Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83831 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #90 : 28.07.06 - klo: 23.00 »
Juu, kokeillaan tehdä näin.

Moottorin lämmöt on 110-120, eli ei ongelmaa siinä.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #91 : 29.07.06 - klo: 00.01 »
Hmm... lämmöt siis on kohdillaankin...
Minkähän lämpöarvon tulppa mahtaa olla?

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #92 : 29.07.06 - klo: 00.03 »
Voisitte hoitaa tuon asian YV:llä  :|

Ja aikooko joku nyt auttaa että kumpi olisi tehokkaampi hyper seiskassa?


Olisi hiukan ongelmaa moottorin valinnassa.  Pitäisi saada kone mikä kestää Kauhavan saviradan 2 kertaa viikossa  :P  

1. Nosram RS .21 (195e) kuulemma kisakone. 2.57 hp
2. OS RG .21 (129e) Pitäisi saada tietää kuinka paljon hevosvoimaa on. Yhdellä tutulla on tämä mutten päässyt näkemään tämän ajelemista.

Vielä on HoBao Hyper seiskan alkuperäinen hyvinkin pärrännyt mutta sitä ei tiedä kuinka kauan vielä....
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #93 : 29.07.06 - klo: 00.19 »
Ensinnäkin nämä asiat kuuluvat nimenomaan tänne foorumille, jotta kaikki samoissa ongelmissa olevat saavat ehkä vastauksen tässä samalla.
Eli ei pikkumodeilua kiitos.

Ja mitä moottoreihin tulee niin ensitöiksesi unohda nuo hevosvoima jutut.
Ne eivät ole realistisia vertailukohteita, eikä niistä saa mitenkään selville moottorin luonnetta.

Nosram ei ole kovinkaan kummoinen "kisakone".
Ihan ok moottori, mutta ollaan edelleen näissä edullisissa koneissa kuitenkin.
Muutamilla ollut kummallisia ongelmia kyseisten moottoreiden kanssa.
Harvalla loppujenlopuksi nähnyt ihan kunnolla käytössä.

Ossin RG on ollut kaikkien kokemuksien mukaan erittäin loistava kone hintaisekseen.
Tehoa on kivasti ja moottori on helppo ajaa.
Mikä tärkeintä, on se myös helppo säätää.

Noista kahdesta tuo Nosram on ajossa tehokkaampi, mutta käyttöikä ei ole aivan sama kuin ossissa. Ja tosiaan joissain nosrameissa on ilmennyt ikäviä valmistusvikoja/mysisiä hajoamisia.

Kummatkin siis ihan passeleita perus koneita... Kummankaan kohdalla ei puhuta kisakoneiden tehoista, mutta sen varmaan voi jo muutenkin päätellä vaikkapa hintalapusta.

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #94 : 29.07.06 - klo: 10.49 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Hmm... lämmöt siis on kohdillaankin...
Minkähän lämpöarvon tulppa mahtaa olla?


Käytössä on OS A5-tulppa. Hyvin pelannut ainakin aikaisemmin.. Tuo ongelma ilmeni vasta Torstaina lavangossa.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #95 : 29.07.06 - klo: 10.56 »
Kannattaa tosiaan tarkistaa esim kaasuservon kiinnitys ja kaasu/jarrulinkistöt.
Ei puhdistus ja zekkaus.
Monesti se hieno pöly saa aikaan kaikenlaista kumallista.

Ja jos nyt epäilyttää ilmavuoto niin katsele kone läpikotaisin.
Missä näkyy moottorin ulkopuolella märkää.
Katso että haitarikumi on varamsti ehjä, ja mikäli sitä ei ole tiivistetty niin tiivistä.
Joskus olen nähnyt myös koko kaasarin nousseen ylös niin paljon että on päässyt vuotamaan sen kiinnityskohdasta.
Ilmanputsarin kaula täytyy myös olla tiivis... ja molemmista päistä.

Eli ei ku zekkailemaan ja ihmettelemään.

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #96 : 29.07.06 - klo: 11.19 »
Nyt löyty taas uusi moottori. Jonkun konkarin pitäisi kertoa kumpi moottori kestäisi nappi pohjassa ajoa, hyppyjä ja kerhon kanssa kisaamista.

Eli siis

STS D21E ECO BUGGY ENGINE vai OS .21 RG (P) BUGGY (SPORT)
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #97 : 29.07.06 - klo: 12.46 »
Tuosta STS:n moottorista ei taida kellään olla vielä pitkäaikaista kokemusta. Itselläni on Hyperissä STS:n moottori, tosin ei tuo versio. Kone on toiminut hyvin, käynyt luotettavasti ja tehoakin ihan hienosti. Mutta, aika näyttää, kuinka se toimii pidemmän päälle. Tähän asti olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani (STS D21B)

Seuraavaksi autoon menee Collarin .32, saas nähdä, kuinka tuollainen reilun kokoinen trukkikone hyperiä tiistaina pukkaa... Josko kokeilisi jotain 16 - 17 hampaista kelloa...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #98 : 15.09.06 - klo: 14.59 »
Moi kaikille!

Mitkäs numerot EFRA:lla on niitä kolmikammioisia pillejä, mitkä käy ensikaudellakin? Muistelisin että se on niin että kaksnolla alkuiset johonkin asti, mutta mihin? Mistä voisin löytää tämän EFRA:n pillilistan?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #99 : 15.09.06 - klo: 19.17 »
*HOKE*

Miten tiivistetään se haitari kumi, mikä on kaasarin luistissa?

Justiinsa huomasin, että reilun litran ajettu RB motti ja märkänä on ulompi reuna kumista :?
Axial SCX 10 TR

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #100 : 15.09.06 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
*HOKE*

Miten tiivistetään se haitari kumi, mikä on kaasarin luistissa?

Justiinsa huomasin, että reilun litran ajettu RB motti ja märkänä on ulompi reuna kumista :?


Jos se on rikki, niin uutta tilalle, jos pelkästään falskaa jommasta kummasta päästä, niin locktiten sininen silikoni on ihan hyvää tuohon tarkoitukseen, kuin muutenkin kaikkeen, kaasarin, diffien yms. tiivistykseen.

 - Hount

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #101 : 15.09.06 - klo: 21.15 »
Ei se kumi rikki ole vaan siitä ulommasta päästä näköjään kostunut ja tosissaan just ajoin koneelle sisäänajon vasta.
Se kumi tuntuu olevan niin jäykkä, että täys kaasulla ei veny akselin mukana loppuun asti.

Meinasin itsekin jollain sen liimata tuosta päästä, mutta varmuudeksi piti neuvoa kysyä.

Tarkoitatko Loctiten sinistä ruuvilukitetta vai mitä?
Miten se homma sit pitäis tehdä, kun ei viitsis uutta konetta mahdollisesti tietämyyttään pilata.
Axial SCX 10 TR

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
k
« Vastaus #102 : 15.09.06 - klo: 23.07 »
hän tarkoittaa loctiten sinistä SILIKONI tiivistettä. voit käyttää myös kontatkti liimaa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #103 : 16.09.06 - klo: 10.07 »
Ja haitarikumin voi tietysti sitten vielä laittaa kiinni päistä (tai ainakin toisesta, useimmiten paksummasta) pienellä nipparilla, ellei tule jonkun linkistön osan tielle. Ruuvilukitetta ei todellakaan mihinkään kumi/muovi -tiivistämiseen.

Ei löytynyt netistä mitään fiksua "how to seal a carb" -artikkelia pikaisella googletuksella, mutta kun kaasarin purkaa, niin haitarikumille on molemmissa päissä se ura, niin itse laittelin sinne silikoonia ja pudotin haitarikumin uraansa ja sitten pyyhkäisin paperilla ylitursunneet. (Sisäpuolelle ei saisi kauheasti tursuta, tukkii koko laitteen vielä.)
Käsittelin kaikki o-renkaat Asson greenslimellä, sekä tiivistin pääneula/fuilinippa-kompleksin, venturin, kaasari-lohko -sauman, kaasarin kiristysruuvin molemmat päät ja tietysti hanhenkaula-kaasari -sauman.

Tässä ainoa kuvamateriaali aiheesta mitä löysin / tiesin:

VP Kiittää.  :D Homman voi toki tehdä hieman siistimminkin, mutta noin niinku hahmotukseksi.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #104 : 24.09.06 - klo: 17.36 »
-
« Viimeksi muokattu: 29.10.14 - klo: 11.01 kirjoittanut MikaelY »

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #105 : 24.09.06 - klo: 19.02 »
Mikael, lukemani perusteella luulisin että tuo STS oolisi sinulle hyvä ja edullinen

Uusi Werks Collari B7 voisi olla mielenkiintoinen, testeissäkin pärjännyt hienosti

Kaikki poimimasi joka tapauksessa erinomaisia. Ilmeisesti RB ei kiinnosta mutta ne ovat perinteisesti helppoja ja loogisia säätää ja käyntivarmoja. Näihin moottoreihin löytyy myös paikallista asiantuntemusta laajalti.

Itsellä lähtee sama vanha RB C5 kolmanteen kauteen :D
Onhan noita tullut aika ajoin muitakin funtsittua mutta kun ei ole ollut syytä vaihtaa. Siriota olen testaillut ja kyllähän se pelittää mutta kun se luotettavuus vaan ei ole sitä mitä pitäis. Tosin kannen shimmin lisääminen toi siihen varmuutta lisää 25% nitrolla viimeksi kun ajoin.

Poissa Hyper 7 TQ

  • EPUArc
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #106 : 24.09.06 - klo: 21.04 »
Tietääkö kukaan mistä saisi varaosia sellaiseen moottoriin kuin LRP Z .21 (meni kai oikein?). En oo vielä löytänyt koko suomesta
Xray 808, Tamiya Mini

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #107 : 24.09.06 - klo: 21.23 »
Kyseleppä tuolta: http://www.power-racing.net/ , siellä ainakin kyseistä moottoria myydään.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #108 : 24.09.06 - klo: 21.31 »
Mitäs mieltä ootte RB:n CE 21 pannusta onko hyvä pannu kisaan?
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Mika R

  • Vieras
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #109 : 25.09.06 - klo: 12.34 »
Riippuu tavoitteistasi :D
Ylipäänsä kirein kisakone ei ole aloittelijalle se helpoin mutta toisaalta kukaan kokenut kisakuski tuskin lähtisi tuolla kisoihin paitsi jos muuta ei ole saatavilla
Noissa eco ja sport koneissa kannattanee muista ettei niillä kannata yrittää päästä samoihin (nopeus)lukemiin kuin kisakoneilla, koska ne ei sitä kestä vaikka hetkellisesti onnistuisikin.
Kyllä tuolla moottorilla varmasti treenaa ja kisaa esim. kerhokisoissa
Jos kokemusta ei ole kauheasti niin luultavasti hyvä peli aloitella hommaa
Taitaa olla niin että tämä S3 korvaa aiemman ECO mallin http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Products&AR_Stat04=RB%20CONCEPT&GProduit=01005-S3

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #110 : 25.09.06 - klo: 21.21 »
Joo. Siis kauheasti ei ole kokemusta.(tämä kesä). Ja ensi kesänä olis tarkoitus ostaa oikeesti kisakone ja tolla ecolla ajella treeniä.
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #111 : 25.09.06 - klo: 21.28 »
suosittelen  O.S v-spec omien kokemuksien perusteella varma ja pitkäikäinen kone myös helppo säätää.
uudempi mallli v-specistä varmasti yhtä hyvä
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #112 : 02.10.06 - klo: 00.15 »
Jos Ari osaa säätää Ossin niin kai sit ketä vaan muukin  :mrgreen:

Ei tule mitään uudempaa mallia vaan tulee viritysmalli lisäsarjana.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Affu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/jalffu
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #113 : 02.10.06 - klo: 06.33 »
Mistä tähän koneeseen saa käyrän ja moottoripukit?

||Mad force||
www.freewebs.com/jalffu  Todetusti ykkönen = Mad Force

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #114 : 02.10.06 - klo: 10.14 »
Asiaa helpottais jos tietäis mikä auto. Luultavasti Mad Force, eli Kyosho, eli Kyosholta löytyy molemmat.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Vege5

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #115 : 27.01.07 - klo: 12.53 »
Mitä ootte mieltä LRP:n Z21 SPEC2 koneesta?
Olisiko Ossin VG kone parempi?
Kuinka paljon sitten taas CMB:n RS kone on näitä parempi, kun hinta on kuitenkin suurempi?
Onko näissä käyttöikä eroja kuinka paljon?
Siinä kysymyksiä.

Pitäs ens kesällä kisojakin ajaa eli uusi motti olisi hakusessa hyper seiskaan, ehdotuksiakin otetaan vastaan.
Autoton

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #116 : 30.01.07 - klo: 16.08 »
O.S. VG on edullinen ja varmasti laadukas. Ei oikein vertailukykyinen LRP moottoriin.

CMB on ylivoimaisesti tehokkain, mutta se ei ole välttämättä tärkein asia.

Älä unohda myöskään O.S V-Spec moottoria.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #118 : 08.02.07 - klo: 09.56 »
Eikä edes paljon kalliimpi kuin Suomessa :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
.21 Offroad-moottorit
« Vastaus #119 : 08.02.07 - klo: 10.13 »
... en tuota hintaa nyt niin katsonut, mut osui vaan silmään kun selailin muita kamoja. Koskas sulle Niko olis tulossa noita?