Kirjoittaja Aihe: UFC  (Luettu 2815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
UFC
« : 23.11.10 - klo: 10.01 »
Täytyy totuudennimissä myöntää että olen kyseiseen ohjelmaan/tapahtumaan aivan koukussa. Väkivaltaviihdettähän tämä on, mutta näkee erittäin mahtavia otteluita joita ei ole pellepainin tapaan käsikirjoitettu. Kyseistä Realitysarjaa on tullut myös seurattua ja sieltäkin on noussut kovia nimiä maailmankartalle. Onko muita jotka kyseistä ohjelmaa seuraa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #1 : 23.11.10 - klo: 11.03 »
joo, pitää aina kärvistellä sohvalla kippurassa kun on tiukat paikat  :mrgreen:. Samoin K1 on hienoa katsottavaa, kun siitä on turha nysväys otettu pois. Suomessakin on tosikova taso MMA:ssa.

Edit: kiroitusvirheitä paikkailtu...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: UFC
« Vastaus #2 : 23.11.10 - klo: 11.42 »
kyllähän tuo on hienoa viihdettä. Itse saanut emännän myös koukutettua kyseiseen sarjaan ja oltiin jopa katsomassa livenä Turkufight 2 tapahtumaa.
Sauli heilimö siellä kuristi suomen vahvimman miehen. Painoeroa kavereilla oli vissiin 54kg ja pituuseroakin ainakin 20cm. Se on helppoa kun sen osaa :grin:

Pari vuotta sitten järjestettiin kaverille polttareita. Sillä on niin isot luulot itsestään että vietiin sinne salille missä Sauli treenaa ja järjestettiin mahdollisuus näyttää
kuinka kova jätkä se on. No turpaanhan siinä tuli :grin:   
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #3 : 23.11.10 - klo: 12.00 »
Kyllä tullu katseltua sarjat ja maxilta matseja niin paljon kun kerkeää tai ehtii pistää tallennukselle.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #4 : 23.11.10 - klo: 13.00 »
Seuraan muutamien henkilöiden matseja: Gegard Mousasi, Lyoto Machida, Fedor E, Anderson Silva ja tietenkin titteli otteluita.

Mutta, mielestäni pitäisi kieltää kokolaji.

Joskus erehdyin kattoon jonkun jakson tuosta sarjasta, miksi pitää suomentaa: lyö sitä kyynärpäällä nuppiin , Polvella kupoliin tms.. tyhmää.
                                                                 
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: UFC
« Vastaus #5 : 23.11.10 - klo: 16.07 »
Väkivaltaviihdettähän tämä on

Oikestaan kamppailuviihdettä :wink:. Tässähän molemmat mäiskivät toisiaan ja ovat kehässä omasta tahdostaan.

On tullut katseltua UFCtä jonkin verran. Uskomattoman osaavia ukkoja. Kaikista hienoimpia on komeat lukotukset ja kuristukset sekä niiden välttäminen vastaliikkeillä.

Mutta, mielestäni pitäisi kieltää kokolaji.

Miksi? Jos siellä on kaksi säännöt tietävää heppua omasta tahdostaan ottamassa toisistaan mittaa, niin miksei sitä saisi sallia. Onhan siellä sitten tietysti eri luokkia, mutta korkeimmassa polvet ja kyynärpää on sallittuja. Juuri tämmösten ajatusten perusteella vapaaottelua pidetään väkivaltaisena junttien suosimana lajina.

Pitäisikö sitten muitakin urheilulajeja kieltää sen perusteella, että siellä voi sattua jotain vaurioita. Futiksessa ja lätkässä on todennäköisesti helpompi loukkaantua pitkäaikaisesti kuin vapaaottelussa. Harvoin vaparissa kenenkään paikat hajoavat lukoissakaan, kun voi läpsästä ja tuomarikin seuraa tiiviisti tilannetta. Eri asia sitten mitä vesipäitä ukot on vanhempana tuhansien iskujen jälkeen.

Olen jokusen kerran käynyt katsomassa vapaaottelua livenä, ja kerran todistin pahan näköistä kyynärpäällä tyrmäämistä. Kaveri oli mountissa ja koko painollaan jysäytti alla olevaa päähän. Päällä ollut ilmeisesti sai sidottua alla olevan kädet toisella kädellään, jonka seurauksella ala ukon pää jäi täysin suojatta. Ei mennyt kuin sekunteja siitä (ottelu keskeytettiin), kun alla ollut ukko nousi omin avuin seisomaan, eikä päälle päin ei näkynyt erityisiä jälkiä. Mount on esimerkki yhdestä niistä liikkeistä, joka näyttää aika pahalta televisioon, mutta käytännössä ei ole niin paha. Maassa lyönteihin ei saa lähellekään samaa voimaa kuin pystystä, joten iskut ovat paljon heikompia.

Perheessä on jonkin verran harrastettu kamppailulajeja. Itsekin josksus jotain kokeillut. Onneksi on nyt nämä rc-autot, niin säästy murtuneelta nenältä ja sadoilta mustelmilta :smiley:.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #6 : 23.11.10 - klo: 16.38 »
Ai miksi vai, en ole huolissani ottelijoista pätkänvertaa.
Jos et ite hoksaa huoleni, ole hoksaamati.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #7 : 23.11.10 - klo: 16.40 »
Täällä tulee myös seurattua matsit(myös K1 ym.), hieno laji.
Ja onneksi Lesnar hävisi matsinsa viimeksi.  :grin:

En myöskään ymmärrä miksi tämä laji pitäisi lopettaa?  
Kamppailuurheilua kunnon säännöillähän tämä on niinkuin moni muukin...kuten jo edellä sanottu niin esim. jääkiekossakin voi loukkaantua. Ja harvoin näkee noissa matseissa loukkaantumisia, ainakaan mitään vakavempaa.
(edit: vaiko että että nuoriso saa huonoja vaikutteita ja alkaa sekoilemaan..?  Jos näin olisi niin on jo muitakin pahoja ongelmia henkilöllä.. Ja laji ei ole mielestäni sen "brutaalimpi" kuin moni muukaan kamppailulaji/urheilu)

ps. olin jo "odotellutkin" tätä topikkia..
« Viimeksi muokattu: 23.11.10 - klo: 16.49 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #8 : 23.11.10 - klo: 17.00 »
Ihan kauheeta kun pieksevät toisiaan  :grin: :grin: Joka matsi tulee kateltua sairaan taitavia kavereita...
-Henry Mort

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #9 : 23.11.10 - klo: 17.12 »
Ehkä vähän liian jyrkkä oli mielipiteeni,kutensanoin seuraan noi mainitsemani matsit vähintään, mutta liian isolla levikillä mainostetaan puhdasta mättöö// Ja tunnen pari heppua ko lajin parista ja olen nähnyt ne provoilut baarissa ja uskon että näitä punaniskoja riittää ketkä kadulla leikkivät näkemäänsä.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #10 : 23.11.10 - klo: 17.28 »
Joo no noita "kylän kovimpia" jotka jurrissa(ainakin yleensä) haluavat hakata heikompia löytyy aina, myös ennen UFC:tä...tokihan moni heistäkin("kylän kovimmista") varmaan on innostunut lajista, mutta eiköhän kyseisen tyyppiset henkilöt provosoisi ja haastaisi riitaa joka tapauksessa.
Ennen saatiin otsikoita kun (entiset)nyrkkeilijät(ja jääkiekkoilijat ym.) jakoivat pahaa mieltä muille jurrissa, ehkä tulevaisuudessa entiset vapaaottelijatkin...joka lajiin mahtuu idioottejakin mukaan.
Mun kokemuksen mukaan kamppailu/itsepuolustuslajien harrastajat on suht rauhallista porukkaa, toki poikkeuksiakin on. Ja monihan on siirtynyt vapaaotteluun harrastettuaan ensin jotain muuta kamppailulajia.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Vs: UFC
« Vastaus #11 : 23.11.10 - klo: 19.28 »
Ehkä vähän liian jyrkkä oli mielipiteeni,kutensanoin seuraan noi mainitsemani matsit vähintään, mutta liian isolla levikillä mainostetaan puhdasta mättöö// Ja tunnen pari heppua ko lajin parista ja olen nähnyt ne provoilut baarissa ja uskon että näitä punaniskoja riittää ketkä kadulla leikkivät näkemäänsä.


no ei se ole lajin vika jos jollain on huono itsetunto ja sitä täytyy pönkittää väkivallalla. Ovat tehneet sitä kuitenkin aikojen alusta saakka...
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: UFC
« Vastaus #12 : 23.11.10 - klo: 20.46 »
En ole nähnyt vielä yhtäkään ihmistä, jolle sopisi viina. Alkoholi ja etenkin puhdas semmonen on monasti alku kaikelle negatiiviselle. En yhtään ihmettele jos kuppiloissa kuulee uhoamisjuttuja. Osahan niistä voi olla pelkästään keksittyäkin. Kenenkään harrastuksestaan välittävän en usko lähtevän kokeilemaan taitojaan baarissa kovin helposti, koska siitä seuraa monoa lajin parista. En tiedä mitä vaaditaan pysyviin potkuihin, mutta esim monille alkeiskursseille ei edes pääse, jos on rikosrekisteri.

Onhan tietysti niitäkin, jolla on selvänäkin jokunen ruuvi normaalia löysemmällä, mutta niitä mahtuu aina joukkoon.

Poissa koivistonkylä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #13 : 23.11.10 - klo: 23.15 »
On tämä brutaalein kamppailulaji mitä itse olen nähnyt. Varsinkin nuo viimeiset niitit puistattaa...sairasta.... Äijjällä on taju kankaalla, niin vielä pitää mennä antamaan se viimeinen silaus.Ja en kyllä hyväksy lätkän tappelujakaan. Netti on pullollaan videoita missä saunaillassa jurrissa ruvetaan harrastaan "ufc":tä. sori, taas toin herra a:n mukaan mutta niin se vaan menee.
Hpi Savage XL-E & Vorza, Trx erevo 1/16, Kyosho XXL

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: UFC
« Vastaus #14 : 24.11.10 - klo: 05.21 »
On tämä brutaalein kamppailulaji mitä itse olen nähnyt. Varsinkin nuo viimeiset niitit puistattaa...sairasta.... Äijjällä on taju kankaalla, niin vielä pitää mennä antamaan se viimeinen silaus.Ja en kyllä hyväksy lätkän tappelujakaan. Netti on pullollaan videoita missä saunaillassa jurrissa ruvetaan harrastaan "ufc":tä. sori, taas toin herra a:n mukaan mutta niin se vaan menee.


Jos pääsee antamaan "viimeisen niitin" taju kankaalla olevalle, on tuomari hoitanut tehtävänsä huonosti.

Mietippä kummassa on enemmän voimaa, n.30cm matkalta vauhtia hakenut kyynärpää vai 30m matkalta hakenut kyynärpää vastapalloon.

Ja jos sun kaveris on testodorkia niin ei kaikkien tarvi olla :P
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #15 : 24.11.10 - klo: 14.12 »
Tässähän jokainen menee omasta tahdostaan kehään, ketään ei pakoteta. Ottelut jota itse olen nähnyt, kaveri kun tippuu niin sinne ei mennä enään mätkimään tai jos yritetäänkin, tulee tuomari väliin. Eniten ihailen tuolla nuita herroja jotka hallitsevat BJJ tai lukkopainitaidon. Aivan uskomattoman toimivia lajeja. Tässä muutama viikko sitten innostuin vääntämään bändimme basistin kanssa jolla on BJJ-tausta. Vaikka itsekin olen kamppailulajeja harrastellut elämäni aikana, ja kaiken lisäksi olen sen 40kg painavampi ja 20cm pidempi, niin mattoon mentiin että pätkähti =). Lopputulos oli se että hakeuduin BJJ-kurssille =). Ja minun tietääkseni jos riehut vapaa-ajallasi humalassa tai ilman jumalaa ja vahingoitat jotain henkilöä taidoillasi on se rinnastettavissa aseelliseen pahoinpitelyyn. Yleensä tällainen ihminen erotetaan tiimistä. Ja omalla kokemuksella nämä " katutappelijat " eivät kauaa edes viihdytreeneissä. Se on kuitenkin pitkäjänteistä hommaa jota täytyy jatkaa vuodesta toiseen
« Viimeksi muokattu: 24.11.10 - klo: 14.20 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #16 : 25.11.10 - klo: 22.06 »
Jaahas..nyt kannattaa pistää töllöön mtv max kanava...  :wink: 
Suomalaista..  :cool:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa RC-BASTARD

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: UFC
« Vastaus #17 : 25.11.10 - klo: 23.17 »
Katoin tuon vikan matsin.
Engelsmanni sai elämänsä mustansilmän  :grin:
[Auto-Air colors][Faskolor][SpazStix]
-F.B-Creations PKSRCA