Kirjoittaja Aihe: .21 Offroad-moottorit  (Luettu 83711 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #180 : 18.06.07 - klo: 00.13 »
Mopo pojathan on laitellu noita pv:siinsä mut eipä se ole polttoaine kulutusta lieventäny  :lol: Se olikin joku pullo mihin tuli sitä bensa paine härpäkettä. Aikas pienen olonen tuon letkun boost bottle  :p

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #181 : 18.06.07 - klo: 10.38 »
Jaha, että sellanen boost letku tohon on laitettu, jotenkin tuntuu että ei ole kauheasti apua, kun ei taida olla kovin yleinen laitos. Vaan eipä tunnu ainakaan olevan haittaakaan tuosta boost bottlesta.

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #182 : 18.06.07 - klo: 11.02 »
Vaan eipä tunnu ainakaan olevan haittaakaan tuosta boost bottlesta.
Lisää vuotokohtia koneeseen vaan :mrgreen:

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #183 : 18.06.07 - klo: 12.10 »
Ei ainakaan vielä vuotaneet kun viimeksi testasin. Vaan kyllä sekin varmaan vielä vastaan tulee.
Mistähän Ton tietää onko tuo kone 4- vai 8-porttinen, siis muuten kuin avaamalla koneen?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #184 : 18.06.07 - klo: 12.35 »
Olisit ottanut kuvan koko moottorista niin olisi voinut välittömästi kertoa montako porttia kyseisessä moottorissa on.
Mikäli kansi on hopea niin moottori on 8 port Pro.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #185 : 18.06.07 - klo: 15.55 »
Hoke ei tiedä mitään  :afro: Kone on 8 Port Pro, koska koneessa on musta runko :)

Oli pakko vähän kiusata Hokea, mutta asia oli faktaa.

T: Hyper-expertti :D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #186 : 18.06.07 - klo: 17.13 »
Taas tomppeli kysymys, mutta mitä eroa on tavallisella 8 port- ja pro koneella? :embarrassed:

Poissa J0rmalaari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #187 : 18.06.07 - klo: 18.31 »
Taas tomppeli kysymys, mutta mitä eroa on tavallisella 8 port- ja pro koneella? :embarrassed:
Pro koneessa on(ainakin oli "pro" kansi) ja kampiakselin halkaisija on 14mm.

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #188 : 18.06.07 - klo: 23.20 »
Boost botlehan se on. Sen pitäisi jotenkin lieventää polttoaineenkulutusta ja kun painat kaasua päästät ja painat uudelleen niin sen pitäisi lähteä hieman pirteämmin liikkeelle. Korjatkaa jos nyt olen aivan metässä tämän asian kanssa :wink:

En tiedä näetkö kuvassa jotain,mitä minä en näe.Minä en ainakaan näe siinä muuta kuin letkun pätkän kampikammion kyljessä. Boostbotlehan on jousikuormitteinen haitarikumikammio,joka asennetaan kaasarin ja kampikammion väliin.Sen tehtävä on toimia eräänlaisena kiihdytyspumppuna.
« Viimeksi muokattu: 18.06.07 - klo: 23.48 kirjoittanut MME »
Ei sponsoreita.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #189 : 19.06.07 - klo: 00.14 »
Hoke ei tiedä mitään  :afro: Kone on 8 Port Pro, koska koneessa on musta runko :)

Oli pakko vähän kiusata Hokea, mutta asia oli faktaa.

T: Hyper-expertti :D

Nyt Niko suu suppuun...
Kyllähän minä tuon tiedän itsekin kyseiset moottorit omistaneena.  :wink:

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #190 : 19.06.07 - klo: 10.03 »
Noi voe ryytana, no olkoon mikä letku härdelli tahansa, niin siellä se mukana roikkuu.
Otinpa nyt sitten vielä kuvan koko motista, tässäpä se...

Edit. Kylläpä näyttää kuvassa likaiselta vaikka oon kyllä putsannutkin sitä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #191 : 19.06.07 - klo: 13.11 »
Eli kuten Nikokin jo sanoi niin kyseessä on Hyper 21 8 port pro with boost.
Ja se letkuhärdeli on nimenomaan ns. boostipullo.
Ennen näkynyt jopa esim O.S., Picco jne moottoreissa.
Nykyään ei ole kyseistä systeemiä näkynyt.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #192 : 19.06.07 - klo: 13.14 »
Tänään juuri tuli vastaan tommonen uutena , tosin sitä en tiedä kuinka vanha moottorimalli itsestään on
http://www.rcreality.net/6_Muut_tarvikkeet.pdf
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #193 : 05.07.07 - klo: 10.43 »
Mikähän kone tää on. Ja mitenhän tuosta saisi kunnon selville. Akselilta pyörittelin, niin tuntuu kyllä vastusta, mutta ei niin paljoa kuin autossa paikoillaan olevassa koneessa. Tuo tuli mukana kun ostin auton.

-T-

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #194 : 05.07.07 - klo: 11.13 »
Rossi. mallista ei käryäkään mutta, axe-rossin sivuilta löytyy tarkemmin. 100M21 3P RAL malli taitaisi olla nykyisistä vastaava.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #195 : 05.07.07 - klo: 13.20 »
Aikalailla on samanlainen kone kun tuo mainitsemasi malli. Harmi kun ei tiedä varmasti.

Minkälaisia koneita noi RB CE:t on? Onko jollakin kokemusta, jos on niin voisiko valaista minuakin? Noita RB:n koneita kun on kaksi pakissa. Oma kokemus rajoittuu hyper 21:n, ja siitäkin kokemusta on vasta tosi vähän.

-T-

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #196 : 05.07.07 - klo: 16.43 »
Kai ne autoa eteenpäin vie.
Kuitenkin jos katsoo millasilla pannuilla M8 luokka ajetaan kisaa niin ei siellä tuollaisia economy malleja enää ole vaan lähes poikkeuksetta täysverisiä kisakoneita. Eli jos kisaa haaveilet ajamaan niin jalkoihin jäät. Tilanne oli toinen vielä muutamia vuosia sitten.

Poissa T-MAXX äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #197 : 05.07.07 - klo: 17.42 »
mä oon vähän noobi moottori asioitten kanssa ni voiskojoku kertoo mikä on boost bottle ku joku sellasest puhuu
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #198 : 05.07.07 - klo: 17.49 »
ei sellasia enää käytetä, ne oli muodissa takavuosina

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #199 : 05.07.07 - klo: 22.06 »
Heh, Meitsin koneet on vissiin kaikki takavuosilta  :undecided: Mutta kyllä ne mulle kelpaa harjoittelu koneiksi. Jos tulee hama, niin eipä ota kauheesti kalloon. Nakkaa vaan uutta eko myllyä kehiin, ja jatkaa harjoittelua  :mrgreen:. Enkä kyllä vielä tänä kesänä kerkeä kisoihin, kun nyt ensin pääsis tampereelle radalle harjoitteleen.

-T-

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #200 : 05.07.07 - klo: 22.12 »
Aivan, noilla on hyvä aloittaa. Liika teho ei olekaan alkuvaiheessa harjoitellessa välttämättä hyväksi, menee vaan sutimiseksi, jos säätötaidot ja kaasusormi eivät vielä ole niin harjaantuneet.

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #201 : 08.08.07 - klo: 22.57 »
Nämä kun lukaisin niin tuli aika hyvää infoa konevalintaan.
Vielä kiinnostais kokemukset Werksistä ja sh:sta.
Luotettavuus, säädettävyys ja kesto?
Mielipiteitä?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #202 : 09.08.07 - klo: 08.34 »
http://minioffroad.se/component/option,com_zoom/Itemid,200/page,view/catid,100/PageNo,1/key,0/hit,1/

Werksissä on tehoa niin, että tahtoo olla avaruusraketti, kuten kuvasta näkyy. Eli kisakone, joka pitää osata säätää. Ei mahdoton tehtävä, mutta ei helpoinkaan. Werksit on osoittautuneet pitkäikäisiksi, omat on vajaa 10 litraa ajettuina kuin uusia.

Jos nitrokoneista kokemusta on vähemmän, niin sitten näistä vaihtoehdoista ehdottomasti valitse SH, joka tuntuu olevan varmakäyntisempi sekä halvempi eikä kulussa häviä. Hyvin säädetty ja pidetty vaikka "huonompikin" kone on aina parempi kuin vimosen päälle rahalla ostettu huippukone väärin säädöin ja hoidoin.

Mika R

  • Vieras
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #203 : 09.08.07 - klo: 08.52 »
Menestymisen (ja ajamisen ilon) kannalta etenkin taipaleen alkuvaiheessa varmakäyntinen moottori on avainasemassa jotta päästään kisoissa maaliin.

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #204 : 13.08.07 - klo: 22.42 »
Vaikka kuinka olen ettinyt niin ei löydy.
Kuka myi suomessa RB:n koneita?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa the_man

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #205 : 13.08.07 - klo: 23.07 »
Atalasta löytyy... Myllystä varmimmin.

Poissa JaNppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #206 : 31.08.07 - klo: 21.48 »
Miten h*lvetissä saatte laitettua noi kytkinjouset & palat?  :huh:
Laitoin yhden ja sekin oli kovan työn takana.
Onko jotain hyvää neuvoa mikä helpottaisi hommaa?  :smiley:
HoBao Hyper 8 Pro / Futaba / Infinity
"Lahjattomat treenaa ja köyhät liimaa tarroja"

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #207 : 31.08.07 - klo: 22.01 »
Miten h*lvetissä saatte laitettua noi kytkinjouset & palat?  :huh:
Laitoin yhden ja sekin oli kovan työn takana.
Onko jotain hyvää neuvoa mikä helpottaisi hommaa?  :smiley:
Siihen on olemassa ihan oma työkalunsa (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=17&products_id=73). Tolla voi myös poistaa kytkinpalat ilman kiroilua. Yksinkertainen, mutta todella kätevä vehje.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa JaNppa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #208 : 31.08.07 - klo: 22.20 »
Miten h*lvetissä saatte laitettua noi kytkinjouset & palat?  :huh:
Laitoin yhden ja sekin oli kovan työn takana.
Onko jotain hyvää neuvoa mikä helpottaisi hommaa?  :smiley:
Siihen on olemassa ihan oma työkalunsa (http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&cPath=17&products_id=73). Tolla voi myös poistaa kytkinpalat ilman kiroilua. Yksinkertainen, mutta todella kätevä vehje.

Tuommonen tilaukseen kun on taas rahaa!  :azn:

Nyt on uusi ongelma.  :sad:
kun on "antaa kaasua" eli siis servo vetää siinä kaasarissa sitä kohtaa ( mikä on sen nimi? ) kun katsot siitä mihin tulee ilmanputsari niin se ei avaudu täysin siihen jää pieni vekki kun se kaasarin osa ottaa vastariboxiin kiinni. mikä neuvoksi?   :undecided:
HoBao Hyper 8 Pro / Futaba / Infinity
"Lahjattomat treenaa ja köyhät liimaa tarroja"

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: .21 Offroad-moottorit
« Vastaus #209 : 31.08.07 - klo: 23.27 »
Eli suomeksi luisti ottaa kiinni radioboksiin?
Sama ongelma omassa Hyperissä: luistia voi laittaa hieman vinoon, tai parempi ratkaisu leikata pala pois radioboksin kannesta (olettaen että käytät muovista..).