance of breaking the chassis is less.

Tää mua kyllä hieman ihmetyttää.

Kevlar kun on kuitenkin nimenomaan kuitu niin miten osa voi olla kevlaria ilman kuitua?

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #288 : 17.01.12 - klo: 06.38 »

Edit. mitä olisi tarvikkeita olisi hyvä olla autoa kasatessa? öljyjä tai muuta? ja onko auton ruuvin millisiä? koska löyty hudyn 1,5mm 2,0mm ja 2,5mm.

Ruuvit on milliset, lähes kaikki ruuvit 2,0mm avaimella. Diffissä on ristipää ainakin TeamC versiossa.

Poissa KooBee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #289 : 17.01.12 - klo: 06.40 »

Tää mua kyllä hieman ihmetyttää.

Kevlar kun on kuitenkin nimenomaan kuitu niin miten osa voi olla kevlaria ilman kuitua?

Ehkä tarkoitti hiilikuitua? Vaikea sanoa toisten puolesta toki mitä on tarkoittanut.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #290 : 17.01.12 - klo: 11.20 »
Joo, tuollaiset: http://www.rceet.net/buggy-110-2wd-kit-p-771.html ja siihen hobbykingistä kaikki sähköt, joten sähköjä voi ehdotella. millainen moottori, nopari, servot ja radiot. Itse taidan laittaa autoon spektrumin dx3c radiot, heti kun saapuu sabelta. Vai onko jokin muu krossari parempi? ja tuohon hintaan.

kannattaisi kysyä noita autoja myyvistä liikkeistä tarjousta niistä sähköistä auton kanssa. saa takuun ja toimivan asiakaspalvelun kaupanpäälle eikä niin hirveästi hintaeroo tule.
Ei ihan heti tule mieleen yhtä edullista samantason autoa.
Mutta jos nyt pakko on hobbykingiltä tilata niin esim:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11059__Brushless_Car_Power_System_4000Kv_100A.html
tai http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10330__Brushless_Car_Power_System_5200Kv_100A.html
tai http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17232__Hobby_King_60A_Sensored_Sensorless_Car_ESC_1_10_1_12_.html
+ http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17741__XK3650_4400KV_Sensored_Brushless_Inrunner.html

Noita ei vaan näytä olevan varastossa. En kyllä löytänyt yhtään muuta sopivaa moottoria jota olisi varastossa tuolla paitsi tuo 5200Kv combossa oleva. 99$ + postit+alv = yhtä kallis kuin tingitty hinta suomalaisesta liikkeestä, toki tuo combo lupaa esc:lle 100A virrankeston ja normaalisti siihen laitettaisiin 60A.

Taitaa Andreas tarkoittaa että siinä kevlar osassa ei ole lasikuitua jäykentämässä sitä niinkuin normaaleissa muoviosissa on.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #291 : 17.01.12 - klo: 11.59 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan".


Ei tuntunut kestävämmältä. Samalla lailla hajosi keula edellä laskeutuessa.

Noita vakio-osia on mullakin mennyt jo 4kpl.
Uusimpaan koitin testimielessä vanteistakin tuttua kikkaa, ja keitin osaa 15min.
Joustavuutta tuli rutkasti lisää, ja ainakin toistaiseksi on selvinnyt isoista hypyistä ilman hajoamista.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #292 : 17.01.12 - klo: 12.20 »
Onko muilla minkälaisia kokemuksia tuosta EuroRC:n kauppaamamasta kevlar front chassis etualapalan kestävyydestä verrattuna "normipalaan".


Ei tuntunut kestävämmältä. Samalla lailla hajosi keula edellä laskeutuessa.

Noita vakio-osia on mullakin mennyt jo 4kpl.
Uusimpaan koitin testimielessä vanteistakin tuttua kikkaa, ja keitin osaa 15min.
Joustavuutta tuli rutkasti lisää, ja ainakin toistaiseksi on selvinnyt isoista hypyistä ilman hajoamista.
Kannattaa myös aina katsoa mikä versio osasta on, osaa on päivitetty useaan oteeseen. Tässä kuva missä näkee eri versioita.



Tästä on vielä tulossa uudempi mikä on muovia missä on hiilikuitua seassa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #293 : 17.01.12 - klo: 14.34 »
Keitetty osa on juurikin mallia 1 eli se missä on vähiten muovia. Molempia muovisia on kokeiltu, ja molemmat menee rikki. (kun ei vaan osaa ajaa  :grin: )

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #294 : 17.01.12 - klo: 14.43 »
Keitetty osa on juurikin mallia 1 eli se missä on vähiten muovia. Molempia muovisia on kokeiltu, ja molemmat menee rikki. (kun ei vaan osaa ajaa  :grin: )

Ei kantsi ajaa seinään tai tolppaan :) Yksi hyvä parannus on myös läpipultin laittaminen, pitää tosin hiukan avata reikää silloin. Itsellä on SC autossa kestäny etupalat ihan hyvin, sillo tällöin joutuu vaihtaman kun tulee ajettua tolppan tai vastapalloon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa speed

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #295 : 17.01.12 - klo: 14.50 »
Lähinnä noi on mennyt rikki kun tulee hypystä hieman nenilleen. Tolppiin tai seiniin en ole ajellut.

Muuten kyllä vahva ja nopeakin laite.  :wink:

Poissa eltim

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #296 : 17.01.12 - klo: 15.36 »
Sama juttu, pala poikki kun hypystä keulalleen tulee muuten osat kyllä kestää.
Itsellä suunnitteilla vahvikepala ihan testi/rakentelu/omaksi iloksi esim. hiilikuitulevystä :smiley:
TeamC TC02  Mini M03

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #297 : 17.01.12 - klo: 15.41 »
Miten spurri kestää tuossa äx kakkosessa jos ajaa esim.2s lipoilla noin 3000kv motilla? Tai ylipäätään koko auto hyppimisessä/muussa ajossa? Eli onko helppokin rikottava jos tulee nenilleen :laugh:
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo: 16.08 kirjoittanut Rossari »
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #298 : 17.01.12 - klo: 16.18 »
Ihan turha arpoo kestääkö vai ei sillä kyllä kestää. piste. :afro:
Spurrit kestää, muovit kestää, keulapala kestää. Kauppias laitto mulle repullisen osia + kaks ylimääräistä keulapalaa matkaan kun hommasin auton ja edelleen hajonneet osat on yhdessä taka-auraus palikassa. Loppu kesästä asti olen sitä kurittanut ja onpahan ottanut kuonoonsa montakertaa jopa ihan kovastikkin. Käsillä väännellenkin tuntee että auton muovi on paljon joustavampaa kuin monella muulla merkillä ja hyvä niin. Auto kyllä flexaa kovasti mutta en ole sitä haitaksi havainnut. Auto siis Ansmann X2C ja 6.5t myllyllä joten tehollakin on työnnetty... en tiedä RTR mallien muoveista onko sit eri matskuu mut kyllä nää kisa vermeet kestää ja kulkee kovvaaa :)
-Goldi

Poissa Rossari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TeamC TC02 / Ansmann X2 krossarit
« Vastaus #299 : 17.01.12 - klo: 16.35 »
Juu kiitos! Taidampa laittaa pian tilaukseen x2 kitin :tongue:
Sähkövoimalla eteenpäin! -TeamC tc-02 - traxxas slash brushless- Syma s107