Kirjoittaja Aihe: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck  (Luettu 266504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #660 : 14.03.14 - klo: 12.28 »
Ohessa oma setuppi viime viikonlopun Turun kisasta. Voi olla ihan toimiva setuppi mille tahansa liukaspintaisella ja syherölle sisäradalle, mutta Tiksissä tuskin toimii.

https://www.dropbox.com/s/n91kdn427izo3ai/Losi_TEN-SCTE_Setup_Turku_SCWC_2014-03-08.pdf

Wacky Stack Racing Team

Poissa Jema

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #661 : 14.03.14 - klo: 19.54 »
Kiitos vinkeistä. Heti parani kun tiputti punchia 5-> 2 (sct pro) ja diffit työsti. Pitänee tuota setuppia vaikka lavangossa mukailla.
Losi TEN-SCTE

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #662 : 14.03.14 - klo: 20.17 »
Kiitos vinkeistä. Heti parani kun tiputti punchia 5-> 2 (sct pro) ja diffit työsti. Pitänee tuota setuppia vaikka lavangossa mukailla.

Iskarit vielä ulos ylhäältä ja alhaalta jos meinaa keikkua kiihdytyksissä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #663 : 14.03.14 - klo: 22.24 »
Takaiskarit on itelläni ylhäällä keskellä ja alhaalla sisällä oranssilla jousilla
Näillä asetuksilla perä hieman laahaa mutta mutkissa riittää ulosjoustoa  ja perä ei menetä pitoa niin helposti ja
On muutenkin rauhallinen
« Viimeksi muokattu: 14.03.14 - klo: 22.28 kirjoittanut Totte »
axial jeep
tamiya m05

Poissa Jema

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #664 : 14.03.14 - klo: 23.29 »
Tuo Toten setuppi kuulostaa ihan hyvältä, mutta Tikkurilassa autossa pitänee juurikin nuo Möllin mainitsemat iskaripaikat olla. Maavaraa kun saa tiputtaa ihan sinne 2.5cm korville iskareiden ollessa siis ihan uloimmissa edessä ja takaa. Samalla edestä saa kietää jousten "kiriste kiekot" ihan ylös.

Pitänee itekekkin hommaa noita tlr jousia. Pakista kun löytyy vain orkkisjousia joista käytän mustia (medium)

Tulipa äsken ruuvattua alumiininen servosaver/post setti kii. Saas nähä miltä se tuntuu. Ainakin hintaa sillä oli  :huh:

Ps. Käytätkö totte muuten mitä litkuja iskareissa?
« Viimeksi muokattu: 14.03.14 - klo: 23.36 kirjoittanut Jema »
Losi TEN-SCTE

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #665 : 14.03.14 - klo: 23.57 »
Tosiaan tämä toimii tiukalla sisäradalla liukkaalla pinnalla , litkuina edessä 25 takana 20 eli tuo perä on erittäin löysä ....
Mutta auton painon suhteen on tärkeää että paino jakautuu tasaisesti pidon kannalta ...
Jos on jäykkä alusta , niin ei tää 3 kg vehve taivu niin vaan tiukkiin mutkiin irroittamatta sisempiä renkaita radan pinnasta
Itse ainakin tykkään ajella löysemmällä ja ns keinuvalla autolla
axial jeep
tamiya m05

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #666 : 15.03.14 - klo: 00.22 »
Mutta noista jousien kiristämisestä , oma mielipiteeni on et tukivarret suoraan aina ajokuntoisena
Eli nostat autoa n. 20cm ilmaan ja tiputat alas , sen mukaan sitten säätelee jousia
axial jeep
tamiya m05

Poissa Jema

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #667 : 31.03.14 - klo: 17.54 »
Olisi aika vaihtaa kesä setupit Lossiin. Olisikos täällä Lavankoon setuppeja/vinkkejä/rengas suosituksia?

Olen tämän koko ketjun lukenut useasti läpi, mutta yksikään setuplappu ei näy minun Applen laitteillani.. Eli joku jaksaa setupit rustata tai laittaa kuvana niin kiitän ja kumarran. PDF tiedostot ja Apple ei ole paras combo :cool:
Perus settinä varmaan tiksiin verrattuna: autoa ylös? Iskarit? Jouset? Diffit nyt 773(niihin tuskin tarvii paljoa kajota)

Ilmeisesti Caliberit ja Gladiaattorit toimivat hyvin, mutta oha niillä kivasti hintaakin.. Louisen Maglevit kuulostaisi hinnoiltaan ja vaalmiilla liimoilla jumalaisilta  :azn:
Losi TEN-SCTE

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #668 : 31.03.14 - klo: 18.47 »
[offtopic] Asenna siihen omppuun kunnollinen pdf-readeri niin sitten näkyy. Tai vaihda toimivaan kapulaan  :smiley: [/offtopic]

Poissa Jema

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #669 : 31.03.14 - klo: 18.51 »
Heti kun omppuun sellaisen pdf readerin saa   :undecided:
Mulla on kännykän työpöydällä 5 eri pdf readeria näitä setuplappuja varten asenneltu aikoinaan.
Kaise pitää kohta siottaa pc koneeseen tai kaivaa laatikosta samsungin puhelin :grin:
Losi TEN-SCTE

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #670 : 31.03.14 - klo: 22.26 »
Heti kun omppuun sellaisen pdf readerin saa   :undecided:
Mulla on kännykän työpöydällä 5 eri pdf readeria näitä setuplappuja varten asenneltu aikoinaan.
Kaise pitää kohta siottaa pc koneeseen tai kaivaa laatikosta samsungin puhelin :grin:

https://itunes.apple.com/fi/app/adobe-reader/id469337564?l=fi&mt=8
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Probe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #671 : 14.05.14 - klo: 08.42 »
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo: 13.33 kirjoittanut Probe »

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #672 : 14.05.14 - klo: 13.23 »
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja. Osaako joku arvioida 3s-akun C-arvolle minimivaatimusta RTR-versiossa?  Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-8 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31513__Turnigy_Accucel_8_150W_7A_Balancer_Charger_EU_warehouse_.html?strSearch=turnigy%20accu).

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.

Jos Losin järeystason auto on mielessä, niin silloin kannattaa ottaa vertailuun myös Tekno SCT410, joka on kohta suosituin auto kotimaan SC-kisoissa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #673 : 14.05.14 - klo: 14.07 »
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
RC10:ssä myydään yleensä yhtä totuutta kerralla, medialukutaito on oleellista ja kannattaa aina tarkistaa kirjoittajien taustaa. Monet kirjoittajat ovat sponsoroituja kuskeja tai muuten sidoksissa kauppoihin, mutta ovat niitä joilla se kokemus ja tietotaito löytyy. Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä. Joten kannattaa aina hiukan filtteröidä ja/tai hakea täydennystä sen mukaan, kuka kirjoittaja on. Monella on signaturessa tiedot yhteyksistä, ikävä kyllä ei kaikilla, joten siihen ei voi sokeena luottaa.

Itse auton osalta lähtisin siitä mihin saa varaosia Suomesta, Tekno on auto mihin ei löydy varaosia Suomesta joten joudut ne aina tilaamaan ulkomailta ja odottaa tai vaihtoehtoisesti pitää varaosia satojen eurojen edestä varaosapakissa. Muita autoja joihin kannattaa tutustua on TeamC ja Durango. Paikallisella radalla kannattaa myös käydä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Sen enempää ottamatta kantaa mikä auto kannattaa ostaa, niin 2s akuilla saa mihin tahansa SC autoon riittävästi kulkua (enemmän kuin mitä tarvitsee), ei kannata murehtia 3s setupeista koska siitä tulee vaan murheitä pitkässä juoksussa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #674 : 14.05.14 - klo: 14.24 »
Onko Teknon SCT410:ssa ja EB48.2 sama voimansiirto? Jos on, niin sitten varmasti kestää 3s tehot kun M8e luokassa ajetaan pääsääntöisesti 4s akuilla.

Itse olen kokeilut TEN-SCTE autoa 2-6s akuilla. :)
Bashaukseen ei vauhti 2s akulla riitä ainakaan jos on päässyt oikean vauhdin makuun :)

Itse en välttämättä ostaisi Duraa tai TeamC autoa bashaukseen, kun ne on enemmän kilpureita.. Tekno olisi kenties luontevin vaihtoehto se on hyvin kestävää tekoa ja varaosia tuskin tarvitsee pitää mukanaan sadoilla euroilla..

Tilaukset nettikaupoista hoituu nopeasti ja tuotteet saapuu parissa viikossa. Tietenkin on plussaa jos varaosia saa paikallisesti nopeasti ja edullisesti.

Axel lupaatko, että teiltä löytyy AINA varaosat Losiin ja TeamC autoihin hyllystä?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #675 : 14.05.14 - klo: 15.20 »
Axel lupaatko, että teiltä löytyy AINA varaosat Losiin ja TeamC autoihin hyllystä?
En, lupaan että poistan ne valikoimista heti kun niitä ei kannatta hyllyssä pitää.  :afro:

Mutta vakavasti, kyllä niitä varaosia on hyvin varastossa ja saa seuraavaksi päiväksi. Jos joku on erimieltä tai osia puuttuu niin kannattaa anta meille palautetta niin parannetaan tilannetta.

t. Axel

PS. Teknonki osat oltaisiin otettu varastoon viime syksynä jo, mutta Tekno ei pystynyt niitä myymään järkevällä diilillä.
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #676 : 14.05.14 - klo: 15.20 »
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
RC10:ssä myydään yleensä yhtä totuutta kerralla, medialukutaito on oleellista ja kannattaa aina tarkistaa kirjoittajien taustaa. Monet kirjoittajat ovat sponsoroituja kuskeja tai muuten sidoksissa kauppoihin, mutta ovat niitä joilla se kokemus ja tietotaito löytyy. Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä. Joten kannattaa aina hiukan filtteröidä ja/tai hakea täydennystä sen mukaan, kuka kirjoittaja on. Monella on signaturessa tiedot yhteyksistä, ikävä kyllä ei kaikilla, joten siihen ei voi sokeena luottaa.

Itse auton osalta lähtisin siitä mihin saa varaosia Suomesta, Tekno on auto mihin ei löydy varaosia Suomesta joten joudut ne aina tilaamaan ulkomailta ja odottaa tai vaihtoehtoisesti pitää varaosia satojen eurojen edestä varaosapakissa. Muita autoja joihin kannattaa tutustua on TeamC ja Durango. Paikallisella radalla kannattaa myös käydä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Sen enempää ottamatta kantaa mikä auto kannattaa ostaa, niin 2s akuilla saa mihin tahansa SC autoon riittävästi kulkua (enemmän kuin mitä tarvitsee), ei kannata murehtia 3s setupeista koska siitä tulee vaan murheitä pitkässä juoksussa.

Signatureen on nyt lisätty sponssi, niin ei tule epäselvyyksiä.

On niin vakuuttavaa ja puolueetonta tekstiä, että taidan sittenkin tilata Suomesta TeamC:n tai Losin, mutta en Durangoa.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Probe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #677 : 14.05.14 - klo: 15.29 »
Mölli, goos ja Bigbear - kiitokset asiallisista vastauksista!

Kieltämättä tuo Tekno vaikuttaisi RC10:n ketjun perusteella tukevalta ja kestävältä, mitä pidän tärkeänä kriteerinä. Vertailtavat eivät ole kuitenkaan oikein samalla viivalla näin ostajan, rahoittajan ja mekaanikon näkökulmasta. Toisessa vaakakupissa on RTR:n helppous ja noin 400 € siedettävä hinta. Toisessa kitti, johon pitää valikoida (käytännössä avustetusti) puuttuvat yhteensopivat komponentit, plärätä manuaaleja ja kasata koko paketti. Lisäksi jälkimmäinen maksanee kokonaisuutena 200-400 € enemmän kuin RTR. Näistä tietysti Tekno olisi sitten laadukkaampi paketti.

Molemmilla puolensa, eikä valintana ihan helppo. SCTE RTR vielä toistaiseksi voitolla. Voivoi, tarttis neuvoa-antavaa...


Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #678 : 14.05.14 - klo: 15.35 »
Ihan vaan varmistuksena, kyseessä siis tämä auto? http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0128

Moottori on 2800kV, ja vaikka se ei kisakäyttöön oikein sovellu, kulkee auto 2S akulla kyllä yllättävän hyvin. Nopeudensäädin ja moottori kestää 3S akun, joten taitojen karttuessa saa helposti lisäpotkua siirtymällä 3S akkuihin.

Maksimivirroista 3S:n kanssa en osaa sanoa muuta kuin että vähemmän sillä haukkaa virtaa kuin 2S:llä.

e: Vaikka RTR:n sähköt muuten on kelvolliset on ohjausservo ketjun heikoin lenkki, sen vaihtaminen ei toki oli suuri kustannus tai operaatio, jos/kun se aikanaan hyytyy.
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo: 15.44 kirjoittanut samp-pa »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #679 : 14.05.14 - klo: 15.41 »
Signatureen on nyt lisätty sponssi, niin ei tule epäselvyyksiä.

On niin vakuuttavaa ja puolueetonta tekstiä, että taidan sittenkin tilata Suomesta TeamC:n tai Losin, mutta en Durangoa.
Vielä yks off-topic viimeien mun osalta.
En viitannut edes suhun viittasin kirjoittajiin yleisesti forumilla, hyvin iso prosentti kirjoittajista on sidoksissa johonkin kauppaan mikä ei ehkä ensikertalaiselle tule heti ekana mieleen kun lukee forumia.  Tietty vakkarilukija on kohtuu hyvin perillä, että kenellä on mikäkin tuki, mutta kummiskin on epäselvyyttä. Tiedätkö sinä kaikki kaupalliset kytkökset mitä on RC-piireissä Suomessa?

Ehdotin ylläpidolle että nämä ilmoitettaisiin tarkemmin, jotta lukijat voisivat tehdä paremmin omia johtopäätöksiä mutta ylläpidolla ei ollut kiinnostusta asiaan.

Itse henkilökohtaisesti uskon että ostamalla teknon, durangon, teamC tai losin (tai minkä tahansa muun laadukkaan auton) uusi harrastaja saa varmasti hauskuutta ja hyvät ensihetket harrastuksen parissa. Kaikki ovat hyviä autoja jos verrataan hintaluokkaa edullisempiin vaihtoehtoihin. Jonka seurauksena saadaan uusi innokas harrastaja mukaan lajin pariin joka ei hyydy ensimetreille kun tilasi halvimman auton kiinasta ja sitten ihmettelee kun ei saa varaosia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Probe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #680 : 14.05.14 - klo: 15.43 »
Ihan vaan varmistuksena, kyseessä siis tämä auto? http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0128

Moottori on 2800kV, ja vaikka se ei kisakäyttöön oikein sovellu, kulkee auto 2S akulla kyllä yllättävän hyvin. Nopeudensäädin ja moottori kestää 3S akun, joten taitojen karttuessa saa helposti lisäpotkua siirtymällä 3S akkuihin.

Maksimivirroista 3S:n kanssa en osaa sanoa muuta kuin että vähemmän sillä haukkaa virtaa kuin 2S:llä.

Juuri tämä auto. Kiitos akkukommentista!

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #681 : 14.05.14 - klo: 15.56 »
Onpas pojjat saanut taas kunnon väännöt aikaiseksi off-topicin! Mutta asiaan ja tuohon Proben kyssäriin:

Jos haussa on nimenomaan 4wd corri RTR-pakettina, niin tuo Losi 1.0 on kyllä varmasti yksi parhaita vaihtoehtoja. Vakavasti otettavina vaihtoehtoina RTR-paketeissa taitaa olla vain Slash 4x4 ja Asson Prolite 4x4, joista kyllä valitsisin ehdottomasti Losin kestävyydeltään.

Losin oikeastaan ainoa heikkous on tiettyjen osien, kuten etukardaanin/keskidiffin ulostulon ja ohjaus- ja ylälinkkien heikko materiaali, jonka vuoksi ko kohtiin tulee klappia suhteellisen nopeasti. Tämä ei kuitenkaan haittaa pihasuttauksessa/satunnaisessa rata-ajossa ollenkaan, koska mikään osa ei hajoa yllättävästi.

Kilpurialustaksi Durango, TeamC tai Tekno ovat selvästi parempia vaihtoehtoja, ja tämän vuoksi Losi toikin 2.0:n joka myydään kittinä ja jossa panostettu enemmän säädettävyyteen yms.


Wacky Stack Racing Team

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #682 : 14.05.14 - klo: 15.59 »
Onko noparina tämä?
http://www.losi.com/Products/Features.aspx?ProdID=LOSB9504

Eli kestää 4s jännitteen.

Itselläni oli Losissa 1/8 krossariin tarkoitettu 2580kv moottori ja 4s tekniikalla se oli jo hausta. Tosin voimansiirto on kovilla kun tuolla voimalla leikki asfaltilla.

Teknossa ja Losissa on mod1 pinion, joka on hyvä jos ajelee ulkona. Ihan pienet kivet ei riko heti rattaita.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #683 : 14.05.14 - klo: 16.14 »
Mölli, goos ja Bigbear - kiitokset asiallisista vastauksista!

Kieltämättä tuo Tekno vaikuttaisi RC10:n ketjun perusteella tukevalta ja kestävältä, mitä pidän tärkeänä kriteerinä. Vertailtavat eivät ole kuitenkaan oikein samalla viivalla näin ostajan, rahoittajan ja mekaanikon näkökulmasta. Toisessa vaakakupissa on RTR:n helppous ja noin 400 € siedettävä hinta. Toisessa kitti, johon pitää valikoida (käytännössä avustetusti) puuttuvat yhteensopivat komponentit, plärätä manuaaleja ja kasata koko paketti. Lisäksi jälkimmäinen maksanee kokonaisuutena 200-400 € enemmän kuin RTR. Näistä tietysti Tekno olisi sitten laadukkaampi paketti.

Molemmilla puolensa, eikä valintana ihan helppo. SCTE RTR vielä toistaiseksi voitolla. Voivoi, tarttis neuvoa-antavaa...

Mistä muuten olet löytänyt RTR losin hintaan n. 400€? Onko rahdit ja alv:t mukana?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #684 : 14.05.14 - klo: 23.43 »
SCTE:n RTR-versio houkuttaisi kovasti, koska aikaisempaa kalustoa ei ole. Käyttäjinä 6- ja 4-vuotiaat pojat ja isä. Käyttö ainakin alkuun hallinnan harjoittelua pihapiirissä ja mahdollisesti paikallisella radalla ajoa. Ei kuitenkaan kilpailua, ellei innostus iske lapsiin tosissaan. Ei myöskään järjetöntä bashausta. Minkä auton ostan -ketjussa myydään SC-autoksi yhtä totuutta, eli Slashiä. Kyseisen auton ketju ei kuitenkaan oikein vakuuta itkuineen ja murheineen, vaikka myös ylistystä saa osakseen ja varaosat ovat varmaankin halvempia.

Auton ja noparin manuaaleissa ei käsitellä kuin 2s-akkuja, jolloin suosituksena 6000 mAh 60 C. Osaako joku arvioida tuon ESC & moottoriyhdistelmän maksimivirtaa 3s-akun tapauksessa? Myös kohtuuhintaisia 3s-akkusuosituksia otetaan ilomielin vastaan. Laturiksi olen suunnitellut HobbyKingiltä Turnigy Accucel-6.

Mitään ei ole vielä tilattu, joten virheitä voi helposti korjata ja kokoonpanoa muuttaa. Kiitoksia avusta jo etukäteen.
RC10:ssä myydään yleensä yhtä totuutta kerralla, medialukutaito on oleellista ja kannattaa aina tarkistaa kirjoittajien taustaa. Monet kirjoittajat ovat sponsoroituja kuskeja tai muuten sidoksissa kauppoihin, mutta ovat niitä joilla se kokemus ja tietotaito löytyy. Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä. Joten kannattaa aina hiukan filtteröidä ja/tai hakea täydennystä sen mukaan, kuka kirjoittaja on. Monella on signaturessa tiedot yhteyksistä, ikävä kyllä ei kaikilla, joten siihen ei voi sokeena luottaa.

Itse auton osalta lähtisin siitä mihin saa varaosia Suomesta, Tekno on auto mihin ei löydy varaosia Suomesta joten joudut ne aina tilaamaan ulkomailta ja odottaa tai vaihtoehtoisesti pitää varaosia satojen eurojen edestä varaosapakissa. Muita autoja joihin kannattaa tutustua on TeamC ja Durango. Paikallisella radalla kannattaa myös käydä tutustumassa ja ihmettelemässä.

Sen enempää ottamatta kantaa mikä auto kannattaa ostaa, niin 2s akuilla saa mihin tahansa SC autoon riittävästi kulkua (enemmän kuin mitä tarvitsee), ei kannata murehtia 3s setupeista koska siitä tulee vaan murheitä pitkässä juoksussa.

Itselläni on ollut Slash 4x4, Losi SCTE ja nyt on Tekno SCT410.
Omalla kokemuksellani suosittelen bashaukseen varuksetta Slashia. Perusteita tässä ketjussa on jo todella runsaasti tuon osalta.

Mikäli puhutaan corrilla kilpailemisesta, niin ainakin Losi, Dura ja Tekno ovat vaihtoehdot joista on niin omia kuin muiden kerholaisten kokemusta paljon takana.

Itse kommentoin asiaa omistamieni autojen osalta seuraavasti:
SCTE:n ensimmäinen versio oli jo todella hyvä auto, vaikka se oli edullinen ja se näkyi osassa materiaaleista ja suunnittelusta: Diffit vuosivat kuin seula, ohjauksessa oli väljyyttä ja sitä tuli nopeasti lisää, pinion ratas kului takaa, yms. heikkojen materiaalien tuomia ongelmia.

Sitten tuli Tekno ja kuulin ensimmäisen Suomeen saapuneen auton omistajan vertauksen näiden kahden osalta: Tekno on lähes jokaisessa mielessä paljon laadukkaampi auto, niin suunnittelun kuin materiaalien osalta. Ajettavuudeltaan se on samantyylinen, eli aika rauhallinen mutta selvästi ketterämpi painostaan huolimatta.

Tuntien niin hyvin Losi SCTE:n, tunnen myös kohtuullisen hyvin SCTE 2.0:n rakenteen vaikka en ole sitä omistanut. Ajotuntuma on lähellä samaa Teknon kanssa, mutta Tekno vie helposti voiton näistä kahdesta ainakin laadun osalta. Diffit ovat laadukkaammat kuin TLR:n "HD:t" ja sama koskee pitkälti muutenkin materiaaleja.

Losi/ TLR on ainakin meidän kerhossa menettänyt asiakkaita Teknon suuntaan ja samaa on tapahtunut muissa kerhoissa. Se on totta, ettei sille valitettavasti ole suomessa toistaiseksi maahantuojaa. Tuosta huolimatta autoja on nyt noin kymmenen kappaletta täällä ja tarvittaessa saa varmasti tarvitsemansa varaosan verkostuessa harrastajien kanssa.

Lisäksi Teknon kohdalla varaosia on mulla mennyt vuoden aikana todella vähän ja auto on oman arvioni mukaan kaikista correista markkinoiden kestävin.

Ps. "Itse esim olen EuroRC:n omistaja, vaikka kirjoitan yksityishenkilönä niin tietotaito pyörii hyvin vahvasti sen ympärillä mitä tuotteita meillä on myynnissä."

Yllä lainattu teksti viittaa selvästi ihmiseen, jolla on kaksi eri persoonaa (kauppias joka kirjoittaa "yksityishenkilönä"). Sairauden nimi on skitsofrenia ja suosittelen mahdollisimman pikaista terveyskeskukseen hakeutumista.
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo: 23.48 kirjoittanut mamyllyn »

Poissa Jema

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #685 : 15.05.14 - klo: 14.00 »
Kait Ten-scte (2.0) pitänee suht nopsa auto olla kun lähes poikkeuksetta jenkkilässä maailman parhaat niillä voittekee kilpailuita. Loput onkin sitten kuskista kiinni  :smiley: .
Diffit on kyllä yhtä kuraa tässä autossa ja vetarit tuppaa murtua poikki sieltä nivelestä, mutta muuten kestää lähes mitä vain. Hyvä peli siis tälläselle seiniin ajelialle :cool:

Onkos vinkkejä noihin vetareiden kestävyyteen kellään? Olisiko esim Teknolla sopivia? Varsinkin edessä renkaille menevät vetarit sieltä päädystä (renkaan sisältä) poikkeilevat välillä.
Losi TEN-SCTE

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #686 : 15.05.14 - klo: 14.28 »
Mää ostin oman SCTE:n kesällä 2011 ja tähän mennessä kaksi vetaria on mennyt poikki. Kulumisen takia on tietysti kaikki vetarit jo vaihdettu varmaan useampaankin kertaan mutta on autolla kyllä ajettukkin ihan reilusti.

Diffit kun vaihtaa TLR HD mallisiin niin ei vuoda yhtään. Tosin vanhatkin saa suht hyvin pitämään kun tekee huolella ja uusii tiivisteet samalla kun diffin ottaa auki.

Noista muista merkeistä mulla ei ole kokemusta joten en voi sanoa mikä on paras, mutta itte olen ollut todella tyytyväinen omaan Losiin.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Probe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #687 : 16.05.14 - klo: 20.02 »
Losin oikeastaan ainoa heikkous on tiettyjen osien, kuten etukardaanin/keskidiffin ulostulon ja ohjaus- ja ylälinkkien heikko materiaali, jonka vuoksi ko kohtiin tulee klappia suhteellisen nopeasti. Tämä ei kuitenkaan haittaa pihasuttauksessa/satunnaisessa rata-ajossa ollenkaan, koska mikään osa ei hajoa yllättävästi.

Vaikuttaa siedettävältä. Erityisesti lasten kärsivällisyyden tuntien kulumisen kanssa tulee helpommin toimeen kuin yhtäkkisten rikkojen. Jos auto on ajokuntoinen, niin homma jaksaa kiinnostaa.

Mistä muuten olet löytänyt RTR losin hintaan n. 400€? Onko rahdit ja alv:t mukana?

Deutschland Deutschland über alles. Useammasta paikasta löytyy alle 410 € alvilla ilman toimituskuluja.

Itselläni on ollut Slash 4x4, Losi SCTE ja nyt on Tekno SCT410.
Omalla kokemuksellani suosittelen bashaukseen varuksetta Slashia. Perusteita tässä ketjussa on jo todella runsaasti tuon osalta.

Mikäli puhutaan corrilla kilpailemisesta, niin ainakin Losi, Dura ja Tekno ovat vaihtoehdot joista on niin omia kuin muiden kerholaisten kokemusta paljon takana.

Itse kommentoin asiaa omistamieni autojen osalta seuraavasti:
SCTE:n ensimmäinen versio oli jo todella hyvä auto, vaikka se oli edullinen ja se näkyi osassa materiaaleista ja suunnittelusta: Diffit vuosivat kuin seula, ohjauksessa oli väljyyttä ja sitä tuli nopeasti lisää, pinion ratas kului takaa, yms. heikkojen materiaalien tuomia ongelmia.

Sitten tuli Tekno ja kuulin ensimmäisen Suomeen saapuneen auton omistajan vertauksen näiden kahden osalta: Tekno on lähes jokaisessa mielessä paljon laadukkaampi auto, niin suunnittelun kuin materiaalien osalta. Ajettavuudeltaan se on samantyylinen, eli aika rauhallinen mutta selvästi ketterämpi painostaan huolimatta.

Tuntien niin hyvin Losi SCTE:n, tunnen myös kohtuullisen hyvin SCTE 2.0:n rakenteen vaikka en ole sitä omistanut. Ajotuntuma on lähellä samaa Teknon kanssa, mutta Tekno vie helposti voiton näistä kahdesta ainakin laadun osalta. Diffit ovat laadukkaammat kuin TLR:n "HD:t" ja sama koskee pitkälti muutenkin materiaaleja.

Kiitos, erityisen arvokasta tietoa.

Mää ostin oman SCTE:n kesällä 2011 ja tähän mennessä kaksi vetaria on mennyt poikki. Kulumisen takia on tietysti kaikki vetarit jo vaihdettu varmaan useampaankin kertaan mutta on autolla kyllä ajettukkin ihan reilusti.

Diffit kun vaihtaa TLR HD mallisiin niin ei vuoda yhtään. Tosin vanhatkin saa suht hyvin pitämään kun tekee huolella ja uusii tiivisteet samalla kun diffin ottaa auki.

Noista muista merkeistä mulla ei ole kokemusta joten en voi sanoa mikä on paras, mutta itte olen ollut todella tyytyväinen omaan Losiin.

Kyllä tämä vahvasti alkaa näyttää Losilta. Jos olisi enemmän aikaa perehtyä asiaan eikä tarttis välittää fyrkasta, niin Tekno olisi jo tilattu. Uskon kuitenkin tulevani toimeen näiden Losin tunnettujen ominaisuuksien kanssa.

Kiitos ja kumarrus teille kaikille, jotka jaksoitte auttaa asiassa!!!   :azn:

Asiaa sivuten. Voisiko joku ystävällinen vielä suositella Losiin sopivaa hyväksi havaittua kohtuuhintaista isohkon kapasiteetin 2s- ja 3s-akkua HK:n valikoimasta? Valikoimaa on niin pirusti ja hintahaitari laaja. Laturiksi tulee tuo aiemmin mainittu Turnigy Accucel-6, joten valtavia latausvirtoja ei tartte kestää.

Poissa Totte

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #688 : 16.05.14 - klo: 20.29 »
Tuosta 2s akku
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__20585__Turnigy_nano_tech_6600mah_2S2P_65_130C_Hardcase_Lipo_Pack.html

Ja muut samoilla purkuarvoilla

nuo purkuvirrat riittävät hyvin

mutta näissä
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17273__Turnigy_nano_tech_5300mah_2S2P_30_60C_Hardcase_Lipo_Pack_ROAR_APPROVED_.html

Tuo purkuvirta ei vaan riitä ja akku kuumenee ja on erittäin lyhytikäinen
axial jeep
tamiya m05

Poissa mattika

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #689 : 17.05.14 - klo: 12.54 »
Täällä kansa yksi joka on ehkä päätymässä kyseiseen autoon. Mitään aikeita radalle ei ole, ainakaan vielä.
Huomasin tuon saman hintahaarukan Saksasta tilatessa. Se on yksi hyvä pointti.
Lähinnä oon vaihtoehtona miettinyt Slashin nelkkua, sen kun saa harjattomana akun KANSSA (nimh) aika samoihin hintoihin. Vähän on vaan alkanut mennä maku siihen nimenomaan tuon minkä auton ostan-ketjun tiimoilta. Toisaalta, lässyssä tekee vaikutusta puheet huoltamisen helppoudesta. Mitään omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan autosta, mutta mitenkäs tämä purkamisen helppous/hankaluus näitä autoja verrattaessa?
Ja taustana: tähänastinen harrastus on melko vaatimatonta. Kyoshon Mini Infernolla olen ajellut 3-4 vuotta. Sitä onkin saanut välillä purkaa (jos jotain hyvää niin näppäryys ja tarkkuus kehittyy ahtaissa paikoissa...).
Ja vielä: Slashia mainostetaan vedenkestävyydellä. Tenissä ei vissiin vakiona ole vedenpitäviä sähköjä? Suojia tietty voi viritellä, mutta... Mini Infernolla on tähän asti ajeltu vain nätteinä päivinä kuivalla alustalla. Joskus vähän tylsii.
Toki voisi ajatella, että vähän vaatimattomampikin auto riittäisi aloittelijalle. Mutta toisaalta, jos mä ostan pöytäsirkkelin niin kyllä mä haluan siihenkin ominaisuuksia ja tarkkuutta vaikka monen mielestä Boschin vihreä sarja riittää satunnaiseen käyttöön. Mä vaan en halua niiitä satunnaisen käyttäjän toleransseja ja hankaluuksia vaikka satunnaisesti käyttäisinkin  :wink:

OT: Olen myös tuuppia miettinyt, mutten löytänyt juurikaan kokemuksia tästä http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0115
Onko mielipiteitä vähän tietävälle ja ymmärtävälle?