Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« : 11.01.04 - klo: 22.52 »
Eli Suomeksi sanottuna nämä moottorit hinta/laatusuhteeltaan paremmuusjärjestykseen:
Myös kommentteja hyvistä ja huonoista puolista.

-Hyper.21 8 port Pro
-RB Consept 1005-B
-RB Consept WS7II
-Novarossi S421B
-CMB 21 Evo 2 SS Raptor

Myös muita moottoriehdotuksia voi laittaa... 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #1 : 12.01.04 - klo: 07.15 »
Älä unohda RB:n Sporttia, joka on hyvä aloittelijoille. Itse meinaan ruveta sillä krossaamaan ensi kesänä.


Hintaa tälle kertyy 270€ pilleineen päivineen.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #2 : 13.01.04 - klo: 20.11 »
Haluatkos päästä lentoon vai mikäs on homman nimi???? Oletkos aloitteleva vai onko sinulla ollut jo polttis auto jos niin kuinka kauan, osaatkos jo säätää moottoria. Äläkä uskalla sanoa että olet aloittelia sillä muuten sinun moottori vaihto ehdot ovat todella retuperältä.
Jerzi

PS: Jos olet aloittelia osta RB SPORTIN

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #3 : 13.01.04 - klo: 20.29 »
Lainaus
Haluatkos päästä lentoon vai mikäs on homman nimi???? Oletkos aloitteleva vai onko sinulla ollut jo polttis auto jos niin kuinka kauan, osaatkos jo säätää moottoria. Äläkä uskalla sanoa että olet aloittelia sillä muuten sinun moottori vaihto ehdot ovat todella retuperältä.


Polttiskokemusta on n. 5-vuoden ajalta (pihasudittelua omalla tai toisten autoilla). eli ei kummempaa kokemusta vielä. Tarkoitus olikin vaan laittaa motit järjestykseen. Itse olen laittamassa tuota Hyperin myllyä mutta tavallista 8 port-mallia. 8)
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #4 : 13.01.04 - klo: 20.48 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Haluatkos päästä lentoon vai mikäs on homman nimi???? Oletkos aloitteleva vai onko sinulla ollut jo polttis auto jos niin kuinka kauan, osaatkos jo säätää moottoria. Äläkä uskalla sanoa että olet aloittelia sillä muuten sinun moottori vaihto ehdot ovat todella retuperältä.
Jerzi

PS: Jos olet aloittelia osta RB SPORTIN


koskas ite Jerzi on aloittanut harrastuksen?

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #5 : 13.01.04 - klo: 20.57 »
tuo 8port pro on kuulemma helkutin vaikea säätää timmiin kuntoon, eikä ole kovin pitkäikäinen. Nämä johtuu luultavasti tuosta 14mm kampiakselista. normi 8portissa on 13mm.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #6 : 13.01.04 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"


koskas ite Jerzi on aloittanut harrastuksen?



Muistaakseni 18 vuotta sitten, floodaaja!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #7 : 13.01.04 - klo: 21.05 »
jaa, no mutta mulla on jerzille yks kysymys. muistatko mikä oli sun eka rc?
ja muuten matias koska itse aloitit? muistatko ekaa rc:tä?

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #8 : 13.01.04 - klo: 23.19 »
-83 tamiya renault 5 turbo luultavasti et ollut edes viellä silloin sun faijan silmäpussissakaan kuin ajoin sillä vai mitä. Hyviä koneita mun matkan varrelta löytyy muutama.

OPS BUGGY PRO
PICCO P5 ROLF HAGEL
JP BLACK LYHYT ISKUNEN
NOVA 21SB
NOVA REX RON PARIS


Jerzi

Ylpeä  n.150 rc-auton omistaja

Poissa topemu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #9 : 14.01.04 - klo: 08.29 »
Palatakseni aiheeseen niin onko tuo RB:n sportti ainoa mitä suositellaan. Tarvitsisin itsekin kesäksi uuden moottorin 1/8 crossiin. Mielellään riittävän tehoinen ja helppo käyttöinen. Ajattelin OS:n jotain mallia, mutta en ole vielä ehtinyt tutustumaan paljoakaan niihin.
>--> Chaos is order understood only a few <--<

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #10 : 14.01.04 - klo: 08.44 »
Kyllä tuo Jerzin muistutus taas siitä etteivät kisakoneet sovi kaikille - siis kokemusta koneista tarvitaan rutkasti - on ihan aiheellinen. Yleensä aloittelija pärjää vähemmän tehokkaallakin ja homma voi sitä paitsi olla tällöin mieluisampaa; tietty jos saa hankittua valmiiksi sisäänajetun kisakoneen joka on vielä ajokelpoinen niin mikäs siinä sitten. Kunhan auto kestää ne kisatehot, tää tuppaa monelta unohtua. Ja ajotaidot eivät yleensä tehon myötä parane vaan päinvastoin.

OS on varma valinta. Ne ovat helppoja säätää hyvien kaasareiden ansiota ja muutenkin varmatoimisia. Sisäänajonkin pitäisi sujua ongelmitta.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #11 : 14.01.04 - klo: 20.45 »
Jerzi.
mikä on sun paras auto kautta aikojen?

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #12 : 14.01.04 - klo: 21.09 »
Niitä on muutama, 1/8 crossari luultavasti MUGEN SUPER ATLEHTE, sähkö crossari mun itse tekemä ASSO/SAND SCORCHER risteytys ja tietysti ASSON RC10 ALLEC & LANE jolla voitin monet HMR kisat -90 luvulla,1/10 rata auto luultavasti TAMIYAN P34 "orginal". Tykkään autoista jotka ovat tavalla tai toisella erikoisia kuten TAMIYA FROG, KYOSHO SCORPION, TT PREDATOR, TAMIYA SUPER CHAMP, AYK 566, HIROBO ROCKIN CITY, KYOSHO MAXIMUM FF, KYOSHO CIVIC CRX niitä on monta josta tykkään ja tää lista ei ole vielläkään valmis.
Jerzi

Tuohon moottori hommaan niin jotkut kisa kuskit jopa harjoittelevat sportti koneella ei niillä loppujen lopuksi ole kovin suurta ero ole mutta hinnassa kyllä.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #13 : 14.01.04 - klo: 21.29 »
Aivan. Hinnassa on varmaan suurimmat erot?! Olisko myös yksi syy sellainen, että noilla ns: "huippukoneilla" voi ajaa reilusti suuremmalla nitro%:lla???
Mieleeni on muuten jostakin kumman syystä juurtunut, että nuo hyperin myllyt olisivat oikeasti picco-moottoreita. Olen luultavasti väärässä?!
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #14 : 14.01.04 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"

ja muuten Matias koska itse aloitit? muistatko ekaa rc:tä?


Itse aloitin vuonna -99
Auto oli silloin Alpha
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #15 : 15.01.04 - klo: 08.34 »
Kyllä niissä tehoissakin on suuri ero - mutta toinen asia on näkyykö se ajamisessa. Jos taitoa ei ole niin kierrosajat yleensä huononee.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #16 : 15.01.04 - klo: 10.08 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Mieleeni on muuten jostakin kumman syystä juurtunut, että nuo hyperin myllyt olisivat oikeasti picco-moottoreita. Olen luultavasti väärässä?!


Kyllä ne HoBaon motit on ihan HoBaon omia.
Jenkeissähän Ofna myy omalla nimellään HoBaon, Piccon ja Forcen koneita mm. lisäten niihin sitten omia tarrojaan. Euroopassa saman tyylistä hommaa harjoittaa T2M ja Graupner, en tosin tiedä tekeekö mottien kanssa, mutta autojen ainakin.

Tuossa yksi aiheeseen liittyvä kuva vielä:
http://www.tp.spt.fi/~tokelepp/mottia.jpg
Hyper Pro .21 8P, Hyper .21 8P ja O.S. RZ V99b

HoBao Hyperit ovat kyllä hyviä motteja ensikoneeksikin, tehoakin piisaa pitkälle, ja ovat halpoja. O.S, kuten Mika sanoihin, on varma valinta. Hinta on kuitenkin huomattavasti HoBaon motteja suurempi, samoin kuin varaosien hinta.
Tuohon kyseiseen O.S:ään maksoi piston/sleeve-kit ja kiertokanki yht, 145e. Osat siis jotka ovat kuluvaa tavaraa. Rahapussi itki verta ;( En tiedä onko uudempien mallien varaosat sitten edullisempia...
HoBaon koneeseen saa _kuulemma_ samat osat ~70-80e hintaan, en ole joutunut vielä ostelemaan.

HoBaon konetta voin kyllä suositella ekaksi M8-koneeksi.
Sillä pärjää varmasti myös kisoissa, mikäli osaa ajaa.
Ja ei ole niin isoa rahaa kiinni vaikka jotain sen kanssa sähläilisikin :)

ps. tämä homma menee niin helposti välineurheiluksi  :wink:
allekiroitus

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #17 : 15.01.04 - klo: 14.32 »
Haa, tuossa kuvassa näkyy samanlaiset stereot ku mulla  :lol:
Tämä liittyi tähän aiheeseen  :roll:
Taas kehissä.. ;)

tuplaesa

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #18 : 24.02.06 - klo: 02.07 »
erhe

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #19 : 24.02.06 - klo: 11.12 »
onkos jotain sivustoa mistä pystyisi katsomaan, ketä tekee minkäkin merkkisiä koneita. Esim nosram ja SH on samoja. Ei noita moottori tehtaita montaa luulisi olevan, mutta moottori merkkejä tuntuu olevan moneen lähtöön.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #20 : 24.02.06 - klo: 21.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
onkos jotain sivustoa mistä pystyisi katsomaan, ketä tekee minkäkin merkkisiä koneita. Esim nosram ja SH on samoja. Ei noita moottori tehtaita montaa luulisi olevan, mutta moottori merkkejä tuntuu olevan moneen lähtöön.

Voihan niitä listata vaikka tänne muutaman!
Novarossi = Rex = Top (Lila kansi, Sininen kansi, Musta kansi)
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Howari

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~fdt
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #21 : 24.02.06 - klo: 23.23 »
RB WS7II(tai 3x)... - Et kadu, ikinä. :D

Tuohon koneeseen (esim.) RB 12P In-line käyrä ja 2020-pilli, niin et voi ikinä pistää tehopaketin syyksi, ettet pärjää... -Toimii näet kuin VR:n sinisen junan vessa ja juuri sopivat, ellei jopa liian kovat tehot... -> Eikä stumppaa kesken, ellet ryssi säädöissä/ilmanputsarin öljyämisessä... (Jätä ***kele se ulompi elementti ÖLJYÄMÄTTÄ...) :lol:



 :twisted:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #22 : 25.02.06 - klo: 09.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Howari"
RB WS7II(tai 3x)... - Et kadu, ikinä. :D

Tuohon koneeseen (esim.) RB 12P In-line käyrä ja 2020-pilli, niin et voi ikinä pistää tehopaketin syyksi, ettet pärjää... -Toimii näet kuin VR:n sinisen junan vessa ja juuri sopivat, ellei jopa liian kovat tehot... -> Eikä stumppaa kesken, ellet ryssi säädöissä/ilmanputsarin öljyämisessä... (Jätä ***kele se ulompi elementti ÖLJYÄMÄTTÄ...) :lol:



 :twisted:


Tarkoittaakos se että jätetään se ulompi filsu öljyymättä. Jos niin tarkoitat niin olet todella hukassa. Tämähän koskee nyt kesäaika taulua mistä minä puhun, tuskin mitään öljyä talvella tarvitakaas mutta kesällä kylläkin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Howari

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~fdt
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #23 : 25.02.06 - klo: 13.56 »
- Niin, koulukuntia on monia; tiedä sitten kuka on oikeassa:-)

Olen vain noudattanut RB:n ohjetta jättää ölyämättä ulompaa suodatin elemettiä, koska uskon heidän ideologiaansa asian suhteen.

-> Ei vaan itsellä ole juuri koskaan stumpannut WS7II, pölyisimmilläkään heinäkuisilla keleillä esim. Jyrkkälässä, hukassa on tosin mun ajotaidot olleet... (olen parhaimillaan ao. olosuhteissa vetänyt oikein vaan reippaasti päälle litran ainetta yhdellä suodatinsatsilla.)

Itse ajattelen asiaa niin, että öljytty ulompi elementti toimii kuin kärpäspaperi, joka vetää itseensä kaikki Kakkelberg:it ja vaikeuttaa ilmanvirtausta itsensä läpi enemmän kuin öljyämättömällä..

Ajattelen samoin kuin RB:llä ajatellaan, että ulompi elementti on lähinnä "karkea-/esisuodatin", joka suojaa öjyttyä sisäelementtiä suurimmalta irtohiekka/-savipölyltä. Kuten sanottu, paremmin on tuntunut toimivan kuin niillä jotka öljyävät myös ulomman elementin.

Lisäksi, mielestäni monen ajajan käyttämät krossipyörän moottorin ilmanputsariin tarkoitetut suodatinöljyt ovat vähän turhankin paksuja/jäykkiä, estäen riittävän ilmansaannin ja siten aiheuttavan melko paljon stumppeja!? Tuollainen pienoiskone on kuitenkin "vähän" eri juttu kuin esim. piikkinen krossipyörän kone. - Tällainen mielikuva on vain jäänyt, kun on asiaa vierestä seurannut.

- "Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä", tyyliin... :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #24 : 26.02.06 - klo: 18.29 »
Miksi ihmeessä kaikilla RB tiimikuskeilla on päälisuodatin öljytty  :?:
Esim. Aigoin...

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #25 : 26.02.06 - klo: 18.40 »
Heitän tähän väliin tälläisen kysymyksen, mikä olisi minulle paras motti seuraavaksi hyperiin? Tällä hetkellä toi hobaon vakiomosa mikä ei ole mistään parhaasta päästä. Eli sellaista aloittelialle sopivaa moottoria mikä pysyy käynnissä , on hyvät tehot ja hinta max. 200€

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #26 : 26.02.06 - klo: 18.41 »
HoBao 8 port pro.

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #27 : 26.02.06 - klo: 18.45 »
OS RG. Siitä on aika paljon puhuttu aikaisemmissa topiceissa, söörtsi löytää.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #28 : 26.02.06 - klo: 23.08 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
OS RG. Siitä on aika paljon puhuttu aikaisemmissa topiceissa, söörtsi löytää.

Paljonko noilla on hintaa uutena? Saattas olla yks halpa uus tiedossa...
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #29 : 26.02.06 - klo: 23.50 »
Ossin Rg on jossain 125-140€ paikkeilla starttiboksi malli ja vetostartilla muutaman kympin kalliimpi.