Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto  (Luettu 12220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« : 10.12.10 - klo: 13.52 »
FinTrack Tour 2011 –ohjeisto
TSM-10, TSP-10, TSS-10, C-12, CS-12

Päivitetty 15.1.2010


1   Osakilpailut ja yhteyshenkilöt

FinTrack Tour 2011 –sarja muodostuu touring-luokissa neljästä talvi- ja neljästä kesä- osakilpailusta. C-12/CS-12 –luokissa ajetaan 4 osakilpailua talvella. TSP-10 –luokassa ajetaan erilliset sisä- ja ulkosarjat.


1.1   FinTrack Tour talviosakilpailut

FTT I 22.-23.1.   Kymen pienoisautokerho
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin

FTT II.19.-20.2. Pääkaupunkiseudun RC-Autoilijat    
Yhteyshenkilö:  Jarkko Kuusinen, jarkko.kuusinen (a) fountainpark.com
      Tuomariston puheenjohtaja: Ilkka Mannio

FTT III   12.-13.3 Oulun seudun pienoisautoilijat
Yhteyshenkilö  Vesa Yli, vesa_yli (a) hotmail.com
Tuomariston puheenjohtaja: Toni Latvio

FTT IV 9.-10.4. Laukaan moottorimiehet      
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja: Heikki Helin


1.2   FinTrack Tour kesäosakilpailut


FTT V  28.5. Kymen pienoisautokerho   
Yhteyshenkilö: Kalle Lehto, kymenpienoisautokerho (a) gmail.com
Tuomariston puheenjohtaja:

FTT VI 11.6. Laukaan Moottorimiehet   
Yhteyshenkilö: Pentti Minkkinen, pentti.minkkinen (a) luukku.com
Tuomariston puheenjohtaja:

FTT VII 9.7. Raision seurakunta / Turun urheiluautoilijat   
Yhteyshenkilöt:
Tuomariston puheenjohtaja:

FTT VIII 30.7. Riihimäen urheiluautoilijat (Hyvinkää)
Yhteyshenkilö:
Tuomariston puheenjohtaja:


1.3   FinTrack Tour –yhteyshenkilö

Sarjan yhteyshenkilönä toimii Kalle Lehto
eMail: kalle.lehto (a)gmail.com
puh: 040 728 6533
 

2   Ajettavat luokat

TSM-10 (Touring Saloon Modified) avoin Suomen Mestaruus -sarja
TSP-10 (Touring Saloon ProStock) FinTrack -sarja
TSS-10 (Touring Saloon Stock) FinTrack sekä Nuorten Mestaruus –sarja
C-12  avoin Suomen Mestaruus –sarja
CS-12  (C-12 “spec”) FinTrack -sarja

Tämä sarja ja sen osakilpailut järjestetään AKK-Motorsport ry:n luvalla, Autourheilun Sääntökirja 2011 ja näiden sarjasääntöjen mukaisesti. Tulkintatapauksissa nämä sarjasäännöt ovat määräävät.

Kilpailija saa osallistua ainoastaan yhteen touring-luokkaan samassa osakilpailussa. C-12 ja CS-12 luokat ajetaan yhdistettynä ja kaikille osallistujille jaetaan pisteet C-12 SM-sarjassa. CS-12  -kuljettajat poimitaan lopputuloksista ja heille jaetaan lisäksi omat sarjapisteet.

Lisäluokkien ajaminen aikataulullisista syistä on ilman erillistä lupaa sarjan yhteyshenkilöltä kielletty.


2.1   Osallistumisrajoitukset

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa osallistumisrajoitukset sääntökirjan mukaan. Lisäksi TSS-10 –luokassa yli 18-vuotiaiden osallistumista rajoitetaan seuraavasti.

TSS-10 FinTrack-sarjan osakilpailuihin yli 18 vuotiaista ei saa osallistua...
- kahden edellisen kauden aikana jossain sähkö rata SM-sarjassa (C-12, TSM-10) parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana muissa ROA SM-sarjoissa (TP-10, M2-10, M4-10, M-8, LS-5) parhaaseen kolmannekseen sijoittunut kilpailija
- kahden edellisen kauden aikana ROA EM/MM -kilpailuissa parhaaseen puolikkaaseen sijoittunut kilpailija
- edellisellä kaudella TSP-10 FinTrack-sarjassa parhaaseen kolmannekseen sijoittunut
- edellisellä kaudella TSS-10 FinTrack-sarjassa kolmen parhaan joukkoon sijoittunut yli 18 v kilpailija


3   Ilmoittautuminen

Kilpailuhin ilmoittaudutaan AKK:n kiti-järjestelmän kautta. Kiti-ilmoittautminen on sitova!
Osakilpailujen virallinen ilmoittautumisaika päättyy torstaina reilua viikkoa ennen varsinaista kilpailupäivää. Ilmoittautumisen yhteydessä tulee ilmoittaa nimi, seura, osoite,  puhelinnumero/sähköpostiosoite, lisenssinumero, luokka, kilpailijanumero, vähintään neljä 27 MHz tai 40 MHz taajuutta (tai 2,4 GHz) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Alle 18 vuotiailla kilpailijoilla tulee olla huoltaja ja ilmoittautumisen yhteydessä tulee  ilmoittaa myös huoltajan nimi ja huoltajalisenssin numero.

Osanottomaksu on TSM-10 ja C-12 -luokissa 30 €, TSP-10, TSS-10 ja CS-12 -luokissa 25 €. Jälki-ilmoittautumismaksu on 40 € kaikissa luokissa.


4   Kilpailuformaatti

Kilpailu aloitetaan klo 8:00

• 2 ohjattua harjoitusta
• 4 alkueräkierrosta
• 3 x A-finaalit, 2 x muut finaalit

Vähintään jälkimmäinen ohjattu harjoitus tulee ajaa transpondereilla, mutta molemmat ohjatut harjoitukset suositellaan ajettavaksi transpondereilla.


4.1   Talvella

Talvella luokat on jaettu kahdelle päivälle. Lauantaina ajetaan TSS-10 ja C-12/CS-12 ja sunnuntaina TSM-10 ja TSP-10. Suurin alkueräryhmien määrä päivää kohden on kahdeksan. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.

Perjantaina ei ole vapaata harjoitusta. Lauantain kilpailun jälkeen aikataulun salliessa järjestetään vapaa harjoitus TSM-10 ja TSP-10 -luokille. Kisaradan tulee olla profiililtaan uusi ja ajamaton.

Touringluokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti

Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta

-   pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)

Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)

C-12/CS-12 luokassa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät parhaan tuloksen (EFRA “Fastest Time”) mukaan.


4.2   Kesällä


FTT–kilpailupäivä on lauantai, jolloin ajetaan luokat TSM-10, TSP-10 ja TSS-10. Suurin alkueräryhmien määrä on yhdeksän. Rajan ylittyessä vähennetään yksi alkueräkierros.

Kesällä kaikissa luokissa finaalipaikat (alkuerätulokset) määräytyvät seuraavasti:

Jos ajetaan 4 alkueräkierrosta
-   pistelasku 2/4 (EFRA “Round by Round”)

Jos ajetaan 3 alkueräkierrosta
- paras tulos (EFRA “Fastest Time”)

Eri alkuerätavat on esitelty sääntökirjassa.


4.3   Lähetystapa

Alkueriin autot ryhmitetään riviin järjestäjän määräämään paikkaan lähtöjärjestyksen  mukaisesti. Autot lähetetään erään lähtöjärjestyksen mukaisesti yksitellen lipulla tai kuulutuksella. Lähtöjärjestys ensimmäisellä eräkierroksella on erälistojen järjestys (FTT Ranking). Seuraaviin eriin lähdetään parhaan ajetun tuloksen mukaisessa järjestyksessä.

Finaalilähetys tapahtuu lipulla / äänimerkillä. Finaalien lähetystapa: Lippu ylhäällä 30 s lähtöön, lippu vaakatasossa 15 s lähtöön, lippu laskee maahan, lähtökäsky äänimerkillä (lippu jää edelleen maahan). Myös laskentaohjelman automaattista äänilähetystä voidaan käyttää. Finaaleissa lähtöruutujen väli pitää olla vähintään 3 metriä. Finaalien lähtöpaikat tulee olla merkittynä rataan (tai radan reunaan) ennen kilpailun alkua. Lähetystapa ja lähtöruudut tulee esitellä kilpailijoille ajajakokouksessa ennen kilpailun alkua.


5   Kilpailunumerot

Numerot sijoitetaan touring-luokissa auton molempiin kylkiin etu- tai takaoveen ja C-12 luokassa molempiin kylkiin sekä auton keulaan. Numerotarroja on saatavilla katsastuksessa.
Lista kilpailijanumeroista löytyy ohjeiston liitteestä 1 ja listaa pitää yllä sarjan yhteyshenkilö. Uudet kilpailijat ja luokkaa vaihtaneet pyytävät kilpailijanumeronsa ennen kilpailuun ilmoittautumista sarjan yhteyshenkilöltä (kalle.lehto (a) gmail.com).


6   Katsastus

Kilpailulle tulee olla nimettynä katsastuspäällikkö ja hänen apunaan tulee olla riittävästi avustavia henkilöitä riittävän katsastuksen suorittamiseksi (suositus kaksi henkilöä). Kilpailijalla tulee olla oikeus tarkastuttaa autonsa laillisuus ennen erää sekä pakollinen jälkikatsastus erän jälkeen. Auto ja radiolaitteet tulee aina olla sääntöjenmukaiset.

Auto on tuotava erän jälkeen katsastukseen. Mikäli autoa ei tuoda katsatukseen on rangaistuksena parhaan alkuerätuloksen/pisteiden menetys.

Seuraavia kohteita tulee tarkkailla autoista kilpailuerän jälkeisessä katsastuksessa katsastuspäällikön harkinnan mukaan: paino, korkeus, leveys, siiven koko, korin tyyppi, renkaiden merkinnät sekä akkujen laillisuus.

Lisäksi ennen erää voidaan katsastaa LiPo-akkujen jännite sekä vakioluokissa (TSS, TSP, CS) säätimien asetukset. C-12 -luokassa auton maavara (min. 3 mm) tarkastetaan ennen jokaista erää. Ennen erää tehtävä katsastus on läpäistävä, ennen radalle pääsyä.

Mikäli kilpailijan auto on erän jälkeen sääntöjenvastainen tulee kyseinen alkuerä-/finaalitulos hylätä ko. kilpailijalta. Rengasmerkintöjen puuttuessa kilpailijan kyseinen erä hylätään sekä ajetut renkaat merkitään sääntöjenmukaisesti, mikäli kilpailija on jo merkkauttanut kaikki renkaansa, niin silloin kilpailijan paras alkuerä-/finaalitulos hylätään ja renkaita ei merkata. Riippuen vilpin vakavuudesta asia lähetetään AKK:n käsiteltäväksi, joka päättää asianmukaisista seuraamuksista.

Kaikissa kilpailuissa käytetään samaa katsastusvälineistöä.


6.1   Lisäykset sääntökirjan tietoihin

Tourinluokkien renkaat

Talvi
Schumacher # XG-28JB (Sorex 28R+ JB + Revlite24)

Kesä
Kuivan kelin rengas:
Schumacher # XG-32RY (Sorex 32R+Yellow+Revlite24)
Sadekelin rengas:
65055 VTEC Rain Tire Dunlop D20 pre-glued

Valmiiksi liimattujen rengassettien renkaiden ja vanteiden muokkaaminen kielletty (pois lukien renkaan pinnan hiominen ja liimaaminen).

Renkaiden kemiallinen käsittely

Ainoastaan kaupallisesti saatavilla olevat hajuttomat pitoaineet ja pienoisauton renkaiden puhdistukseen tarkoitetut hajuttomat puhdistusaineet sallittu. Jarrukliinerit, moottorisprayt yms. auto- tai apteekkikemikaalit ehdottomasti kielletty!

Painorajat

Touringluokat min. 1350 g. 
C-12/CS-12 min.  730 g.

Korilistat

EFRA-korilistat on esitetty liitteissä 3 ja 4. TSM-10 luokka vaihtaa kesäkaudeksi keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaisiin koreihin.

Touring siivet

Touring-luokissa siiven maksimileveys on 190 mm. Sivulta katsottaessa siiven sivulevyineen on mahduttava 25 mm x 40 mm suorakaiteen sisään.

TSS ja TSP-10 moottorit

TSP-10:
CS Super Sport Brushless Motor 10,5T
- Valmistajan osanumero: C110304
GM PRO STOCK 10,5T STAR W. ANT.
- Valmistajan osanumero: 97290

Moottoreissa käytettävä vakioennakkoa.

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen


GM 10.5 -moottorin sallittu ajoitus.


TSS-10:
LRP X12 Vector Stock Spec 17.5
- Valmistajan osanumero: 50852
Nosram PURE Evolution 17.5T
- Valmistajan osanumero: NS-91851

Molemmissa moottoreissa on käytettävä neljän pisteen (oooo) ennakkopalaa.

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty. Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen.

TSS-10, TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet

TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa

http://www.roarracing.com/?page_id=737

ROAR-listan lisäksi sallitaan lajiryhmän erikseen hyväksymät säätimet, jotka on esitetty liitteessä 6.


LiPo-akut

Sallitut akut sekä lataussäännöt on esitelty liitteessä 5.


6.2   Renkaiden merkkaus

Touring-luokissa talvella kilpailija ostaa kisarenkaansa järjestäjältä ilmoittautumisen yhteydessä. Renkaat merkitään sinetillä renkaan ja vanteen saumaan tässä vaiheessa.  Kilpailijalle annetaan ilmoittautumisen yhteydessä tarvittava määrä rengastarroja. Kun kilpailija haluaa hyväksyttää tietyn renkaan tulee hänen käydä katsastuksessa merkkaamassa rengas sinetillä rengastarran ja vanteen päälle. Renkaat tulee merkitä ennen ajoa.

Kesällä kuivan kelin kisarenkaat ostetaan ilmoittautumisen yhteydessä kilpailun järjestäjältä. Hinta 30 € / rengassarja. Sadekelin renkaat voi jokainen kilpailija hankkia itse. Sadekelin rengas on sama kuin esim. viime kesänä, joten vanhoillakin saderenkailla voi ajaa.

TSS-10 ja TSP-10 –luokissa saa käyttää myös edellisessä kilpailuissa käytettyjä renkaita (pitää löytyä aikaisemman kisan tarrat ja sinetit), mutta nämä lasketaan myös sallittuun maksimirengasmäärään kilpailua kohti. TSM-10 –luokassa edellisissä kilpailuissa käytettyjä renkaita ei saa käyttää.

Sallitut rengasmäärät  (kpl) yhtä kilpailua kohti
Luokka        Normaali        Sade
TSM-10           8             4
TSP-10    sis. 4 / ulk. 8      4
TSS-10    sis. 4 / ulk. 8      4



6.3   Ympäristö

Kilpailun järjestäjän tulee hankkia kilpailualueelle pattereiden/akkujen sekä öljyn keräyspiste.


7   Tuloslaskenta

Kilpailulla tulee olla nimetty tuloslaskentapäällikkö ja hänen apunaan on oltava riittävä määrä avustavia henkilöitä (suositus kaksi avustavaa henkilöä). Kilpailuissa on suositeltavaa olla mahdollisuus ns. ”personal transpondereiden” käyttämiseen. Tuloslaskentapäällikön tulee varata riittävästi resursseja erätulosten kuljetukseen ilmoitustaululle sekä finaalitulosten laskemiseen. Kilpailukutsussa on mainittava, mikäli kilpailussa käytetään lainattavia tai vuokrattavia personal transpondereita. Mikäli ponderivuokraa peritään on sen suuruus 5 eur/ponderi.


7.1   Lopputulokset

Kilpailun lopputuloksista tulee näkyä vähintään sijoitus, kilpailijanumero, nimi, seura, finaalisijoitukset sekä yhteispisteet finaaleista. Kaikkien luokkien lopputulokset toimitetaan  sarjan yhteyshenkilölle ja SM-luokkien (C-12 ja TSM-10) tulokset AKK:n Ralf Petterssonille ralf@pettersson.as


8   Tuomarointi

Kilpailuerien tuomarointi tapahtuu kilpailunjohtajan ja tuomareiden toimesta. Vastuualueet tulee jakaa ensimmäisessä tuomariston kokouksessa.


8.1   Tuomarointikohteet

Sääntökirjassa mainittujen asioiden lisäksi tulee huomioida seuraavaa:

1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) kilpailuerän aikana: Liputus pois erästä.

2. Tilan antaminen: Nopeammalle (alkuerissä parempaa tulosta ajavalle ja finaalissa kierroksella ohittavalle) kilpailijalle on annettava tilaa nopeamman ajoa häiritsemättä. Tilan antamatta jättämisestä rangaistaan stop and go -rangaistuksella ja jos tilanne on tahallinen niin lisäksi annetaan estäjälle varoitus.

3. Lähitilanteessa (ns. hiostaessa) peräänajo: Lievässä tapauksessa jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle ei anneta rangaistusta, mikäli edellä oleva ei päästä kärsinyttä osapuolta edelle, niin rangaistukseksi annetaan stop and go. Kilpailun johto kirjaa myös "hiostustilanteen" ajorikkeet muistiin. Jos kilpailijan tai kilpailijoiden häiritseminen (toistuva häirintä) vastaavanlaisella ajolla jatkuu, tuomitaan päälleajajalle
stop and go -rangaistus siitä huolimatta että hän antaisi tilaa kolhitulle.

4. Vaarallinen ja toisia haittaava ajotapa on kielletty. Tahallinen kiilaaminen radan reunaa kohti, mutkittelu puolelta toiselle, päälleajo tms. ovat ankarasti kiellettyjä. Rangaistuksena stop and go sekä tahallisuudesta ja virheen toistamisesta ja törkeydestä riippuen tuomariston harkinnan mukaan kilpailusta sulkeminen.

5. Kilpailun johtaja / ratatuomarit valvoo kärkikuljettajien (+ muut nopeammat) etenemistä ja hoitaa, että tilaa on ajaa omaa suoritusta alkuerissä.

6. Nostovuorosta pois jäänti -> paras alkuerätulos tai finaalisijoitus hylätään.

7. Varaslähdön tuomitseminen on ainoastaan lähettävän tuomarin käsissä.

8.   Radalle paluu ilman kolhimista.

9.  Korokekäyttäytyminen. Kanssakilpailijoille tulee antaa keskittymisrauha. Korokkeelta poistuminen kesken erän sekä turha metelöinti on ehdottomasti kielletty.

Näitä asioita pitää painottaa ajajakokouksessa ja tuomariston kokouksessa.


9   Palkinnot

Sarjan jokaisessa osakilpailussa palkitaan kaikissa luokissa 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja alempien finaalien voittajat. Lisäksi TSS-10 –luokassa palkitaan kaikki alle 18 vuotiaat kilpailijat erillisillä Nuorten Mestaruus –palkinnoilla (esim. mitalein).

Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 2 €. Sarjan yhteyshenkilö hankkii sarjapalkinnot, jotka jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjan yhteyshenkilö kerää palkintorahat järjestäjiltä. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisen kilpailun yhteydessä.

Lisäksi kauden päätyttyä AKK-Motorsport ry palkitsee mitaligaalassaan luokkien C-12 ja TSM-10 yhteispisteiden kolme (3) parasta SM-mitalein.

Ensimmäistä kautta luokassaan ajavat kilpailijat kilpailevat Vuoden Tulokkaan tittelistä ja kiertopalkinnosta. Palkinnot jaetaan sarjapisteiden mukaisesti. TSP-10 kiertopalkinto jaetaan talvisarjan perusteella.


10   Sarjapisteet

Pisteet lasketaan eri luokissa seuraavasti:
C-12 SM-sarja 3 / 4
CS-12 FinTrack-sarja 3 / 4
TSM-10 SM-sarja 6 / 8
TSS-10 NM-sarja 6 / 8 vain alle 18 vuotiaat huomioidaan
TSS-10 FinTrack-sarja 6 / 8
TSP-10 FinTrack-sarja 3 / 4 (talvi)
TSP-10 kesäsarja 3 / 4 (kesä)

TSM-10 ja C-12 SM-osakilpailuissa jaetaan SM-pisteitä, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 15 kilpailijaa. Luokassa jaetaan SM-arvo, jos ko. luokan sarjan vähintään puolet osakilpailuista täyttää kyseisen miniosallistujamäärä vaatimuksen.

TSP-10 ja TSS-10 –luokkien osakilpailuissa jaetaan FinTrack-sarjapisteita, mikäli ko. osakilpailun kyseiseen luokkaan on hyväksytty (= KITI-ilmoittaumisten määrä) vähintään 10 kilpailijaa. TSS-10 NM-pisteitä sekä CS-12 FinTrack-sarjapisteitä jaetaan riippumatta luokan kokonaisosallistujamäärästä.


Jokaisesta osakilpailusta jaetaan pisteitä seuraavasti:



    
11   Kilpailijoiden jako alkueräryhmiin

Maksimissaan 10 (TSM-10, TSP-10 ja C-12) tai 8 (TSS-10)  kuljettajaa/alkueräryhmä. HUOM! Radat tulee rakentaa siten, että tuo mainittu maksimimäärä autoja on mahdollista sijoittaa eriin. C-12/CS-12 luokassa pyritään jakamaan autot luokittain alkueriin, mikäli osallistujamäärä tämän mahdollistaa.

Kuljettajat jaetaan alkueräryhmiin FTT Ranking –listan mukaisessa järjestyksessä. FTT-ranking löytyy rc10.fi –foorumilta. Sarjan yhteyshenkilö avustaa tarvittaessa eräjakojen muodostamisessa. Kilpailunjärjestäjä voi kilpailun valvojan ja luokkayhteyshenkilön luvalla tehdä yksittäisiä poikkeuksia erälistoihin.

Vapaa harjoittelu ajetaan alkueräryhmittäin, jolloin varsinaista eräharjoitusta ei enää ajeta. Mahdolliset radiohäiriöt selvitetään 1. ja 2. vapaaharjoituksen aikana. Kuljettajat jaetaan finaaleihin oheisen kaavion mukaan.
 

Kuljettajien jako finaaleihin


Liitteet

Liite 1 - Kilpailijanumerolista (rc10.fi –foorumilla ajantasalla oleva lista)
Liite 2 - 1/12 korilista
Liite 3 - EFRA 1/10 korilista
Liite 4 - Harjattomat sähkömoottorit
Liite 5 - LiPo-akut
Liite 6 - Nollaennakkosäätimet


* * *

Edit  4.1.: Kansallinen nollaennakkosäädinlista julkaistu (Liite 6)
Edit 10.1.: C-12 korilista (Liite 2) päivitetty EFRA 2011 koreilla
Edit 12.1.: Akkusääntöä (Liite 5) päivitetty (muutokset lihavoituna)
Edit 12.1.: Nollaennakkosäädin (liite 6) lisätty Speed Passionin säätimet
Edit 15.1.: Selvennetty kohtaa 6.2. (sisältö ei muuttunut)
Edit 24.1.: FTT IV päivämäärä muuttunut viikkoa aikaisemmaksi
Edit 22.4.: Lisätty kesän päivmäärät ja kilpailupaikat sekä tarkennettu kesän rengastyyppi
Edit 2.5.: 1:10 korilista (Liite 3) päivitetty EFRA 2011 koreilla
« Viimeksi muokattu: 02.05.11 - klo: 13.55 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #1 : 10.12.10 - klo: 13.53 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 1 - Kilpailijanumerolista


Uudet kilpailijat:
Kilpailu numero pyydetään sarjan yhteyshenkilöltä. Ilmoita nimi, seura ja luokka. kalle.lehto (a) gmail.com

Vanhat kilpailijat:
Ilmoita, jos olet vaihtanut/vaihtamassa luokaa tai seuraa.

Numerotarroja on saatavilla kilpailupaikalla katsastuksessa.

TSM-10
1    Viljami Kutvonen             UAU
2    Matias Kuusinen              UAU
3    Miko Teponoja                TamUA
4    Joni Minkkinen               LMM
5    Kalle Lehto                  KyPAK
6    Pauli Helin                  TamUA
7    Henry Salmén                 LahUA
8    Toni Niinivirta              MMRc
9    Karri Salmela                UAU
10   Harri Lukkari                MMRc
11   Tomi Mairue                  SRC
12   Christer Andersson           MMRc
13   Sebastian Trzaska            KyPAK
14   Niko Lindvall                UAU
15   Teemu Rytsy                  LMM
16   Ari-Pekka Kyykkä             EPUA
17   Sami Salmela                 UAU
18   Panu Vehniäinen              TamUA
19   Simo Ahoniemi                HyUA
20   Janne Kiiski                 RiiUA
21   Nikke Pitkä                  RiiUA
22   Miika Rinne                  SuSeKa
23   August Poutiainen            TUA
24   Jesse Kallio                 SaiKart
25   Ari Heinonen                 UAU
26   Joel Valander                RiiUA
27   Jari Valkola                 UAU
28   Jesse Kähkönen               SRC
29   Sami Takkinen                LahUA
30   Valtteri Eklund              KyPak
31   Henri Tenhunen               JyvSRK
32   Matti Hölttä                 UAU
33   Otto Laurila                 RiiUA
34   Arto Heinonen                UAU
35   Tommi Torikka                ATAK/UA
36   Sakke Ahoniemi               HyUA
37   Jörg Tiit                    EST
38   Vesa Yli                     Ospa
39   Joni Hiltunen                TUA
40   Jethro Lehtojärvi            TUA
41   Kenneth Södergård            EPUA
42   Iina Mäkelin                 KyPak
43   Samuli Kesseli               RiiUA
44   Niko Sinervo                 RiiUA
45   Cyrill Trofimov              RUS
46   Marko Salminen               RiiUA
47   Sakari Penttinen             JyvSRK
48   Lassi Salo                   HyUA
49   Laurila Miika                Ospa
50   Ahola Juha                   LahUA
51   Riekkinen Markus             HyUA
52   Riekkinen Matias             HyUA
53   Luukkonen Eetu               MäntsMK
54   Erkkilä Taneli               FED
55   Vuorenmaa Niko               HyUA
56   Häkämies Jukka               LohUA
57   Hovi Jani                    HyUA
58   Ilvessalo Lasse              PKSRCA
59   Kupari Tero                  LohUA
60   Åfelt Markus                 LohUA
61   Leino Teemu                  PKSRCA
62   Korvenmaa Matti              PKSRCA
63   Tsistovski Mihail            LahUA
64   Laptev Ivan                  RUS
65   Karpov Vitaly                RUS
66   Åfelt Tuomas                 LohUA 
67   Pihl Olev                    EST
68   Toivonen Teemu               PKSRCA
69   Chmigal Georgy               RUS
70   Oksanen Petri                RiiUA


TSP-10
1    Hovi Jani                    HyUA
2    Penttinen Jukka              LahUA
3    Kauppinen Teppo              UAU
4    Valtanen Janne               Ospa
5    Vuorenmaa Niko               HyUA
6    Valkola Jari                 UAU
7    Pulli Jomi                   KyPak
8    Konoila Jyri                 UAU
9    Anttonen Mika                Ospa
10   Takkinen Sami                LahUA
11   Haapsaari Sami               TUA
12   Häkämies Jukka               RiiUA
13   Sipola Ville                 Ospa
14   Koskinen Risto               TamUA
15   Hiltunen Joni                TUA
16   Lehtojärvi Jethro            TUA
17   Erkkilä Taneli               FED
18   Menna Juha                   TUA
19   Naumov Alexander             RUS
20   Vähäkuopus Marko             Ospa
21   Egorov Alexey                RUS
22   Södergård Kenneth            VUA
23   Vehkomäki Taneli             RaiSRK
24   Sojakka Thomas               UAU
25   Eklund Valtteri              KyPak
26   Hyman Harri                  JyvSRK
27   Mäkelin Iina                 KyPak
28   Seppälä Jani                 Ospa
29   Huovinen Sami                Ospa
30   Ström Petri                  JoeUA
31   Huhtala Jukka-Pekka          EPUA
32   Kulkas Juho                  UAU
33   Näätänen Jouko               HyUA
34   Golubkov Mihail              RUS
35   Ahola Jari                   UAU
36   Laine Jukka                  VUA
37   Oksanen Petri                RiiUA
38   Luoto Antti                  Ospa
39   Kuronen Pekka                KUA
40   Kanerva Henry                TamUA
41   Kotola Jonni                 PKSRCA
42   Kaario Ossi                  PKSRCA
43   Markku Honkanen              PKSRCA
44   Tommi Wikstén                PKSRCA
45   Tiainen Tuukka               PKSRCA
46   Toivonen Teemu               PKSRCA
47   Heinonen Arto                PKSRCA
48   Toivonen Axel                PKSRCA
49   Laineaho Niko                PKSRCA
50   Södergård Björn              VUA
51   Chmigal Georgy               RUS
52   Lindvall Niko                KyPak
53   Kanniainen Antti             Ospa
54   Tamminen Kari                PKSRCA
55   Veho Marko                   PKSRCA
56   Vuolteenaho Mikko            Ospa
57   Kiiski Janne                 RiiUA
58   Hyppönen Ville               UAU


TSS-10
1    Luukkonen Eetu               MMRc
2    Ilvessalo Lasse              UAU
3    Louhi Jaakko                 TUA
4    Ahola Juha                   LahUA
5    Laineaho Niko                UAU
6    Kutvonen Aake                UAU
7    Mäkynen Janne                JyvSRK
8    Luoto Antti                  Ospa
9    Aspinen Janne                JyvSRK
10   Malinen Lauri                LahUA
11   Pohjalainen Jani             SaiKart
12   Riekkinen Markus             HyUA
13   Kauppinen Petteri            RiiUA
14   Riekkinen Matias             HyUA
15   Malinen Jyrki                LahUA
16   Kanniainen Antti             Ospa
17   Pesonen Eetu                 LahUA
18   Tiainen Tuukka               UAU
19   Söderholm Juha               UAU
20   Rinne Jussi                  JyvSRK
21   Laurén Kalle                 UAU
22   Toivonen Axel                UAU
23   Pausio Tommi                 RaiSRK
24   Toivonen Teemu               KyPAK
25   Penttinen Sakari             JyvSRK
26   Otsavaara Tuomo              UAU
27   Kuronen Pekka                UAU
28   Pausio Valtteri              RaiSRK
29   Iivonen Matti                KyPAK
30   Huhta Sami                   UAU
31   Kaasinen Harri               UAU
32   Levänen Timo                 RiiUA
33   Kanerva Henry                TamUA
34   Hujanen Niko                 LMM
35   Louhi Antti                  RaiSRK
36   Laine Jukka                  VUA
37   Iivonen Pekko                KyPAK
38   Jokinen Jiri                 UAU
39   Kaasinen Aleksi              UAU
40   Vuolteenaho Mikko            Ospa
41   Jansson Kai                  KyPak
42   Savolainen Anssi             RaiSRK
43   Marttinen Tomi               AAU
44   Anttonen Eemeli              Ospa
45   Veijonen Jukka               Ospa
46   Korkiakoski Matti            Ospa
47   Sampo Tommi                  JyvSRK
48   Mikkelä Juho                 KyPAK
49   Mustonen Jerer               Ospa
50   Kiuru Wille                  TamUA
51   Bloigu Risto                 OSPA
52   Koliseva Otto                LMM
53   Hujanen Miro                 LMM
54   Valander Joel                RiiUA
55   Oksanen Jona                 RiiUA
56   Eriksson Tino                MäntsMK
57   Öhman Jan                    KyPak
58   Ylösmäki Sauli               KyPak
59   Jäntti Petteri               PKSRCA
60   Teräväinen Riku              KyPak
61   Mört Max                     PKSRCA
62   Jussila Marko                KyPak
63   Laurinkoski Antti            JärvSRK
64   Hattunen Juho                PKSRCA
65   Siik Kari                    TamUA
66   Ylösmäki Erkko               KyPak
67   Pylväläinen Mika             LahUA
68   Pitkä Nikke                  RiiUA
69   Heikinniemi Anssi            TUA
70   Veho Marko                   PKSRCA
71   Rintala Juha                 EPUA
72   Kaattari Keijo               Ospa
73   Lehtinen Isto                VihUA
74   Hoffman Petri                PKSRCA
75   Määttä Jukka                 Ospa
76   Haapalehto Nico              Ospa
77   Huhmarsalo Jaakko            VUA


C-12/CS-12
1    Ahoniemi Simo                HyUA
2    Yli Vesa                     Ospa
3    Saarinen Teemu               HyUA
4    Vehniäinen Panu              TamUA
5    Raikas Tony                  KyPak
6    Kutvonen Viljami             UAU
7    Kalves Tom                   TamUA
8    Minkkinen Joni               LMM
9    Laurila Miika                Ospa
10   Kuusinen Matias              UAU
11   Siltanen Jarno               Jkl SRK
12   Munck Sami                   TamUA
13   Anttonen Mika                Ospa
14   Lento Pasi                   Ospa
15   Putkonen Niko                TamUA
16   Huovinen Sami                Ospa
17   Haapsaari Sami               TUA
18   Koivula Pekka                TamUA
19   Lappi Ari                    MMRc
20   Salo Lassi                   HyUA
21   Seppälä Jani                 Ospa
22   Kerola Jukka                 Ospa
23   Vähäkuopus Marko             Ospa
24   Ahoniemi Sakke               HyUA
25   Henry Salmén                 LahUA
26   Helin Pauli                  TamUA
27   Salminen Ari                 RiiUA
28   Valtanen Janne               Ospa
29   Kauppinen Teppo              UAU
30   Rinne Miika                  SuSeKa
31   Sipola Ville                 Ospa
32   Kaattari Keijo               Ospa
33   Kyykkä Ari-Pekka             EPUA
34   Koskinen Risto               TamUA
35   Laine Jukka                  VUA
36   Menna Juha                   TUA
37   Erkkilä Taneli               FED
38   Fredriksson Henri            PKSRCA
39   Teponoja Miko                TamUA
40   Sillanpää Aarre              TamUA
41   Liinkangas Janne             PKSRCA
42   Peltomaa Harri               TamUA
43   Ollinmäki Antti              JärvSRK
44   Torikka Tommi                ATAK/UA
45   Kivijärvi Antero             UAU
46   Mustonen Jarkko              PKSRCA
47   Laitinen Mikko               PKSRCA
48   Toivonen Axel                PKSRCA
49   Kuusinen Jarkko              PKSRCA
50   Luoto Antti                  Ospa
51   Hovi Jani                    HyUA
52   Tiit Jörg                    EST


« Viimeksi muokattu: 05.06.11 - klo: 23.12 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #2 : 10.12.10 - klo: 13.55 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 2 - 1/12 korilista



Andys
#8217   Sauber Mercedes

Associated
#3169   Jaguar GTP
#3171   Corvette GTP
#3174   Nissan GTP90

Black Art
#BA001  Audi R10
#BA003  Pacemaker (R10)
#BA004  AM

Bolink
        Nissan NPT90
        Ferrari WSC
        Buds Nissan NPT90
        Nissan NPT90
#2018   Porsche 962

CEFX
#14501  DBA4 (Reynard 02S)
#14502  Courage Peugeot

Corally
#78100  Nissan GTP (Long)
#78105  Nissan GTP (Short)
#78110  Ferrari WSC (Hot)
#78115  Nissan GTP (Hot)
#78120  Mercedes
#78135  Speed 10E

CRC
#4160   Courage Peugeot C60 Evo3

Hot Bodies
#12202  Ferrari WSC
#12201  Nissan GTP
#?????  Toyota GT1
#66831  Reynard 02S
#66832  Moorespeed 908

Kawada
#K071   Sauber

Parma
        Nissan NPT90
#10210  Zytec
#10207  EE1

Protoform
        Courage C-41 WSC
#1603   Nissan P-35
#1607   LMP Speed 8 ( Bentley )
#1609   Speed 12 GTP ( Bentley )
#1611   AMR12

Yokomo
        MS-2



* * *

Listalle päivitetyt EFRA 2011 -korit punaisella
« Viimeksi muokattu: 10.01.11 - klo: 15.33 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #3 : 10.12.10 - klo: 13.56 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 3 - EFRA 1:10 korilista


Tämän listan mukaiset korit ovat käytössä kaikissa touringluokissa talvikaudella.

Kesäkaudella sallitaan uuden keväällä julkaistavan EFRA-listan mukaiset korit.
 
AeroRaceTech
4026  MOMENTUM EL

Blitz
4023   Lexus ISF
4025   Audi S5 (60210)

East Coast Bodies Tune/King Golden Ltd.
4006   Euro-R
4007   M-Speed 6
4008   IS 250
4009   Evolution-X
4010   320 SI
4021   Mazda 6

Frewer
FR29N  Dodge Stratus

GM
93430  Alfa Romeo

HPI
7316   Dodge Stratus
7381   Vauxhall Astra
4013   HB type C
4014   Alfa Romeo 159
4015   Mazda 6
4016   Mazda 6 MPS

Parma International
10124  MG X-20
10089  Alfa Romeo 156
4011   M-Type Mazda 6

Protoform
1427    Dodge Stratus
1429    Vauxhall Vectra
1460    Alfa Romeo 156 2,0
1463    Vauxhall Astra BTCC
1467    MG ZS
1449    Stratus 2,0 (190mm), Protoform
1476    Stratus 3.0 (All Purpose) Protoform
1465    Mazda 6 (190mm) Protoform
4012    Mazda Speed
4017    Mazda Speed 6
4018    Lexus ISF
4019    Saab Concept Vehicle
4020    Audi A4 DTM Version
4024    P37-R
 
Slipstream-Trickbits
TB7100 Alfa Romeo

Titan
T600260002 Alfa Romeo 156
4025  Audi S5 (60210)

TRT/SLB
4022 SLB Audi A5 ConCept

Yokomo
ZR-YSB Dodge Stratus Type A
ZR-TCB Toyota Chaser

Rayspeed
RS-26  Honda Accord



* Kesäkaudelle 2011 hyväksytyt uudet EFRA-korit punaisella
« Viimeksi muokattu: 02.05.11 - klo: 13.54 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #4 : 10.12.10 - klo: 13.57 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 4 - Harjattomat sähkömoottorit



EFRA Brushless motor
Suom. J. Luopajärvi
Päivittänyt kaudelle 2010 K. Lehto

HARJATTOMAT SÄHKÖMOOTTORIT:

Harjattoman moottorin yleinen määritelmä:

a) Sekä sensoreilla että ilman olevat moottorit ovat sallittuja.

b) Moottori täytyy olla uudelleen rakennettavissa. Kuulalaakerit ovat sallittu.

c) Mikäli moottori toimii sensoreiden avulla:

- Moottorin tulee käyttää kuusi nastaista JST ZH liitintä mallinumeroltaan ZHR-6 tai SZH-002T-P0.5, joka on sopiva 26-28 awg mitoitetuille johdoille.

Johdin järjestys tulee olla seuraava:
Nasta #1 - Musta johdin: maapotentiaali
Nasta #2 - oranssi johdin: vaihe C
Nasta #3 - valkoinen johdin: vaihe B
Nasta #4 - vihreä johdin: vaihe A
Nasta #5 - sininen johdin: lämpötila-anturi, 10k termistori maapotentiaalin suhteen
Nasta #6 - punainen johdin + 5.0 VDC +/- 10%.

Yhteensopivan nopeudensäätimen täytyy käyttää kuusi nastaista JST:n naarasliitintä osanumeroltaan X-6B-ZR-SMX-TF (missä X merkitsee liittimen tyyppiä), tai vastaavaa.

- Virtaliitin tulee olla selkeästi merkattuna kirjaimilla A, B, C.
Kirjain A vaiheelle A
Kirjain B vaiheelle B
Kirjain C vaiheelle C

d) `05` kokoisen moottorin määritelmä:
Kannu:
Suurin sallittu halkaisija on 36,02 mm mitattuna kohdasta, joka antaa suurimman halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Pienin sallittu halkaisija on 34,00 mm mitattuna kohdasta, joka antaa pienimmän halkaisijan, juotoskorvakkeita tai johtoja ei mittauksessa oteta huomioon. Suurin sallittu pituus on 53,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Pienin sallittu pituus on 50,00 mm mitattuna moottorin kiinnitys tasosta päädyn uloimmaiseen kohtaan, juotoskorvakkeita, johtoja tai valmistajan merkintöjä ei oteta huomioon. Moottorin kiinnitys reiät tulee olla 25,0 – 25,4 mm etäisyydellä toisistaan moottorin keskilinjan suhteen.

Staattori:
Staattorin vähimmäispituus on 19,30 mm ja enimmäispituus 21,00 mm. Sisähalkaisijan pitää olla vähintään 12,50 mm ja enintään 16,00 mm.Jos staattori muodostetaan levyjen avulla, täytyy sen kuitenkin olla yhtenäinen. Levyjen tulee olla toisissaan suoraan kiinni, kaikki väliaineet levyjen välissä ovat kiellettyjä. Levyjen paksuus on 0,35 +/- 0,05 mm. Kaikki levyt tulee olla samaa materiaalia.

Käämitys:
Ainoastaan kolmihaaraiset staattorit ovat sallittuja. Käämitysten tulee olla tähti- tai delta-mallisia. Ainoastaan pyöreä kuparijohdin on sallittu. Kierrosmäärää ei ole rajoitettu.

Roottori:
Akselin halkaisijan tulee olla 0,125 tuumaa (3,175 mm). Ainoastaan yksiosaiset neodyymi- tai ferriittimagneetit ovat sallittuja. Magneetilla saa olla vain kaksi magneettista napaa. Magneetin pituus tulee olla vähintään 23,00 mm ja enintään 27,00 mm. Magneetin halkaisijan täytyy olla vähintään 12,00 mm ja enintään 15,50 mm.

e) Kaikissa moottoreissa täytyy olla alkuperäisen valmistajan logo tai nimi pysyvästi merkittynä moottorin päädyssä.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #5 : 10.12.10 - klo: 13.58 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 5 - LiPo akut


LiPo-akkujen lataussäännöt AKK-Motorsport ry:n alaisissa PA kilpailuissa 2011

1.   Käytettävän akun tulee olla kovakuorinen ”hard case” akku (ABS tai muu vastaava materiaali), joka täyttää seuraavat kriteerit:
a.   1S (3.7V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksyttyä akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.
 
b.   2S (7.4V) akut
- joko EFRA- tai ROAR-hyväksytty kovakuorinen akku tai hyväksytty akkua vastaava malli samalta valmistajalta, jonka kapasiteetti on maksimissaan 6300mAh (ROAR listalla on myös ns. ”soft pack” akkuja, jotka eivät ole sallittuja)
- uudet EFRA- ja ROAR-listan akut otetaan käyttöön heti sen julkaisun jälkeen seuraavaan kilpailuun, jonka ilmoittautumisaika ei ole vielä umpeutunut listan julkaisemishetkellä.

2.   Akusta ei saa poistaa mitään alkuperäisiä merkintöjä tai tarroja.
   a.   Mikäli akun merkinnät ovat kuluneet normaalin käytön yhteydessä siinä määrin, että akkua ei voida todeta niiden perusteella lailliseksi voidaan akun laillisuus todeta esikatsastuksessa katsastuspäällikön toimesta.
      i.   Tässä tapauksessa kilpailijalla on velvollisuus todistaa akun laillisuus ja päätös akun laillisuudesta sekä päätökseen johtaneista tekijöistä kirjataan katsastuspöytäkirjaan kilpailijan sekä katsastuspäällikön allekirjoituksilla varustettuna.
      ii.   Katsastuspäällikkö voi ajosuorituksen jälkeisessä katsastuksessa todeta akun laittomaksi mikäli sitä ei ole esikatsastuksessa aiemmin todettu lailliseksi, vaikka kilpailija pystyisikin todistamaan akun lailliseksi tässä vaiheessa.

3.   Akkukoteloon ei saa tehdä mitään muutoksia. Kotelon tulee olla ehjä ja alkuperäisen muotoinen.
   a.   Poikkeuksena akun pohjassa olevat jalat (”tabs”) saa lyhentää, mikäli akun kuori ei heikkene leikkauksen yhteydessä.

4.   Akut on ladattava standardilla CC/CV (Constant Current/Constant Voltage) –latausohjelmalla
   a.    Maksimi jännite latauksen jälkeen:
      i.   4.20 V (1S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.02 V)
      ii.   8.40 V (2S akut) (mittaustoleranssi +/- 0.04 V)

5.   2S akkujen latauksen yhteydessä on käytettävä jännitteen tasaajaa (balanseri). Jännitteen tasaajan tulee olla:
   a.   Sisäänrakennettu laturiin, jolloin akku kytketään + ja – napojen lisäksi laturin tasausliittimeen.
   b.   tai ulkoinen niissä tapauksissa, joissa laturissa ei ole sisäänrakennettua jännitteen tasaajaa. Soveltuvia tuotteita ovat mm.:
      i.   Graupner LiPo Balancer Plus
      ii.   JP EnErG Li-Poly In-Line 2-5 Cell Balancer
      iii.   LRP Precision Parallel LiPo Balancer
      iv.   tai vastaava muu kaupallinen tuote.

6.   Akkujen lämmittäminen on kielletty.

7.   Akkujen lataus ja säilytys suorassa auringonpaisteessa on kielletty.

8.   Akun latausvirta max. 1C (1C = akun yhden kennon kapasiteetti, esim. 5300mAh = 5.3A)

9.   Akku tulee sijoittaa latauksen ajaksi käyttöön tarkoitettuun latauspussiin. Soveltuvia tuotteita ovat mm:
   a.   Speed Passion Lipo Safe Bag
   b.   MaxAmps Lipo Sack
   c.   tai vastaava muu kaupallinen tuote.

10.   Akkujen sääntöjen vastaisesta latauksesta seuraa kilpailun johdon päättämä rangaistus, joka voi tilanteesta riippuen olla:
   a.   Musta lippu
   b.   Tuloksen hylkäys
   c.   tai muu tilanteen vakavuuden mukainen rangaistus

« Viimeksi muokattu: 12.01.11 - klo: 13.14 kirjoittanut Mr Cale »

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
« Vastaus #6 : 10.12.10 - klo: 14.01 »
FinTrack Tour 2011 Ohjeisto
LIITE 6 - Nollaennakkosäätimet


TSS-10, TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväsytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa

http://www.roarracing.com/?page_id=737


* * *

ROARin säädinlistan huonon päivittyvyyden vuoksi lajiryhmä yhdessä luokkayhteyshenkilön kanssa on päättänyt tehdä ROARin listan rinnalle myös oman listan sallituista 0-ennakkosäätimistä.

CS
CS-Rocket Competition Modified CX 120A            C130250
- keltainen, punainen ja vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa


DualSky
Track & Field XC800                               XC800TF
Track & Field XC550                               XC550TF
Track & Field XC550                               XC550-MJ
- vihreä ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Hobbywing
XERUN-120A-1S                                     81020211
XERUN-120A-SD V2.1                                81020170
XERUN-60A-SD V2.1                                 81020050
Xtreme  Stock ESC / Blue                          81020000
Xtreme  Stock ESC / Black                         81020001
Justock CluB SPEC ESC / Blue                      81020010
Justock CluB SPEC ESC / Black                     81020011
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi CluB SPEC-
säätimissä, jotka ovat aina nollaennakkotilassa



LRP
Zero Brushless Speed Control                      80705
SXX Stock Spec Brushless Speed Control            80910
SXX Competition Version 2 Brushless Speed Control 80905
SXX TC Spec Version 2 Brushless Speed Control     80955
SXX StockSpec Version 2 Brushless                 80915
- sininen ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Nosram
Pearl Evolution Version 2 Brushless ESC           90905
Pearl ISTC Version 2 Brushless ESC                90955
- ledi vilkkuu neutraaliasennossa


Speed Passion
GT V2.1 EX (Blue)                                 EXT98802LPFSB   
GT V2.1 EX (Carbon Black)                         EXT98802LPFSCB 
GT V2.1 EX (Silver)                               EXT98802LPFSCS    
Cirtix Stock Club Race ESC                        12280  
GT2.1 Prostock ESC (Blue)                         EXT98802PROSb
GT2.1 Prostock ESC (Black)                        EXT98802PROscb
GT2.0 LPF (Carbon Black)                          EXT98802LPFcb
GT2.0 Pro (Carbon Black)                          EXT98802PROcb
GT2.0 LPF (Blue)                                  EXT98802LPFb  
GT2.0 Pro (Blue)                                  EXT98802Prob      
GT2.0 LPF (Silver)                                EXT98802LPFcs
GT2.0 Pro (Silver)                                EXT98802Procs
- punainen ledi vilkkuu neutraaliasennossa, paitsi Citrix Stock Club Race
ESC -säätimessä, joka on aina nollaennakkotilassa



Team Wave
RB-0
- aina nollaennakkotilassa


* * *

« Viimeksi muokattu: 12.01.11 - klo: 13.11 kirjoittanut Mr Cale »