Kirjoittaja Aihe: Graupner V-Maxx 80 pätkii * RATKAISTU  (Luettu 1185 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Graupner V-Maxx 80 pätkii * RATKAISTU
« : 10.01.04 - klo: 17.37 »
Onko kenelläkään mitään tietoutta tämän kyseisen säätimen virheilmoituksista? Manuaalissa ei ole mitään tietoa tähän liittyen, joten olen tässä pikkaisen ulalla asian suhteen.

Ongelmana on se, että nopari pätkii omituisesti. Ajettaessa vähän väliä nopari kieltäytyy antamasta moottorille virtaa ja alkaa vilkuttamaan vihreätä ja punaista ledia vuoronperään, kunnes sitten 2-8 sec (vaihtelee) jälkeen lopettaa vilkuttamisen ja toimii taas normaalisti kunnes sama ongelma ilmenee uudestaan. Eli esim. kun painan kaasua normaalissa ajossa, niin satunnaisesti jossain vaiheessa auto pysähtyy ja sitten punainen ja vihreä ledi alkaa vilkkumaan vuoronperään, sitten pitämällä kaasua samassa asennossa kuin missä se oli aiemmin, niin auto lähtee taas liikkumaan kun vilkutus loppuu. Jos auton pysähtyessä otan kaasun pois, niin vilkutuksen jälkeen nopari palaa normaaliin tilaan (vihreä ledi palaa) ja lähtee normaalisti liikkeelle kaasua painettaessa.

Noparin asetukset kaikki on kokeiltu, eli siis tämä ilmenee oli asetuksissa sitten mikä tahansa valmis setup taikka manuaaliset setupit, joista olen myöskin kokeillut kaikkia arvoja säätää. Myöskin radion kaikki asetukset on katsottu ja nopari on säädetty oikein toimimaan radion säätöjen kanssa.

Lämmöt ovat OK, eli siis esim. liiasta kuumenemisesta tämä ei johdu.

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Graupner V-Maxx 80 pätkii * RATKAISTU
« Vastaus #1 : 10.01.04 - klo: 17.53 »
Mulla oli samaa ongelmaa LRp v6 noparin kanssa. Vika selvisi, kun katsoin kaikki johdot läpi, lopulta vika löytyi huonosti moottoriin kolvatusta johdosta.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Graupner V-Maxx 80 pätkii * RATKAISTU
« Vastaus #2 : 10.01.04 - klo: 19.09 »
Kiitos #rcnetti-kanavan ihmisten, vika selvisi hyvinkin nopeasti. Vika oli loppujen lopuksi moottorissa ja nuo vilkkuvat ledit viestivät oikosulusta siellä. Tässäpä kuva siitä mikä loppujen lopuksi oli pielessä (focus hieman hukassa, mutta vika kyllä näkyy silti). :)



Eli siis tuo moottorin kannen kiinnitysruuvien vastakappele oli vinossa, siten että toisella puolella levy oli moottorin reunassa olevien ulokkeiden päällä ja toisella puolella niiden alla. Tämä jollain tapaa sitten aiheutti oikarin koneeneen sisällä. Ei ole tietoa miten näin on päässyt käymään, mutta nyt ainakin suoristamisen jälkeen tuntuisi pelittävän ihan OK.