Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #150 : 24.04.07 - klo: 13.47 »
Novarossi news:

For the Off-road we have the following new engine:
- 367 Buggy .21 PLUS 2 engine is created from a completly different project than the other two engines, it features a new carburettor and new patented front bearing.

Mikäs JQ on tuo patentoitu etulaakeri? Saa muutkin tietäjät vastata.

Voit sinä valaista myös tuosta kaasuttajasta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #151 : 24.04.07 - klo: 14.13 »
En tiedä voiko Tuukka näistä päätellä mitään mutta ei näiden perusteella mitään maata mullistavaa ole...

367 Pyttysatsi:

Ainakin pytyssä on reikää kolottu sitten ihan antaumuksella, tuo kansinappi on jännästi o-renkaalla vaimennettu (ura)

367 etulaakeri:


Koko on erikoinen 7x19x6.3mm

367 Kampiakseli:
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #152 : 24.04.07 - klo: 14.39 »
Joo - ei visuaalisesti mitään uutta. Ehkä se etulaakeri on sitten sellainen, joka kestää. Se olisi uutta koko konemarkkinoille. :laugh:

Poissa AkiM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #153 : 24.04.07 - klo: 14.52 »
Joo - ei visuaalisesti mitään uutta. Ehkä se etulaakeri on sitten sellainen, joka kestää. Se olisi uutta koko konemarkkinoille. :laugh:

Tai "patentti" tai valmistusoikeus on haettu tuolle erikoiselle koolle, jotta vain Novarossin alkuperäinen sopii.  :tongue:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #154 : 24.04.07 - klo: 17.29 »
Novarossi tekee itse laakerit.

Uudessa etulaakerissa on kaksois-suojaus. Siis kaksi suojaa samalla puolella laakeria. Varmaan tosi edullinen laakeri :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #155 : 24.04.07 - klo: 17.41 »
Novarossi tekee itse laakerit.
Uudessa etulaakerissa on kaksois-suojaus. Siis kaksi suojaa samalla puolella laakeria. Varmaan tosi edullinen laakeri :D

Niinpä tuo näkyy lukevan tuossa laakerin suojassa, siis Novarossi :grin: Katoin että jenkkilässä lakrulla hintaa vaatimattomat 40 taalaa...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #156 : 24.04.07 - klo: 17.45 »
Novarossi tekee itse laakerit.
Uudessa etulaakerissa on kaksois-suojaus. Siis kaksi suojaa samalla puolella laakeria. Varmaan tosi edullinen laakeri :D

Niinpä tuo näkyy lukevan tuossa laakerin suojassa, siis Novarossi :grin: Katoin että jenkkilässä lakrulla hintaa vaatimattomat 40 taalaa...

Edullinen etulaakeri  :afro: Tohon hintaanhan saa jo melkein keraamisen takalaakerin :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa cen-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #157 : 01.05.07 - klo: 18.20 »
Eli Suomeksi sanottuna nämä moottorit hinta/laatusuhteeltaan paremmuusjärjestykseen:
Myös kommentteja hyvistä ja huonoista puolista.

-Hyper.21 8 port Pro
-RB Consept 1005-B
-RB Consept WS7II
-Novarossi S421B
-CMB 21 Evo 2 SS Raptor

Myös muita moottoriehdotuksia voi laittaa... 8)
älä ainakaan laita vanhaa GS21. Hankala saada käyntiin ja on kinkkinen kaikenlisäksi :undecided:
//YAMAHA DRUMS//

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #158 : 01.05.07 - klo: 18.32 »
Novarossi tekee itse laakerit.

Uudessa etulaakerissa on kaksois-suojaus. Siis kaksi suojaa samalla puolella laakeria. Varmaan tosi edullinen laakeri :D

Onkohan tuo oma valmistus ihan varmaa tietoa? Laakereiden valmistuksesta jotain tietävänä epäilen hiukan ko. projektin järkevyyttä ja kannattavuutta. Valmiita laakereita saa oikeilta valmistajilta mittojen mukaan teetettynä, piirustusnumerolla ja halutessaan rahalla omalla tuotemerkillä valmistettuna, haluamillaan suojilla jne. Pelkästään laakerituotantolinja hankita maksaa enemmän kuin Novarossin useamman vuoden liikevaihto ja vielä pitäisi hankkia tietotaito ko. hommaan. Samanlaisen valmiin laakerin laadukkaalta valmistajalta saa muutamaan kymmenellä sentillä jos vain ostomäärät ovat jotakuinkin järkevät.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #159 : 01.05.07 - klo: 22.53 »
Oli laakereiden valmistus halpaa tai ei niin Novarossi tekee laakerit itse. Muut eivät. Olen seissyt Novarossin tehtaalla koneen vieressä joka sylkee ulos liukuhihnalla laakerin kehiä. Toisessa huoneessa ihmiset kokosivat käsin laakereita. Oli eri astijoita joissa oli erilaisia kuulia. Keraamisia ja teräksisiä. Laakerin valmistus ei ole mitään tähtitiedettä ja valmistus on halvempaa kuin esimerkiksi sylinteriputken tai männän valmistus.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #160 : 02.05.07 - klo: 13.41 »
Eli, kasaavat laakerit itse, koneistavat ehkä vain kehät. Kuulat tulee muualta, samoin tiivistimet. Varmaan pitimetkin. Kehät ostanevat tankotavarana ja koneistavat vierintäradat ja hiovat pinnat, muuten ostavat valmiina. Se, että valmistaa kehät ja kasaavat laakerit ei vielä tarkoita, että tekisivät laakerit itse. Vierintäelimet tullee EuroBall-nimisestä firmasta tai kaukoidästä... Tiivistimet joltain muulta valmistajalta.

Se on totta, että urakuulalaakerin valmistaminen ei ole kovin vaikeaa, etenkin jos ei tarvitse tehdä laakeri kuin yhteen käyttökohteeseen sopivaksi.

Hinnat noilla laakereilla ainakin on kohdallaan, toivottavasti ne kestää sitten ainakin sen 10 kertaa kauemmin kuin normaali yleismallinen teollisuuslaakeri (niitäkin saa muuten yhdeltä puolelta tiivistettynä, tuplatiivistyksellä)
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #161 : 02.05.07 - klo: 13.56 »
Joo luulen kanssa että kuulat kyllä ostavat jostain muualta. Laakerin suojat he tekevät itse. Novarossin laakereissa hinnat varmaan juuri siksi hieman korkeahkot, koska tekevät itse noinkin pitkälle ja silloin pystyvät tekemään oman halunsa mukaan laakerikoot. Novarossi pystyy myös valmistamaan kuulapannat, en tiedä sitten tekevätkö.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #162 : 03.05.07 - klo: 22.25 »
Eipä täällä Euroopassa juuri muita kuulien tekijöitä ole, ainakaan sellaista joka homman kunnolla osaisi.

On tuossa omassa laakeridisainissa järkeäkin. Tuo on ainut konsti saada erikoisella akselimitalla suhteessa muihin mittoihin laakeri, jossa on samalla noin vähän kuulia. Akselihalkaisijan muutoksella on haettu lähinnä mallisuojausta, eli saa itse myydä varaosat (näin minäkin tekisin).
Kuulien vähyydellä on taas haettu lienee kestoikää, eli riittävää kuormaa kuulille, noissa kun ei liikaa sitä kuormaa normaalisti tule. Ja liian vähäinen kuorma tapaa laakerin jopa nopeammin kuin samassa suhteessa liian suuri kuorma.
Syy omalle vierintärenkaiden hionnalle on varmasti tuo erikoinen mitoitus. Laakerivalmistajat ei ole oikein halukkaita tekemään noin pieniä määriä laakereita erikoismitoilla, eli ainut konsti on hioa ne sitten itse. Ostaa vain valmista tankoa joka on valmiiksi lämpökäsitelty, ja ne kuulat myös valmiina. Loppu on sitten koneistusta ja hiontaa. Nuo pienet laakerit kun läpikarkaistaan...
Tiivistimien omassa valmistuksessa kait pätee sama kuin laakereissa, liian pienet sarjat.

Terveisin täältä laakeritehtaalta... (olen kierrellyt eri laakeritehtaita nyt liki kaksi viikkoa, vielä olisi 8 viikkoa edessä. Juuri tulin Wuppertalin tehtaalta tänne Schweinfurtiin  :tongue: )
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Gucci

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #163 : 05.05.07 - klo: 10.31 »
"Akselihalkaisijan muutoksella on haettu lähinnä mallisuojausta, eli saa itse myydä varaosat (näin minäkin tekisin)."

Isommalla kampuralla on todennäköisesti haettu erilaista ajoitusta. Kampuraa voidaan koneistaa eri tyyliin ilman että kestävyys kärsii. Isommalla sisäkoolilla olevat laakerit kestävät myös pieniä paremmin.

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #164 : 05.05.07 - klo: 12.24 »
"Akselihalkaisijan muutoksella on haettu lähinnä mallisuojausta, eli saa itse myydä varaosat (näin minäkin tekisin)."

Isommalla kampuralla on todennäköisesti haettu erilaista ajoitusta. Kampuraa voidaan koneistaa eri tyyliin ilman että kestävyys kärsii. Isommalla sisäkoolilla olevat laakerit kestävät myös pieniä paremmin.

Ajoitukseen ei kampuran halkaisija vaikuta, aukon pinta-alaan kylläkin. Tuo aukon mahdollinen pinta-alan kasvu voi olla toinen syy tuon varaosakaupan lisäksi. Alkaa vain moottorin peruskorjauspaketin hinta olla tuolla merkillä laakeri mukaan huomioiden jo niin kallis, että ainakin minä harkitsisin tarkkaan muita moottorivaihtoehtoja, ellei moottori ole niin ylivoimainen ominaisuuksiltaan verrattuna joihinkin halvempiin vaihtoehtoihin.

Isompireikäinen sisäkooli - kestävämpi, Kuinka niin? Perustelisitko? Meinaatko, että pienemmällä sisähalkaisijalla olevissa laakereissa sisärengas katkeaa?? En ole noissa moottoreissa moista nähnyt...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #165 : 24.05.07 - klo: 17.03 »
Dodii, vinkkejä kiitos:
Ajelen STS:n uudella koneella ja toimii kuin sveitsiläinen käkikello vajaa pari gallonaa syöneenä. Pitänyt sitä tarkoituksella hieman rikkaalla just-in-case, tehoa ollut aivan riittävästi muutenkin. Tai siis ainakin olen olettanut että se on rikkaalla, lämmöt max 115.

Kone toimii tosiaan loistavasti, mutta sisuskalut ovat erittäin karstoituneet. Kerran olen konetta hieman putsanut, mutta viime viikon kisojen jälkeen taas aivan täynnä moskaa..

Johtuuko tämä tuosta rikkaalla ajosta? Tai, voiko tämä johtua siitä että olen ajellut yhdellä ylimääräisellä shimmiprikalla (0.1mm), jolloin STS:n mukaan kone on optimoitu 30%:lle fuilille..

Ja, kuinka vakavaa motille on tuo karstoituminen?

Mottina siis D21T, fuilina Dynaglo 25%, tulppana P3 (STS:n suositus). After-oilit pistetty koneeseen lähes joka ajon jälkeen..

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #166 : 25.05.07 - klo: 10.46 »
Dynaglo karstoittaa moottoria huomattavasti enemmän verrattuna esimerkiksi byroniin.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #167 : 25.05.07 - klo: 11.33 »
Hmm, empä voi sanoa että kokemusta olisi Byronista, tosin on olen kuullut huhuja tuon Byronin "puhdistavasta" vaikutuksesta. Tosin, mitä olen ehkä 6-8 gallonaa Dynaglota poltellut muissa koneissa, niin ei ole kertaakaan mitään huomattavia karstoitumisongelmia ollut..
Pitänee anyway varmaan kokeilla tuota Byronia..

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #168 : 25.05.07 - klo: 13.07 »
Kyllä karstottaa byronikin , tosin säädöillä on varmasti suuri osa mun koneessa. Tuolla on ajettu pari gallonaa.
XRAY 808 2009 Spec |

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #169 : 25.05.07 - klo: 13.36 »
Ei mulla ole tonnäkösiä ollut (RB) muistaakseni, ajan Byron RACE2500 :lla. Pikkasen voi olla mustaa mutta ei noin paljon, tossahan on kunnon pinnoitus, tai sitten kuva näyttää pahemmalta kuin onkaan...
mut siis kyllähän nyt aina jonkin verran rissasta karstaa tulee.. täyssynteettisellä pysyis pinnat puhtaina mut se ei oo taas hyväksi autokäytössä
« Viimeksi muokattu: 25.05.07 - klo: 14.12 kirjoittanut Mika R »

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #170 : 25.05.07 - klo: 13.51 »
Kyllä karstottaa power save racing löpökin :)

Taitaa kone ja säädöt vaikuttaa eniten tuohon karstoittumiseen.
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #171 : 25.05.07 - klo: 14.43 »
Kyllä karstottaa power save racing löpökin :)

Taitaa kone ja säädöt vaikuttaa eniten tuohon karstoittumiseen.
Säädöt ja tulppa siihen taitaa eniten vaikuttaa. Muutenkin kannattaa miettiä, onko kyseessä karstoittuminen vai nokeentuminen. Epäpuhdas palaminen (tulppa ja/tai seos sopimaton) lisää noen määrää, ihan poskellaan olevat säädöt ja/tai huono polttoaine karstoittaa. Karstahan on kokkareinen paksu kerros männän päällä ja palotilassa, noki ohut musta pinta kylmemmissä osissa. Karsta vaikuttaa käyntiin ja jopa saattaa rikkoa koneen, noki on lähinnä esteettinen haitta!

Molemmissa kuvissa näkyy noen paksuuden muuttuminen eri kohdissa mäntää ja toisessa kuvassa näkyy, että itse palotila on puhdas (eli kuumin kohta), ja mäntä nokinen (kauimpana syttymiskohdasta). Tästähän voisi jo jotain päätellä tulpan tai seoksen sopivuudesta :wink:

www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #172 : 26.05.07 - klo: 11.09 »
Älkäämme unohtako novarossin 21. koneita :)
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #173 : 27.05.07 - klo: 21.38 »
Vertailun vuoksi 3/4 gallonaa (~3L) ajettu RB WS7III, jonka just otin auki katsoakseni. Eihän tuolla paljoa ole vielä kovaa ajettu, alle 10 tankillista (1-1,5L)
Pikkasen näkyy väritystä männän päällä. Polttoaineena Byron. Sorry huono kuvanlaatu tässä iltasella otettuna. Mutta ei tuota kovin tummaksi voi sanoa ainakaan vielä.


Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #174 : 27.05.07 - klo: 22.30 »
Koska tuo edellinen vähän ajonsa takia ei kauheesti kerro niin tässä useammat kisat nähnyt RB C5 v.2003 jonka pyttysatsin vaihdon viime kesänä. Samalla kamalla ajettu, en tiedä kuinka paljon mutta PALJON tässä keväänkin aikana. Tässä keväällä alkoi myös pikkasen väljistyä joten säädöt alko vähän jo seilaa ja tyhjäkäynti kärsimään. Voi olla että oli ajoittain aavistuksen turhan piikillä, siitä väritys mitä ilmeisimmin..Just avasin koneen ja mitään sille ei ole tehty. Minusta ei kauhean paha ottaen huomioon...


Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #175 : 29.05.07 - klo: 11.24 »

Cen mies:
Älä ainakaan laita vanhaa GS21. Hankala saada käyntiin ja on kinkkinen kaikenlisäksi :undecided:
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Onhan se,sun sylinteriputki oli nin vinossa ettei pakoaukkoa näkynyt.. Ei ihme kun ei käyntiin lähtenyt.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #176 : 16.06.07 - klo: 13.21 »
Dodiin. Nyt oon täsä kattellut noita eri koneita ja tullut siihen tulokseen että osin vg tai sts:sän 21b olisi hyviä vaihtoehtoja(kokemuksia?). Myös Infinityn samurai on käynyt ajatuksissa mutta sen hinta hieman arveluttaa.. Mitä nämä enemmän asiaan tutustuneet sanoisivat että mikä olisi hyvä kone siinä 200e hujattuvilla?

Edit2: Ei sovi tietenkään machin 8porttia unohtaa vaihtoehdoista.
Edit: Konella tullaan ajamaan radalla ja EHKÄ joku kisakin :wink:
« Viimeksi muokattu: 16.06.07 - klo: 18.00 kirjoittanut J0rmalaari »

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #177 : 17.06.07 - klo: 22.57 »
Kyselen taas varmaan typeriä, mutta tietäisikö joku mikä ja mitä varten tuossa hyper .21 koneessani on tuo letku "imukaulan" ja perän välillä? En ole muiden koneiden kuvissa nähnyt tuollaista, siksi kiinnostaisi tietää. Yritän liittä kuvan omastani, jos vaan osaan  :embarrassed:

Edit: Hahaa takametsien tietokone expertti osasi sittenkin  :grin:

Poissa usa-1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #178 : 17.06.07 - klo: 23.10 »
Onko ns. "boost bottle"?
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #179 : 17.06.07 - klo: 23.43 »
Boost botlehan se on. Sen pitäisi jotenkin lieventää polttoaineenkulutusta ja kun painat kaasua päästät ja painat uudelleen niin sen pitäisi lähteä hieman pirteämmin liikkeelle. Korjatkaa jos nyt olen aivan metässä tämän asian kanssa :wink: