Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 215249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #690 : 12.01.14 - klo: 23.14 »
juu siis just sitä sct proota yritin linkata mut kun enhän mä nyt puhelimesta sit osannu oikeeta laittaa  :embarrassed: nii ja koneeks meinasin trackstar 4x4 sct 5.5

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #691 : 17.01.14 - klo: 11.55 »
Tyttöjen Asso sai vihdoin sille kuuluvat vanteet  :azn: Odotellaan vielä renkaita..

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa [twister]

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #692 : 17.01.14 - klo: 23.04 »
Voiskoha joku ihan selvällä suomen kielellä että mikä klikkerin virka on tässä autossa?  :grin:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #693 : 18.01.14 - klo: 06.32 »
Voiskoha joku ihan selvällä suomen kielellä että mikä klikkerin virka on tässä autossa?  :grin:
Jos sen nyt ihan selkokielellä selittää, niin sen idea on saada auton etupää jarruttamaan vähemmän kuin takapään. Näin sun ohjaus toimii ja pysyy parempana kun sä jarrutat  :smiley: Todella hyvä ominaisuus kovalla alustalla. Jos taas bashaat tällä autolla niin kandee pitää ihan täysin kiinni tai saatat hajottaa sen  :smiley: Siitä siis ihan kuuluu sellainen naksutus kun on auki. Antaa siis ne hampaat silleen periksi joka on tarkoituskin.. Ja tosiaan sä voit säätää senkin "voimakkuutta" samalla idealla kuin slipperinkin.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #694 : 18.01.14 - klo: 08.16 »
Pyynnöstä pieni pätkä tosta mun korista joka siis on Prolinen Ford Focus ST, mitä näköjään enää ei ole Prolinen sivuilla ainakaan SC autojen korien puolella  :undecided: Kovin haluttu kori tuo silloin oli kun itse aikoinani ostin.. noh jostain saattaa vielä löytyä.

Ne Prolienn mainoskuvat korista oli musta niin hölmösti maalattu, että jotenkin korikin siinä sivussa näytti ihan epämuodostuneelta. Sen takia ajattelin olla ostamatta koko koria mutta maalaus ja mieleiset värit tekevät kyllä ihmeitä  :smiley: Joitain kohtia korissa olisi voitu tehdä paremmin mutta luulen, että tässä ollaan haettu myös tuota aerodynaamisuutta edes hieman, miksi tuo tuulilasi saattaa olla hieman "lytyssä" jos tietystä kulmasta katsoo. Itse tykkään, joten kyllä mäkin tällä kehtaan ajella  :grin:

Tosiaan takapäähän tarvii korkeemmat tornit joita tähän 4x4 malliin ei ollut tarjolla. Päädyin silloin ostamaan 2wd mallin korkeat tolpat kun luulin niiden olevan melkein identtiset. Suurimmaksi osaksi ne olivatkin mutta 2wd mallissa tuo tolpan paksuus on ilmeisesti 8mm kun tässä 4x4 mallissa se on 7mm. Tästä syystä siis noita joutu hieman jyrsimään kun ovat melko kovaa materiaalia joten puukolla olisi voinut tulla hieman pahaa jälkeä joko tolppaan tai ukkoon itse  :laugh: Samalla toki näön vuoksi vaihdoin myös tolpat eteen kun samassa paketissa olivat.

Sitten vaan kiinni ja korkeus kohdilleen.. Itse tykkään muutenkin enemmän näistä tolpista ton kiinnitysruuvi idean takia. Tolpan reiät ei tarvii olla niin isot ja kierre puree aina  :smiley: Myöskin koko "komeus" mahtui yhden korin alle. Itse lämpeen "scale" lookista enemmän vaikka on mulla ihan "virallinenkin" koppa. Jopa roiskeläpät näkyy ihan siististi tuolta takaa alta  :smiley:

Kuvat koriin on liimattu sellasella lexan liimalla korin sisälle ennen maalaamista niin eivät irtoile vaikka tulisi naarmuja ulkopintaan. Kuvat ovat toki tyttöjen valitsemia.. Olisinko valinnut eri kuvat omaani.. ehkäpä.. tai sitten en  :grin:








« Viimeksi muokattu: 18.01.14 - klo: 08.46 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa [twister]

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #695 : 18.01.14 - klo: 19.01 »
Lähinnä kisoja varten treenaan eli täytyy koikella säädellä tuota klikkeriä että mitä siitä hyötyis :azn:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #696 : 18.01.14 - klo: 19.06 »
Lähinnä kisoja varten treenaan eli täytyy koikella säädellä tuota klikkeriä että mitä siitä hyötyis :azn:
Kovalla alustalla siitä on kyllä paljonkin hyötyä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #697 : 23.01.14 - klo: 08.32 »
Renkaat saapui ja sain liimatuksikin  :smiley: "WRC" olis valmis..

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #698 : 24.01.14 - klo: 11.00 »
Lauhtupa keli, jos pihalle lähtis  :wink:


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #699 : 24.01.14 - klo: 11.11 »
Lauhtupa keli, jos pihalle lähtis  :wink:
Mites toi suojaus on tehty  :smiley: ? Ja onko sulla vesitiiviit kamat vai pyhällä hengellä mennään  :grin: ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #700 : 24.01.14 - klo: 11.27 »
Asson sisäkoppa, rungonjäykistimen takia joutuu leikkoon vähän enempi, laitoin foamia tukkimaan tuon leikkauksen.
http://www.rcm.fi/korit/1-10-short-course-korit/jconcepts-chassis-over-tray-clear-sc10-4x4.html

Ezrunin water proof säädin ja vastarin kotelossa kaikki tiivisteet paikoillaan. Koppa on takiaisteipillä alareunasta kiinni niin eipä tuonne kopan alle ole paljoa lunta/vettä päässyt.

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #701 : 24.01.14 - klo: 11.37 »
Täs pojan asso, eioo jäykistintä niin koppa sokilla ja takiaisella kiinni.


Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #702 : 05.02.14 - klo: 09.43 »
kertokaas viisaammat kun päätti omassa assossa hihna tulla tiensä päähän ja nyt on uuden hihnan asennus menossa ja siellä takana kun on niitä ns paperi levyjä niin tiputin sit koko paketin lattialle ja joo kyllä tiedän mikä menee mihinkin mutta onko väliä miten päin? ja sitten se koko paketin kiristys eli se missä on se jousi niin miten tiukalle? ei tullut laskettua kun avasin

kiitos ja anteeksi   Ile :cheesy:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #703 : 05.02.14 - klo: 09.51 »
kertokaas viisaammat kun päätti omassa assossa hihna tulla tiensä päähän ja nyt on uuden hihnan asennus menossa ja siellä takana kun on niitä ns paperi levyjä niin tiputin sit koko paketin lattialle ja joo kyllä tiedän mikä menee mihinkin mutta onko väliä miten päin? ja sitten se koko paketin kiristys eli se missä on se jousi niin miten tiukalle? ei tullut laskettua kun avasin

kiitos ja anteeksi   Ile :cheesy:
Onko sulla FT VTS slipperi ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #704 : 05.02.14 - klo: 09.52 »
Auttaiskos tämä?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #705 : 05.02.14 - klo: 09.53 »
Auttaiskos tämä?
Eiköhän tuo auta kumitarzania :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #706 : 05.02.14 - klo: 10.27 »
Auttaiskos tämä?
Eiköhän tuo auta kumitarzania :wink:
Täs viel lopun slipperin kasaus ohje, 0-1mm kierrettä näkyviin.

http://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/shared/91175.pdf

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #707 : 07.02.14 - klo: 18.45 »
Onko mitään tietoja tai edes huhuja liikkeellä siitä mikä lienee SC10 4x4 mallin tulevaisuus?

Auto tuli keväällä 2011 myyntiin, ja vuotta myöhemmin julkaistiin FT-malli. FT-mallin julkaisusta tulee kohta pari vuotta, joten pikku hiljaa luulisi jotain pientä päivitystä julkaistavan.

Jossain rctechin foorumeilla törmäsin huhuihin että Asso ehkä haukkasi liian suuren palan suunnitelleessaan täysin uuden auton jonka ratkaisut poikkeavat kovasti kilpailijoista. Jotenkin noista edullisempien ProLite-mallien julkaisusta huokuu että SC10 4x4 ei ole enää kauheasti focuksessa...

Voisiko olla että seuraava malli olisi enemmänkin muunnos B44- tai RC8 -platformista?
Wacky Stack Racing Team

Poissa [twister]

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #708 : 12.02.14 - klo: 23.33 »
Kertokaa ny ihmees että millä kireydellä tuon hihnan pitää olla? Räpsyy ja räpättää vaikka mitä tekis? Voiko ongelma olla jossain muualla? Mikäs ongelma täs autos oli diffeis muistelisin jostaki sellasestaki olleen puhe mutten löydä sitä puhetta mistään?  :azn:
Edit oon ruuvannu tänään tuon takadiffin 2 kertaa auki/kiinni että rupiaa olemaan neuvot tarpeen  :grin:

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #709 : 13.02.14 - klo: 08.51 »
Diffin poskirattaiten väliin paksumpaa shimmiä, pari sivua pakkia niin löytyy juttua.

Sen diffin kiristyksellä varmaan meinaat sitä rattaiden shimmausta ? Siinä puhutaan pienemmistä kuin milli. Eli noin 0.3mm alussa ja sitä mukaan voi tiivistää joa tarvetta. Shimmi tulee siis siihen planet gearin vai oliko tässä autossa puhuttuna syn gearin ja diffikuoren väliin. Lue taakse päin tai etsi mun kirjoitukset tässä topicissa niin saat tietoon noita kokoja yms.. Asian yhteys on raksuvat diffit  :cheesy: ehkä näillä pääset hieman eteenpäin ja kysy ihmeessä jos jokin askarruttaa tai et ymmärtänyt tai ymmärsin sut väärin  :laugh:

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #710 : 07.03.14 - klo: 11.52 »
Täs pojan asso, eioo jäykistintä niin koppa sokilla ja takiaisella kiinni.

Millaset kiinnikkeet sä rukkasit noille korisokille ja miten?
Jos jaksat niin napsaisetko lähikuvaa.
Juurikin ite pohdin miten kiinnittäisin ton underbodyn kiinni :D

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #711 : 09.03.14 - klo: 10.33 »

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #712 : 09.03.14 - klo: 10.44 »
ihan asson omilla "tolpilla"
http://www.rcm.fi/91004-associated-4x4-inner-body-mounts.html

sanonpahan vaan että "niinpä tietysti" :D
Tossa just eilen illalla autoa kasaan heittäessä kattelin että tost on pakko purkaa toi rungon jäykkäri välistä että saa ton underbodyn paikalleen.
joten ihan loogista että mikä ikinä onkaan kiinnitysmetodi, niin se tulee noiden jäykkärin ruuvien paikalle.
Tämänhän olisi tietysti voinut googletella sillon kun sitä underbodya oli tilaamassa niin olisi sitten samaan tilaukseen saanut kyseisen palan.

Poissa jp-74

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #713 : 18.03.14 - klo: 12.45 »
Joskus jossain bongasin pohjaan poratut reijät. Niinpä porailin omiinkin, testi ajot hiukan hiekoitetulla parkkipaikalla ja eipä enään jää hiekka moottorin alle, eika spurrin puolellekaan, saattaa jopa parantaa moottorin jäähdytystä.

2pienempää spurrin puolella ja 4isompaa moottorin alla, just makiasti pohjan taitoksen jälkeen niin enpä usko että reijistä haittaa olis millään radalla/kelillä.


Pojan asso porailin lisäksi tuohon servon molemmin puolin kun sinnekkin tahtoo hiekkaa kertyä, jos toimivat niin porata omaankin.





Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #714 : 15.04.14 - klo: 08.48 »
Muutamaa viriosaa odotellessa tuli maalattua korikin kesän rientoihin  :smiley:

[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #715 : 30.04.14 - klo: 10.16 »
Muutamia päivityksiä tuli tehtyä.. Samalla vaihdoin iskarit emulsion tyylisiksi  :smiley:







[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #716 : 06.05.14 - klo: 12.58 »
Onko mitään tietoja tai edes huhuja liikkeellä siitä mikä lienee SC10 4x4 mallin tulevaisuus?

Vahva huhu on  että tulevaisuus on roskis tai mappi - Ö.


Auto tuli keväällä 2011 myyntiin, ja vuotta myöhemmin julkaistiin FT-malli. FT-mallin julkaisusta tulee kohta pari vuotta, joten pikku hiljaa luulisi jotain pientä päivitystä julkaistavan.

Ei siinä pienet päivitykset auta. Uus runko ja m8 tyylinen voimansiirto niin kait noi ripustukset ja iskarit pelais.

Jossain rctechin foorumeilla törmäsin huhuihin että Asso ehkä haukkasi liian suuren palan suunnitelleessaan täysin uuden auton jonka ratkaisut poikkeavat kovasti kilpailijoista. Jotenkin noista edullisempien ProLite-mallien julkaisusta huokuu että SC10 4x4 ei ole enää kauheasti focuksessa...

Toi on ihan selkee juttu. Design on ihan mielenvikainen, prolite on jo normaalia suunnittelua.

Voisiko olla että seuraava malli olisi enemmänkin muunnos B44- tai RC8 -platformista?

Toivottavasti. RC8 pohjainen sc olis kova, mutta ehkä vähä liian painava. Mutta jos ne pojat osais keventää sitä tarpeeks. Sit olis samaa tyyliä kun esim lossi ja tekno sc:ssä. B44 pohjainen ei kestävyydeltään vakuuttais ainakaan etukäteen. Toki onhan durangokin 1/10 krossi pohjainen ja toimii... mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan asso autoa kehittää, luokka on kuitenkin iso ja hyvää autoa myydään maailmalla varmasti paljon.



Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #717 : 07.05.14 - klo: 12.13 »
Kyllä paketti on mielestäni ihan toimiva nykyään tietyillä päivityksillä ja säädöillä :wink:

Ajajista nää hommat on kiinni ja hienoa, että on vaihtoehtoja ettei tarvitse kaikkien ajaa perus Durangon kipolla  :tongue:

Mutta se on varmasti ihan totta, ettei ehkä uutta vastaavaa nähdä  :sad:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa gargoth

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #718 : 19.05.14 - klo: 14.28 »
Surullista kyllä mikäli tulevaisuus tosiaan on "roskis tai mappi-Ö" kestävä pakettihan tää kumminkin radalla on, vaikkakin ei mikään nopein tai helpoin huollettava.
Itse jo mietiskellyt vähän tälle seuraajaa mutta kun ainoa potentiaalinen vaihtoehto olis losi minkä kelpuuttais niin hiljasta pitelee.
Ehkä myös vähän katsellut sinne prolite/ 4wd rally suuntaan mut siinä sais sit suoraan heittää lisäpalikkaa niin paljon kiinni että kalliiks tulis.
Merkkiuskollisuus on ikävä asia :D

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #719 : 19.05.14 - klo: 15.27 »
Ajatko sä gargoth kisaa assollasi? jos et niin merkkiuskollisuus kunniaan ja ostat asso SC8.2e!
Perustuu rc8 polttisalustaan eli on järeä, kestävä, nopea ja hauska. Ei tarvii lisäpalikkaa, mut löytyy tarvittaessa vaikka mitä. Mulla on sellanen ja aivan mainio peli, nyt täys huollon aika kahden kesän jälkeen, mutta ei tulis mieleenkään luopua tästä pelistä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)