Kirjoittaja Aihe: poliisiauto projekti  (Luettu 9012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
poliisiauto projekti
« : 23.01.11 - klo: 21.25 »
Eli, aion tehdä poliisiauton (suomalainen malli) korin minun tf-5 autoon joka siis on 1:10. olen miettinyt koriksi ford mondeota, jota en ole maalaamattomana löytänyt. sen lisäksi siihen pitäisi saada normaalit ajo valot, ja kytkimestä (joka olisi autossa) päälle laitettavat katto ja etu vilkut. vaan kun en tiedä miten ne johdot saisi niin että ne vilkkuisi. ja jos joku löytäisi sen mondeon korin suomesta niin olisin kiitollinen.ja jos joku voisi kyseiset johdotukset tehdä niin maksan kyllä, sen verran kuin tarvikkeisiin meni rahaa, jaa tietysti vähän vaivanpalkkaa, aion toteuttaa sen ensi tai sitä seuraavassa kuussa kun saan taas rahaa.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa rrike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #1 : 23.01.11 - klo: 22.46 »
Eiköhän Googlesta googlettamalla löydy...
| Team Associated | LRP | Sanwa |

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #2 : 23.01.11 - klo: 23.22 »
Eiköhän Googlesta googlettamalla löydy...
mitä :huh:?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #3 : 24.01.11 - klo: 00.43 »
Tossa yritetään saada sua tekemään oma projektisi kokonaan itse. Siis myös hankkimaan maailmalta kirjoista tai internetistä (Googlen hakukoneella) tieto, kuinka haluamasi tehdään.
Pistämällä hakukoneeseen sana "vilkkkuledit" saatat saada vaikka tommosen kauppiaan,
joka myy niitä valmiiksi vilkkuvia ledejä eri värisinä + kertoo tiedot mitä tarttet samalla.
http://www.nadenex.fi/online/index1.html

tai kytkentämallin perus-ajovaloille, josta voit soveltaa
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=5139.0

tai ledien tarttemien vastuksien arvojen laskin-ohjelman
http://www.el-brix.fi/info/Kytkenta.php

Eihän se enää ole ollenkaan sun oma, jos vielä joku muu
- suunnittelee
- laskee
- johdottaa
- kytkee
- testaa
- ja sä et edes saa pistää tekijäsuojattua työtä, luvatta, tänne näytille !
(vaikka  alusta oliskin sun oma yhä)
Ideanahan toi eroaa perusautoista,
jotka on jo jonkin väriseksi maalattuja,
vain erilaisilla valoratkaisuillaan,
jos ne tulee päällekkin vain kädellä auton päästä.

PS
ihan itte saat (halutessasi) etsiä sitten sen palikan radioitten väliin, jolla saat nykyisellä lähettimelläsi ohjattua esim valoja päälle, hälyttimiä päälle, kunhan samaan aikaan et tartte ko kanavaa peruskäyttöönsä. Lupaan vaan, että RC10:n sivuilla on jo käyttäjiäkin ko osille.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #4 : 24.01.11 - klo: 11.25 »
Eihän siitä saa mitään iloa jos joku muu tekee sinulle kaikki,koska se värkkääminen on parasta kun on hyviä ideoita.
Itselläkin on paljon ideoita,mutta joko eivät ole toteutuskelpoisia tai ei omista/töistä löydy tarvittavia koneita.Silloin jäävät haaveeksi.

Ne mitkä toteutan niin parasta on se kun saa katsoa omien ranteiden tuloksia,oli sitten minkälaista jälkeä vaan.

Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #5 : 24.01.11 - klo: 15.17 »
no joo, myönnetään, ei vain tahdo taidot/ymmärrys riittää. mutta ei kai ole kukaan oppinut ellei ole opetellut. :undecided: mutta voisiko joku edes neuvoa miten ne saa vilkkumaan vuorotellen?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #6 : 24.01.11 - klo: 15.50 »
555 mikropiirillä esimerkiksi.

Esim tästä onnistuu soveltaa ilman 4017-piiriä

Ja jos ei noin simppeli homma onnistu noin helpoilla ohjeilla niin unohda koko juttu.
« Viimeksi muokattu: 24.01.11 - klo: 15.55 kirjoittanut Divi »

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #7 : 24.01.11 - klo: 16.07 »
juu, kaippa se noilla ohjeilla menee. nyt iskältä kysyn jonkun liikkeen mistä saa noita ihme komponentteja ja yritän löytää sen ford mondeon kopan. kiitos ohjeista koska kun noita vilkasin niin tajusin että kyllä se multakin voi onnistua. kiitos!
E: itse asiassa tein koulussa viime vuonna vilkkuvat ledit hämärä kytkimellä. se hämärä kytkin tosin on aika turha ja se vie paljon tilaa.
« Viimeksi muokattu: 24.01.11 - klo: 16.19 kirjoittanut HELIUM »
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa extremetuner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #8 : 24.01.11 - klo: 16.24 »
hpi:lä on ainakin yks mondeon koppa täss linkki   http://www.hpieurope.com/gallery2.php?catId=B10T&page=bodiesmain&lang=fi
|EuroRC |Yokomo DIB |http://rcdrifting.fi/ |Xray T3 '12 |Art-D Drifters |

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #9 : 24.01.11 - klo: 16.36 »
kiitos!
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #10 : 24.01.11 - klo: 19.18 »
Löytysköhän 99 Saabin koppia mistään  :lol:
Axial SCX 10 TR

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #11 : 24.01.11 - klo: 19.22 »
 :mrgreen: :mrgreen:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #12 : 24.01.11 - klo: 20.35 »
Mulla odottelee poliisi tekstejä Carsonin B-Vectra ja jotain Barricade drifteri viritelmää Hpi:n GT-R Mustang. Vilkut ajattelin hoitaa tollasilla Honkkarista joskus ostetuilla 3-ledisillä juomalaseilla :huh: eli lasit hitoon, ledit irti lankusta jne jne... sireeneitä en ole miettinyt mutta hittoakos niillä muutenkaan tekee :tongue:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #13 : 24.01.11 - klo: 21.52 »
minkä valtion auto esikuvana? mä kun teen suomalaisen, joten mietin että miten tekee sen leijonamiekka piirroksen?
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #14 : 24.01.11 - klo: 23.14 »
Käviskö vaikka näin:
Ettit googlella kuvaa hakusanana "poliisin leijonamiekka"
tallennat .jpg päätteiseksi.
Muokkaa- "venytä&viistota" haet oikean koon
tarvittaessa käännät ettei tuloste kopan alta laitettuna ole väärään suuntaan katsova
Tulostat sen väriprintterillä valkoiselle paperille tai kalvolle

tässä välissä valojen sovitus + kattokyltin sijainnin ja johto-läpiviennin suunnittelut

haet kuvan/tarran_liimaus-rc-koppaan tietoa netistä
sitten ko liimalla asetat ja asennat
päälle muut rajaukset ja kerroksittain maalaus per väri
sitten korin sovitus autoon

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #15 : 24.01.11 - klo: 23.43 »
no joo, myönnetään, ei vain tahdo taidot/ymmärrys riittää. mutta ei kai ole kukaan oppinut ellei ole opetellut. :undecided: mutta voisiko joku edes neuvoa miten ne saa vilkkumaan vuorotellen?
www.bebek.fi
myy kahden ledin vuorovilkkua rakennussarjana ko nimellä
B003 - Vuorovilkku

jos tahdot että valot välkyttää sarjaan täällä seuraavan tuolla, tarttet paremman sarjan
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #16 : 01.02.11 - klo: 08.04 »
juu, kaippa se noilla ohjeilla menee. nyt iskältä kysyn jonkun liikkeen mistä saa noita ihme komponentteja ja yritän löytää sen ford mondeon kopan. kiitos ohjeista koska kun noita vilkasin niin tajusin että kyllä se multakin voi onnistua. kiitos!
E: itse asiassa tein koulussa viime vuonna vilkkuvat ledit hämärä kytkimellä. se hämärä kytkin tosin on aika turha ja se vie paljon tilaa.
Siinä sulla on jo vilkkujen aihio.
Hämäräkytkin pois ja ledien vaihto sinisiksi (eriväristen ledien vastus muuttuu, mutta jos olet itse ledivilkkusi kasannut ja mahd. kokoomisohje tallessa niin sieltä helposti löytää mitkä "esivastukset" täytyy vaihtaa.
(Opettajalta saa varmasti apua ja samalla ehkä hieman lisäpisteitä kiinnostuksesta)

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #17 : 01.02.11 - klo: 08.09 »
ok. se hämärä kytkin on mahollista saada napista pois kun siinä kytkimessä on kolme asentoo; pois, vilkkuu, hämäräkytkin. pitää kysyä opelta tai iskältä kun se jotain niistä tietää. :cheesy: mutta nyt menikin gigaradiot etusijalle joten pitää kattoo ku puuttuu 20€ ja sen saan 1.3. ja kun olin ajamassa niin totesin että laitan sen kopan kiinni vasta kun en aja joka kierroksella ulos. :mrgreen:
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #18 : 01.02.11 - klo: 08.17 »
On myös valmis ja halpa valosarja olemassa, jossa saa valot vilkkumaan ja sen mukana tulee vielä pari kirk, pun, sin ja kelt ledejä :wink:

Tuli nimittäin just sellaista kokeiltua ja toimii kuin junan vessa. Saa siniset ja punaiset vilkkumaan "vuoron"perään.
Sit ostaa vaan lisäksi vielä 1 parin punaisia niin saa takavalot ja kirkkaat etuvaloiksi. Ne palaa kokoajan.

Axial SCX 10 TR

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #19 : 01.02.11 - klo: 08.38 »
mutta minun tietääkseni poliisi ei vilkuta punaista vilkkua kun vain ´´pysäyttäessä``
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/webprint/793B7683DF73C86EC2256FEA0039AAE8?OpenDocument
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #20 : 01.02.11 - klo: 09.05 »
mutta minun tietääkseni poliisi ei vilkuta punaista vilkkua kun vain ´´pysäyttäessä``
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.nsf/webprint/793B7683DF73C86EC2256FEA0039AAE8?OpenDocument
Siniset vilkkuvat valot on hälyytysajossa ja pysäyttäessä mukana punainen kokoajan

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #21 : 01.02.11 - klo: 09.05 »
Juu ei.
Itse saa kyllä ihan valita minkä väriset vilkkuu.

Itse en ole noita punaisia nähnyt oikeessa elämässä. Olen vain niistä kuullut  :cool:

http://r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcve00023_15

Axial SCX 10 TR

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #22 : 01.02.11 - klo: 18.03 »
tuossahan ei vilku nuo siniset?  kun ne on ne tärkeimmät.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Jolo

  • RSRCA
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #23 : 01.02.11 - klo: 18.15 »
tuossahan ei vilku nuo siniset?  kun ne on ne tärkeimmät.
vaihda punainen ja sininen toisin päin niin vilkkuu sininen ja punainen palaa koko ajan niillä ledeil on sit väliä miten päin laitat

onko tämä enää sinun oma projekti koska kysyt kaikkia asioita muilta :huh:
Awesomatix A700

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #24 : 01.02.11 - klo: 18.18 »
no onhan huvä kysyä niin ei pakosti epäonnistu. ja kuten aiemmin sanoin niin minulla on jo vilkut. tuo vain on sille vaihtoehto.
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #25 : 01.02.11 - klo: 19.09 »
.
« Viimeksi muokattu: 28.04.12 - klo: 11.05 kirjoittanut rottapaavo »
.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #26 : 01.02.11 - klo: 19.09 »
Tuohon saa 4 ledia paria kytketttyä jotka palaa kokoajan ja 2 paria vilkkumaan.
Ja noille vilkkuville on sitten erilaisia moodeja, miten ne vilkkuu.
Ja ihan itse saa päättää minkä väriset valot palaa mistäkin.
Ja tuossa nuo liittimet käy vain oikein päin, joten jos ei nyrkillä hakkaa kiinni niin ei voi väärin kytkeä.

Mun mielestä tolla jos millä saa hienot kyttävalot ja edullisesti.
Axial SCX 10 TR

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #27 : 12.02.11 - klo: 18.25 »
ajattelinkin tehdä vanhenpaa mallia olevan auton. ja mieleen tuli saab 99. vaikka onkin etuveto, ja driftingiin tulossa. mistähän tuota suomesta saisi kun parista paikasta jo katsonut. kun en ''uskalla'' ulkomailta tilata. elikkäs vanha malli voitti kun näin 1:1 saab 9000 valinnan pihassa. nyt kun rahatilanne viimein hieman hymyilee niin olen uskaltanut taas edemmäs suunnitella. aion tehdä vilkkujen ''kuoren'' karkkilaatikon pohjasta. voin jo nähdä parkkihallissa ihmisten ihailevat katseet kun tolla driftaan. http://www.uta.fi/utain/2004k/1/kuvat/poliisiauto2.jpg
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #28 : 12.02.11 - klo: 18.28 »
Mistä olet ulkomailta tuon saapin kopan löytänyt? Itsellä ei ole ikinä tullut tuota missään vastaan.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: poliisiauto projekti
« Vastaus #29 : 12.02.11 - klo: 18.41 »
nyt kun yritin etsiä niin en löytänyt. :cry: mutta joku jenkki kauppa se taisi olla. niin monella sivulla käyny ni ei paljo sivuhistoria auta. :embarrassed:
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr