Kirjoittaja Aihe: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa  (Luettu 25327 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #60 : 21.01.11 - klo: 07.40 »
Myyjien kannattaa muistaa internetin voima, mennyttä mainetta on huono paikkailla. Elikkä ei kannata kauheasti mesota täällä asiakkaille...nielee vaikkapa sen ärtymyksen

Autoihin ja niiden takuuseen ei ole ihmeemmin sanomista (kisalaitteet), mutta kun on vähän aikaa taas tätä "harjatonta"-aikaa seurannut, niin sähkölaitteita hajoaa kyllä liikaa hyvin pian oston jälkeen sillä tavalla, että jää asiakkaan maksettavaksi. Varsinkin säätimiä. Ilman varsinaista käyttäjän tekemää virhettä. Tietenkin jos ostaa kiinalaisen kopiotuotteen, toimintakin on yleensä sen mukaista :lol:

Anyway ostin B44.1 Asson sakemannista, kitistä puuttui 1xpainelaakerikuula, 1xsuojamuovi pallokuppiin, 1xiskarinkorkki oli huonosti valettu ja 1xdiffin vastapala (muovinen) oli myös huonolaatuinen. Tein reklamaation, kesti 5 päivää kun napsahti priority kirje thunder tigerilta (kiinalainen putiikki :D ), jossa uudet osat (täysi pussi jokaista palikkaa). Tämä toimi hienosti, ja minä asiakkaana tyytyväinen. Reklamaatioiden käsittelyssä pitää olla pelisilmää....Tosin tämähän ei ollut varsinainen takuucase.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #61 : 21.01.11 - klo: 12.48 »
Vaikka olenkin noita kuluttajansuojan pykäliä tääläkin huudellut, en toki takoita että ne on ensimmäiset pöytään lyötävät kotit. Niitäkin vaan on joskus käytettävä, jos myyjä selvästi ja tahallisesti polkee kuluttajan lakisääteisiä oikeuksia.

Nuo viranomaiset (kuluttaja selaiset, lautakunnat) voi antaa mitä "päätöksiä", suosituksia tahansa.
Kauppias voi niillä pyyhkiä vaikka P*****ä.
Ne ovat VAIN suosituksia. Ei sen kummempia.
Prosessi voi kestää parikin vuotta kun haetaan vastineita, ja sitten taas niille vastineenvastineita jne, ja sittenkin sielä tullee vain se suositus joka ei sisällä minkäänlaisia sanktioita, puhumattakaan määräyksestä korvauksen suoritamiseen.
Jos haluaa rahansa takaisin on pakko lähteä oikeustaistoon.
No nyt voidaan sitten miettiä onko se mielekästä.
Siinä voi oikeuskulut kivuta potenssiin X tuoteen hintaan verrattuna.

On totta että käsittely voi kestää pitkään, tavallisesti parikin kuukautta.
Ja kauppias voi toki pyykäisetä peppunsa sillä suosituksella, ei se mihinkään veloita.
Sekin riski kyllä on, että joku kunolla kiukustunut vetää asian oikeuteen. Kun hänellä on jo suositus taskussaan, on hän sen kanssa oikeudessa aika vahvoilla. Asiakkaalla voi myös olla paljon enemmän rahaa kuin myyjällä käydä oikeutta ja ainakin selvästi pienempi riski hävitä.

Ja mitä tämä kertoo kauppiaasta? kannataako tältä kauppiaalta mitään ostaa? Uskaltaako tuolle edes mitään myydä? Ei ainakaan laskulla. Onkohan se jo ihan konkurssi kypsä?

Tiedot ovat kuitenkin julkisia, ja ainakin itse olen näitä lukenut ihan samalla mielenkiinolla kuin protestilistoja (ja aika samoilla reaktioilla, niin asiakkaan kuin tavarantoimittajankin roolissa)
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #62 : 21.01.11 - klo: 12.57 »
Mutta onneksi myös kauppias voi käyttää teemaa "ei ole pakko ostaa, ei ole pakko myydä"
Mulla on listalla jo muutama miltä rahojen saanti on ollut hankalaa tai puhutaan kakkaa kentällä, niin ...

Eihän tuolla mainetta ja kunniaa tehdä, mutta näillä katteilla en ala kenenkään ryppyreikää nuolemaan.
/ Jere Siirilä

Poissa Risu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #63 : 21.01.11 - klo: 13.14 »
Omalle kohdalle sattunutta.

Ostin kolme 50€ arvoista lelukopteria jo edesmenneestä harraste kaupasta. Yksi ei lentänyt kun rattaat löivät yli. Toinen paloi toisella latauskerralla tomuksi. Kolmas toimi kuten piti. Otin asiallisesti yhteyttä myyjään niin vastaus oli kettuilua ja jotain selittelyä että väärinkäytetty/ei noitten o tarkoituskaan toimia.

Omasta mielestäni lelunkin pitäisi toimia uutena.

Parinkin yhteydenotto yrityksen jälkeen käännyin kuluttajaneuvojalle joka otti yhteyttä myyjään. Sai myös kettuilua osakseen ja pyysi minua tekemään kuluttaja lautakunnalle sen lapun. Täältä kun tuli vastaus jossa oli pvm milloinkäsitellään ja että toinen osapuoli on saanut samanlaisen kirjeen otti myyjä yhteyttä ja sain kahdesta kopterista hyvityksen.

Vastaavasti kun traxxas autosta hajosi nopari (5kk käytön jälkeen, joka on yli tehdastakuun) selvästi valmistus vikaan. Traxxas pyysi lähettämään tehtaalle ja kertoi hinnat/jos on selkeä valmistus virhen saan uuden maksutta. Ja sainkin uuden maksutta.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #64 : 21.01.11 - klo: 13.21 »
Anyway ostin B44.1 Asson sakemannista, kitistä puuttui 1xpainelaakerikuula, 1xsuojamuovi pallokuppiin, 1xiskarinkorkki oli huonosti valettu ja 1xdiffin vastapala (muovinen) oli myös huonolaatuinen. Tein reklamaation, kesti 5 päivää kun napsahti priority kirje thunder tigerilta (kiinalainen putiikki :D ), jossa uudet osat (täysi pussi jokaista palikkaa). Tämä toimi hienosti, ja minä asiakkaana tyytyväinen. Reklamaatioiden käsittelyssä pitää olla pelisilmää....Tosin tämähän ei ollut varsinainen takuucase.
Ei tuossa mitään ihmeellistä, kauppa saa aina tuotteet tehtaalta(jos on edes puol järkevä tehdas joka haluu tulevaisuudessa tehdä kauppaa) kun on kitissä virhe joten ne voi lähettää suoraan omasta varastosta asiakkaalle. Pitää myös muistaa että muoviosat ei oikeesti maksa mitään tehtaalle, kirjekuori on luultavasti arvokkaampi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #65 : 21.01.11 - klo: 14.19 »
Näistähän voi hyvin huutaa parikin tuntia yhteen soittoon ja jatkaa vielä vähän seuraavanakin päivänä

Ai jotensakkin tälleen :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=Y0rBlx5sYYc

http://www.youtube.com/watch?v=xuywUEdkvTM
« Viimeksi muokattu: 21.01.11 - klo: 14.23 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #66 : 21.01.11 - klo: 14.44 »
Vastaavasti kun traxxas autosta hajosi nopari (5kk käytön jälkeen, joka on yli tehdastakuun) selvästi valmistus vikaan. Traxxas pyysi lähettämään tehtaalle ja kertoi hinnat/jos on selkeä valmistus virhen saan uuden maksutta. Ja sainkin uuden maksutta.

Vastaava kokemus täälläkin traxxakselta. Veikkaan, että noita tulee niin vähän niille, että korvaavat ja saadaan asiakkaat pidettyä tyytyväisenä. Normisti katotaan jaa yli takuun (se 30 päivää) p*ska mäihä eikä edes kysytä...

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #67 : 21.01.11 - klo: 17.37 »
Pointti ei ollu siinä, että niillä osilla olis ollu rahallista arvoa, vaan että tulivat nopeasti. Joku ois jättäny auton kasauksen kesken kun puuttu painelaakerikuula -> ajot ajamatta.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #68 : 21.01.11 - klo: 22.50 »
Mutta onneksi myös kauppias voi käyttää teemaa "ei ole pakko ostaa, ei ole pakko myydä"
Mulla on listalla jo muutama miltä rahojen saanti on ollut hankalaa tai puhutaan kakkaa kentällä, niin ...

Eihän tuolla mainetta ja kunniaa tehdä, mutta näillä katteilla en ala kenenkään ryppyreikää nuolemaan.

No toivottavasti sitten myyt sitä "ylivoimaista tuotetta" tai sitten sun bisnes tulee kuolemaan. Tämä ennustus on ilmainen. :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #69 : 22.01.11 - klo: 07.03 »
Näi-o.
Mutta jätettäköön tämä herran haltuun.
/ Jere Siirilä

Poissa A

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #70 : 17.07.12 - klo: 21.17 »
Kaivoin tällaisen vanhemman keskustelun täältä, kun auto (Traxxas Slash 1/16 4x4 harjallinen) meni hajoamaan 6 päivää ostosta. Eli ihan perusajossa tasaisella asvaltilla servo jäi killiin, eli auto vaan kääntyi yhteen suuntaan, eikä "kuunnellut" radiota. Luulin, että vika radiossa kun tämä on aika herkkä häiriöille. Juoksin lähemmäksi ja edelleen ei servo toiminut. Auton luona kokeilin servon kylkeä, ja olihan se aivan saakelin kuuma. Olin irrottamassa kopan klipsejä, kun servo päästi savut ilmoille (servon kylki on vähän sulanut). Revin akun irti, mutta savua ehti tulemaan myös nopparista. Joku oikosulku kai? On toinen RC-autoni, ja tätä olen pitänyt todella kiltisti. Ei mitään hyppyjä tms. Pari kertaa on pyörähtänyt katon kautta ympäri, mutta ei ole ollut siitä moksiskaan. Puhdistanutkin olen auton joka ajon jälkeen (imurin harjapäällä ja rätillä). Ilmeisesti (ja toivottavasti) minulla on vain maanantaikappale. Ja kai tämä nyt menee takuuseen? Huomenna olisi tarkoitus mennä liikkeeseen (josta tämän ostin 6 päivää sitten) valittamaan...

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #71 : 17.07.12 - klo: 22.11 »
Kaivoin tällaisen vanhemman keskustelun täältä, kun auto (Traxxas Slash 1/16 4x4 harjallinen) meni hajoamaan 6 päivää ostosta. Eli ihan perusajossa tasaisella asvaltilla servo jäi killiin, eli auto vaan kääntyi yhteen suuntaan, eikä "kuunnellut" radiota. Luulin, että vika radiossa kun tämä on aika herkkä häiriöille. Juoksin lähemmäksi ja edelleen ei servo toiminut. Auton luona kokeilin servon kylkeä, ja olihan se aivan saakelin kuuma. Olin irrottamassa kopan klipsejä, kun servo päästi savut ilmoille (servon kylki on vähän sulanut). Revin akun irti, mutta savua ehti tulemaan myös nopparista. Joku oikosulku kai? On toinen RC-autoni, ja tätä olen pitänyt todella kiltisti. Ei mitään hyppyjä tms. Pari kertaa on pyörähtänyt katon kautta ympäri, mutta ei ole ollut siitä moksiskaan. Puhdistanutkin olen auton joka ajon jälkeen (imurin harjapäällä ja rätillä). Ilmeisesti (ja toivottavasti) minulla on vain maanantaikappale. Ja kai tämä nyt menee takuuseen? Huomenna olisi tarkoitus mennä liikkeeseen (josta tämän ostin 6 päivää sitten) valittamaan...

En ota kantaa tähän tapaukseen mutta yleisiä neuvoja rc autojen takuun suhteen:

1) älä aja kostealla/märällä jos haluat että takuu/tuotevastuu on voimassa
2) jos ongelma on voinut johtua tavasta millä autoa on ajettu niin ongelma yleensä lankeaa kuluttajalle. Ajattele hypyt/kolarit etc.
3) jos ongelma johtuu väärinkäytöstä, esim täyteen ladattu lipo joka paisunu tai lipo joka on liian alhaisissa jännitteissä tuotteet harvemmin menevät takuuseen.

Hyvät kauppiaat tosin ymmärtävät että alussa voi asiat olla vaikeita ja antavat tuntuvat alennukset korvaavan tuotteen ostosta. Samoin jos jokin mennyt rikki ja on tuotevastuun alaisena on hyvä jos kauppias pystyy antamaan uuden tuotteen hyllystä rikkoutuneen tilalle. On suorastaan tylsää odottaa 1-2kk, että uusi osa tulee tehtaalta, jos se edes korvataan.

Näitä asioita kannattaa pohtia kun autoa ostaa niin suomesta kuin ulkomailta.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #72 : 30.07.12 - klo: 09.48 »
Olipa mukava lukea, että meillä on Suomessa nyt ainakin kaksi liikettä jotka ymmärtävät ja ottavat nämä asiat tosissaan!

Lisään juuri oman palautteeni toisen yrityksen toiminnasta -he eivät todellakaan ymmärrä/ välitä asioista ja heikompi olisi jo antanutkin periksi...

Kauppiailla on Suomessa iso vastuu, mutta niin on myös kuluttajilla. Kuluttajien tulee käyttää tuotteita oikein, näin harvoin käy. Mutta se on kauppiaan vastuulla osoittaa että tuotetta on käytetty väärin.

Esimerkiksi, moottori vaihdetaan kireempään mutta välitystä ei osata eikä haluta vaihtaa, lopputulos rikkoutuneita osia. Myyjä kyselee mm välitystä mitä on käytetty ja tästä saadaan hyvä kuva siitä onko asiakas perehtynyt tuotteeseen tarpeeksi.

Kauppiaan tulee taas seistä tuotteensa takana ja hoitaa virhevastuuseen liittyvät asiat. Taku laajentaa virhevastuutta se ei rajaa sitä. Kauppais ei voi mitenkän vaikuttaa virhevastuun voimassaoloon. Virhevastuu korvaa siis rikkinäiset tuotteet ei kuluttajan rikkomia tuotteita.

Jos tuote menee rikki ja menee virhevastuun piiriin on kuluttaja oikeutettu korvaavaan tuotteeseen jos uutta ei voida toimittaa kohtuullisessa ajassa. Mikä on kohtuullinen aika? Itse kuluttajana sanoisin että 1-2 viikkoa. Kauppiaana puhuisin reilusta kuukaudesta. Todella harva tehdas pystyy hoitamana takuu keissejä alta 1kk, yleensä siihen menee se reilu kuukausi. Korvaava tuote ei tarvitse olla samanlainen vaan se voi olla toinen tuote joka hoitaa saman funktion. Esim Hobbywing 60A menee rikki, sijaislaitteeksi voidaan antaa Tekin RS.

Sitten tullaan kauppiaan pelisilmään, jos tehdas aina lähettää tai melkeen aina lähettää korvaavan tuotteen ja kauppiaalla on riittävästi tuotetta hyllyssä pelimies antaa toki uuden heti tilalle kun on testannut että tuote on oikeesti rikki. Vaihtoehtoisesti voidaan tarjota välirahaa parempaan tuotteeseen jos asiakas haluu päivittää tai tuote on kohtalaisen rajoilla sen käytössä.

Esim Tekinin tehtaalla tulee todella paljon tuotteita takaisin jotka eivät oikeesti ole rikki. Huonot juotokset, rikkoutuneet sensoripiuhat tai huoltamattomat laitteet(paljon likaa) ovat yleisimmät syyt miksi tuotteita palautetaan koska ovat "rikki".

Suomesta kannattaa ostaa ja kannattaa maksaa aika paljon lisää siitä että saa "Suomalaisen takuun" tämä takuu ei myöskään häviä vaikka tuote myytäisiin seuraavalle. Itse kysyn yleensä itseltäni: "Mitäs jos tämä tuote menee rikki?" ja puntaroin paljonko vaivaa siitä on minulle ja peilaan sitä tuotteen hintaan Suomesta ja ulkomailla. Riippuen kaupasta joutuu toki painimaan oikeuksistaan.

Säätimissä tosin kannattaa varautua siihen että jos haluaa aktiivisesti harrastaa niin rikkoutuneen tilalle joutuu ostamaan toisen ja takuusta palautunut säädin voidaan "käytettynä" myydä eteenpäin. Kauppiaalta kannattaakin kysyä että miten teillä hoidetaan takuuprosessi? Saako takuuprosessin aikana toisen säätimen tilalle?

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #73 : 02.08.12 - klo: 10.42 »
Oma aikaisempi kirjoitukseni takuuasian/ tuotevirheen käsittelyn osalta poistettiin välittömästi topicin ”palautetta Power Racingille” alta. Sinne ei siis ilmeisesti saa antaa negatiivista palautetta toiminnasta.
Alla tietoa oman takuuasiani hoidosta:

Päätin ostaa LRP:n combon Suomesta, Power Racingilta. Heiltä löytyi 550-kokoluokan moottori, jonka pitäisi sopia jokaiseen SC- autoon. Mainitsin oston yhteydessä moottorin tulevan Losin SCTE:n.

Nopeudensäätimen sain hankittua heidän maahantuomana, toisen liikkeen kautta ostettuna.

Combo ei toiminut SCTE:ssä. Moottori ylikuumeni jatkuvasti valmistajan suositukseen nähden jopa muutaman minuutin harjoitteluajossa Lavangon sähköradalla.

Säätimen asetuksissa oli boost 0:lla ja moottorin pinjonina kokeiltiin 13-15T:tä.

Kertaakaan combolla ei saatu ajettua kokonaista akullista.
 
Nyt se siirrettiin varmuuden vuoksi toiseen samanlaiseen autoon ja jatkettiin testausta.
Lopputulos pysyi samana.

Kaiken huipuksi, testiä suorittaessa nopeudensäädin sammui kesken ajon – lopullisesti. Mietin mikä sille mahtoi tulla ja löysin RC Techin alta keskustelua kyseisestä nopeudensäätimestä.
http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/595069-lrp-sxx-v2-escs-stop-working.html

Keskustelupalsta tosin ei ole oikea lähde faktatiedon perusteeksi.

Tehtaan oma ilmoitus taas oli mielestäni riittävä peruste:
http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=5870&tx_ttnews[backPid]=11&cHash=9b046c62ae0967dd05fa58908ce3dee8

Nopeudensäädin ei siis ole ollut tarpeeksi luotettava ja se voidaan päivittää fyysisesti komponentteja vaihtaen paremmaksi.

Edellä mainittuihin asioihin vedoten, pyysin kaupan purkua combon osalta. Lähetin moottorin ja nopeudensäätimen Power Racingille.

Moottorista sain vastauksen, että se näyttää olevan ok. Nopeudensäädin taas haluttiin lähettää tehtaalle, joka päättää kuuluuko vika takuun piiriin. Visuaalisesti tuote oli ”uuden veroinen”, joten oikosulkuun kytkemistä ei ollut tapahtunut.

Aikataulua tarkistuksen kestolle ei osattu sanoa.

Tässä vaiheessa olin ensimmäisen kerran yhteydessä kuluttajavirastoon ja kysyin heiltä neuvoa. Sain vastaukseksi, että jos tuotteessa on virhe he voivat korjata tämän tai lähettää toimivan, vastaavan tuotteen rikkoutuneen tilalle. Kohtuullinen korjausaika riippuu tuotteesta ja sen tärkeydestä, tässä tapauksessa se olisi noin kaksi - kolme viikkoa.

Jos taas tuotteessa on tyyppivika tai se ei sovi käyttöön johon se on tarkoitettu, niin voin vaatia näillä perusteilla kaupan purkua.

Näillä tiedoilla lähdin viemään asiaa eteenpäin, ollen yhteydessä niin puhelimitse kuin e-maileilla liikkeeseen. Edellä mainituilla perusteilla en kuitenkaan saanut vaatimaani hyvitystä tuotteista.

Pyysin apua asian hoitamiseksi kuluttajavirastolta, josta oltiin yhteydessä ko. liikkeeseen kun asiassa oli mennyt jo viikkoja.

Säätimen osalta korjausaikataulua kysyttäessä, arvioitiin siinä menevän edelleen 2-3 viikkoa lisää. Moottorin osalta taas kerrottiin vian olevan muissa asetuksissa.

Säätimen asetukset ja moottorin välitykset oli kerrottu niin kirjallisissa reklamaatioissa kuin aiemmissa puhelinkeskusteluissa. Kysyin puhelimitse mitä asetuksia voidaan vielä muuttaa, mutta tähän ei löytynyt ratkaisua.

Edelleenkään hyvitykseen ei suostuttu.

Tässä vaiheessa minua neuvottiin viemään asia kuluttajariitalautakuntaan koska ratkaisua asiaan ei saada.

Päätin vielä kokeilla yhteydenottoa suoraan LRP:n tehtaalle.

Kävin ensin puhelinkeskustelun heidän kanssaan ja tämän jälkeen lähetin e-mailin keskustelumme sisällöstä sekä koko tapahtumaketjusta. Mailista laitoin kopion myös tehtaan toimitusjohtajalle.

Asiat lähtivät etenemään todella ripeästi. Tehtaan palvelu oli todella hyvää ja he yrittivät tosissaan auttaa ongelman kanssa. Tästä asiasta suuret kehut LRP:lle!

Kerroin heille aiemmin jo ostaneeni uuden, toisen merkin combon koska en halunnut olla koko kesää ajamatta takuukäsittelyn kestäessä kohtuuttoman kauan.

Muutaman mailin jälkeen sain vastauksen, että saan tuotteista rahallisen hyvityksen tehtaan ja maahantuojan yhteisen sopimuksen mukaisesti.
 
Power Racing pyysi tilinumeroani ja teki hyvityksen tililleni muutamien päivien päästä – moottorin osalta. Tämän jälkeen otin yhteyttä uudelleen tehtaalle ja he kertoivat, etteivät osaa sanoa miten hyvitys säätimen osalta on järjestetty, mutta voivat olla uudelleen maahantuojaan yhteydessä. Kerroin ottavani ensin itse yhteyttä vielä säätimen myyneeseen liikkeeseen, jolla on vastuu ko. tuotteesta omaan suuntaani.

Liikkeeseen soittaessa ja tilanteen kertoessani sain hyvityksen nopeudensäätimestäni saman päivän aikana.

Ainoa maksamatta jäänyt kulu tässä vaiheessa oli tuotteiden postituksen osalta takuukäsittelyyn Power Racingille. Nopeudensäädin tilattiin nettikaupan kautta, joten sen takuukorjauksesta ei saa tulla asiakkaalle kuluja.

Tuotteiden ostosta rahojen takaisin saamiseen meni n. kahdeksan viikkoa. Olin yhteydessä niin puhelimitse kuin mailin välityksellä lukuisia kertoja eri tahoihin.

Toivottavasti tästä esimerkistä on hyötyä muille harrastajille. Kannattaa olla tarkkana sen suhteen, mistä ostaa ja mitä tuotteita. Kotimaassa luulisi takuuasioiden toimivan hyvin, mutta näin ei aina valitettavasti edelleenkään ole.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #74 : 02.08.12 - klo: 11.51 »
Eilen tuossa LRP: tiimi kuskin kanssa juteltiin noista SXX säätimistä, joista tuo BEC piiri siis hajoaa suoraan paketista tai nopeasti sen jälkeen. Hyvä yksilö voi kestää pidempää. Tehdas tiedostaa asian, mutta ihmeellistä on, etteivät saa sitä kuntoon, vaikka uudet mallit ovatkin "parannetulla" becillä, mikä on osoittautunut aivan yhtä huonosti.

Tiimikuski oli sitä mieltä, että vaikka saakin aina tehtaalta uudet noparit, niin silti nyt alkaa tuntua jo huvittavalta vaihtaa noparia kerran viikossa, vaikka tuntuma onkin markkinoiden parhaita. Kaveri myös harmitti, ettei pysty kenellekkään noita suosittelemaan vaikka tehtaan tuella ajaa.

Hyvää ei lupaa edes tuon uuden Flow:n testit, joissa noparit eivät ole riittäneet edes kisan läpi.

Minultakin on tuollainen SXX hajonnut samaan vikaa, mutta koska olin ostanut sen täältä foorumilta ilman kuittia, niin sitä ei kukaan suostunut ottamaan vastaan, ei edes LRP korjaamaan ilman ostokuittia.





Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #75 : 02.08.12 - klo: 20.17 »
Näköjään takuu toimi tuossa ylläolevassa tapauksessa yhtä hyvin kuin tuotteet...!  :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #76 : 03.08.12 - klo: 09.02 »
Kysymys kuuluukin, että tietääkö myyjät mitä esim SC4-10 luokan autot vaatii moottorilta? Tuossa LRP tapauksessa hiukan ihmetyttää se miksi myydään sopimatonta moottoria kun auton merkki ja malli oli kuitenkin tiedossa.

Jos suomalaisilta myyjiltä ei saa asiantuntevaa palvelua, niin miksi edes vaivautua ostamaan täältä.

Jotenkin tuntuu, että täällä on kahdenlaisia RC firmoja. Toiset tekee ihan oikeasti kauppaa ja huolehtivat asiakkaista ja toiset tekevät kauppaa vasemmalla kädellä, jotta saavat tehtaalta itselleen ilmaiset/sponsoroidut tuotteet... Kumpikohan kantaa pidemmälle?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: RC-laitteiden takuu Suomessa / EU:ssa
« Vastaus #77 : 03.08.12 - klo: 09.07 »
Tässä tapauksessa auto ei ollut varmasti myyjälle tuttu. Toisaalta tehtaan mukaan moottorin pitäisi olla tehty ja toimia kaikissa SC-autoissa...poikkeuksia ei ole mainittu.

Alan firmat tosiaan vaikuttavat jakautuvan erittäin jyrkästi maassamme. Eräs kauppa Turun suunnalla hoitaa aina kaikki asiat viimeisen päälle ja varmistaa asiakkaan tyytyväisyyden tilanteessa kuin tilanteessa.

Vaikuttaa myös kovasti siltä, että moni liike ei ymmärrä mikä on myyjän vastuu ja mitä se tarkoittaa esim. takuuasioissa.

Kysymys kuuluukin, että tietääkö myyjät mitä esim SC4-10 luokan autot vaatii moottorilta? Tuossa LRP tapauksessa hiukan ihmetyttää se miksi myydään sopimatonta moottoria kun auton merkki ja malli oli kuitenkin tiedossa.

Jos suomalaisilta myyjiltä ei saa asiantuntevaa palvelua, niin miksi edes vaivautua ostamaan täältä.

Jotenkin tuntuu, että täällä on kahdenlaisia RC firmoja. Toiset tekee ihan oikeasti kauppaa ja huolehtivat asiakkaista ja toiset tekevät kauppaa vasemmalla kädellä, jotta saavat tehtaalta itselleen ilmaiset/sponsoroidut tuotteet... Kumpikohan kantaa pidemmälle?
« Viimeksi muokattu: 06.08.12 - klo: 09.06 kirjoittanut mamyllyn »