Kirjoittaja Aihe: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck  (Luettu 266557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Re: Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #150 : 29.09.11 - klo: 08.13 »
Pidä ajan tasalla ja ilmoita montako päivää meni auton saamiseen.

Tänään oli kamat tulleet Tullipostiin eli toimitus kesti vajaa pari viikkoa tilauksesta, huomenna rojujen nouto ja samantien puretaan auto tuhannen piirakan päreiksi uudelleen rakentamista varten :smiley:


Ou jeah :)

Laita fiilikset laitoksen osien käsivaraisesta keatävyydestä kun homma on tehty :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #151 : 30.09.11 - klo: 15.23 »
Auto purettu ja kasattu uudestaan, samalla ruuveja päivitettiin millisiin ja nyt pärjätään millisillä työkaluilla. Kaikkia ruuveja en vaihtanut koska 2mm kärjellä saa auki suurimman osan tuumaisista ruuveista, toinen syy on että milliset ruuvit on hieman alimittaisia joten kierteiden korkkaamisen vaara on olemassa. Samalla laitettiin Losin alujäykkärit ja tukivarsien pidikkeet, yksi säätökohde lisää sekoittamassa pakkaa...

Iskareista tei emulsioiskarit, tutit leikkasin auki ja iskarin korkkiin ilmausreikä ja ruuvi samalla tavalla mitä on Dexissä. Iskarivarsissa näyttää olevan normaalien O-renkaiden tilalla yksi X-rengas ja ratkaisu ei vaikuta kovin herkältä, katotaan mitä tehdään vai laitetaanko M8 kepit alle.

Muuten auto vaikuttaa asialliselta ja kyllä siitä väkisin tulee mieleen patterikasi, osat on jämäkän oloisia ja muiden kertoman mukaan kestäviä. Ensi viikolla varmaan alkaa hiilari hommat ja muutamat pienet kevennykset sekä korin maalaus, sitten odotellaan sähköjä että pääsee kokeilemaan miten pelit sykkii. Kuvia laitetaan kun kärry alkaa olla nipussa :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #152 : 30.09.11 - klo: 18.32 »
Auto purettu ja kasattu uudestaan, samalla ruuveja päivitettiin millisiin ja nyt pärjätään millisillä työkaluilla. Kaikkia ruuveja en vaihtanut koska 2mm kärjellä saa auki suurimman osan tuumaisista ruuveista, toinen syy on että milliset ruuvit on hieman alimittaisia joten kierteiden korkkaamisen vaara on olemassa. Samalla laitettiin Losin alujäykkärit ja tukivarsien pidikkeet, yksi säätökohde lisää sekoittamassa pakkaa...

Iskareista tei emulsioiskarit, tutit leikkasin auki ja iskarin korkkiin ilmausreikä ja ruuvi samalla tavalla mitä on Dexissä. Iskarivarsissa näyttää olevan normaalien O-renkaiden tilalla yksi X-rengas ja ratkaisu ei vaikuta kovin herkältä, katotaan mitä tehdään vai laitetaanko M8 kepit alle.

Muuten auto vaikuttaa asialliselta ja kyllä siitä väkisin tulee mieleen patterikasi, osat on jämäkän oloisia ja muiden kertoman mukaan kestäviä. Ensi viikolla varmaan alkaa hiilari hommat ja muutamat pienet kevennykset sekä korin maalaus, sitten odotellaan sähköjä että pääsee kokeilemaan miten pelit sykkii. Kuvia laitetaan kun kärry alkaa olla nipussa :smiley:

Väänsit sitten heti ihan tosissasi ennen ajelua ;-)
Mikä tekniikka sulle tulee? Mä mietin mitä laitan jos otan ton kun haluan samanlaista menoa kuin Slash 4x4 tarjoaa 3500 vellulla ja 5000 mAh 3S akuilla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #153 : 30.09.11 - klo: 20.34 »
Nää valmiiksi kasatut autot on aina purettava ja kasattava uudestaan ennen radalle menemistä, paikkojen herkistelyä ja diffit/iskarit kuntoon niin tietää lähtökohdan kun aletaan autoa säätämään. Tässäkin yksilössä oli tukivarsissa pientä jumittamista ja kallistuksenvakaajat ruuvattu jumiin joten vähintään noiden tarkastukset ennen ajamista. Muuten auto oli tehtalla kasattu asiallisesti, yhtään löysää ruuvia korkannutta kierrettä ei tullut vastaan. Vakaan sekä kardaanin ruuvien liimalukitukset kannattaa tarkistaa, osassa oli lukite ja toisissa ei.

Mulle tulee LRP:n sähköt, nopari iX8 ja X12L 4.5 kone. Niitä ruokkii 2s 6000/65c akku, voi olla että kokeilen 3s:llä niin näkee mitä vehkeet kestää :wink:

Niin ja pinjonia ei tule auton mukana.

Tuossa vielä video niistä iskareiden modauksista, helppo homma ja tekee ilmareiän videon mukaan korkin kierreosaan tai sitten samanlaisen mitä Durangossa ja Tamiyassa on.

Team Losi Racing Shock Tips
Kylätason RC-kuski.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #154 : 30.09.11 - klo: 22.29 »
Mulla lähti keskidiffiltä taakse menevä kardaani irti ja takapään laakeri katosi. Hankin uuden, mutta asentaminen oli vaikeaa, koska akseli työntyy takadiffikoteloon sisälle. Jouduin purkamaan takapään, jotta sain painettua akselia takaisin samalla kun kiristin kardaanin akselille. Siitä huolimatta kardaanin kiinnitykseen jäi pitkittäis välystä eli akseli pääsee liikkumaan taaksepäin ja veto ei enää siirry.

Akseli, jota tarkoitan sisältää siis takadiffille menevän rattaan, jota kardaani pyörittää. Jouduin laittamaan kardaanin ja akselin väliin muutaman prikan, jotta välys poistuu.

Miten asia oikeasti pitäisi hoitaa? Mulla ilmeisesti kardaanin pää vs. akseli on turhan tiukka, jolloin se ei uppoa loppuun saakka.

Kyseessä siis osan B3578 ja B3572 liitos
« Viimeksi muokattu: 30.09.11 - klo: 22.33 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #155 : 30.09.11 - klo: 22.42 »
Kyllä mullakin pieni käyntivälys on tuon diffin pinionissa. Liikkuu muutaman kympän edes takasin. Itseasiassa koitin shimmata tuota välystä kun diffin ratas kului ja alkoi pitämään meteliä jarrutellessa mutta lopulta vaihdoin pinionin ja diffin rattaan uuteen. Takana kuitenkin yli 250 akullista ajoa. Samalla vaihdoin laakereita diffeihin ja pyöränripustuksiin. Myös alumiinipallot linkeissä oli kulunut toista milliä halkasiastaan joten menivät vaihtoon. Ajamalla en ole muoviosia saanut rikki, lukuunottamatta paria puskuria ja koritolppia.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #156 : 30.09.11 - klo: 22.52 »
Mulla tuota välystä olisi ollut niin paljon, että rattaat eivät olisi kohdanneet. Eli tyyliin 5mm
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #157 : 02.10.11 - klo: 12.04 »
Nyt lähiaikoina olis todennäköisesti uuden auton osto edessä. Tähän Losiin olen päätymässä. Tarkoitus olisi ajaa talvikausi sisäradalla, kesällä ulkoradalla ja hieman pihassa. Eikös tämä mene hyvin myös m8 pohjaisella radalla?
Sähköiksi ajattelin:
motti+säädin http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor_5
radio http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=590&iPageID=21
servo http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=612&iPageID=22
akku http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo
Minkä kokoista pinjonia suosittelette? Auton ja tarvikkeet, kuten korimaalit ostaisin ensin ja myöhemmin sähköt.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #158 : 02.10.11 - klo: 12.28 »
Nyt lähiaikoina olis todennäköisesti uuden auton osto edessä. Tähän Losiin olen päätymässä. Tarkoitus olisi ajaa talvikausi sisäradalla, kesällä ulkoradalla ja hieman pihassa. Eikös tämä mene hyvin myös m8 pohjaisella radalla?
Sähköiksi ajattelin:
motti+säädin http://tenshock-motors.de/Tenshock-Brushless-Motor-6-Pole-TSTS-X-401-Car-Motor_5
radio http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=590&iPageID=21
servo http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=612&iPageID=22
akku http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-lipo
Minkä kokoista pinjonia suosittelette? Auton ja tarvikkeet, kuten korimaalit ostaisin ensin ja myöhemmin sähköt.

Mulla on Turnigy Trackstar, joka näyttää aivan identtiseltä moottorilta. Kv arvo on n.2600 ja 4s:llä ja 20:llä pinjonilla auto kulkee kovaa, jopa liikaa radalle. Moottori tosin on 42mm, joten se on linkkaamaasi moottoria suurempi ja 6 napainen.

2:llä auto ei kulje riittävästi tuolla kv arvolla. Teoriassa varmaan jo 3500kv moottori riittää tuolla pinionilla.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #159 : 02.10.11 - klo: 13.06 »
Nyt en ymmärrä, linkkaastani kombosta on valittavissa 3500, 4000, 4600 ja 5200 kv vaihtoehdot. Ottaisin 4600 kv kombon.
Tässä vielä kopiotuna mitä minulla aukeaa tuosta linkistä.

Brushless Motor & ESC Combo TS SC-401 4-Pol Car Motor + ESC SC8 + Prog. Card
Only 144,90 €
Order Now Regler EZRUN SC8
specification Typ: TS SC-401- Daten: 5200 U/Min pro V; Ri 0,0028
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4600 U/Min pro V; Ri 0,004
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4000 U/Min pro V; Ri 0,0055
 Typ: TS SC-401 - Daten: 3500 U/Min pro V; Ri 0,0055
4 pol
Length: 63 mm
Diameter: 36 mm
Diameter Shaft: 5 mm
Weight: 230 g
Max. Power: 1350 W
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #160 : 02.10.11 - klo: 14.40 »
Tuota edellä mainittua moottoria on kehuttu maailmalla. Siinä pitäisi olla voimaa ja vääntöä yli tarpeiden jo 2S akuilla. Tosin akut kannattaa valita huolella sillä ainakin toi 4600kV malli ottaa surutta yli 100A virtaa ja tuhoaa huonot akut. Kestääkö toi nopari sitä, jää nähtäväksi?

Servo on varmasti riittävä, radiokin varmasti. En tunne tuota mallia mutta varmasti löytyy kaikki tarpeellinen?


Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #161 : 02.10.11 - klo: 15.43 »
Radio  ja  servo  tulee  vaihtumaan  spektrumin  vastaaviin,  jottei  tarvitse  tilata  niin  monesta  kaupasta  sekä  hinnatkin  on  halvemmat.  Säädin  pitäisi  kestää  speksien  mukaan.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #162 : 02.10.11 - klo: 18.13 »
Minkä kokoista pinjonia suosittelette?

Itselläni on 4600Kv-malli ja 13T pinjonilla vauhtia on sisäradalle vähintäänkin riittävästi, ulkonakin tuolla pärjää, mutta radasta riippuen isompi pinjoni voisi olla sopivampi. Vauhtia tuolla tulee vähän alle 60km/h (2S:llä) eikä moottori juurikaan lämpene.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #163 : 02.10.11 - klo: 20.20 »
Nyt en ymmärrä, linkkaastani kombosta on valittavissa 3500, 4000, 4600 ja 5200 kv vaihtoehdot. Ottaisin 4600 kv kombon.
Tässä vielä kopiotuna mitä minulla aukeaa tuosta linkistä.

Brushless Motor & ESC Combo TS SC-401 4-Pol Car Motor + ESC SC8 + Prog. Card
Only 144,90 €
Order Now Regler EZRUN SC8
specification Typ: TS SC-401- Daten: 5200 U/Min pro V; Ri 0,0028
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4600 U/Min pro V; Ri 0,004
 Typ: TS SC-401 - Daten: 4000 U/Min pro V; Ri 0,0055
 Typ: TS SC-401 - Daten: 3500 U/Min pro V; Ri 0,0055
4 pol
Length: 63 mm
Diameter: 36 mm
Diameter Shaft: 5 mm
Weight: 230 g
Max. Power: 1350 W
tarkoitin vain sitä, että 2650kv 4s:llä ja 20 pinionilla kulkee vähintään riittävästi radalle. Eli 5200 kv 2s:llä kulkee saman. 4600kv moottori varmaan riittänee, jos ajelee 2s:llä.

Tuo tenshockin moottori näyttää aiva turnigyn trackstarilta siis tuo kokoluokkaa suurempi versio. Voisikohan olla sama motti?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Wegas

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #164 : 04.10.11 - klo: 23.00 »
Nyt on SCW Cupin ensimmäiseen kisaan ilmoittauduttu. Joten jotain tarttis tehdä. :) Minkälaisilla diffiöjyillä on sisällä ajeltu? Kesä mentiin 5-7-3 setillä ja nyt vihdoin voisi laittaa kevennetyt ulostulot paikalleen ja öljyt vaihtoon samalla. Samassa urakassa olisi tarkoitus vaihtaa myös iskaritornit kevyempiin.

Uusi koppakin odottaisi maalausta ja Striken renkaat katsovat syyttävästi pahvilaatikosta kun varastossa käy. Jospa tuon Minin saisi vihdoin kasaan ja vähäisen mekkausajan keskitettyä tähän vähemmän muoviseen. 19.10. TUA Cup voisi olla hyvä hetki tutustua LRP Areenan rataan ja auton käyttäytymiseen sisäradalla.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #165 : 09.10.11 - klo: 16.40 »
Hello,
Slash on pistetty lihoiksi ja Losi tilattu paikalle :-) Tarkoitus on saada voimaa bashaukseen, mutta kieltämättä radalla ajokin on alkanut maistumaan.

Tulen ajamaan pääsääntöisesti 3S:llä ja mietin seuraavaa comboa:
Combo SHORT COURSE Tenshock SC401 4000KV + Hobbywing SC8 120A 2-4S

Kommentteja?

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #166 : 09.10.11 - klo: 16.58 »
Mistäs tilasit?
Ite varasin auton sabesta ja tilasin tenshock:lta tuon motin 4600 kv version sekä tuon säätimen. Niin, kuin täällä oli jo aijemmin juttua ampperit saattavat 2s lipollakin pyöriä sadan tienoilla. Joten kolmea kennoa tuo säädin ei todennäköisesti kestä. Kahdella kennolla ilmeisesti hyvin toiminut tuo combo Amerikassa. 4600 kv motilla ja 2s:lla nopeutta tuulee keskin kertaisilla väleillä noin 60 km/h, joka rittää ainakin radalle, minulle varmasti piha ajeluunkin.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #167 : 09.10.11 - klo: 17.30 »
Mistäs tilasit?
Ite varasin auton sabesta ja tilasin tenshock:lta tuon motin 4600 kv version sekä tuon säätimen. Niin, kuin täällä oli jo aijemmin juttua ampperit saattavat 2s lipollakin pyöriä sadan tienoilla. Joten kolmea kennoa tuo säädin ei todennäköisesti kestä. Kahdella kennolla ilmeisesti hyvin toiminut tuo combo Amerikassa. 4600 kv motilla ja 2s:lla nopeutta tuulee keskin kertaisilla väleillä noin 60 km/h, joka rittää ainakin radalle, minulle varmasti piha ajeluunkin.

Kiitokset vastauksesta.
Tilasin auton Sabelta ja otan samalla Spektrumin edullisimman gigaradion ja suositellun servon samalta valmistajalta.

Nyt mulla on sitten tiedossa mylly ja vain esc puuttuu enää paketista joka käsittelee 3S:n virrat.

Ehdin jo tottua Traxxulla Velineonin tarjoamiin kyyteihin: 80 km/h on sille helppo rasti ja enkat 54/18 välityksillä 101.1 km/h perusasetuksilla!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa LorenttioRC

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #168 : 09.10.11 - klo: 17.42 »
Mulle tulee radioksi spektrumin dx3c varattu myöskin sabesta ja servoksi spektrumin s6040, onkohan sama servo? Nopeudensäätimistä ainakin Tekinin RX8 kestää helposti tuollaiset virrat, ilmoitettu virrankesto jatkuvaa 210a, mutta hintaakin on vielä enemmän, eurorc:llä 220e.
TLR SCTE 2.0/ Losi SCTE 1.0/Traxxas Stampede vxl

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #169 : 09.10.11 - klo: 17.49 »
Mulle tulee radioksi spektrumin dx3c varattu myöskin sabesta ja servoksi spektrumin s6040, onkohan sama servo? Nopeudensäätimistä ainakin Tekinin RX8 kestää helposti tuollaiset virrat, ilmoitettu virrankesto jatkuvaa 210a, mutta hintaakin on vielä enemmän, eurorc:llä 220e.

Sama radio, sama servo :)
Katsotaan löydänkö vielä edullisemman vaihtoehdon säätimeksi.



Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #170 : 09.10.11 - klo: 18.33 »
Alusta alkaa pikkuhiljaa olla kasassa ja nyt odotellaan sähköjä :smiley:

Korin maalaukseen en juurikaan satsannut, koppa tulee vaihtumaan ja tällä on hyvä rymistellä alku tuntuma. Värit koppaan ja nuorempi poika toimi tarramestarina.

Iskaritornit tein 4mm hiilarista ja muut osat 2mm hiilarista, muutamalla hiilariosalla on enemmän blingi- kuin painoarvoa :wink:

Iskareiden korkkeihin tein ilmausruuvit ja bladdereista leikattiin keskiosa pois, nyt ne on helposti täytettävät emulsioiskarit. Tänään tein iskareihin vielä uudet kartiomännät ja kepit tuntuu melkoisen smuutilta, lopullinen reikien määrä ja koko selviää aikanaan radalla. Suojakumit otin pois kun niitä ei sisäradalla tarvii ja laitoin jotkut optiojpuset paikalleen.

Pohjalevy on Bump Performancen valmistama ja samalla ruuvattiin kiinni Losin runkojäykkärit sekä tukivarsien holderit joissa on palasäädöt tukivarsien eri asennoille. Akkukotelolle näytettiin porakonetta ja Dremeliä, saatiin vähän painoa pois. Hiilarikotelo oli työn alla mutta homma pantiin jäihin odottelemaan uutta intoa kiinnitysten toteuttamisesta.

Ruuveja päivitettiin siinä määrin että nyt pärjätään pelkästään millisillä työkaluilla. Samalla diffit puhdistettiin ja alkuun lähdetään UR7/5/3 öljyillä liikkeelle, aika näyttää mihin päädytään. Ruuvilukitteet varmistettiin kriittisiin paikkoihin ja alustan toimintaa herkisteltiin, iskarien yläpään kiinnityksille vielä tehdään jotain.

Losista on melko hyvin saatu karsittua ARTR lookki pois ja se alkaa pikkuhiljaa muistuttamaan kilpuria, tuskin on noilla palikoilla yhtään nopeampi mun käsissä mutta onhan se kivempi mekata kun on vähän blingiä ja kisaosaa siellä täällä :grin:

Ja kuten huomaatte, olen edelleen lahjaton valokuvaaja wanhalla pokkarilla...
Kylätason RC-kuski.

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #171 : 09.10.11 - klo: 18.54 »
Nonni, hyvältä näyttää. On tuossa vähän saanu niellä hiilaripölyä? Jammin ja Lunsford tekee titaanisia vantteja tähän, niillä niistää 16g pois...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #172 : 09.10.11 - klo: 19.12 »
Ei tarvinnut käyttää edes hengityssuojaimia, mulla on aina tehokas imuri terän vieressä imemässä pölyt pois, ei noita hommia muuten pysty himassa tekemään.

Vanteista 16g ja akkutelineen päivityksellä 20-25g... Saas nährä mihin viisari värähtää kun sähköt on kiinni, tavoite olisi alle 3000g, tai sitten aivan jotain muuta? :smiley:
Kylätason RC-kuski.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #173 : 16.10.11 - klo: 14.56 »
Oon aivan uuno tuumasien ruuvien kanssa, ja tajusin just ettei mul oo yhtää tuumaisia avaimia. :lipsrsealed: Eli minkäs kokoiset avaimet pitää olla että saa jokaisen ruuvin autosta irti? Hudyn avaimet tietenkin. :roll:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #174 : 16.10.11 - klo: 18.18 »
Miten teillä on diffit kestäneet?

Mulla on mennyt 2 keskidiffiä todella lyhyessä ajassa. Diffi on hajonnut siten, että pikkurattaiden akseleilla olevat neliöt ovat syöneet itsensä diffikoteloon ja silloin rattaat menevät hiukan lähemmäs toisiaan ja ulosmenevä ratas ei enää saa kontaktia pikkurattaisiin.

Toki olen ajanut 4s akulla ja isoilla tehoilla, mutta perus rasvoilla diffi kesti, mutta silikoöljyihin vaihdon jälkeen diffit paukkuvat. Ensin leikin ja käytin 50tonnista öljyä, mutta diffin rikkoontumisen jälkeen vaihdoin öljyt 5tonniseen. Diffistä vaihdettiin kaikki osat, joten vanha vika ei ole voinut siirtyä uuteen diffiin.

Tarvitseeko silikoniöljyn lisäksi käyttää rasvaa vai riittääkö silikoni voitelemaan rattaat ja akselit?

Onko tuohon saatavana mitään upgrade pakettia, jotta diffit kestäisivät suuret tehot?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #175 : 16.10.11 - klo: 20.49 »
Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?

Se että auttaako uuden tyyppiset rattaat siihen että ne alumiinipalat painuvat muovisiin koteloihin, ei ole tietoa, mutta epäilen. Auto on alunperin tehty polttiskäyttöön joten luulisi että voimaakin pitäisi kestää?

Itse olen vaihtanut kerran diffin rattaat ja lautasrattaidet aluslevyt pari kertaa. Vuoto-ongelmia ei ole ollut vaikka useamman kerran olen diffit avannut.

Oletko mitannut keskidiffin lämpötilaa edes sormituntumalla ajon jälkeen? Jonkinlainen nytkkisääntö on että liian kuuman diffin öljyt pitäisi vaihtaa jäykempiin, mutta mikä sitten on liian kuuma? Itsellä on käytössä Asson 10000 öljyt keskellä.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #176 : 17.10.11 - klo: 16.57 »
Otetaan hiukan takaisin.. Nyt menikin etudiffi. Katsoin aluksi ettei kardaani pyöri vaikka moottori pyöri, mutta katsoin väärin.

Diffin ulostuloakseleissa on välystä parimilliä ja kun akseli=rattaat työntää yhteen diffi toimii ja kun akselit vetää erilleen. niin diffi ei toimi eli rattaat ei saa kunnon kontaktia.

Miten shimmaan diffin ja mikä on normaali välys?

Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?

Se että auttaako uuden tyyppiset rattaat siihen että ne alumiinipalat painuvat muovisiin koteloihin, ei ole tietoa, mutta epäilen. Auto on alunperin tehty polttiskäyttöön joten luulisi että voimaakin pitäisi kestää?

Itse olen vaihtanut kerran diffin rattaat ja lautasrattaidet aluslevyt pari kertaa. Vuoto-ongelmia ei ole ollut vaikka useamman kerran olen diffit avannut.

Oletko mitannut keskidiffin lämpötilaa edes sormituntumalla ajon jälkeen? Jonkinlainen nytkkisääntö on että liian kuuman diffin öljyt pitäisi vaihtaa jäykempiin, mutta mikä sitten on liian kuuma? Itsellä on käytössä Asson 10000 öljyt keskellä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #177 : 17.10.11 - klo: 18.53 »
Lainaus
Oon aivan uuno tuumasien ruuvien kanssa, ja tajusin just ettei mul oo yhtää tuumaisia avaimia.  Eli minkäs kokoiset avaimet pitää olla että saa jokaisen ruuvin autosta irti? Hudyn avaimet tietenkin.

Ja mikäs vika muun merkkisissä...
Tiedän, että Hudyt on ne nro 1 ja uno ja ett ja niin ees päin alalla, mutta itse olen nyt todennut myös fastraxin avaimet kelpo kääntimiksi. Jos haluaa yhdellä kahvalla kuusioavaimet niin :
http://www.racersrcshop.com/fastrax-kuusiokoloavain-vaihdettavilla-karjilla-tuumakoot-p-1168.html

Tuosta taitaa löytyä kaikki yleisimmät kärjet.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #178 : 17.10.11 - klo: 19.06 »
Kuulostaa siltä että isompien lautasrattaiden takaa on ne isommat shimmit kuluneet pois. Pari kertaa olen itse ne joutunut vaihtamaan, kuten aiemmin kirjoitin. Shimmit on kokoa 4x10x0.15mm ja ainakin HPI:n varaosalistoilta tuo löytyy.

http://www.hobbylinna.com/washer-4x10x015mm-p-22719.html



Otetaan hiukan takaisin.. Nyt menikin etudiffi. Katsoin aluksi ettei kardaani pyöri vaikka moottori pyöri, mutta katsoin väärin.

Diffin ulostuloakseleissa on välystä parimilliä ja kun akseli=rattaat työntää yhteen diffi toimii ja kun akselit vetää erilleen. niin diffi ei toimi eli rattaat ei saa kunnon kontaktia.

Miten shimmaan diffin ja mikä on normaali välys?

Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?

Se että auttaako uuden tyyppiset rattaat siihen että ne alumiinipalat painuvat muovisiin koteloihin, ei ole tietoa, mutta epäilen. Auto on alunperin tehty polttiskäyttöön joten luulisi että voimaakin pitäisi kestää?

Itse olen vaihtanut kerran diffin rattaat ja lautasrattaidet aluslevyt pari kertaa. Vuoto-ongelmia ei ole ollut vaikka useamman kerran olen diffit avannut.

Oletko mitannut keskidiffin lämpötilaa edes sormituntumalla ajon jälkeen? Jonkinlainen nytkkisääntö on että liian kuuman diffin öljyt pitäisi vaihtaa jäykempiin, mutta mikä sitten on liian kuuma? Itsellä on käytössä Asson 10000 öljyt keskellä.

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/10 TEN-SCTE ARR 4x4 Short Course Truck
« Vastaus #179 : 17.10.11 - klo: 19.54 »
Losi tapansa mukaan tekee osiin korjauksia ja nämä uudet osat tulevat kauppoihin samoilla osanumeroilla kuin vanhatkin, eli etukäteen ei voi tietää ostaako vanhaa vai uudistettua osaa. Losi on tehnyt uudet rattaat diffeihin ja ainakin RTR mallien diffeissä on jo nämä sekä ilmeisesti AA-sarjassa. Tuo A tai AA tarra pitäisi löytyä akkukotelon kyljestä?
Onko tietoa pitäisikö tuon tarran näkyä ihan akkukoteloa tms. irroittamatta, jos sellainen tarra autossa ylipäätään on?

Sitä vaan mietin kannattaisiko tilata varaosat jo nyt ennen diffiongelmien ilmenemistä.
« Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo: 19.59 kirjoittanut samp-pa »