Kirjoittaja Aihe: Team Associated SC10 4x4  (Luettu 215491 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #180 : 03.11.12 - klo: 11.46 »
Pikkasen edullisemmin löytyy vielä 4x4 SC autoihin tehty combo. Nelivetoisessa SC-autossa ei tosiaan huonot sähköt kestä.

http://www.rcm.fi/viper-r-c-copperhead-esc-vx4-39-4-pole-540-brushless-motor-combo-3900kv.html

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #181 : 03.11.12 - klo: 19.46 »
Mitä eroa on normi kitissä ja ft mallissa? :huh:
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #182 : 03.11.12 - klo: 20.17 »
eikö nelikossa tarvi olla 550 mottori?

Poissa JES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #183 : 03.11.12 - klo: 22.06 »
Mitä eroa on normi kitissä ja ft mallissa? :huh:

Moro.

Ft mallin slipperi on kai se tärkein ero.
Se kestää.

Ft:ssä tulee mukana saddlepack ja pötköakku kiinnikkeet.

Ft:ssä on runkojäykistin ja alumiini ruuveja.

Ja paljon muuta...


Täs lista asson sivuilta:
VTS4 slipper (variable torque, multi-plate slipper with 4 drive surfaces)
13mm hard anodized aluminum big-bore threaded shocks with low friction seals
Factory Team TiN coated shock shafts and inner hinge pins
Centralized-mass battery mount with carbon fiber strap
Factory Team carbon fiber chassis brace rod
Improved steering rack with new Ackerman settings
Factory Team blue aluminum clamping wheel hex adapters
Factory Team front and rear sway bar sets included
Factory Team blue titanium heavy-duty turnbuckle set
CVA drives with 6mm heavy duty axles and captured pins
Factory Team light weight differential outdrives
Factory Team blue aluminum metric screw set
SC10 Contender body (clear)


Tuo runko jäykkäri aiheutti pientä ongelmaa kun hommasin jconseptsin sisäkorin.
Se ei sopinut paikalleen ennen kun kuumailma puhaltimella lämmitin ja painelin puupalikalla parisenttiä kerrallaan tilaa jäykistintä varten.

Toki Voisin ottaa jäykistimen poiskin, mutta onnistui noinkin.


Jussi


Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #184 : 03.11.12 - klo: 22.11 »
mikä pinjoni olisi järkevä, kun pää ratas on 48p 93t ja moottorina on:

17t harjallinen= ?
4000kv harjaton= ?
molemmille moottoreile sopiva= ?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #185 : 21.11.12 - klo: 18.50 »
Moro!
Laitoin SC10 4x4 tilaukseen ja muutama  käytännön kysymys.

Eli tuossahan on tuo klikkeri ja se siis pitäisi olla joko täysin kiinni tai kokonaan auki(kö?) Ja sillä siis vaikutetaan siihen jarruttaako auto neljällä vai kahdella renkaalla.

Miten sitten slipperin kanssa menetellään. Ilmeisesti ns. jatkuva neliveto päällä,kun slipperi tiukalla ja se siis olisi järkevää,että olisi tiukalla? Auto ei ole FT,vaan se "perus" versio,mutta rakennussarja kuitenkin.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #186 : 21.11.12 - klo: 19.35 »
mulle neuvottiin laittaa laittaa se klikkeri kiinni. se klikkeri vaikuttaa just siihen jarrutukseen ja ite huomasin että myös kääntyvyynteen.

ja slipperi kireys riippuu ihan missä ajaa(ainakin mun mielestä)


ja kantapäänkautta opittu asia on että hanki samantien sähköt missä on 550 kokoa oleva moottori, meinaa ei noillla perus 540 koneilla pääse kunnolla vauhtiin ja lämpenee liiankin nopeasti  :wink:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #187 : 21.11.12 - klo: 20.09 »
Moi!
Tosiaan noin luin aikaisemmista viesteistä. Laitoin samassa paketissa tulemaan motit,noparit ja servot.
Juu,ja motti onkin 550 koko luokkaa.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #188 : 24.11.12 - klo: 19.39 »
tuosta slipperin säädöstä varsinkin näin sisä ajojen alettua tulee hankalaa
joutuu hakemaan sitä oikeaa kireyttä aika lailla ...
mutta onneksi sen vielä kuulee kun slipperi luistaa , vinkuu aikalailla ...

eli jos ajelet sisällä , niin säädä slipperi sillei et ensimmäiset 1-2 m slipperi vinkuu täyskiihdytyksessä
tällä ite menen , muut korjaa ....

slipperi liian löysällä , niin slipper padit lasittuu
ja vastaavasti liian tiukalla ollessa auto liukastelee .... ja pahimmassa tapauksessa hajoittaa voimansiirtoa
 kun slipperi ei luista

mut hei

oletteko millä takadiffin öljyillä ajellut tolla overdrive ratastuksella
kun jotenkin tuntuu et takapää tuli erittäin levottomaksi muutoksen jälkeen ..
vai onko toi ajotyyli vaan muutettava agressiivisemmaksi ,jolloin etupää määrää ja terve seuraa .. :wink:
axial jeep
tamiya m05

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #189 : 24.11.12 - klo: 20.10 »
Moi!
Tänään sain tän verran aikaiseksi. Onkos kellään ollut edestä vasemman cva vetarin kasaamisessa ongelmia.
Kaikki muut cva:t meni kuin apteekin hyllyltä paikoilleen,mutta tuo etu vasen ei millään.
On käytetty voimaa ja aikaa,mutta ei vaan mene. Nyt on saatu se tappi menemään sillain siihen "pesään",että about 2mm näkyy siitä vetarin päästä sitä tappia,mutta se on aivan hirviän jäykkä,joten silleen siitä ei kyllä ole ohjaukseen. Onko muilla ollut??

Kuva :




Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #190 : 24.11.12 - klo: 20.20 »
oletko kokeillut sekoittaa osia etupään vetareista ?
selviäis testaamalla toisenpuolen vetariin , että missä vika
axial jeep
tamiya m05

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #191 : 24.11.12 - klo: 20.23 »
Ainakin tapit on kerran vaihdettu keskenään,mutta  kokeilen huomenna enemmän. Tänään koko päivä rakennettu tuota autoa,niin ei oikein jaksa tälle päivälle enään  :grin:
Huomenna oli kuitenkin suunnitelmissa kokeilla vaihdella osia noiden etu vetareiden kesken.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #192 : 25.11.12 - klo: 08.45 »
Ongelma on paikallistettu ja sieltä huommasin,että se cva:n kupin reikä (no varmaan sille joku nimityskinlöytyy)
on liian pieni,jotta se tappi mahtuisi menemään sieltä läpi. Toiselta puolen meni,mutta se pää jää harmillisesti 2mm näkyviin(tappi) ja se tahtoo hankailla sinne hubien sisä laidoille.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #193 : 25.11.12 - klo: 13.46 »
ootko huomannut että siinä samassa pussissa on kahta eri kokoista tappia :wink:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #194 : 25.11.12 - klo: 15.08 »
Olen huomannut. Odotinkin,että joku kysyisi  :roll:
Mutta ne toiset tapit on jo niin isoja,että ne eivät edes sovi niihin vetareihin.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #195 : 25.11.12 - klo: 16.26 »
tarkotatko sä että se tappi ei mahdu siihen vetarin kupin toiseen reikään.


Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #196 : 25.11.12 - klo: 16.41 »
Justiinsa sitä...

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #197 : 25.11.12 - klo: 16.44 »
mulla oli valmiina kasaamisen aikana aina pihdit pöydällä ja kyllä sai kaikki osat kiinni :wink:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #198 : 25.11.12 - klo: 16.47 »
Joo,yritettin itse(kkin) noita pihdeillä puristella ja iskä myös,mutta ei uponnut. No kyllä se niin kauan kelpaa,kun se vaan pyssyy siellä . Siis se tappi. Toivotaan sitten joulupukilta lissää osia autoon.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #199 : 25.11.12 - klo: 16.49 »
kavenna sitä tapin päätä niin pitäisi mahtua.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #200 : 25.11.12 - klo: 16.53 »
onkohan asoolla tullut joku  huono erä tehtaalta, koska multa oli puuttunut jopa osa omasta kitistä :huh:



mistä sä muuten ostit omas assos?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #201 : 25.11.12 - klo: 17.58 »
Itse tilasin RCM:ltä. Tähän mennessä kaikki osat ovat olleet mukana,mutta kaksi ruuvia ja mutteria puuttuu. Laitoinkin niistä jo infoa RCM:lle.
Niin ja sitten tuota taakse tulevaa hinge pingiä olisi saanut dremelöidä paljon. Jonkun verran puukolla koversin ja sain sopimaan. Eteen tuleva hinge pingi menee heittämällä kumpaankin (eteen ja taakse),mutta se taakse tuleva oli lähes vääränlainen.
Ne kolot mihin tapit tulee (siinä hinge pingissä) oli tapin pään verran väärässä suunnassa ja tuo hinge pingi oli paksuudeltaan liian paksu,jotta se olisi paketista nostettuna sopinut tuohon. Niitä taakse tulevia oli kaksi mukana,mutta ne kummatkin oli sitten dremelöitävää mallia.
Myös diffin kuoria vähän puukolla koversin,niin alkoi pyörimään diffi sulavasti.
« Viimeksi muokattu: 25.11.12 - klo: 18.02 kirjoittanut Joo »

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #202 : 25.11.12 - klo: 19.15 »
mulla oli onneksi vaan yksi ongelma mun autossa ja se oli se puuttuva osa. Kannattaa noista kaikista ongelmista lähettää tietoa niille. niin ne voi välittää sen tiedon myös tehtaalle.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #203 : 27.11.12 - klo: 15.07 »
Vähän lähempänä joulua lähtee sitten varaosa tilaus,joten mitä kannattaisi ottaa.
Taidan ottaa ainakin tukivarret joka nurkkaan...

Poissa Pitts

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #204 : 27.11.12 - klo: 20.29 »
Ainut osa, mikä on multa Assosta hajonnut, on servosaveri. Muuten se on aika pomminluja. Etupään tukivarsiennsaranapinnat on ehkä aavistuksen taipuneet, mutta menevät vielä paikalleen.
Associated SC10 4x4
VTR Tamiya 417

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #205 : 01.12.12 - klo: 15.05 »
Nyt on oma auto kasattu (kuva tulee kuva topiciin,kun kori maalattu).

Autossa oli mukana erittäin selvät ohjeet. Moottori/nopari comboksi tuli Viper VX4R.45 ja servoksi tuli 9kg vääntävä metallirattainen. KIT:istä puuttu loppujen lopuksi (omalla kohdalla) jonkin verran ruuveja ja kahteen kertaan postissa tuli lisää. Osia ei puuttunut. Ensi kaasuttelut otin äskön ja ensi töiksi liimaamattomat renkaat lenti oikealta puolelta pois vanteiltaan. Liimataan nyt renkaat ja maalataan kori niin päästään itse asiaan.  :azn:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #206 : 05.12.12 - klo: 09.35 »
Nyt on oma auto kasattu (kuva tulee kuva topiciin,kun kori maalattu).

Autossa oli mukana erittäin selvät ohjeet. Moottori/nopari comboksi tuli Viper VX4R.45 ja servoksi tuli 9kg vääntävä metallirattainen. KIT:istä puuttu loppujen lopuksi (omalla kohdalla) jonkin verran ruuveja ja kahteen kertaan postissa tuli lisää. Osia ei puuttunut. Ensi kaasuttelut otin äskön ja ensi töiksi liimaamattomat renkaat lenti oikealta puolelta pois vanteiltaan. Liimataan nyt renkaat ja maalataan kori niin päästään itse asiaan.  :azn:
Aina hieno fiilis ottaa ekat tyypit  :wink: Tervetuloa kerhoon..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #207 : 05.12.12 - klo: 16.05 »
Joo onhan se varsinkin,kun renkaat on liimaamatta...  :evil:

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #208 : 06.12.12 - klo: 14.06 »
sama juttu oli mullakin eli en jaksanut liimata renkaita ennekun meni hermot niiden irtoomiseen niin sit vasta limasin  :laugh:



mitä pinjonia te suositelisitte jos moottori on 2000-2500kv ja pääratas eli spurri on on se pienempi hampaine(eli siis se missä on pienemmät hampaat)

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated SC10 4x4
« Vastaus #209 : 14.12.12 - klo: 15.01 »
Tartteisin vähän neuvoa kokeneemmilta,että kun rupesin tuota autoa laittaan valmiiksi ajoon,niin rupes juonitteleen tuo taka vasen. Ensin huomasin,että liimattu rengas pyörii tyhjää,eikä ollut minkäänlaista vastusta rengasta pyörittäessä. Ajattelin,että hexin tappi lähteny käveleen. No ei ollu,hexi oli ainakin hyvin kiinni,kun en sitä irti saanut,mutta kun akselikin pyörii tyhjää... hmm no sitten huomasin,että vetari pääse sivuttais suunnassa liikkumaan ainakin puoli senttiä. Eli ei siis auton sivusta katsottuna vaan esim. takaa katsottuna.

Tulikoha nyt vähän sekavasti...koittakaa ymmärtää jotaki...mikähän tuossa nyt sitten olisi se syyllinen.
Eilen testasin auto niin lähti samasta kohtaa rengas vanteiltaan,joten oisko siinä joku syyllinen tekijä.

EDIT : Vetarin tappi lähteny käveleen...
« Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo: 15.16 kirjoittanut Joo »