Kirjoittaja Aihe: TULLI?!  (Luettu 35820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #60 : 13.12.12 - klo: 16.31 »
Toisia onnistaa,itselle tuli juuri yksi paketti,tai  oikeastaan kirjekuori Davelta, ja tullattavahan se oli   :angry: 23 % lisää. . .

jos toi tulee yllätyksenä niin .. tottakai verot pitää maksaa!
Ei tietenkään tullut yllärinä,onhan ne otettu jo huomioon tilatessa.Mutta kaikkien ei vaan tarvitse,siitä oli kyse.
Baja 5sc

Poissa sulo2604

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #61 : 13.12.12 - klo: 21.05 »
Onhan siinä aina sellainen mukava jännitysmomentti mukana kun tilailee...
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux

Poissa seinäkello

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #62 : 07.01.13 - klo: 03.15 »
Meneekö 23 dollarin ostoksesta tullit ja alv? Kun olen tilaamassa amainista

Poissa peejii_h

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #63 : 07.01.13 - klo: 03.27 »

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #64 : 07.01.13 - klo: 12.18 »
On tullut tilailtua useampia 100e lähetyksiäkin amainista ilman että on jäänyt tulliin. Pikku nippeleitä, muovi osia yms. Jolloin paketti on kooltaan pieni sekä kevyt, sekin on aika ratkaiseva asia tuohon jäämiseen. Mutta sitten kun tilas esim touring koreja muutaman, niin se paketti oli jo niin kookas että jäi tulliin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa peejii_h

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #65 : 07.01.13 - klo: 17.35 »
Mulla on taas melkein kaikki mennyt Tullattavaksi, mutta tänään tuli n.50€ arvoinen lasti läpi. Lottoamista siis.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #66 : 07.01.13 - klo: 18.56 »
Viimeisimpänä tilattu sanwan 451 vastari joulukuun alussa. Loppuhinnaksi jäi n.76e Eikä jäänyt tulliin.
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #67 : 09.01.13 - klo: 15.02 »
Meneekö 23 dollarin ostoksesta tullit ja alv? Kun olen tilaamassa amainista

32USD ja 28USD paketit tuli suoraan kotiin ilman tullin puuttumista asiaan. Lähetetty 31.12.2012
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #68 : 09.01.13 - klo: 15.10 »
Ihan lottoa :tongue:

Tulli pyysi dokumentit ekaa kertaa. Että tullatessa kannattaa ilmoittaa oikea hinta...

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #69 : 10.01.13 - klo: 23.39 »
Ihan lottoa :tongue:

Tulli pyysi dokumentit ekaa kertaa. Että tullatessa kannattaa ilmoittaa oikea hinta...

Mitä dokumenttia ne pyysi?  :shocked:

Olen sitä tuossa nettitullauksessa ihmetellyt, että sinnehän voi pistää numerot HobbyKingin väärennetyn kirjanpidon mukaan. No, jos tulli myöhemmin pyytää papereita, niin eihän se ole ongelma, koska sinulla on se HK:n väärennetty kuitti/lähetyslista... Eli niitten nettikauppojen papereita ei pitäisi hyväksyä ollenkaan, vaan ainoastaan kuitit maksamisesta, kuten luottokorttilasku tms.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #70 : 11.01.13 - klo: 00.12 »
Vaasan tullissa asiodessa pitää olla joko paypal tai visakuitti. Siitä vaan kokeilemaan väärennettyjä paperita. Lopputuloksena voi olla muutama säästetty euro tai lievä veropetos ja/tai lievä tulliselvitysrikos. Jälkimmäisistä selviää sakoilla ja korotetulla verolla  :cool:
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #71 : 11.01.13 - klo: 09.18 »
Itse työkseni tilaan maailmalta tavaraa Suomeen ja teen tullauksia.
Jos asioi paikanpäällä (mitä piti paljon tehdä ennen nettitullausta) niin pitää olla _joku_ dokumentti mistä käy arvo selville. Näissä on eroja paikkakuntien ja virkailijoidenkin välillä paljon mikä kelpaa. Joillekkin kelpaa printattu invoice mutta olen kuullut juttua, että pitäs olla visatosite tms.

Netissä tehnyt jokusen kymmenen tullausta. Yhtään kertaa ei ole kyselty dokumentteja. Pakettien arvot ovat olleet 50-1500 euron välillä. Toki ilmoitan aina rehellisesti sen arvon ja maksan kiltisti alvit ja tullit. Epäilen kyllä vahvasti, että jos tuollaisen 1500euron paketin ilmoittaisin vaikka 50% hinnalla ni menee ihan heittämällä läpi eivätkä koskaan kysele.

Hobbykingistä ei ole tullut tilattua vuosiin mitään niin entiedä millaiset dokumentit sieltä tulee. Jos tosiaan joku väärennetyilla hinnoilla oleva invoice tulee mailiin tms niin varmana käynee. Ei niitä virkailijoita kiinnosta niin paljoa se asia oikeasti. Työtään tekevät vain.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #72 : 11.01.13 - klo: 11.30 »
Niip. Varsinkin kun ottaa huomioon kuinka käsiin räjähtänyt homma tuo on nykyään. Tilaus määrät moninkertaisutneet muutamissa vuosissa ja nyt tulli raja muutoksen takia niitä tullattavia on paljon paljon enemmän. Ja tuskin sitä käsittelijää kovin paljoa kiinnostaa maksoko se janipetterin harrasterunkun paketti nyt 40e vai 80e. Vielä jos on mukaan antaa se väärä kuitti... Paikan päällä taas homma voi olla erikin kun se ei ole samalla tavalla liukuhihna hommaa kuin joku näytön välityksellä lukujen pyörittely.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #73 : 12.01.13 - klo: 13.07 »
Osaisiko joku sanoa, onko se tullausilmoitus mahdollista saada jotenkin elekronisena? Minulla on postissa eposti sopimus, mutta silti se paperi tulee kotiin. Tuo säästäisi ainakin päivän siitä tavaran tullaamisen ajasta.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #74 : 21.02.13 - klo: 22.05 »
Vuodenvaihteen jälkeen mulla on alkanut paketit kurjasti juuttumaan tonne. Ennen tuli huomattavasti useammin "suoraan läpi".

Poissa rMa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TULLI?!
« Vastaus #75 : 21.02.13 - klo: 22.40 »
Osaisiko joku sanoa, onko se tullausilmoitus mahdollista saada jotenkin elekronisena? Minulla on postissa eposti sopimus, mutta silti se paperi tulee kotiin. Tuo säästäisi ainakin päivän siitä tavaran tullaamisen ajasta.
Tein tullauksen netissä heti kun näin postin seurantakoodilla että oli mennyt tulliin. Tullin asiakaspalvelun mukaan olisi pitänyt odotella sitä ilmoitusta mutta kyllä tuo yksi paketti ainakin meni ihan sujuvasti tullauksesta läpi.