Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 215429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #60 : 06.12.11 - klo: 21.52 »
Suosittelen Auvo heittään sen aluruuvisatsin kanssa kyytiin, lähteen palttiarallaa 40 grammaa sillä, enkä edes käyttänyt ihan kaikkia. Kun kiireiltäsi ehdit niin heitäkkö setupin jonnekkin näkösälle niin voin tehdä vertailua omaani  :shocked:

Mulla painaa 4x4 ~2690g, Voimapuolella SP 2.0 GT ja LRP X12L 4,5L, akkuina niitä LRP:n kisahaperoita. Moottori pitäis vaihtaa 540-sarjalaiseen, eikä pelkästään painon takia.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #61 : 06.12.11 - klo: 22.14 »
Millä moottorilla/säätimellä ajoit testiä?

Moottorina novak 4.5 (5000kv) ja säätimenä CS-Rocket Comp. Powermax CPX8. Päivän aikana pudotin säätimestä max A 150A -> 100A ja radiosta kaasu epa 100 -> 65, tämän jälkeen tehot oli tälle radalle passeli. Lisäksi löysin mulle ihan uusia mielenkiintoisia juttuja slipperin säädöistä.... :wink:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #62 : 06.12.11 - klo: 22.33 »
Kun kiireiltäsi ehdit niin heitäkkö setupin jonnekkin näkösälle niin voin tehdä vertailua omaani  :shocked:

Ulkomuistista tollasia: Iskarit edessä 30wt/jousi keltainen tornissa keskellä tukiv. ulkona, camber -1, Haritusta 2 astetta, ei vakaajaa.... takana 20wt/jousi keltainen/2mm vakaaja tornissa sisällä tukiv. ulkona.  Diffit 20/5. Takaylätukivarsi max pitkä.Camber -1.  Clikkeri kiinni. Slipperi luistaa reippaasti muttei lämpiä (kotelossa jäähdytys reikiä). Ajokorkeus matala (perä lievästi matalammalla)

Kaikki muut paketti säädöissä.

Lisäksi pitää ottaa huomioon että jousissa ja vakaajissa on vielä pulaa...Akin pakilla tänään mentiin.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #63 : 15.12.11 - klo: 18.58 »
Tekin lyhyt pata ja venomin lyhyt akku...ajokunnossa paino 2540g...40g tarvis vielä saada pois....ruuvit? ;)

CS:n nopari ja Tekinin 4-pole moottori ei tykännyt toisistaan 10.4 firmiksellä. Suuripään Tommi päivitti uuden firmiksen (v13.1 muistaakseni) niin sillä rupes 4-pole moottori rokkaan... jos pääsis viikonloppuna testaan kevyttä autoa.
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #64 : 15.12.11 - klo: 19.06 »
Tänään muuten radalla puntaroin vaaleanpunaisen Asson ja se painoi 4000mAh akulla 2514g. Käytössä 540 kokoinen moottori.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #65 : 15.12.11 - klo: 19.08 »
Tänään muuten radalla puntaroin vaaleanpunaisen Asson ja se painoi 4000mAh akulla 2514g. Käytössä 540 kokoinen moottori.

Jahans...ei se sitten ollutkaan kevein....vielä  :wink:
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #66 : 10.01.12 - klo: 11.57 »
Nostetaampas tätä topicia hieman.
Eli alkana takaraivossa kutittelemaan tommonen SC auto ja hankkiminen on vielä ajatus-
asteella mutta eiköhän tuo pidä jossain vaiheessa hakea että saa mielenrauhan :smiley:
Ensi fiiliksellä meinasin ostaa jo DESC410R:n mutta nyt viikon foorumia lukeneena alkaa
suunta kääntymään Assoon kun sen saisi vielä näppärästi haettua paikallisesta liikkeestä.

Asiaan, jos innostun tässä shoppailemaan niin mitä kaikkea pitäis ostaa valmiiksi että auton
saa hyvään tikkiin ekalla kasauksella, sen verran olen listaa tehny että tuommosta settiä ajattelin:
Team Associated SC10 4x4 KIT ja siihen lisäksi:
Torque padit, vakaaja sarja, aluhexet, aluruuvi sarja, 20K ka 5K diffi öljyä, 30W ja 25W iskari öljyä, sisäkori.
Sähköiksi Viper VTX10 ja VST 7.5T kone, onko liian kireä? vai ostanko 8.5T:n?
Siksi Viper koska sen saa samasta kaupasta vai onko joku syy miksei sitä kannata ostaa?
Servoksi varmaan Savox SC-1257TG riittääkö vai pitääkö ostaa SC-1258TG?
Vakio jouset menee ilmeisesti ihan ok?
Eikös tolla paketilla saa kasattua jo ihan ok. auton mikä on tarvittaessa kilpailukykyinen
vai puuttuuko jotain tai kannattaako jotain vaihtaa?

Noihin kysymyksiin jos joku osais vastata niin ois iso apu että saa kerralla tarvittaessa ostettua
kaikki kamat niin pääsee rauhassa sitten kasaamaan autoa ettei tarvii tehdä välitilauksia mistään
tai alkaa viikon ajelun jälkeen vaihtamaan mottia tai servoa tai purkamaan diffejä että saa öljyt vaihdettua.

Kiitos jo etukäteen :smiley:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #67 : 10.01.12 - klo: 12.28 »
Sanoisin, että jos olet 540 sarjan moottoria laittamassa niin 6.5T ja siihen mieluusti vähän isompi roottori. Muutoin suunnitelmassasi ei näyttäisi mielestäni olevan puutteita.

Slipperi kandee vetää "jumiin", ainakin jos sisäradoilla paahtaa, hihnan kireys kannattaa tarkistaa parin kolmen vedon jälkeen. Aluruuvisarja on kyllä ihan järkevä ostos, sillä saadaan 40g pois painoa.

Vakiojouset on ihan ok, itselläni on koko setti ja kyllä niitä on vaihdettu tapauskohtaisesti.
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo: 12.34 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #68 : 10.01.12 - klo: 12.42 »
Sanoisin, että jos olet 540 sarjan moottoria laittamassa niin 6.5T ja siihen mieluusti vähän isompi roottori.
Mitä tuo tarkottaa käytännössä? sähkö on hyvin hallussa mutta harjattomat moottorit on aika vieraita vielä.
Mikä ois sitte napee 6.5T kone mihin sais suoraan isompaa roottoria ja mikä roottori siihen kannattais sitten ostaa?
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo: 12.48 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #69 : 10.01.12 - klo: 16.33 »
Tuolla isommalla roottorilla haetaan vääntöä, jota SC:ssä tarvitaan. Esimerkiksi juuri tuo ajattelemasi viper vaikkapa 7.5 lankaisena tarjoaa tarpeeksi vääntöä tuohon laitteeseen, sillä nuo ovat normaalia vääntävämpiä eli normaalisti välitetään pikkasen pidemmäksi.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #70 : 10.01.12 - klo: 17.06 »
Kiitos Soo vinkeistä.
Moottori ja noppari homma alkaa pikkuhiljaa kartottumaan mieleisiksi.
Nyt vaan odotellaan paikallisen kauppiaan tarjousta kaikista kamoista ja jos vanhat merkit
pitää paikkansa niin sitten nukutaan muutama uneton yö jonka jälkeen auto pitää todennäkösesti
käydä ostamassa että saa mielenrauhan ja pystyy taas vetelee normaaleja yö-unia :smiley:
« Viimeksi muokattu: 10.01.12 - klo: 19.14 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #71 : 18.01.12 - klo: 14.54 »
Nyt on sitten Asso ostettu ja taas saa nukuttua rauhassa :laugh:
Ostin käytetyn tosta foorumin myydään palstalta, katotaan kun auto
kotiutuu että mitä sille alkaa tekemään.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #72 : 19.01.12 - klo: 09.00 »
Auto kotiutu ja kerkesin vähän tutustua ajokkiin. Aika siistihän tuo on livenä :grin:
Puntaroin auton rullaavana ilman koria ja renkaita mutta ohjaus servo oli paikallaan,
auto paino 1476g nyt kun vaihtaa vähän osia siihen samalla kun huoltaa diffit ja iskarit
niin näkee suoraan paljonko rungon paino tippuu optio osilla ilman muita muuttujia.
« Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo: 19.28 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #73 : 22.01.12 - klo: 21.41 »
Mitä eroa on Bladder ja emulsio iskareilla?
Tai siis tiedä mitkä niiden rakenteellinen ero on mutta miten ne vaikuttaa ajaessa kumpaa mallia käyttää?

Tuo emulsiohan ois helpompi ilmeisesti ilmata mutta mitä foorumeita tässä
lueskellu niin tuo bladder tyyppi kuitenkin näyttää vetävän käytössä pitemmän korren.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #74 : 22.01.12 - klo: 23.48 »
emulsio iskari ottaa iskut pehmeämmin vastaan, öljyyn sekoittunut ilma joustaa jo jonkin verran ennen kuin öljy-ilma-seos rupeaa varsinaisesti virtaamaan männän reikien läpi eli iskut ei välity niin terävinä kiinnistys pisteisiin jne jne...
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #75 : 26.01.12 - klo: 12.45 »
Taidan jättää nuo iskarit sitten Bladder tyyppisiksi kun ne on hyväksi havaittu.
Onko tietoa onko nuo Hobbylinnan LRP Blue Factory diffi ja iskari öljyt minkalaisia?
Niitä ois hyllyssä valmiina ni ajattelin kokeeksi pistää iskareihin ja diffeihin semmoset.
kuhan saan auton purettua ensin niin paljon että pääsen diffeihin käsiksi.
On aika savotta pistää atomeiksi tää auto :laugh:
Piti oikein kaivaa ohjekirja esiin koska on niin erilailla kasattu kun ne autot
mitä olen yleensä rassaillu. Siksi piti tuosta öljystäkin kysästä kun jos se onkin
täyttä skeidaa niin alkaa sama rumba uudelleen että ne saa vaihdettua pois...

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #76 : 28.01.12 - klo: 09.14 »
Mitä ootte mieltä noitten alkuperästen iskarien X-rengas tiivisteistä.
Mietin että jos vaihtas o-renkaiksi, tietääkö joku sanoa suoraan
mitkä o-renkaat noitten X-renkaitten tilalle käy?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #77 : 28.01.12 - klo: 12.17 »
Itse olen monen muun tapaan ottanut ylemmän tiivisteen pois. Iskari herkistyy huomattavasti, mutta ei silti vuoda.

Toni

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
SC10 4x4

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #78 : 30.01.12 - klo: 03.49 »
Nyt ois setupit päätetty millä auton kasaan ja mistä lähteä sitten hienosäätämään niitä.
Pitää pistää kuvia autosta sitte tulemaan sitä mukaan kun saan FT:n osia autoon paikalleen.
Veikkaan että tulee kohtuu siisti kisapeli :wink: kuhan vaan se A Main:n paketti tulis äkkiä...
« Viimeksi muokattu: 30.01.12 - klo: 20.01 kirjoittanut Petri Uutela »

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #80 : 01.02.12 - klo: 09.36 »
Mielenkiintoisia nämä SC autot, jotkut keventää kovasti, jotkut taas lisää painoa.
  :roll:
Tuossa painon lisäämiseen (ja kukkaron keventämiseen) tarkoitettu pohjalevy assoon.
http://www.exotekracing.com/sc10-4x4-lcg-alloy-chassis/

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #81 : 01.02.12 - klo: 11.51 »
Mää suunnittelin homman niin että nyt kun auto on osissa niin keventää
sitä Factory osilla että saa pyöriviä massoja pienemmäksi ja kokonaispainoa
pudotettua niin paljon kun pystyy, sit kun auto on mahdollisimman kevyt
niin on helppo hakea erillisillä lisäpainoilla auton balanssi kohdalleen niin
ettei kokonaispaino karkaa käsistä. Sitä en tiedä onko tuo viisasta tai onko siitä
mitään hyötyä muutakun että saa itelleen rassattavaa ja autosta omasta mielestään hyvän :smiley:

Ulkomaan foorumeilla on juttua tosta Exotekin pohjalevystä ja sitä on kehuttu aika paljon
koska siirtää painopistettä alemmaksi aika reilusti mutta on se liian kallis :wink:

Ton uuden Faktory RC10 4x4:n pohjalevy ois ollu järkevämpi kun siinä on saddle muutos suoraan
mutta kerkesin jo tilaamaan Saddlen konversio osat ennenkun huomasin ton uuden auton
tulleen myyntiin, tosin se ois varmaan menny jokatapauksessa kevääseen enenkun sen vara-osat
on myynnissä että ois pystyny tilaamaan sen pohjan.


Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #83 : 01.02.12 - klo: 17.31 »
Aloin tässä kasailemaan pikkuhiljaa noita etu ja taka periä uudelleen.
Miten on kannattaako ne perien muovirattaat rasvata jollakin vai pitäiskö kasata
kuivana? nehän on muovia joten periaatteessahan se toimii myös kuivana,
mietin vaan että jos niihin vetää vaseliiniakin niin laatokoistahan tulee tahmeemmat pyörimään.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #84 : 01.02.12 - klo: 17.44 »
Stealttirasvaa kehiin.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #85 : 01.02.12 - klo: 17.46 »
Stealttirasvaa kehiin.
Ei oo, sitä oli kyllä tilauslistassa mutta tuli tavallista kirkasta silikonirasvaa tuubi.
Siks mietinkin että mitä niihin pistää.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #86 : 01.02.12 - klo: 18.01 »
No kuhan et mustaa rasvaa laita niin muut kelvannee....jotkut taitaa laittaa iskariöljyä, silikonipohjasta sekin.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #87 : 01.02.12 - klo: 19.19 »
Ei kannata laittaa mitään, tulee vaan hirveä sotku myöhemmin.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
SC10 4x4

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #88 : 01.02.12 - klo: 20.21 »
Nyt on perät kasassa ja diffeissä uudet öljyt. Vedin niihin rattaisiin kuiva teflonia
niin ei ihan ilman voitelua pyöri, tuntuu ainakin kohtuu herkiltä eikä tahmaa yhtään.

Sitten sain keulaakin sen verran kasaan että kasasin servo saverin ja laitoin servon
paikalleen, ei vaan ollu sitä palikkaa millä servon paikka katsotaan mutta luulisin että
sain sen aika hyvin kohdalleen, katotaan kun saa etupohjalevyn paikalleen että ottaako
mikään mihinkään kiinni kun rattia pyörittelee.

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #89 : 03.02.12 - klo: 16.22 »
Mitenhän se etu hihnapyörän klikkeri, kun ootte lukinnu niitä niin ootteko
laittanu ohjekirjan n.3mm mittaan sen mutterin akselin päästä vai vetäneet
kevyesti kiinni asti, sillon mitta näyttäis olevan n.3.6mm?