Kirjoittaja Aihe: TULLI?!  (Luettu 35824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
TULLI?!
« : 28.01.11 - klo: 15.24 »
Miten tulli laskuttaa käsittelypalkkiota paketista, jonka arvo on n. 50 dollaria + n.10 dollaria postikuluja päälle, 22,90€?! Ei mene jakeluun! Tuli kirje tullista, jossa pyysivät selvitystä paketista ja ilmoittivat perivänsä minulta tuon summan plus tullin plus alvin...?!!! Siis mitä ihmettä!!!!!!!!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo: 01.53 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TULLI?!
« Vastaus #1 : 28.01.11 - klo: 15.44 »
Se on huolinnan palvelunhinta, voit myös tehdä tullauksen itse jolloin sitä ei tarvitse maksaa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #2 : 28.01.11 - klo: 16.39 »
Joo. Niinpä olikin. Ja kun asuu täällä missä tulleja ole lähimainkaan joutuu maksamaan m*****lle tyhjästä.... Nyt kyllä alkaa kasvamaan otsaan iso elin.
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo: 01.55 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TULLI?!
« Vastaus #3 : 28.01.11 - klo: 16.59 »
Olit kai ottanut selvää maksuista ennen tilaamista, esim tällä palstalla tulli hakusanana löytää vaikka mitä... Eikä missään nimessä uuden aiheen arvoinen juttu muutenkaan..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #4 : 28.01.11 - klo: 17.01 »
Miten niin tyhjästä? Luepa se kirje uudelleen, katso mistä se tuli ja kuka siinä tarjoaa ja mitä.

Se kirje tarjoaa sinulle mahdollisuutta, että Itella hoitaa tuollauksen puolestasi ja he veloittavat tuon 22,90 €. Aina voi matkustaa itse tulliin ja hoitaa homman itse "ilmaiseksi" ja miettiä sen jälkeen olisiko se 22,90 € ollut sittenkin ihan kohtuullinen hinta tuosta palvelusta. Jos minulta olisi palkasta pois se aika kun tullissa menee ja pitäisi nykyistä paljonkin pidempi matka matkustaa tullin toimipisteeseen, niin ei varmasti olisi varaa hoitaa tullausta itse. Parhaimmillaan homma hoituu 5 minuutissa + matka-aika, hitaimmillaan on odoteltu vuoroa toista tuntia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #5 : 28.01.11 - klo: 18.26 »
Olit kai ottanut selvää maksuista ennen tilaamista, esim tällä palstalla tulli hakusanana löytää vaikka mitä... Eikä missään nimessä uuden aiheen arvoinen juttu muutenkaan..
                                                                                          Joo, olen ottanut selvää. Meni vaan laskut vähän pieleen ja summa meni yli 58 sentillä. Ja en ole tiennyt, että minun pitäisi matkustaa tuhat kilometriä tai maksaa jollekkin joka on hinnoitellut palvelunsa miten sattuu. Ja sinun kommenttisi ei ollut kyllä kirjoittamisen arvoinen. Ja seuraavakin kommentoija: ei se sinun aikasi niin arvokkaalta vaikuta, kun on aikaa täällä kirjoittaa turhia ja suotta lyödä lyötyä. Ja kysymys ei ole rahasta, vaan ihmisten eriarvoistamisesta; etelän kaverit saa kaiken halvemmalla ja helpommalla vain asuinpaikkansa vuoksi... Kiva. Eiköhän tullut jo avauduttua tarpeeksi, jos vaikka menis saunaan päästään loput höyryyt pois. Kiitos ja anteeksi!
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo: 01.56 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TULLI?!
« Vastaus #6 : 28.01.11 - klo: 19.01 »
No eihän täällä kukaan ole lyönyt, tulli perii omansa jos lähetys sinne sattuman kaupalla päätyy ja perittävää on. Saman se Itella perii minultakin jos heillä hoidatan asian, kuten joskus mieli tekisi kun muutaman euron takia pitää tulliin ajaa vaikkei matka olekaan pitkä
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #7 : 28.01.11 - klo: 20.23 »
                                                                                       Joo, olen ottanut selvää. Meni vaan laskut vähän pieleen ja summa meni yli 58 sentillä. Ja en ole tiennyt, että minun pitäisi matkustaa tuhat kilometriä tai maksaa jollekkin joka on hinnoitellut palvelunsa miten sattuu. Ja sinun kommenttisi ei ollut kyllä kirjoittamisen arvoinen. Ja seuraavakin kommentoija: ei se sinun aikasi niin arvokkaalta vaikuta, kun on aikaa täällä kirjoittaa turhia ja suotta lyödä lyötyä. Ja kysymys ei ole rahasta, vaan ihmisten eriarvoistamisesta; etelän pellet saa kaiken halvemmalla ja helpommalla vain asuinpaikkansa vuoksi... Kiva. Eiköhän tullut jo avauduttua tarpeeksi, jos vaikka menis saunaan päästään loput höyryyt pois. Kiitos ja anteeksi!

En tiedä missä asut, mutta kun puhut tuhannesta kilometristä niin ilmeisesti aika pohjoisessa. Ei sun tarvitse mitään tuhatta kilometriä ajaa kun voit sillä tullilapulla käskeä lähettää paketin ILMAISEKSI lähimpään toimipaikkaan jonka löydät http://www.tulli.fi/fi/yhteystiedot_ja_palaute/pohjoinen/pohjoinen_toimipaikat/index.jsp

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #8 : 28.01.11 - klo: 20.27 »
Jep. Ollaan oltu pitkissä keskusteluissa tänään tullin kanssa ja päästiin suht järkevään ratkaisuun: paketin noutaa joku muu minun antamalla valtakirjalla ja lähettää sen sitten minulle... (ja taas Itella kusettaa...)

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #9 : 28.01.11 - klo: 21.12 »
Ei ehkä tämä yhden paketin takia tarvitse tehdä hirveän pitkää itkuvirttä tänne.

Jokainen tätä aktiivisesti harrastava joutuu tullaamaan paketteja monta kertaa vuodessa. (Tai ehkä jos asuu Hki, Turku, Jyväskylä linjalla niin pärjää ilman)


Itse en tunne tulleeni ryövätyksi kertaakaan. Nämä on ne normaali toiminnot. Eli maksetaan postituksesta ja välillä maksetaan tullille ALV, yms.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #10 : 28.01.11 - klo: 21.18 »
Ehkei tämän avautumisen takia tarvi tulla itsekkin tänne vielä provoamaan lisää? Annetaanhan jo olla, oli tarpeeksi hattumainen päivä muutenkin...
« Viimeksi muokattu: 29.01.11 - klo: 01.58 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #11 : 29.01.11 - klo: 17.13 »
Ei tosta $ 50 + 10 tullia vielä mene...tulliraja on 150 EUR, mutta jos se on jostain kumman syystä on nyt jäänyt tulliin, niin ne perivät sulta silti 23% ALV:a tosta 60 taalasta (tuotteen hinta $50 + rahti $10 ), sekä mahdollinen huolintamaksu, jos et käy itse hakemasta tullista.

Tulliselvityksestä käy alkupeänen kauppalasku josta käy ilmi tuotteen hinta + rahti.

Yleensä pyrin pitämään tilausten hinnan rahteineen aina reilusti alle 150 EUR, niin ei jää turhaan tulliin...huonolla tuurilla voivat tietysti napata pistokokeen tyyliin minkä tahansa lähetyksen.
Jos lähetyksen arvo on esim 142 taalaa, niin voi helposti jäädä tulliin vaikka onkin alle 150 EUR, tullia tosta ei silti mene, mutta ALV:t joutuu maksamaan ja selvityksen antamaan...jos käytät Itellan palveluja, niin maksat niille vielä 20 - 30 euroa tyhjästä...
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TULLI?!
« Vastaus #12 : 29.01.11 - klo: 17.18 »

Yleensä pyrin pitämään tilausten hinnan rahteineen aina reilusti alle 150 EUR, niin ei jää turhaan tulliin...


Aivan sama tulli ne alvitkin perii, aivan kuten kirjoititkin.. Jos tullipostissa arvioidaan lähetys alv:n alaiseksi (kyllä, se menee ihan arviopohjalta..) niin se menee tulliin ja thats it.

Kun alv on kuitenkin 23 prossaa, on melko sama ja se meneekö se maks. 4.7 prossaa tullia vielä päälle, säästöt suomihintoihin kusee jo alvin maksuun menoon..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #13 : 29.01.11 - klo: 17.34 »
Öö miten mää oon ymmärtäny että tulliraja on noin 45€ eikä 150? Tarkoitan että olen ymmärtänyt että yli 45€ ostokset ei EU alueelta saattavat jäädä tulliin.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TULLI?!
« Vastaus #14 : 29.01.11 - klo: 17.48 »
Öö miten mää oon ymmärtäny että tulliraja on noin 45€ eikä 150? Tarkoitan että olen ymmärtänyt että yli 45€ ostokset ei EU alueelta saattavat jäädä tulliin.

Tulliraja ei ole sama asia kuin alvraja. Kyseessä on siis kaksi eri maksua eli tulli ja alv , mitä peritään kun tuodaan tuotteita EU ulkopuolelta Suomeen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #15 : 29.01.11 - klo: 17.53 »
Eli jos tilaan vaikka jenkeistä 67 eurolla jotain ja se jää tulliin niin minulta peritään vain alv, mutta jos tilaan vaikka 345€ maksavan jenkeistä ja se jää tulliin minulta peritään että alv, ja tulli?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #16 : 29.01.11 - klo: 18.06 »
Juuri näin.
Axial SCX 10 TR

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #17 : 29.01.11 - klo: 18.27 »
Ymmärretty.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #18 : 02.02.11 - klo: 07.35 »
Olit kai ottanut selvää maksuista ennen tilaamista, esim tällä palstalla tulli hakusanana löytää vaikka mitä... Eikä missään nimessä uuden aiheen arvoinen juttu muutenkaan..
                                                                                          Joo, olen ottanut selvää. Meni vaan laskut vähän pieleen ja summa meni yli 58 sentillä. Ja en ole tiennyt, että minun pitäisi matkustaa tuhat kilometriä tai maksaa jollekkin joka on hinnoitellut palvelunsa miten sattuu.

Itse asun Helsingistä 500kilsaa pohjoiseen ja olen muutaman kerran tilannut ulkomailta tavaraa. Oulussa (n 100km) ja Kokkolassa (n 80km) olisi minua lähimmät tullitoimipisteet, mutta silti olen omalla kohdallani valinnut helpommaksi ja halvemmaksi teettää tullaus Itellan huolinnalla.

Ja vielä tarkennus: Lähetyksen voi joutua tulliselvittämään vaikka kyseessä ei olisikaan arvoltaan minkään rajan ylittävä lähetys. Minulla jäi joulun alla noin 40euron arvoinen kirjelähetys tulliin ja sen selvitys maksoi noin 17euroa, siinä ei tehty tulliselvitystä, vaan tullivapaaksi esittäminen. Eli mitään tulleja tai alveja en joutunut maksamaan, mutta Itellalle heidän tekemästään työstä.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #19 : 02.02.11 - klo: 11.28 »
Ja vielä tarkennus: Lähetyksen voi joutua tulliselvittämään vaikka kyseessä ei olisikaan arvoltaan minkään rajan ylittävä lähetys. Minulla jäi joulun alla noin 40euron arvoinen kirjelähetys tulliin ja sen selvitys maksoi noin 17euroa, siinä ei tehty tulliselvitystä, vaan tullivapaaksi esittäminen. Eli mitään tulleja tai alveja en joutunut maksamaan, mutta Itellalle heidän tekemästään työstä.

Tollasessa tilanteessa kannattaa soittaa tulliin. On taas sen 20e rikkaampi ja tavara todennäkösesti tulee pari päivää nopeammin kotio. Oon tainnu 3 kertaa soitella sinne kun on jäänyt alta verotusarvon oleva rompe haaviin ja aina on soitolla lähtenyt etiäpäin.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #20 : 02.02.11 - klo: 14.35 »
Tuolloin ei olisi sekään tehnyt säästöä, kun olin Egyptissä lomareissulla ja hoidin asian sähköpostilla. Puhelut minimissä ja silti tuli reilu lasku, kun EU:n ulkopuolella saavat laskuttaa mitä haluavat, näky olevan 4,55€/minuutti joten muutaman minuutin puhelulla olisi tullut kalliimmaksi kuin 17€, mutta hyvä tietää tulevaisuudessa, että puhelulla tulliin voi selvitä :grin:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #21 : 23.03.11 - klo: 10.10 »
Liekö tämä ajankohtainen Tulli uudistus jo jossain toisessa ketjussa käsitelty / havaittu?

http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/index.jsp


Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #22 : 23.03.11 - klo: 10.58 »
Hienoa, tulli siirtyy 2000-luvulle.

Epäilenpä silti vahvasti että tuo on nopeampi tullauskeino kun soittaa suoraan sinne ja laittaa säpolla tullausselvitys. Noin olen ite aina tehny ja paketit on lähteny samana päivänä tännepäin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #23 : 25.03.11 - klo: 14.07 »
Mitähän tuokin tulee sit maksamaan.

Muuten kyllä hyvä, koska kummiskin on nykyään pitänyt antaa Tullin tehdä tulliselvitys ja sehän on maksanut jotain 22e extraa  :angry:
Axial SCX 10 TR

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #24 : 25.03.11 - klo: 14.55 »
Eihän se nyt ihan noin mene...

Asuu korvessa niin itella tarjoaa palvelun millä hoitaa tullauksen puolestasi ja tuo maksaa 22e. Ei ole millään muotoapakollinen ja ne rahat ei mene tulliin vaan itellaan.

Aika kumma olis jos tuo nettitullaus tulisi maksamaan jotain. Sinähän olet jo kertaalleen maksanut siitä paketin kuskaamisesta, joten ei tullin pistokset ole oikeutettuja velottamaan lisää kuljetuskuluja.

Tarkotus on vaan helpottaa asiointia koska, nykyään se on käytännössä aina vaatinut paikallakäynnin tai tuon itellan palvelun käytön. Toki se soittamalla ja spostilla onnistuu, mutta tuota ei missään kerrota, että noinkin voi toimia ja tullilla ei taida olla edes resursseja tollaseen toimintaan.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #25 : 29.03.11 - klo: 01.21 »
Sattuipa tämmöinen silmään:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/03/tullaus_siirtyy_nettiin_2470327.html

Onko tämä sitten maksullinen lisäpalvelu vai ihan oikea muutos tulliasioinnissa?

E: äh, sama asia jo ylempänä mainittu. No, oli ainakin itselle ihan uusi asia :/

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #26 : 29.03.11 - klo: 15.51 »
Kyllä kai tuossa ainakin postimaksut joutuu maksamaan :huh:.

Mutta selventäkääpä eräs asia. Joku tässä mainitsi että tulliin jääneen paketin voi hakea mistä tahansa tullitoimipisteestä. Tarkoittaako se siis että jos olen tilannut ulkomailta paketin joka jää tulliin Helsingissä, voin muka hakea vaikka Oulun tullitoimistosta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TULLI?!
« Vastaus #27 : 29.03.11 - klo: 15.56 »
No johan postit on maksettu tilausvaiheessa....

Ja kyllä, tulli siirtää haluamaasi pisteeseen paketin kun pyydät.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Gurvus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #28 : 29.03.11 - klo: 15.58 »
Ja kyllä, tulli siirtää haluamaasi pisteeseen paketin kun pyydät.

Ilmaiseksikko :shocked:.

Vaikka mitäpä väliä jos tuon kerran voi hoitaa netissä ilman lisämaksuja.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TULLI?!
« Vastaus #29 : 29.03.11 - klo: 16.04 »
Ja kyllä, tulli siirtää haluamaasi pisteeseen paketin kun pyydät.

Ilmaiseksikko :shocked:.

Vaikka mitäpä väliä jos tuon kerran voi hoitaa netissä ilman lisämaksuja.

Ei ne paketit ilmaisiksi liiku, mutta olet jo maksanut palvelusta että se tuodaan kotipostiisi. Lähinä kyse siitä että saat sen palvelun mistä olet maksanut.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook