Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: STS engines
« Vastaus #60 : 13.05.06 - klo: 21.53 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
[]

Näin sivusta katsoneen voin vain todeta että löylyä oli hyvinkin riittävästi...    ...ja kyseessä oli ns. "mopo" versio.


Löylyä oli sen verran paljon että ei pysyny mulla ainakaan lapasessa :wink:
Iskä tykkäs käydä nostamassa koko ajan. :mrgreen:

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #61 : 13.05.06 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Timo"
Kyosholta ainakin yhdessä vaiheessa löytyi sellainen "tatti", joka jatkoi kampiakselin päätä 3-4mm.

Oioi lisää infoa! :shock:
Onko jollain tietoa/kokemusta kyseisetä palikasta??? :cry:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #62 : 14.05.06 - klo: 00.09 »
OSsilla on kans tollanen jatkopala.
Tulee kampiakselin kierteeseen kiinni ja se jatkaa kampuraa parilla millillä.

OS RG:n mukana tuli moinen joskus..
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #63 : 14.05.06 - klo: 00.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
OSsilla on kans tollanen jatkopala.
Tulee kampiakselin kierteeseen kiinni ja se jatkaa kampuraa parilla millillä.

OS RG:n mukana tuli moinen joskus..

Sattuuko jollain lojumaan miljoonalaatikonpohjalla!? :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #64 : 27.05.06 - klo: 02.11 »
HAHAH! Kuka hanskas taas konerempan? kenellä väsymys vei voiton järjestä, kuka tällä kertaa on Heikoin lenk.. eikun huonoin mekkari!

Tarinan nimi on Ville ja V-Spec... päähenkilöinä on 21-vuotias tietojenkäsittelyiteiteiden opiskelija ja kaksi kappaletta opiskelijan kuukausiansion arvoisia .21 kokoisia krossarin moottoreita.

HUOM! KUVIA KLIKKAAMALLA NE AUKEAVAT UUTEEN IKKUNAAN!


Tarina saa alkunsa Helakrossista, jossa sijoitusta katsomalla ei uskoisi että kone ainakin rokkasi koko päivän... ongelmat piilivät radiohäiriöissä, mutta hauskaa oli jee-jee.

Mutta kisan jälkeen jäimme ajelemaan vielä, ja radiohäiriö-päiriö iski pahaan kohtaan, kesken hypyn veti kaasun pohjaan ja katolleenhan se auto päätyi, huusi siinä sekunnin ja *naks* sammui... heetkonen, "naks" ?? oi kyllä, konetta sammuttamaan juossut kuvaili vauhtipyörän pysähtyneen kuin seinään likimain 40000 kierroksen minuuttivauhdista.

Pikainen kokeilu vauhtipyörästä että onko puristukset tallella. Niks-naks.. jahas, kiertokanki näemmä poikki, rutisee vaan ja pyörii tyhjää. Suhteellisen *gg* olo siinä vaiheessa.



Blib-Blob, tuommoista paljastui...



Arvatkaa oliko sylinteriputki tiukassa kiinni, eh.. lopuksi ruuvareilla väkisin vaan vääntämällä tuli se peijooni ulos lohkosta.



Ja ruuvarit jättivät jälkensä lohkoon, mutta loppupeleissä aika sama *buahah*



Tässä tämä sankari sitten on.



Oli syönyt männästäkin palasen pois, nättii! *nams*



Vähän on soikea tuokin tappi... roskiskamaa!


No ei tossa mitään, tuo meni huumorilla koko homma, mitä nyt vähän meinas ärräpäitä päästä allekirjoittaneelta & sen isältä, mutta koko homman kruunaa kolmas päähenkilömme, remonttia odottanut toinen V-Spec.


Siitähän Ville lähti ihan uudella innolla vaihtamaan etulaakeria ja kiertokankea, doh, homma tyssäs samaan kuin ensimmäisessä koneessa... Sylinteriputki on jumahtanut kiinni, ja kovin. (Juu, ei auttanut nippusiteet sun muut, vaan oli siis KOVIN! kiinni, kuumennettiinkin ja kaikkee, mikään ei auttanut)

Lopulta sama ruuvari-kikka, hellävaraisemmin ottein, kun kyseessä oli kuitenkin kuntoon laitettava kone, auttoi, tässä vaiheessa sylinteriputkea oli saatu nostettua ihan muutama millimetri erinäisiä esineitä pakoaukon ja männän väliin tunkemalla, jotta ulosvedin-systeemit saatiin tungettua väliin.


Ah, kohta koko tylsän tarinan kohokohta tulee...

OUJEE! Ville menee ja naputtelee konetta kootessaan sylinteriputken paikalleen tyytyväisenä, ja unohtaa MÄNNÄN POIS! ei oo totta! tässä vaiheessa meinas jo harrastus loppua ja sanavaraston kaikki ärrä- ja vee- sanat tuli käytettyä... milläs sen sylinteriputken nyt sieltä pois saa, kun ei ole mäntää, tai muutakaan millä sitä nostaisi sisältäkäsin niitä muutamia millimetrejä, jotta ulosvetimen saisi sopimaan väliin...


MacGyver (isipappa) pyydettiin apuun, ja yksissä tuumin päätettiin sorvata moinen ulosvedin.



Tuommoinen kapistus, juuri sopiva sylinteriputkeen sisälle, jotta tulee mahdollisimman suoraan, sisällä M8 jengat ja kyljestä pala pois takalaakeria varten.

No, nyt on ainakin hieno ulosvedin, johon äkkiä sorvaa lisää vaihto-päitä.

Eli jos joku kokoaa tulevaisuudessa koneen ilman mäntää, niin minulta saa lainaan juuri moista kämmäilyä varten tehty erikoistyökalu. Toimii myös tilanteissa jossa kiertokanki katkeaa eikä sylinteriputkea saa pois, mutta männän saa alakautta pois tieltä.

Nyt saa taputtaa ja tulla vittuilemaan radalla kun nähdään, osaan ottaa jo huumorilla.


 - Hount

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #65 : 27.05.06 - klo: 10.55 »
Hyvä stoori Ville! Ja hieno työkalu!

ps. Tämä tarina ei välttämättä houkuttele hankkimaan V-Specciä.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #66 : 27.05.06 - klo: 11.56 »
Korrrrrostan, että ei ollut pannun vika :-)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #67 : 27.05.06 - klo: 12.00 »
Hyvä opetus radiohäiriön aiheuttamasta tuskasta...

Ville, mulla on jotain käytettyjä mutta käypäsiä V-Specin osia jos tarttet...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #68 : 27.05.06 - klo: 12.06 »
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"
Hyvä opetus radiohäiriön aiheuttamasta tuskasta...

Ville, mulla on jotain käytettyjä mutta käypäsiä V-Specin osia jos tarttet...


Sain jälkimmäisen koneen pelittämään... tosin siinä on semmoiset osat sisällä, että odotettu elinaika n. gallona, jos sitäkään.. Uuden kiertokangen ja etulaakerin heitin vaan paikalleen. (onneksi kietokanki on halpa. ~35e pingpongilasta, ja etulaakeri ~4e?)

En tiedä missä tämän tarinan opetus sitten on? Radiohäiriöt tappaa koneita juu, mutta ilman tuota jälkimmäisen koneen sylinteriputken junttaamista ennenaikojaan, ei olisi ollut hauskaa iltaa faijan kanssa sorvin ääressä -> radiohäiriöt on kivoja :)

 - Hount

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #69 : 27.05.06 - klo: 13.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Korrrrrostan, että ei ollut pannun vika :-)


Hmm, juuei, mutta omituisen tiukassa sylinteriputki

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #70 : 27.05.06 - klo: 14.48 »
Lainaus
radiohäiriö
 :mrgreen:

näitä sattuu..  :D
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Re: k
« Vastaus #71 : 02.06.06 - klo: 22.56 »


Et sillaista, tuossa tuo kumirengas puristuu kasaan työkalua kierrettäessä ja kumi laajenee ja puree aika pirun kovin kiinni vielä kun sopivasti imu & pakoporttien reunan kohdalle puristaa... noh tee-se-itse miehen sydäntä lämmittää kun pääsee itse MacGyveröimään.

 - Hount

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Re: k
« Vastaus #72 : 02.06.06 - klo: 23.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Hount"
kun pääsee itse MacGyveröimään.

"Irroitin sylinteriputken käyttäen kahta risua, kuollutta oravaa ja ilmastointeippiä"

..sori, oli pakko.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Falcon
« Vastaus #73 : 12.06.06 - klo: 21.47 »
Kellään ideoita, millä RS:n kolmesta alkukäyrästä Falconin kone saadaan toimimaan keskimääräisesti parhaiten?

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Re: STS engines
« Vastaus #74 : 12.06.06 - klo: 22.35 »
Lainaus käyttäjältä: "solar4"
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Onkos kellään kokemuksia uusista STS:n koneista?? Lähinnä kiinnostaisi tuo D21T BUGGY ENGINE (TEAM) koska hintakaan ei ole päätä huimaava...


Itse ehdin torstaina D21T:llä ajamaan pari tankkia Salossa ja oikea pilli vielä hakusessa, mutta potentiaalia moottorissa on. Pitää testata Novarossin 053:sta ja STS:n omaa pilliä, jolla ei tosin EFRA-leimaa ole. Moottori oli vielä jonkinverran sisäänajossa, joten neulat väännetään kiinni vasta seuraavan kerran radalla ;) Keskialueella tehoa kuitenkin löytyi jo mukavasti.

Ainakin allekirjoittaneen autossa ko. moottori nähdään viikon päästä SM-kisoissa.

Jokos tuo STS:n oma pilli on testailtu?

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #75 : 12.06.06 - klo: 22.52 »
JA laittakaa tietoa miten pillitestin suhteen kävi. Itsellenikin on Hyperiin menossa STS, joten asia kiinnostaa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
Re: STS engines
« Vastaus #76 : 12.06.06 - klo: 23.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Jokos tuo STS:n oma pilli on testailtu?

Juu, vinkuu ihan eri tyyliin. Se kaivattu alapotku löyty tolla pillillä. Jos STS:n pata on tai on hankinnassa niin suosittelen.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #77 : 16.06.06 - klo: 17.03 »
Kysästäämpä täällä kun en uutta topicia viitsi tehdä. Kyseessä on siis .25 kokonen offroad kone mallia HPI nitrostar S-25... Ajettu noin 5 gallonaa joista ensimmäinen sisäänajoa... Konetta purin, laakerit tuntuu olevan vielä hyvät mutta kiertokangen alalenkissä tuntuu vähän välystä. Ei paljoa mutta kuitenkin sen verran että sen huomaa. Öljyisenä kun konettä tutkin niin en sitä huomannut mutta nyt kun se on putsattu niin välys tuntuu kyllä vähän. Eli pitäiskö vaihtaa kanki ja jos vaihdan niin onko tarpeen vaihtaa muuta samalla? kone ei ole väljä, toimii hyvin ja pysyy säädöissä.  :|  :?:

PoisonHeart

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #78 : 17.06.06 - klo: 00.17 »
Mitenkäs Sirio??? onko hyvä kone??? AInakin se Yuichi Kanai:n edition on kunnon kone  :P

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #79 : 17.06.06 - klo: 00.20 »
Niin, taitaa se uusi STi Kanai olla ihan kunnon peli jos lupauksia on uskominen. Vanhempi on vähän sellanen että toimiessaan aivan helvetin hyvä mutta se pieni ajottainen epävarmuus ei tee siitä parasta kisakonetta. Sorry, meni nickit sekasin, joten poistan viimeisen lauseeni.

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Ninja, Falcon & Boss
« Vastaus #80 : 24.07.06 - klo: 09.28 »
Kuinkas monelta löytyy näitä Ninjan, Falconin tai Bossin koneita. Samoja myllyjä kun ymmärtääkseni ovat, voidaan keskustella kaikista merkeistä yhtä aikaa.

Omat kokemukseni eivät välttämättä niin mukavia ole. Potkua löytyy, mutta tietty epävarmuus vaivaa. Sisäänajot suoritettu kunnolla ja sen aikana kaikki näytti hyvältä. Ensimmäisiä tankkeja ajaessa havaittiin ilmavuotoja, kone sai kauheita "raivareita" kesken kaiken. No, tiivistettiin ja alkoi pelittämään. Säädöt on ihan "minuuttiluokkaa", että kohdalleen saa, väännät vähänkin liikaa, niin alkaa stumppailemaan. Nyt kun kone muuten pelittää ja säädöt ovat suurinpiirtein kohdillaan, kone saattaa sammua mitä ihmeellisimmissä tilanteissa, esim. hyppyjen alastulossa. Kokeneemmat vois auttaa, millä tulpalla ajaa ja toimii. Ja mitä vois säätää...

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #81 : 24.07.06 - klo: 13.21 »
Mistäs on porukat hommaillut noita RB:n koneita/pillejä? Lähinnä pilliä, tuota RB:n EFRA 2045, mistä saa halvimmalla?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Mika R

  • Vieras
Re: Ninja, Falcon & Boss
« Vastaus #82 : 24.07.06 - klo: 18.43 »
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Kuinkas monelta löytyy näitä Ninjan, Falconin tai Bossin koneita. Samoja myllyjä kun ymmärtääkseni ovat, voidaan keskustella kaikista merkeistä yhtä aikaa.

Omat kokemukseni eivät välttämättä niin mukavia ole. Potkua löytyy, mutta tietty epävarmuus vaivaa. Sisäänajot suoritettu kunnolla ja sen aikana kaikki näytti hyvältä. Ensimmäisiä tankkeja ajaessa havaittiin ilmavuotoja, kone sai kauheita "raivareita" kesken kaiken. No, tiivistettiin ja alkoi pelittämään. Säädöt on ihan "minuuttiluokkaa", että kohdalleen saa, väännät vähänkin liikaa, niin alkaa stumppailemaan. Nyt kun kone muuten pelittää ja säädöt ovat suurinpiirtein kohdillaan, kone saattaa sammua mitä ihmeellisimmissä tilanteissa, esim. hyppyjen alastulossa. Kokeneemmat vois auttaa, millä tulpalla ajaa ja toimii. Ja mitä vois säätää...


Itse ihmettelin kaverin Ninja krossimoottoria radalla ku pääsuoran jälkeen kierrokset jäi päälle. Muuten toimi ihan hyvin. Linkitykset näyttivät olevan ihan ok. Ei vakuuttanut.

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Ninja, Falcon & Boss
« Vastaus #83 : 24.07.06 - klo: 19.27 »
Lainaus käyttäjältä: "the_man"
Kuinkas monelta löytyy näitä Ninjan, Falconin tai Bossin koneita. Samoja myllyjä kun ymmärtääkseni ovat, voidaan keskustella kaikista merkeistä yhtä aikaa.

Omat kokemukseni eivät välttämättä niin mukavia ole. Potkua löytyy, mutta tietty epävarmuus vaivaa. Sisäänajot suoritettu kunnolla ja sen aikana kaikki näytti hyvältä. Ensimmäisiä tankkeja ajaessa havaittiin ilmavuotoja, kone sai kauheita "raivareita" kesken kaiken. No, tiivistettiin ja alkoi pelittämään. Säädöt on ihan "minuuttiluokkaa", että kohdalleen saa, väännät vähänkin liikaa, niin alkaa stumppailemaan. Nyt kun kone muuten pelittää ja säädöt ovat suurinpiirtein kohdillaan, kone saattaa sammua mitä ihmeellisimmissä tilanteissa, esim. hyppyjen alastulossa. Kokeneemmat vois auttaa, millä tulpalla ajaa ja toimii. Ja mitä vois säätää...


Oma Ninjani pörräs kans sisäänajot tosi näppärästi, mutta sit siitä kun ruvettiin kiristelemään niin säädöt meinas olla välillä vähä turhankin herkät..
Stumppeja meinas kertyä jokunen, tulppia kokeiltiin 6 ja 7 ninjalta sekä Novarossin 6:sta.
Viimeksi mainitulla oli hyvätkin vaikutukset.
Noh jokunen gallona kun oli takanapäin vaihdoin omaani etulaakerin, ja sit se rupeskin rokkaan!
Ilmeisesti vaikutus on aikamoinen kun alkuperäisestä laakerista puuttui se  taaimmainen tiiviste..
Puristukset tuossa laitteessa tuntuu olevan todella kovaa luokaa, ei ihan heti oo löystymässä.
Nyt rupee pikkuhiljaa kyllä toimiin niinkuin pitääkin, ja kulku on kyllä vakuuttavaa vinkuu niin pirusti ja alhaalta lähtee kuin rusakko puskasta.
Ei todellakaan jää jalkoihin!


Mika: jos puhuit siitä meidän toisesta autosta niin siinä saattaa kyll olla jotain häikkää ihan radio/servo puolessa, tai sit on niin et kaasari oli jotenkin huonosti hollilla silloin!
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #84 : 24.07.06 - klo: 19.38 »
Jos kierrokset jää korkealle pääsuoran jälkeen niin aika suurella prosentilla se johtuu ilmavuodosta tai siitä että säädöt vaan yksinkerasesti on keurallaan.

Turha sitä konetta on haukkua jos ei vaan osaa... :wink:

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #85 : 28.07.06 - klo: 19.55 »
Olisi hiukan ongelmaa moottorin valinnassa.  Pitäisi saada kone mikä kestää Kauhavan saviradan 2 kertaa viikossa  :P  

1. Nosram RS .21 (195e) kuulemma kisakone. 2.57 hp
2. OS RG .21 (140e) Pitäisi saada tietää kuinka paljon hevosvoimaa on. Yhdellä tutulla on tämä mutten päässyt näkemään tämän ajelemista.

Vielä on HoBao Hyper seiskan alkuperäinen hyvinkin pärrännyt mutta sitä ei tiedä kuinka kauan vielä....
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #86 : 28.07.06 - klo: 20.13 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Jos kierrokset jää korkealle pääsuoran jälkeen niin aika suurella prosentilla se johtuu ilmavuodosta tai siitä että säädöt vaan yksinkerasesti on keurallaan.

Turha sitä konetta on haukkua jos ei vaan osaa... :wink:

Mikäs säätö sillon on pielessä jos jää kierrokset korkeelle pääsuoran jälkeen?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #87 : 28.07.06 - klo: 20.30 »
Alaneula piikillä.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #88 : 28.07.06 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Alaneula piikillä.

No sit mulla on koneessa ilmavuoto. Koska lähtee jotenkuten kymmenen sekan jälkeen, mut kahessakymmenessä ei, ja kolkyt niin on jo sammunut..
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #89 : 28.07.06 - klo: 22.11 »
Voipi olla...
Yleensä se vaan on säädöistä.
Koneet ovat myös yksilöitä, eli jotkin koneet reagoivat hieman herkemmin alaneulaan... Joskus siis jopa rikkaalla oleva alaneula saattaa jättää kierrokset pieneksi ajaksi ylös.
Eli käännä hieman kiinni... Siten että 20 sekuntia pystyy olemaan tyhjäkäynnillä ja siitä lähtee vielä kivasti.

Tarkista myös että kaasulinkissä oleva jousi painaa luistin heti pohjaan.
Se saattaa olla vain hieman pielessä joten luisti ei palaudukkaan moottorin ollessa käynnissä niin nopeasti.

Kuinkas muuten moottorin lämmöt?
Millä tasolla liikutaan?