Kirjoittaja Aihe: Futaba 4pl  (Luettu 71925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Redi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #120 : 24.06.15 - klo: 13.32 »
Onko tuo 4PL:n ratin rajoittimen heikko kestävyys fixattu 4PLS:ssä?

Poissa Tuomas_hpi89

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #121 : 17.07.15 - klo: 11.36 »
Hommasin 4pl käytettynä ja oikealle kun kääntää kaikki niin stoppaa mut jos vähänki kääntää yli ni naksahtaa ja pyörii tyhjää. Joku oliki jo kirjottanu että stopparit murtuu näissä helposti ja liimaamalla kuntoon. Miten siis käytännössä? Puretaako ratti eka ja mitä mmuuta? Pientä jeesiä jos joku viitsisi..kiitos!:)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #122 : 26.07.15 - klo: 17.36 »
Kyseinen T4PL ohjain kiukuttelee Futaban R2104GF vastarin kanssa seuraavasti:

*Ohjaimen 1-paikka on resetoitu ihan manuaalin mukaan (löytyy manuaali)
*Paritus toimii, kuin elokuvissa, eli menee hienosti pariksi, mutta vain ohjaus toimii.
*Vaihdettu Vastarissa piuhat väärinpäin, jolloin kaasusta toimi ohjaus, mutta edelleen kaasu+pakki mykkä.

Eli ohjain ilmeisesti on ehjä, kun molemmat ratti ja kaasu toimii piuhat sotkemalla ?

Laitoin autoon kiinni Sanwan ohjaimen ja kaikki toimii, mutta olisi kiva saada tuo hemmetin Futabakin toimimaan, eli onkos joku mitä en tajunnut tehdä ? Auto on siis ihan sähkö kippo, eli käytössä on vain 1 ja 2 portti vastarissa.

Kyseinen ohjain tuli minulle käytettynä paketissa mukana ja siksi ihmettelen. Onkos tässä mahdollisuutta, että joku on todella väärin tms...

Toista vastaria mulla ei ikävä kyllä tähän ole.

ps. Olen super noviisi.

Et ole kalibroinut nopeudensäädintä. Se on tehtävä aina kun vaihdat radiolaitetta.
Ei se nopeudensäädin voi ymmärtää eri lähettimien eri suuntiin antavia signaaleita jne. Ja monesti noparit eivät välttämättä lähde toimintaan jos neutraali piste ei ole kohdallaan.
Eri radioissa ja jopa eri yksilöissä on selviä eroja.
Hyvä että säädin tajuaa olla toimimatta jos kalibrointi on pielessä, eikä tee niinkuin vanhanaikaset jotka lähtee pahimmillaan kaasu pohjassa säntäilemään heti kun virrat kytketään mikäli perus asiat ovat pahasti pielessä.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #123 : 26.07.15 - klo: 19.53 »
Kiitos Hoke.
Tosin tyhmänä en tajunnut tuota, mutta seuraavana päivänä noppa oli jo kalibroitu ja homma pelitti. Hyvä radio 4pl on.

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #124 : 03.03.16 - klo: 20.33 »
Tuli tuossa tollanen Futaban 4PLS hommattua ja auttakaa nyt tyhmää kun en tiedä sainko itse jotain sekasi mankasta vai mitä lie. Anyway en saa kaasun neutraali asentoa kohdalleen ohjaimesta. Eli kun meen ohjaimesta adjuster ja sieltä sitten throttle josta nämä päätepisteet saisi laitettua kohdalleen niin radio ei suostu ollenkaan kalibroimaan neutraali kohtaa silloin kun liipaisinta ei paina. Mutta heti kun painaa kaasua ihan pikkusen rupeaa välkkymään se merkki että painaa "kalibrointi" nappia tai sitä joustikkia. Muut päätepisteet kyllä menee ihan kohdilleen. Elikkäs nyt se näyttää CH2:ssa että pakki olisi päällä jatkuvasti taikka jarru...
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #125 : 06.03.16 - klo: 11.03 »
Eli kun meen ohjaimesta adjuster ja sieltä sitten throttle josta nämä päätepisteet saisi laitettua kohdalleen niin radio ei suostu ollenkaan kalibroimaan neutraali kohtaa silloin kun liipaisinta ei paina. ... Elikkäs nyt se näyttää CH2:ssa että pakki olisi päällä jatkuvasti taikka jarru...
En ehkä ihan tajua; onko ongelmana siis se, että auto on vapaalla jarru päällä vai se, että radion näytössä on vapaalla jarrun puolella palkkia? Autonhan saa olemaan paikoillaan kalibroimalla noparin uudelleen.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Futaba 4pl
« Vastaus #126 : 06.03.16 - klo: 18.50 »
Ongelmana vain oli että en saanut ohjaimesta trimmiä tai neutraali asentoa mitenkään kohdilleen. Iippo neuvo yv:llä jonka avulla sain sitten ohjaimesta neutraali asennon kohdilleen. Eli näyttö näytti että jarru/pakki oli puolessa välissä koko ajan. Mutta nyt se on kondiksessa  :azn:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS