Kirjoittaja Aihe: Futaba 4pl  (Luettu 71956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #60 : 29.05.12 - klo: 23.49 »
Kysympä ihan mielenkiinnolla, että onko Radio hyvä, vaikka nyt ei Crawleria olisikaan. Tässähän näyttää olevan justiinsa niille aika paljon säätöjä...
Olen mielenkiinnolla tätä katsonut (Myöskin Sanwa MT-4. Voisikohan tähän radioon mitenkään verrata), että jos kesällä mahdollisesti voisi päivittää. Mutta tosiaan miettinyt sitä, että maksaisiko sitä sitten turhasta, kun ei tee Crawlerisäädöillä mitään ja tässä oli ilmeisesti Polttiksillekkin joitain hienosäätöjä, kun taas itsellä on vain Sähköpelejä.
Ja sitten tuo 40 mallin muisti. Ei minulla ole kuin kaksi auto tällähetkellä... :) Tosin vastarit ovat halpoja.
Nykyinen Radio Spektrum DX3C. En oikein tykkää liipaisimen herkkyydestä. Olisiko tämä Futaba rakennettu jämäkämmin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #61 : 30.05.12 - klo: 01.52 »
MT-4 ja 4pl juurikin voit verrata kun ovat saman luokan laitteita. Futaba hieman kalliimpi ja MT-4:ssä hieman enemmän ominaisuuksia. Vastarit taas halvempia futabaan kuin sanwaan. Itse ostin Futaban melkein uutena käytettynä halvalla, muuten olisin ostanut mt4. Olin hieman skeptinen tämän radion suhteen alkuun ja olikin tarkoituksena vielä ostaa se mt4 ja sit päättää kummanko myyn pois mutta on tämä radio ruvennut sopimaan käteen niin hyvin että ei taida enää olla hyötyä vaihtaa mt4.
MT-4 olen testannut kaverilta muutaman kierroksen ja se kyllä vakuutti heti alkuunsa.
Jos vain mahdollista niin kannattaa testata kumpaakin että miten käy käteen. Sen pitäisi olla ratkaiseva tekijä kun kumpikin on suurinpiirtein ongelmattomia kamppeita muuten.
Tätä luokkaa halvemmat radiot on säädöiltään sen verran vaatimattomia ettei kannata niihin rahojaan tuhlata, Harvemmin sattuu radio sopimaan suoraan käteen ilman fyysisiä säätöjä ja niitä ei noissa halvemmissa ole.
Niinhän se menee että näissä tulee aina ylimääräisiä ominaisuuksia joilla ei ole monellekkaan käyttöä, kait se vaan on edullisempaa tehtaallekkin tehdä semmoisia malleja joissa on useita ominaisuuksia kuin tehdä useita malleja eri ominaisuuksilla.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #62 : 30.05.12 - klo: 17.42 »
Kyllä. Telemetria kiinnostaa MT-4:sessa, mutta sitten vastarit ovat taas kalliimmat ja hyödyllinen näytön valo puuttuu.
Mahdollisuus on kokeilla käteen tätä 4PL ohjainta, mutta ei MT-4:ää.
Näyttäisi Kärkkäisellä olevan tämän hinta 209e. Olisiko tuohon hintaan kannattava, ellei jopa saisi vähän tingattua alas.
Niin ja mites nopeudet. Kumpi radio on nopeampi?
Ja lisäten vielä vertailuun Spektrum DX3S:än. Siitäkihän löytyy telemetria. Tosin taitaa olla tuntuma sama kuin DX3C:ssä, esim. liipaisin löysä.
« Viimeksi muokattu: 30.05.12 - klo: 18.17 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #63 : 30.05.12 - klo: 18.58 »
En osaa sanoa löytyykö DX3S:stä liipaisimen ja ohjauspyörän jousen jäykkyydelle säätöä, 4PL:ssä ja MT-4:ssä ne on. Nopeudessa taitaa tuo MT-4 viedä(ainakin sanwa sitä mainostaa nopeimmaksi radioksi) mutta huomaako sitä peruskäyttäjä todellisuudessa? Tuo 209e on jo melko halpa hinta 4PL:stä, toki kannattaa vähän koittaa tinkiäkkin vielä.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #64 : 30.05.12 - klo: 19.05 »
Selvä. Hienoa että tämmöinenkin ominaisuus löytyy näistä kahdesta! Ja en usko, että huomaa nopeuseroa, tosin kilpailemisessa taitaa tuoda vähän etua, jos on nopeampi? Halusin vain tietää kumpi on nopeampi.  Tätä pitää miettiä. Futaba tulisi halvemmaksi, mutta Sanwassa Telemetria lisäominaisuutena, joka itseä kiehtoo.
Pitää miettiä ja käydä kokeileen 4PL:ää kätöseen jossainvaiheessa. :)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Masto

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #65 : 30.05.12 - klo: 21.52 »
On kyllä mahtavat ratiot ny kerenny käymään jokusen tankillisen ajeleen ja toimii ku ihimisen miäli!!!
Vielä pitäs säädellä liipasimen ja ratin jäykkyydet sopiviksi.
Itelläkin oli mt-4:set vaihtoehtona mutta ku on yli 20v luottanu futabiin niin ei vaan osaa muuta ostaa enkä oo kyllä katunu.

Iteltä löytyy Attack R, Attack 4, T8UAP Super, 4pl, 3pl:ät myin 4:sen alta pois

Kaikki toimivia Tosin r:iin ei oo vastaria enää laite jotain 25V (tai ainakin toimivat ku viimmeksi oon käyttäny 15V+ sitten)
Attack 4:set zakissa rinne räimintä radioina ja pelaa hienosti ja ikää 20V+
T8 jotain 10V++ PCM 1024 laitteet
Eikä oo tarvinnu ikää lähtee kentältä radio vikojen takia kotia, että laatu pelejä tuntuvat olevan toivotaan että ovat nämä uudemmatkin ja palvelevat yhtä nöyrästi vuosia eteenpäin!

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #66 : 31.05.12 - klo: 13.36 »
En osaa sanoa löytyykö DX3S:stä liipaisimen ja ohjauspyörän jousen jäykkyydelle säätöä, 4PL:ssä ja MT-4:ssä ne on. Nopeudessa taitaa tuo MT-4 viedä(ainakin sanwa sitä mainostaa nopeimmaksi radioksi) mutta huomaako sitä peruskäyttäjä todellisuudessa?
Ei huomaa. 4PL:hän on erittäin hyvä kompromissi siinä suhteessa, että vastari maksaa vain $40 ja kuitenkin ilmoitettu nopeus on 6.8ms nopealla servolla. Sanwa voi olla karvan nopeampi, mutta ei taida olla nopeampi, jos käytössä ei ole Sanwan parhaat vastarit. Molemmilla radioilla pitää tietenkin olla hyvät servot, että nopeudesta on mitään apua.

Itse tuskailin 4PL vs. MT4 valintaa ja päädyin 4PL radioon, koska minulla oli valmiina Futaban S-FHSS vastareita. Ei ole yhtään kaduttanut. Taustavalo on hieno ja kavereilla ollut sanwan telemetria on lopulta enemmän hauska kuin hyödyllinen - ainakin minun käytössäni. En ole kuullut kenenkään toisen noista ostaneen katuneen ostostaan. :wink:

Sen voisi tuosta Futabasta sanoa, että valikoissa liikkuminen on tehty tosi omituisesti. Kyllähän sen oppii, mutta on se aika outo.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #67 : 31.05.12 - klo: 17.21 »
Iso plussa tälle on kyllä vastareiden halpuus. Ja mitä videoista olen katsonut niin ei se Sanwan valikkokaan erityisemmin helpolta näytä lukea, tai no se nyt näin ensinäkemältä. Ja varmasti Futabankin oppii.
Juu, näin se varmaan tulisi olemaan että hauska ominaisuus tuo telemetria. Saahan sen nopeuden muutenkin mitattua ja lämpötilankin.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #68 : 31.05.12 - klo: 23.50 »
Siirryttyäni Spektrum DX3S:stä 4PL:n käyttäjäksi jäin kaipaamaan vain säädettävää kahvan kokoa. Vaikken mikään isokourainen ole, niin 4PL:n kahva tuntuu vähän turhan ohuelta. Saahan tuota korjailtua esim. sopivasti teippaamalla, mutta on se silti paljon hankalampi tapa kuin Spektrumin versio.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #69 : 01.06.12 - klo: 00.31 »
Hae urheilukaupasta tennismaila grippi teippiä ja vedä sitä kahvan ympäri, halpaa ja helppoa.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #70 : 19.06.12 - klo: 12.38 »
Miten kävisköhän tollanen akku 4Pl:ään? Kun ei jaksais noiden patterien kanssa enää touhuta... vaikka einiitäkään kovin usein tarvitse vaihdella :smiley: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/AKUT-JA-TARVIKKEET-LiPo-ja-LiFe-akut/Vapex-RX-Battery-LiFe-66v-1600mAh-Flat-109299
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #71 : 21.06.12 - klo: 21.31 »
Jos tuo mahtuu akkukoteloon, niin käy. Omassakin 4PL:ssä 2s life.

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #72 : 23.07.12 - klo: 21.05 »
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/61_124/products_id/222749/n/Futaba-R204GF-E-High-Voltage-24GHz-S-FHSS-4-Channel-Micro-Receiver eiköhän tämä ole parempi vastari tuohon. 6G painoakin vaan.

edit: pistinpä tilaukseen. parin pinionin kanssa postit oli 1.29$. alle 10 päivässä yleensä tulee kamat tuolta.
enpäs osannutkaan parittaa tuota linkin vastaria radion kanssa. pientä neuvoa tarvitsisin sen kanssa.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #73 : 23.07.12 - klo: 23.56 »
radio päälle, vie sen vastarin lähelle. virrat vastariin. paina vastarin nappia.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #74 : 25.07.12 - klo: 16.26 »
Eipä se vastari vain keskustele radion kassa vaikka mitä tekisi.....

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #75 : 26.07.12 - klo: 07.07 »
tuleekos vastarille virrat?
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #76 : 26.07.12 - klo: 07.33 »
joo joo, tottakai tulee! eli kun laittaa radioon virrat päälle, sen jälkeen säätimeen. vastari alkaa vilkuttamaan valoa, kun painan SW nappia sekunnin kuluttua valo sammuu. virrat pois ja takasin päälle, niin edelleen vilkkuu.

orkkis vastareiden kanssa ei tee näin.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #77 : 26.07.12 - klo: 10.28 »
joo joo, tottakai tulee! eli kun laittaa radioon virrat päälle, sen jälkeen säätimeen. vastari alkaa vilkuttamaan valoa, kun painan SW nappia sekunnin kuluttua valo sammuu. virrat pois ja takasin päälle, niin edelleen vilkkuu.

orkkis vastareiden kanssa ei tee näin.

Minulla on 2PL ja 4PL ja kolmea erilaista vastaria. Kyllä se niiden bindaaminen on välillä ollut aika tuskaa. Otan siis osaa.  :sad:

Ainakin itse muistelen painaneeni sitä vastarin nappia joskus liian kauan. Jos nyt oikein muistan, niin sitä ei tarvitse painaa kuin ihan hetki. Voihan se kyllä olla rikkikin? Jos ostit sen tuolta Amainhobbiesista, niin siinä sivulla luki, että sieltä jostain saa jotain tukea ... olisiko siellä paremmat vinkit?

edit: Siis tuolla lukee "One year limited warranty through Hobby Services beginning at date of purchase". Mitähän se tarkoittaa?
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #78 : 14.08.12 - klo: 07.27 »
Kyllä se niiden bindaaminen on välillä ollut aika tuskaa. Otan siis osaa.  :sad:

Ainakin itse muistelen painaneeni sitä vastarin nappia joskus liian kauan. Jos nyt oikein muistan, niin sitä ei tarvitse painaa kuin ihan hetki.
Kiitos!
tämä auttoi bindaamiseen, nyt vastari toimii kuin kello

Poissa Jellona77

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #79 : 06.10.12 - klo: 17.12 »
Nyt olis kysymys tietävämmille harrastajille.

Onkos kyseiseen radioon sopivaa vastaria hobbykingissä?
Axial SCX-10 Honcho "myynnissä"

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #80 : 06.10.12 - klo: 20.35 »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
futaba 4pl
« Vastaus #81 : 31.10.12 - klo: 18.00 »
Moi!
ostin tommosen radion ja en oikein osaa ohjelmoida sitä. kun ne ohjeetkin on englanniksi (oon 13v) niin se on lähes mahdotonta mulle.autoni on slash 4x4 ja olen alkanut virittämään sitä kisakuntoon joten olisi kiva jos saisin neuvoja asiaan!

Kiitos
[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: futaba 4pl
« Vastaus #82 : 01.11.12 - klo: 10.30 »
Moi!
ostin tommosen radion ja en oikein osaa ohjelmoida sitä. kun ne ohjeetkin on englanniksi (oon 13v) niin se on lähes mahdotonta mulle.autoni on slash 4x4 ja olen alkanut virittämään sitä kisakuntoon joten olisi kiva jos saisin neuvoja asiaan!

Moi, onko sinulla joku tietty juttu, jonka haluaisit saada radiolla aikaiseksi? Joko auto kulkee suoraan ja perustoiminnot on ok?

(Autan ihan mielelläni,  mutta ohjekirjassa on sata sivua ...  :shocked:)
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa MiksuKinGi

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #83 : 14.12.12 - klo: 21.21 »
Olisko jollain suomennettua versiota ohjekirjasta ?

Poissa TapsaK

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #84 : 09.01.13 - klo: 21.07 »
Tuossa huomasin illalla, että radion (4PL)ratti kääntyy oikealle huomattavasti enemmän kuin vasemmalle. Vasemmalle kääntäessä tuntee selvästi, kun ratin ääriasento stoppaa napakasti äärikohtaansa ja oikealle kääntäessä tuntuu että ratti menee yli ja ei stoppaa niin napakasti.
Onko siellä radion sisällä jonkinlainen stoppari joka voisi antaa periksi? Ja lähteekö muuten itse rattiosa irti pelkän keskiruuvin irroituksella?
Kellään kokemusta?

Tapsa

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #85 : 09.01.13 - klo: 22.31 »
Onko siellä radion sisällä jonkinlainen stoppari joka voisi antaa periksi? Ja lähteekö muuten itse rattiosa irti pelkän keskiruuvin irroituksella?
Kellään kokemusta?
Ei ole omakohtaisia, mutta ennen kuin ostin tuollaisen itselleni luin netistä kokemuksia ja ilmeisesti 4PL:n ratin rajoittimet ovat helposti hajoavaa sorttia:
http://www.rctech.net/forum/electric-road/495351-futaba-4pl-busted.html
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #86 : 10.01.13 - klo: 12.18 »
Minulla hajosi, pikaliimalla kuntoon

Poissa TapsaK

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #87 : 10.01.13 - klo: 16.29 »
Samainen kohta oli itseltänikin antautunut, mutta pikaliimalla sai helposti ja hyvin korjattua.


Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #88 : 12.01.13 - klo: 13.17 »
hyvin on kestänyt ton liimauksen jälkeen mullakin
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa Roko

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #89 : 29.04.13 - klo: 16.07 »
Osaisko joku neuvoa? Radio toimi aluksi normaalisti, mutta enää ratti ei toimi ja liipaisimesta vain kaasun puoli. Voi olla että olen sotkenut jotain asetuksiakin. Onko jotain hardresettiä että sais asetukset takaisin? Aloitusnäytössä ei siis toi palkki liiku rattia kääntäessä, mutta kun sen keskikohtaa asettaa, niin silloin se taas näkyy. Luultavasti vain yksi nappula väärässä kohtaa, mutta kun en itse keksi.
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun